www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 596 896
  • 6 774

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytyy sanoa, että Ruutu+ on mielestäni kehittynyt koko ajan hyvään suuntaan. Nykyään "oman pelin" loputtua esimerkiksi toiselle paikkakunnalle siirtyminen käy hyvin näppärästi. Sovellusta on parannettu ja toki sekin on plussaa että sovellus putkahti myös meikäläisen LG-telkkariin. Vaikkakin käyttäminen Chromecastilla on lähes yhtä näppärää, joiltain osin jopa kätevämpääkin.

Täytyy toivoa, että Sanoma pitää Liigan televisiointioikeudet itsellään - eikös ne nyt ole katkolla? Paskin skenaario olisi se, että joku vitun Bonnier/maikkari/c-more ne ostaisi ja sitten taas kuunneltaisiin mikasaukkosta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitäs mitäs! Mulla on kyllä jonkin 4v vanha LG että onkohan myös moiseen tullut. En oo hokassut tarkistaa edes. Kuinkas vanha lg sulta löytyy?

Mulla on viime vuodelta. Ruudun sivuilla lukee valitettavasti näin: "Hiljattain julkaistiin Android TV -sovellus Sonyn ja Philipsin 2016 vuosimallin Android TV-laitteille. Vuodenvaihteen tienoilla on luvassa vielä sovellus LG:n ja Samsungin 2016 Smart TV -laitteisiin."

Mutta tosiaan, Chromecastilla tuo pyörii oikein hyvin, että ei kannata tuosta kovin pahoillaan olla.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Mulla on viime vuodelta. Ruudun sivuilla lukee valitettavasti näin: "Hiljattain julkaistiin Android TV -sovellus Sonyn ja Philipsin 2016 vuosimallin Android TV-laitteille. Vuodenvaihteen tienoilla on luvassa vielä sovellus LG:n ja Samsungin 2016 Smart TV -laitteisiin."

Mutta tosiaan, Chromecastilla tuo pyörii oikein hyvin, että ei kannata tuosta kovin pahoillaan olla.
Juu eipä chromecastia multa löydy, mut hyvin pärjännyt läppäri+tv -yhdistelmällä. Old schoolisti.
 

Jaska T

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärppäinen-fanitus tauolla (poliittiset syyt)
Vesa Rantanen todella hukassa studiossa Miska Humalojan uran suhteen, jota kuitenkin "seurannut läheltä".

Ilmeisesti nämä Liigan televisioinneissa työskentelevät ihmiset eivät tiedä perusasioita joukkueiden keskeisistä pelaajista.

Ammattitaidottomuuttahan tuo on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vesa Rantanen todella hukassa studiossa Miska Humalojan uran suhteen, jota kuitenkin "seurannut läheltä".
Joo, nauroin itsekin kun Vesku toteaa "Ollut vaikka miten monessa mestaruudessa takuumiehenä...", Sebastian Waheeb sitten kyykytti Rantasta sanomalla takaisin että "No ei nyt ihan, menossa kuitenkin vasta toinen kausi Kärpissä."

Eihän se Humaloja ehkä kaikkien kiinnostavin pelaaja ole, mutta todellakin amatöörimäistä jos ei viitsitä tuon enempää taustoja selvittää.
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Mulla on viime vuodelta. Ruudun sivuilla lukee valitettavasti näin: "Hiljattain julkaistiin Android TV -sovellus Sonyn ja Philipsin 2016 vuosimallin Android TV-laitteille. Vuodenvaihteen tienoilla on luvassa vielä sovellus LG:n ja Samsungin 2016 Smart TV -laitteisiin."

Mutta tosiaan, Chromecastilla tuo pyörii oikein hyvin, että ei kannata tuosta kovin pahoillaan olla.

Chrome cast on kyllä mainio vehjes. Muutenkin, noi valmistajien omat Smart-telkkarit alkaa olemaan mennyttä (henk.koht. mielipide). Tulevaisuutta on android-tv. Halvempaa ja fiksumpaa. Nyt esim. Ruutu joutuu tuottamaan omat sovelluksensa eri telkkuvalmistajien alustoille. Huomattavasti parempi kaikille, jos yksi (android) softa riittäis. Ennustelen samanlaista murrosta kuin älypuhelimissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ennustelen samanlaista murrosta kuin älypuhelimissa.
Minä taas ennustan, että telkkari on kohta enää pelkkä tyhmä näyttö. Kaikki sisältö striimataan palveluntarjoajilta maksua vastaan tai ilman. Kakena toimii kännykkä.
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Minä taas ennustan, että telkkari on kohta enää pelkkä tyhmä näyttö. Kaikki sisältö striimataan palveluntarjoajilta maksua vastaan tai ilman. Kakena toimii kännykkä.

Joo, nimenomaan näin. Sen mahdollistaa juuri tuo käyttöjärjestelmien yhtenäistäminen ja sitä kautta sovellukset. Ihan äkkiä tohon ei päästä, eikä edes pelkkään ip-tv jakeluun, sillä kaista ja jakelijoiden kapasiteetti loppuu kesken.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Voi herranen aika Liiga-matsien kuvaus on huonolla tasolla. Onko niin vaikeaa hoitaa kuvausta siten, että sen maaliin menevän kiekon voisi jopa erottaa hidastuksista? Änärituotannossa tämä toimii sata kertaa paremmin.
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi herranen aika Liiga-matsien kuvaus on huonolla tasolla. Onko niin vaikeaa hoitaa kuvausta siten, että sen maaliin menevän kiekon voisi jopa erottaa hidastuksista? Änärituotannossa tämä toimii sata kertaa paremmin.
Just olin tulossa sanomaan samaa.
Upeeta kun Erosen jatkoaikamaali näytettiin hidastettuna kolmesta kuvakulmasta, ja yhdestäkään ei nähnyt miten kiekko maaliin menee! Kolmas hidastus sahasi edestakas suunnilleen koko saatanan kentän halki mutta kiekkoa ei vaan kuvaan saatu missään vaiheessa...
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Muutenkaan nuo "hidastukset" ei edes ole mitään kunnon hidastuksia nhl- ja mm-kisa/olympiatyyliin vaan ennemminkin vaan uusinta. Tähän on ehkä pieni parannus tullut tällä kaudella mutta saisi noita mielestäni vieläkin hidastaa, etenkin "kriittisellä hetkellä".
 

Jaska T

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärppäinen-fanitus tauolla (poliittiset syyt)
Just olin tulossa sanomaan samaa.
Upeeta kun Erosen jatkoaikamaali näytettiin hidastettuna kolmesta kuvakulmasta, ja yhdestäkään ei nähnyt miten kiekko maaliin menee! Kolmas hidastus sahasi edestakas suunnilleen koko saatanan kentän halki mutta kiekkoa ei vaan kuvaan saatu missään vaiheessa...

Ihan samaa asiaa mietin.

Tietyllä tavalla kuvauksen toteutus ja osin selostajien sekä kommentaattoreiden taso on tämän tuotteen heikoin lenkki. Harmi, koska ihmiset ovat kiinnostuneita pelistä.
 

Tach

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseä mietityttää enemmän tuo kuvan laatu. SD tasoista kamaa parhaallakin kuvanlaadulla ruudun kautta. Milloinkohan saataisiin liigapeleihin kunnon kuvanlaatu myös nettilähetyksiin? Television HD-kanavilla kuva on ollut hyvä
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tästä ennenkin puhunut, mutta kyllähän nuo kulmakamerat on täysin turhia. Eiköhän senkin makkarapalkan, jolla kuvaaja luultavasti toimii voisi käyttää johonkin muuhun. Jättää vaikka sen kameran paikalleen kuvaamaan maalinedustajaa sopivalla zoomilla, niin luultavasti fiksumpaa jälkeä tulee. Nyt siellä kameramies seuraa kiekkoa helvetinmoisella zoomilla ja eipä se ihme ole, että se kiekko sitten hukkuu tai kamera pyörii missä sattuu, kun tulee esimerkiksi joku nopea lämäri viivasta. Ja eihän nuo hidastukset periaatteessa ole edes hidastuksia yleensä vaan uusinta samalla nopeudella, mitä pelitilanteessakin tapahtui.
Muutenkin nuo kulmakamerat ärsyttää kun pitää joka kerta leikata sinne, jos kiekko on siellä. Sitten siellä pysytään aivan liian kauan ja välillä kuulet vain selostajan karjunnasta, että jaa se kiekko ilmestyikin jo maalinedustalle.

Kyllä mä sen ymmärrän täysin, että loppuu rahat ja tekijätkin kesken jos vaikka täyttä kierrosta pelataan, mutta voi asiat paljon fiksumminkin tehdä. Vähän turha se on silti edes NHL:ään vertailla, kun aivan eri budjeteilla, tekijöillä ja välineillä pyöritetään hommia.

On myös äänimaailmassa aika iso ero siinä pelataanko ns. kanavan pääottelua vai muita. Usein nuo Ruutu 3-8 kanavien selostukset tulee kuin bunkkerista ja yleisöä tai hallin ääniä et kuule ollenkaan. Aivan kuin kirkossa oltaisiin ja vaikka kaikissa peleissä välttämättä ei kovin suurta tunnelmaa olekaan, niin on siinä silti eroa että kuuletko yhtään mitään vai ns. luonnollisia hallin ääniä.
Kyllä mä haluaisin myös tolppalaukauksienkin kuuluvan edes jotenkin. Nythän sen yleensä huomaa vasta siitä, että tuomari levittää kätensä ja selostaja möykkää.
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Olen tästä ennenkin puhunut, mutta kyllähän nuo kulmakamerat on täysin turhia. Eiköhän senkin makkarapalkan, jolla kuvaaja luultavasti toimii voisi käyttää johonkin muuhun. Jättää vaikka sen kameran paikalleen kuvaamaan maalinedustajaa sopivalla zoomilla, niin luultavasti fiksumpaa jälkeä tulee. Nyt siellä kameramies seuraa kiekkoa helvetinmoisella zoomilla ja eipä se ihme ole, että se kiekko sitten hukkuu tai kamera pyörii missä sattuu, kun tulee esimerkiksi joku nopea lämäri viivasta. Ja eihän nuo hidastukset periaatteessa ole edes hidastuksia yleensä vaan uusinta samalla nopeudella, mitä pelitilanteessakin tapahtui.
Muutenkin nuo kulmakamerat ärsyttää kun pitää joka kerta leikata sinne, jos kiekko on siellä. Sitten siellä pysytään aivan liian kauan ja välillä kuulet vain selostajan karjunnasta, että jaa se kiekko ilmestyikin jo maalinedustalle.

Kyllä mä sen ymmärrän täysin, että loppuu rahat ja tekijätkin kesken jos vaikka täyttä kierrosta pelataan, mutta voi asiat paljon fiksumminkin tehdä. Vähän turha se on silti edes NHL:ään vertailla, kun aivan eri budjeteilla, tekijöillä ja välineillä pyöritetään hommia.

On myös äänimaailmassa aika iso ero siinä pelataanko ns. kanavan pääottelua vai muita. Usein nuo Ruutu 3-8 kanavien selostukset tulee kuin bunkkerista ja yleisöä tai hallin ääniä et kuule ollenkaan. Aivan kuin kirkossa oltaisiin ja vaikka kaikissa peleissä välttämättä ei kovin suurta tunnelmaa olekaan, niin on siinä silti eroa että kuuletko yhtään mitään vai ns. luonnollisia hallin ääniä.
Kyllä mä haluaisin myös tolppalaukauksienkin kuuluvan edes jotenkin. Nythän sen yleensä huomaa vasta siitä, että tuomari levittää kätensä ja selostaja möykkää.

Toi äänimaailma homma on kyllä ihan totta. Eilen kattelin Kärpät-Hinki peliä ja sit käänsin Poriin, niin oli kyllä jäätävä ero äänimaailmassa.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Toimiiko muilla ruutu.fi normaalisti? Mulla ei suostu lataamaan sivua, vaan tarjoaa vikailmoitusta.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Sama. Helvetin hyvän ajan taas valitsi.

Sama ongelma itsellä. Ei suostu lataamaan sivua. DNA netti käytössä.

Nyt päästi jo sisälle, mutta ei anna kirjautua sisään...

On tämä jokavuotista tämän kanssa taistelu. Viime vuonna meni ensimmäisestä puolivälieräottelusta kokonaan ensimmäinen erä näkemättä, kun kaatui koko paska.

edit. tosiaan yritin firefoxilla ja chromella, molemmissa sama ongelma.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
VMP tätä palvelua.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pimeenä on ruutu täälläkin. Ootteko johonkin aspaan kukaan ollu yhteydessä? Onko siis mahdollista, että lätkääkin saa katseltua vielä tänään? Kunhan eivät huomista töpeksi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös