Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 482 205
  • 5 194

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings, Ruotsin maajoukkue
Päätin ottaa pienet päiväunet tuossa neljän maissa iltapäivällä, ja heräsin sitten siinä puoli yhdeksän maissa. Tämä yö vietetäänkin sitten lähinnä kuunnellen musiikkia ja katsoen NHL:ää kuukauden kanavalta. Saa nähdä miten käy maanantaina heräämisen, josko heittäisi rytmin kokonaan ympäri. Viime yönäkin nukuin vain pari tuntia, ja koulu oli kyllä aikamoista tuskaa. Jotain on tehtävä.

Katsotaan, nukkumaan en ainakaan muutamaan tuntiin ole menossa... Alkoholiin en nyt koske, joten kalsarikänniketjuun ei ole asiaa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä olen niitä, jotka tarvitsee aika vähän unta toimiakseen. Normaali heräämisaika on klo 5 ja 6 välillä, joten joskus voi masiinallakin piipahtaa. Mitään äänellistä en päälle pistä, että muu porukka saa nukkua rauhassa. Jotenkin kiva fiilis tämä hiljaisuus ja aamutsaikan juominen ilman ylimääräisiä ääniä.
 

passenger

Jäsen
Tulipa nukahdettua tavallista aikaisemmin illalla ja myös herättyä jo tunti sitten. Änäriä katellessa ja huomista esitelmää valmistellessa menee aamuyö. Varhaista aamulenkkiäkin voisi suunnitella jos olisi edes pikkasen lämpimämpi keli, ei kerta kaikkiaan oikein houkuta juoksemaan nämä säät.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Esitelmää pitäisi valmistella täälläkin mutta aika tuntuu kuluvan kaikkeen muuhun, esim. jatkoajan selailuun. Erona tosin edelliseen viestiin se, että pihalla on 10 astetta lämmintä. Vaan juoksulenkille en kyllä lähde, sen verran ankeata puuhaa se on. Kannan mielummin vaikka pientä elintasokumpua. Jouluvisiitillä täytyy napata rullaluistimet mukaan niin pääsee tekemään edes jotain.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mites muut Jatkoajan unettomuudesta kärsivät tai muut yönkulkijat (en nyt viittaa mitenkään viittaa yössä olevaan nyky-HIFK:hon...) jakselee? Itse tappelen unettomuuden kanssa joka vie kivasti voimat. En suosittele tätä koko perheen harrastusta kellekään.

-Tinke-80
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Minua kuvaa hyvin Facebookin ryhmä "People who don't sleep enough, because they stay stay up late for no reason". Valvon joka ilta aivan liian myöhään, mutta onneksi kuitenkin nukun hyvin, joten en liikaa väsy. Joskus vaan pistää ärsyttämään "aamuihmisten" jeesustelu, jos itse sattuu valittamaan aikaisista herätyksitä. Sama porukka itkee viikon, jos joutuu olemaan iltavuorossa kello yhteentoista illalla - mutta sehän on sallittua...
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joskus vaan pistää ärsyttämään "aamuihmisten" jeesustelu, jos itse sattuu valittamaan aikaisista herätyksitä. Sama porukka itkee viikon, jos joutuu olemaan iltavuorossa kello yhteentoista illalla - mutta sehän on sallittua...

Aamuihmiset ovat aivan totaalisen perseestä. Vituttaa niin saatanasti koko se meininki että yhteiskunnan pitäisi toimia ns. kunnollisesti käyttäytyvien ihmisten ehdoilla. Tai no, ehkä heistäkin jotkut ovat retkuja sentään, joten ei tulta pelkästään heidän munilleen. Mutta muille laitetaan ansalaitteet valmiiksi.

Mutta minä pistän paloletkulla seuraavaa aamuheräämisestä vittuilevaa suoraan hanuriin. Ja totean, että nyt ollaan yöketjussa.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Aamuihmiset ovat aivan totaalisen perseestä. Vituttaa niin saatanasti koko se meininki että yhteiskunnan pitäisi toimia ns. kunnollisesti käyttäytyvien ihmisten ehdoilla. Tai no, ehkä heistäkin jotkut ovat retkuja sentään, joten ei tulta pelkästään heidän munilleen. Mutta muille laitetaan ansalaitteet valmiiksi.

Mutta minä pistän paloletkulla seuraavaa aamuheräämisestä vittuilevaa suoraan hanuriin. Ja totean, että nyt ollaan yöketjussa.

Touché.

Onneks saa olla yöduunissa, duunissa ke-la klo. 04.30 saakka. Päivät alkaa siinä klo 17 ja 22 välillä. Saa tulla taksilla duunista, istahtaa hiljaiseen kämppään ja naatiskella punkkua. Nukkumaan ei ole mikään kiire, sillä päivällä ei kuitenkaan ikinä ole mitään tärkeetä tekemistä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Yöketju on suotta hautautunut, onhan täällä Jatkoajassa harva se yö kirjoittajia, jotka kirjoittelevat puolenyön ja aamukuuden välillä. Toki osa on Kalsarikänniketjussakin yötä päivää, mutta eivät kaikki yöihmiset kännissä ole. En minäkään.

Huomenna on toki työpäivä, mutta iltavuoro, ja yritän pitkittää nukkumaanmenoa mahdollisimman pitkään, jotta ei tarvitse aamulla herätä ja odotella tuntien kulumista ennen työvuoroon menoa. Ennemmin valvon nyt ja herään sitten vähän ennen töihin menoa, niin olen sielläkin virkeämpi. Öisin olen muutenkin virkeimmilläni, olenhan luontainen iltavirkku. Lähes kaiken luovan toimintani saan tehtyä parhaiten illansuussa ja yön koittaessa, niin nytkin. Nyt on toistaiseksi ns. pöytä puhdas, tosin ei kauan.

Ajattelin vielä syödä jotain kevyttä, kulauttaa lasillisen Pepsi Maxia, kenties vilkaista uutta Alibia tai Urheilusanomien NHL-liitettä ja ehkä katsoa jonkun hyvän (tai ainakin katsomattoman) elokuvan. Sitten voisi kolmen paikkeilla vetäytyä sänkyyn lukemaan tällä viikolla postista tullutta ja ennakkotilauksesta vihdoinkin saapunutta Kim Newmanin uutuuskirjaa Johnny Alucard, jota olenkin jo tovin odottanut. Kirjailija ja elokuvakriitikko Newman on hieno mies, tuttu Empire-lehden sivuilta sekä tasokkaasta kauhukirjallisuudestaan.
 

Risu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #6, #8, #28, #86
Helsinki-Vantaan lentokentällä bensa-asemanparkissa odottamassa josko kyyditettävät saisivat laukkunsa ja allekirjoittanut pääsisi pikku hiljaa nukkumaan. Onneksi huomenna on vapaa päivä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kertoo jotain tämän ketjun hautautumisesta, että en ole ketjua tainnut koskaa bongata vaikka teen pääasiassa yövuoroja.

Täälläkin pitäisi kykkiä tuonne aamuun, kuuteen asti. Kai sitä pitää jotain hassun hauskoja videoita taas selailla, että saa aikansa kulumaan, kun täällä mitään tapahdu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kumma kun onkin ketju päässyt vähän hautautumaan, onhan tähän kuitenkin 37 sivua ehditty kirjoittamaan aikaisemmin. No, nyt on ketju taas aktivoituna ja yöaika koittanut.

Yöllä on usein mukavan rauhallista ja levollista, ei ole turhaa hässäkkää ja hälyä. Sopisi luultavasti minullekin varsin hyvin tehdä yövuoroa jossain sellaisessa paikassa, jossa saisin olla rauhassa omine ajatuksineni.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Yöketju on suotta hautautunut, onhan täällä Jatkoajassa harva se yö kirjoittajia, jotka kirjoittelevat puolenyön ja aamukuuden välillä.
Pitipä oikein tarkastaa - olen kirjoittanut tähän ketjuun yhteensä kolme viestiä!
Viimeisin viestini on yli seitsemän vuoden takaa - kevät 2004, kesä 2005 ja kesä 2006.

Käytännössähän mä olisin voinut kirjoittaa tähän ketjuun suunnilleen 360 yönä per vuosi viimeisten 12 vuoden ajan - osin omaehtoisesti, osin töiden puolesta, kun kello on Suomessa 00:00-06:00. Noh, mukavaa aikamatkailuahan tämä on lukea omia viestejään 7-9 vuoden takaa. Opinnäytetyö ja valmistuminen, ihmettelyä armenialaisesta radiokanavasta sekä Radio KLF, hittipaku ja Hiace-Hessu... :D :D :D
Oikeastaan olisi voinut kirjoittaa Onnellisuusketjuun, mutta menköön tänne:

- opinnäytetyö sai tänään (eilen) viimeisen tuomion: LÄPI ja
- varmistus, että riittävä määrä kursseja suoritettu hyväksyttävästi.
Nyt vain muistui mieleeni, että vieläköhän se armenialainen radiokanava mahtaa olla hengissä, jota pari vuotta sitten kuuntelin vakituisesti yön yksinäisinä tunteina. Armenialainen rap ja azerbaidzhanilainen tanssimusiikki on melkoisen kova kombinaatio...
Kysytäänpä tässä samalla suomalaista sanaa, jossa on seitsemän (7!) vokaalia peräkkäin. Helpotetaan sen verran, että kyseessä on yhdyssana.
- - -
Pöydällä olutta, jääkaapissa lisää Sakua ja taustalla Radio KLF (bongaa hittipaku ja Hiace-Hessu).
Heinäkuussa 2006 esittämääni arvoitukseen ei näy vieläkään olevan tullut vastausta. Pitäisikö jo nyt helpottaa hieman?

Missä suomalaisessa sanassa on seitsemän (7!) vokaalia peräkkäin?
Kyseessä on kolmiosainen yhdyssana.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jännää, etten ole koskaan tänne kirjottanut, sillä syyskuusta 2007 helmikuuhun 2009 tein pelkkää yötyötä ja viimeisen vuoden olen taas tehnyt pelkkää yötyötä, joten aikaa on ollut. Olkoot tämä osaltani avaus tähän ketjuun.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sakaristosta päivää.

Eilen piti ryypätä niin eipä nyt nukuta. Tuli yhtäkkiä sanoinkuvaamattoman suuri himo lukea Päätalon tuotantoa ja hetken ja mietin, että onko minulla moista vaan onneksi ostin kuukausi sitten kirjaston poistomyynnistä yhden Päätalon kirjan, hintaan 50 senttiä, niin nytpä tuossa on Mustan lumen talvi. Eihän siinä ole kuin 550 sivua, kun yleensä noissa on yli 600 mutta kai tuo läpyskä joksikin aikaa riittää.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
^^ Heh, tuossa haettiin erästä kirkkoon liittyvää sanaa.

Hmm...sakaristosta löytyy vaan neljä nimeä, Sakari, Ari, Kari ja Risto.
Tää o paha.

Edit. Ja Isto. Eli viisi.

muaddib
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Täältäkin tällainen iltavirkku kirjottelee. Aamulla pitäis kouluun mennä, mutta minkäs teet kun iltaisin ei yksinkertaisesti uni tule ennen klo 2.00 ja sen jälkeenkin tekee tiukkaa. Harmi vain, että aamulla väsyttää niin jäätävästi.

Voisivat painua jonnekin mahdollisimman kauas näiden aamuherätysten kanssa.
Ei näitä tavallinen iltavirkkuihminen meinaa jaksaa. Noh toiveena on sitten joskus päästä yöduuniin, joka itseä houkuttelee kaikista eniten.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Töissä. Pelkäsin, että joudun tuijottamaan baseballia koko yön, mutta pelataanhan jo lätkääkin, Senators - Islanders pelistä löytyi ilmainen streami. Nice!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Eilen piti ryypätä niin eipä nyt nukuta. Tuli yhtäkkiä sanoinkuvaamattoman suuri himo lukea Päätalon tuotantoa ja hetken ja mietin, että onko minulla moista vaan onneksi ostin kuukausi sitten kirjaston poistomyynnistä yhden Päätalon kirjan, hintaan 50 senttiä, niin nytpä tuossa on Mustan lumen talvi. Eihän siinä ole kuin 550 sivua, kun yleensä noissa on yli 600 mutta kai tuo läpyskä joksikin aikaa riittää.

Ei sitä kannata lukea, jos ei ensin lue Koillismaa-sarjan neljää ensimmäistä osaa.

Meikällä on nyt luvussa Kaarlon Nälkämäki. Romaani kertoo jatkosodan aikaisesta suomalaisten vankien leiristä, jossa Kallen toinen minä Matti Lieko suorittaa talousaliupseerina. Päätalohan se siinä välhyää menemään, r-vikaa ja kieroja silmiä myöten on samanlainen mies tuo Liekon Matti, samanlainen jänöjussin ja lammaksen luontojen sekoitus kuin luojansa. Vain on Kaarlo tämän itsekin myöntänyt, siksi uskallan arvostella.

Yöstä olisi tehtävä uusi päivä. Saisivat aamuvirkut miettiä, että miltä tuntuu herätä väkivaltaisesti väärään aikaan vuorokaudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös