Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 481 808
  • 5 192

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Yötyö-työyö. Ulkomaalaiselle helppoja sanoja!

Pori alkaa vaipumaan viikonlopun hurmaan kumoten kaksin käsin juotavaa kurkkuun. Onneksi on ihmisiä, jotka pitävät janoisista huolta tuolloinkin. Joten juokaa ja vaan reilusti. Mutta erityisesti suomalaista olutta.
 

Erik Loka

Jäsen
No mitä vittua. Ei viitsis mennä vielä nukkumaankaan, mutta tekemistäkään ei ole. Nyt tuntuu sille että ois sitä viinaa voinut sittenkin lähteä ottamaan. Noh, kerkeehän sitä vaikka huomenna vielä.
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Se on kumma tälleen kesälomalla, kun ei ole päässyt todistamaan minkälainen on kesäinen aamu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Arnold kirjoitti:
Yötyö-työyö. Ulkomaalaiselle helppoja sanoja!
Jep jep!

Kysytäänpä tässä samalla suomalaista sanaa, jossa on seitsemän (7!) vokaalia peräkkäin. Helpotetaan sen verran, että kyseessä on yhdyssana.

Oltiin kaverin kanssa pelaamassa biljardia ja tuli samalla napattua muutama olutkin, kun tällä kertaa en ollut itse auton ratissa. Päivällä muutama tunti Ekvallan rannassa nauttimassa auringosta ja reilu tunti tuli pelattua beachvolleytakin ihan tuikituntemattomien kanssa. Illemmalla lämpötilan vähän laskettua hyppäsin fillarin selkään ja ajoin koko Hirvensalon ympäri. Noin perstuntumalta voisin veikata 15-20 kilometriä. Ajopelinä täysiverinen maastopyörä aika tiukalla satulalla, joten nyt on pallit vähän niin kuin Papa ja Papaparipa. Edelleen jääpaloja nivusiin heittäessä mietiskelin, että olenko mä oikeasti tolla fillarilla ajellut muutama kesä sitten Ahvenanmaan ympäri ja hoidellut joka ilta tiettyjä esiaviollisia velvotteitakin... Silloiset päivämatkat oli kuitenkin 40-80km. Noh, silloinhan mä olinkin vielä poikanen - nykyään - herrasmies.

Eiköhän tämä tästä lähde. Pöydällä olutta, jääkaapissa lisää Sakua ja taustalla Radio KLF (bongaa hittipaku ja Hiace-Hessu). Saattaa olla, että piakkoin tulee asiaa Kalsarikänniketjuunkin, "men de' e' morgondans problem". Jääkaappikylmä oluttölkki nivusissa muuten helpottaa oloa mukavasti. Vielä kun keksisin, että millä hoitaisin molempiin jalkapohjiin tulleita järjettömiä rakkoja; Ekvallan rannan hiekka oli tulikuumaa kamaa pelata beachia...
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
zoz kirjoitti:
Se on kumma tälleen kesälomalla, kun ei ole päässyt todistamaan minkälainen on kesäinen aamu.

Toi ongelma on äkkiä korjattu. Varaat vain tarpeeksi juomaa ja hyvää seuraa, niin kummasti jaksaa sinne asti, kun jotkut raukat joutuu lähtemään töihin :).
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli tuossa eilen illalla käytyä kolme kertaa paskalla kun sen verran kiersi mahassa. No, nyt yöllä tuli taasen herättyä samasta syystä, mutta koska oli myös hirveä kusihätä, niin ajattelin josko tuo myllerrys loppuisi kusemalla. Siinä mä sitten rupesin lorottelemaan onnesta soikeana, kunnes huomasin, että kusi oli suurin piirtein punasta. Kai se sitten verta oli siinä joukossa, mistäs minä tiedän. Pikkasen tässä mietityttää, että onko tässä mitä sairautta ilmassa ja pitäisikö oikein terveyskeskukseen yms. varata aika.

Ainakin viimeisetkin unihalut meni.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Huh hah hei ja ehtoota kaikille. Tänään selvä päivä eilisen baari-illan jälkeen, ei ollenkaan huono vaihtoehto varsinkin aamulla olevaa oloa ajatellen. Autokuskin roolissa - kävin moikkaamassa pussikaljoittelevia kavereitani, ajettiin parin kamraatin kanssa vähän rinkiä ja käytiin yhdellä jehulla kotonakin. Kaverit tuubailee, minä en. Äsken kotiuduin, vielä voisi hetken nörtteillä ja syödä ja herätä aamulla raikkaana ja ilman pääkipua. Ei huono idea.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Tämmöiseen ketjuun en ole vielä koskaan kirjoittanutkaan. En viitsi tuonne kalsonkiketjuun enää pahemmin kirjoitella, luulevat vielä saatana että olen kaljoissa tai jotain.

Harvoin tosin olen hereilläkään tähän aikaan, mitä nyt aina viikonloppuisisisisin, toi noi.

Kumpi muuten on pahempaa; nukkua kännissä vai olla hereillä selvinpäin? Yhtä turhia molemmat, sano.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ei ole uni,ei. Vaikka kuuntelee rauhallista musiikkia ja nauttii yksinolosta. Tuuletin huutaa taustalla ja rouva nukkuu tuossa taustalla. Kesälomalla voi valvoa vaikka yöllä ja nukkua päivällä. Tosin huomenna on YT-lounas.
Ihme kun ei tee alkoholia mieli. Ehkä johtunee siitä että on viime viikonloppuina kyllästänyt maksaa. Tekee hyvää olla vähän ilman. Ensi vlop kuitenkin taas pitänee ottaa, serkku pitää häät.

Kai tästä jossain vaiheessa pääsee irti, musa on aivan uskomattoman hyvää.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
4 tunnin päikkärit

Hieman kyllä häiritsee kun vetää 7 sta 11sta unta palloon ja sitten terävänä kuin tikka täällä lueskelee eri sepustuksia:)

Kaapissa olis kaljaa ja muutakin... Töihin vasta huomenna 21.00... pitäsköhän ottaa? jos vaan pari...
 

Hack

Jäsen
masaman kirjoitti:
Hieman kyllä häiritsee kun vetää 7 sta 11sta unta palloon ja sitten terävänä kuin tikka täällä lueskelee eri sepustuksia:)

Kaapissa olis kaljaa ja muutakin... Töihin vasta huomenna 21.00... pitäsköhän ottaa? jos vaan pari...

Ota ihmeessä, äläkä tyydy vain pariin, krapula hellittää kyllä jo viimeistään klo21.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Jalkapallon MM-kisojen jäljiltä futiskiintiö on sopivaksi aikaa täynnä, ja Tampereen Ilveksellä on, etten sanoisi, lupaavan oloinen materiaali.

Aivaälytö - vaikkakin yliarvostettu - vuodenaika nimeltä kesä, ei nukuta yhtään, tylsää. Alkaisi nyt jo se SM-liiga.


Ranger
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Oho !

Ted Raikas kirjoitti:
Mnja olenn knäisisä.

Taitaa olla Lappeenrannan murretta tämä :) Mukavan kuuloista varmaan puhuttuna !

veini
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hereillä edelleen, tosin tämä nyt ei ole mikään ihme koska tätänykyä likimain jokaisena yönä tulee valvottua vähintäänkin kahteen joskus jopa kolmeen ja tänä yönä tuntuu siltä, että tulee valvottua ennätyksellisen myöhään - josko pääsen nukkumaan laisinkaan tämän yön kuluessa. Saas nähdä...

Eniten tässä harmittaa se kun keskustelu alkaa hiipua täällä Jatkoajassa. Mikä ihme se oikein vetää ihmiset nukkumaan tähän aikaan vuorokaudesta? Eikö sitä nyt voisi valvoa vähän myöhempään ja ajatella niitä valvovia palsta veljiä ja sisaria - pitääkö sitä olla niin tavattoman itsekäs ja käydä nukkumaan ihmisten aikoihin, kysyn ma.

Nukkukaatten te niin minä jatkan valvomista..

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
vlad kirjoitti:
Mikä ihme se oikein vetää ihmiset nukkumaan tähän aikaan vuorokaudesta?

Vaimo käskee. Tutkimattomat ovat tyttöjen tiet. Sen ymmärrän, että tytöt ovat huolissaan, jos ukkoa ei näy kotiin ollenkaan. Mutta, minkä ihmeen takia pitää huudella silloinkin, kun tämä samainen ukko on muutaman metrin päässä vaikkakin eri huoneessa (ja usein varmaan myös kuulokkeet päässä)?

Mitä lisäarvoa "vieressä nukkuminen" tuo?
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Nythän se on ihan yöketjun paikka. Baari-ilta takana ja nukkumaankaan ei osaa mennä. Kupu täynnä hetki sitten tankattua Hesen mättöä. Taisin tehdä virheen lähtiessäni naispuolisten tuttujeni kanssa baariin, jouduin kuuntelemaan monenlaisia tilityksiä ja sydänsuruja... Kaksi ensimmäistä tuntia baarissa sujui joutuisasti happy hourin takia, lopun ajan odottelin enemmän tai vähemmän kyytiä kotiin. Loppusaldo plus miinus nolla. Aipi daipi, palaan vielä.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taksilla justiin tulin baarista kotio ja ei tässä nyt vielä nukkumaan olla menossa. Ehtiihän sitä myöhemminkin, ei kiirettä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Ei se balttiasta varmaan johdu !

Yöllä on mukava välillä puntaroida eri asioita, miksiköhän sitä ei sitten tuo kielioppi oikein luonnistu veini pojalta ? Ehkä se johtunee aikanaan kansalaiskoulupohjasta ja siitä ettei ole tarvinnut oikestaan kirjoittaa niin kovasti, ruokalistat aina oikoluetaan ja katselaan moneen kertaaan. Toisaalta jos kieliopilliset jutut on päin persettä. niin näen annokset ja maut silmissäni, vaikka en tietäisikään mitä pitäisi tehdä kun aloitan niin keksin jotakin uutta, siis näin yleensä. Joskus tietenkin menee päin persettä nekin, mutta aika harvoin. Onhan sitä tietysti tullut oltua jo paljon kauemmin ulkomailla kun kymmenen vuotta, ja kaksoissanat ovatkin perkeelen vaikeita, usein kyllä tosissani mietin miten ne kirjoitetaan, ja yleensä valitsen aina väärin :) Harmittaa välillä ettei ole ketään keltä kysyä, ei sitä viitsi soitella suomeenkaan yhtenään, ja kuitenkin haluaa kirjoittaa.

Pilkut ja pisteet taas ovat sellaisa pieniä juttuja jotka tietenkin väärässä paikassa saattavat olla melkoisen vittumaisia. Onneksi minulla ei kuitenkaan ole mahdollista sytyttää sotia niiden takia, ainakaan suurempia. Oikeastaan olen aika tottunut että minulle hymyillään tai naureskellaan tämä ihmisten vittuuntuminen onkin enemmän suomalaisten juttu ja uusi ulottovuus. Lontoossa pois lähtiessäni sain tosin kiitosta, minulle sanottiin, että "veini nyt meillä menee tosi hyvin, kun olemme oppineet suomen kielen" ruotsissa taas en niinkään välittänyt mitä haastelin, olin sitä mieltä että mikäli eivät opi suomea niin muuttakoon maasta helvettiin.

Laivoilla seilatessani ympäri maailmaa taas oli melko huvittavaa että mikäli yhteistä kieltä ei löytynyt, niin veini kutsuttiin paikalle, yleensä selvitin asian jollakin tavalla. Eesti taasen on sellainen kieli etten edes yritä oppia kielioppia, miten sen oppisin kun en osaa suomeakaan, hyvin olen silti puhumalla pärjännyt, koskaan en ole lukenut, enpä silti paljon suomenkaan kielioppia. Joku hullu on kuitenkin minut aina palkannut, ja jopa maksanut aika mukavaa palkkaa. Kummallista porukkaa, en voi muuta sanoa. Tälläisiä me keittiöiden kummajaiset olemme, nuorempi polvi tietenkin joilla on lentokonenäppyläuunit on eri juttu, me vanhemmat painellemme vielä sormella, ja kokeilemme onko medium miinus vai plus, pakko kunnei osaa noita elektronisia huippuvehkeitä.

Kiitoksia vaan veinin puolustajille ja kannustan kovasti suomenkielen esitaistelijoita jatkamaan uraansa, teette tärkeää työtä maamme äidinkielen hyväksi, veini taitaa kuitenkin olla sen verran toivoton tapaus, ettei kannata ! :) Niin ettei se taida kuitenkaan balttiasta johtua. Tälläisiä yö mietteitä tänään, aamulla sitten taas lähdetään sorvin ääreen perunoita lykkäämään kattilaan, ja opettamaan nuoria lupauksia ja eestin lentokonenäppylä miehiä miten töitä tehdään.

veini ja anteeksi.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naputellaan sitten tännekin muutama rivinen.

Yöketju tosin sopii mulle erittäinkin hyvin, koska valvon aina todella paljon. En oikeastaan nuku koskaan yli 6 tuntia yössä. Tuo tosin vähän näin pidemmän päälle huolestuttaa, kun en ihan teini ole kuitenkaan. Öisin saan ajateltua ajatukseni selviksi jollakin tasolla ja öisin teen monesti isojakin päätöksiä elämässäni. Öisin on aikaa omille jutuille, noin näen tuon asian.

yö on parasta aikaa mulle.

-duud-
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kun ei unta saa, niin pitää täydentää kiekkotappelukokoelmaansa kovalevyllä ja fiilistellä kiekkokenttien kovimpien karjujen taidonnäytteillä.

Unirytmi on todella pahasti sekaisin tällä hetkellä. Aina nukkumaan 3-4 aikaan ja ylös turhan myöhään. Toisaalta, olisi se perseestä mennä joka ilta klo 22.00 nukkumaan ja herätä 5.45, mut joo... Plääh.
 

Mr Uffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täälläpäin myös unirytmi aivan sekaisin, tavallisesti uni tulee siinä 6 aikaan aamusta. Yhessä vaiheessa oli niin pahasti, että menin tavallisesti siinä viiden aikaan iltapäivällä nukkumaan, ja heräsin siinä 1-2 aikaan yöstä. On siinä mukavaa yksinään hengailla siihen 12 asti odottaen, että kaverit heräilee. Ois pitäny mennä kesätöihin, oon vaa lihonnut.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ikijokeri kirjoitti:
Kun ei unta saa, niin pitää täydentää kiekkotappelukokoelmaansa kovalevyllä ja fiilistellä kiekkokenttien kovimpien karjujen taidonnäytteillä.

Unirytmi on todella pahasti sekaisin tällä hetkellä. Aina nukkumaan 3-4 aikaan ja ylös turhan myöhään. Toisaalta, olisi se perseestä mennä joka ilta klo 22.00 nukkumaan ja herätä 5.45, mut joo... Plääh.

Mulla menee musiikkia kuunnellessa varmaan tämä yö. Eilen erehdyin nukantamaan joskus klo 23 ja heräsin kuuden aikaan. Eikä olisi ollut mikään pakko edes herätä! Aloitin silti duunit jo puoli seitsemältä, kun kerran heräsin. Vituttaa tämmöinen valvominen. Huomenna ehkä sitten voisi väsyttää. Jotenkin tuntuu omituiselta, kun 18 ikäisenä saatoin nukkua vaikka 20 tuntia yhteen menoon kusematta. Miksi ei nyt. Aina ei edes kuseta.

Jotenkin harmittaa kuitenkin aina tämä valvominen. Kuitenkin tiedän, ettei huomen iltana kuitenkaan nukuta taaskaan.


-duud-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös