Jääkiekon MM-turnauksen arvostus?

  • 34 387
  • 314

Kuinka paljon arvostat jääkiekon MM-turnausta?


  • Äänestäjiä
    121
  • Poll closed .

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Kyllä tässä parin viime kauden aikana on oma kiinnostus kisoja kohtaan laskenut, ja junnuturnaukset kiilaavat kiinnostavuudessaan edelle. Erityisesti vuodenvaihteen U20-karkeloita odotan kuin kuuta nousevaa, vaikka toki niistäkin vuositasolla aivan kirkkaimmat nimet uupuvatkin. Mukana on kuitenkin aina lukuisia mielenkiintoisia lupauksia, ja pääosin parhaat varausikäiset pääsevät edustamaan maataan. Iso merkitys on myös pelien määrällä, joita on miesten kisoissa aivan liikaa. Nuorten kisoissa katselee mielellään useammankin pienemmän kiekkomaan matsin. Näen kuitenkin miesten turnauksella edelleen paikkansa kiekkokalenterissa vuosittain.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Arvostus vähenee vuosi vuodelta, mutta huumorimielessä tulee seurailtua tämän vuoden kisoja ja varsinkin USA:n kova rosteri herättää mielenkiintoa siitä, että jospa se mestaruus olisi heiltä viimein mahdollinen.
Suomen hmv joukkueesta kiinnostaa lähinnä Puljun otteet. Suurinta viihdettä tänä vuonna tuleekin olemaan otteluseurantaketjut ja valitus siitä kun pelejä joutuu katsomaan jomman kumman suomen suosituimman lätkäselostajan säveltämänä.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Pudotuspeleistä tullee katsottua joku matsi nyt kun tulee Viaplaylta, alkusarjasta tuskin. Iltapelit vaan tulee mulle turhan myöhään. En muista milloin olisin viimeksi MM-kisamatsin katsonut, on siitä useampi vuosi jo.

Mutta sitten kun sattuu jotkut huippumaista pudotuspeleistä vastakkain, niin voisihan sitä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
No, tämäpä tosiaan on se ikuisuuskysymys. Veikkaan että ihmisiä lähinnä häiritsee turnauksen nimi. Jos kysymyksessä olisi perinteikäs, legendaarinen ja suuresti arvostettu IIHF-kevätturnaus niin kenelläkään ei juuttuisi NHL-näkkileipä kurkkuun. Siis monet jääkiekon ystävät ihan vakavissaan arvostavat jotain random Spengler Cupia vain siksi kun sitä ei kutsuta MM-kisoiksi.

Ja se miksi meillä ei ole aitoja, valtaisan merkittävän brädin omaavia MM-kisoja niin kuin nyt vaikkapa maailman suurimmassa palloilulajissa johtuu siitä onnettomuudesta, että lajia harrastetaan suurimmalla rahavolyymillä juurikin Pohjois-Amerikassa, tuossa huippu-maajoukkueurheilun haudassa.
 
Viimeksi muokattu:

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja se miksi meillä ei ole aitoja, valtaisan merkittävän brädin omaavia MM-kisoja niin kuin nyt vaikkapa maailman suurimmassa palloilulajissa johtuu siitä onnettomuudesta, että lajia harrastetaan suurimmalla rahavolyymillä juurikin Pohjois-Amerikassa, tuossa huippu-maajoukkueurheilun haudassa.
Tuon maailman suurimmat palloilulajin maajoukkue-urheilukisoja pyörittää läpeensä korruptoituneet hyvä-veli verkostot, jotka kauhovat rahat omiin ja kavereiden taskuihin ja järjestävät kisoja kaiken maailman Qatareissa ihmisarvoista välittämättä.

Itse en ihan ekana näitä organisaatioita nostaisi framille hyvinä esimerkkeinä ja brändeinä. Ongelma lienee minun, sillä jengi kaikesta huolimatta ostaa näiden touhut.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En edes muista milloin viimeksi nämä kisat olisivat itseäni kiinnostaneet ihan aidon oikeasti. Ihan kiva on katsoa porukalla sivusilmällä näitä ja juhlia mukana, jos on juhlittavaa, mutta eihän nuo tappiot vituta edes alkuunkaan. Niin merkityksetöntä läpsyttelyä nämä itselle ovat. Kun parhaat eivät jaksa vaivautua paikalle, niin miksi sitä itsekään jaksaisi näistä kiinnostua?
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Ihan mukavat kinkerit, semmoinen jokakeväinen viihdyttäjä. Eihän euroviisuiissakaan ole joka vuosi parhaat mukana mutta silti niitäkin katsoo. Sama jääkiekon mm-kisoissa. Hymiö.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Waqu

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tuon maailman suurimmat palloilulajin maajoukkue-urheilukisoja pyörittää läpeensä korruptoituneet hyvä-veli verkostot, jotka kauhovat rahat omiin ja kavereiden taskuihin ja järjestävät kisoja kaiken maailman Qatareissa ihmisarvoista välittämättä.

Itse en ihan ekana näitä organisaatioita nostaisi framille hyvinä esimerkkeinä ja brändeinä. Ongelma lienee minun, sillä jengi kaikesta huolimatta ostaa näiden touhut.
En organisaatiota, en kaikkia kisapaikkoja vaan itse turnausta kyllä. Maajoukkuepelit ovat arvossaan siinä lajissa.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Mielestäni näiden karkeloiden koko suola on se, että parhaat ei ole mukana ja lähes joka vuosi tulee jonkinlaisia yllätyksiä. Väitän, että kukaan ei jaksa katsella joka vuosi kun välierissä on Kanada, USA, Suomi ja Ruotsi. Joskus ehkä Tsekki.

Nämä ovat sellainen jokavuotinen tapahtuma jota minä ainakin henkilökohtaisesti odotan aina innolla. Mukava katsella pelejä ja lyödä kympin vetoja tuomaan lisäjännitystä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Waqu

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Huomasin äsken että kyllä se arvostus on itselläkin kadonnut pykälän verran lisää. Tossa kun katselin Leijonien otteluohjelmaa ja siellä oli pari päällekkäisyyttä harrastusten kanssa. Ennen olisin tod.näk priorisoinut matseja, mutta nyt ensi reaktio oli päinvastainen.

Itsellä oma arvostus MM-kisoja kohtaan romahti jo aikaa sitten Minskin finaalin jälkeen. Ja on se huono tuomaritoiminta aina saanut muutenkin melkeen joka keväisin vitutuksen aikaseksi. Sitten siihen vielä että kisoja on liian usein, eli Olympia vuona vois kisat jättää pelaamatta. Maita on liikaa, mutta IIHF:lle kyllä tunnustus siitä että Venäjät on edelleen poissa kisoista. Jos ois mukana niin telkkari pysyis kiinni aivan varmasti.

Mutta kyllä toi suomalaisten NHL pelaajien poissaolo ja ei nappaa asenne alkaa myös tarttua itseenkin. Jalonen on nyt saanut pelastettua sen sillä että sen jengit on nyt tsempannut hyvin ja ylisuorittanut monesti. Jos seuraava päävalkku ei samaan pysty ja NHL pelaajat jatkaa poissaoloaan, niin tiedä sitten mitä tapahtuu mielenkiinnolle. Pitkään MM-kisat oli itselle se tärkein juttu vuoden urheilukalenterissa, mutta nyt alkaa olla jo fiilistä että katellaan kisoja tottumuksesta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mielestäni näiden karkeloiden koko suola on se, että parhaat ei ole mukana ja lähes joka vuosi tulee jonkinlaisia yllätyksiä. Väitän, että kukaan ei jaksa katsella joka vuosi kun välierissä on Kanada, USA, Suomi ja Ruotsi. Joskus ehkä Tsekki.

Nämä ovat sellainen jokavuotinen tapahtuma jota minä ainakin henkilökohtaisesti odotan aina innolla. Mukava katsella pelejä ja lyödä kympin vetoja tuomaan lisäjännitystä.
Turnauksen nimi vaan on virheellinen, koska eihän tuo mikään aito MM-turnaus ole, jossa pelaavat maailman parhaat paremmuudesta. Mukaan lähtee kuka viitsii ja pääsee. Ei mulla muuten ole mitään itse turnausta vastaan ja katselkoot ne ketä kiinnostaa, mutta itse ainakin odotan niitä parhaat vs. parhaat skaboja.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Mielestäni näiden karkeloiden koko suola on se, että parhaat ei ole mukana ja lähes joka vuosi tulee jonkinlaisia yllätyksiä. Väitän, että kukaan ei jaksa katsella joka vuosi kun välierissä on Kanada, USA, Suomi ja Ruotsi. Joskus ehkä Tsekki.

Nämä ovat sellainen jokavuotinen tapahtuma jota minä ainakin henkilökohtaisesti odotan aina innolla. Mukava katsella pelejä ja lyödä kympin vetoja tuomaan lisäjännitystä.
Olen joskus ennenkin tästä maininnut, mutta itse toivoisin, että turnausrakenne nimenomaan antaisi paremman mahdollisuuden yllätyksille. Nyt pelejä on alkulohkossa niin paljon, että suurmaan tappio pientä vastaan ei usein juurikaan hetkauta todennäköisyyksiä jatkoon menemiselle. Aika usein nuo sinun luettelemasi maat ja Venäjä sieltä välieristä juurikin on löytynyt vaikka viimeisen 15 vuoden ajalta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko ihan pihalla vai tuntuuko Praha houkuttelevan kisapaikkana kokeneita NHL-pelaajia eri tavalla kuin monet viimeaikaisista kisakaupungeista?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Turnauksen nimi vaan on virheellinen, koska eihän tuo mikään aito MM-turnaus ole, jossa pelaavat maailman parhaat paremmuudesta. Mukaan lähtee kuka viitsii ja pääsee. Ei mulla muuten ole mitään itse turnausta vastaan ja katselkoot ne ketä kiinnostaa, mutta itse ainakin odotan niitä parhaat vs. parhaat skaboja.

Kyllä se on ihan aito jääkiekon MM-turnaus, jossa tällä sapluunalla menty aina. Siellä pelaavat joka maan MM-joukkueet ja parhaat saatavilla olevat.

Kyllähän nämä karnevaalit aina kiinnostaa, pidän jääkiekko nimisen pelin katselusta. Mieluusti niitä parhaat vs parhaat katsoo myös, mutta niiden järjestäminen tuntuu NHL:n vuoksi olevan vaikeaa. Eikä niitä joka vuosi voi olla. Jääkiekossa mennään näin, yhtään huonompi tämä malli ei ole kuin futiksessa.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Olenko ihan pihalla vai tuntuuko Praha houkuttelevan kisapaikkana kokeneita NHL-pelaajia eri tavalla kuin monet viimeaikaisista kisakaupungeista?

Houkuttelee ketä tahansa enemmin kuin muutamat aiemmat paikat. Huomioi: esim. alhainen oluen hinta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kyllä se on ihan aito jääkiekon MM-turnaus, jossa tällä sapluunalla menty aina. Siellä pelaavat joka maan MM-joukkueet ja parhaat saatavilla olevat.
Mulle MM-kisat tarkoittavat sitä, että niihin osallistuvat maailman parhaat, oli kyseessä sitten jääkiekko, jalkapallo, hiihto, yleisurheilu tai mikä tahansa laji. Ei lätkän MM-kisoissa ole parhaat maajoukkuekokoonpanot mukana, vaan siellä pelaavat ne ketkä sattuvat paikalle pääsemään ja ketä heistäkin huvittaa lähteä. Voisihan sitä varmaan jotain hiihdon MM-kisojakin periatteessa järjestää maakuntatason kilpailijoille, mutta ei mun mielestä niillä kisoilla olisi mitään MM-arvoa.

Jääkiekko on aikalailla poikkeus muihin lajeihin verrattuna tuon osalta, on varmaan joitain muitakin, mutta pääsääntöisesti noin.

Jokaisella on tietysti oikeus mielipiteeseensä ja tämä nyt sitten on mun sellainen.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mulle MM-kisat tarkoittavat sitä, että niihin osallistuvat maailman parhaat, oli kyseessä sitten jääkiekko, jalkapallo, hiihto, yleisurheilu tai mikä tahansa laji. Ei lätkän MM-kisoissa ole parhaat maajoukkuekokoonpanot mukana, vaan siellä pelaavat ne ketkä sattuvat paikalle pääsemään ja ketä heistäkin huvittaa lähteä. Voisihan sitä varmaan jotain hiihdon MM-kisojakin periatteessa järjestää maakuntatason kilpailijoille, mutta ei mun mielestä niillä kisoilla olisi mitään MM-arvoa.

Jääkiekko on aikalailla poikkeus muihin lajeihin verrattuna tuon osalta, on varmaan joitain muitakin, mutta pääsääntöisesti noin.

Jokaisella on tietysti oikeus mielipiteeseensä ja tämä nyt sitten on mun sellainen.

Tottakai on oikeus mielipiteeseen ja saa olla mitä mieltä tykkää, mutta se mielipide ei niiden MM-kisojen aitoutta poista tai sitä MM-statusta, jos joku sattuu olemaan sitä mieltä ettei näin voi olla.
Käytännössä jos MM-kisoissa pitäisi parhaiden pelata niin tämä joka vuotinen malli menisi romukoppaan ja en usko siitä olevan kuin pelkkää haittaa jääkiekolle tai oikeastaan se olisi varmaa, että pelkkää hallaa tälle lajille siitä olisi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tottakai on oikeus mielipiteeseen ja saa olla mitä mieltä tykkää, mutta se mielipide ei niiden MM-kisojen aitoutta poista tai sitä MM-statusta, jos joku sattuu olemaan sitä mieltä ettei näin voi olla.
Mun mielestä se MM-status karisee pois, koska tämän Tsekin turnauksenkaan jälkeen emme tiedä, millä maalla on maailman paras jääkiekkomaajoukkue.

Mutta tämä tästä ja eteenpäin.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mun mielestä se MM-status karisee pois, koska tämän Tsekin turnauksenkaan jälkeen emme tiedä, millä maalla on maailman paras jääkiekkomaajoukkue.

Mutta tämä tästä ja eteenpäin.

Se taas ei ole mielipideasia onko ne MM-kisat ja siitä statuksesta päättää IIHF.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Mun mielestä se MM-status karisee pois, koska tämän Tsekin turnauksenkaan jälkeen emme tiedä, millä maalla on maailman paras jääkiekkomaajoukkue.

Mutta tämä tästä ja eteenpäin.
Sama homma on esimerkiksi koripallossa. Toki kisat ovat siellä vain 4 vuoden välein mutta ei esimerkiksi Yhdysvalloissa kiinnosta ne kisat.

Saksa voitti mestaruuden, mutta aika harva väittää että Saksa olisi maailman paras koripallomaajoukkue.

Olympialaiset ovat ihan eri juttu myös siinä lajissa.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
oikeastaan se olisi varmaa, että pelkkää hallaa tälle lajille siitä olisi.
Miten perustelet sen, että lajille olisi haittaa siitä, että MM-kisat pelattaisiin vaikka joka toinen vuosi ja mukana olisi parempia pelaajia?
 
Tuon maailman suurimmat palloilulajin maajoukkue-urheilukisoja pyörittää läpeensä korruptoituneet hyvä-veli verkostot, jotka kauhovat rahat omiin ja kavereiden taskuihin ja järjestävät kisoja kaiken maailman Qatareissa ihmisarvoista välittämättä.

Pitäisi palkata Rene Fasel laittamaan hommat kuntoon sillä puolella.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Miten perustelet sen, että lajille olisi haittaa siitä, että MM-kisat pelattaisiin vaikka joka toinen vuosi ja mukana olisi parempia pelaajia?

Lajiin sisälle tuleva raha tippuisi ihan oleellisesti. Niin A-tasolla kuin alemmilla tasoilla. Näkyvyys vähenisi huomattavasti myös kaikilla tasoilla. Ja ei, se että mukana olisi parempia pelaajia ei nostaisi kiinnostavuutta niin paljoa, että se tuon kattaisi. Myöskään takeita ei ole, että parempia pelaajia saisi sen enempää jos ajankohta sama.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Sama homma on esimerkiksi koripallossa. Toki kisat ovat siellä vain 4 vuoden välein mutta ei esimerkiksi Yhdysvalloissa kiinnosta ne kisat.

Saksa voitti mestaruuden, mutta aika harva väittää että Saksa olisi maailman paras koripallomaajoukkue.

Olympialaiset ovat ihan eri juttu myös siinä lajissa.
Tämä on totta, mutta ero on siinä ettei koripallon MM-kisojen aikana ole käynnissä NBA, Euroliiga tai oikeastaan mikään muukaan sarja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös