Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 479 338
  • 5 190

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Heh, nyt kun yöketjussa ollaan, niin varmaan joku ajattelee, että kylläpä tuolla Jawsilla noita naisia riittää. Se on väärä tulkinta, se. :)
Ettet vaan sää yritä kusettaa meitä muita. Kummiskin sulla on naisia niin perkuleesti että jos me kaikki tiedettäis niin yöketju ois täynnä eri naikkosten yhteystietojen kyselemistä?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ettet vaan sää yritä kusettaa meitä muita. Kummiskin sulla on naisia niin perkuleesti että jos me kaikki tiedettäis niin yöketju ois täynnä eri naikkosten yhteystietojen kyselemistä?

Intissä luutnantti antoi minulle kunniatehtävän, ja totesi antavansa minulle seitsemän neitsyttä ja rekkalasteittain hunajaa, mikäli suoritan vastuuni kunnialla. Ilmeisesti epäonnistuin, sillä näitä palkkioita en koskaan saanut. Siitä on muuten tasan vuosi, kun astuin palvelukseen. Tai no, nyt kun vuorokausi vaihtui, niin ei olekaan enää tasan. Toki noita kyselyitä voi minulle yksityisviestitse laittaa - eri asia on, että saako mitään takaisin.

Tänään oli vähän tylsä päivä - ankea, harmaa ja sateinen. Kello juoksi kuin siivillä, ihan varoittamatta. Muutama väärinkäsityskin päivään mahtui, mutta onneksi nämä on nyt saatu puitua.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nyt harmittaa, kun en huomannut katsoa Foxilta Hirviöleffa: Tappajarotat -nimistä elokuvaa. Meneeköhän samaan kategoriaan Hormogaattorin kanssa? Sitäkään en nähnyt, täytyy laittaa bucket listille.

Onko muita hereillä? Sitä lähinnä tulin tiedustelemaan.

Yksi naisten yhteystietoja koskenut kysely tullut vasta yksityisviestilootaan. Vähän olen pettynyt kiinnostuksenne määrästä. (Ymmärtääkseen tämän pitää lukea myös edelliseltä sivulta noita viestejä.)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kyllä, ainakin hetken.

Lauantaina pääsee taas ajohommiin, kun äiskä pitää heittää Savonlinnaan ja takaisin. Tänä vuonna oopperajuhlat jäävät kokematta, joten pitänee jollain tavalla tappaa aikaa se kolme neljä tuntia ja lähteä taas ajelemaan takaisin sivistyksen pariin siinä iltakympin jälkeen. En ole koskaan aiemmin ottanut päivänokosia noilla reissuilla (joita on takana jo reilusti päälle 10), mutta nyt taitaa olla sen aika. Viime lauantaina tajunta meni täydellisesti siinä Mikkelin jälkeisellä ABC-huoltamolla. Helvetti, että olin väsynyt.

Miksei Savonlinnaan ole vieläkään rakennettu kunnon moottoritietä? Kinttupolku eli valtatie 5 on täysi vitsi.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Minä en puolestani osaa ottaa päivänokosia. Vaikka yrittäisin, niin en nukahda millään. Myöskään en osaa nukkua autossa tai missään muussakaan kulkuvälineessä. Ihmettelen, kuinka jotkut onnistuvat. Kunnioitettava taito!

Kuuntelen taas Matti Kyllösen koottuja. Nämä ovat ihan mahtavia. "Mika Salo hienosti kymmenentenä - HYVÄ MIKA SALO! HIENOA MIKA SALO!"
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Kyllähän nyt vielä ollaan, kun huomenna pitää vasta viimeistään yhden aikaa heräillä, kun iltavuoro alkaa kahdelta.

Mukavaa kyllä tällä hetkellä, kun on töitä ja osasto on kaikelisäksi todella hieno ja työntekijät, etenkin osastoa johtava sairaanhoitaja, ovat erittäin motivoituneita saadaakseen parhaansa itsestään irti muistisairaiden hoidossa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kyllähän nyt vielä ollaan, kun huomenna pitää vasta viimeistään yhden aikaa heräillä, kun iltavuoro alkaa kahdelta.

Tämähän alkaa näyttää lupaavalta, yöketju aktivoituu pitkästä aikaa. @Virveliä kainaloon, herra ympäristöministeri, me tiedetään että sinäkin olet läsnä. Oliko niin, että Taccutucca ja @alwahla (voin muistaa nimimerkit väärinkin) kävivät dialogia siitä jostain Taccutuccan bongaamasta sairaanhoitajatytöstä? Tilannepäivitystä tästä?

Menee vanhan toistoksi, mutta Ruotsissa osataan tehdä musiikkia. Ihan järjetön määrä hyviä bändejä. Mutta ei nyt siitä, kunhan muistutin.

Mitä mieltä porukka täällä on formuloista? Tylsähköksi mennyt mielestäni. Toista se oli silloin, kun olin pieni. Ne aika-ajotkin olivat jännittäviä, yksi kuski kerrallaan ja yhdestä suorituksesta kiinni. Toki epäoikeudenmukaista, jos sääolosuhteet olivat toisille erilaiset, mutta kuitenkin. Tuli vain mieleen tässä Kyllöstä kuunnellessa. Iku Viitasen känniselostusta en olekaan toviin kuunnellut.

Onpahan ollut ankea ja turha päivä. Huomenna iki-ihana Agnieszka Radwanska voisi pelata itsensä Wimbledon-finaaliin voittamalla Garbine Muguruzan! <3

"Villeneuven viimeiset valloituksethan tulevat tuolta viihteelliseltä puolelta. Miestenlehti Playboy, mahtavat kuvat." - M. Kyllönen
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Oliko niin, että Taccutucca ja @alwahla (voin muistaa nimimerkit väärinkin) kävivät dialogia siitä jostain Taccutuccan bongaamasta sairaanhoitajatytöstä? Tilannepäivitystä tästä?

No nyt on sen verran itseäni kiinnostava aihe, että tähän tulee alle kunnon selvitys asiasta. Aluksi täytyy korjata, että kyseessä on lähihoitaja, eli ammatillista koulutusta peruskoulupohjalla suorittava kaveri. Sitten tähän voisi heittää kaikki ko. asiaan liittyvät viestit tästä ketjusta. Aikajärjestyksessä. Kyllä, elämäni on mielenkiintoista.

Tänään osui töissä silmät kyllä johonkin aivan timanttiin. En ole ko. paikassa työskennellyt tänä vuonna, kuin joululomalla ja jossain toukokuun puolessa välissä pari vuoroa, joten en tiennyt, että opiskelijarotaatioon (jotka tekevät kesälomasijaisuuksia) kuuluu jotain näin loistavaa.

Mainittakoon, että en terveysalalla ole koskaan tavannut näin kaunista hoitajaa. Suurin osa hoitajista on melko kauniita, mutta tarkemmin tarkastellessa kuitenkin mediocore-osastoa. Mutta nyt oli kyllä real deal, en muista olenko koskaan tavannut edes näin kaunista ihmistä koskaan.

Tuskin tulen koskaan edes harkitsemaan minkään aloitteen tekemistä, koska en ole "komeustasoltani" mikään Aaron Ekblad.

On siis todella hyvä fiilis atm, vaikka huomenna alkaakin aamuvuoro seiskalta. Positiivisena puolena tosin se, että ko. timantti on samassa vuorossa.

Missäs sairaalassa @Taccutucca työskentelee? Eilen lähettämäsi viesti tähän samaiseen ketjuun herätti uteliaisuuteni ja koska minulla ei parempaakaan tekemistä ole, voisin kurvata rikospaikalle ja tehdä vaivihkaa lähempää tuttavuutta tuohon hoitsuun.

Mainittakoon, että työskentelen Turun kaupungin hyvinvointipalvelun eräässä yksikössä, mikä ei valitettavasti ole sairaala.

Mainittakoon muuten myös, että ko. henkilön isä on oman isäni työkaveri. Kyseli, että "Ootko sen ******* **********ssa työskentelevän ***** poika?" (hitto muuten, on paljon, mitä en halua tuossa kyseissä sitaatissa sanoa, koska paljastaisi henkilöllisyyteni todella helposti) Noh anyways, oli ihanan akwardia keskustella kyseisen hlön kanssa kahden vuoron ajan. Ihan, kuin tunne olisi kahden suuntainen. Noh, eipä siinä mitään.

Oli muuten mukava työvuoro tuossa perjantaina, kun edellisenä päivänä oli iltavuoro ja nukuin yöllä 10 minuuttia (piti mm. opiskella SOADin sanoja ja pelata EHM:EA). Eipä siinä mitään, yhdentoista aikaan sanottiin, että kuntarekrystä tuleva sijainen ei tulekkaan, niin jäin tietenkin tekemään pitkää päivää ja samalla jäi NHL draft seuraamatta. Samoilla unilla 8+15 tuntia duunia, not bad. Bonarina duunissa oli keskustelut #timantin kanssa.

Tänään allekirjoittaneella oli vähän mitäänsanomaton päivä. Odottelin kutsua töihin, vuoroon #timantin kanssa, mutta pitäkööt tunkkinsa.

Juu, eli tilanne on sellainen, että tuskin tulen varmaan vajaaseen vuoteen näkemään kyseistä henkilöä, paitsi ehkä joissain ******* **********n tapahtumissa tai **************-********lla (jälleen joutuu hieman sensuroimaan, koska yksityisyys), mutta ei siis töissä, koska itselläni on syyskuun puoliväliin saakka lappu osastolle, missä kyseistä timanttia ei ole. Ja hän on siis elokuun puolivälistä saakka takaisin opiskelemassa.

Instagrammissa hänellä on tili, mutta en halua alentua Jawsin tasolle sitä varten, että pystyisin häntä tarkemmin stalkkaamaan. Tyydyn rooliini bystanderinä, koska oma chance to hit olisi V.A.T.S:in* mukaan n. 0,01%.

Vault-Tec Assisted Targeting System Fallout-pelisarjasta. Se fakta, että tiedän tämän, vähentää chäänssejä vielä enemmän
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No niin, kiitoksia koosteesta.

Instagrammissa hänellä on tili, mutta en halua alentua Jawsin tasolle sitä varten, että pystyisin häntä tarkemmin stalkkaamaan. Tyydyn rooliini bystanderinä, koska oma chance to hit olisi V.A.T.S:in* mukaan n. 0,01%.

Heh, meikäläisellä on Instagram, mutta enpä siellä vietä aikaani stalkkaamassa. Paras kuvani on kerännyt 19 tykkäystä. Viime sunnuntailta sellainen kiva auringonlasku. Vastahan minä olen Instagramiin liittynyt - nyt on siis sekä Facebookissa, Instagramissa että Twitterissä tili, tai tokihan sinä sen tietänet. Ennen olin kovin vastahakoinen sosiaalista mediaa kohtaan, asenne on muuttunut parin viime vuoden aikana myönteisemmäksi, kuten olettaa saattaa.

Vault-Tec Assisted Targeting System Fallout-pelisarjasta. Se fakta, että tiedän tämän, vähentää chäänssejä vielä enemmän

Alat kuulostaa pikkuveljeltäni (tai olet jo jonkin aikaa kuulostanut). Koskaan en ole nörttikieltä (tai ylipäänsä mistään tietokoneista mitään) ymmärtänyt, vaikka taajaan tuo sitä solkkaakin. Aina joku spawnaa ynnä muuta. Enpä olisi nytkään ymmärtänyt, ellet olisi kääntänyt suomen kielelle. :)
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Note to self: älä koskaan osta yläkoulun vierestä asuntoa

Pitkästä aikaa kirjoittelen Yöketjussa tai oikeastaan ylipäätään jatkoajassa. Tää on ehdottomasti yksi hienoimmista ketjuista täällä. Ja tosiaan tällä hetkellä alle sadan metrin päässä on kasa paikallisia isänmaan toivoja huutamassa. Siis todellakin huutamassa eikä puhumassa. Eihän tämä itseä oikeastaan edes haittaa, mutta porukat on ollut aika lyhyillä yöunilla töissä oikeastaan koko kesän. No, mitäs ostivat kämpän tästä kohtaa. Tietysti nuorille ei ole täälläpäin mitään paikkoja missä hengata, mutta onhan toi nyt surkuhupaisaa, kun tulevat elämän koulun priimukset valittaa koko vuoden kuinka koulu on paskaa ja sitten loman koittaessa ollaan aamuyön pikkutunneille asti koulun parkkipaikalla. Nyt on pakko kyllä lopettaa jaarittelu ettei homma mene liian keski-ikäiseksi omalta osalta.


Mitä mieltä porukka täällä on formuloista?

Tämä on muuten erittäin mielenkiintoinen puheenaihe! Aivan paskaahan toi nykyään on. Järkyttävän tylsää katseltavaa. Autojen äänetkin tulevat laimeammiksi joka vuosi. Niki Lauda sanoi, että apinakin pärjäisi Formulat 1:ssä nykyään. Vaikka en kaverista erityisemmin pidä, tuossa oli hyvä pointti. Ajaminen on nykyään liian helppoa nykytekniikan ansiosta. Lisäksi kaipaan Formuloihin kunnon persoonia ja taisteluja. Hamilton, Vettel ja Rosberg, he kaikki ovat aika harmaata massaa mulle. Kimi ei pärjää enää ja näin ollen suurin väriläiskä formuloissa lienee Pastor "maksukuski" Maldonado. Semmoista "Senna - Prost" taistelua tonne tarvittaisiin. Vanhat onboard footaget Sennan McLarenin kyydistä ovat hienointa mitä olen YouTubesta koskaan katsonut.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Enpä olisi nytkään ymmärtänyt, ellet olisi kääntänyt suomen kielelle. :)

Jos tarkoitit tuon siinä mielessä miten itse ymmärsin, niin poltit minut.

Ja kaikkihan nyt tietävät, että kyseessä on Vault-Tecin (eli mm. vuoteen 2074 mennessä 122 holvia (joiden pääasiallinen tarkoitus ei ollut suojata ihmisiä, vaan tehdä julmia ihmiskokeita ihmisillä ilman heidän tietoa siitä) Amerikkaan ja kehitti paljon muutakin teknologiaa) kehittämä apuväline, mikä kykenee pysäyttämään ajan samalla, kun V.A.T.S:in käyttäjä pystyy valitsemaan mihin ruumiinosiin hän haluaa tulensa kohdistaa. V.A.T.S:issa ampuminen ei aina ole viisainta, koska esimerkiksi suurin osa kivääreistä on tarkempia, kun niillä ampuu reaaliajassa ja V.A.T.S:in käyttö vaatii aina toimintapisteitä, mutta V.A.T.S. on hyödyllinen esimerkiksi silloin, jos on iso ryhmä vihollisia ja haluat vaikkapa skannata, että montako heitä on. Tai jos vihollinen käyttää stealthboyta ja on näkymätön, niin V.A.T.S. silti näkee hänet.

V.A.T.S. is love, V.A.T.S. is life.


Siinä taisi olla tämän yön nörtteilyt. Ainakin toistaiseksi. Rupean tässä katselemaan American Sniperia, tosin välillä saatan poiketa tähän ketjuun ja mahdollisesti kirjoittaa myös jotain, jos on omia kiinnostuksen kohteita käsittelevää keskustelua.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vanhat onboard footaget Sennan McLarenin kyydistä ovat hienointa mitä olen YouTubesta koskaan katsonut.

Minulle tämä on edelleen YouTube-videoista "the one", paras kaikista: "Epic skate fail"

Videolla siis jotkut pikkupojat skeittilautojen kanssa. Moni varmaan nähnyt, mutta otetaan kertauksena.

Totta turiset formuloista. Enhän minä paljoa entisajoista muista, kun niin pieni olin, mutta kyllä jotain. Schumacher, Barrichello, Montoya, Häkkinen, Alonso, Coulthard, Fisichella, Räikkönen... Siinä muutama kuski, joita muistan vähän "pidemmältä" ajalta. Ei siitä ole edes kauaa, kun formuloita oli jännä seurata. Vai johtuuko vain siitä, etten ole enää niin pieni poika. Autoista en ole koskaan välittänyt, mutta formuloita olen lapsuudessani katsonut. Pastor Maldonado on nykykuskeista varmasti viihdyttävin, aina sattuu ja tapahtuu.

YouTubeen eksyttyäni päädyin katselemaan Mikko Rantasesta tehtyä videota ja sitä myöten aina Denis Godla -videoihin asti. Kohta voisi nukkumaankin mennä, vaikka tokkopa uni vielä tulee.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tämähän alkaa näyttää lupaavalta, yöketju aktivoituu pitkästä aikaa. @Virveliä kainaloon, herra ympäristöministeri, me tiedetään että sinäkin olet läsnä.

Menisit töihin, saatana. Mä olin viimeisen kerran läsnä jossain 0.12-0.17 välillä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Formulat eivät ole kiinnostaneet sitten Mika Häkkisen ensimmäisen mestaruuden. Yhtenä syynä olivat Ferrarin tallimääräykset sekä Schumin naama. Kylläsenkin ääni ärsytti. Sunnuntai voi viettää paljon fiksumminkin kuin ihmetellä, kuinka 20 miestä ajaa ympyrää parin tunnin ajan.

Lähihoitaja tai hoitsu, ihan sama. Kyllä minä jonkun vaivan keksin, jonka tuo sisar hento valkoinen voi tulla hoitamaan. Millä hakusanoilla etsin häntä Instasta? (En ole siellä enkä liity, koska kaikki muut kuin Facebook aiheuttavat fyysistä ja henkistä pahoinvointia)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mitä mieltä porukka täällä on formuloista? Tylsähköksi mennyt mielestäni. Toista se oli silloin, kun olin pieni. Ne aika-ajotkin olivat jännittäviä, yksi kuski kerrallaan ja yhdestä suorituksesta kiinni. Toki epäoikeudenmukaista, jos sääolosuhteet olivat toisille erilaiset, mutta kuitenkin. Tuli vain mieleen tässä Kyllöstä kuunnellessa. Iku Viitasen känniselostusta en olekaan toviin kuunnellut.
Viitasen Känniselostus on jotain niin hienoa.

F1:t on kyllä menneet tylsäksi. Tai sanotaanko että ei tuo oo enää kilvanajoa, vaan sitä että kuka ajaa säästeliäimmin jne. Aika-ajostintitkin on määritelty niin että missävaiheessa kulutellaan vähiten polttoainetta ja renkaita. Välitankkaukset takaisin ja jotain rotia noihin säännöstelyihin... Eikö tuo jo tapa tarpeeksi lajia kun tietää voittajan suurinpiirtein 1. kierroksen jälkeen?

Rallissa on menty ehkä hieman parempaan suuntaan, mutta ongelmat vaivaa tuotakin lajia. Ensinnäkin se että "ne piirtää joilla on liituu". Saudien kassialmat paahtaa menemään Citroenilla kohtalaisella menestyksellä, oikeiden lupausten etsiessä rahoitusta edes yhteen näyttöä antavaan kilpailuun. Sitten vielä päivien suunnittelu perseelleen (lue: 1. ajopäivä saattaa koostua 2 samasta pätkästä joilla pituutta n. 40km -> välissä 7h tauko). Nesterallissakin torstai koostuu vaan yhdestä Harjun katupätkästä... Ois tuohon voinut ottaa jonkun Ruuhimäen/Lankamaan mukaan soraränniksi myös. Mutta, FIAn säännökset on FIAn säännöksiä...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Menisit töihin, saatana. Mä olin viimeisen kerran läsnä jossain 0.12-0.17 välillä.

Ei voi pitää paikkaansa, sillä ennen viestin lähettämistä palsta näytti että olit paikalla, ja kun tarkistin uudestaan, se ilmoitti, että paikalla viimeksi neljä minuuttia sitten. Väitteesi ei siis pidä paikkaansa!

Töihin? Mitä sinä töissä, kun toisessa ketjussa totesit, että mitä sinä rahalla, kun eihän sillä voi ostaa kuin bensaa ja semmoista. Ei sanatarkka lainaus, mutta kuitenkin. Viime kesä meni armeijan harmaissa, joten pikku kesäloma on nyt paikallaan ennen yliopistorupeamaa. Opiskelun aikana on myös tarkoitus tehdä ja harrastaa muuta, joten nyt on hyvä ottaa tovi rennosti ennen kuin tulee taas oikeasti kiireitä.

Kuulostipa vakavalta, vaikka pilke silmäkulmassa tätä viestiä kirjoitan.

Formuloista tennikseen. Tänään katsoin Wimbledonin naisten välieriä, ensimmäinen peli oli Muguruza vastaan Radwanska ja toinen oli Sharapova vastaan S. Williams. Olen avoimesti Agnieszka Radwanskan fanipoikia, ja kismittikin suuresti, että hienosta "Agan" comebackista huolimatta Muguruza vei voiton. Tennis on hieno laji - myös naisten tennis ihan siinä missä miestenkin.

Nyt jälkeenpäin vähän harmittaa, kun äänestin kesätyttöketjussa Elize Rydiä enkä Agnieszka Radwanskaa. Painoin viime vuonna mieleeni, että muista Jaws sitten ensi vuonna antaa ääni tälle puolattarelle. En muistanut, mutta onhan Amaranthen solisti myös ihana tapaus. Radwanska on kuitenkin urheilija ja varsin nätti sellainen, eikä hänen pelityylistään voi olla pitämättä. Äärimmäisen juonikas ja taktinen pelaaja, niiaus-/kyykkylyönti (dropshot) on sympaattinen bravuuri. Ei ole mikään amatsoni luokkaa Serena Williams, mutta sirosta olemuksesta ja vartalosta huolimatta äly korvaa kaikki fyysiset puutteet. Ehdottomasti suosikkiurheilijoitani Denis Godlan jälkeen, eikä pelkästään valloittavan ulkonäkönsä takia.

Aiemmin tuli Niki Taylorille puoltoääni nimimerkiltä @Taccutucca, löytyisikö myös Aga Radwanskalle sympatiaa? Mitä sanoo palstan johtava naisasiantuntija @alwahla?

Niki Taylorista (oli mukana paraikaa Suomessa esitettävällä Diili-tuotantokaudella) juolahtikin mieleeni, että olen vuorokauden sisään katsonut nyt kaksi pitkää Diili-jaksoa (Amerikan ja Trumpin versio). Johan tässä köyhä opiskelija alkaa tuntea itsensäkin melkein kapitalistiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pitkästä aikaa täälläkin!

Viime kesä meni armeijan harmaissa, joten pikku kesäloma on nyt paikallaan ennen yliopistorupeamaa. Opiskelun aikana on myös tarkoitus tehdä ja harrastaa muuta, joten nyt on hyvä ottaa tovi rennosti ennen kuin tulee taas oikeasti kiireitä.
Joko pääsykokeiden tulokset ovat tulleet? Joko on tiedossa mihin Jaws lähtee syksyllä opiskelemaan?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Pitkästä aikaa täälläkin!

Tervetuloa, mukava "nähdä" sinuakin taasen yöketjussa. Kiirettä on näemmä pitänyt tuolla TPS-osiossa, mitä olen sivusilmällä viestejä selaillut.

Joko pääsykokeiden tulokset ovat tulleet? Joko on tiedossa mihin Jaws lähtee syksyllä opiskelemaan?

Kyllä vain, tulokset tulivat viime viikolla. Kauas ei tarvitse lähteä, kun opiskelupaikka tuli kotikaupungistamme Turusta. Olisihan se ollut mielen avartumisen kannalta kiintoisaa muuttaa muualle opiskelemaan, mutta kenties joskus myöhemmin sitten. Opiskelu alkaa kuitenkin elokuun ja syyskuun vaihteessa Turun yliopistossa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tervetuloa, mukava "nähdä" sinuakin taasen yöketjussa. Kiirettä on näemmä pitänyt tuolla TPS-osiossa, mitä olen sivusilmällä viestejä selaillut.
No joo, kiirettä ja kiirettä!

Kaikenlaista sitä on aikaa pohtia. Seinät kaatuu päälle, kun mua ei vaan ole luotu olemaan yhdessä paikassa toista kuukautta putkeen. Ehkä/toivottavasti ensi viikolla näkyy taas vihreää valoa ja pääsee reissun päälle. Epävarman tulevaisuuden odottaminen on ehkä pahinta mitä tiedän. Toisaalta siihen mä vähän yritänkin totuttaa itseäni, että kaiken ei aina tarvitsisi olla niin ennalta suunniteltua tai tiedossa. Ehkä yllätyksillekin (sekä hyville että pahoille) kannattaisi antaa sijansa?

Kesäsuunnitelmani menivät niin perseelleen kuin vain olla ja voi. Ehkä ei paranisi suunnitella asioita liikaa etukäteen eikä ainakaan kahta suurta elämänmuutosta (lähes) yhdellä kertaa. Siinä kun yksi asia kaatuu, niin hetken päästä kaatuu toinenkin ja välissä alkaa vielä terveyskin reistailla. Ehkä se pitää pikkuhiljaa uskoa, että näin neljänkympin lähestyessä kroppa ei ole enää sama kuin parikymppisenä - vaikka mieli on edelleen kuin 15-vuotiaalla kesäkollilla. Toisin sanoen se alkukesästä vaivannut polvi on edelleen mäsänä.

Kyllä vain, tulokset tulivat viime viikolla. Kauas ei tarvitse lähteä, kun opiskelupaikka tuli kotikaupungistamme Turusta. Olisihan se ollut mielen avartumisen kannalta kiintoisaa muuttaa muualle opiskelemaan, mutta kenties joskus myöhemmin sitten. Opiskelu alkaa kuitenkin elokuun ja syyskuun vaihteessa Turun yliopistossa.
Saako oikein udella, että minkä alan maisterin kanssa sitä keskustelen? Jotain puheita journalistiikasta mä ainakin muistaisin lukeneeni.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Lähden noin tunnin päästä Kosmos Festivaleille. Reppu on pakattu kuravaatteita myöten. Lämmin puolijoukkueteltta odottelee noin 3-4 tunnin päässä. Tuskin tässä tulee nukuttua.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ehkä yllätyksillekin (sekä hyville että pahoille) kannattaisi antaa sijansa?

Ehdottomasti. Elämässä tulee olla tietynlainen yllätysmomentti. Liika suunnitelmallisuus (minun mielestäni) tekee elämästä jonkin verran tylsempää. Ei asioita tietenkään ihan retuperälle saa jättää, täytyyhän aina jokin päämäärä olla. Mutta viime aikoina olen tullut siihen tulokseen kahden aivosoluni kesken, että elämässä kannattaa pyrkiä spontaaniuteen ja hetkessä elämiseen, sen koommin ylimääräisiä suuntaviivoja tekemättä. Näkyy ihan arjessakin; Mikäli ensi viikolla on viidelle päivälle aikataulutettua ohjelmaa ja kaksi päivää ovat käytännössä tyhjiä, ei näille tyhjille päiville tarvitse tai kannata suunnitella etukäteen mitään. On ihan kiva tehdä jotain välillä malliin ex tempore.

Kesäsuunnitelmani menivät niin perseelleen kuin vain olla ja voi. Ehkä ei paranisi suunnitella asioita liikaa etukäteen eikä ainakaan kahta suurta elämänmuutosta (lähes) yhdellä kertaa.

Saapiko kysellä, millaisia suunnitelmia kesääsi kuului? Ja suunnitelmista puheen ollen, oletko ajatellut tekeväsi jotain reissuja TPS:n CHL-matseihin Keski-Eurooppaan? Ymmärtääkseni puolisosi on saksalainen(?), ellen aivan väärin kirjoituksiasi muista - tai ainakin jotain saksalaistaustaa on. Siinähän olisi mukava Düsseldorfin-trippi mahdollisuutena, eikä se Itävallan Linz myöskään kaukana ole. Ja jos yhä pinnistelen muistini sopukoita, niin viime vuonna teikäläiseltä taisivat CHL-matkat jäädä kokonaan väliin, vaikka jotain reissun tynkää suunnittelitkin.

Saako oikein udella, että minkä alan maisterin kanssa sitä keskustelen? Jotain puheita journalistiikasta mä ainakin muistaisin lukeneeni.

Toki udella saa, vaikka ei tässä vielä mitään maisterismiehiä olla! Siitä ei niin montaa vuotta ole, kun tämä "tappajahai" ui vielä Ruotsin-laivan pallomeressä. Siksipä tuo maisteriuskin kuulostaa vielä niin kovin kaukaiselta ajatukselta. Journalistiikkaa en valitettavasti päässyt lukemaan, jäin harmittavaisesti varasijoille. Puolustuksekseni totean, että läpipääsy on ja oli tehty ilmeisen hankalaksi. Ensin karsittiin jyvät akanoista jo ihan taustapisteiden pohjalta, minkä jälkeen valittiin - oliko nyt 15 vai 16 henkilöä - opiskelemaan kirjallisen kokeen ja ryhmäkeskustelupisteiden perusteella. Kokeessa oli kuitenkin sen 191 ihmistä, ja varasijoista päätellen olin 30 parhaan joukossa, joten ei se journalistiikan koe nyt ihan penkin alle mennyt. Yrittänen journalistiikkaan taas ensi vuonna. Aloitan opiskeluni nyt kuitenkin suomen kielen tutkimuksesta, siitä saanee ihan hyvää pohjaa myös tuolle media-alalle ainakin kirjoittamisen suhteen. Journalistiikkaa yliopistossa opiskellakseen pitäisi muuttaa Jyväskylään tai Tampereelle, Turussa tarjotaan alalle suuntautuvaa koulutusta vain amk-pohjaisena - joka sekin oli toki vahvassa harkinnassa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Saapiko kysellä, millaisia suunnitelmia kesääsi kuului?
Tottahan toki!

Mulla oli tossa keväällä ehkä (TPS:n) lätkäkauden loppumisen korvilla isoja motivaatio-ongelmia erityisesti töissä. Puoliksi huumorimielellä sitten ajattelin vähän haistella uusia tuulia ja harkitsin jopa alan vaihtoa. En tiedä kuinka tosissani olin, mutta pari hakemustakin tuli kirjoitettua: toinen täysin toiselle alalle ja toinen missä selviäisi vähän vähemmällä reissaamisella. Konttorihommista ei kuulunut yhtään mitään (enkä niitä oikeasti olisi halunnutkaan), mutta toisessa paikassa oltiin erittäin kiinnostuneita. Hyvin pitkälti samaa hommaa (niin paljon kuin yksilölliset tehtävät vain voivat olla) kuin nykyisinkin, mutta huomattavasti vähemmän reissaamista.

Tuli siinä sitten vedeltyä erinäisiä testejä, kielikokeita yms. läpi ja päästyä haastatteluun. Haastatteluun kutsuttiin neljä parasta ehdokasta. Kaikki oli aivan loistavasti - jopa haastattelussa annettiin ymmärtää, että se paikka on mun. Kolme haastattelijaa: yhden kanssa olen vetänyt kaljaa tappiin saakka useammin kuin kerran, toinen oli muista yhteyksistä vähintään naamatuttu ja vain yhtä en tuntenut ollenkaan. Käytännössä sanottiin suoraan, että olen juuri sitä mitä he olivat hakemassa.

Sitten parin viikon päästä tulee se potku kiveksille: "Tack för ditt intresse för vårt företag, men tyvärr...". Jälkeen päin sain kuulla, että (huhupuheiden mukaan) lopullinen valinta oli tehty mun ja erään toisen haastateltavan kesken. Se sai paikan, jolla oli isommat tissit! Mä en ole koskaan ymmärtänyt sanontaa "hopea ei ole häpeä" - enkä ymmärrä vieläkään. En mä niin hirvittävästi rinta rottingilla tuolla kaupungilla kulje, että olinpas ensimmäinen häviäjä.

Toinen suurempi suunnitelma liittyi lähinnä parisuhdestatukseen. Mä totesin kuitenkin jo melko aikaisessa vaiheessa, että mä en vaan yksinkertaisesti pysty. Oli kuitenkin vain hyvä, että mä tajusin sen riittävän aikaisessa vaiheessa. Sattuihan se niin saatanasti varmaan molempiin osapuoliin, mutta todennäköisesti parempi näin?

Ja suunnitelmista puheen ollen, oletko ajatellut tekeväsi jotain reissuja TPS:n CHL-matseihin Keski-Eurooppaan? Ymmärtääkseni puolisosi on saksalainen(?), ellen aivan väärin kirjoituksiasi muista - tai ainakin jotain saksalaistaustaa on. Siinähän olisi mukava Düsseldorfin-trippi mahdollisuutena, eikä se Itävallan Linz myöskään kaukana ole. Ja jos yhä pinnistelen muistini sopukoita, niin viime vuonna teikäläiseltä taisivat CHL-matkat jäädä kokonaan väliin, vaikka jotain reissun tynkää suunnittelitkin.
On suunnitelmissa! Tällä hetkellä se ei tosin ole mahdollista - eli mulla on sovittuna toinen reissu sille viikonlopulle. Tämän saaminen vapaaksi ei ole mikään ongelma, mutta sitten palataan jälleen tohon mun polveeni. Jos mä tässä vielä kauan luumuilen Suomessa, niin ei mulla ole edes pokkaa ruveta kyselemään mitään vaihtoja.

Puolisoni oli muuten Bärnär Modi (stadilainen ilmaisisi asian "Stadin friidu") - eli sveitsiläinen, Bernistä. Mä sitten vastaavasti olin Turku Giäu - eli "Kallion kundi". Huomaathan käyttämäni tempuksen? Mis Schätzeli ("pikku kultaseni") on siis jo mennyttä elämää.

Jos lähden, niin todennäköisesti pelkästään Düsseldorfiin. Tottakai kunnon turnee kiinnostaisi ja katsoa molemmat matsit, mutta en tiedä. Voi olla, että yksinkertaisesti ei jaksa suunnitella sitä Linzin kiepausta. Tietysti jos lähtisi sen enempiä suunnittelematta pelkällä TKU-ARN-DUS -menolipulla eikä stressaisi paluusta. Ei muuten mikään mahdoton ajatus sittenkään.

Toki udella saa, vaikka ei tässä vielä mitään maisterismiehiä olla!
Oj då, pahoitteluni TOHTORI Jaws!
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sitten parin viikon päästä tulee se potku kiveksille: "Tack för ditt intresse för vårt företag, men tyvärr...". Jälkeen päin sain kuulla, että (huhupuheiden mukaan) lopullinen valinta oli tehty mun ja erään toisen haastateltavan kesken. Se sai paikan, jolla oli isommat tissit!

Harmin paikka! Sitten vain kasvattamaan manboobseja ja uutta yritystä kookkaammilla utareilla. Toivon mukaan työelämä lähtee näiden pikku vastoinkäymisten jälkeen myötätuuleen.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sanontaa "hopea ei ole häpeä" - enkä ymmärrä vieläkään. En mä niin hirvittävästi rinta rottingilla tuolla kaupungilla kulje, että olinpas ensimmäinen häviäjä.

Enpä ymmärrä tätä sanontaa minäkään. Pronssikaan ei ole voitettu, sillä voittaakseen pronssia, tulee hävitä välierissä. Kuka muistaa hopeamitalistin? Ehkä voittaja, mutta kaikista muista ani harva.

Toinen suurempi suunnitelma liittyi lähinnä parisuhdestatukseen. Mä totesin kuitenkin jo melko aikaisessa vaiheessa, että mä en vaan yksinkertaisesti pysty. Oli kuitenkin vain hyvä, että mä tajusin sen riittävän aikaisessa vaiheessa. Sattuihan se niin saatanasti varmaan molempiin osapuoliin, mutta todennäköisesti parempi näin?

Yhden aikakauden loppu on toisen alku. Jonkin asian päättyminen avaa mahdollisuuksia uusille hyville asioille. Positiivisen kautta! Optimistina haluan uskoa, että huonoimmatkin asiat kätkevät sisäänsä jotain hyvää. Vilpittömät harmitukseni ja valitteluni eronne takia joka tapauksessa. Mutta, kuten sanoit, ehkä parempi näin. Vaikken asioistasi sen tarkemmin tiedäkään.

Jos lähden, niin todennäköisesti pelkästään Düsseldorfiin. Tottakai kunnon turnee kiinnostaisi ja katsoa molemmat matsit, mutta en tiedä. Voi olla, että yksinkertaisesti ei jaksa suunnitella sitä Linzin kiepausta. Tietysti jos lähtisi sen enempiä suunnittelematta pelkällä TKU-ARN-DUS -menolipulla eikä stressaisi paluusta. Ei muuten mikään mahdoton ajatus sittenkään.

Päivitä ihmeessä tilannetta palstalle, mikäli Düsseldorfin-reissua olet toteuttamassa. Ja jos sellaisen toteutat, niin matkaraporttejahan on aina mukava lueskella.

Lykkyä tykö työelämään ja ihmissuhteiden moniin koukeroihin!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aga ei ole minun tyyppiäni. Ulkonäkö tuo mieleen Satu Tuomiston, joka on tehnyt tuttavuutta hitusen liian monta kertaa Tauskin nyrkkien kanssa. Martina Hingis on edelleen ainoa tennispelaaja, joka on tehnyt minuun vaikutuksen ulkonäöllään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös