Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 270 300
  • 28 700

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän minä jo 70-luvulla matkustin junalla paljon eri puolilla Eurooppaa Tukholmasta Istanbuliin ja kaikki rajat olivat minulle auki pahimmissakin kommunistimaissa.
Niin varmaan olikin sinulle. Muttei ollutkaan kaikille.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minkä ihmeen takia tätä tarvitsisi edes kysyä, kun järjestö ihan itse kertoo netissä avoimesti natsiaatteestaan?

Kun olet noin valveutunut niin kerro ihmeessä täälläkin mitä muuta tämä SOO on kertonut partioinnista kaduilla ja mitä siihen kuuluu. Ihan reipaasti vaan.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Niin varmaan olikin sinulle. Muttei ollutkaan kaikille.
Ei ollut. Ja esim. saksalaisten tullimiesten suhtautuminen silloin minun kaltaiseeni pitkätukkaiseen pohjoismaalaiseen hippiin oli erittäin asiallista jopa DDR:ssa, kun taas näin miten länsisaksalaiset tullimiehet ja rajavartijat kohtelivat etelä-eurooppalaisia siirtotyöläisiä tylysti ja toisinaan hyvinkin törkeästi, vaikka heillä olisivatkin olleet kaikki paperit kunnossa.

Tuolloin sanottiinkin, että on lottovoitto syntyä Suomeen. Toiset tosin sanoivat, että tuo voitto on korkeintaan neljä oikein ja yksi lisänumero.
 
Viimeksi muokattu:

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolloin sanottiinkin, että on lottovoitto syntyä Suomeen. Toiset tosin sanoivat, että tuo voitto on korkeintaan neljä oikein ja yksi lisänumero.
No toisaalta nyt pyritään ottamaan tuo pienikin voitto pois. Lottoaminen on toki pakollista, mutta kukaan ei voita.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten ne rajat laitettaisiin kiinni? Eikö sen jälkeen kukaan enää pääsisi sisään tai ulos?

Toivottavasti kuitenkin lukitset ulko-oven aina lähtiessäsi. Eiköhän siitäkin asiaankuuluvat läpi pääse, ja ovikelloakin voi pimputtaa tarvittaessa.

Eikös rajat kiinni mene käytännössä siten, että ilman asiaankuuluvia matkustusasiakirjoja ei ole maahan pääsyä? Veikkaanpa, että menettelyn kannalla olisi varsin moni suomalainen, luultavasti enemmistö.
 
Kun olet noin valveutunut niin kerro ihmeessä täälläkin mitä muuta tämä SOO on kertonut partioinnista kaduilla ja mitä siihen kuuluu

Kertoivat että ketään ei "ketään ei huvikseen hakata jos siltä tuntuu". Kovin luottamusta herättävä lausunto sekin. Että läpällä ei piestä. Kyllä tuollaista settiä elämäm koululaisilta lukiessa turvallisuuden tunne nousee kohisten!
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertoivat että ketään ei "ketään ei huvikseen hakata jos siltä tuntuu". Kovin luottamusta herättävä lausunto sekin. Että läpällä ei piestä. Kyllä tuollaista settiä elämäm koululaisilta lukiessa turvallisuuden tunne nousee kohisten!
Niin no vokeissahan sanotaan että "ketään ei huvikseen kourita jos siitä tuntuu". Että läpällä ei raiskata. Kyllä tuollaista settiä partanaamoilta lukiessa turvallisuuden tunne nousee kohisten.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olin vielä kesällä ihan suvakki, mutta nykyään olen natsi.
 

Nick Neim

Jäsen

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Et kai taas sorru valehteluun? Linkkiä ja lainausta väitteesi tueksi.
Ei siellä Vokeissa tarvii raiskata, siellähän on "patjaa" ihan saatavilla jos vaan ottaa. Ulkosalla jos kävelee ni saattaa joku ronsu vielä maksaa "hommien hoidosta" . Sit jos vähä parempaa seppälää haluu ni pitää ottaa. Heleppoa ja joka kuukaus tippuu enyways tilille vielä massia.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kertoivat että ketään ei "ketään ei huvikseen hakata jos siltä tuntuu". Kovin luottamusta herättävä lausunto sekin.

Helvetin hyvä, että tämän tuovat esille koska juuri tätä sinäkin pelkäät ja asiasta julistat joka saatanan päivä aamusta iltaan. Olitko sinä se suvaitsevainen, jolle vain teot antavat luvan arvostella ja tuomita? Eikös näin ole myös matujen suhteen? Jos et ymmärrä, että lain puittessa voi toimia aivan kaikki kyseisen toiminnan parissa niin ei voi mitään. Näin voi omaa agendaa ajaen toimia myös matut jos tekevät sen lain puitteissa. Vaikea ymmärtää?

Sulla on myös tarve korostaa natsismia ja syrjintää. Onko tullut mieleen, että ääripäiden välissä on se enemmistö ihmisiä joiden mielipiteistä emme ole kukaan tietoisia jos ajatellaan yleisesti tätä hallitsematonta maahantuloa. Ei kannattaisi yleistää asioita niin kuin moni täälläkin tekee.

Mitä enemmän kuuntelen ja luen asiasta käytävää keskustela niin tuntuu, että suvaitsevaiset ovat niitä suurimpia suvaitsemattomia. Pakolaiskeskustelu on vain pieni osa tätä kokonaisuutta koska tuomittavia riittää junteista vähäosaisiin (svaitsevainen hallituksemme). Rinnastan koulukiusaajiin koko porukan ja mä olen sentään rehellisesti suvaitsematon.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

cornix

Jäsen
Helvetin hyvä, että tämän tuovat esille koska juuri tätä sinäkin pelkäät ja asiasta julistat joka saatanan päivä aamusta iltaan. Olitko sinä se suvaitsevainen, jolle vain teot antavat luvan arvostella ja tuomita?

..

Mitä enemmän kuuntelen ja luen asiasta käytävää keskustela niin tuntuu, että suvaitsevaiset ovat niitä suurimpia suvaitsemattomia..

Heh sehän meni hienosti. Väittelet maahanmuuttokriittisen julkipersun kanssa joten ymmärtäähän sen jos meno on melko suvaitsematonta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös