Yleisurheilu – liveseuranta

  • 831 627
  • 23 445

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Mondo vaihtoi seivästä maailmanennätysyrityksessä. Siksi ei onnistunut.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Sellanen huomio että Petra on haastatellut ruotsalaisia Ståhlia ja Duplantista ja kumpaakaan ei tarvitse haastatella ruotsiksi.

Huomenna Johan Wissman voisi päättää lähetyksen muistellessaan parhaimpia voittoja Suomesta oikein paksulla Skånen murteella.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Täytyy sanoa, että onhan Richardson yhtä aikaa kerrassaan mielenkiintoinen sekä viehättävä tapaus kaikkine "ongelmineen" ja, mikä tärkeintä on aivan huippu urheilija. Tuo mukavasti väriä naisten pikamatkoille. ;)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Okei, no sitten. On sekin paremmin kuin Sandra Erikssonin suomen kielen taito.
Huono vertaus koska Eriksson on suomenruotsalainen ja se on ihan luonnollista että äidinkieli on ruotsi ja suomea ei osata. Ruotsi on kuitenkin Suomen virallinen kieli. Duplantis kuitenkin on ruotsalainen mutta puhuu silti englantia, olkoonkin että nyt on sen ruotsin opetellut.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Huono vertaus koska Eriksson on suomenruotsalainen ja se on ihan luonnollista että äidinkieli on ruotsi ja suomea ei osata. Ruotsi on kuitenkin Suomen virallinen kieli. Duplantis kuitenkin on ruotsalainen mutta puhuu silti englantia, olkoonkin että nyt on sen ruotsin opetellut.
Tästä olen vähän eri mieltä. Kyllä itse edellyttäisin Suomessa asuvalta, Suomen maajoukkuetta edustavalta huippu-urheilijalta myös suomen kielen taitoa, vaikka ruotsi toinen virallinen kieli onkin. Ruotsin kieli on niin marginaalisessa asemassa Suomessa, että sillä ei kovin pitkälle ainakaan oman suppean yhteisönsä ulkopuolella pötki.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tästä olen vähän eri mieltä. Kyllä itse edellyttäisin Suomessa asuvalta, Suomen maajoukkuetta edustavalta huippu-urheilijalta myös suomen kielen taitoa, vaikka ruotsi toinen virallinen kieli onkin. Ruotsin kieli on niin marginaalisessa asemassa Suomessa, että sillä ei kovin pitkälle ainakaan oman suppean yhteisönsä ulkopuolella pötki.
Ihan hyvinhän tuo Eriksson on pötkinyt omassa lajissaan Suomessa ;)

En mä nyt sinänsä ehkä täysin eri mieltä ole, mutta ymmärrän tavallaan sen että suomenruotsalaiset ei kuitenkaan herkästi sitä suomea opi. Eiköhän nuo pääasiassa liiku niissä ympyröissä missä ruotsi riittää.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan hyvinhän tuo Eriksson on pötkinyt omassa lajissaan Suomessa ;)

En mä nyt sinänsä ehkä täysin eri mieltä ole, mutta ymmärrän tavallaan sen että suomenruotsalaiset ei kuitenkaan herkästi sitä suomea opi. Eiköhän nuo pääasiassa liiku niissä ympyröissä missä ruotsi riittää.
Riippuu paljon paikkakunnasta. Itse PK-seutulaisena tunnen lukuisia ruotsia äidinkielenään puhuvia, joilta suomi luonnistuu siinä määrin, ettei ruotsinkielinen tausta tulisi edes mieleen, mutta sitten on näitä Korsnäsin ja Öjan kasvatteja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Riippuu paljon paikkakunnasta. Itse PK-seutulaisena tunnen lukuisia ruotsia äidinkielenään puhuvia, joilta suomi luonnistuu siinä määrin, ettei ruotsinkielinen tausta tulisi edes mieleen, mutta sitten on näitä Korsnäsin ja Öjan kasvatteja.
Juu ja sitten Pohjanmaalla, mistä Eriksson on kotoisin, niin siellä puolet taitaa olla äidinkieleltä ruotsinkielisiä. Eriksson on Uusikaarlepyystä ja sieltä peräti 85% on ruotsinkielisiä.

Helsingissä taannoin käyneenä ravintolassa viereisessä pöydässä oli sellainen porukka joka puhui pääasiassa ruotsiksi, välillä suomea mutta sitten taas lennosta vaihdettiin ruotsiksi.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Juu ja sitten Pohjanmaalla, mistä Eriksson on kotoisin, niin siellä puolet taitaa olla äidinkieleltä ruotsinkielisiä. Eriksson on Uusikaarlepyystä ja sieltä peräti 85% on ruotsinkielisiä.
Siellä on pienet piirit. Närpiön murre on kuulemma sellaista, että edes riikinruotsalaiset eivät sitä kunnolla ymmärrä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Täytyy sanoa, että onhan Richardson yhtä aikaa kerrassaan mielenkiintoinen sekä viehättävä tapaus kaikkine "ongelmineen" ja, mikä tärkeintä on aivan huippu urheilija. Tuo mukavasti väriä naisten pikamatkoille. ;)

Kieltämättä on lyhyessä ajassa jättänyt jälkensä.

"Isot puheet vaativat isoja tekoja. Puhu sitten, kun on aihetta", oli Usain Bolt läksyttänyt jenkkiä tämän psyykattua jamakalaisnaisia Tokion jälkeen loppukaudesta 2021.

Voisko sanoa, että se puheoikeus on nyt aika vahvasti plakkarissa. Ja 23-vuotiaalla kisaennätyksen ja all-time 5. haltijalla on vielä vuosia käyttää ääntänsä - ja jalkojaan.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Riippuu paljon paikkakunnasta. Itse PK-seutulaisena tunnen lukuisia ruotsia äidinkielenään puhuvia, joilta suomi luonnistuu siinä määrin, ettei ruotsinkielinen tausta tulisi edes mieleen, mutta sitten on näitä Korsnäsin ja Öjan kasvatteja.
Tässähän onkin se ero, että PK-seudulla on pääkielenä suomi. Turussakin suomenruotsalaiset puhuvat hyvää suomea, mutta saaristossa(missä suomea puhuvat turistit ja mökkiläiset) asuvat jo paljon huonommin.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Duplantis. On se paska. Ei edes omaa ennätystä näissä kisoissa.

Kuinkahan moni teki korkeudessa oman ennätyksensä? Tai prosentteina kaikista urheilijoista?

Toisten täytyy kisoissa ylittää oma ennätys. Duplantiksen 6.23 metriä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös