Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 479 343
  • 5 190

Nick Neim

Jäsen
Mä itse asiassa toivoisin, että Suomessa kiellettäisiin tupakointi kokonaan. Oon vähän ihmeellinen polttaja, kun pystyn tarvittaessa olemaan vaikka 2-3 päivää ilman suht helpostikin, mutta normaalisti menee lähes aski päivässä. Ei niinku mitään järkee hei. Töissä kun kiellettiin tupakointi, niin huomasi aika helposti sen, että mulla ei ainakaan mitään fyysisiä oireita tule edes sen kahden päivän jälkeen, vaikka pari kaveria on sellasista puhunut.

Oon kyllä muussakin niin helvetin laiska, mutta pakotettuna tehokas. Sen takia tarkat aikataulut tai urakkahommat on mun juttu, muuten en saa aikaseksi oikein mitään. Jos ottaisin jonkun kanssa vedon pudotanko painoa 12 kiloa 6 kuukaudessa, niin varmana onnistun. Haluuko joku ottaa? Mä voin kertoa sitten onnistuinko vai enkö.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
@Jaws pistän sulle YVtä joskus HIMYMistä. En kännykällä nyt.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Jaws Kiitän, kumarran, niian ja vilkutan saamastani äänestä. Hyvät ystävät, Te teitte tästä mahdollista! Kiitos!

Ei mulla silleen mitään erikoisempaa. Eilen oli taas sellainen päivä, kun muisti olevansa ihan paska kaikessa.

Ai niin, kävin tsekkaamassa pääsykoepisteet. Fysiikka 18/36 ja matikka 13/36. Fysiikassa ekat tehtävät 4,5,4,4, mutta sitten sulaminen loppuun. Matikassa sama vähän heikommilla avaustehtävillä. Kyllä noilla nyt perkele pitää muuallekin päästä kuin paskaan kaupunniin. Yhteispisteet ekaan toiveeseen 36,2, muihin ei meikäläisellä lasketa kuin koepisteet 17,2. Nuokin olisivat ennen riittäneet jokaikiseen vaihtoehtooni.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hetkinen hetkinen... Miksi mun Youtube-historiassa neljä viimeisintä videota ovat:

- Antti Tuisku - Peto on irti (virallinen musiikkivideo)
- TPS MAALILAULU
- Rocky theme song
- Survivor - Eye Of The Tiger

Mistä vitusta tuo hunajata tuonne tuli? Ja Rocky? Enkä oikein tiedä noista parista muustakaan?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Moro moro, meikällä vähän ylityötä menossa. Ennen seitsemää ylös ja täällä sitä vielä jossain Merikarvian perseessä oleskellaan. Ehkä huomisen voi pitää vapaana.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Onneks ens viikolla alkaa loma. Joo, en ole nyt töissä, mutta nyt pitäisi kerätä energiaa hoitaa noi viimeiset työtehtävät ja tässä sitä pyöritään jatkiksessa. Mutta kiitos Onnibus.comin tuoman kilpailun sain itselleni nettilipun Kotkasta Helsinki-Vantaalle viidellä eurolla. Eli ainakin se on nyt hankittu.

Jospa koittaisi taas saavuttaa untapäätä.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Nyt tuli poikkeuksellisesti mentyä nukkumaan ennen aamukahdeksaa, kun tuli tuossa puskista eilinen (14-22) ja tämänpäiväinen (7-15) työvuoro. Sitten ois vielä ajokoulua tuossa illemmalla luvassa kolmisen tuntia.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Oliko vaalitulos voitto vai tappio yöketjulaisvähemmistölle? Mitä mieltä on kansa? Minä, opposition rakkikoirana, aion pitää yöketjulaisten puolia hamaan loppuun saakka. Saatiinpa ministeriöönkin yksi yökkösketjulainen, joten saimme hallitukseen sentään jotain edustusta.

Eilen nukkumaan mennessäni mieleeni juolahti kysymys nimimerkille @kahden suunnan sentteri: onko nimimerkkisi taustalla ajatus keskisormien näyttämisestä kahteen eri suuntaan? Ehkä kysymys on luokkaa too obvious, sillä uskon sentterillä tarkoitettavan tässä tapauksessa nimenomaan keskisormea. Merkillistä, että huomasin tämän vasta nyt.

Että rakastan tätä 5FDP:tä. Kaiken maailman bändejä sitä on yrittänyt kuunnella, mutta ei mikään vedä tälle vertoja. Huomenna nokka kohti Espoota ja viikonloppuna Tuska-festivaali Helsingissä - siellä esiintyy mm. Sabaton, joka on myös erinomainen pumppu. Neljä yötä olen arvellakseni poissa, joten minusta ei näinä mainittuina öinä mitään kuulune.
 
Eilen nukkumaan mennessäni mieleeni juolahti kysymys nimimerkille @kahden suunnan sentteri: onko nimimerkkisi taustalla ajatus keskisormien näyttämisestä molempiin suuntiin? Ehkä kysymys on luokkaa too obvious, sillä uskon sentterillä tarkoitettavan tässä tapauksessa nimenomaan keskisormea. Merkillistä, että huomasin tämän vasta nyt.
Kappas, onkin jo yö.

Ei, se viittaa siihen, että olivat kenttätapahtumat millä osa-alueella tahansa, niin minä olen liukkaan liikkeeni ansiosta siinä iholla antamassa vittumaista mailahäirintää ja kuiskimassa solvauksia. Ja kauden päätteeksi kuittaan siitä palkinnon.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei, se viittaa siihen, että olivat kenttätapahtumat millä osa-alueella tahansa, niin minä olen liukkaan liikkeeni ansiosta siinä iholla antamassa vittumaista mailahäirintää ja kuiskimassa solvauksia. Ja kauden päätteeksi kuittaan siitä palkinnon.

Oi voi, mikä pettymys. Nimimerkkisi olisi hyvä, jos se tarkoittaisi tuota mainitsemaani. ;)

Sabatonin faneista moni on natseja. Olin 2 v. sitten festareilla, jossa Sabatonkin. Kamala kokemus. Natsikokemus. T. Persu

Pääministeriltä ei kysytty. Sabaton on hieno bändi, toki moni saattaa ottaa ko. yhtyeen vähän turhan vakavasti. Minä en ole natsi, puolestani inhoan Saksaa tai en pidä siitä maasta muutenkaan. 5FDP on selkeästi paras, Sabaton tulee kaukana perässä, aivan kuten kaikki muutkin bändit.

Havainnollistan spoilerissa lisää kymmenen suosikkibändin listauksellani:

1. 5FDP (USA)
..............
..............
..............
.............
.............
.............
.............
.............
.............
2. Sabaton (Ruotsi)
3. Arch Enemy (Ruotsi)
4. Disturbed (USA)
5. Amaranthe (Ruotsi)
6. Volbeat (Tanska)
7. In This Moment (USA)
8. Nightwish (Suomi)
9. Killswitch Engage (USA)
10. Alter Bridge (USA)
...........
............
+ loput

On muuten jännä miettiä, että mistä maasta nuo ovat. Lisätäänpä kansallisuudet tuohon perään.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Hyviä bändejä kaikki, mutta eikö suosikkimusiikin homogeenisuus puuduta?

Mielestäni nuo kaikki bändit ovat omanlaisiaan, enkä sanoisi niinkään homogeeniseksi. Tietysti kaikki noista voidaan luokitella metalli-genreen, mutta muuta samaa en noissa näekään. Kykenen kuuntelemaan muutakin kuin metallia ja raskaampaa musiikkia, mutta nuo vain ovat parhaimmasta päästä. Joskus saattaa olla päiviä, kun vaikkapa Flo Ridan tuotanto menee kuulokkeissa siinä missä metallikin. Musiikin suhteen olen melko kaikkiruokainen, mutta suosikit löytyvät selkeästi metallista.

Spoilerissa perustelut jokaisen kymmenen bändin kohdalla, miksi juuri kyseinen bändi ei ole homogeeninen muihin verrattaessa:

5FDP: Ei ainuttakaan huonoa biisiä. 5FDP:tä en perustele tarkemmin, koska Death Punchissa ei ole oikeasti mitään vikaa ja kuuntelen sitä missä tahansa ja miten tahansa.

Sabaton: Kappaleissa teemana historia ja sodat, musiikki korostetun eeppistä ja mahtipontista.

Arch Enemy: Kun kuulin ensimmäisen kerran, luulin, että laulaja on mies. Naissolisti tekee laulannallaan Arch Enemystä spesiaalin.

Disturbed: Ensimmäinen metallibändi, jota kuuntelin. Disturbedin (ja isoveljeni) myötä innostuin metallista. Kuten bändin jäsenet itsekin todenneet, ei voi luokitella oikein mitenkään tarkoin metallin alaluokkiin.

Amaranthe: Elize Ryd! Sellainen pop-laulajan ääni, elektronisia vaikutteita musiikissa ja sellaista energistä. Eroaa varsin paljon muista.

Volbeat: Niin erilainen kuin nuo muut, että jos on Volbeatia kuullut, niin tietää kyllä.

In This Moment: Tämän vuoden löydöksiä. Jotain samaa kuin Disturbedissa, mutta naislaulaja. Maria Brink osaa hommansa.

Nightwish: Teemat ja eri ajanjaksot. Kaikki tietävät Nightwishin, joten enempää en selitä.

Killswitch Engage: Metalcore. Siinäpä se isoin ero kiteytettynä.

Alter Bridge: Kevyempää ja enemmän sellaista hard rockin ja kevyemmän metallin välillä palloilevaa musiikkia.

Sabatonia en paheksunut, yleisöä kuvailin.

Minä olen tässä tapauksessa piristävä poikkeus. En olekaan aiemmin Sabatonin keikalla ollut. Mielenkiintoista nähdä muuta yleisöä.

Jotenkin tuntuu, että viestin ulkoasu ja ilmaisun selkeys kärsii väsymyksestä. Aion kuitenkin sinnitellä hereillä vielä jonkun tovin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa tuosta @Jaws in listasta tajuttua etten itse tuollaiseen pystyisi. Vaikeaa on edes suosikkibändi/artisti kertoa. Sen verran sekalaista humppaa nykyään menee. Huvittavaa miettiä jälkikäteen, miten sitä oli yläasteella/lukion alussa niin vannoutunut metallimies, että oksat pois. Räppi oli paskaa ja suomiräppi oli vielä paskempaa. Nykyään suomiräppi on hyvinkin lähellä sydäntäni, joten se siitä räpin vihaamisestakin. Metalliakin tulee viellä kuunneltua mutta harvenemassa määrin.

Tästä voidaankin kehittää ihmisille kysymys, tunteeko ihmiset niin kutsuttuja audionatseja? Henkilön musiikki on se ainoa ja oikea musiikki ja kaikki muu paskaa. Yleisesti henkilö viettää illanistujaiset Spotifyn edessä pistämässä soittolistaa kasaan ja siirtelemässä muiden kappaleita alemmaksi jonossa.
 
Tästä voidaankin kehittää ihmisille kysymys, tunteeko ihmiset niin kutsuttuja audionatseja? Henkilön musiikki on se ainoa ja oikea musiikki ja kaikki muu paskaa. Yleisesti henkilö viettää illanistujaiset Spotifyn edessä pistämässä soittolistaa kasaan ja siirtelemässä muiden kappaleita alemmaksi jonossa.
No joitakin muusikkoja jotka eivät voi sietää yksinkertaista musiikkia. Ei minulle tulisi mieleenikään dissata ihmisten lempimusiikkia illanistujaisissa, toki kysyttäessä voisin mielipiteeni kertoa. Mutta rumpuja, kitaraa, bassoa, pianoa ja saksofonia täydellisesti soittava absoluuttisen sävelkorvan audionatsi ei voi olla mainitsematta, kuinka paskaa kukin juuri soimaan laitettu tusinalistahitti on. No onhan se; tiettyjen ihmisen seurassa joutuu aina alistumaan paskalle musiikille. Suotakoon heille silti oikeus nauttia paskasta musiikista.

Paljon enemmän on onneksi niitä, joiden musiikkimaku on hyvä ja jotka jaksavat nähdä vaivaa hyvän musiikin etsimiseen ja seurata musiikkialaa. Saa sitten itse tarjottimelle pelkkää hyvää minkä joku muu on käynyt valmiiksi haavimassa.

Rikun ja Tunnan biisibattle on hyvä harrastus illanistujaisiin. Tai ainakin kännisille jatkoille.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Uni ei tule ja herätykseen 4 tuntia. No, osallistunpa musiikkikeskusteluun sitten, vaikkei varmaan mitään uutta olekaan. Siis melkein kaikki musiikki menee, paitsi kunnon niittimetalli. Kännissä ja läpällä pystyn kuuntelemaan klassista musiikkia, sekä soittolistahittejä. Myös marssimusiikki on selvänä pannassa. Viime aikoina olen taas kuunnellut enemmän suomiräppiä. Tässäkin tapauksessa jätetään oven ulkopuolelle soittolistahitit.

Tai no, Muse on jonkun verran radiosoitossa, mutta se orkesteri tekee asiat riittävän laadukkaasti, ts. ei ole käsittämätöntä möykkää josta en voi ymmärtää kenenkään pitävän tiistaina kello kymmenen, jotta voin pitää siitä.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
e: HUOMENTA! (unohtui sanoa se tärkein asia viestistä)

Tänään osui töissä silmät kyllä johonkin aivan timanttiin. En ole ko. paikassa työskennellyt tänä vuonna, kuin joululomalla ja jossain toukokuun puolessa välissä pari vuoroa, joten en tiennyt, että opiskelijarotaatioon (jotka tekevät kesälomasijaisuuksia) kuuluu jotain näin loistavaa.

Mainittakoon, että en terveysalalla ole koskaan tavannut näin kaunista hoitajaa. Suurin osa hoitajista on melko kauniita, mutta tarkemmin tarkastellessa kuitenkin mediocore-osastoa. Mutta nyt oli kyllä real deal, en muista olenko koskaan tavannut edes näin kaunista ihmistä koskaan.

Tuskin tulen koskaan edes harkitsemaan minkään aloitteen tekemistä, koska en ole "komeustasoltani" mikään Aaron Ekblad. Speaking of which, aivan loistavaa nähdä Ekin saavan Calderin. Ekbladin impakti joukkueeseensa oli kuitenkin suurempi, kuin esim. Stonella (joka oli toinen Calderin arvoinen jannu), jonka joukkueesta löytyi muitakin komeettoja, jotka veivät joukkuetta yllättäen eteenpäin, kuten Hoffman ja Hammond.

On siis todella hyvä fiilis atm, vaikka huomenna alkaakin aamuvuoro seiskalta. Positiivisena puolena tosin se, että ko. timantti on samassa vuorossa.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tääh. Onko kello jo 24. Huomenta vaan. Mitään en taaskaan saanut aikaan.

Itse en lähde ainakaan täällä suosikkiyhtyeitä listaamaan. Maku muuttuu kokoajan ja sitä rataa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taidan kuulua harvalukuiseen porukkaan täällä Jatkiksessa, sillä omat suosikkibändini eivät juurikaan herätä ihmisissä mielenkiintoa. Joko nimet eivät sano mitään tai sitten musiikki ei uppoa tai sitten kyseiset bändit on jo unohdettu, koska ne eivät juurikaan nauti radiosoitantaa läheskään samalla tavoin kuin joskus aikoinaan.

Pitemmittä puheitta:

The Cardigans, The Cranberries, Garbage, Manic Street Preachers, Eluveitie, Nightwish, Kotiteollisuus (vanha tuotanto, uusi on perseestä), Maija Vilkkumaa, Chisu, PMMP, Eminem, Red Hot Chili Peppers.
Noita on tullut kuunneltua eniten.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Taidan kuulua harvalukuiseen porukkaan täällä Jatkiksessa, sillä omat suosikkibändini eivät juurikaan herätä ihmisissä mielenkiintoa. Joko nimet eivät sano mitään tai sitten musiikki ei uppoa tai sitten kyseiset bändit on jo unohdettu, koska ne eivät juurikaan nauti radiosoitantaa läheskään samalla tavoin kuin joskus aikoinaan.
Tuttuja nimiä. Grungea ja metallia taitaa olla pääosin.

No jos itse pistäisin nimiä niin ehkä 9/10 ei oo kuullut koskaan. Sanotaan nyt lyhyesti - konemusaaa.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Mä oon siitä erikoinen, että musamakuni on laajentunut hevistä. Ennen tykkäsin 2000-luvun rnb-popisya, sit hevikausi, nyt edm kausi. Eluveitie on huikea, ainakin eka levy.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Seuraavan kerran, kun menen veljelle yöksi ja kerron siitä, muistuttakaa tyynystä. Ota Jaws tyyny mukaan, siellä velipojalla on vain epämukavaa tyynysorttia.

Huomenna Sabaton. Kerkesinpä tännekin tulla teitä moikkaamaan. Lauantain In Flamesia olen alkanut odottaa myös, mutta kyllä huomenna on pääpäivä. Saa nyt nähdä, tuleeko uni hetkeen, vai roikunko täällä puhelimineni. Maha on ainakin ihan täysi. Ja katsottiin The Gambler kauppareissun jälkeen. Ihan kelpo elävä kuva tuo oli.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Taidan kuulua harvalukuiseen porukkaan täällä Jatkiksessa, sillä omat suosikkibändini eivät juurikaan herätä ihmisissä mielenkiintoa. Joko nimet eivät sano mitään tai sitten musiikki ei uppoa tai sitten kyseiset bändit on jo unohdettu, koska ne eivät juurikaan nauti radiosoitantaa läheskään samalla tavoin kuin joskus aikoinaan.

Pitemmittä puheitta:

The Cardigans, The Cranberries, Garbage, Manic Street Preachers, Eluveitie, Nightwish, Kotiteollisuus (vanha tuotanto, uusi on perseestä), Maija Vilkkumaa, Chisu, PMMP, Eminem, Red Hot Chili Peppers.
Noita on tullut kuunneltua eniten.

No jos nuo nimet eivät sano mitään, ei voi sanoa kuuntelevansa musiikkia juuri yhtään. Kaikki ovat perus-mainstreamiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös