Kauden 2007-2008 Valmennuskuviot

  • 53 331
  • 206
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Musta_Kyy kirjoitti:
Jotenkin uskoisin, ettei yhtä massiivista positiivisuustekijää, valmentajanimen suhteen, sopimuksia tehdessä kovin montaa kertaa osu omalle eliniälleni, mitä Jalosen nimi viimekausien aikana HPK:ssa on ollut.

Vaikka, aika harva taisi lähteä kaduille juhlimaan kun Jalosen nimi silloin aikanaan julkistettiin. Itse muistan mun sillon Back in The Day luin jutun Jukan sainaamisesta mutsini toimistolla, en osannut aiheeseen suhtautua ollenkaan. Mietin vain että, vai tuommoinen.

Nyt taas olen paljon luottavaisemmin mielin liikkeellä koska HPK on Jalosen kuuden vuoden aikana löytänyt sen hyvän suunnan itselleen, ja uskon että tuleva valkku istuu tähän löytyneeseen muottiin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä se Suomen paras 2-valmentaja HPK:n valmennustiimissä kakkosena, eli Petteri Sihvonen. Mihin hän todella pystyisikään?

Ykkösen valinta onkin aika moisen pahempi juttu... Jukka Jalosta, Jumalasta seuraavaa, ei niin vaan korvatakaan, ikävä tulee jo tässä vaiheessa JJ:tä, herraa, joka kätteli minua:D.

Timo Lehkonen olisi ehkä mojova valinta, mutta jos hän todella on aikaisempienkin viestien perusteella hieman kyseenalainen persoona, josta monet pelaajat eivät pidä, niin en usko, että hän on paras mahdollinen valinta.

Ismo Lehkonen on tehnyt Tuton peräsimessä kovasti töitä,joten hän saattaisi olla kova nimi HPK:n seuraavaksi päävalmentajaksi. Aikaisemmat liigakokemukset eivät kerro paljon, mutta eivät kyllä kertoneet itse JJ:nkään.

Raimo Summanenkin saattaisi olla mielenkiintoinen nimi ja parivaljakko Summanen-Sihvonen saattaisi toimiakin.

Eli itse laittaisin valmentajiksi: Ykköseksi joko Raimo Summasen tai Ismo Lehkosen ja kakkoseksi Petteri Sihvosen.

Mutta milloin järjestetään JJ:n läksiäisjuhla? Tulee mieleen Suomi-Usa- peli jonka jälkeen itse Kurre jätti Suomen valmennustehtävät, hän käveli jäällä iso Kiitos-kyltti kädessään ja kansa itki ja hurrasi. Mutta miten JJ:n kanssa? Ilman muuta hän on ansainnut samanlaisen kohtelun. Mutta runkkarin jälkeen on kiistatta liian aikaista, vai? Jos taas pleijareissa tulee pettymys, niin onko silloin päällimmäisenä mielessä kiittää JJ:tä loistavasta työstä HPK:ssa. Entä mahdolliset mestaruusjuhlat? Onko niissä liikaa muuta, että JJ:n läksiäisjuhlat eivät saa ansaitsemaansa huomiotaan?

No sama se... kunhan tällä kaudella tulee mestaruus ja ensi kaudeksi saadaan sellainen valmentajapoppoo, että kultaketju jatkuu:D.
 

J.Petke

Jäsen
Jos lähdetään miettimään uutta valmentajaa jolla olisi myös hieman vetovoimaa niin yksi parhaista vaihtoehdoista olisi Matti Alatalo. Miehellä on hyvä maine pelaajien kehittäjänä ja pelaajaystävällisenä valmentajana. Toki hänen sopimuksen ulosostamiseen jouduttaisiin käyttää enemmän euroja kuin Lehkosen sopimukseen mutta jos se säilyttäisi Hpk:n vetovoimaa pelaajien keskuudessa ja yhä edelleen pelaajat haluaisivat tulla pelaamaan kerhoon hyvän valmentajan takia niin uskon että tämä sijoitus maksaisi itsensä takaisin hyvinkin nopeasti. Nyt puhutaan kuitenkin luultavasti noin yhden normipelaajan palkan suuruisesta rahamäärästä mikä olisi hyvinkin uhrattavissa 3 vuoden valmentajan pestiin. Tai sitten annetaan joku pelaaja vaihdossa Jypille.

Itse en missään tapauksessa halua valmentajaa jota pelaajat eivät halua. On niin monta esimerkkiä siitä kun pelaajat eivät kunnioita/pidä valmentajasta. Jypin materiaalilla ei ole mikään ihme jos Alatalo ei pystynyt porukkaa viemään mitalipeleihin mutta laadukkaammalla materiaalilla hänellä voi olla hyvätkin mahdollisuudet menestyä. Mielestäni silti kakkosvalmentajaksi paras vaihtoehto olisi Lehkonen mutta Timppa ei taida siihen rooliin tyytyä. Jos jostain löydetään joku hyvä taktikko ja nopeiden muutosten mies niin kiinnitetään hänet kakkoseksi. Kuitenkin joku kenellä non jo paljon kokemusta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ronning kirjoitti:
Vaikka, aika harva taisi lähteä kaduille juhlimaan kun Jalosen nimi silloin aikanaan julkistettiin.
Oletan että Musta_Kyy tarkoitti sopimuspositiivisuudella sitä että kun on ollut Jalonen valmentajana on ollut helpompaa saada pelaajilta nimiä papereihin. Ei siis sitä tunnetta mikä silloin tuli kun Jalonen 'kaapattiin'.
---------

Sitten vielä tuli sellainen seikka mieleen että jos valmentajan nimi ensi viikolla julkistetaan niin ei varmaankaan ole kysessä kukaan joka tällä hetkellä valmentaa SM-liigassa ainakaan mitään muuta joukkuetta kuin Kerhoa.

Heitän mihinkään perustumattoman huuhaa-arvauksen kehiin: Jukka Koivu.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Edelleen täällä yhtä useampi tyrkyttelee tuota Sihvosta kakkoseksi. Miettikää nyt helvetti vähän...

ALATALOn puolesta liputan minä, toivomuksena. Ja kuten sanoin, käsitykseni mukaan hommat Jypissä alkaa olla taputeltu tuon pannukakuksi lösähtäneen projektin myötä. Vaan jos nimi kerrotaan alkuviikosta, taitaapi Alatalo(kin) jäädä haaveeksi.

Eli seuraava pv löytyy omasta takaa, tai liigaa kauempaa. Koivu se ei ole, ei helvetti, eihän?
 

simicek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Predators
Alkuviikosta julkistetaan..

Hpk:n uuden päävalmentajan nimi.
Ja se on Matti Alatalo... Jypin valmentajaksi tulee Risto Dufva..

Mistä kuulin, tiedän....sitä teidän ei tarvitse tietää..

Uskokaa pois...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos Matti Alatalo on seuraava päävalmentaja, en ole todellakaan pettynyt. Vaan otan hänet mielenkiinnolla vastaan.

Toivottavasti Lehkosen Timppa jatkaa kuitenkin kakkosena. Jos ei, niin sitten voisi kuvitella jopa sitä Petteri Sihvosta näyttää kovasti kehumiaan kykyjään Suomen parhaana kakkosvalmentajana.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
simicek kirjoitti:
Hpk:n uuden päävalmentajan nimi.
Ja se on Matti Alatalo... Jypin valmentajaksi tulee Risto Dufva..

Mistä kuulin, tiedän....sitä teidän ei tarvitse tietää..

Uskokaa pois...

Onko toive? Vai onko ihan "varma" tieto?
 

simicek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Predators
Varma tieto!

Varmaa tietoa. Timpan kanssa jutellut männä viikolla.

Lähdettä turha kysellä!

Samoin se Dufva, mutta ketä kiinnostaa se taas. Ei mua ainakaan.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Vai että Alatalo. Mitenkäs tuo Lintumäen ilmoitus, notta valmentaja julkistetaan lähipäivinä? Jypillä on kuitenkin vielä mahdollisuudet, vaikkakin teoreettiset, jatkaa kauttaan. Ehkä jopa Kerhoakin vastaan jossain vaiheessa. Lisäpointtina Alatalon sopimus, joka kattaa ensi vuodenkin?

Itselleni Alatalo sopisi hyvin ja voisi tuoda vaikka Piispasesta uuden Leinon meille.

Pääasia että Dufva jää muualle.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Helvetin hyvä uutinen jos pitää paikkansa. Alatalolla on huomattavasti helpompaa houkutella pelaajia Hämeenlinnaan kun Lehkosella.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
lece kirjoitti:
Helvetin hyvä uutinen jos pitää paikkansa. Alatalolla on huomattavasti helpompaa houkutella pelaajia Hämeenlinnaan kun Lehkosella.

Se tässä yhtenä pointtina lieneekin, että sopimus julkaistaan jo nyt, eikä kauden päätteeksi, kuten aiemmin oli tarkoitus. Veikkaan, että useampi jannu nykyrosterista ja muualta, on lyönyt neuvotteluille jarrua valmentajan nimeämiseen asti. Tämän suuntaista olen kuullut... yhdeltä jos toiseltakin.

Alatalo tuokoon mukanaan vaikka sen Hannuksen kokeilemaan, mihin ne rahkeet riittävät.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Joo Alatalon poikakin tulossa Hämeenlinnaan ensikaudeksi. Jotenka -> Alatalo ensivuoden päävalmentaja!
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Toivotaan, että näin tapahtuu.. Alatalo on iha hyvä koutsi, mutta ei hänellä enää Jypille välttämättä annettavaa ole.
 

d2uce

Jäsen
Olen varmaan ainoa joka ei hypi riemusta, jos Alatalo tulee, mutta se johtunee vain siitä, ettei itsellä ole kovinkaan paljoa mitään taustatietoa miehen metodeista yms. ja JYP-tausta ei myöskään sykähdytä. Mutta minähän tuomitsenkin aina ensin suoralta kädeltä ja usein vielä pelkän pärstäkertoimen perusteella, joten se siitä.

Hienoa jos mies on hieman samantapainen kuin Jalonen, voi olla, että saadaan "vanhoista" pelaajista vielä useampikin laittamaan nimeä jatkosoppariin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
d2uce kirjoitti:
Olen varmaan ainoa joka ei hypi riemusta, jos Alatalo tulee, mutta se johtunee vain siitä, ettei itsellä ole kovinkaan paljoa mitään taustatietoa miehen metodeista yms. ja JYP-tausta ei myöskään sykähdytä. Mutta minähän tuomitsenkin aina ensin suoralta kädeltä ja usein vielä pelkän pärstäkertoimen perusteella, joten se siitä.

Hienoa jos mies on hieman samantapainen kuin Jalonen, voi olla, että saadaan "vanhoista" pelaajista vielä useampikin laittamaan nimeä jatkosoppariin.
Matti on pelaajien kehittäjänä maan parhaimmistoa, mutta taktisessa osaamisessa on huomattavasti parannettavaa kuten myös reagoimisessa pelitilanteisiin (aikalisät). Mielenkiintoinen yksityiskohta on Alatalon ja Mäenpään välit, jotka joidenkien tietojen mukaan eivät ole aivan kunnossa mutta nämä nyt ovat taas niin juoruja ja aivan varmasti Alatalo tullessaan Hämeenlinnaan sopii asiat Mäenpään kanssa.

Minulle kelpaa mainiosti Alatalon vaihtuminen Dufvaan, koska Masalla ei varmaan hurjasti annettavaa JYPille enää ole. Hyvä jos teillekin kelpaa Alatalo, maan parhaimmistoon kuuluva kakkosvalmentaja. Sikäli mikäli tuo tieto nyt pitää paikkansa.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No, taitaa olla paras saatavilla oleva vaihtoehto tuo Alatalo. Itse olin Lehkosen Timon bandwagonissa aina siihen asti, kun alkoi kuulumaan juttuja, että on pelaajien keskuudessa mulkku ja että menestys noussut herralle päähän. No, juttujahan aina riittää, tiedä sitä mikä on totuus.

Ei nyt mitään riemunkiljahduksia aiheuta täällä päässä, mutta ei paineta päätä puskaankaan. Katsotaan mihin Alatalon kyvyt riittää kun pääsee operoimaan isommilla resursseilla kuin Jypissä.

Ketähän kakkosvalmentajaksi sitten tulee? Lehkonen tuskin jatkaa, eiköhän hän lähde hakemaan ykkösen paikkaa mestiksestä tahi ulkomailta. Kaarela saisi jatkaa maalivahtivalmentajana. Mutta eiköhän nuokin selviä tänään.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pakkipari kirjoitti:
Matti on pelaajien kehittäjänä maan parhaimmistoa, mutta taktisessa osaamisessa on huomattavasti parannettavaa kuten myös reagoimisessa pelitilanteisiin (aikalisät).

Löytyy myös toisenlaisia esimerkkejä kuten Janne Hauhtonen josta Alatalo ei saanut juuri mitään irti.Ja monet ovat jääneet polkemaan urallaan paikallaan kuten Carlo Gunn.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jakub kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1316968

Tänään pitäisi sitten kuulua ilmeisestikin vahvistus sille että Alatalo on HPK:n päävalmentaja.


Lisätään vielä se että aika hyvin meni näköjään arvaus kohdilleen itselläni. 12.10.2005 kirjoitin HPK:n valmennus JJ:n jälkeen ketjussa näin "Vedetään esiin yllätyskorttina Matti Alatalo JYPistä.Sopimus päättyy ja on arvuuteltu jatkaako vielä vuoden JYPin 2007 mitaleille projektin loppuun asti vai vaihtaako maisemaa.Mielestäni onnistunut hyvin melko nimettömällä materiaalilla ja onnistunut myös kehittämään pelaajia mm. Immonen,Korhonen,Virtanen,Hauhtonen jne." Mukavaa olla kerrankin oikeassa. Itselle kelpaa erittäin hyvin, paljon paremmin kuin Dufva ja tukka-jukka.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tervetuloa vaan Alatalo HPK:oon minun puolestani. Jyväskylässä ei varmastikaan jäädä miestä kauheasti ikävöimään, kun kerran pois päästivät kesken sopimuskauden. Jotenkin tuntuu ihan sopivalta valinnalta Kerhoon, mutta sehän nähdään sitten myöhemmin, että kuinka osaava ja sopiva tyyppi Alatalo lopulta on.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Jakub kirjoitti:
Lisätään vielä se että aika hyvin meni näköjään arvaus kohdilleen itselläni. 12.10.2005 kirjoitin HPK:n valmennus JJ:n jälkeen ketjussa näin "Vedetään esiin yllätyskorttina Matti Alatalo JYPistä.
Sulla olikin haravajärjestelmä.
Jakub kirjoitti:
Itseäni toistaen, kun näin että Lehkonen on loppukauden Arvosen kanssa A-nuorten valmennusvastuussa ja Timppa päävalmentaja, olin ja olen edelleen melko varma että siinä on kokeilussa ensi kauden valmentajakaksikko.
No, katotaan toi Alatalo nyt sitten. Mielenkiintoista nähdä että kuinka pitkän sopimuksen sorvaavat. Jalonen ja Alatalo olivatkin poikkeuksia SM-Liigassa, Alatalo 5 kautta Jypissä ja Jalonen 6 Kerhossa (jos muistan oikein).
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
tuuski kirjoitti:
Itselleni Alatalo sopisi hyvin ja voisi tuoda vaikka Piispasesta uuden Leinon meille.

Samaa toivotaan täälläkin. Voitte muuten samalla varautua siihen, että tsekkejä ei rosterissa enää tule olemaan. Uskon kuitenkin Alatalon olevan juuri oikea mies HPK:n perämiseen.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Myönnetään että oli sitä hiukan haravaa käytetty mutta sillähän ne isot voitot vakiossakin tulee...tai sitten ei.Mutta puolustaudun sillä että jo reilu vuosi sitten haistelin tätä mahdollisuutta ja se onneksi osui.Lehkonen oli sellainen viimehetken aavistus kun laittoivat miehen A:han.Voihan olla että halusivat tosiaan kokeilla miten homma toimii ja tekivät päätökset sen jälkeen tai sitten ne oli jo tehty sitä ennen.Arvosta en pitäisi huonona vaihtoehtona ollenkaan kakkosvalmentajaksi jos Lehkonen jää A:han tai lähtee muualle.

Tämä ratkaisu kuitenkin kelpaa kyllä erittäin hyvin. Uskon että Matilla on enemmän kokemusta ja arvostusta pelaajien keskuudessa kuin Lehkosella. Lisäksi taustat ovat hyvin samanlaiset kuin Jalosella, vuosia ulkomailla ennen kotimaahan paluuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös