Kokoomus

  • 1 515 138
  • 12 682

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
No prk, en minä tuota ohjelmaa seuraa. Käsi pystyyn virheen merkiksi. En tiennyt, että kyse on Nelosen, ei YLE:n, joten ymmärrän nyt 100 % kritiikin häntä kohtaan.



Totta, menin Fjäderin miinaan. Muilla varmaan tarkoitat PS:n tyyppejä. Suhtaudun kriittisesti, mutta siedän hyvin osana hallitusta.
Hyvä seiviyritys mikä nyt kusi kuin Fjäder!!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Itse en lämpene sille, että vaaliehdokkaat (kuten R Nieminen, vas) olisivat vähän ennen vaaleja näkyvästi esillä muuten kuin uutisohjelmissa tms. Kyse on erityisestä edusta. Ainakaan enää YLE:n ohjelmissa ei ole vaalikaranteenia. Mutta YLE:n on huolehdittava siitä, ettei kukaan ehdokas saa erityistä etua muihin ehdokkaisiin nähden. Ylen ohjelmatoiminnan ja sisältöjen eettiset ohjeet (OTS)
Hyvä pointti kyllä. En ajattelut asiaa hänen euroehdokkuutensa kautta, vaan pikemminkin ammattinsa, mutta jos leikitään ajatuksella, jossa SuomiLove jatkuisi vielä YLEllä ja siihen olisi Nieminen palkattu juontaksi, niin se, että hän samalla kävisi vaalikampanjaa siviilissä ja olisi kanavan lämminhenkisimmän ja suosituimman show:n karismaattinen juontaja, niin vaikka kyse on työstä, niin kyllähän siinä on tietyt jääviyskysymykset ilmassa. Kukaan ei tietenkään kiellä harjoittamasta tointa, mutta ei velvoita sen enempää hakemaan eu-parlamenttiinkaan.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Fjäderillä ei selvästi postimerkkeily täytä entisen AY-pomon työtunteja ja hän onkin profiloitunut X:n eräänlaisena "päivystävänä oikeistolaisena setämiehenä". Vaikka viime vuonna eduskuntavaaliehdokkaana olikin, en usko hänen olevan kovin korkealla puolueen sisäisessä vallanjaossa.
On Sture ainakin viime aikoina aktivoitunut Facen filatelistiryhmissä, missä itsekin olen mukana. Olen muutaman kerran tehnyt kauppaakin hänen kanssaan. Sturella on myynnissä lähinnä halvempaa Saksan merkkiä ja lähetystä, Reichiä ja sitä vanhempaa. Ja hyvin kohtuullisia hintoja pitää. Tässä yhteydessä pitää kutsua häntä etunimellä, kuten tuntuu tuolla piireissä itsekin haluavan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Niin mikä se Kokoomuksen linja tasa-arvoasioissa on?

Tere:
THL:n
@tasaarvotieto
lakkautetaan ja hyvä niin. Edunsaajajärjestöt toki pillastuivat, mutta lohdutuksena: Jatkossa epätieteellistä woke-roskaa tuuttaa enää mm. virastot, kunnat, yliopistot ja kymmenet julkisesti rahoitetut järjestöt.






Kunnon wokeltaja tämäkin sankari.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Niin mikä se Kokoomuksen linja tasa-arvoasioissa on?

Tere:
THL:n
@tasaarvotieto

lakkautetaan ja hyvä niin. Edunsaajajärjestöt toki pillastuivat, mutta lohdutuksena: Jatkossa epätieteellistä woke-roskaa tuuttaa enää mm. virastot, kunnat, yliopistot ja kymmenet julkisesti rahoitetut järjestöt.





Kunnon wokeltaja tämäkin sankari.

Onkohan tuo Kokoomuksen virallinen kanta?

Sitten ihmetellään miksi keskustelu ei välttämättä pysy asiallisena. On kyllä melko surullista seurattavaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siirsin PS-ketjusta:

Eiköhän tämä retoriikka ole enemmänkin sellaista herättelyä Kokoomuksen suuntaan, että huomaisivat millaiseen seuraan ovat lyöttäytyneet. Tällä Kok/Per liitolla ei ole hyviä seurauksia jatkuessaan. Nyt näyttää siltä, että Orpo ja kumppanit ovat sokeita näkemään sitä leikkaus ja työelämäuudistus kiimoissaan.

Kokoomuksessa nähdään hallituspolitiikka positiivisena. Puolueella on useita kanavia keskusteluun, samoin paljon erilaisia pienempiä ryhmiä eri alustoilla.

Osaltaan koko vasemmiston "ääni Kokoomukselle eurovaaleissa = ääni äärioikeistolle ja laitaoikeistolle" koetaan vahvasti typeränä ja perusteettomana. Samalla hallituspohja Kok + PS lujittuu, sillä vasemmisto ja sen kampanjat lisäävät railoa Kokoomuksen ja vihervasemmiston välissä.

Itse ole kokoomuslaisena myös huolissani siitä, mihin vihervasemmiston Suomessakin hylkäämä työväenluokka ja maanviljelijät sekä pienyrittäjät kallistuvat. He eivät koe Kokoomusta omakseen - tietenkään - ja vasemmiston sloganit äärioikeistosta ja kokoomuksesta uhkana eivät enää sytytä samoin kuin 1917. Johtaako tämä samaan kuin osassa muuta Eurooppaa? Jos johtaa, vasemmisto saattaa entisestään kutistua ja Suomeen tulee todellinen äärioikeistolainen ja/tai äärivasemmistolainen liike.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Itse ole kokoomuslaisena myös huolissani siitä, mihin vihervasemmiston Suomessakin hylkäämä työväenluokka ja maanviljelijät sekä pienyrittäjät kallistuvat. He eivät koe Kokoomusta omakseen - tietenkään - ja vasemmiston sloganit äärioikeistosta ja kokoomuksesta uhkana eivät enää sytytä samoin kuin 1917. Johtaako tämä samaan kuin osassa muuta Eurooppaa? Jos johtaa, vasemmisto saattaa entisestään kutistua ja Suomeen tulee todellinen äärioikeistolainen ja/tai äärivasemmistolainen liike.
Itse en kykene millään uskomaan, että Suomeen tulisi ääriliikkeitä suunnasta tai toisesta. Ja jos tulisi, niin taitaisi olla suht pieniä ja merkityksettömiä ryhmiä. Persut on sellainen viritelmä ja sekin on parhaat päivänsä nähnyt.

Ehkä pieni nostalgikkokin minussa toivoo, että paluu menneeseen esim. sinipuna ym. hallituksineen palaa, jolloin usko parempaan huomiseen ihmisten kunnioituksessa toisiaan kohtaan sekä talouden kohdalla nousee heti potenssiin kaksi.

Arvaan, että siellä osa nyt pyrskäyttää kaffet tai oluet näppikselle, mutta näin minä asian näen pitkässä juoksussa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse en kykene millään uskomaan, että Suomeen tulisi ääriliikkeitä suunnasta tai toisesta. Ja jos tulisi, niin taitaisi olla suht pieniä ja merkityksettömiä ryhmiä. Persut on sellainen viritelmä ja sekin on parhaat päivänsä nähnyt.

Ehkä pieni nostalgikkokin minussa toivoo, että paluu menneeseen esim. sinipuna ym. hallituksineen palaa, jolloin usko parempaan huomiseen ihmisten kunnioituksessa toisiaan kohtaan sekä talouden kohdalla nousee heti potenssiin kaksi.

Arvaan, että siellä osa nyt pyrskäyttää kaffet tai oluet näppikselle, mutta näin minä asian näen pitkässä juoksussa.

Ei purskahda kaffeet näppikselle, hyvä ja todennäköinen näkemys! Mutta jos - kuten siis kirjoitin - johtaisi kuitenkin radikaalin ryhmän tai useamman nousuun, se voi tapahtua nopeasti. Niinkin liberaalissa maassa kuin Hollannissa Wilders nousi puskista vaalivoittoon.

Muiden maiden opetuksen voi sanoa, että jos perinteiset puolueet menettävät nuoret, työväenluokan, pienyrittäjät ja muutaman muun ryhmän jossain vaiheessa Wildersin/AfD:n tapaisille radikaaliliikeille, ne nousevat myös valtaan tai vaikuttavat taustalla hallituspolitiikkaan.

Ja myös PS voi siirtyä tai josssain määrin palata tuohon suuntaan. Tästä on Kokoomuksessa jopa yhtenäinen käsitys, että Kok + PS hallitus on osaltaan ehkäisemässä laitaoikeiston radikalisoitumista. Esimerkiksi Elina Valtonen on tästä puhunut. Vasemmalla käsitys toki on erilainen eli Kok tekee nousun mahdolliseksi.

Toivotaan, että sinipuna vielä nähdään. Ja kyllä se nähdään. Nyt on käymistä mm. Venäjän hyökkäyssodan, Suomen NATO-jäsenyyden ja FIN-USA puolustussopimuksen kanssa muutamia mainitakseni. Kun nähdään onneksi yhdessä oikea suunta ulko- ja turvallisuuspolitiikassa, sisäpolitiikassa sitten läikkyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös