www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 598 453
  • 6 774

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt tuli mukavaa uutisointia ruututiimin kokoonpanosta tuossa jatkiksen jutussa, että Tiku ja Taku on sysätty sivurooliin. Paras vaihtoehto olisi tietenkin ollut, että nämä kaksi näsäviisasta sankaria olisivat hävinneet telkkarista kokonaan, mutta otetaan tämänkin parannus hyvillä mielin vastaan.

Itselleni iso pettymys. Nyt ilmoitetulla kokoonpanolla on valtavan iso riski, suorastaan todennäköistä, että studio-osuudet menee täysin kritiikittömäksi jutteluksi ja hymyilemiseksi. Toisaalta, sitä Liiga varmasti haluaa. Ei saa esittää kritiikkiä televisiossa, kaikilla pitää olla kivaa. Studio-osuuksilta toivotaan samanlaista hajutonta, mautonta, väritöntä ja heikkotasoista kuraa, mitä koko sarja tuppaa nykyään olemaan.

Rantasesta voi olla mitä mieltä tahansa, itse tykkään kaverista erittäin paljon. Herättää toki tunteita, mutta uskaltaa sanoa mielipiteensä ja esittää kovaakin kritiikkiä. Eikä todellakaan ole lajista nimeltä jääkiekko nin pihalla, mitä monet luulee. Nyholm oli puolestaan loistava studioisäntä, toimittajaksi erinomainen asiantuntemus yhdistettynä huumorintajuiseen ja ammattitaitoiseen juontamiseen. Ikävä tulee myös Tuomasta, jos ei juuri ruudussa näy. Ika olisi muuten ollut loistava lisä studioon, valtakunnan parhaita ja viihdyttävimpiä asiantuntijoita kera valtavan intohimon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Rantasesta voi olla mitä mieltä tahansa, itse tykkään kaverista erittäin paljon. Herättää toki tunteita, mutta uskaltaa sanoa mielipiteensä ja esittää kovaakin kritiikkiä. Eikä todellakaan ole lajista nimeltä jääkiekko nin pihalla, mitä monet luulee. Nyholm oli puolestaan loistava studioisäntä, toimittajaksi erinomainen asiantuntemus yhdistettynä huumorintajuiseen ja ammattitaitoiseen juontamiseen. Ikävä tulee myös Tuomasta, jos ei juuri ruudussa näy. Ika olisi muuten ollut loistava lisä studioon, valtakunnan parhaita ja viihdyttävimpiä asiantuntijoita kera valtavan intohimon.
Siis Nyholm olisi ollut oikein hyvä studioisäntä, ja parhaimmillaan keskusteluissa mies oli silloin kun Rantanen ei ollut paikalla. En sitten tiedä miten pihalla ihmiset kuvittelee Rantasen olevan, sillä erittäin pihalla mies ihan aikuisten oikeasti on. Lisäksi se oksettava nuoleskelu esim. Lauri Marjamäen studiovieraana ollessa on jo tahattomassa koomisuudessaan uskomatonta seurattavaa, joten erittäin hyvä että mies on heitetty helvettiin. Ilmeisesti Tiku ja Taku oli kuitenkin niin siiamilaiset kaksoset että pelkästään toista ei voi poistaa, mutta parempi näinkin.

Rantasen asiantuntemus oli lähinnä sitä että muisti korostaa olevansa SANOMAN KIEKKOTOIMITUKSEN SISÄLTÖPÄÄLLIKKÖ, jolla pystyi hiljentämään esim. Tero Lehterän asiantuntemuksen ihan täysin. Viime kaudellakin oli joku keskustelu missä Rantanen tapansa mukaan paasasi jotain omaa "totuuttaan" ja yritti vielä saada Lehterää komppaamaan heittämällä "vai mitä Tertsi, ootko samaa mieltä", niin Lehterä vastaa viileästi että no itse asiassa en ole yhtään samaa mieltä. Tämän jälkeen Tertsi heittää omat pointtinsa, niin Rantanen alkaa huutamaan päälle ja toteaa "TÄMÄN JÄÄKIEKKOSTUDION SISÄLTÖPÄÄLLIKÖN ASEMASSA MINÄ SANON ETTÄ ASIA OLI NYT NÄIN...", Lehterä pyörittelee silmiään ja toteaa miten on parempi antaa asian olla.

Huikeimpiahan näissä sitten oli nimenomaan Nyholmin kommentit siihen perään, sanoo vaan Rantaselle vittuillen että "Niin mitäs se viidensadan liigapelin ja yhden maailmanmestaruuden Tero Lehterä jääkiekosta tietäisi". Onhan tuosta Rantasen spedeilystä osa varmasti käsikirjoitettua rooliakin, mutta sitä en usko että se käsikirjoitettu rooli on olla niin helvetin pihalla kaikesta. Se varmaan tulee ihan luonnostaan.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Ehdottomasti paras televisiointiin liittyvä uutinen on tämä Nyholmin ja Rantasen siirtyminen pois. Kuvottava kaksikko ja Urheilusanomista voi vielä lukea sitä pohjatonta asian___tuntemista. Asiantuntijuus yhdyssanana on tovin jo loistanut poissaolollaan.

Joku tuossa sanoikin, niin Lehkosen Ika olisi kiva. Olisi helvetin kiva, voiskohan Ika korvata vaikka Köllin? Köllihän on kiva jätkä, mutta ei tuo kyllä mitään lisäarvoa.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rantasen asiantuntemus oli lähinnä sitä että muisti korostaa olevansa SANOMAN KIEKKOTOIMITUKSEN SISÄLTÖPÄÄLLIKKÖ, jolla pystyi hiljentämään esim. Tero Lehterän asiantuntemuksen ihan täysin. Viime kaudellakin oli joku keskustelu missä Rantanen tapansa mukaan paasasi jotain omaa "totuuttaan" ja yritti vielä saada Lehterää komppaamaan heittämällä "vai mitä Tertsi, ootko samaa mieltä", niin Lehterä vastaa viileästi että no itse asiassa en ole yhtään samaa mieltä. Tämän jälkeen Tertsi heittää omat pointtinsa, niin Rantanen alkaa huutamaan päälle ja toteaa "TÄMÄN JÄÄKIEKKOSTUDION SISÄLTÖPÄÄLLIKÖN ASEMASSA MINÄ SANON ETTÄ ASIA OLI NYT NÄIN...", Lehterä pyörittelee silmiään ja toteaa miten on parempi antaa asian olla.

Huikeimpiahan näissä sitten oli nimenomaan Nyholmin kommentit siihen perään, sanoo vaan Rantaselle vittuillen että "Niin mitäs se viidensadan liigapelin ja yhden maailmanmestaruuden Tero Lehterä jääkiekosta tietäisi". Onhan tuosta Rantasen spedeilystä osa varmasti käsikirjoitettua rooliakin, mutta sitä en usko että se käsikirjoitettu rooli on olla niin helvetin pihalla kaikesta. Se varmaan tulee ihan luonnostaan.

Niin, noissa sun esimerkeissähän oli kyse täydestä huumorista, jonka jotkut ymmärsi ja toiset taas ei. Tai jonkun mielestä oli huonoa huumoria. Mut ei siinä. Jos on negatiivinen kuva jostain ihmisestä, niin tommoset heitot on helppo tulkita vahvistamaan sitä omaa käsitystä indeksihenkilöstä ja hänen kuvitellusta narsismista. Sun esimerkissä oli muuten kyseessä väittely. Sellaisia tuskin syntyy kovin monia tällä kaudella, kun hymyillään ja vedetään semmosella kaikille kivalla kritiikittömällä ja taskulämpimällä tyylillä. Mark my word.

Ei Vesku tietenkään ole mikään Westerlund tai Kekäläinen, se nyt on varmaan kaikille selvä asia. Mutta toimittajaksi ilman vahvaa pelaajataustaa on todella hyvin perillä lajista nimeltä jääkiekko. Voi käydä kysymässä lisätietoja lukuisilta huippupelaajilta, esimerkiksi Kimmo Timoselta. Toki jotkut pelaajistakin varmasti toista mieltä, mutta paljon saa posiakin. Kuten sanottu, niin Vesku esittää mielipiteensä usein kärkkäästi ja itsevarman oloisesti, mikä närästää monia. Ja kun intohimolla vetää, niin tietysti tulee myös huteja. Mutta edelleen, V.Rantanen ei todellakaan ole niin pihalla jääkiekosta kuin moni luulee.

Miksiköhän muuten Petteri Sihvonenkin kehui Rantasta kaiken nokittelun ja keskinäisen vittuilunkin jälkeen erittäin hyväksi kiekkotoimittajaksi? Se nyt ei yksinään kerro mistään mitän, mutta tuskinpa Petterikään pelkästään kieliopin ja terävän kynän takia Veskua kehui. Mut ai niin, Petterihän varmaan heitti kommentin ironisesti, my bad. Mielipideasioita, mut mä pidän omastani vahvasti kiinni.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Nyholmihan oli loppujen lopuksi ihan jees. Mutta se Rantanen. Voi jeesus mikä värilasien herra. Herra HIFK. aina oli hifkin huonous jostain flunssasta tai päivän kunnosta riippuvaa. Ei koskaan vastustajan paremmuudesta. Onko tää herra vieläkin mukana?

Edit: nimet menivät väärinpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Mr.X minua ei haittaisi jos Rantanen olisi sitä mitä mies on, eli toimittaja. Ei jääkiekkoasiantuntija, koska mies ei ole jääkiekkoasiantuntija. Kirjoitetussa tekstissä osaa olla ihan riittävän hyvä, mutta ei jääkiekkoasiantuntijana.

Ja ei, esimerkissäni ei ollut kyseessä väittely. Siinä SISÄLTÖPÄÄLLIKKÖ kertoo jonkun asian mielestään faktana, ja yrittää saada taustatukea Lehterältä koska itsekin luultavasti tietää Lehterän ymmärtävän asioista enemmän. Lehterä ei väitellyt, vaan sanoi ettei ole asiasta samaa mieltä ja perusteli väitteensä. Keskustelu ei tästä sen jälkeen juuri edennyt, koska sisältöpäällikkö (en jaksanut nyt käyttää capsia vaikka Rantanen jopa puhuu caps lock päällä) alkoi huutamaan ja sanoi ettei asia ole näin ja Lehterä ei jaksanut enää alkaa tilanteesta sen enempää väittelemään koska tilanne ei johtanut mihinkään.

Jotenkin vähän ikävää jos tuollainen perseily voidaan sitten jälkikäteen kuitata huumoriksi, mielestäni melkoista aliarviointia niitä kohtaan jotka maksaa näistä kanavapaketeista ja haluaa nähdä asiallisia jääkiekkokeskusteluita. No ei varmaan SISÄLTÖPÄÄLLIKÖN aikakaudella tulla tätä näkemään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jollain on varmasti Telia Viihteen kautta Ruutu+? Katselin eilen illalla huvikseen jotain vanhaa harkkapeliä ja aika pahasti kuva "laahasi" perässä ettei kiekkoa meinannut pystyä seuraamaan. Nyt kiinnostaisi tietää oliko ongelma vain harkkapelien lähetyksissä vai omassa telkkarissa. Viime kaudella katsoin pelit Ruutu+ nettipalvelun kautta ja silloin ei vastaavaa näkynyt.... pitääkö tässä lähteä vielä telkkarikaupoille?
 

Valo yössä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime vuonna tuo 14,95€ oli opiskelija-alennushinta. Tänä vuonna ei taida olla erillistä opiskelija-alennusta? Saisivat ensimmäisen kierroksen näyttää ilmaiseksi, jotta näkisi mikä tuo lähetyksen taso tänä vuonna on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viime vuonna tuo 14,95€ oli opiskelija-alennushinta. Tänä vuonna ei taida olla erillistä opiskelija-alennusta? Saisivat ensimmäisen kierroksen näyttää ilmaiseksi, jotta näkisi mikä tuo lähetyksen taso tänä vuonna on.
Niin se 14,95 on nyt ihan normaali hinta kaikille. Väärin alennettu hintaa? Vai harmittaako kun joudut nyt luopumaan "saavutetusta edusta" ja muut saa palvelun samalla hinnalla mitä sinä opiskelijana, ethän sinä tuossa itse menetä mitään viime kauteen nähden.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Onko tosi, ettei ruutu toimi pleikkarin kautta?
 

Valo yössä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin se 14,95 on nyt ihan normaali hinta kaikille. Väärin alennettu hintaa? Vai harmittaako kun joudut nyt luopumaan "saavutetusta edusta" ja muut saa palvelun samalla hinnalla mitä sinä opiskelijana, ethän sinä tuossa itse menetä mitään viime kauteen nähden.

En ymmärrä mitä itket. Kunhan totesin tämän. Harmittaako sinua henkilökohtaisesti, että muut kuin sinä ehkä saavat etuja? Sanoinko mitään tuohon suuntaankaan? No en. Olin laittamas juuri sinunlaisia varten sulkuihin hinnasta, että (ymmärrettävästi), mutta lyhyen pohdinnan jälkeen totesin sen olevan itsestäänselvyys. Sinun mielestä on lienee väärin myös saada todeta lähetysten laatu ennen tilausta.

Terveisiä sinne nelonenmafialle vaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
En ymmärrä mitä itket. Kunhan totesin tämän. Harmittaako sinua henkilökohtaisesti, että muut kuin sinä ehkä saavat etuja? Sanoinko mitään tuohon suuntaankaan? No en. Olin laittamas juuri sinunlaisia varten sulkuihin hinnasta, että (ymmärrettävästi), mutta lyhyen pohdinnan jälkeen totesin sen olevan itsestäänselvyys. Sinun mielestä on lienee väärin myös saada todeta lähetysten laatu ennen tilausta.

Kävisikö tämä ruutu.fin laitetesti? Ruutu | Ruutu
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ymmärrä mitä itket. Kunhan totesin tämän. Harmittaako sinua henkilökohtaisesti, että muut kuin sinä ehkä saavat etuja? Sanoinko mitään tuohon suuntaankaan? No en. Olin laittamas juuri sinunlaisia varten sulkuihin hinnasta, että (ymmärrettävästi), mutta lyhyen pohdinnan jälkeen totesin sen olevan itsestäänselvyys. Sinun mielestä on lienee väärin myös saada todeta lähetysten laatu ennen tilausta.

Terveisiä sinne nelonenmafialle vaan.
Mulla on jo useamman kauden ollut Nelonen Pron/viime kaudesta alkaen Ruutu+ -nimellä olleet kanavat televisiossa kortin kautta, ja se on ollut hintansa puolesta aina hieman kalliimpi mitä tuo netin kautta otettu Ruutu+ paketti. Jälleenmyyjällä olen kyllä töissä, mutta silti hinta on kalliimpi mitä pelkän nettisovelluksen kautta. Nelonenmafian kanssa en ole kuitenkaan missään tekemisissä itse suoraan, kiitos vaan kommentista.

Pahoittelut jos koit kysymykseni "itkuna" (mikä on toki aika trendikäs tapa nykyään kuitata kaikki kommentit jotka ei lukijaa miellytä, vähän omaperäisyyttä kiitos), mutta olihan tuo avautumisesi siitä vähän erikoinen kun saat palvelun edelleen samalla hinnalla mitä viime kaudellakin, ja vielä pitäisi sitten lisää saada hintaa pienemmäksi.

Oletko monenakin vuonna saanut testata lähetyksen laadun ennen kauden alkua? Itse olen yhden kauden kikkaillut tällä Ruutu+ nettipalvelulla, se oli tuo ensimmäinen Nelosen kokonaan televisioima eli 2013-14, silloin ei ainakaan ollut mitään kokeilumahdollisuutta. Tosin mielellään olisin kokeillut tuolloin, koska onhan se fakta että telkkarin kautta maksukortilla se lähetys nyt vaan toimii jos joku ei vedä kaapelia poikki tuolla ulkona tai sitten kuse jotain kuvauspaikoilla. Ja jos joku kusee kuvauspaikoilla, niin ei se toimi kyllä netissäkään.
 

Valo yössä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on jo useamman kauden ollut Nelonen Pron/viime kaudesta alkaen Ruutu+ -nimellä olleet kanavat televisiossa kortin kautta, ja se on ollut hintansa puolesta aina hieman kalliimpi mitä tuo netin kautta otettu Ruutu+ paketti. Jälleenmyyjällä olen kyllä töissä, mutta silti hinta on kalliimpi mitä pelkän nettisovelluksen kautta. Nelonenmafian kanssa en ole kuitenkaan missään tekemisissä itse suoraan, kiitos vaan kommentista.

Pahoittelut jos koit kysymykseni "itkuna" (mikä on toki aika trendikäs tapa nykyään kuitata kaikki kommentit jotka ei lukijaa miellytä, vähän omaperäisyyttä kiitos), mutta olihan tuo avautumisesi siitä vähän erikoinen kun saat palvelun edelleen samalla hinnalla mitä viime kaudellakin, ja vielä pitäisi sitten lisää saada hintaa pienemmäksi.

Oletko monenakin vuonna saanut testata lähetyksen laadun ennen kauden alkua? Itse olen yhden kauden kikkaillut tällä Ruutu+ nettipalvelulla, se oli tuo ensimmäinen Nelosen kokonaan televisioima eli 2013-14, silloin ei ainakaan ollut mitään kokeilumahdollisuutta. Tosin mielellään olisin kokeillut tuolloin, koska onhan se fakta että telkkarin kautta maksukortilla se lähetys nyt vaan toimii jos joku ei vedä kaapelia poikki tuolla ulkona tai sitten kuse jotain kuvauspaikoilla. Ja jos joku kusee kuvauspaikoilla, niin ei se toimi kyllä netissäkään.

No ehkä vähän kiivastuksissani kirjoitin. Tarkoituksena ei ollut pahoittaa mieltä. Nykyään on myös trendikäs tapa laittaa sanoja toisten viesteihin, kun ei sitten jälkeenpäin osunutkaan. Enhän minä "avautunut" siitä hinnasta, taikka edes vaatinut pienempää hintaa. Eikö ole aivan rationaalista pohtia tätä mahdollisuutta, jotta ei maksa turhaa liikaa palvelusta, jonka voisi potentiaalisesti saada halvemmalla - kun on "saavuttanut etuja"?

Ja mitä laaduntestaukseen tulee, niin todennäköisesti en ole laatua testannut aiemmin(kaan), koska tilaus on ollut heti ensimmäisestä pelipäivästä alkaen. Lähinnä mietin tuota laadun testaamista siksi, että on eri laitteet käytössä viime kauteen nähden.
 

Arkkienkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Onko tosi, ettei ruutu toimi pleikkarin kautta?

Ei toimi. Tarvitaan älytelkkari, DNA-hubi, Telia-tv (jossa ei ole saatavilla mobiilissa), tai Apple tv. Tai sitten tietysti Chromecast, jos haluaa peilailla. Vaikeaksihan tämä perinteinen televisionkatselu on nykyään mennyt. Itsellänikin Pleikkari olisi ollut ennestään, mutta jotain oli pakko hankkia lisää, niin valitsin Apple tv:n. Toivottavasti osoittautuu hyväksi valinnaksi.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kuinka monesta laitteesta ruutua voi katsoa samaan aikaan,siis lätkää?
Jos en väärin muista niin samasta taloudesta 5 ja eri taloudesta ei onnistu. Mutta kuitenkin pystyy osittain katsomaan. Katkaisee välillä etenkin jos peliä vaihdat mutta kun painat play niin lähtee taas pyörimään. Ainakin viime kaudela toimi ihan hyvin nuin eri talouksissakin.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy se verran itsekin kommentoida, että kyllä tuo 14,95€/kk on todella edullinen hinta siitä, että näkee jokaisen Liiga-ottelun. Itse tuon hyödynsin jo viime kaudella osana kausikorttietua, tosin sopimuksen joutui tekemään 12kk:n ajaksi mutta oli silti edullinen. Tälle kaudelle tuli vielä lisää etuja, kun samaan hintaan saa vielä Urheilusanomat kotiin kannettuna, että digilehtenä. Ja sopimuksen pituuskin on 9kk:ta.

Kuvanlaatukin on hyvää luokkaa. Sekä chromecastin kautta, että HDMI-piuhalla pöytäkoneen kautta. Ja pystyy pariakin peliä katsomaan yhtä aikaa pätkimättä 10megan netillä.
 

Meikäpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils
Ei toimi. Tarvitaan älytelkkari, DNA-hubi, Telia-tv (jossa ei ole saatavilla mobiilissa), tai Apple tv. Tai sitten tietysti Chromecast, jos haluaa peilailla. Vaikeaksihan tämä perinteinen televisionkatselu on nykyään mennyt. Itsellänikin Pleikkari olisi ollut ennestään, mutta jotain oli pakko hankkia lisää, niin valitsin Apple tv:n. Toivottavasti osoittautuu hyväksi valinnaksi.
Miksi Elisa Viihde ei käy?
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Otin tuon Elisa viihteen Ruutu+ systeemin, niin mistä ne ruudun nettitunnarit sitten saa?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Otin tuon Elisa viihteen Ruutu+ systeemin, niin mistä ne ruudun nettitunnarit sitten saa?

Itselläni vielä kun oli Elisa viihde niin jouduin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun saadakseni Ruutu+ nettitunnarit. Tämä tosin ei ollut edes viime kaudella joten voipi olla vanhentunutta tietoa.
 

Arkkienkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Toimii Cc:lla ilman peilausta.

Juu, olet oikeassa. Hain ehkä tässä takaa sitä, että Chromecastissa itsessään ei ole sovellusta, vaan katsomiseen tarvitaan puhelin/tabletti/tietokone.

Miksi Elisa Viihde ei käy?

En ole väittänyt ettei kävisi. Unohdin vaan mainita myös sen. Unohdinko jotain muuta? Lisätkää ihmeessä jos vielä jotain kautta pystyy katsomaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös