Yli 500 kannattajaa boikotissa Virmasta vastaan

  • 78 800
  • 414

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pystytkö H16 kiistämään ne kohdat 1-7 vai et? Jos et pysty, se on sitten siinä. Paljon tuli sulta tekstiä, mutta kun pitäisi käsitellä faktoja, loppuu eväät kesken.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Pystytkö H16 kiistämään ne kohdat 1-7 vai et?
Johan minä sanoin, että kukaan niitä ei ole kiistänytkään ja niistä tässä ei ole edes ollut kysymys.

Pyydän sen sijaan anteeksi, että olen saanut sellaisen kuvan tai minulle oli jäänyt sellainen muistikuva, että väitit ettei hartwall olisi kiinnostunut jatkosta.
Tässä kirjoituksesti tuolta toisesta ketjusta.
cobol kirjoitti:
Hartwall halusi jatkaa sopimusta, mutta ei tarjotuin ehdoin. Niinpä konsernia kiinnostaa muut vaihtoehdot saadakseen enemmän taloudellista etua. Näistä isoista sopimuksista on siis tulossa rahaa konserniin sisään ensi vuoden alussa. Maksujen painotusta en tiedä, mutta koko 10 vuoden ajalta puhutaan miljoonista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
hull16 kirjoitti:
Pyydän sen sijaan anteeksi, että olen saanut sellaisen kuvan tai minulle oli jäänyt sellainen muistikuva, että väitit ettei hartwall olisi kiinnostunut jatkosta. Tässä kirjoituksesti tuolta toisesta ketjusta.

Anteeksipyyntöä ei olisi tarvittu, mutta kiitos :)
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
mutta jos hdcp-connectioniin on uskomista, elämme todella mielenkiintoisia aikoja. Ja nyt en puhu mistään teatteri-huhusta.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hull16 kirjoitti:
Viime kauden tappiot olivat kovat, mutta eivät sunnitelemattomia. Ne eivät syntyneet vahingossa ja niihin oli "varaa".
Tappiot olivat siis suunniteltuja? Hmm... mahtaisinko tuon ihan purematta niellä? Toisaalta, kun kyseessä on Virmanen niin eihän sitä koskaan tiedä. Minun järkeni sanoo, että suunnitelmissa oli päästä vähintäänkin nollatulokseen.
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Dynamo kirjoitti:
Tappiot olivat siis suunniteltuja? Hmm... mahtaisinko tuon ihan purematta niellä? Toisaalta, kun kyseessä on Virmanen niin eihän sitä koskaan tiedä. Minun järkeni sanoo, että suunnitelmissa oli päästä vähintäänkin nollatulokseen.
No eivät varmasti olleet suunniteltuja, mutta kyllä luulen ettei masakaan niin tyhmä ole ettei tajuaisi että tappiota tulee monien pelaajahankintojen ja huonon menestyksen kautta, eli varmasti masakin ymmärsi jo kauden aikana että tappiota tulee ja otti sen riskin että ostaa uusia pelaajia tappion uhalla.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
hull16 kirjoitti:
On eri asia jos sponssori jakaa lippuja ilmaiseksi kuin Cobolin käyttämä termi Jokerit jakaa lippuja ilmaiseksi.
Ihmettelen vaan, että minä asiakkaana saan toimittajalta jotakin, lounaan, saunaillan, liikelahjan tms. niin on kai päivän selvää, että minä en joudu maksamaan siitä mitään. En myöskään ole koskaan ajatellut niin, että tämä toimittaja saisi nämä palvelut ja tavarat joltain kolmannelta osapuolelta ilmaiseksi. Sama pätee näihin lippuihin.

En ota teidän keskustelun muihin kohtiin kantaan, mutta eivät monet suuret yhteistyökumppanit ja yritykset maksa noista lipuista kuin, murto-osan sen virallisesta lipunmyynnissä esitettävästä arvosta. Eli käytännössä ovat ilmaislippuja, ja niitä on aivan varmasti liikkeellä monissa otteluissa lähellä Cobolin mainitsemaa 2500 kappaletta.

Jokainen vähäkään fiksumpi tietää, että ei täällä voi alkaa nimiä ja yrityksiä heittelemään, joten faktat jäävät varmasti ikuisesti piilon ainakin yleisen keskustelun osalta.

Mutta tiedän 100% varmasti, että tämä asia ei ole pelkästään Jokereiden ongelma, vaan riivaa Suomen urheilusceneä yleisesti ottaenkin enemmän.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hull16 kirjoitti:
On eri asia jos sponssori jakaa lippuja ilmaiseksi kuin Cobolin käyttämä termi Jokerit jakaa lippuja ilmaiseksi.
Itse kun olen saanut Cobolin kirjoituksista sen kuvan että molemmat jakavat ilmaisia lippuja. Vai miten asia pitäisi ymmärtää:

1. Sponsori saa 1000 lippua otteluun sponsoripalkkiota vastaan jotka se sitten jakaa eteenpäin.
2. Jokerit jakaa sponsorille 1000 lippua lisää ilmaiseksi jotka se sitten jakaa eteenpäin.

Näin ymmärsin itse asian ja luku 1000 + 1000 on päätelty Cobolin kirjoituksista. Eli Jokerit jakaa myös ilmaisia lippuja, ei tosin katsojille vaan sponsoreille. Sponsorit hoitavat taas lippujen edelleenjakamisen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Onko sillä väliä, jos sponsori on päättänyt sponsoroida Jokereita ja saa vastineeksi esim. 1000 lippua/ottelu, jotka jakaa haluamilleen henkilöille ilmaiseksi. Ei ole katsojamäriin, mutta muuten on. Ensinnäkin osa vapaalipun saaneista ei saavu paikalle ollenkaan, toiseksi osa vapaalipun saaneista olisi jopa maksanut lipustaan saapuessaan halliin. Se on tietysti hyvä, että paikalle saadaan ihmisiä, jotka eivät muuten tulisi halliin ollenkaan. He saattavat ostaa jotain oheistuotteita ja nauttia hallin antimia. Huonoin asia on tietysti se, että katsoja totutetaan vähitellen saamaan lippu ilmaiseksi. Silloin hän ei saavu enää paikalle ollenkaan muuta kuin ehkä johonkin Jokerit-HIFK peliin maksamalla lipun omasta kukkarostaan.

Yksi hyvä puoli Jokereilla on halpa fanikausikortti. Sillä tavalla kasvatetaan oikein tulevia vakituisia katsojia. Esim. HIFK:n fanikausikortti on sen verran kallis, että hirvittää kuinka joku opiskelija tai työtön kasaa rahat sen maksamiseen. Ei siis jaeta pelkästään risuja Jokereille, joka taistelee sm-liigapelille liian ison hallinsa kanssa. Palatkaa takaisin Nordikselle. : ) Kyllä se Hjallis keksii keinot täyttää entertainment-viihdehallinsa konserteilla ja Horse Show-tyyppisillä tapahtumilla. Maaottelut ja mm-kisat voidaan tietysti edelleen pelata Ilmalassa.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Erehdys kuin tärähdys...

Johannes kirjoitti:
Ei siis jaeta pelkästään risuja Jokereille, joka taistelee sm-liigapelille liian ison hallinsa kanssa. Palatkaa takaisin Nordikselle. : ) Kyllä se Hjallis keksii keinot täyttää entertainment-viihdehallinsa konserteilla ja Horse Show-tyyppisillä tapahtumilla. Maaottelut ja mm-kisat voidaan tietysti edelleen pelata Ilmalassa.

Hetkinennnn..... Jokereitten yleisökeskiarvoksi TULLEE kuitenkin määrä joka ylittää DDR:n kapasiteetin. Tämän mahdollistaa ne muutamat loppuun- tai lähes loppuunmyydyt ottelut. Vaikka monissa "merkityksettömissä" (kiitos suljetun sarjan...) otteluissa käyttöaste onkin aika berberistä niin vastavuoroisesti lisäkapasiteetti jyrää. Kokonaan toinen asia on nämä euroviisut tms. tapahtumat joihin tarvitaankin sitten isompaa hallia. Itse halli on ihan ok, sen sijaan Finnair-stadion olisi saanut olla n. 5000 henkeä kattavampi.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
matti&teppo kirjoitti:
Itse kun olen saanut Cobolin kirjoituksista sen kuvan että molemmat jakavat ilmaisia lippuja. Vai miten asia pitäisi ymmärtää:

1. Sponsori saa 1000 lippua otteluun sponsoripalkkiota vastaan jotka se sitten jakaa eteenpäin.
2. Jokerit jakaa sponsorille 1000 lippua lisää ilmaiseksi jotka se sitten jakaa eteenpäin.
Cobolhan väittää täällä juuri sitä, mikä on eduksi hänen ajamalle asialle eli Virmasen mollaamiselle.
Aina hänen tietojensa lähde on sama, eli hyvin luotettava taho...
Kuka sitten voi puntaroida tahon luotettavuuden.
Cobol ilmeisesti yrittää todistella "ilmaislippujen" jakoa huonontuneilla talousluvuilla jossa hän on täysin metsässä koska noita sponssorilippuja on jaettu Areenan ensikaudesta lähtien. Muut liiga seurat käyttävät aivan samaa systeemiä tosin kellään muulla ei ole samallaista katsomokapasitettia kuin Jokereilla. Itse olen nauttinut näistä palveluista kummankin lähinaapurin peleissä ja hämeenlinnassa.
Minusta on myös erittäin epähienoa ilmoitella täällä yritysten välisten sopimuksien summia vaikka siis painotan vaikka tietäisi niistä jotain.
Palatakseni Virmaseen niin mielestäni Cobol on täällä saanut jo paljon enemmän vahinkoa Jokereiden imagolle kuin Virmanen ikinä koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Johannes kirjoitti:
Ei siis jaeta pelkästään risuja Jokereille, joka taistelee sm-liigapelille liian ison hallinsa kanssa. Palatkaa takaisin Nordikselle. : ) Kyllä se Hjallis keksii keinot täyttää entertainment-viihdehallinsa konserteilla ja Horse Show-tyyppisillä tapahtumilla. Maaottelut ja mm-kisat voidaan tietysti edelleen pelata Ilmalassa.
Onhan tämäkin tietysti huumoria, mutta jos joku ihan oikeasti ajattelee, että iso oma halli olisi ongelma Jokereille niin pakkohan ne hymiöt on loppuun laittaa. Sitä paitsi maailmallahan on ihan yleistä turhautua isoihin omakotiasuntoihin ja muutta kaupungin vuokrakaksioon ja tähän sitten se hymiö ;-)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
hull16 kirjoitti:
Cobol on täällä saanut jo paljon enemmän vahinkoa Jokereiden imagolle kuin Virmanen ikinä koskaan.

Voihan sen noinkin tulkita. Eilen olit kuitenkin vielä sitä mieltä, että Virmanen on raunioittanut Jokerien talouden:

cobol kirjoitti:
1. Jokerien käyttökateprosentti on ollut jo pitempään reilusti miinuksella ja siten erittäin heikko.
2. Tämä kertoo erittäin heikosta tulorahoituksesta.
3. Myös liikevoittoprosentti on kymmeniä prosentteja miinuksella ja viittaa selvästi helvetin matalaan katteeseen.
4. Kate on romahtanut parissa vuodessa täysin.
5. Kaikkien edellä kuvattuja talousfaktojen kanssa yhteinen nimittäjä on se, että katsojille täysin ilmaisia lippuja on jaettu yrityksiin kymmeniä tuhansia kauden aikana.
6. On epäoleellista, maksaako yritys keskimäärin euron tai pari per ilmaislippu, aivan kuten kohdista 1-4 kiistatta selviää.
7. Jokerien talouteen vaikuttaa monta muuta asiaa. Ilmaislippujen valtavalla jaolla on kuitenkin kiistatta syöty katetta viime vuosina ja tulevaisuudessa, koska yhä vaikeampi on saada katsojia maksamaan 25-30 euroa lipustaan (virallinen hinta parempiin katsomoihin).

Pystytkö H16 kiistämään ne kohdat 1-7 vai et? Jos et pysty, se on sitten siinä. Paljon tuli sulta tekstiä, mutta kun pitäisi käsitellä faktoja, loppuu eväät kesken.

hull16 kirjoitti:
Johan minä sanoin, että kukaan niitä ei ole kiistänytkään ja niistä tässä ei ole edes ollut kysymys.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Lueskellessani tämän ketjun ”kinastelua” yleisömäärien todenperäisyydestä ja jaettujen ilmaislippujen määristä, tuli äkkiä mieleeni seuraavanlainen ajatus:

Voisiko olla niin, että Jokerien motiivi jakaa huomattava määrä ilmaislippuja otteluihin (ja sillä tavalla vaikuttaa ilmoitettuun yleisömäärään) ei olisikaan vain näin toimimalla yrittää lisätä Areenan palveluihin ja liikkeisiin rahaa käyttävien ihmisten määrää, vaan voisiko syy olla jotenkin sidoksissa käynnissä oleviin Areenan nimenkäyttöoikeutta koskeviin neuvotteluihin?

Areenan nimenkäyttöoikeuden hintaanhan luulisi varmasti vaikuttavan myös se kuinka paljon kävijöitä Areenalla vuosittain on. Jakamalla ilmaislippuja Jokerit saa näin keinotekoisesti kävijämäärät matsien kohdalla näyttämään paremmalta ja siten mahdollisesti hilaamaan Areenan nimenkäyttöoikeudesta maksettavaa summaa ylöspäin.

Täyttä utopiaako? Viisaammat kommentoikoot.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Olet sinä Cobol kyllä aikamoinen veijjari, täytyy sanoa.
Kukaan ei ole kiistänyt Jokereiden huonoja talouslukuja ja miten niitä voisikaan kieltää?
Olen vain sitä mieltä niin kuin olen täällä monesti todennut, että huonojen talouslukujen taustalla on lähes yksinomaan Hjallis eikä Virmanen.
Hjallis lähti vetämään halliprojekteja jotka aluksi menivät hyvin, mutta kompastus tuli hampurissa onnettomien yhteensattumien kautta. Tässä ei 100 prosenttisesti ollut Virmasella mitään osuutta ja niistä on tullut lähes 3/4 osaa konsernin tappoista.
Kiekkojoukkueella on kaksi huonoa kautta, mutta Areenan avauksen jälkeen ollaan edelleen plussalla.
Viime kauden jättitappiot ovat yli puolet kiekkojoukkueen kaikista tappioista ja täysin Hallituksen käsialaa kun Virmanen sai käskyn hankkia pelaajia täysin tyhiltä markkinoilta mihin hintaan tahansa kun jotain piti tehdä.
Jos hallitus laittaa Virmasen tästä tilille niin minä juon kyllä pullollisen koffia ja tarjoan sinullekkin!
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
yyz kirjoitti:
Voisiko olla niin, että Jokerien motiivi jakaa huomattava määrä ilmaislippuja otteluihin...
Motiiveja voi tietysti olla vaikka mitä, mutta sponssori lippujen idea on saada veroja alas. Sponssori sopimuksen veroprossahan on tuo normaali 22%, mutta pääsylippujen vain 8% joten aikamoisesta hyödystä on kysymys.
Kaikkihan laskutaitoiset ymmärtävät, että jos muutama sata jättää tämän takia lipun ostamatta niin ei tunnu missään ja plussana on tietysti saada sellaisia katsojia halliin jotka muuten eivät koskaan siine tulisi.
Kiistämätöntä on myös se, että Jokereiden suurin tulonlähde katsojista ovat yritysten edustajat ja heidän vieraat jotka asioivat ravintoloissa ja aitioissa ja niitä on jatkuvasti kehitetty Areenan valmistumisen jälkeen.
Viimeisin uusien aitioiden lisäys on tietysti tosi tyhmä teko niin huonossa tilassa olevalla yhtiöllä kuin Cobol väittää... vai onko Cobol sittenkään oikeassa?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hull16 kirjoitti:
Motiiveja voi tietysti olla vaikka mitä, mutta sponssori lippujen idea on saada veroja alas. Sponssori sopimuksen veroprossahan on tuo normaali 22%, mutta pääsylippujen vain 8% joten aikamoisesta hyödystä on kysymys.
Kaikkihan laskutaitoiset ymmärtävät, ...


Sulla lipsuu ote. Urheilutapahtumien sisäänpääsylippujen arvonlisävero on aina 8 %. Paitsi silloin, jos printtaa niiden arvoksi 0 €, josta on verokin kovin pieni.

Sitäpaitsi toi Sun verohyötyajatus on ihan fuulaa. Jos se toimisi Sun esimerkin mukaisesti, kuka tai mikä seura ylipäätään pitäisi myynnissä 22-prossaisia lippuja, jos kerran kahdeksallakin tulee toimeen? Sä olet tässä keskustelussa tippunut jo pistesijoiltakin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
hull16 kirjoitti:
Motiiveja voi tietysti olla vaikka mitä, mutta sponssori lippujen idea on saada veroja alas. Sponssori sopimuksen veroprossahan on tuo normaali 22%, mutta pääsylippujen vain 8% joten aikamoisesta hyödystä on kysymys.

Aika monta kertaa on tullut todettua, että sä et ymmärrä oikeasti luvuista & taloudesta mitään. Yllä oleva on sitten aivan helmi!

Ei kai vaan Virmanen sanonut sulle tuota - menisi viimeinenkin usko saman tien :)
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä koko ketju alkaa lahota käsiin. Täällä naidaan pilkkua urakalla ja todistellaan hiki otsalla omaa ylivertaista asiantuntemusta.

Nyt on ihan pakko ihmetellä muutamaa asiaa.

Cobol todistaa Virmasen tuhonneen Jokereiden talouden seitsemän kohdan ketjulla, jonka mukaan Jokereiden kate on romahtanut, samaan aikaan on ilmaislippuja jaettu reilusti. Tämä on syynä katteen romahdukseen.

Tämähän ei ole ainakaan minulle mitenkään itsestään selvää. Ei taida olla kellään faktaa siitä kuinka paljon rahaa olisi tullut sisään jos ei ilmaislippuja olisi jaettu.

Ymmärtääkseni yksikään liigajoukkue ei pysty pyörittämään toimintaansa lipputuloilla. Kaikki, jopa Kärpät, tekevät tuloksensa muulla eli käytännössä sponsorirahoituksella.

Jokereiden budjetti on samaa luokkaa kuin muilla isoilla seuroilla ja kaikista ilmaislipuista huolimatta lipputulot tuskin ovat ainakaan pienempiä (tämän saa todistaa vääräksi jos numeroita löytyy). Jos tulorahoitus on silti huonompi kuin muilla, sen täytyy johtua muusta. Huonosta sponsorirahoituksesta?

Olen siinä käsityksessä että suhteet liikemaailmaan ovat aika pitkälti Hjalliksen erityisalaa. Jotenkin voisi jopa kuvitella että Hjallis tekee sponsori- tai yhteistyösopimuksia ja määrää sen jälkeen Virmasen jakamaan lippuja kumppaneille. Ja mielellään reilusti että sponsorit ovat tyytyväisiä ja hallissa riittää kuluttajia.

Minusta Virmasta ei saa näihin ilmaislippuihin hirtettyä. Sen sijaan miestä voi arvostella siitä ettei tuote (=joukkue) ole aina ollut riittävän vetävä ja ostavan yleisön palvelu ontuu paikoin aika pahasti. Tällä hetkellä tuote on aika hyvässä kunnossa, palvelussa on parantamista edelleen.

Ja jotta saataisiin tähän ketjuun jotain positiivistakin, niin on pakko kysyä cobolilta että mikä on se ohjelma jolla olet ajatellut Jokereiden talouden tervehdyttää (paitsi siis tuo boikotti?). Aiemmin ketjussa lainasinkin jo ajatuksiasi toiselta saitilta, eli esitit siellä että joku liikemiesryhmä ottaisi Jokerit hallintaansa ja veisi joukkueen vanhaan halliin. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko tämä sinun oma näkemyksesi ja jos on, perusteluita sille, miksi Jokerit pärjäisi tuossa tilanteessa nykyistä paremmin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ole Fart kirjoitti:
Ja jotta saataisiin tähän ketjuun jotain positiivistakin, niin on pakko kysyä cobolilta että mikä on se ohjelma jolla olet ajatellut Jokereiden talouden tervehdyttää (paitsi siis tuo boikotti?). Aiemmin ketjussa lainasinkin jo ajatuksiasi toiselta saitilta, eli esitit siellä että joku liikemiesryhmä ottaisi Jokerit hallintaansa ja veisi joukkueen vanhaan halliin. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko tämä sinun oma näkemyksesi ja jos on, perusteluita sille, miksi Jokerit pärjäisi tuossa tilanteessa nykyistä paremmin.

Itselläni ei ole mitään tekemistä minkään liikemiesryhmän kanssa. Ihan normaalina kannattajana vaan, edelleen :) Tuollaisen jutun kuitenkin kuulin, mutta en usko siihen tippaakaan itse. Tosin taloudellisessa mielessä tuollainen ryhmä saattaisi saada Jokerien ylös, joten siinä mielessä ymmärrän ajatukset.

Jokerien talouden tervehdyttäminen on kuitenkin sen verran yksinkertainen tehtävä, että tällainen tavallinen kannattajakin tietää keinot siihen: ei käytetä rahaa enempää kuin sitä saadaan sisään. Satsataan markkinointiin (fanikama, sivut, kaikki muu), omaan pelaajatuontantoon ja luodaan tai pikemminkin palautetaan Jokerien brändi. Tehdään seuran pelien katsomisesta kiinnostava vaihtoehto. Palkataan ammattilaisia seuraan muutama kappale vastuualueenaan Jokerien kehitys pitemmällä aikavälillä.

Ei se tuon kummempaa ole. Kaksi pätevää ammattilaista (kiekkopuolen ja markkinoinnin) tekisi parissa vuodessa ihmeitä nykytilaan verrattuna, jos he saisivat myös päätösvallan.

Mitä eivät tietenkään saa, sillä Virmanen ja Hjallis jatkavat ainakin seuraavat kahdeksan vuotta. Jokerien hallitus on päättänyt toimitusjohtajan eläkeiän poikkeuksellisesti 58 vuoteen ja sitä ennen Virmanen ei Jokereista luovu, jos Jokerit kykenee hänen palkkansa maksamaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Mikä/mitä on Jokerien brändi?

Jos yksinkertaistetaan kysymystä ja mielletään se pelkästään jääkiekkoon. Ei siis seuraan kokonaisuutena.

Mikä on Jokerien brändi jääkiekossa? Se on taitojääkiekko. SM-liigan parhaat ja oivaltavimmat pelaajat, jotka tekevät niitä hienoja maaleja narrin virne suupielessä.
 
Vaikka aihe onkin mielenkiintoinen ja asiassa monta eri näkökulmaa ja mielipidettä, niin pidetään keskustelu kuitenkin kutakuinkin otsikon mukaisena ja vältetään kahdenkeskistä nahistelua henkilökohtaisella tasolla. Kaikki viittaukset nimimerkin henkilöllisyyteen ja spekulointi sillä on edelleen sääntöjen mukaan kiellettyä.

Moderaattorit
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ole Fart kirjoitti:
Cobol todistaa Virmasen tuhonneen Jokereiden talouden seitsemän kohdan ketjulla, jonka mukaan Jokereiden kate on romahtanut, samaan aikaan on ilmaislippuja jaettu reilusti. Tämä on syynä katteen romahdukseen.

Todellisuudessa sinunkin kannattaisi lukea "seitsemän kohtaa" uudelleen. Pistän sen kolmannen kerran esille, jotta se olisi helpompaa:

1. Jokerien käyttökateprosentti on ollut jo pitempään reilusti miinuksella ja siten erittäin heikko.
2. Tämä kertoo erittäin heikosta tulorahoituksesta.
3. Myös liikevoittoprosentti on kymmeniä prosentteja miinuksella ja viittaa selvästi helvetin matalaan katteeseen.
4. Kate on romahtanut parissa vuodessa täysin.
5. Kaikkien edellä kuvattuja talousfaktojen kanssa yhteinen nimittäjä on se, että katsojille täysin ilmaisia lippuja on jaettu yrityksiin kymmeniä tuhansia kauden aikana.
6. On epäoleellista, maksaako yritys keskimäärin euron tai pari per ilmaislippu, aivan kuten kohdista 1-4 kiistatta selviää.
7. Jokerien talouteen vaikuttaa monta muuta asiaa. Ilmaislippujen valtavalla jaolla on kuitenkin kiistatta syöty katetta viime vuosina ja tulevaisuudessa, koska yhä vaikeampi on saada katsojia maksamaan 25-30 euroa lipustaan (virallinen hinta parempiin katsomoihin).


Kate ei siis ole romahtanut ilmaislipuilla, koska Jokerien talouteen vaikuttaa monta muutakin asiaa (kohta 7). Mutta - kuten edelleen kohdassa 7. todetaan - ilmaislipuilla on kiistatta vaikutuksensa niilläkin.

Itse vierastan ajatusta ilmaislipuista (tai niihin verrattavissa olevista sponsorien jakamista ilmaislipuista). Ymmärrän konsernin tarpeen saada väkeä Areenalle. Ja olisihan se muutenkin parempi pelata aina isolle yleisölle.

Kun kerran tälle linjalle on lähdetty, Hjallis voisi varmasti hoitaa Jokerien kausarit valtion maksettavaksi. Kaikille ilmainen Jokerien kausari ja veronmaksajat maksavat laskun. No, Hämeenlinnassa voisi olla oma HPK-vero. Tai ehkä olisi yksinkertaisempaa saada Jokerivero kunnallisverotukseen Helsinkiin, Espooseen ja Vantaalle. Sehän se toimisi, ei enää hankalia asiakkaita vaatimassa pääsylippuja netistä.

Virmanenkin pääsisi eroon tyhmistä katsojista, jotka päättävät tulla viime hetkellä otteluun lippua ostamaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
cobol kirjoitti:
Aika monta kertaa on tullut todettua, että sä et ymmärrä oikeasti luvuista & taloudesta mitään. Yllä oleva on sitten aivan helmi!

Ei kai vaan Virmanen sanonut sulle tuota - menisi viimeinenkin usko saman tien :)

Itse ymmärsin hull16:n viestin sillä tavalla, että jos sponsori y maksaa laitamainoksesta 22% alv ja pääsylipuista 8% alv, tulee se Jokereille alvin kannalta halvemmaksi kuin ottaa koko potti laitamainoksesta. Näin Jokerit saa myös otteluihin lisää väkeä ostamaan oheistuotteita (siis kaljaa) ja yleisölukuja ylemmäs, joilla saadaan markkinoillisia tunnuslukuja nätimmiksi.

Näin toimivat monet muutkin. Toki tämä on osittain hölmöläisten hommaa, koska laitamainoksesta olisi voinut ottaa täyden potin alv 22 ja myydä ne liput normaalihintaan. Mutta kun kyseessä on suomalaiset kiekkoseurat, on kait perusoletus että touhu tehdään hölmöläisten hommana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös