Pudotuspelit 2022 – mitali mielessä

  • 42 057
  • 409

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
häviämällä usein aloitukset
Mikään kyllä ei tue tätä. Meidän kaikki aloittajat reippaasti yli 50% prosentilla. FPS:llä 1 yli 50% aloittaja. Ja omat silmät kyllä tukee tätä tilastoa. Aloituksissa ollaan ihan ylikylän jätkiä verrattuna Fopsiin
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: E
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan selkeästi K-Espoon paras peli tässä sarjassa. Vielä parempi kuin kolmospeli. Lopussakaan ei ollut paniikista tietoakaan.

Edelleen omissa tulee karmeita puolustuspään virheitä. Oliko FPS:n toinen maali, jossa koomailtiin (Wacklin?) oikein urakalla.

Vähäisestä jäähymäärästä myös plussaa. K-Espoon peli on muuttunut kurinalaisemmaksi ja organisoidummaksi.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Vähäisestä jäähymäärästä myös plussaa. K-Espoon peli on muuttunut kurinalaisemmaksi ja organisoidummaksi.
Tästä kyllä iso peukku ja hatunnosto joukkueelle. Mikään ei ärsytä enempää kuin löysä ja haluton pelaaminen, joka vielä höystettynä kurittomuudella ja idioottimaisilla jäähyillä. Etenkin tärkeissä peleissä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Lemetyinen tänään kokoonpanossa! Eli taidettiin selvitä tällä kertaa vain säikähdyksellä.
Ei tosiaan tarvita yhtään lisää poissaoloja. Samalla kyllä pitää optimistisimmankin fanin totutella siihen ajatukseen, että sairastuvalta ei ole tulossa apuja. Tämä taas tarkoittaa sitä, että kolmosketjun pitää pystyä ottamaan isompaa roolia. Wacklin (-5), Iso-Kuortti (-4) ja Lemberg (-3) ovat heikkoja lukuja, kun muistaa, että kahdeksasta pudotuspelistä on voitettu 6 ja hävitty 2. Nelosketju sen sijaan on nollilla, joka on mielestäni hyvä luku. Sarja alkaa kuitenkin olemaan niin pitkällä, että nelosketjun jääaika antaa lepoa ns ratkaisuketjuille, joten tätä toivon myös.

Tänään taas keskikaista haltuun ja omaa pakettia kasaan. Keskiviikkona oltiin vahvoja jo 40 minuuttia, joten eteenpäin on menty. Tänään voitto ja huomenna Forssassa sarja pakettiin!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Lauantaina näin puoli peliä alusta ja maanantaina kokonaan. On mennyt vissiin peli parempaan suuntaan. Peukut on pystyssä, että homma hoituu taas!
 

jarpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tänään pelattiin hyvin! Turhan jännäksi taas meni lopussa mutta hienosti kesti puolustus ja Järvinen.

Villanen on ihan liekeissä, loistavaa että saa nyt tehoja tehtyä kun Lemberg ja kumppanit ovat vähän hiljaisempia. Taisi mennä viime kaudella vähän päinvastoin, alkukaudesta oli pitelemätön mutta loppupuolella katosi ihan kuvasta. Parempi näin päin!
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä tää viedään, ei tyydytä pronssiin. Muutenkin kyllä kiitettävän jännät loppupelit kun Roki laittaa tosissaan kapulaa rattaisiin. Muuten peli alkaa näyttää koko ajan paremmalta vaikka sähellystä aina mahtuu joukkoon. No jos ei niin sit pelattaisiinkin jo eri sarjaa...
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mahtava voitto ja Järvinen oli varma. Järvisen mailapelaaminen on muuten hyvällä tasolla.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mahtava voitto ja Järvinen oli varma. Järvisen mailapelaaminen on muuten hyvällä tasolla.
Hyvä huomio muuten. Järvisen mailapelaaminenhan oli ihan karseeta ekassa Hokki-matsissa, mutta nyt tuokin osa-alue on kunnossa.

Oli muuten hieno matsi! Itse tällaisena vanhana veteraanina olen kyllä kannattanut K-Espoota siitä asti, kun seura perustettiin uudestaan, mutten ole pahemmin käynyt matseissa tai muutenkaan aktivoitunut. Nyt olen syttynyt taas täysillä tähän, kaikissa kotiotteluissa paikan päällä ja koko ajan yhä kovemmalla tunnelatauksella. Olin aistivinani tänään, etten ole ainoa - yleisö on heräämässä ja syttymässä toden teolla tälle hienolle joukkueelle.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Oli muuten hieno matsi! Itse tällaisena vanhana veteraanina olen kyllä kannattanut K-Espoota siitä asti, kun seura perustettiin uudestaan, mutten ole pahemmin käynyt matseissa tai muutenkaan aktivoitunut. Nyt olen syttynyt taas täysillä tähän, kaikissa kotiotteluissa paikan päällä ja koko ajan yhä kovemmalla tunnelatauksella. Olin aistivinani tänään, etten ole ainoa - yleisö on heräämässä ja syttymässä toden teolla tälle hienolle joukkueelle.
Täällä ainakin tyttäret sai välillä rauhoitella. Eli mukana oltiin. Jännin matsi mitä konkurssin jälkeen muistan ja olin vielä ihan selvinpäin...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
On tämä kevät kyllä erästä espoolaista kiekkoilijaa lainatakseni "ihanaa saatana".

Vaikka FPS on kyllä yksi julmetun sitkeä tilliliha, olihan tämä viides peli ihan täysin meidän matsi. Forssalla oli omat painostusjaksonsa, mutta aina niitä molemmilla on.

Joka tapauksessa nyt pystyttiin rikkomaan Forssan viisikkopeliä entistä paremmin ja saatiin pidettyä fiksusti tempoa, millä saatiin FPS epävakaaksi. Paljon on vielä parantamisen varaa, mutta nyt pelissä alkaa olla jopa enemmän hyviä elementtejä kuin huonoja.

Kaksi asiaa erityisesti nostaisin esiin.

1. Toinen erä. Toiset erät on lähes poikkeuksetta olleet meiltä huonoja. Nyt taas toinen erä oli täysin meidän. Erittäin hyvä erä.

2. Jäähyjen välttäminen. Nyt oikeasti näki, miten kamppailu- ja haastotilanteissa pelattiin mailalla juuri niin kuin pitääkin, maila jäässä - tuomareille ei anneta mahdollisuutta viheltää jäähyä. Siinä ehkä vähän menetetään etua Forssaan, kun FPS käytti mailaa aika surutta, mutta pitkän päälle tuo kantaa ja antaa itselle ylivoimaa enemmän.

Ja pitää kyllä sanoa, etten kotipelissä ole sitten Liigan itsekään kannustanut yhtä paljoa kuin tänään... ja huomenna ainakin oma ääneni kaikuu Espoota myös Forssan hallissa. Toivottavasti mahdollisimman monen muunkin.

Kuitenkin... vielä ei ole voitettu kuin yksi kotipeli kevääseen lisää. Forssa pitää voittaa vielä kerran, se neljäs voitto on varmasti vaikein, jos ei edelleen paranneta omaa peliä.
 

Wineofari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Omasta mielestäni tämä peli oli ensimmäistä erää lukuunottamatta täyttä sähellystä kummaltakin joukkueelta. Ensimmäinen erä meni tasaisesti vääntäen, mutta toisesta erästä lähtien näytti siltä, että taktiikat olisi molemmilta joukkueilta heitetty romukoppaan ja pelaajat tekivät, mitä lystäsivät. Maalintekopaikkoja tietenkin tuli paljon, mutta sen takia, että peli oli hyvin sekavaa. Paskinta kiekkoa, mitä koskaan olen nähnyt.

En siis kirjoita tätä suutuspäissäni, en niinkään kritisoi ja vaadi muutosta pelaamiseen, vaan ilmoitin vaan, että kyseessä oli hyvin epämiellyttävää kiekkoa katseltavaksi, kun roiskitaan miten sattuu, mutta tärkeintä on, että Kiekko-Espoo voitti ja huomenna sarja katkolla.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Omasta mielestäni tämä peli oli ensimmäistä erää lukuunottamatta täyttä sähellystä kummaltakin joukkueelta. Ensimmäinen erä meni tasaisesti vääntäen, mutta toisesta erästä lähtien näytti siltä, että taktiikat olisi molemmilta joukkueilta heitetty romukoppaan ja pelaajat tekivät, mitä lystäsivät. Maalintekopaikkoja tietenkin tuli paljon, mutta sen takia, että peli oli hyvin sekavaa. Paskinta kiekkoa, mitä koskaan olen nähnyt.

En siis kirjoita tätä suutuspäissäni, en niinkään kritisoi ja vaadi muutosta pelaamiseen, vaan ilmoitin vaan, että kyseessä oli hyvin epämiellyttävää kiekkoa katseltavaksi, kun roiskitaan miten sattuu, mutta tärkeintä on, että Kiekko-Espoo voitti ja huomenna sarja katkolla.
Siis vahvistit vähän kärkevästi juuri sen, mitä itse olen pitkään sanonut K-Espoon pelistä. Peli on anarkiakiekkoa, joka rikkoi oikeilla tekemisillä tänään Forssan tiiviin pelikirjakiekon - ja siksi se joillekin näyttää tuolta.

Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että Espoo onnistui rikkomaan sen Forssan kliinisen pelisysteemin. Ja se on tässä sarjassa se avain voittoon.

Ja kyllä tänään myös oma kiekollinen pelaaminen oli monta napsua edellä huonoimpia aikoja.

Finaaleihin JOS mennään, siellä on tarjolla taas kaksi ihan erilaista vastusta. RoKi on samanlainen katujätkäjengi kuin FPS. Ketterä taas on enemmän kiekollista peliä ja taidon kautta pelin virtausta hakeva porukka... ihan turha kuitenkaan vielä finaaleita miettiä, tämä FPS-sarjakin on ihan kesken.
 

Wineofari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siis vahvistit vähän kärkevästi juuri sen, mitä itse olen pitkään sanonut K-Espoon pelistä. Peli on anarkiakiekkoa, joka rikkoi oikeilla tekemisillä tänään Forssan tiiviin pelikirjakiekon - ja siksi se joillekin näyttää tuolta.

Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että Espoo onnistui rikkomaan sen Forssan kliinisen pelisysteemin. Ja se on tässä sarjassa se avain voittoon.

Ja kyllä tänään myös oma kiekollinen pelaaminen oli monta napsua edellä huonoimpia aikoja.

Finaaleihin JOS mennään, siellä on tarjolla taas kaksi ihan erilaista vastusta. RoKi on samanlainen katujätkäjengi kuin FPS. Ketterä taas on enemmän kiekollista peliä ja taidon kautta pelin virtausta hakeva porukka... ihan turha kuitenkaan vielä finaaleita miettiä, tämä FPS-sarjakin on ihan kesken.
Joo, tuon unohdin mainita, että kaaosmainen peli saattoi olla tulosta siitä, että FPS:n kurinalainen pelityyli saatiin rikottua täysin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Oli kyllä hieno kiekkoilta eilen. Vauhdikasta ja viihdyttävää kiekkoa ja ennen kaikkea hieno tunnelma hallilla. Mukavan kokoinen ja äänekäs vierasmobi ja ennen kaikkea tosi upeasti lähti katsomot mukaan kotijoukkueen kannustukseen. Lisää tätä!
 

Huoltomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sm-Liiga, FPS, HPK
Ketterä vei selvästi ottelua tänään voittaen Rokin 4-1 ja siirsi ottelusarjan game seveniin. Kiekko-Espoo vei omansa voittaen jatkoajalla Forssan maalein 1-2. Kiekko-Espoo siis finaalipeliin Rokia tai Ketterää vastaan .
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös