Pokerikeskustelu

  • 901 953
  • 6 377

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
pernaveikko kirjoitti:
Yhtä oikeaa ei ole, mutta paljon selvästi vääriä on.

Kysymys kuuluukin onko voitettu käsi väärin pelattu?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
repe_joke kirjoitti:
Kysymys kuuluukin onko voitettu käsi väärin pelattu?
Jos pelaamalla samassa tilanteessa samoin vaikkapa tuhat kertaa ja jäät lopulta tappiolle, silloin on.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
repe_joke kirjoitti:
Elikkä ensiksi on yksi kirjoittaja Euroopan herkkänahkaisin (tiedän, että tarkoitat minua), ja sitten kuitenin lopuksi puhutaan monikossa, että toivottasti miettivät tätä.
Minulla ei ole jakomielitautia, joten kerro suoraan kellekkä viestisi kohdistat.

Kerrottu. Lue viestini alku uudestaan niin viittauskin selkenee.

repe_joke kirjoitti:
Kyseessä oli turnaus, jossa oli about 150 pelaajaa. Johtopäätökset tuostakin kädestä voi vetää, vaikka kyseessä olisi kotona pelatusta kännikädestä.

Pointti oli se, että kerro mitä pelaat (ja mieluiten vielä että millaisia pelaajia/pöytää vastaan, mikäli tiedät), jotta analysointi on mahdollista tehdä mahdollisimman hyvin. Nyt piti mennä lähinnä yleistyksellä. Siis siinä tapauksessa, jos haluat että muut kirjoittajat tekevät jotain muutakin kuin lukevat viestisi ja tuumaavat itsekseen että "oho, kivaa kun repe voitti taas ison potin".

repe_joke kirjoitti:
b)Tuossa kyseisessä pelissä ei tullut pareja, joten turhaa vikinää. Tosin ymmärrän pointtisi täysin. JJ on vain JJ, ja sillä ei olisi pärjätty KK vastaan, joka kaverilla tuossa kyseissä pelissä oli kädessä.

Ai että turhaa vikinää, koska juuri tuossa kädessä ei sattunut paria tulemaan? Tjuu-u...

repe_joke kirjoitti:
c)Minun tarvitsi maksaa vain yksi korotus ja sekin ennen floppia. Sen jälkeen sain checkata ilmaisen suoran. En olisi maksanut kuin minimi korotuksen tuossa tilanteessa.

Ja sen blindillisen. Ja kuten sanottu, niin jonkinlaisella todennäköisyydellä olisit myös joutunut heittämään kätesi pois huonosta positiosta johtuen. Myös post flop on huomattavasti helpompi pelata positiosta, koska pääse takapositiosta vetelemään paljon paremmin kuin utg:sta. Floppipelistä ei mitään valittamista, preflopista sen sijaan kyllä.

repe_joke kirjoitti:
Itse en todellakaan kuvittele olevani hyvä pelaaja. Ja keskustelen mielelläni omasta pelaamisestani.

Ethän keskustele. Pastesit tuon ensimmäisen käden tänne, pernaveikko antoi rakentavaa kritiikkiä ja sinä vastasit "haista vittu" -tyylillä. Minusta se on hyvin kaukana mielellään keskustelusta.

repe_joke kirjoitti:
Ja sinun tekstisi perusteella minä en tehnyt edes virhettä. Omasta mielestäni tuossa kädessä, joka täällä oli esillä, josta tämä keskustelu sai kimmokkeen KK pocket pairin omistajan olisi pitänyt laittaa tarpeeksi iso korotus karkoittaakseen muut pois. Itse en olisi maksanut edes 100 korotusta.

Mun on vaikea käsittää ensimmäistä lausettasi, mutta kai se on sinunkin sitten vaikea käsittää minun viestini jos noin asian näet.

Se on kyllä ihan totta, että KK pelasi käden päin seiniä, todella rankasti.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
repe_joke kirjoitti:
Kysymys kuuluukin onko voitettu käsi väärin pelattu?

Jos menet 54:lla prefloppiin all-in AA:ta vastaan ja satut voittamaan, niin oletko silloin pelannut oikein?

Niin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
repe_joke kirjoitti:
Kysymys kuuluukin onko voitettu käsi väärin pelattu?

Huh huh. Ei käden lopputuloksella ole MITÄÄN merkitystä siihen onko se oikein vai väärin pelattu. Käsi on +EV, break-even tai -EV.

Käytä nyt suosiolla osa ajastasi kirjoihin, niin saat edes perusasiat kuntoon.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Noose kirjoitti:
Kerrottu. Lue viestini alku uudestaan niin viittauskin selkenee.
Tiedän, että viittaat ainakin minuun. Ketkä on ne muut? Ajatusviivan jälkeen meinaan muuttuu kertominen yksiköstä monikoksi. Vai meinaatko sinä niitä, jotka eivät ole teilanneet minua?

Noose kirjoitti:
Pointti oli se, että kerro mitä pelaat (ja mieluiten vielä että millaisia pelaajia/pöytää vastaan, mikäli tiedät), jotta analysointi on mahdollista tehdä mahdollisimman hyvin. Nyt piti mennä lähinnä yleistyksellä. Siis siinä tapauksessa, jos haluat että muut kirjoittajat tekevät jotain muutakin kuin lukevat viestisi ja tuumaavat itsekseen että "oho, kivaa kun repe voitti taas ison potin".
Jatkossa pistän tarkemmin tiedot. Pelaajien analysointi on tuommoisissa isoissa turnauksissa vaikeaa, kun heitellään paikasta toiseen. Ja vielä hirveän moni pelaaja ei ole tuttu ennestään.

Noose kirjoitti:
Ja sen blindillisen. Ja kuten sanottu, niin jonkinlaisella todennäköisyydellä olisit myös joutunut heittämään kätesi pois huonosta positiosta johtuen. Myös post flop on huomattavasti helpompi pelata positiosta, koska pääse takapositiosta vetelemään paljon paremmin kuin utg:sta. Floppipelistä ei mitään valittamista, preflopista sen sijaan kyllä.

Sitä sattuu joskus, että joutuu heittämään käsiä, pois kun toinen korottaa poskettomasti. Olen heittänyt KQ korttejakin pois, kun en halunnut katsoa mielestäni liian kallista korotusta. Myös alle kuvakortin parit lentää helposti kaaressa pois, jos ruvetaan kovasti korottelemaan.

Sikäli mikäli oikein muistan, niin olin noiden JT korttien kanssa ihan fifty/sixty katsonko vai en. Kun lopulta päätin katsoa, niin oli myös selviö, että katson pienen korotuksen.
Se 20chippiä ei kuitenkaan verota kassaa ihan älyttömästi tuossa vaiheessa, etenkin kun minulla oli vähän vajaa 3000 chippiä kasassa.

Noose kirjoitti:
Ethän keskustele. Pastesit tuon ensimmäisen käden tänne, pernaveikko antoi rakentavaa kritiikkiä ja sinä vastasit "haista vittu" -tyylillä. Minusta se on hyvin kaukana mielellään keskustelusta.

Niin, ehkä sen voi käsittää "haista vittu" tyyliksi, kun vastataan saman tason tekstillä mitä itse saa lukea. Ei pidä asettua muiden yläpuolelle ihan hirveän paljon, jos haluaa järkeviä vastauksia.
Minä en siitä pernaveikon tekstistä saanut mitään lämmintä opettavaista kuvaa, vain "VITUN IDIOOTTI MITÄ SINÄ OIKEIN TEIT. JA KEHTAAT VIELÄ OLLA YLPEÄ TUOSTA. MENE NURKKAAN HÄPEÄMÄÄN IDIOOTTI" kuvan.
Kuinka montaa kerta sinä muuten otat opit hyvin vastaan, kun kaikki mitä sinä teet onkin väärin?

Se pernaveikon toinen viesti minun kysymykseen olikin jo huomattavasti parempi, ja siitä tuli jopa oppiakin tänne suuntaan.

Siihen pernaveikon viestiin tuli muuten ihan oikea haista vittu viesti, jota et kuitenkaan ruvennyt esille nostamaan.

Keskustelu hyvässä hengessä on aina hyvästä.

Noose kirjoitti:
Mun on vaikea käsittää ensimmäistä lausettasi, mutta kai se on sinunkin sitten vaikea käsittää minun viestini jos noin asian näet.

Se on kyllä ihan totta, että KK pelasi käden päin seiniä, todella rankasti.

Niin puhuit, että joissakin tilanteissa on oikein maksaa JT korteilla blindi, mutta ei tässä minun tilanteessa. Tässä tapauksessa puhuin läpiä päähäni, että se olisi sinun mielestäsi hyväksyttävää.
Sinunkin mielestäsi varmaan BB paikalla esim ei ole paha katsoa 20 korotusta?

Ollaan sentään yhdestä asiasta samaa mieltä :)


Tuosta kysymyksestä, onko voitettu käsi väärin pelattu, niin en ole ikinä maksanut jollain 54 korteilla blindia. Kaksi kuvakorttia on kuitenkin vähän eriasia, tosin vain vähän.

En minä itsekkään noita JT kortteja joka kerta maksa, mutta joskus sitä tulee kokeiltua, että josko nyt flopissa lykästäisi. Tai sama KJ korteilla, jotka on kuitenkin paljon paremmat lähtökohtaisesti, kuin JT.

Hirveän vihamielinen kirjoittajakunta täällä. Tai sitten minä saan väärän käsityksen osan viesteistä, kun tuntuu että porukka haluaa tulla ruudun läpi takomaan järkeä tähän tyhmään päähän.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Muutama kommentti noihin käsien vertailuun. Pokerin yksi tärkeimmistä asioista on oma positio pöydässä. Buttonilla pelataan eri lailla kuin UTG:lla. Muiden panostusten näkeminen ennen omaa vuoroa on arvokasta tietoa pokerissa. Lisäksi kannattaa myös miettiä omaa sijoittumista muihin pelaajiin nähden. Yleisesti hyvänä paikkana pidetään esim. sellaista jossa oikealla on loose-pelaajia ja vasemmalla tiukkoja.

Kommentteja käsistä, joista täällä on keskusteltu.

A4: Aikaisella sijoittumisella täysin roska käsi. Toisaaltä tällä on hyvä varastella blindejä. Usein HU-tilanteessa kumpikaan ei floppaa paria, joten olet edellä.

JT: En kyllä lähtisi pelaamaan kuin loppupaikoilta, käy myös blindien varastamiseen. Kun floppaat tällä parin, niin pöydästä löytyy todella usein dominoiva käsi isommalla kickerillä, ja kukaan ei halua itselleen ns. toiseksi parasta kättä.

Yleensäkin suited connector-käsien arvo nousee mitä enemmän pelaajia saadaan katsomaan floppi. 6-max ja 10-max -pöydissä on selkeä ero käsillä, joilla floppi kannattaa katsoa. Pienten pocket pairien arvo kasvaa pelaajien vähetessä.

Sitten jokunen sana 6-max -pelistä. Itse pelailen nykyään melkein ainoastaan näissä pöydissä. Tempo on rivakampi ja pääset pelaamaan enemmän käsiä. Lisäksi 6-max kehittää 10-max -peliä. Jos aiot pysyä voitolla, niin sinun on opeteltava puolustamaan blindejäsi ja huomaat myös pelaavasi huomattavasti aggressiivisemmin loppupaikkoja isossa pöydässä. Suosittelen kaikille.

Loppuun hieman taustaa sen verran, että omat kokemukset ovat lähinnä pelkästään limit-puolelta, mutta uskoisin samojen juttujen toimivan myös NL:ssä. Ossi tuolla jo puhuikin hieman matematiikasta, ja kyllä siitä kieltämättä on hyötyä, että tiedät minkä verran panostaa flopissa tehdäksesi draw-kädellä jatkamisen kannattamattomaksi ym.. Noose voi korjata asiavirheet:)
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
sopuli kirjoitti:
6-max ja 10-max -pöydissä on selkeä ero käsillä, joilla floppi kannattaa katsoa. Pienten pocket pairien arvo kasvaa pelaajien vähetessä.

Täytyy korostaa tätä samaa asiaa, vaikka se pelkkä laskennallinen fakta onkin. Pienet parit ovat melko vähäarvoisia kädessä, jos pelin muoto on limit ja pöytään itsensä tukkinut kymmenen pelaajaa. Oman kokemuksen mukaan setin saa napattua liian harvoin, jotta niillä pelaamisesta tulee kannattavaa. Jos pöydässä flopin katsoo kolme tai neljä pelaajaa, kuten yleensä käy, on pieni pari lähtökohtaisesti heikoilla.

Itse asiassa luulisin lyhyellä oppimäärällä, että saman parin arvo nousee jos flopin katsovien pelaajien määrä kasvaa tuota suuremmaksi - viideksi, kuudeksi, seitsemäksi tai jopa kahdeksaksi. Tämä mahdollisuus todellistuu, koska lafkat pullistelevat myös tyhmiä pöytiä.

Ne, jotka laskevat todennäköisyyksiä ihan oikeasti, saavat korjata jos olen väärässä. En ota nokkiini.

Ja toki sitten, turnausmuotoisissa no-limit -peleissä eli pudotustaistelussa pienikin pari on kultaa kalliimpi, varsinkin isoilla blindeilla pelatessa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
heh

Nyt on kyllä ketjun taso menny tähän tinkaushommaan ja pienistä asioista. en jaksanu kaikkia katella mutta muutamia ajatuksia.

- KJ offia ei pelata etupositiosta MILLOINKAAN täydessä pöydässä, aivan sama kuka kirjailija kehtaa mitäkin väittää, niin se vain ojn.

- KJ vs A4, headsuppina a4 johtaa, tietenkin, mutta jos oletetaan neljän muun pelaajan limpanneen mukaan, niin mielummin kyllä pelaan tuon KJ offarin kuin A4 offarin, sillä on saumat tosi vähissä ,mikäli jollain neljästä muusta on A

- JT offaria ei myöskään kannata pelata, vaikka noita suoran vetoja joskus tuleeki, selkeästi miinus ev:tä moinen homma. ( tähän tuleekin myös linkki todelliseen opetusvideoon, niille jotkma eivät vielä ole tutustuneet pokeriopetusvideoihin. osoitteesta www.billfillmaff.com ja neljäs jakso, puhutaan plus ja miinus ev:stä, katso se ja opi ;)



- UTG:stä (under the gun, ensimmäinen paikka) ei kannata huonoilla katella, koska jos takaa tulee reissua, on pistänyt ittensä esim. Ässäkympillä erittäin vaikeaan tilanteeseen, on peli sitten fixed tai no limit, kummassakin tapauksessa miinusta tulee pitkällä aikavälillä.

Repe joke, kyllähän tuo Kj pelaus oli hyvä, saleteila on helppo slouvaillakin, mutta kuitenkin, korotuksen maksamiseen tarvitsee aina pirun hyvän käden. Etsi tietoa kirjoista sanoilla "gap concept" tärkkeä asia omaa peliäs varten, varsinkin turnauksissa korostuva asia.


ei kait mulla kummempia, jatkan siis PL ompun parissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
repe_joke kirjoitti:
Hirveän vihamielinen kirjoittajakunta täällä. Tai sitten minä saan väärän käsityksen osan viesteistä, kun tuntuu että porukka haluaa tulla ruudun läpi takomaan järkeä tähän tyhmään päähän.

Ei se siitä ole, vaan siitä, että esimerkiksi tietokoneenkorjaus-ketjussa saatuihin vinkkeihin uskotaan ja ne koetaan usein toimiviksi, vaikka kyse on ihan samasta asiasta tässä ketjussa.

Pokerissa jostain syystä ihmiset kuvittelevat, että voi roiskia miten vaan, välittämättä siitä mitä enemmän pelanneet sanovat. Sen kuin kuvittelevat ja roiskivat, mutta silti sitä vain joskus yrittää jatkaa asian selventämistä.

Ei tähänkään ketjuun kirjoittavat päästään niitä juttuja heitä, vaan ne perustuu aina johonkin, yleensä siihen mitä viisaammat ovat kertoneet ja eri lailla paikkansa pitäviksi todistaneet. Sitten niitä on itse kokeillut ja tullut samaan tulokseen.

Pokerin lähdekritiikki tuntuu olevan, että kaikki puhuu paskaa.

EDIT:

JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:
Nyt on kyllä ketjun taso menny tähän tinkaushommaan ja pienistä asioista.

Heh, onhan tämä nyt parantunut huomattavasti siitä mitä tuossa on joitakin sivuja aikaisemmin, kun ei ne bad beat-tarinat ja turnaussijoitukset ketään kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
pernaveikko kirjoitti:
Pokerissa jostain syystä ihmiset kuvittelevat, että voi roiskia miten vaan, välittämättä siitä mitä enemmän pelanneet sanovat. Sen kuin kuvittelevat ja roiskivat, mutta silti sitä vain joskus yrittää jatkaa asian selventämistä.

Ei tähänkään ketjuun kirjoittavat päästään niitä juttuja heitä, vaan ne perustuu aina johonkin, yleensä siihen mitä viisaammat ovat kertoneet ja eri lailla paikkansa pitäviksi todistaneet. Sitten niitä on itse kokeillut ja tullut samaan tulokseen.

Pokerin lähdekritiikki tuntuu olevan, että kaikki puhuu paskaa.

EDIT:



Heh, onhan tämä nyt parantunut huomattavasti siitä mitä tuossa on joitakin sivuja aikaisemmin, kun ei ne bad beat-tarinat ja turnaussijoitukset ketään kiinnosta.

Kyllä minä pyrin painamaan päähäni kaiken tiedon, vaikka se tulisikin vähän huonosti esitettynä. Nyt kun tässä on lukenut noita vanhoja viestejä, niin ne ymmärtää ihan eri tavalla, kun pienessä tunnekuohussa.

Itse olen kuitenkin pelannut hold'emia todella vähän. Taitaa huikeat 2 viikkoa tulla täyteen (voi olla enemmänkin, mutta vähän se on silti), joten ei itselläni ole hirveästi vaaraa huudella neuvoja kenellekkään.

Nopeasti olen kuitenkin mielestäni edistynyt alusta. Silloin ei ollut edes yksinkertaisimmat alkeet hallussa, mutta nyt kyllä pystyy pelaamaan voitollista peliä, jos samassa pöydässä ei ole montaa "pro" pelaajaa.

Itsekkin olen sitä mieltä, että ketjussa on nyt ollut oikeasti hyvää juttua, vaikka itse olen näpeilleni saanutkin.

P.S. Otin muuten sopulin vinkistä vaarin, ja kokeilin 6 pelaajan pöytää.
Siellä oli tosin parhaillaan vain 4 pelaajaa, mutta nopeampi tempoista peliä halusin kokeilla, ja tuolla sitä sai. Vielä kun jäin voitollekkin, niin kokemus oli todella mieluisa.
Yhtään loppuun asti mennyttä kättä en hävinnyt. Muutamia kertoja piti flopin jälkeen heittää kortit pois, kun kaverit rupesivat korottelemaan kilpaa.

P.S.S. Onko muuten mitään ohjelmaa millä saa nauhoittua työpöydän kuvaa suoraan koneelle? Kokeilin frapsia, mutta se pentele toimii vain peleissä.
Olisi meinaan ihan kiva napata pätkiä omasta pelaamista koneelle, ja sitä kautta analysoida omaa pelaamistaan, ja ehkä jopa pistää sitä nettiin jakoon opetusvideona, älä pelaa näin.

Kiitos vielä kaikista vinkeistä. Pyrin ottamaan opikseni.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tuolla edellä oli lainattu pokerigurua lausahduksella "A caller is a loser". Tästä en voisi olla enempää samaa mieltä. Itseään sitä saa vain monesti syyttää noista bad beateistakin, esimerkiksi slouwaaminen on omasta mielestäni perusteltua vain silloin, kun epäilet vastapelaajien yrittävän esimerkiksi värin vetoa omaa jo valmista täkäriä vastaan, jolloin onnistuneen vedon saanut monesti innostuu ja sokeutuu siitä, että itse sai mukamuka kovan käden.

Muutenkin täällä on ollut todella paljon todella hyvääkin kommenttia, mutta täytyy kuitenkin sen verran miettiä, että esimerkiksi niissä pöydissä, missä itse pelaan, vastapelaajat ovat yleensä vähintään 75% aivan paisteja. Ja nämä kirjojen ohjeet ovat erittäin käyttökelpoisia siinä tapauksessa, että pöydässä on oikeasti hyviä pelaajia. Esimerkiksi takapositiosta neljän koolauksen jälkeen 22-kädellä 2xBB raise on mielestäni erittäin huonoa peliä, mutta näitä näkee paljon, koska jo kerran BB:n maksaneella on huomattavasti pienempi kynnys katsoa käsi ja jo kahta muuta pelaajaa vastaan 22-käsikorteillasi häviön mahdollisuus on yli 50% pre-flopissa käytännössä riippumatta siitä, mitä muilla on (poikkeuksena se, että heillä on täysin sama kahden kortin käsi, milloin voittotodennäköisyytesi on nopeasti päässä arvioituna noin 60%, koska silloin pakassa on vain 4 korttia, joilla muut saa muodostettua korkeamman parin). Yleisestikin itse pelaamissani pöydissä etupositiosta KJo:lla saa useasti flopin katsottua halvalla, vaikka pelissä olisi lähes mitä tahansa - minkä vuoksi en lähtisi tuota katsomista tuomitsemaan suoralta kädeltä. Jos siellä jollain sitten on vaikka se AJ loppupositiossa, peli on äärettömän vaikea voittaa, mutta siinä vaiheessa tilanne vain pitäisi pystyä lukemaan niin, että ei päädy pahasti maksajaksi. Myös oman profiilin merkitystä pelissä ei kannata väheksyä. Mikäli voitat lähes poikkeuksetta muutamia showdowneja kovilla käsillä, oma arvostuksesi pöydässä nousee, minkä vuoksi muut eivät uskalla lähteä hirveästi nokittelemaan omia korotuksiasi, silloin on hyvä iskeä.

Kaikki riippuu pokerissa niin paljon kaikesta, että niin sanotun "oikean pelin" määritteleminen on todella vaikeaa. Paljon on ideaa, mutta liika "oikean pelin" pelaaminen myös helpottaa itsesi lukemista.

Erittäin mielenkiintoista tekstiä muuten täällä, pistää itsekin oikeasti näitä pelejä miettimään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
repe_joke kirjoitti:
Nopeasti olen kuitenkin mielestäni edistynyt alusta. Silloin ei ollut edes yksinkertaisimmat alkeet hallussa, mutta nyt kyllä pystyy pelaamaan voitollista peliä, jos samassa pöydässä ei ole montaa "pro" pelaajaa.

Voitollinen peli on myös jotain, jonka määritteleminen on hankalaa. Jos kuitenkin olet pelannut vasta kaksi viikkoa, niin voitollinen peli on aika kyseenalaista. Käteispöydissä pelatessa alle 10000 kädellä ei kannata edes alkaa puhumaan moisesta, sillä pokerissa varianssi saattaa olla yllättävänkin kova.

Pistän tuohon mukaan yhden netistä kaivamaani käyrän. Pelaajalla on pelattuna 190K kättä, ja tuossa 95K-125K -kohdalla on mukava notkahdus. Kyseessä on siis fixed-peli ja pudotusta noin 400 BB:a. Eniten pelattuna 15/30 -pöytiä, joten noin 12000 taalaa tullut persettä kaverille.
 

Liitteet

  • graph2.jpg
    graph2.jpg
    73,7 KB · kertaa luettu: 595
Viimeksi muokattu:

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Murmeli kirjoitti:
Jos pelaamalla samassa tilanteessa samoin vaikkapa tuhat kertaa ja jäät lopulta tappiolle, silloin on.

Arvaappa harmittiko Pederseniä, että pelasi kätensä väärin?

Copy paste pokesivut.com:sta kirjoitti:
Patrik Antonius on sijoittui toiseksi juuri World Poker Tourin Five Diamond World Poker Classic turnauksen.

Ratkaiseva käsi Patrikin ja Pedersenin välillä:
Patrikin on hienoisessa 150 000 chipin johdossa.

Antonius menee all in AsKs, Pedersen maksaa Ad4d kädellä. Patrik on 70% voittajasuosikki.

Pöytään 7h 6s 5d turn 3s, Patrik tarvitsisi padan voittaakseen river 10h.

Rehne Pedersen ansaitsi tuuri voitollaan 2 078 185 USD.

Toiseksi sijoittunut Patrik nettosi 1 046 470 USD

Kolmas oli pokerilegenda Doyle Brunson, joka ansaitsi 563 485 USD
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
sopuli kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun Antonius käänsi korttinsa näkyviin, niin varmasti vitutti ja huolella.

Joo, ihan varmasti. Pederseniä harmitti Antoniuksen puolesta, ettei se voittanutkaa turnausta, vaikka Antoniuksella oli lähtöjään parempi käsi. Onhan se varma. Ei se mitään, ois muakin vituttanut.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
seisnauraa kirjoitti:
Joo, ihan varmasti. Pederseniä harmitti Antoniuksen puolesta, ettei se voittanutkaa turnausta, vaikka Antoniuksella oli lähtöjään parempi käsi. Onhan se varma. Ei se mitään, ois muakin vituttanut.

Mitenkäs tämä liittyy minun kommenttiini? Jompi kumpi putosi nyt hieman kärryiltä...
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
seisnauraa kirjoitti:
Joo, ihan varmasti. Pederseniä harmitti Antoniuksen puolesta, ettei se voittanutkaa turnausta, vaikka Antoniuksella oli lähtöjään parempi käsi. Onhan se varma. Ei se mitään, ois muakin vituttanut.

Usko pois että vitutti kun kortit käännettiin.
 
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
voihan nonih AK vs A4 juttuihin aina vedota, niitä sattuu jokaiselle joka pelaa paljon pokeria, sitäpaitsi joka viides kertahan noin käy muutenkin. Kuitenkin olen myös ihan varma, että showdownissa Pederseniä vitutti ja ankarasti, tiesi olevansa paaaaaaaaaljooooooooon perässä.

JA vielä tuosta esimerkin KJ offarista. En itsekään pelaa isoja pelejä, mutta minun mielestä pienemmässäkin pelissä tulee pelata mahdollisimman hyvin, ja KJoffin pelaaminen ekalta tai tokalta paikalta ei ole hyvää peliä TÄYDESSÄ PÖYDÄSSÄ, shortissa asia on eri, siellä voi sitä jo harkita. Mielestäni muita ns. ongelmakäsirä, jotka näyttää hyvältä, e i tulisi pelata etupaikoilta:

AT,A9,A8 jne.

KJoff KToff

KT suited, K9 suited, jne.


Mielummin pelaisin etupositiosta esimerkiksi kortit

JTs T9s ja 98s

Toki suurimmaksi osin nuoki pitää heittää pakkaan.


Limittipelissä on pelityyli erilainen mitä nl:ssä. NL:ssä pieni setti (kolmoset , kaksi korttia käessä) saa usein niin hyvän tuoton, että pikkupari kannattaa katsoa, jos halvalla onnistuu, samoten nuo JTs, T9s. Kuitenkin nuo ongelmat tulevat juuri KJ, AT käsillä. Samaten Axs on sellanen käsi, etten hirveästi harrasta moista (alkupoisitioista). Värin veto flopilta vaatii jo todella hyvää tuuria ja siihen tarvii vielä yhden (kehittyy väriksi flopilta noin 35% kerroista)
Mutta oleellista,mitä yritän sanoa, että pelattavat kortit riippuu myös pelityylisä (FL vai NL ) ja lisäksi turnauspelaaminen on asia erikseen, siinäö on taas ihan eri kikat käytössä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä enemmän näitä juttuja lukee, sitä paskempi pelaaja huomaa olevansa. Pakko lukea joku pokerikirja joululoman aikana. Ei tästä muuten tule yhtään mitään.

Oma akilleen kantapääni on kahdet parit. Yleensä luotan niihin aivan liikaa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Noose kirjoitti:
Suosittelen aloittelijoille kirjallisuuteen tutustumista, sillä siinä säästää oppirahoja aika helvetisti. Paitsi että ne opettavat itse peliä, niin suurempi hyöty ainakin itselleni oli oikeanlaisen ajattelutavan löytäminen. Kirjat opettavat tight/aggressive peliin, joka on aloittelijalle helppo tapa aloittaa voittavan pelin oppiminen.
..

Perusteokset Sklanskyn Theory of Poker ja Winning Small Stakes Holdem ovat molemmat varsin hyviä opuksia, joista itse sain aggressiivisen ajattelutavan ja tajusin, että caller in poker is a loser in poker. Ellei englanti taitu, niin eiköhän tuo Pyysingin Pokerin käsikirjakin ihan ookoo ole. En ole tosin itse lukenut.

Tuo Noosen sanoma on ihan totta, ainakin omalla kohdallani. Täysi aloittelija kuten minä huomaa Pyysingin kirjan jo parista ekasta kappaleesta asioita, joita olen tehnyt aiemmin täysin päin persettä (löysänä lähes kaikkeen mukaan). Suosittelen kirjan lukemista. Tai kuten kirjassakin sanotaan, jätä se lukematta, jos haluat rahoittaa kanssapelaajiasi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:
Limittipelissä on pelityyli erilainen mitä nl:ssä. NL:ssä pieni setti (kolmoset , kaksi korttia käessä) saa usein niin hyvän tuoton, että pikkupari kannattaa katsoa, jos halvalla onnistuu, samoten nuo JTs, T9s. Kuitenkin nuo ongelmat tulevat juuri KJ, AT käsillä. Samaten Axs on sellanen käsi, etten hirveästi harrasta moista (alkupoisitioista). Värin veto flopilta vaatii jo todella hyvää tuuria ja siihen tarvii vielä yhden (kehittyy väriksi flopilta noin 35% kerroista)
Mutta oleellista,mitä yritän sanoa, että pelattavat kortit riippuu myös pelityylisä (FL vai NL ) ja lisäksi turnauspelaaminen on asia erikseen, siinäö on taas ihan eri kikat käytössä.

Oikeastaan tuon NL:n ja FL:n eron voi kiteyttää siten, että fixedissä homma perustuu aika paljon pot oddseihin, mutta NL:ssä implied odds näyttelee suurempaa roolia.

Ilmeisesti täällä ei juuri kukaan muu pelaile fixediä? Ootte te kyllä mulkkuja. Noh, ehkäpä itsekin voisi alkaa takomaan pienillä panoksilla NL:ää joulun tienoilla, niin pääsen viisastelemaan tänne.

P.S. En minä halua noita termejä suomennella, vaikka typerältä tuollainen sekottelu kuulostaakin.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
V-man kirjoitti:
Mitä enemmän näitä juttuja lukee, sitä paskempi pelaaja huomaa olevansa. Pakko lukea joku pokerikirja joululoman aikana. Ei tästä muuten tule yhtään mitään.

Oma akilleen kantapääni on kahdet parit. Yleensä luotan niihin aivan liikaa.

Tilasin tuossa pari päivää sitten Amazonista Sklanskyn Theory of Pokerin. Joulun aikana olin ajatellut syventää omaksi ilokseni laatujohtamisen taitoja, mutta pitää sitä jotain hauskaakin lukea.

Ensimmäiset kolme viikkoa UltimateBetissä chipseillä pelatessa tuli enemmän tai vähemmän nopeasti vedettyä itsensä tilttiin. Jotain on selvästi opittu näistä ajoista, sillä nyt on paikka vakiinnutettu isoimmissa chips-pöydissä. En olisi uskonut, että pelissä voi oikeasti kehittyä. Kirja varmaan auttaa hieman lisää ja jossain vaiheessa voisi alkaa veivaamaan oikealla rahalla pikkupöydissä. Eivät chipsit oikeata rahaa ole, mutta omaa pelipsyykettä niissä pystyy kovasti kehittämään. Psyykeen hallinnan oppiminen jatkuu sitten oikealla rahalla pelatessa vieläkin enemmän.

Omat suosikkikorttini ovat suorat, joita ei pysty nostamaan akkaan asti. Täyskäsi saattaa pelotella näissä tapauksissa parin ollessa pöydässä (joskus värikin), mutta yleensäkin tällä alueella pelaajille tulee mustia hetkiä käsittämättömän paljon.

Se pitää vielä sanoa, että ilman sopivaa agressiivisuutta ei voi jäädä voitolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös