• 75 880
  • 395

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Katsoin tuossa eräänä päivänä Suomen virallisenlistan tavalliseen tapaan ja koin aika suuren yllätyksen.
Siellähän oli ykkösenä yksi nuoruuteni suosikeista YÖ.
Ja minä olin jo pitänyt heitä ikään,kuin puoliksi haudattuina,mutta hyvin heillä näyttää edelleenkin menevän.
Itse hain sitten liput tuonne Yön juhlakonserttiin,kun ajattelin mennä ihmettelemään vanhaa suosikkiani.Loistavaa,että edes jollain porilaisilla menee tällä hetkellä hyvin.
Mitäs mieltä Jatkoaikalaiset ovat kyseisestä yhtyeestä?

P.S.Tämä nyt on tälläinen tyhjänpäiväinen jaarittelu viesti,mutta,kun tylsää on niin menköön.:)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
YÖ..

..soittaa hyvää musaa! Vaikken yhtään keikkaa ole livenä nähnytkään, niin pidän heidän musiikistaan erittäin paljon..:)
 

Huuhaa

Jäsen
Yö rules!

Yö on suosikkiyhtyeeni, ehkä nimenomaan suurin suosikkini. Kokoelma on tietysti jo hankittu, ja uudetkin kappaleet ovat tietysti erinomaisia, ja erinomaisen ns. Yömäisiä.... :)
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Yö on hyvä bändi, omistan muutaman heidän levyn. Olen tykännyt bändistä 80-luvun lopulta lähtien. Kunnon rehellistä ja konstailematonta Suomi-poppia.

Onneksi olkoon 20-vuotias Yö-yhtye. Onnea juhlakiertueelle, ja jatkakaa samaan malliin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Yö on nostalgiaa. Hyvä bändi, vaikka nykyään musiikkimaku onkin erilainen.
Yöstä tulee mieleen kaikki ne 80 -luvun itseään kunnioittavat kotibileet = Ei bileitä ilman Varietee -levyä, näin ainakin jälkikäteen muistellen.
Ykkösbändi näistä suomirock -akteista. Paljon kivoja muistoja tulee aina mieleen kun Lindholmin ääni kantautuu korviin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, Joutsenlaulu on kiistaton klassikko, josta en voi olla pitämättä, mutta muuten aika sellaista toisesta korvasta sisään, toisesta ulos taustamusiikkia. Ei huono, mutta enpä voi sanoa varsinaisesti diggaavanikaan.

Yö on sentään ollut koko ajan suht hyvin pinnalla, mutta näen jo painajaisia Dingon comebackista. Syy siihen lienee selvä. Näin bussipysäkillä pari mainosta, jotka kertoivat Neumannin soittaneen lähiömme rappeutuneen ostarin kaljakuppilassa syyskuun lopussa. Niinpä. Dingo kasaan ja jo vedetään Hjartwallit täyteen massiivisilla paluukeikoilla.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Tuon ajan suomibändeillä...

...oli yksi yhteinen nimittäjä: laulusolisti ei osannut laulaa juuri nimeksikään. (vrt. Neuman, Matti Inkinen, Olli Lindholm)

Ike
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ihan Y(ö)kkösbändi. Yö kun tulee Turkkusee juhlakeikalle, niin sinne mennään.
Tia-Maria on eräs suomipop/rockin parhaita biisejä.
 

JanJ

Jäsen
Yö-yhtyeessähän on peräti 1 alkuperäisjäsen.... ja nyt keikoilla toinenkin mukana
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo, bändissä ovat ukot vaihtuneet, mutta - mikä parasta - tyyli on säilynyt.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Jussi Hakulisen tekemät biisit, kuten Joutsenlaulu ovat OK, mutta Lindholm ei biisejä osaa tehdä. That´s it.
 

thor

Jäsen
Ihan kivaa musiikkiahan Yö soittaa. Uusi kokoelma tulisi varmaan ostettua jos en jo omistaisi muutaman vuoden takaista edellistä kokoelmaa. Rahastusta, voisi joku sanoa.

Mitä tulee Yön levymyyntiin niin eivät heidän uudet levynsä juuri Virallisella Listalla juhli, nousevat sinne sijoille 20-30 ja sinnittelevät muutaman viikon. Tasaisin väliajoin julkaistavat kokoelmat myyvät ja ehkä aiheuttavat myös pientä myyntipiikkiä seuraavaan uuteen levyyn.

Yön "menneisyydessä elämisen" on voinut jo vuosia nähdä myös keikoilla. Uusi materiaali käydään hätäisesti alkupuolella läpi ja sitten siirrytään soittamaan vanhoja biisejä. Missä ei tietenkään sinällään ole mitään pahaa, yleisön palvelijoita he ovat ja tia-marioja sekä ihmisen poikia yleisö haluaa kuulla.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yön alkuajan tuotanto on mahtavaa, levyt Varietee ja Nuorallatanssija, sekä sitten harvinaisemmat biisit tyyliin Antakaa heidän juosta, Prinsessa Ruusunen jne... Myöhemmin muuttui vähän lässyksi.

Juhlakonserttiin hain minäkin lipun Porin keikalle. Mukava nähdä se kunnon konserttisalissa eikä missään juottolassa.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paljon upeita kappaleita on YÖ tehnyt aikojen kuluessa. Vanha kunnon Varietee on bändin paras tuotos ja sitä aikoinaan minäkin kuuntelin useita kertoja päivässä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Muistan kun broidini aikanaan asusteli Porissa ja oli täysin tohkeissaan Dingosta(en ole ikinä pitänyt)hän taasen ei ymmärtänyt miksi jaksoin kuunnella Yötä päivää Yötä

Monet kännit tuli vedettyä tämän Porilaisen bändin säestäessä taustalla.:)

Joutsenlaulu on yksi parhaimpia biisejä mitä Suomessa on tehty.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti karhu
Näillä juhlakeikoilla on kolme alkuperäistä.Jani Lehtinen,Olli Linholm ja Jussi Hakulinen..

Kyseessä on kuitenkin Jani Viitanen eikä Lehtinen.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Yö on legenda

Itse asiassa kuuntelin bändiä joskus seitsemän vuotta taaksepäin erittäinkin paljon, olihan minulla monia heidän levyjäänkin. Musiikkimaku on kuitenkin mennyt sen jälkeen hieman eri suuntaan ja bändit ovat vaihtuneet.

Vaikken täysipäiväisesti kuuntelekaan bändiä enää ovat kappaleet Likaiset Legendat, Vie mut minne vaan, Kuorotyttö, Joutsenlaulu, Tia Maria, Ihmisen Poika ym. ym. edelleen loistavia tuotoksia. Näiden lisäksi on tietysti paljon muitakin biisejä joita en enää vaan jaksa muistaa. Loistava orkesteri ja kaiken lisäksi alunperin Porilainen :o
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yö on minulle ollut suomirokin ykkösbändi aina. Keikkoja on tullut nähtyä vuosien varrella kymmeniä eikä yleensä ole tarvinnut pettyä. Bändi on keikalla selvästi rankempi kuin levyllä. Parhaat levyt mielestäni ovat Varietee ja bändin ehkä rankin levy Äänet. Lasisilmä on aivat ehdoton biisi. Vastaavia ei yhtye ole enää vähään aikaan pystynyt tekemään.
 

Salomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keikkaa odotellen..

Menen katsomaan keikkaa Tavastialle 26 päivä tätä kuuta, ja keikka on jo valmiiksi loppuunmyyty. Liput keikalle oli aika hintavat (100 mk), mutta onhan se hienoa kuulla "Joutsenlaulu" livenä.
Lukeudun myös siihen ryhmään, joiden mielestä Yö on hyvä live bändi. Meno paranee aina loppua kohden.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yö on kyllä aivan loistava livenä, kannattaa mennä katsomaan mikäli on mahdollisuus. Hyvää automusiikkia tuo uusi legenda-kokoelma, varsinkin "Niin paljon me teihin luotettiin" on soinut monen monta kertaa ja lujalla!
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Itse ostin kanssa tämä uuden kokoelman ja ihan mukavaltahan tämä kuulostaa.Melkein kaikki uudetkin kappalleet ovat ihan mukavaa kuunneltavaa..Tässähän alkaa jo pikku hiljaa odottelemaan sitä keikkaa.
Vaikka tämä onkin noin viides yön keikka mihin olen menossa,mutta viime kerrasta on aikaa.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Onhan noilla alkupään levyillä oma arvonsa, muutamia hienoja biisejä. Tekstipuoli Yöllä on kuitenkin aina ollut heikkoa. Alkupään teiniangstijutut nyt vielä sieti, mutta nämä uusimpien levyjen "aikuisten miesten laulut", joissa vaimo nalkuttaa ja tukkakin alkaa lähteä ovat lähinnä tragikoomisia...
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Ajattelinpa ottaa tämän aiheen uudestaan,kun olin tuossa lauantaina yön juhlakonsertissa ja se oli kyllä loistava.Vanhat kappaleet kuulostivat hyvältä edelleen ja näytti yhtyeellä olevan edelleen hauskaa lavalla vaikka 20vuotta on jo takana!
Kyllä sain sataselleni täyden vastikkeen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös