Youtube Levyraati – arvostele edellistä biisiä

  • 206 908
  • 1 327

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Ihan mukava kesäbiisi. En ole ollenkaan tämäntyylisen suomilaulannan ystävä mutta toimiihan tämä ihan mukavasti. Musiikillisesti sopivan suoraviivaista ja vihaista. Videohan on klassinen resepti, kovat jätkät kruisii ja mimmit pelaa bikineissä. Mukavasti itseironiaakin kesämiehistä. Kelpo 8+

Nyt uutta rytmimusiikkia 70-luvun hyväksi todetuin niksein ja videokin noudattaa Mokoman reseptiä, diskokissa siinä missä biitsikissat toimii.
CHIC feat Nile Rodgers - "I'll Be There" [UK Version] - YouTube

_
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma

Sokea Vartija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Ässät, HIFK
Laitetaanpas sitten Luca Turilli's Rhapsodylta uusi kappale Rosenkreuz:

https://www.youtube.com/watch?v=bY031PZVNjM

Jaahas, yksi vanhoista suosikeistani asialla. Kahdesta olemassa olevasta Rhapsodysta tämä Luca Turillin johtama ryhmä on eittämättä parempi, mutta en voi olla ajattelematta miten paljon paremmalta tämäkin biisi olisi kuulostanut Fabio Lionen (sen toisen Rhapsodyn vokalisti) laulamana. Biisi on oikein tarttuva, ja herra Turilli osaa edelleen säveltää hyvää power metallia. Laulajasta en tosiaan kauheasti välittänyt, ja biisin intro oli tylsä ja ylipitkä. Joka tapauksessa kappale nosti odotuksia tulevaa levyä kohtaan, että josko sieltä tulisi uusi King of a Nordic Twilight... Arvosana 8-

Tässä kelttirockin legendan eli Runrigin biisi "Only the Brave"

https://www.youtube.com/watch?v=gZOV7t8t4YY
 

A Siente

Jäsen
Tässä kelttirockin legendan eli Runrigin biisi "Only the Brave"

https://www.youtube.com/watch?v=gZOV7t8t4YY

Rasittava biisi. En tiedä mikä siinä on, mutta tuo laulajan ääni herättää väkivaltaisia tuntemuksia. Biisi sinällään on ihan lepposa ja alkaa tehdä mieli jammailemaan sen tahtiin. Sit tulee tää laulaja ja pilaa kaiken. 5/10.. Hyvä biisi, paska laulaja, Toisaalta onko se biisi enää sit kauhean hyvä.

Jatketaan rauhallisen musiikin linjalla:

Matisyahu - Jerusalem - YouTube
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Geneerisen B-luokan radiorockin esittäjän näköinen jätkä aiheutti sen, että meinasin sulkea videon ajassa 0:30. Onneksi maltoin odottaa laulannan alkuun, koska se paransi esitystä.

Ihan ok reggae-vaikutuksineen. Ei aiheuta väristyksiä. Jotenkin läpi paistaa, että lavalla ollaan vain pillun toivossa.



***

Tämä on yksi niistä biiseistä, joiden ansiosta rap on parempaa kuin muu musiikki: Saigon - Oh Yeah (Our Babies)
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on yksi niistä biiseistä, joiden ansiosta rap on parempaa kuin muu musiikki: Saigon - Oh Yeah (Our Babies)

Saigon on kyllä varsin pätevä sälli ja musiikkinsa miellyttävää kuunnella. Biitti on sopivan letkeä taustalla ja biisi soljuu eteenpäin mukavasti. Kappaleena näin kerran kuunneltuna on hieman hankalasti kiinniotettavissa, joten siitä pienet miinukset. Useamman toistokerran jälkeen toimisi varmasti paremmin. Lopun acapella oli ihan hauska twisti. Ei ihan Saigonin It's coldin veroinen, mutta annetaan nyt varsin kelvolliset 8/10 pistettä tälle.

Seuraavan kuuntelijan altistan nyt hengelliselle musiikille Hillsong UNITED Oceans (Where Feet May Fail) Lyric Video - YouTube Kappale on pitkä kuin nälkävuosi, mutta varsin miellyttävää kuunnella näin omasta mielestä eikä vähiten laulaja Taya Smithin äänen ansiosta. Mutta mitä mieltä olette?
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Kappaleessa on paljon hyvää, mutta tuo yhdeksän minuutin mitta hieman pilaa biisin. Olisin kuunnellut kyseistä kappaletta mielelläni sen 4 minuuttia, mutta kun se vain jatkui ja jatkui. Liikaa venytetty kipale joten sille 3-/5.

Seuraavaksi tuntemattomampaa metallia 80-luvulta. Moni ei tiedä tätä.

Edit: Bonuksena malesialainen tyttö joka säveltää itse biisinsä. (Soitti myös itse rummut ja bassot kyseiselle pätkälle, jeesus! Ei voi olla rakastamatta!)
 
Viimeksi muokattu:

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavaksi tuntemattomampaa metallia 80-luvulta. Moni ei tiedä tätä.

Nojoo, biisi käynnistyy erittäin miellyttävällä melodisella ja rauhallisella tilituksella. OIkeastaan biisin parasta antia onkin ekat noin 2min. Sitten alkaa se heviosuus, joka oli mielestäni erittäin tasaisen lattea loppuun asti. Ei sytyttänyt oikein missään vaiheessa. Laulajan äänikään ei suoranaisesti ärsytä, mutta ei siitä kyllä pitänytkään liiemmin. Mä annan tälle kokonaisuudelle mielivaltaisesti 6.5/10.En kuuntelisi uudestaan kovin helposti, mutta kyllä tuo taustalla menisi, jos jonkun suosikki olisi.

Sitten suomalaista heviä: Sentenced - Bleed in my arms (Lyrics) - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Sentenced, suomalaista metallia parhaimmillaan. Monet eivät tajua sitä vieläkään kuinka kova bändi Sentenced oli aikoinaan kansainvälisesti (lukekaa vaikka Riekin kirja Sentenced - Täältä pohjoiseen). Harmi vain, että itse bändi ei ollut kiinnostunut menestyksestä. Itse olin onnekas ja olin bändin kuoppajaisissa viimeisellä keikalla Teatrialla vuonna 2005, pääsylippu on laminoitu kuinka ollakaan. Pala on kurkussa vieläkin kun muistelee sitä keikkaa. Onneksi siitä keikasta on live-taltiointi (Buried Alive), se auttaa jonkin verran.

Crimson on Sentencedin huonoimpia levyjä mutta silti levyltä löytyy hyviä biisejä ala "Bleed in My Arms", "Dead Moon Rising","Broken" ja "Killing Me, Killing You". "Bleed in My Arms" toimii aina, mutta ei silti ole Sentencedin parhaimpia joten kappaleelle 7 1/2 (Kuvaajatuttuni oli muuten valaisemassa tuota levyn "Killing Me, Killing You"-videota Norjassa. Hauska yksityiskohta mitä ei ole itse kirjassa on se, että Laihialalla jäätyi leuka niin paljon kuvauksissa ettei hän pystynyt liikuttamaan suutaan yhtään sanojen tahdissa. Eli pakko sulatella....)

Seuraavaksi jotain aivan muuta, Slayerin ns. hittibiisi.
 
Viimeksi muokattu:

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Slayer ei yllätä millään tavoin - vaikkakin jotkut ko.bändin seuraajista näkeekin bändin tuotannossa varttuneemman iän virheitä. Kun aikoinaan juttelin Holly Golightlyn kanssa keskustellessa näistä jutuista vastaus oli: ''its the same song, its the way we fuck around with it that's changed''. War Ensembledin pitäisi olla Slayerin tapauksessa se ''same song'', mutta kyseiseltä albumilta löytyy parempiakin tapauksia ko.pumpun nosteen perusteluun. Kerry King on hieno kitaristi ja Tom Araya hieno vokalisti, mutten silti nostaisi War Ensembleä bändin parhaimmistoon. Bändi on legenda, mutta biisi ei - jätetään rakenteelliset dilemmat muihin ketjuihin, 6,8/10.

Ja sitten Sun Ra ja Nuclear War
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Biisi on ilmeisemmin tehty aineiden alaisena. Monta hienoa kappaletta on tehty musiikin historiassa huumeiden alaisena, mutta tämä biisi on yksinkertaisesti helvetin huono. Jos se on tehty selvinpäin, se on huono. Jos se on tehty huumeissa, se on helvetin huono. 4-

Pantera


Bonuksena bändiltä toinen biisi.
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Edit: Nevermind, sorry tuplat......väärä ketju.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä ysärillä voinut käsittää moista rokinräimettä, en vain kertakaikkiaan voinut ymmärtää mitä kaunista noissa soundeissa muka voi joku kuulla. Eipä toki voinut moni mukaan. No, sittemmin, suureksi osin kitaran näppäilyn ansiosta, musiikkimaku avartuikin sen verran että tämänkin soundin kauneutta alkoi ymmärtämään ja vähän enemmänkin.
Loistava ja legendaarinen kappale, joka kestää satoja ja tuhansia kuuntelukertoja. Taitaapi olla pukukoppilistallakin. Samoin ovat muutenkin suuren yleisön päät kääntyneet, ja nykyäänhän tämä menee jo iskelmästä vaikka jäähalleissa tai tv-ohjelmien taustalla soidessaan. Annetaan numeraaliseksi arvosanaksi 94/100. Jos arvioidaan omassa ajassaan, niin 100/100.

Seuraava:
Thievery Corporation - Is it Over? - YouTube
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Jaa Action Bronson ehti ensin. No kuunnellaan hänen biisi.

Onpas mustalla muijalla kirkas ääni. Ihan nätti biisi, vaikkakin kliseinen. Tosin todella hyvä laulaja auttaa. Ihan hymyilyttää. Ei voi pysyä myrtsinä kun tällaista kuuntelee.

Aikamoisen korkean kiekaisun päästää pariin kertaan! 9+.

No laitetaan sama biisi minkä ehdin jo laittaa. Tosin nyt vasta näin ensimmäisen kerran musavideon ja nyt on vähän "mitä vittua"-fiilis. Älkää keskittykö siis liikaa siihen.

Royal Blood - Out of the Black
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Nyt pitää iskeä kiinni. Olen nimittäin pitkään kytännyt tätä ketjua, että tulisi kerrankin jotain mieluista tavaraa, kun on tullut jo tarpeeksi monen lempparia haukuttua. Notta etten nyt ihan vanhalta ja katkeralta vaikuttaisi.

Pikkuinen trendi tuntuu nyt olevan näiden tälläisten bändien suhteen, jossa on vaan kaksi jäsentä, mutta tuuttaavat ilmoille ainakin kvartetin verran mökää. Osa niistä vaikuttaa aika turhilta, mutta Royal Bloodilla on selvästi jotain ideaakin touhussaan.

Jotain pikkaisen ärsyttävää bändissä kuitenkin on, enkä tiedä jaksaisinko kuunnella levyllistä, sillä siksi samoilta biisinsä kuitenkin kuulostavat. Asenne on kuitenkin rock ja sopivasti on mukana härötwistiä. Ainakin radiokuran seassa tämä biisi on ihan piristävä poikkeus - ja niin oli myös videokin (yhtyeellä on myös muita hyviä ja vähän normaalista poikkeavia videoita), joka nostaa antamaani arvosanaa ainakin puolikkaalla pisteellä. 8+


Mekkala on yleensä jees, mutta meikäläinen heittää tällä kertaa kehiin vähän erilaisen biisin ja videon, koska hyvää kamaa voi tehdä varsin eri tavoilla:

Risto: Putoan kaivossa - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Risto ei toimi meikälle. Tyyppi ja biisi ei vain ole meikän mieleen mitenkään ja itse video näyttää medianomi-opiskelijoiden harjoitustyöltä, taitaa olla myös sellainen. Ei kappale ole ihan paska mutta silti keskinkertainen jota en välittäisi kuulla uudestaan. Olen vain ns. väärä tyyppi arvostelemaan tätä biisiä linkkaajan mielestä ;) 6-

Pyhää sotaa.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Itse biisihän on ihan ok räpäytys, video on taas aika tavanomaista skeidaa ja uhoamista. Kyllä tän biisin kuuntelisi toisenkin kerran kun subbarit jauhaa mutta ei kolmatta kertaa. Eli biisille 6

Metallia eli ei räppäreille ;) Rautaneito.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Metallia eli ei räppäreille ;) Rautaneito.
Itseen ei ole oikein missään vaiheessa päässyt uppoamaan tämä hieman vanhemman liiton metallimusiikki, siirryin aikoinani lukiopoikana suoraan valtavirtamusiikista hieman ankaramman metallin hoveisiin In Flamesin suotuisella opastuksella. Melodiat ja musiikin "koukuttavuus" on kuitenkin aina ollut musiikissa mulle se tärkein juttu ja niitä kyllä tästäkin Iron Maidenin biisitä löytyy. Voisin jopa kuvitella kuuntelevani salilla, jos nyt ei ihan raskaimmista treeneissä :) Eli arvosanaksi kutakuinkin niin hyvä kuin "väärä" musiikkikategoria voi saada: 7-.

Dark Tranquility - The Mundane and The Magic - YouTube tommosta, kun nyt tulee yön pimeinä tunteina fiilisteltyä.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Dark Tranquilitylla on monia hienoja biisejä, tämä on yksi niistä. Tähän tuo naislaulu sopii hemmetin hyvin. Ainoa asia mitä kaipasin tähän biisiin enemmän on kitarasoolot tyyliin Arch Enemy. Itse olen tosiaan "vanhan liiton" musiikkimiehiä jotka kuuntelevat myös nykyajan metallia. Biisille jopa 8.

Japanialaista metallia 80-luvulta.
 
Viimeksi muokattu:

Pakkanen

Jäsen
Alissa White-Gluz on parempi. :) Aloin kuunnella Arch Enemyä enemmän vasta You Will Know My Name -sinkun jälkeen, ja Lutakon keikka oli huikea. Olisipa jo juhannusaatto ja Nummirock!

Tykkään Silverwing-kappaleen soitosta, se on teknisesti sellaista metallia jota kuuntelen. En pidä arvosanoista, mutta heitetään 7+.

Pakko jatkaa Arch Enemyllä. Tästä biisistä olen tykännyt aina:

Arch Enemy - No Gods, No Masters Live @ Lutakko
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Paska videolaatu, mutta taidat olla tämä kuvaaja? Miksi kuvasit ylipäätänsä etkä nauttinut itse kaikasta? Älkää ihmiset pistäkö niitä kameroita sinne eteen vaan nauttikaa itse showsta. Idioottimaista kuvata kun voi nauttia. No Gods, No Masters on aivan huippubiisi ja sille 9+/10

Asennetta 90-luvulta.
 
Viimeksi muokattu:

Pakkanen

Jäsen
Paska videolaatu, mutta taidat olla tämä kuvaaja? Miksi kuvasit ylipäätänsä etkä nauttinut itse kaikasta? Älkää ihmiset pistäkö niitä kameroita sinne eteen vaan nauttikaa itse showsta. Idioottimaista kuvata kun voi nauttia. No Gods, No Masters on aivan huippubiisi ja sille 9+/10

Asennetta 90-luvulta.
En ole tuo kuvaaja. On siinä joitain etuja, että joku kuvaa (jos edes äänenlaatu on hyvä). Voi fiilistellä samaa keikkaa eri kuvakulmista. Harvemmin on mahdollista päästä samalle keikalle esim. peräkkäisinä päivinä. Mutta olen samaa mieltä nauttimisesta.

Prodigy!! 10/10. Nyt on pakko jatkaa NHL:n katsomista. Kuuntelen myös räppiä: 2Pac - 2 Of Amerikaz Most Wanted (feat. Snoop Doggy Dogg)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös