Yleisradio Oy – YLE

  • 498 885
  • 3 913

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä nolaa itseäsi enempää. Tämä oli ehkä hävettävin kommentti, mitä olen vähän aikaan lukenut.
Täh? Perustele edes. Minä väitän että Game of Thrones kirjoja on lukenut murto-osa sarjaa seuraneisiin verrattuna.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Täh? Perustele edes. Minä väitän että Game of Thrones kirjoja on lukenut murto-osa sarjaa seuraneisiin verrattuna.

Eli Game of Thrones on nyt sellainen asia, joka määrittää ihmisen yleissivistyksen? Minä en ole katsonut sarjaa, enkä lukenut kirjoja, joten olen varmaan liian sivistymätön käymään tätä keskustelua kanssasi. Vai onko asia niin, että sukupolvi erottaa meidät tämän asian kanssa?

Minun mielestäni on ihan ymmärrettävää, että Yle esittää kyseistä sarjaa, mutta sen esittämistä juuri Ylellä ei voida perustella yleissivistyksellä. Oletko tosiaan eri mieltä tässä asiassa? Mieluummin näkisin Ylen esittävän niitä sarjoja, joita ei muuten nähtäisi suomalaisilla tv-kanavilla. Game of Thrones ei mielestäni ole tällainen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Game of Thrones on nyt sellainen asia, joka määrittää ihmisen yleissivistyksen?
Lue aikaisemmat viestini aiheesta tästä ketjusta, en jaksa enää toistaa samoja asioita.

Vai onko asia niin, että sukupolvi erottaa meidät tämän asian kanssa?
Voi olla. Olet luultavasti 10-20 vuotta nuorempi, joten varmasti maailmankuvamme on erilainen.

Minun mielestäni on ihan ymmärrettävää, että Yle esittää kyseistä sarjaa, mutta sen esittämistä juuri Ylellä ei voida perustella yleissivistyksellä. Oletko tosiaan eri mieltä tässä asiassa?
Olen.

Et siten perustellut sitä miksi muka nolasin itseni kun totesin television ajaneen kirjojen ohi ihmisten kiinnostuksen kohteena.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Et siten perustellut sitä miksi muka nolasin itseni kun totesin television ajaneen kirjojen ohi ihmisten kiinnostuksen kohteena.

Kirjoitit, että ne ovat hävinneet merkittävyydessään. Kiinnostuksen kohde ja merkittävyys eivät ole sama asia. Kiinnostuksen kohteesta olen samaa mieltä, ja olen siitä surullinen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoitit, että ne ovat hävinneet merkittävyydessään. Kiinnostuksen kohde ja merkittävyys eivät ole sama asia. Kiinnostuksen kohteesta olen samaa mieltä, ja olen siitä surullinen.
No, minä näen asian silti eri tavoin enkä suostu häpeämään lausuntoani. Lukeminen vähenee kokoajan, jolloin kirjojen merkittävyys vähenee.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tietenkin Yle itse. Laki on määrännyt sille sivistystehtävän ja se nyt vain on niin että nykypäivän sivistykseen kuuluvat myös Game of Thronesin kaltaiset teokset.

Voitko listata ne muut maksukanavien teokset jotka kuuluvat nykypäivän sivistykseen joita Ylellä ei vielä ole?

Mikä tekee yhdestäkään klassikkoromaanista sivistykseen kuuluvan teoksen?

Puhutaanko nyt sivistyksestä vai yleissivistyksestä?

Jos lähdetään tätä analysoimaan niin kerropa ensin mikä tekee yhtään mistään nykypäivän sivistykseen kuuluvaa?

Erittäin hyvä kysymys. Ehkä vastaat tähän yleiseen kysymykseen itse?

Joo. Ja kun Game of Thrones lienee tällä hetkellä eniten kiinnostusta herättävä sarja, niin yleissivistävää on katsoa vähintäänkin sen verran että tietää mistä ilmiössä on kyse.

No kuinka paljon on tuo "vähintään sen verran että tietää mistä ilmiössä on kyse"?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En jaksa käydä kanssasi tätä väittelyä jos et edes vaivaudu vastaamaan sinulle esitettyihin kysymyksiin.

Listaa kysymykset joihin mielestäsi en ole vastannut. Sen jälkeen voit vastata esittämääni kysymykseen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Listaa kysymykset joihin mielestäsi en ole vastannut. Sen jälkeen voit vastata esittämääni kysymykseen.
Ei tällaisessa keskustelussa ole mitään mieltä että sinä et edes lue viestejäni ja silti vaadit vastauksia (noihinkin kysymyksiin olen vastannut j(o ennen kuin sinä ne kysyit).
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Olin noteerannut ohjelman mainokset, mutta Yle Ykkönen maanantaisin klo. 19.03 ei vain ole sattunut sopimaan.

Tänään skarppasin, kyseessä oli Iiron Musiikkiluokan kitaraoppikaksituntinen, feat. Erja Lyytinen, Juhat Björninen ja Torvinen sekä Alexi Laiho.
Aivan kertakaikkisen mainiota kuunneltavaa.

Iiron musiikkiluokka 2016 | Klassinen | yle.fi

Olin kuulevinani, että näistä musiikkitunneista tulisi Yle Teemalla ohjelmaa syksyllä. Toivottavasti näin on.
Mutta kuunnelkaa nyt aluksi Areenasta ainakin tämä Kitara-osio.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Olin noteerannut ohjelman mainokset, mutta Yle Ykkönen maanantaisin klo. 19.03 ei vain ole sattunut sopimaan.

Tänään skarppasin, kyseessä oli Iiron Musiikkiluokan kitaraoppikaksituntinen, feat. Erja Lyytinen, Juhat Björninen ja Torvinen sekä Alexi Laiho.
Aivan kertakaikkisen mainiota kuunneltavaa.

Iiron musiikkiluokka 2016 | Klassinen | yle.fi

Olin kuulevinani, että näistä musiikkitunneista tulisi Yle Teemalla ohjelmaa syksyllä. Toivottavasti näin on.
Mutta kuunnelkaa nyt aluksi Areenasta ainakin tämä Kitara-osio.

Äh siis lisäys: sain jälleen verorahoilleni vastinetta, tähän ei kaupallinen media Suomessa olisi pystynyt/ryhtynyt.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Äh siis lisäys: sain jälleen verorahoilleni vastinetta, tähän ei kaupallinen media Suomessa olisi pystynyt/ryhtynyt.

Ei noin saa sanoa, Yle on suvakkimedia joka pitää pilkkoa ja myydä, kysy vaikka Eero Lehdeltä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei tällaisessa keskustelussa ole mitään mieltä että sinä et edes lue viestejäni ja silti vaadit vastauksia (noihinkin kysymyksiin olen vastannut j(o ennen kuin sinä ne kysyit).

Kysymykseni oli suht suoraviivainen ja helppo mutta ilmeisesti kuitenkin liian vaativa sinulle. Jätetään sitten tähän.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ei noin saa sanoa, Yle on suvakkimedia joka pitää pilkkoa ja myydä, kysy vaikka Eero Lehdeltä.

Pilkkomista tai myyntiä en ainakaan minä missään nimessä kannata. Ylen Ykkösen musiikkitoimitus ja tiedeporukka on mainiota. Kestän myös Sakari Kilpelän hapuilun Ylen Ykkösaamuissa. Roman Schatz ja Leikola et Lähde useimmiten sivistävää tarinaa tuottavat.
Radio Suomea kuuntelen varsin vähän, uutiset toki ja huippuohjelmia tulee 22.03 joka päivä.
Yle Urheilu on täyttä rautaa.

Yle Puheessa on Politiikkaradio hyvää. Ja se urheilu.
Kaikki muu on nykyään suvakkimediaa, ihmissuhdeterapeutiikkaa ja liikuntaharrastusten esittelyä.
Kanavan kohderyhmä on oikein äänestävät sekä tiedostavat ruuhkasuomessa asuvat liikuntaa harrastavat 20-40 vuotiaat, sinkuille omaa säätöä ja parisuhdeterapiaa ja lasten hoito-ohjeita onnettomille einiin-sinkuille. Suvakkimedia huokuu kuitenkin läpi selkeämmin kuin muilla aikuiskanavilla, Yle Vega on tietysti omanlaisensa. YleX ja Extrem3 ovat täyttä nuorisofantsua, unelmahöttöä.

Kyllä Ylessä on paljon suvakkimediaa, mutta minä kestän sen, ei se minuun vaikuta. Minusta ei suvakkia tehdä ikuna.
Sen sijaan Ylellä on paljon ohjelmia, jotka salakavalasti sivistävät. Ja olen iloinen maksaja.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Varsin noloa, hain asianmukaista ketjua kehuakseni YLEn toimittajaa, törmään viimeiseen omaan viestiini. Ja huomaan vuodattaneeni kärsimystä YLE-Puheen muutoksesta ärsyttäväksi jo monta viestiä sitten. Olen toistanut itseäni jatkuvasti, eri ketjuissa tosin. Yle Puhe on näköjään päässyt korviini, ärsyttämään.

Mainio radioääni, seksikkään älykkäältä kuulostava, sanavarastoaan hauskasti mutta tyylitajuisesti käyttävä toimittaja on Minna Lindgren.
Nykyinen ohjelmansa, jossa pääsen häntä kuulemaan, salarakastamaan, on siis Maisteri Lindgrenin musiikkiesitelmä.

Maisteri Lindgrenin musiikkiesitelmä | Klassinen | yle.fi

Yleä parhaimmillaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yle Fem loppuu ja ruotsinkielinen ohjelma siirtyy Yle Teemalle. Myös uusintojen määrä vähenee, tai julkaisualustaksi tulee enemmän Yle Areena.

"Ylen mukaan Fem ja Teema säilyttävät itsenäiset brändinsä ja omat sisältönsä tv:ssä."

Yle lopettaa ruotsinkielisen tv-kanavansa – muutoksia luvassa ensi keväänä | Helsingin Uutiset

Varmaan ihan hyvä veto tuo, olettaen ettei yle teeman tarjonta hirveästi tuosta huonone tuon johdosta. Ehkä tilalle vain olisi voinut tulla vaikka "urheilukanava" ja siihen kylkeen sitten näkyisi vaikka leffoja tai jotain muuta. Kuitenkin nykyään Yleltä tulee urheilua jo aika paljon.

Uusintojen poistolla jos tarkoitetaan esim. monien brittisarjojen uusintojen uusintoja niin ihan hyvä asia. Toisaalta näitä ohjelmia voisi pyöriä uusintoina enemmän klo 24 jälkeen kun nyt sieltä yöisin ei tule mitään. Muilta kanavilta kun tulee Hottiksien uusintoja, ennustaja tv:tä ja tietovisailuhuijausohjelmia niin ehkä tuossa voisi olla yksi seikka että klo 24 jälkeen vielä pyörisi jotkut sarjat, joku uusinnan uusinta hyvästä sarjasta nostaisi tasoa reilusti moneen kaupalliseen kanavaan nähden.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan edellinen kerta, kun olen katsonut Femmalta jotain muuta kuin urheilua, oli jotain ehkä viitisen vuotta sitten, kun "Missä kuljimme kerran"-sarja esitettiin ensimmäisen kerran. En siis voi sanoa jääväni kaipaamaan. Lähinnä mietityttää, uhrataanko sitten vastaisuudessa Teema arvokisojen aikaan urheilun "vara-kanavaksi", mutta eipä sielläkään kai niin paljoa ohjelmaa mene, etteikö paria viikkoa vuodesta voisi uhrata.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Yle Fem loppuu ja ruotsinkielinen ohjelma siirtyy Yle Teemalle. Myös uusintojen määrä vähenee, tai julkaisualustaksi tulee enemmän Yle Areena.

"Ylen mukaan Fem ja Teema säilyttävät itsenäiset brändinsä ja omat sisältönsä tv:ssä."

Yle lopettaa ruotsinkielisen tv-kanavansa – muutoksia luvassa ensi keväänä | Helsingin Uutiset

Tämä treidi on näköjään scoutattu tästä ketjusta (hymiö).

Hyvä liike ja juuri tällaista kehitystä tarvitaan, jakelukanavien, erityisesti broadcastin merkitys vähenee koko ajan ja sisällön merkitys kasvaa vastaavasti. Areena on oikeasti hyvä platformi ja on aivan turha maksaa miljoonia Digitalle ja DNA:lle monen kanavan lähettämisestä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Olihan se jo aikakin vähentää kanavamäärää. Neljä kanavaa kun ei oikein istu nykyaikaan, jossa TV-kanavien merkitys vähenee ja netin kasvaa. Areena ja Elävä arkisto ovat hyviä palveluita (jälkimmäinen jopa erinomainen), jotka pystyvät varmasti vastaamaan kanavansa menettäneiden huutoon.

Hyvä veto siis.
 
Varsin noloa, hain asianmukaista ketjua kehuakseni YLEn toimittajaa, törmään viimeiseen omaan viestiini. Ja huomaan vuodattaneeni kärsimystä YLE-Puheen muutoksesta ärsyttäväksi jo monta viestiä sitten. Olen toistanut itseäni jatkuvasti, eri ketjuissa tosin. Yle Puhe on näköjään päässyt korviini, ärsyttämään.

Mainio radioääni, seksikkään älykkäältä kuulostava, sanavarastoaan hauskasti mutta tyylitajuisesti käyttävä toimittaja on Minna Lindgren.
Nykyinen ohjelmansa, jossa pääsen häntä kuulemaan, salarakastamaan, on siis Maisteri Lindgrenin musiikkiesitelmä.

Maisteri Lindgrenin musiikkiesitelmä | Klassinen | yle.fi

Yleä parhaimmillaan.
Minäkin tein saman löydön muutama viikko sitten. Todella korkeatasoista radiota. Lindgrenillä on myös toinen mainio ohjelma, taisi olla nimeltään Lindgrenin väitöstilaisuus.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Milläköhän ihmeellisen nurinkurisella ja omistuisella logiikalla se on Yle Femin ja suomenruotsalaisuuden/suomenruotsalaisten tappio, että Yle Teeman oma kanavapaikka lakkautetaan ja ko. kanavan ohjelmistolle annetaan muutama tunti ohjelma-aikaa uuden yhteiskanavan (siis nyk. Femin) arki-illoissa johon sovitetaan mm. pitkät elokuvat. Femin ohjelmisto saa valmiiksi yhden arki-illan ja yhden viikonloppuillan ja tarpeen tullen sille sorvataan lisää illoista Teeman ohjelmiston kustannuksella.

Yllätys, yllätys radio- ja tv-uudistusten myötä kulttuuria ja asiaa karsitaan Yleisradiosta edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös