Xbox 360

  • 190 889
  • 1 175

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Mulla kans tuo boksi kärähti(RRod) ja oon sen korjauksen tilannu. Olen kuitenkin aika pihalla näistä korjaushommista ku ei oo oikein koskaan mikään verme hajonnu. Eli oon Oulusta josta ne UPS:n kaverit eivät varmaankaan hae boksia ja sain ohjeet miten se pitäis lähettää. Niin että lähettäkö ne mulle jonku laatikon, että voin sen boksin lähettää vai pitääkö sekin ite hommata?

Sait varmaan sähköpostilla rahtikirjan yms.? Itse ainakin soitin suoraan UPS:n numeroon ja sovittiin että huomenna häiskä hakee boxin puolen päivän aikaan.

Sanoisin että miltei 100%:n varmasti myös Oulustakin tullaan paketti kotiovelta hakemaan, eikä tähän mitenkään pitkään kulu. En tiedä hakeeko paketin ihan UPS:n oma karju, nimittäin itsekin asun n.300 km tuosta lähimmästä UPS:n toimipisteestä ja tyttö tarjosi hakua jo tälle päivälle ensin. Töitten takia tämä ei käynyt, eli piti huomiselle siirtää.

Ja jos eivät hae kotiovelta, niin eiköhän tuo soittamalla selviä miten toimitaan.

Niin, pitääkin huomenaamulla joku paketti etsiä mihin tuon rotjakkeen pakkaa.

Nyt pitää pistää sormet ristiin että kone ehtisi jouluksi takaisin!
 

Jake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sain joo rahtikirjan sähköpostiin, mutta kun ei oo tuota tulostinta niin ei ole tullut tulostettua. Pitää varmaan soittaa sinne UPS:iin, niin tietää paremmin miten toimia.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Siis onko kenelläkään mitään faktaa, että AV kanavan saa päälle hommaamalla esim tällasen:

http://www.markit.eu/fi/Product.aspx?ProductID=119191&CategoryID=113

scart liittimen? Vai pitääkö tohon joku universaali kaukosäädin muka hommata yhden pirun kanavan takia? Joku tota ainakin lupasi kokeilla, olisi mukava tietää pelittikö.

Niin siis jos boksin kytkee tuolla mukana tulevalla scart adapterilla telkkuun, niin se ei toimi niin, että koneen käynnistäessä kuva hyppää automaattisesti ruutuun. Johtuen juurikin kun kyseessä ei ole aito scart piuha, vaan komposiitti joka vain adapterilla kytketään scarttiin. Eli siis televisio pitää itse käskeä ottamaan kuvaa juuri siitä scartista mihin olet sen kytkenyt. Jos tästä asiasta siis on nyt kyse? Tuolla linkittämälläsi piuhalla uskoisin boksin ottavan itse tv:n haltuun käynnistettäessä. Tai näin olen antanut itseni ymmärtää.
 

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
Jeps.. Noh alle 10 egellä saa yleiskaukosäätimen jolla ton toosan pitäisi saada AV tilaan, ilmoittelen myöhemmin sitten miten kävi. Aika takapuolestahan tuo on, että kaikki mikkisoftan omat lisänamiskuukkelit ovat törkeän hintaisia ja sitten sopivat "halppisversiot" halpoja, mutta lopussa joka paikasta kun ihmiset niitä tilaavat/ei tuoda maahan tarpeeksi.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jeps.. Noh alle 10 egellä saa yleiskaukosäätimen jolla ton toosan pitäisi saada AV tilaan, ilmoittelen myöhemmin sitten miten kävi. Aika takapuolestahan tuo on, että kaikki mikkisoftan omat lisänamiskuukkelit ovat törkeän hintaisia ja sitten sopivat "halppisversiot" halpoja, mutta lopussa joka paikasta kun ihmiset niitä tilaavat/ei tuoda maahan tarpeeksi.

Ymmärsinkö nyt siis ettet saanut 360:n mukana tulleella scart piuhalla kuvaa näkymään mitenkään televisiossasi? Tämä kuulostaa kyllä melko oudolta. En ole ikinä moiseen ongelmaan törmännyt.

Itse olen kytkenyt bokseja "mukana tulleella piuhalla", komponenttipiuhalla, analogisella vga-piuhalla ja hdmi:llä eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Jotenkin epäilen että ongelma on enemmän televisiossasi.

Sivuhuomautuksena vielä että kuvaputkitelevisiolla pelaamisen mukavuuden taso valitettavasti tippuu aika huomattavasti. Ei riitä kuvan tarkkuus nykyään enää.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ymmärsinkö nyt siis ettet saanut 360:n mukana tulleella scart piuhalla kuvaa näkymään mitenkään televisiossasi? Tämä kuulostaa kyllä melko oudolta. En ole ikinä moiseen ongelmaan törmännyt

Ongelmahan tais olla siinä että töllö ei ite tajua vaihtaa AV-kanavalle kun laittaa boksin päälle. Itellä on sama homma, mutta onneksi oli vielä töllön kaukosäädin tallessa kun boxin hommasin.
 

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
Juuh, kaukosäätimellä pelitti mut se oli joku ihan halppis jossa patterienkin pysyminen sisällä oli aikamoista tuuripeliä ja taisin saada sen jo sekaisin ;)
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Jeps.. Noh alle 10 egellä saa yleiskaukosäätimen jolla ton toosan pitäisi saada AV tilaan, ilmoittelen myöhemmin sitten miten kävi. Aika takapuolestahan tuo on, että kaikki mikkisoftan omat lisänamiskuukkelit ovat törkeän hintaisia ja sitten sopivat "halppisversiot" halpoja, mutta lopussa joka paikasta kun ihmiset niitä tilaavat/ei tuoda maahan tarpeeksi.
Niinno. Ei kai tuota voi Microsoftin syyksi laittaa, jos telkkari ei suostu menemään AV-kanavalle. Kyllä itsellänikin pitää tv:n kaukosäätimestä lyödä AV-kanava päälle, jotta boksin kuva näkyy ruudussa. Uusi telkkari pitäisi toki hommata, kun tuo kuva ei kovin hääppöinen tuossa tv:ssä ole.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Kuinkas monella täällä on oma konsoli mennyt sököksi ja "Red Ring of Death" ilmestynyt? Itselläni noin kävi pari päivää sitten ja nyt tilasin sitten huoltokutsun. Onneksi tämä kävi yllättävänkin kätevästi netin kautta, syöttämällä osoitetiedot ja laitteen sarjanron. Nyt odotellaan s-postilla toimitustietoja.

Jos on vastaavia kokemuksia, niin onko tullut laite kuntoon huollossa?
 

Teloch

Jäsen
Jos on vastaavia kokemuksia, niin onko tullut laite kuntoon huollossa?

Onhan noita kokemuksia tässäkin ketjussa muistaakseni kasapäin, mutta pistetään nyt kerta kiellon päälle. Oma wanhanmallinen boksi losahti noin vuoden käytön jälkeen ja lähti Saksaan kääntämään. Siellä ko. rakkineen kohtaloksi taisi tulla kaatopaikka ja uusi boksi pamahti kuriirilta käteen aika tarkkaan kahden viikon odottelun jälkeen. Nykyisellä vehkeellä taitaa olla tuollainen vajaat pari vuotta ikää eikä ole toistaiseksi ongelmia ilmennyt. Nyt jännätään kannattiko tuo sanoa ääneen...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onkohan jossain sivua/listaa josta näkisi hyvin mihin peleihin on tullut netistä ladattavana päivityksiä? Siis siten kuten esim. tuo NHL nyt päivitettiin.

Olisi kiva tietää ennakkoon, kun toi nettipiuha ei ole kiinni koneessa kokoaikaa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Muutaman vuoden miettimisen jälkeen olen päättänyt tänä jouluna investoida veronpalautukseni tähän vehkeesseen. Tosin en tiedä laitteesta juuri mitään ja kaikenlaisia Arcade, ynnä muut paketteja on niin helvetisti, ettei siitä ota erkkikään selvää mikä riittää perus pelaamiseen, jos ei halua mitään 60 gigan kovoa siihe kiinni.

Eli kyselisin, että pärjääkö jo sillä hyvin, että ostaa sen halvimman eli Arcade-paketin. Hinta oli lähikaupassa 198€ ja mukaan sai ottaa kaksi omavalinta peliä. Liven ajattelin myös hankkia ja sehän maksaa sen 60€/vuodessa.
 

Teloch

Jäsen
Kovalevytöntä boksia en itse lähtisi ostamaan. Kuitenkin tallennukset, päivitykset yms. syövät tilaa ja siinä ei muistikorteilla piipertäminen auta. Saako niitä edes mistään? Pistä reippaasti vaan se muutama kymppi lisää että saat sen pykälää paremman version missä on kovo kyljessä.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Eli kyselisin, että pärjääkö jo sillä hyvin, että ostaa sen halvimman eli Arcade-paketin. Hinta oli lähikaupassa 198€ ja mukaan sai ottaa kaksi omavalinta peliä. Liven ajattelin myös hankkia ja sehän maksaa sen 60€/vuodessa.

Ei ei... Älä hukkaa rahojasi Arcade-pakettiin. Ilman muuta pitää olla kiintolevy. Pelitallennukset ja -päivitykset tosiaan syövät jo paljon tallennustilaa ja lisäksi netistä on kiva ladata pelien demoja tai kokonaisia "pikkupelejä" live arcade marketplacesta. Ehdoton ei Arcadelle. Kyllä se kiintolevy on todella kevyesti sen 50€ arvoinen...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Todellakin asiavastaksia, mitään kovalevyttömiä malleja saisi edes myydä enää (/alunperinkään).
Vähän kaikessa törmää jo muutenkin tuohon kovalevyvaatimukseen ja uskon että sen käyttö vaan lisääntyy aikojen kuluessa.. Jo pelkästään siihen uuteen käyttöliittymäpäivitykseenkin se on aika must.

Säästät vaikka sitten siinä että selaat tätä ketjua taaksepäin ja ostat sen Liven 35 eurolla paikasta jota minullekin suositeltiin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kovalevyllisellä mallilla saat pelin asennettua kovalevylle, konsoli hiljenee hirvittävästi kun peliä ei tarvitse pyörittää levyltä. Peli käynnistettään levyltä ja sitten hiljenee.
Edellisten kanssa ehdottomasti samaa mieltä, ei arcadea.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Tuosta huollosta sen verran että service.xbox.com ja sieltä reggaa koneen. Itse tein illalla tuonne casen ja seuraavana aamuna oli jo UPSin laput meilissä ja konetta oltiin noutamassa saman päivän aikana.

Ny on oma boxi huollossa, katotaan millanen laite tulee takaisin. Jos vaikka olis hdmi ja kaikki.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Tuosta huollosta sen verran että service.xbox.com ja sieltä reggaa koneen. Itse tein illalla tuonne casen ja seuraavana aamuna oli jo UPSin laput meilissä ja konetta oltiin noutamassa saman päivän aikana.

Ny on oma boxi huollossa, katotaan millanen laite tulee takaisin. Jos vaikka olis hdmi ja kaikki.

Sama kaava minulla. Olen käynyt aina välillä katsomassa UPS:n antamalla seurantanumerolla tilannetta ja paketti on tällä hetkellä Saksassa huoltopaikalla.

Toivon myös, että viskaisivat takaisinpäin jonkun päivitetyn mallin (Jasperin :-) ), koska omani on sitä ihan ensimmäistä revikkaa.
 

Puster

Jäsen
Eli kyselisin, että pärjääkö jo sillä hyvin, että ostaa sen halvimman eli Arcade-paketin.
Minulla on ollut tuo Arcade-malli vajaan vuoden käytössä ja hyvin on riittänyt muistikortti tallennuksiin. NHL09, Forza2, PES yms pyörivät mainiosti eikä kertaakaan ole tullut eteen tilannetta, että olisi tarvinnut lisää tallennustilaa.

Konsoli itsessään toki pitää jonkinmoista ääntä levyä pyörittäessä mutta en normaalisti pidä televisiotakaan äänettömällä pelatessa eli kyllä se ääni sinne pelin äänien alle häipyy.
 
XBOXin suurin heikkous on kyllä juuri tuo kovaäänisyys, jatkuvat kaatuamiset ja se, että tuuletin masiinassa on todella heikko. Patteria ei tarvitse, jos on XBOX 360!

Mutta silti tämä on se paras konsoli.
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Kolme viikkoa taisi itsellä mennä kun uusi (siis kokonaan uusi boksi) tuli vuoden vanhan xboxini tilalle joka ilmoitteli työsopimuksen päättymisestä puonaisin renkain. Lisäksi tuli 1kk-live kortti mukaan. Harmi etteivät laittaneet vahingossa edes pientä kovalevyn palasta tuohon mukaan ;)
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
En tiedä onko tätä mainittu vielä, mutta nyt päivityksen jälkeen on pystynyt lyömään boksiin kiinni esim. kannettavan kiintolevyn ja katsoa siitä elokuvia. Ainakin avit ja xvidit toimi itellä (vaati tosin ilmaisen päivityksen Livestä). En kyllä ole ihan varma että onko näin voinut aina toimia mutta muistaakseni joskus ennen päivitystä olen kokeillut eikä boxi ole mitenkään reagoinut tuohon kiintolevyyn.

Itelle tämä on loistava uutinen kun omistan aika surkean näytön eikä tietokoneessani ole mahdollisuutta yhdistää töllöön. Tai töllössä ei ole mahdollisuutta.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
En tiedä onko tätä mainittu vielä, mutta nyt päivityksen jälkeen on pystynyt lyömään boksiin kiinni esim. kannettavan kiintolevyn ja katsoa siitä elokuvia. Ainakin avit ja xvidit toimi itellä (vaati tosin ilmaisen päivityksen Livestä). En kyllä ole ihan varma että onko näin voinut aina toimia mutta muistaakseni joskus ennen päivitystä olen kokeillut eikä boxi ole mitenkään reagoinut tuohon kiintolevyyn.

Itelle tämä on loistava uutinen kun omistan aika surkean näytön eikä tietokoneessani ole mahdollisuutta yhdistää töllöön. Tai töllössä ei ole mahdollisuutta.
Kyllä tämä feature on jo jonkin aikaa boksista löytynyt.

Paras uusi ominaisuus on kyllä se pelien installoiminen, aijai kun on ollut hiljainen. Tosin ans kattoo millanen laitos tulee huollosta takaisin. Edellinen yksilö oli aika helmi, päätti vielä menehtyä vasta kun takuuta on enää muutamia kuukausia jäljellä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minulla on ollut tuo Arcade-malli vajaan vuoden käytössä ja hyvin on riittänyt muistikortti tallennuksiin. NHL09, Forza2, PES yms pyörivät mainiosti eikä kertaakaan ole tullut eteen tilannetta, että olisi tarvinnut lisää tallennustilaa.

Konsoli itsessään toki pitää jonkinmoista ääntä levyä pyörittäessä mutta en normaalisti pidä televisiotakaan äänettömällä pelatessa eli kyllä se ääni sinne pelin äänien alle häipyy.

Minulla sama homma, eli Arcade ollut reilun vuoden käytössä, eikä mitään ongelmia tallennustilan suhteen ole ollut, muistikortti on riittänyt, eikä ole likimainkaan täynnä. Itse olen tosin aika sunnuntaipelaaja, enkä pelaa livessä tai lataile demoja, joten hyvin tosiaan on pärjännyt. Tuossahan oli Microsoftilla syyspäivityksen yhteydessä tarjous arcade-boksittajille, että olisi saanut muistaakseni 20GB:n kovon 15 eurolla, mutta en katsonut tarpeelliseksi sijoittaa edes tuota vertaa itselleni turhaan kovoon.

Metelistä sen verran, että onhan se boksi äänekäs, mutta normaalivoimakkuudellakin peliäänet kyllä peittävät ainakin oman BenQ:lla varustetun koneeni äänet. Mutta jos tuolla esim. dvd-leffoja joutuisi katselemaan, niin olisihan se siihen tehtävään aivan liian äänekäs.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös