Yli-/aliarvostetut bändit

  • 13 850
  • 123

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Tommy


Ehkä sinussakin asuu pieni hippikommari-CMX -fanaatikko?
J
Kyllä varmaan, mutta se on sitten todella pieni se fanaatikko. ;-) CMX:stä sen verran, että se varhainen hc-osasto tipahti kyllä parhaiten.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Ketkä haluavat olla samanlaisia ja tuhota maailman?

Viestin lähetti Tommy
- Radiohead (tekotaiteellista tuubaa)
- CMX (tekotaiteellista tuubaa)
- Zen Cafe (tekotaiteellista tuubaa, CMX-plagiaatio)
- Ismo Alanko (tuubaa, jätkä sekasin päästään ja yrittää myydä tota tuubaansa taiteena)

Kaikkia ko. orkestereita yhdistää kuuntelijat.
Se tietty ryhmä. Juuri ne hipit, kommarit, sivarit ja kettutytöt. Pohjasakat. Ne ketkä haluavat olla erilaisia ja pelastaa maailman. Ne keiden mielestä George W. Bush on idiootti. Ne ketkä ostavat vaatteensa UFF:stä. Ne ketkä ovat kouluissa olleet hiljaisia, ne keitä on koulussa hiukan kiusattu. Ne todellakin, ketkä haluavat olla erilaisia. Ne ketkä luulevat ymmärtävänsä tätä "erikoista" musiikkia. Yleensä vielä näiden musiikkien kuuntelijat asuvat kaukana.. sivistyksestä. Eli vedän tässä rajan Kehä III:n sisäpuolelle.
Tommin viiltävä analyysi vituttaa. Näinhän asia kuitenkin pääpiirteissään on.

Voidaanko vastavuoroisesti olettaa, että Bushia sympatiseeraavat kokoomusvänskät ja muotivaatteissa kuljeksivat entiset koulukiusaajat, jotka eivät ymmärrä erikoista musiikkia, eivät myöskään siitä pidä? Todennäköisesti.

Miten "erikoinen" musiikki voi olla yliarvostettua, jos sitä kuuntelee vain pohjasakka?

Voin mielelläni esittää tulkinnan jostain oheisen kolmen suomalaisen bändin biisin pätkästä, jos ymmärtämisen luulemisella tarkoitat nimenomaan sitä, ettei sanoissa ole tolkkua. On mielenkiintoista arvailla, mitä biisissä haetaan. Jos taas tarkoitat vaikkapa Alangon levyllä soivaa harmonikkaa, niin siitä en osaa sanoa muuta, kuin että äänestin Woman in Rediä Jatkoajan Leidiksi, koska hän tykkäsi kansantanhuista ja oli teräväpäinen. Radioheadia en minäkään ymmärrä, mutta kuuntelen silti korvat höröllä, paitsi jos päätä särkee.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Tommy
Laitetaan lista perusteluilla..

Yliarvostettuja..
- Radiohead (tekotaiteellista tuubaa)
- CMX (tekotaiteellista tuubaa)
- Zen Cafe (tekotaiteellista tuubaa, CMX-plagiaatio)
- Ismo Alanko (tuubaa, jätkä sekasin päästään ja yrittää myydä tota tuubaansa taiteena)

Kaikkia ko. orkestereita yhdistää kuuntelijat.
Se tietty ryhmä. Juuri ne hipit, kommarit, sivarit ja kettutytöt. Pohjasakat. Ne ketkä haluavat olla erilaisia ja pelastaa maailman. Ne keiden mielestä George W. Bush on idiootti. Ne ketkä ostavat vaatteensa UFF:stä. Ne ketkä ovat kouluissa olleet hiljaisia, ne keitä on koulussa hiukan kiusattu. Ne todellakin, ketkä haluavat olla erilaisia. Ne ketkä luulevat ymmärtävänsä tätä "erikoista" musiikkia. Yleensä vielä näiden musiikkien kuuntelijat asuvat kaukana.. sivistyksestä. Eli vedän tässä rajan Kehä III:n sisäpuolelle.

Muuta yliarvostettua..
- Pearl Jam (hei me ollaan sekasin, tehdään vitun upeeta musaa ja meidän kitaroissa on paskat soundit)
- Dream Theater (tilulilu trallallei)

Näin on! Ja ne aliarvostetuthan olivat KISS, Kolmas Nainen ja Pauli Hanhiniemi, vai mitä Tommy.

P.S. Tiedätkö muuten, että George W. Bushin kannattajillakin on kaikilla yhteisiä ominaisuuksia. Kaikilla heillä on ongelmia egonsa kanssa :)
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti Tommy
Laitetaan lista perusteluilla..

Yliarvostettuja..
- Radiohead (tekotaiteellista tuubaa)
- CMX (tekotaiteellista tuubaa)
- Zen Cafe (tekotaiteellista tuubaa, CMX-plagiaatio)
- Ismo Alanko (tuubaa, jätkä sekasin päästään ja yrittää myydä tota tuubaansa taiteena)

Kaikkia ko. orkestereita yhdistää kuuntelijat.
Se tietty ryhmä. Juuri ne hipit, kommarit, sivarit ja kettutytöt. Pohjasakat.

Itse pidän kaikista mainitsemistasi orkestereista/artisteista lukuunottamatta Zen Cafea, mutten siltikään ole hippi, kommari, sivari tai kuttutyttö. Olen aika neutraali tuollaisten asioiden suhteen? Eli olikohan tuo sinun vertauksesi hieman yleistetty, vai olenko henkilö, joka poikkeaa joukosta?
Ihmeellistä , että mielestäsi musiikkia ei voi kuunnella siksi, että se on hyvää musiikkia.
 
Viimeksi muokattu:

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Tommysta sen verran että on se aika vitun tyhmä jätkä. Blues on aivan yliarvostettu joukkue. Siitä puhutaan vaan sen takia kun omistajalla on rahaa ja sijaitsee kehäkolmosen sisäpuolella. Vitun idiootit.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti Tommy
Muuta yliarvostettua..
- Pearl Jam (hei me ollaan sekasin, tehdään vitun upeeta musaa ja meidän kitaroissa on paskat soundit)

"Hei me ollaan sekasin". Et ole tainnut tätä bändiä seurata. Joskus 90-luvun alussa on huonojakin aikoja ollut mutta enpä ole vielä kertaakaan bändiä sekaisin nähnyt vaikka livekeikkoja olen nähnyt neljä.

"tehdään vitun upeata musaa". Näinhän se on. Mutta ei bändin jäsenet sitä hehkuta.

"meidän kitaroissa on paskat soundit". Tä? Kuunteleppa vaikka levyä Binaural, enpä kyllä huomaa mitään paskoja saundeja.

Olet tainnut kuulla tältä bändiltä 1-3 biisiä, ja ne kaikki on 10 vuoden takaa. Ennen kuin avaat runsassanaisen arkkusi uudestaan niin mieti mitä tänne kirjoitat. Tai edes tutustu aiheeseen.
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Tommylle peukku. Loistavasti tarttui kaloja verkkoon. Pietarin kalansaalis oikein.

Sitten niihin yliarvostettuihin..
- lähes kaikki kasarihevirokkibändit.
- Neljä Ruusua ja yleensäkin kaikki suomipoppi- ja rokki.
- Zen Cafe
- Apulanta
- Iron Maiden
- Kiss
- Twisted Sister
- Slipknot
- System of a Down
- Limp Bizkit
- Linkin Park
- R 'n B, rap, trance jne. ryhmät.
Vitun hypepaskaa.

Paskaapaskaapaskaa.

Aliarvostettuja bändejä on maailma pullollaan.
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
Viestin lähetti acidjam
Tommylle peukku. Loistavasti tarttui kaloja verkkoon. Pietarin kalansaalis oikein.

Sitten niihin yliarvostettuihin..
- lähes kaikki kasarihevirokkibändit.
- Neljä Ruusua ja yleensäkin kaikki suomipoppi- ja rokki.
- Zen Cafe
- Apulanta
- Iron Maiden
- Kiss
- Twisted Sister
- Slipknot
- System of a Down
- Limp Bizkit
- Linkin Park
- R 'n B, rap, trance jne. ryhmät.
Vitun hypepaskaa.

Paskaapaskaapaskaa.

Aliarvostettuja bändejä on maailma pullollaan.



Tuohon provoon nyt ei mene teinikään. Oot tainnu kerätä kaikki bändit mitä on mainittu näissä JA:n musaketjuissa.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Ottaapa kailkilla koville oman lempparipändin haukkuminen. Hienoa hienoa. Kaikki on paskaa paitsi kusi?
Aliarvostetuin tsibale on muuten Maija Mehiläisen tunnari. Täynnä hienoa hyönteismytologiaa ja elämisen vaikeutta. Suosittelen!
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
ace

Hienoa, etteivät teinit mene provoihin, varsinkaan olemattomiin. Tosin on hienoa, että jotkut teinit kehittävät provoa tyhjästä. Se vain on niin, että tuossa on ne bändit, joita itse vihaan ja joita muut arvostavat. Onhan se tietty yllätys, että monien arvostamat bändit esiintyvät Jatkoajankin foorumilla. Mutta mutta... menitkös sinä kuitenkin tuohon kuvittelemaasi provoon, kun keksit sen olevan provo ja siitä avauduit? Taidan olla aika taitava tahattomaksi provosoijaksi.

Parahin ace, minä en ole provottaja. Tuskin kukaan minua täällä provottajaksi kategorisoi.

Vai olenko minä nyt provotuksen kohteena ja tuon sinun ns. huomiosi oli vain tarkoitus provosoida minua? Miten on?

Jos haluaisin provosoida lukijoita, niin tuskin sillon liittäisin viestiini kehua toisen onnistuneesta provosta? Enkös minä näin tehdessäni ns. kusisi omaan nilkkaani?

Kuviteltu provo, paras provo.
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
Viestin lähetti acidjam
Hienoa, etteivät teinit mene provoihin, varsinkaan olemattomiin. Tosin on hienoa, että jotkut teinit kehittävät provoa tyhjästä. Se vain on niin, että tuossa on ne bändit, joita itse vihaan ja joita muut arvostavat. Onhan se tietty yllätys, että monien arvostamat bändit esiintyvät Jatkoajankin foorumilla. Mutta mutta... menitkös sinä kuitenkin tuohon kuvittelemaasi provoon, kun keksit sen olevan provo ja siitä avauduit? Taidan olla aika taitava tahattomaksi provosoijaksi.

Parahin ace, minä en ole provottaja. Tuskin kukaan minua täällä provottajaksi kategorisoi.

Vai olenko minä nyt provotuksen kohteena ja tuon sinun ns. huomiosi oli vain tarkoitus provosoida minua? Miten on?

Jos haluaisin provosoida lukijoita, niin tuskin sillon liittäisin viestiini kehua toisen onnistuneesta provosta? Enkös minä näin tehdessäni ns. kusisi omaan nilkkaani?

Kuviteltu provo, paras provo.

acidjam:

Jos et tarkoittanut edellistä viestiä provoksi, niin OK, ehkä sitten tulkitsin sen väärin. Tässä tapauksessa pyydän anteeksi.

Näytti vain vahvasti provolta, koska olit luetellut sellaisia bändejä joita ei tosiaan arvosteta. Vai voitko väittää että esim. Kiss ja Twisted Sister todella oikeasti (joo joo, kumpaakin kuuntelen) ovat arvostettuja bändejä. Minusta ei. Molempia lähinnä aliarvioidaan niiden erilaisen, näyttävän esiintymisen takia, ja molemmilla on omat vankkumattomat kuulijakuntansa? Musiikillisesti kumpikaan kyseisitä yhtyeistä ei koskaan ole ollut mitään kriitikkojen tai levyarvostelijoiden lemppareita. Eikö näin ole? Saman tilanteen arvelisin olevan myös esim. Slipknotin kohdalla. (Mutua, voin olla väärässä.) Kukakohan näitä yhtyeitä siis yliarvioi?

Spencer:

Omien suosikkiyhtyeiden arvostelu ei ota koville ainakaan mulla. Ne on suosikkeja, sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Tuommoiset perusteettomat väittämät, ja Tommyn yleistykset kyllä raivostuttavat.

Anyway, makuja on monia ja mielipiteitä yhtä paljon. Onneksi.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti ace



Vai voitko väittää että esim. Kiss ja Twisted Sister todella oikeasti (joo joo, kumpaakin kuuntelen) ovat arvostettuja bändejä.

No, ei ehkä Twisted Sister (vaikka loistava onkin) ole kovin arvostettu, mutta herranjestas, kyllähän nyt Kiss on eräs historian arvostetuimmista bändeistä. Rockin suurimpia nimiä.
Vaikkakin onhan Kiss toki ansainnut arvostuksena musiikillaan, ainakin mielestäni.
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Hiukan arvostettuja, paljon arvostettuja - aivan sama. Mielestäni hitunenkin arvostusta em. bändeille on liikaa. Ja se on sitä yliarvostusta.

Kyllä minä olen erittäin monen ihmiseläjän suusta kuullut, kuinka he arvostavat näitä waspeja, kissejä ja muita kasarihevisysteemejä. Pääasiassa niiltä, jotka ovat eläneet nuoruuttaan noiden bändien suurimman kukoistuksen aikana.

Sanonpahan senkin, että luulen näiden fanien ihastuneen ensimmäiseksi siihen, että tuona väsyneen diskon aikana joku uskalsi tehdä jotain erilaista ja ennennäkemätöntä. Kapinoida totuttuja normeja vastaan. Tässä tapauksessa vetää naamaansa joko tuulesta temmatun avaruuspoika-meikin, tai jopa meikata itsensä naiseksi. Kun tehdään erilaista - saadaan aikaan järkytystä ja mediahypeä. Ja ah, meillä onkin uusi muoti.

Sama pätee nykyajan Slipknotteihin jne. Hirvittäviä hirviöitä lavalla. Provosoivat sanoitutkset. Aikuset ja suvit paheksuvat ja teini tykkää, kun saa olla osana kapinaa.

Ymmärrän myös, että näillä on oma vannoutunut kuulijakuntansa, jotka todellakin pitävät nimenomaan musiikista. Niitä vain on se häviävän pieni väriläiskä, joka vajoaa harmaaseen massaan.

Musiikista puhuessa ja bändejä vertaillessa en perusta linnun kavion vertaa ulkomusiikillisista ansioista. Jos musiikki ei miellytä minua, mutta joku sitä tavattomasti arvostaa on musiikki yliarvostettua.

Listataanpas vielä vähän näitä yliarvostettuja.

- Dream Theater... pojat osaavat soittaa. Tiedetään. Siksi saisivatkin keskittyä nykyään myös tekemään toimivia biisejä enemmän kuin todistelemaan soittotaitoaan. Esim. Change of Seasons on kohtuullisen toimiva kokonaisuus. Kavereiden kuunnellessa saatan jaksaa kuunnella enemmänkin kuin vain vähän alusta.
 

ace

Jäsen
Viestin lähetti acidjam
Musiikista puhuessa ja bändejä vertaillessa en perusta linnun kavion vertaa ulkomusiikillisista ansioista. Jos musiikki ei miellytä minua, mutta joku sitä tavattomasti arvostaa on musiikki yliarvostettua.



Eli siis jos sä et jostain yhtyeestä tykkää, on bändi automaattisesti yliarvostettu? Aika itsekeskeinen ajattelumalli. Jokaista yhtyettä aina joku kuitenkin arvostaa. Eihän sellaista bändiä olekkaan mistä kukaan ei pidä.

Mutta niinkuin sanottu, mielipiteitä on monia.
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Rautakankea...

Onko se nyt väännettävä rautalangasta, vai peräti öljytystä rautakangesta? Eihän kukaan voi sanoa tiettyä bändiä yliarvostetuksi ja esittää asiaa enemmistön mielipiteenä, saatika ainoana totuutena. Jos ei saa sanoa, että joku bändi on minun musiikkimaun huomioon ottaen minun mielestäni yliarvostettu, niin mitä ideaa on koko keskustelulla? Ei kai silloin ainuttakaan bändiä voi sanoa yliarvostetuksi, koska jok'ikisellä levyttävällä bändillä on pakostikin ainakin muutama ihminen jotka bändin musiikista pitävät? Eikö näin?

Mistä HELVETISTÄ sinä olet nyt saanut päähäsi sen, että kun minä sanon jotain yliarvostetuksi, sanon minä sen yleisenä mielipiteenä.

Jos en saisi sanoa mitä ajattelen, tässätapauksessa sanoa mielestäni yliarvostettuja bändejä yliarvostetuiksi, niin mitäs helvettiä minä sitten saan sanoa? En mitään? Minun tulee olla hiljaa ja olla osallistumatta keskusteluun. Sama pätee myös muihin kirjoittajiin?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Tommy
Muuta yliarvostettua..
- Pearl Jam (hei me ollaan sekasin, tehdään vitun upeeta musaa ja meidän kitaroissa on paskat soundit)

Tommy Tommy. Tainnut jäädä MTV:n SO 90's ohjelma päälle, vai paljonko olet uutta tuotantoa kuunnellut? Siis Pearl Jamhan kuulu aliarvostettujen bändien joukkoon. Kyllähän uusimmilla levyillä löytyy erinomaista matskua mutta ns keskivertoyleisö ei sitä huomaa kun ei ole videota pyörimässä Christina Aguileran ja Nellyn välissä. No, onneksi PJ:ltä tulee kohta uusi levy...
 

ace

Jäsen
Re: Rautakankea...

Viestin lähetti acidjam
Jos ei saa sanoa, että joku bändi on minun musiikkimaun huomioon ottaen minun mielestäni yliarvostettu, niin mitä ideaa on koko keskustelulla? Ei kai silloin ainuttakaan bändiä voi sanoa yliarvostetuksi, koska jok'ikisellä levyttävällä bändillä on pakostikin ainakin muutama ihminen jotka bändin musiikista pitävät? Eikö näin?

---------

Mistä HELVETISTÄ sinä olet nyt saanut päähäsi sen, että kun minä sanon jotain yliarvostetuksi, sanon minä sen yleisenä mielipiteenä.



Hei, älä nyt hiilly!

Mä ajattelin asiaa yleisesti ottaen. En tuomitse yhtyettä suoralta kädeltä yliarvostetuksi vaikka se ei mun musiikkimakuun kolahdakkaan. Meillä on tässä kohtaa näkemysero, mutta se tuli nyt selväksi. Tätä väittelyä on turha jatkaa enää tästä eteenpäin.

Hauskaa viikonloppua!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Täällä on ollut joitakin viikkoja sitten keskustelua toisessa ketjussa yliarvostetuista yhtyeistä, niin ajattelin kääntää luuppeja toiseen suuntaan ja lähteä aliarvostetusta puolesta liikkeelle.

Aloitetaan. Lazy Bonez. Kuopiolais-kajaanilainen savolais-kainuulaisin voimin kasattu melodisen hevirockin kotimainen voimakone keulillaan mm. Tarotista sekä Raskaasta Joulusta tunnettu Tommi ”Tuple” Salmela. Takana on kolme tuhtia levytystä ja varsin ajattomalla otteella, mitä tulee tämän osaston tamppaukseen.

Levyissä laadullisesti on mielestäni ollut laadullisesti nouseva käyrä ja yhtye on keikkaillut sangen ahkerasti ympäri Suomea vielä, kun se oli mahdollista. Levyillä on tukku vierailijoita aina Uriah Heepin Bernie Shawista Marco Hietalan kautta ex-Black Sabbath Tony Martiniin, mutta yhtyeen ydinryhmä on pysynyt tiukasti yhdessä ja nyt puhutaan kovan tason muusikoista. Keikat ovat pontevaa seurattavaa ja kyllä rokkijalka tamppaa. Sattuvatpa joskus yhtyeen jäsenet jäämään jutuillekin keikan jälkeen, todella mukavia heppuja. Tästä parit maistiaiset:











 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä on ollut joitakin viikkoja sitten keskustelua toisessa ketjussa yliarvostetuista yhtyeistä, niin ajattelin kääntää luuppeja toiseen suuntaan ja lähteä aliarvostetusta puolesta liikkeelle.

Aloitetaan. Lazy Bonez. Kuopiolais-kajaanilainen savolais-kainuulaisin voimin kasattu melodisen hevirockin kotimainen voimakone keulillaan mm. Tarotista sekä Raskaasta Joulusta tunnettu Tommi ”Tuple” Salmela. Takana on kolme tuhtia levytystä ja varsin ajattomalla otteella, mitä tulee tämän osaston tamppaukseen.

Levyissä laadullisesti on mielestäni ollut laadullisesti nouseva käyrä ja yhtye on keikkaillut sangen ahkerasti ympäri Suomea vielä, kun se oli mahdollista. Levyillä on tukku vierailijoita aina Uriah Heepin Bernie Shawista Marco Hietalan kautta ex-Black Sabbath Tony Martiniin, mutta yhtyeen ydinryhmä on pysynyt tiukasti yhdessä ja nyt puhutaan kovan tason muusikoista. Keikat ovat pontevaa seurattavaa ja kyllä rokkijalka tamppaa. Sattuvatpa joskus yhtyeen jäsenet jäämään jutuillekin keikan jälkeen, todella mukavia heppuja. Tästä parit maistiaiset:












Siis tämähän nyt on ihan huumoriosastoa. Aikuiset miehet tekee ihan uskomattoman löysää "hard" rockia uskomattoman teineillä ja tyhmillä sanoituksilla. Se, että joku sanoo oikeasti pitävänsä tästä, tekee tästä jo yliarvostetun.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Tulipahan youtubessa vastaan live-esitys, jossa edustettuna on kumpaakin tähän ketjuun kaivattua esimerkkiä arvostuksen ääripäistä. Lahjakkaammasta tulossa tuoretta dokkariakin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tulipahan youtubessa vastaan live-esitys, jossa edustettuna on kumpaakin tähän ketjuun kaivattua esimerkkiä arvostuksen ääripäistä. Lahjakkaammasta tulossa tuoretta dokkariakin.
Sparks on timanttinen nosto tähän yhteyteen. En ole koskaan tavannut ketään, jolle Sparks olisi jonkinlainen suosikkiyhtye tai edes selkeä mielenkiinnon kohde. Minullakaan ei taida olla hyllyssä kuin pari Sparks-vinyyliä ja jokin kokoelma-cd, mikä on kyllä hävettävän niukasti siihen nähden, minkä paneutumisen Maelin veljesten pumppu ansaitsisi. Arvostan toki omaperäistä lähestymistapaa ja usein ovelia sanoituksia. Ihan selkeästi aliarvostettu akti.
 

Brejk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ENCE
Yliarvostettu: Billie Eilish. En käsitä miten tuo on niin suosittu. Jotain mutinalaulua yksinkertaisella biitillä.

Aliarvostettu: Korpiklaani. Pelkkää laatua vuodesta toiseen. Uusi levykin tosi hyvä, laittakaahan kuunteluun.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sparks on timanttinen nosto tähän yhteyteen. En ole koskaan tavannut ketään, jolle Sparks olisi jonkinlainen suosikkiyhtye tai edes selkeä mielenkiinnon kohde. Minullakaan ei taida olla hyllyssä kuin pari Sparks-vinyyliä ja jokin kokoelma-cd, mikä on kyllä hävettävän niukasti siihen nähden, minkä paneutumisen Maelin veljesten pumppu ansaitsisi. Arvostan toki omaperäistä lähestymistapaa ja usein ovelia sanoituksia. Ihan selkeästi aliarvostettu akti.
Sparksin tuotannosta minulle uppoaa parhaiten 2000-luku, mikä on jopa hiukan yllättävää tällaiselle pitkän linjan bändille. Hulluuden ja nerouden rajalla tasapainoilu on yleensä veljeksiltä onnistunut. Ei ole helpointa kuunneltavaa, mutta sitten kun avautuu, niin avautuu oikein kunnolla.

Pitkän linjan bändeistä kun puhutaan, niin otan vielä kerran esille norjalaisen Motorpsychon, koska kukaan muu ei sitä tee. Tältä bändiltä skippaan ne vanhimmat, mutta sen jälkeen onkin aika timanttia tarjolla. Eivätkä osoita väsymisen merkkejä vieläkään. Ihan kaikki levyt eivät sentään ole täysosumia, mutta ykkösluokan laatutavaraa on enemmän kuin monilla edes tuotantoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös