X-Files, katsooko enää kukaan?

  • 21 448
  • 117

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Niin, Fox Mulder pyörii kyseissä tv-sarjassa enää alkutekstien aikana, vaikka "The thruth is out there" kuitenkin.

Nyt sitten special agent Scully, tämä lyhyt, mutta tanakka punapää, on ikäänkuin vaihtanut rooleja Mulderin kanssa.
Aikaisemmin Mulder meni aina yksin kohtaamaan alienit ja muut örvelöt, kun samalla Scully aina vähän myöhästyi siitä itse tilanteesta. Niinpä Scully ei oikein uskonut näiden tv-sarjassa esitettyjen hirvitysten olemassaoloon, koska hän ei oikeastaan koskaan NÄHNYT omin silmin mitään.
Nyt kässärin tekijät ovat muuttaneet tilanteen niin, että Scully on aina ensimmäisenä paikalla näkemässä kaikenlaista alienactionia, mutta tämä hänen uusi parinsa, agentti Dogget tulee aina vähän myöhässä tilanteisiin.
Eilisessä jaksossa Scullyn selästä kaivettiin linkkarilla esiin tuollainen ison miehen käsivarren kokoinen parasiitti. Haavasta ei juurikaan tullut verta (?) ja jo viikon sairaallassaolon jälkeen punapää Scully lähti lasareetista tomerasti ulos kohti uusia seikkailuja. Scullyn niskassa oli vain hyvin pieni laastari, jolla muistutettiin katsojia tuosta "keisarinleikkauksesta".
Siis voi perrrr... ei miellytä tämän sarjan kässäri enää minua. Mitenkäs te muut?

PS: Voisiko joku asiaa tunteva kertoa minulle, että kenelle se Scully odotta lasta? Onko Mulder jossakin vaiheessa päässyt tuikkasemaan, vai onko taas asialla alienit koeputkineen?
Vai ovatko tämän tuotantokauden jaksot ehkäpä "unta vaan", koska Mulder kuitenkin palaa joskus takaisin kuvioihin... viimeistään siinä vaiheessa kun näyttelijä David Duchovny tajuaa, että hänessä ei ole sitä kuuluisaa Hollywood-karismaa... ja sitähän tarvittaisiin jos haluaa päärooleja muissakin kuin Renny Harlinin flopeissa...
 
Viimeksi muokattu:

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Olen nyt katsonut tämän vuoden neljästä jaksosta kaksi. Kyllä se vielä ainakin itselleni iskee.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jooh

Kyllä katsoin. Itse asiassa olen katsonut kyseistä sarjaa vasta noin vuoden päivät. Epäilin että toisen pääosan esittäjän lähtö olisi lopun alkua, mutta itse asiassa taisi käydä toisin päin. Saatiin hiukan uutta potkua kun se vanha tosikko lähti.

Eilinen jakso ei ollut leikkauspotilaalle sitä parasta katsottavaa. Hyi hitto. Muutenkin tuli vähän Syvä joki -fiiliksiä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Niin, itse olin muutaman ensimmäisen kauden ajan oikein die-hard X-files fani, mutta kun tarinoiden taso laski laskemistaan ja meno alkoi mennä jo säälittävän heikoksi jakso jaksolta, piti lopettaa katsominen tyystin. Tämän kauden jaksoja olen nyt katsonut pari ihan sen takia, kun ei ole muutakaan tekemistä juuri silloin ollut, eikä ole taso nytkään järin päätä huimaava. Ensimmäisen ja toisen kauden jaksot olivat todellisia helmiä. Niissä tarinoihin vielä oikein todella panostettiin ja niitä oli ilo katsoa. Pitää varmaan joskus eläkepäivillä tsekata ne nauhalta läpi.

Hauska tosiaan tämä roolin muutos, nykyään Scully on se joka uskoo varauksetta kaiken spookyn stuffin ja Doggett taas on se scullymainen "järjen ääni". Sinänsä hauska käänne.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Juu nythän se on paljon parempi, kun Mulder ei ole enää pelissä, saadaan ihastella pelkästään Scullya :) Eilisessäkin jaksossa tämä punapää kyllä iski taas erittäin hyvin meikäläiseen. Silti koko ohjelmasta puuttuu joku olennainen, kun Mulder puuttuu, mutta kyllä X-Filesissa on vielä se jokin, mikä silloin aikoinaan iski, kun aloin kyseistä sarjaa seuraamaan.

Niin ja Predator, kyllä vain, Mulderhan sen Scullyn paksuksi pisti ;)


EDIT: typo..
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Uudet X-Fileet..

Äh, mun oli pitänyt avata tästä ketju jo aiemmin, mutta käyhän se tässäkin.

Nyt on siis mennyt 4 jaksoa, Suomessa, tätä (uudistunutta) huippusarjaa. Meno on mitä on, koska X-Files tulee aina olemaan "menneisyytensä vanki". Eli vaikkakin nämä uudet jaksot ilman Mulderia ovat ihan jees ja ok, niin ne ovat kaikesta huolimatta n. 1000 vuotta tuotantovuosia 1-5 (6) jäljessä.

Näin se on: Jos lähdetään liikkeelle siitä, että ennen X-Files oli 100% viihdettä, Mulderin mukana katosi 40% ja juttujen tason putoamisen johdosta toiset 40%. Alun viehätysvoimasta jäljellä on siis vaivaiset 20%. Se kertonee kuinka sarja kolahti aikoinaan, jos jaksot ovat vieläkin ok..

Oli varsin outo fiilis katsella uusittua alkuintroa, kun Agent Fox Mulderin ja David Duchovnyn tilalla olikin joku John Doggett/ Robert Patrick. Ihmeelliseltä se tuntuu kun lähes kymmenen vuotta samana pysynyt intro onkin yht'äkkiä ihan eri näköinen. Pieni juttu, mutta hämää.

Olen aina määritellyt X-Files jaksot sen perusteella, tajuaako niistä mitään. Eli jos jakso on ollut ihan pimeä ja täysin käsittämätön, se on todennäköisesti ollut aivan huikean hyvä, jonka tajuaa lopulta vasta toisen katselukerran jälkeen, tai sitten se aukeaa vasta jossain myöhemmässä jaksossa.

Juu, eli katson, kaikesta huolimatta. Ja jopa nauhoitan ne..
Nimim. Kaikki (Suomessa) esitetyt X-Fileet arkistoissa.

Btw. Tuleeko muuten kenellekään mieleen jaksoja, joiden alussa "The truth is out there"-teksin paikalla lukee jotain muuta? Itse muistan vain yhden (säälittävää): "In the Big Inning", suomennettu "Suuressa sisävuorossa"! Kieltämättä. Siinä ufo-oliot pelasivat baseballia, ja itse asiassa kaikki suuret baseballistit olivat alieneita. No onhan niitä käsittämättömiä siansaksa-juttujakin siinä paikalla ollut. En vain muista mitä. (Eikä todellakaan jaksa etsiä!)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kieltämättä sarja tuntuu saaneen vähän uutta potkua. Viimeiset Mulder-jaksot olivat aika... hmmm... erikoisia, joten en todellakaan paljoa odottanut näiltä uusilta. Kuitenkin varsinkin se Lepakkomiesjakso oli vaihteeksi kunnon X-filesiä. Eilistä jaksoa katsoin lähinnä toisella silmällä, mutta kovasti tuntui Scully huutavan ainakin...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Uudet X-Fileet..

Viestin lähetti Pihvi
Btw. Tuleeko muuten kenellekään mieleen jaksoja, joiden alussa "The truth is out there"-teksin paikalla lukee jotain muuta? Itse muistan vain yhden (säälittävää): "In the Big Inning", suomennettu "Suuressa sisävuorossa"! Kieltämättä. Siinä ufo-oliot pelasivat baseballia, ja itse asiassa kaikki suuret baseballistit olivat alieneita. No onhan niitä käsittämättömiä siansaksa-juttujakin siinä paikalla ollut. En vain muista mitä. (Eikä todellakaan jaksa etsiä!)
Ainakin "Trust no one" on ollut... ja muitakin.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Uudet X-Fileet..

Viestin lähetti Pihvi

Btw. Tuleeko muuten kenellekään mieleen jaksoja, joiden alussa "The truth is out there"-teksin paikalla lukee jotain muuta?

Ainakin pariin kertaan on ollut "Government denies knowledge". Muita erikoisuuksia en muista.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palstalle paluun kunniaksi vastaan suoran entisen suosikkisarjani ketjuun.

Ennen X-filesia katsoi, mutta ilman Mulderia sarjasta puuttuu se jokin, tiedä sitten mikä, mutta entinen Spooky tunnelma sarjasta on kadonnut. Toki osansa asiaan varmasti tekee käsikirjoituksen muuttuminen yms. Sarja onkin nykyään samaa pullamössöä, kuin muutkin sarjat, huumoria ilman kyynisyyttä. Niin se vaan on, että niin katoaa kaikki hyvä aikanaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
1. kauden finaaleissa (siinä Anazazi-tuplassa) muistaakseni luki tämä kuuluisa lausahdus "tänään on hyvä päivä kuolla" tms. kuitenkin siis siinä luki inkkarikielellä jotain mitä en ymmärtänyt mutta toisen käden tiedoilla sain tuon "suomennoksen" selville.
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Alusta asti oon sarjaa seurannut ja pakko se on myöntää että taso on hieman laskenut. Tuntuu että nää viimeset pari kautta on käsitelly pelkkiä valtion juonikkaita salaliittoja yms. joihin alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyä.

Mielenkiintoista statistiikkaa ilmeisesti eri tuotantokausien katsojaluvuista: http://www.turning-pages.com/xf/ratings.html
 
Viimeksi muokattu:

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
On tekijät sentään jotain järkeä X-filesiin yrittänyt saada, koska Mulder tulee sarjan viimeiseen jaksoon. Tämän jälkeen X-files jatkuu elokuvina tai näin olen ainakin ymmärtänyt.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
evvk - siis nykyisin. Tietyt jutut pitäisi lopettaa ajoissa.

Gillian "Danascully" Andersonilla on kyllä terhakkaat tissit, niitä jos näkisi enemmän, niin voisi katsoakin. Näin kerran livenä tämän mimmin ja se ei ole oikeasti niin patukka, ei ollut ainakaan -98, ihan sirkeä ilmestys.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos verrataan Doggettin ja Scullyn alkuaikojen suhtautumista X-Files-tapauksiin niin eihän tämä uusi mies ole skeptikkoa nähnytkään. Hieman hankalan alun jälkeen Scully ja Doggett ovat jo saavuttaneet keskinäisen luottamuksen ja Doggett tuntuu olevan yllättävänkin avomielinen ja aidolla "I want to believe" hengellä mukana. Verrattuna Scullyn "I won't believe"-asenteeseen alkuaikoina.

Mielestäni tämä on hyvä asia, olisi ollut ainakin itselleni turhan ennalta-arvattavaa mikäli Doggett olisi ruvennut samanlaiseksi vastarannan kiiskiksi. Silloin olisi tuntunut vielä pahemmin itseääntoistavalta koko sarja.

Ihan hyvää viihdettä mielestäni edelleen, näin kerran viikossa annosteltuna.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Minusta sarja on saanut jopa hieman lisää potkua uudistusten myötä. Robert Patrick on ainakin tähän mennessä yllättänyt positiivisesti. Toivottavasti taso pysyy nyt tälläisenä eikä palata takaisin parin tuotantokauden takaisiin huuhaa-jaksoihin. Varsinkin Stephen Kingin kirjoittamat jaksot olivat X-Filesiä pahimmillaan......
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No eihän Gillian Andersson mikään "patukka" ole, johan sen näkee niistä vähissä pukeissa kuvatuista julisteista, joita olen joskus mimmistä nähnyt. Jotkut ovat katselleet liikaa Ally McBealia (hyi saatana).

En päässyt seuraamaan X-filesiä aivan ensimmäisestä tuotantokaudesta lähtien, mutta kyllähän tason putoamisen huomaa selvästi kun näitä nykyisiä jaksoja vertaa esim. kolmannen tai viidennen tuotantokauden tekeleisiin. Silloin ns. tuplajaksoja odotti koko viikon aivan täpinöissään, vaikka Carter "totuuden" sitten aina onnistuikin jättämään täysin hämärän peittoon. Kyllä minä näitä uusia silti tiiviisti aion seurata, Dogget on ihan OK ja muutenkin sarja silti vielä iskee. Ainoa telkkusarja Ozzin ohella, joka on aina pakko nähdä.

Jake on oikeassa noissa Doggettin ja Scullyn asenteissa, kun ensinmainittu "uskoo" jo neljännen jakson kohdalla, ei oikein voida verrata Scullyyn alkuaikoina.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Edeleen iskee. Mulder vaihtuminen Doggetriin tuo sarjaan lisää eloa. Viime aikona Mulder oli mielestäni jotenkin jo kulutettu loppuun.

Se mitä kaipaan on Scullyn ja Mulderin henkilökemia, joka oli aivan muuta mitä nykyisellä pariskunnalla on. Myöskin Mulderin vitsejä ei odota kuulevansa Doggetin suusta.

Kyllä X-failsseja katsoo vaikka siinä olisi pelkää Scully uimarannalla bikineissä aurinkoa ottamassa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Iskee yhä

Ei tosin niin rajusti kuin silloin alkuaikoina. Se mitä tosiaan kaipaa on tuo Scullyn ja Mulderin henkilökemia ja se jännite mikä näillä kahdella tässä sarjassa on/oli.

Ja on tunnustauduttava että olen tämän kyseisen sarjan fani siinä määrin että olen ostanut kaikki tähän mennessä ilmestyneet X-Files Season 1-4 Gift Packit DVD:nä. Viimeisimpänä siis tuo Season 4:n paketti.

Ja kyllä tuossa Gillian Anderssonissa on edelleen sen verran tyylikästä seksikkyyttä, että noita huonompia jaksojakin jaksaa seurata vaikka sitten vain Danaa katsellessa. Nam.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
"haudan takaa" löytyi jonkinlainen ketju kyseisestä huippusarjasta!

Nyt on vihdoin ja viimein saatu X-Files myös DVD:lle... siis Suomi-tekstein. Eilen ilmestyi kauppojen hyllyille ensimmäinen kausi ja lisää on tulossa.

2.Kausi 13.heinäkuuta

3.Kausi 22.elokuuta

4.Kausi 14.syyskuuta

Ja tämä ilmeisesti jatkuu hamaan loppuun saakka eli joka kuukausi uusi boksi. hintaa on vajaa 40€/box ja ensimmäisessä boksissa on 7-levyllistä tavaraa.

Eilen ei omalta alueelta mistä yleensä tulee ostettua löytynyt, joten discshoppiin tilaus ja Tiistaina kolahtaa laatikkoon : )

Vai katsooko tätä edes muut kuin minä enään?

DVDPlazan esittely: http://www.dvdplaza.fi/leffakanta/nayta.php?sid=6798
 
Vai katsooko tätä edes muut kuin minä enään?
Katsotaan katsotaan, tosin valikoivasti. Kaikki ihmissusi-jaksot saa huoletta jäädä välistä, sen sijaan ufo-aiheiset on pakko nähdä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt on vihdoin ja viimein saatu X-Files myös DVD:lle... siis Suomi-tekstein. hintaa on vajaa 40€/box
Voi helvetin helvetti!

Siis tätähän on odotettu lähes kymmenen vuotta. Välillä usko oli jo loppua kokonaan. Miksi juuri nyt, kun mulla oli tarkoitus karsia juuri tällaisia pienempiä nk. ylimääräisiä menoja? Noh, ei auta. Olipa edes aikomus...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Katsotaan katsotaan, tosin valikoivasti. Kaikki ihmissusi-jaksot saa huoletta jäädä välistä, sen sijaan ufo-aiheiset on pakko nähdä.

Nimenomaan. Aina kun "pääjuoni" eli hallituksen salaiset ufoarkistot meni eteenpäin sarja oli upea, muuten hyvin vaihtelevatasoinen. Uusintoja on tullut katsottua aika harvakseen mutta kokonaisuutena eräittäin hyvin toteutettu ja mielenkiintoinen sarja, sopi 90-lukuun mutta on edelleen jännää ja viihdyttävää katsottavaa. Myös päähenkilöt olivat juuri sopivan jämyjä ja turha romantiikka ja tunteellisuus pidettiin taka-alalla, inhimillisyyttä ja tunteita ripoteltiin ilman että se häiritsi juonta. Taitaa olla minulle henkilökohtaisesti tärkeimpiä "draamasarjoja" alkuperäisen Star Trekin ja Dallasin jälkeen...
 
Nimenomaan. Aina kun "pääjuoni" eli hallituksen salaiset ufoarkistot meni eteenpäin sarja oli upea, muuten hyvin vaihtelevatasoinen.
Pitänee katsoa tänä iltana:
Vihreitä pikkumiehiä. Amerikkalainen scifi-sarja. Salaisten tapausten tutkinta on virallisesti päättynyt, ja Mulder ja Scully ikävystyvät rutiinitehtävissään. Kuultuaan uutisen ufohyökkäyksestä Mulder lentää tutkimaan asiaa. - Sarjassa edetään 2. tuotantokauden jaksoin.
Löytyykö täältä muita, jotka tykkäsivät sarjan loppuvaiheilla mukaan tulleesta John Doggett - Monica Reyes -kaksikosta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös