Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 271 941
  • 28 700

Nick Neim

Jäsen
Joo joo tajuttiin jo, mä nolasin sut. Anna olla hei, matti ja teppo tai toinen mainituista on vastuussa ihan omista viesteistään ja linkeistään.
Next.

Aika söpö lisäys tuohon viestiin jota lainauksessa ei näy, kun taitaa olla niin perkeleen kiire vastaamaan :D ja ihan jaxuhaleja!

Sinänsähän mielenkiintoista on se, että missä ihmeessä olen yrittänyt päteä. Hassuttelut ovat pampusta saaneiden yksinoikeus?
 
Viimeksi muokattu:

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas. Kyseessä on pilkunnussintaa. Vokeissahan ei VOK-asukkaat sano että ketään ei kourita, vaan VOK-asukkaille sanotaan että ketään ei saa kouria. Myönnän virheeni.

Tyytyväinen?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä se näkökulma menee pienissä suvakkipiiressä yhtä sokeaksi kuin itse ajatusmaailma. Kyllä kansanäänestyksessä jo nyt äänestettäisiin rajat kiinni. Olen tästä aivan varma. Mutu.

Riippuu siitä, paljastettaisiinko kansalle, mikä sen kustannus tulisi kansantaloudelle olemaan. Vääristelemällä tosiasioita voi tietysti ihmiset saada äänestämään minkä järjettömyyden puolesta tahansa. Siitä vaan laskeskelemaan minkä verran väkeä tarvitsee kollaamaan sisään tulevan liikenteen ilman, ettei liikenne mene rajoilla käytännössä umpitukkoon, eikä silti satavarma ole sekään koskaan. Jotain fiksumpaa olis syytä keksiä.
 

cornix

Jäsen
Mihin? Unelmahan ei sellainen ollut. Ja minä taas olen koko ajan puhunut unelmasta.

Unelma oli just sellainen, olisi kannattanut käydä paikalla väijymässä niin tietäisit tapahtuman luonteen eikä tarvitsisi vain arvailla. http://www.hs.fi/kulttuuri/a1437965830756 Linkistä pääset lukemaan tuosta rasisminvastaisesta mielenosoituksesta, otsikko on raflaava
"Yli 10 000 osoitti mieltään rasismia vastaan"
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Eikös rajat kiinni mene käytännössä siten, että ilman asiaankuuluvia matkustusasiakirjoja ei ole maahan pääsyä? Veikkaanpa, että menettelyn kannalla olisi varsin moni suomalainen, luultavasti enemmistö.

Tämä "rajat kiinni" öyhötys on kyllä melko huvittavaa siinä mielessä, että kukaan "rajat kiinni" öyhöttäjä ei osaa selittää mitä sillä niinkuin tarkoitetaan (en viittaa nyt mitenkään lainaamaani nimimerkkiin - kunhan lainasin, kun sopi aiheeseen).

Ensinnäkin, EU:ssa vallitsee vapaan liikkuvuuden periaate, mikä noin niinkuin karkeasti ottaen tarkoittaa sitä, että EU-kansalaisella on vapaa oikeus matkustaa ja oleskella toisessa EU-valtiossa. Tämä on ehkä EU:n keskeisin periaate ja tarkoittaa käytännössä sitä, että EU:n sisärajoilla ei säännönmukaisesti vaadita ja tarkasteta matkustusasiakirjoja.

Toisekseen, EU-valtiot eivät nytkään salli "non-EU" -kansalaisten vapaata oleskelua alueillaan. Sen sijaan YK:n ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen mukaan jokaisella vainon kohteeksi joutuneella on oikeus nauttia turvapaikkaa ja siten jokaisella on oikeus hakea sitä ja saada oikeudenmukainen turvapaikkamenettely. Nämä periaatteet on vahvistettu muilla kansainvälisillä sopimuksilla, kuten nk. KP-sopimuksella sekä pakolaisten oikeusasemaa koskevalla yleissopimuksella.

Eli tässä vaiheessa "rajat kiinni" -mölyäjiltä olisi kiva kuulla, toivovatko nämä Suomen eroamista EU:sta ja / tai irrottautumista ratifioimistaan YK-sopimuksista. Tämän jälkeen - mikäli vastaus on kyllä - voisi jonneja kehottaa pohtimaan mainittujen toimien talous-, elinkeino-, ja ulkopoliittisia seurauksia ja kysyä sen jälkeen uudestaan, toivovatko nämä Suomen eroamista EU:sta ja / tai irrottautumista ratifioimistaan YK-sopimuksista.

Ei siinä, Euroopan Unionilla on ehdottomasti suuri haaste rakentaa järjestelmä, jonka kautta tulevat pakolaisvirrat pystytään handlaamaan jatkossa nykyistä paremmin. Voidaan kuitenkin varsin perustellusti ennustaa, että - orbáneista ja kaczyńskeistä huolimatta - hyvin paljon tarvisee vettä virrata Tonavassa, jotta lähtökohtaisesti turvallisuuspoliittinen unioni EU lakkaa noudattamasta sopimuksia, jotka toisen maailmansodan jälkeen solmittiin ehkäisemään erityisesti kyseisen maanosan joutuminen kolmanteenkin katastrofiin.
 

Jeffrey

Jäsen
Unelma oli just sellainen, olisi kannattanut käydä paikalla väijymässä niin tietäisit tapahtuman luonteen eikä tarvitsisi vain arvailla. http://www.hs.fi/kulttuuri/a1437965830756 Linkistä pääset lukemaan tuosta rasisminvastaisesta mielenosoituksesta, otsikko on raflaava
"Yli 10 000 osoitti mieltään rasismia vastaan"

Kertoisitko seuraavaksi, mikä järki on marssia monikulttuurisuuden puolesta, ja rasismia vastaan samassa marssissa?
 

Jeffrey

Jäsen
Niin siis tuohan on täysin loogista, miksi ei olisi?

Eikös se nyt ole aikalailla todella epäloogista! Tämä jo ihan siitä syytä, että Suomessa yleisimmin rasistiseen rikokseen syyllistyy monikulttuurinen henkilö, joko muun maan kansalainen, tai vähintään muualla syntynyt henkilö.

http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/86674/Katsauksia7_web.pdf?sequence=1

Esimerkiksi Somaliassa syntynyt henkilö syyllistyy yli 13 kertaa todennäköisemmin rasistiseen rikokseen, kuin Suomessa syntynyt suomalainen.

Eli, jos oikeasti haluttaisiin osoittaa mieltä rasismia vastaan, tulisi osoittaa mieltä myös monikulttuurisuutta vastaan. Täällä Suomessa me Suomen suomalaiset olemme suurin rasististen rikosten asianomistaja ryhmä.
 

cornix

Jäsen
Eikös se nyt ole aikalailla todella epäloogista! Tämä jo ihan siitä syytä, että Suomessa yleisimmin rasistiseen rikokseen syyllistyy monikulttuurinen henkilö, joko muun maan kansalainen, tai vähintään muualla syntynyt henkilö.

http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/86674/Katsauksia7_web.pdf?sequence=1

Esimerkiksi Somaliassa syntynyt henkilö syyllistyy yli 13 kertaa todennäköisemmin rasistiseen rikokseen, kuin Suomessa syntynyt suomalainen.

Eli, jos oikeasti haluttaisiin osoittaa mieltä rasismia vastaan, tulisi osoittaa mieltä myös monikulttuurisuutta vastaan. Täällä Suomessa me Suomen suomalaiset olemme suurin rasististen rikosten asianomistaja ryhmä.

Huhhuh... aikamoista. Suomi ja suomalaiset menee monikulttuurisuuden piiriin siinä missä Somalia ja somalialaiset. Eli ei mitään todennäköisyyslaskelmia vaan ihan puhtaasti tuomitaan kaikki rasismi. Ei sen vaikeampaa.
 
Olitko sinä se suvaitsevainen, jolle vain teot antavat luvan arvostella ja tuomita?

Minulle se, että järjestö ilmoittaa taistelevansa valkoisen Suomen puolesta, riittää syyksi suhtautua kyseiseen järjestöön hyvin kielteisesti. Sinun ei toki tarvitse tähän mielipiteeseeni yhtyä etenkään, jos itsekin haluat Suomen olevan valkoinen.

Jos et ymmärrä, että lain puittessa voi toimia aivan kaikki kyseisen toiminnan parissa niin ei voi mitään.

En ole muuta väittänytkään. Natseilla on oikeus partioida Suomen kaduilla, ja sinulla on oikeus sympata natsipartioita. En halua näitä oikeuksia kieltää. Uskon että tuo kieltäminen vain lisäisi natsien kannatusta, ja minusta on hyvä, että natseja on Suomessa mahdollisimman vähän.

Onko tullut mieleen, että ääripäiden välissä on se enemmistö ihmisiä joiden mielipiteistä emme ole kukaan tietoisia jos ajatellaan yleisesti tätä hallitsematonta maahantuloa.

On tullut mieleen. Minä uskon hyvin vakaasti, että enemmistö suomalaisista haluaisi nähdä nykyistä tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa, ja uskon myös vakaasti, että enemmistön mielestä natsipartiot eivät ole hyvä juttu. Siellä kaduillahan voi partioida muutenkin kuin "valkoista Suomea" puolustaakseen, ja niin monet tällä hetkellä Suomessa käsittääkseni tekevätkin. Sellaiseen katupartioon, jonka ohjelmajulistus ei ole avoimen rasistinen kuten Odinin soltuilla, on ainakin minun paljon helpompi luottaa. Ja jos haluaa siellä kaduilla partioida eikä ole natsi, silloin kannattaa ehdottomasti olla liittymättä natsijärjestöön, jollainen Soldiers of Odin on.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä "rajat kiinni" öyhötys on kyllä melko huvittavaa siinä mielessä, että kukaan "rajat kiinni" öyhöttäjä ei osaa selittää mitä sillä niinkuin tarkoitetaan (en viittaa nyt mitenkään lainaamaani nimimerkkiin - kunhan lainasin, kun sopi aiheeseen).

Ensinnäkin, EU:ssa vallitsee vapaan liikkuvuuden periaate, mikä noin niinkuin karkeasti ottaen tarkoittaa sitä, että EU-kansalaisella on vapaa oikeus matkustaa ja oleskella toisessa EU-valtiossa. Tämä on ehkä EU:n keskeisin periaate ja tarkoittaa käytännössä sitä, että EU:n sisärajoilla ei säännönmukaisesti vaadita ja tarkasteta matkustusasiakirjoja.

Toisekseen, EU-valtiot eivät nytkään salli "non-EU" -kansalaisten vapaata oleskelua alueillaan. Sen sijaan YK:n ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen mukaan jokaisella vainon kohteeksi joutuneella on oikeus nauttia turvapaikkaa ja siten jokaisella on oikeus hakea sitä ja saada oikeudenmukainen turvapaikkamenettely. Nämä periaatteet on vahvistettu muilla kansainvälisillä sopimuksilla, kuten nk. KP-sopimuksella sekä pakolaisten oikeusasemaa koskevalla yleissopimuksella.

Eli tässä vaiheessa "rajat kiinni" -mölyäjiltä olisi kiva kuulla, toivovatko nämä Suomen eroamista EU:sta ja / tai irrottautumista ratifioimistaan YK-sopimuksista. Tämän jälkeen - mikäli vastaus on kyllä - voisi jonneja kehottaa pohtimaan mainittujen toimien talous-, elinkeino-, ja ulkopoliittisia seurauksia ja kysyä sen jälkeen uudestaan, toivovatko nämä Suomen eroamista EU:sta ja / tai irrottautumista ratifioimistaan YK-sopimuksista.

Ei siinä, Euroopan Unionilla on ehdottomasti suuri haaste rakentaa järjestelmä, jonka kautta tulevat pakolaisvirrat pystytään handlaamaan jatkossa nykyistä paremmin. Voidaan kuitenkin varsin perustellusti ennustaa, että - orbáneista ja kaczyńskeistä huolimatta - hyvin paljon tarvisee vettä virrata Tonavassa, jotta lähtökohtaisesti turvallisuuspoliittinen unioni EU lakkaa noudattamasta sopimuksia, jotka toisen maailmansodan jälkeen solmittiin ehkäisemään erityisesti kyseisen maanosan joutuminen kolmanteenkin katastrofiin.

Itävalta toteuttaa asian seuraavalla tavalla Itävalta irtaantui "väliaikaisesti" Schengenin sopimuksesta - Talouselämä ja Ruotsi on käytännössä sulkenut Juutinrauman sillan jo useampi viikko sitten. Norja on sulkenut itärajansa paperittomilta ja tämäkin toimi on ollut erittäin onnistunut heidän näkykulmasta.

Ei tää hei niin vaikeeta oo.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kyllähän minä jo 70-luvulla matkustin junalla paljon eri puolilla Eurooppaa Tukholmasta Istanbuliin ja kaikki rajat olivat minulle auki pahimmissakin kommunistimaissa.

Hyvä vertaus. "Rajat Kiinni" tarkoittaa sitä, että Ruotsista tulleet turistit saisivat matkustaa vapaasti, junalla tai millä tahansa kulkupelillä, takaisin EU:n ulkopuolelle.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei ollut. Ja esim. saksalaisten tullimiesten suhtautuminen silloin minun kaltaiseeni pitkätukkaiseen pohjoismaalaiseen hippiin oli erittäin asiallista jopa DDR:ssa

Suhtautuminen pohjoismaisen vapautta, veljeyttä ja tasa-arvoa ihailevan stallarituristin saapumiseen suhtauduttiin varmasti asiallisemmin kuin maasta pois pyrkineeseen oman maan kansalaiseen.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Minkä ihmeen takia tätä tarvitsisi edes kysyä, kun järjestö ihan itse kertoo netissä avoimesti natsiaatteestaan? En minä lähtisi gay priden marssijoiltakaan kyselemään, kannattavatko he homojen oikeuksia, koska vastauksen tietää kysymättäkin. Paljon mielekkäämpää olisi Odinin sotureiltakin kysyä, että miksi he kannattavat natsismia, mutta minä pelkään tuollaisia bodattuja roturealisteja sen verran paljon, että mieluummin olen puhumatta niille mitään. Siinä voisi tulla tällaisella rimpulalla äkkiä nenä kipeäksi, jos kysyisi ihan rauhallisesti, että mikä siinä valkoisessa Suomessa on niin hienoa.

Eli sinunkin tapauksessa kyse on henkilökohtaisesta peloista. Kohtaamisteoria voisi lievittää tätä pelkoa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös