www.zoice.fi

  • 3 199
  • 9

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Up Yours Radio City ja paskaakin paskemmat soittolistat. Zoice on täällä!

http://www.zoice.fi/

Kotimainen nettiradio viidella kanvalla varustettuna ja mahdollisuudella muokata soittolistoja. Kuulostaa aika hyvältä, taustalla juuri soidessa Hanoi Rocksin Malibu Beach.

Onkos joku seurannut kanavan tarjontaa jo pidemmän aikaa?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ainakin aika raikas ja selkeä ulkoasu, joka miellytti silmää. Tämä menee varmasti tarkemman tutkinnan alle, kun kotia pääsee. Rekisteröityminen onnistui vaivattomasti ja nyt jo Nightwishiä ja Eppuja parin minsan sisään. :D Soundi on vain jopa nettiradiolle aika tukkeessa, kun sitä kuuntelee tuollaisista studiojammuista, eli jos tuohon ei saada parannusta, niin pidättäydyn kyllä näillä "oikeilla" kanavilla jatkossakin.
 

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
Mitä olen nyt pari päivää testaillut, vaikuttaa hiukan lokalisoidulta versiolta last.fm:stä höystettynä mainoksilla ja pienemmillä musiikkivalikoimilla. Tosin kotimaista tuotantoa tuolta löytynee enemmän.

Taidan itse pitäytyä last.fm playerissä, mutta toivottavasti tuo löytää käyttäjäkuntansa. Konsepti vaikuttaa ihan toimivalta.
 

masaala

Jäsen
Jos joku innostui ja haluaa laajemman valikoiman musiikkia, hieman samantyyppinen on tuo http://www.pandora.com tosin ulkomaisilla artisteilla.. Laittaa vain artistin tai kappaleen nimi niin ohjelma etsii sen tyylisiä kappaleita... Ja huonot kappaleet voi skipata (joku määrä tunnin aikana)
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Zoice oli eka tällainen palvelu, johon rekkasin, mutta kyllästyin mainoksiin tunnissa. Seuraavaksi meni Pandoraan, ja havaitsin sen valtavan hyväksi. Menin kuitenkin kokeilemaan Last FM:ää, jolta tuntuu löytyvän jonkin verran suomalaistakin musiikkia. (Pandora on tarjonnut toistaiseksi HIM:iä, Pets of the Fallia, The Rasmusta ja Laika & the Cosmonautsia, LastFM Reginaa, PMMP:tä, Apulantaa jne.jne.)

Last FM:ssä on hyvää se, että näkee dataa siitä, mitä tulee kuunnelluksi, ja se on tällaiselle tilastointoilijalle loistojuttu. Pidin kuitenkin Pandoraa helppokäyttöisempänä, ja käytin vuorokauden ajan kahta eri palvelua, mutta löysin sitten Tämän, jossa Pandoran data menee myös Last FM:n tietopankkiin.

Olen löytänyt paljon loistavia kappaleita, ja muutaman suosikkibändin. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että kun haluaa etsiä uutta, kuuntelen Pandoraa, ja kun haluan kuunnella suosikkibändejäni, laitan päälle Last FM:n.

Jotenkin tämä kaikki tuntuu liian hyvältä ollakseen totta. Että ilmaiseksi...
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen myös nyt pari päivää kuunnellut tuota Zoicea, ei mikään huippukanava, mutta kyllähän tuota nyt paremman puutteessa kuuntelee. Melko tuntemattomia artisteja tuolta tulee, mutta tuota kauttahan ne yleensä ponnahtavat pinnalle. Tosin mainoksia tuolla tulee lähes joka biisin jälkeen ja aina samat mainokset pyörivät, se alkaa pidemmän päälle ottamaan päähän. Perhanan hyvä juttu kyllä tuo, että pystyy skippaamaan biisin, mikäli ei halua kuulla sitä enää samana päivänä tai enää ikinä.

Pitänee kuitenkin kokeilla myös tuota masaala:n mainostamaa pandora.comia. Vaikuttaa siltä, että tuolta löytyy laajempi valikoima ja tunnettuja ukomaisia artisteja on myös kanavan repertuaarissa.
 

JAgE

Jäsen
On tullut kokeiltua sekä Pandoraa, LastFM:ää että Zoicea, ja on kyllä todettava, että Zoice on tähänastisten kokemusten perusteella vaikuttanut huonoimmalta.

Ensinnäkin Zoicella pyörii - kuten jo aiemmin on todettu - mainoksia, ja vieläpä samoja mainoksia koko ajan. Ja mielestäni turhan usein soivat myös täysin samat biisit. Lisäksi Zoicen kanavien kuvaukset ovat vähintäänkin hämäriä. Ei niiden perusteella voi edes arvata mitä miltäkin kanavalta soi.

Pandoran ja LastFM:n paras puoli on ollut se, että voi hakea musiikkia jonkin artistin nimellä, ja ohjelma sitten soittaa omasta mielestään saman tyylistä musiikkia. Tämähän siis Zoicesta puuttuu kokonaan. Ja Zoicesta tuntuu vielä puuttuvan paljon muutakin.

Olen siis tullut siihen tulokseen, että Zoicen voi unohtaa, ja keskittyä näihin kahteen muuhun.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Testasin tuota Zoicea, mutta viimeistään ne typerät mainosspotit riittivät siihen, että suljin koko roskan. Pari hyvää biisiä kerkesin bongaamaan, että ei se vähäinen kuuntelu nyt aivan hukkaan mennyt.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
KPL kirjoitti:
Testasin tuota Zoicea, mutta viimeistään ne typerät mainosspotit riittivät siihen, että suljin koko roskan. Pari hyvää biisiä kerkesin bongaamaan, että ei se vähäinen kuuntelu nyt aivan hukkaan mennyt.

Sama.

Kolme biisiä taisi tulla aina kerrallaan ja sitten ne samat mainokset väliin. Musiikista vaikeaa sanoa mitään, koska hermot eivät riittäneet kovinkaan pitkään selailuun, mutta aika perushutulta tuo tarjonta vaikutti.

Ei mun kuppi teetä...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Mainittakoon vielä, että olisin saattanut jaksaa pitempään, jos skippaamalla ei olisi "menettänyt" mahdollisuutta kuunnella jotain muuta biisiä. Eli siis kolme skippaustahan riitti uusiin mainoksiin, joten tämä lisäsi turhautumista selkeästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös