www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 595 976
  • 6 774

Jugis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täh? Avaatko vähän mitä tarkoitat? Minkä kortin? EDIT: siis taidat tarkoittaa maksukorttia? Eikös siellä voi valita myös pankkitililtä "maksamisen" (ja taisi olla joku muukin vaihtoehto)? Ainakin itse muistan eri vaihtoehtoja nähneeni kun tilasin 1vk 0e testin tuossa eilen.
Maksukorttia tarkoitin joo. En silti usko että samalla kortilla tai pankkitililtä pystyy kahteen kertaan tuon käyttämään, kokeilemalla selvinnee. Tietenkin jos käyttää vaikka tyttöystävän/vaimon korttitietoja *hymiö*.
 
Maksukorttia tarkoitin joo. En silti usko että samalla kortilla tai pankkitililtä pystyy kahteen kertaan tuon käyttämään, kokeilemalla selvinnee. Tietenkin jos käyttää vaikka tyttöystävän/vaimon korttitietoja *hymiö*.
Aivan joo.. itsellä on viime kaudesta jo valmiina toinen ruutu-tili, ja jos oikein muistan, jotenkin kikkailin jossain vaiheessa kahdella tilillä ja käytin mun kortin 2 eri maksuvaihtoehtoa (debit/credit) eri tileillä. Voi toki olla, että ei enää toimi.. tosin miksi ei toimisi, eri numerosarjat kuitenkin noissa maksuvaihtoehdoissa, toisaalta sama henkilön nimi. Pitää jotain tässä kehitellä. :)
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo nykimistä esiintyi täälläkin. Peli oli Ilves - Tappara. Eipä taida tuo nykiminen olla laitteista kiinni, vaan ruutu.fi:n kapasiteeteista. Yleensä mitä tärkeämpi/kiinnostavampi peli sitä pahemmin se nykii.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Täällä toimi aivan mainiosti ja hyvällä kuvanlaadulla vieläpä, joskin katsoin kyllä vain alkumatsin pelien ollessa käynnissä, eli starttasin Jyväskylän matsin noin viittä vaille yhdeksän. Huomenna onkin sitten tositesti, kun pääsee ihan suorana katsomaan. Ihan hyvä kuva jäi tämän päivän pelistä.
 

Wire

Jäsen
Heh, itse katsoin Ilves-Tappara pelin iPadilla Belgialaisen hotellin ilmaisen wifin kautta. Homma toimi kuten kotona eli ei voi olla ruudusta kiinni.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Nyt olis katsottuna nämä ottelut, tosin Tappara aina televion kautta iPad + AppleTV kombolla.
Kärpät - Tappara
HIFK - Blues
Lukko - Ässät
JYP - Sport
Ilves - Tappara
ja Pelicans - HPK pelin jatkoerä + VL-kisa


Itselläni keskiviikon matsin ääniä lukuunottamatta toiminut erinomaisesti.

iPad 2 + AppleTV ei ole katkennut kertaakaan tai kuva suuttaantunut
Tietokone ei ole katkennut kertaakaan tai kuva suttaantunut
iPhone 5 ei ole katkennut kertaakaan tai kuva suttaantunut

Eli mennyt kai ihan hyvin?

Keskiviikon pelin äänien kanssa oli ongelmia mutta vaihdoin Ruutu.fi lähetyksen Ruutu.fi sovelluksen kautta tuohon Nelonen Pro lähetykseen jossa ei ollut äänien kanssa ongelmia. Tosin joutu mainoksia katseleen mutta pieni vaiva se siitä oli.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulla näkyy vain Ilves-Tappara! Toivottavasti alkais pian näkymään ettei jää heti eka SaiPan matsi näkemättä.
Jaahas heti alko näkymään ku valitti. :)

Viimekaudelta muistelisin studion näkyneen ainoastaan pääottelussa ja muissa lähetyksissä tuli sitten jotain toissa viikon parhaita paloja ennen peliä. Ei kai se ny niin vaikeata olisi ajaa studiota kaikkiin lähetyksiin ja sitten 5 minuuttia ennen pelin alkua siirtää selostajalle? Sama tietenkin erätauoilla.

Tampereella oli Harjula ja Rautakorpi pitämässä "studiota" mutta onhan tuo aivan jonninjoutavaa raahata ukot halliin noin 5 minuutin "studio" ajan takia. Käyttäisivät senkin rahan vaikka J-P Jalon vissyihin. Voisi myös käyttää kossuihin niin saattaisi äänenpaino muuttua edes kerran pelissä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Heh, itse katsoin Ilves-Tappara pelin iPadilla Belgialaisen hotellin ilmaisen wifin kautta. Homma toimi kuten kotona eli ei voi olla ruudusta kiinni.

Kuten todettua, toimii tuo hitaallakin liittymällä ja Ipadin pienessä näytössä eivät nykimiset edes näy. Kokeileppa ens kerralla niin, että laitat sen Ipadin 50" telkkuun kiinni niin voi olla että liike kentällä ei olekaan enää niin sulavaa...
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuo lähetys kyllä pätkii jopa ammattilaiskäytössä olevalla tietokoneella, joka on tehokkaampi kuin 99% ihmisten kotikoneista. Ipadilla olen yhden pelin kyllä katsonut (vanha malli) eikä pätkiminen ainakaan haitannut ja oli sulavan näköistä. En tiedä miten niillä retina-näytöillä katsominen vaikuttaisi. Mutta änäri tulee loistavalla kuvalaadulla ja ilman pätkimistä omalle kotikoneellekkin, F1-liveä katsoin kerran, loistava kuvanlaatu ja ei pätkimistä (tosin ei ollut se ilmainen viikonloppu). Win8-tabulla, ipadilla, kännykällä (kohtuullisen tehokas myöskin), pöytäkoneella, läppärillä olen tuota koittanut. Linuxilla pätkii vähemmän kuin Windowsilla, mutta mikään noista laitteista ei ole varsinainen nuhapumppu ja muut lähetykset toimivat ihan normaalisti. Olisi mielenkiintoista tietää että miten vika ei voi olla ruudusta kiinni?

Niin ja tuttava koitti katsoa matsin ammattilaiskäytössä olevalla koneella. Kolmannen sukupolven 6-ytiminen Intelin xeon, 16gb keskusmuistia, ssd ja Quadro k5000 näyttis. 100meganen netti, nopeustestien mukaan 95% tuosta maksimi. Miten on mahdollista että tuolla pätkii? Tosin näyttönä 2k-näyttö, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa

Sanoman kapasiteesista kiinni koko homma. Sama juttu oli Urholla. Ilmaislippujen aikana pätkiminen kummasti lisääntyy.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Itsellä iMac late 2012, jolla ainakin HIFK-Blues peli pyöri ilman pätkimisiä ja suurimmalti osin myös HD laatuisena. Erittäin tyytyväinen ainakin toistaiseksi, pitää kuitenkin vielä seurailla ilmaislähetyksiä ennenkuin alan tuosta maksamaan
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahs että 19,95e kk tilaus on muuttunut eilisestä lähtien 29,95e kk tilaukseksi..

Vuoden määräaikainen siis oli.

Miten tämän nyt saa takaisin 19,95e hintaan?

Ihme touhua, eikös ennemminkin pitäs saada alennuksia kun on jo vuoden allu asiakkaana, eikä yhtäkkiä vaan nostaa hintaa..

19,95e/kk alkaen komeilee kuitenkin ruudun etusivulla edelleen..

Pitääkö koko roskalopettaa ja tilata uudestaan että saa normaalihinnan takaisin vai mitä pitäs tehdä..?

Toi kolmekymppiä on kyllä liian suolanen hinta..
 
@sajuki: kannattaisi varmaan lukea ne tilaustiedot/ehdot kun tilaa jotain. Tilasit viime vuonna vuoden paketin joka jatkuu määräajan jälkeen kuukausittain toistaiseksi voimassa olevalla tilauksella sen hetkisen hinnaston mukaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tuossa kun klikkailin koneelta auki Ässät-JYP-ottelua, niin sieltä lähti pyörimään eilinen Pelsut-HPK-lähetys...

edit. nyt toimii, hyvähyvä.
 

Saucer

Jäsen
Pakko antaa Ruudulle peukkua tämän päivän streamista. Eilisen heikon laadun ja pätkimisen jälkeen eivät odotukset olleet korkealla, mutta tänään saatiin pyörimään El Plastico tasaisesti 480hp laadulla. Josko se aurinko paistaisi risukasaankin? We'll see.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käytin tänään eka kerran Ruutu.fi-palvelua, kun sen ilmaiskoodin sain Urheilusanomien liiganumeron mukana. Ihan hyvin toimi alusta saakka, ei mitään valittamista.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pakko hiukkasen antaa risuja ja ruusuja. Kaksi matsia on nyt tälle kaudelle tullut katsottua ja kertaakaan ei ole lähetys pätkinyt. Siinä suhteessa parannus viime kauteen on ollut huomattava ja toivotaan, että meininki sen suhteen pysyy samanlaisena. Kuvan laatu on ollut lähes koko ajan erittäin hyvä. Ainoastaan muutaman pienen hetken ajan on kuva ollut pikselimössöä, mutta ei tosiaan niin että olisi katselukokemukseen vaikuttanut.

Mutta ei niin paljon hyvää etteikö jotain huonoakin (vaikkakaan tämä moite nyt ei suoranaisesti Ruudun toimimiseen liitykään, vaan yleisesti Nelosen lätkälähetysten tuotantoon). Eli tämä äänimaailma minua vaivaa aika helvetin paljon. Tuntuu siltä, että ainoastaan Pron päälähetyksen streamia katsoessa on pelin äänet lähes sillä tasolla kuin niiden kuuluisi ollakin. Tänäänkin KalPan peliä katsoessa ei juuri kaukaloääniä kuulunut selostuksen alta, ja ainakin omasta mielestäni se tappaa pelin fiilistä melko julmalla tavalla. Jotain muutakin kuin selostusta olisi mukava kuulla. Vielä kun viime kauden kuvaongelmien jälkeen saataisiin tuo äänipuoli kohdilleen, niin voisin sanoa että tarjolla on erittäinkin toimiva tuote.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Pieni vinkki Windows 7 käyttäjille: Kannattaa laittaa päälle Aero-teema työpöydällä. Ainakin itsellä muuttui kuva sulavammaksi.
Tämä liittyy Flash-playeriin tearing-ilmiöön, joka jostain kumman syystä paranee kun Aero on käytössä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Eikö pelejä pysty katsomaan jälkikäteen? Olen elänyt siinä uskossa että pitäisi onnistua, mutta en löydä millään eilistä Sport-TPS -peliä (kooste löytyy). Tai sitten minä en vaan osaa.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Eikö pelejä pysty katsomaan jälkikäteen? Olen elänyt siinä uskossa että pitäisi onnistua, mutta en löydä millään eilistä Sport-TPS -peliä (kooste löytyy). Tai sitten minä en vaan osaa.
Kirjoitappa Ruudussa vaikka hakukenttään "Sport", niin löytyy koko Sport-TPS peli! :) Tämä siis edellyttänee sen, että tunnukset löytyy Ruutuun ja olet ostanut kyseisen palvelun.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö pelejä pysty katsomaan jälkikäteen? Olen elänyt siinä uskossa että pitäisi onnistua, mutta en löydä millään eilistä Sport-TPS -peliä (kooste löytyy). Tai sitten minä en vaan osaa.
Helpoiten taitaa löytyä kun menee ruudussa urheilu/liiga ja sitten heti "koko liiga ruudussa" -mainoksen alla on tuo "ottelut"-kohta, josta päivämäärää klikkaamalla löytyy pelien tallenteet. Näin ainakin toimii ubuntun ja chromen kanssa, eiköhän se samanlainen ole kaikilla.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kirjoitappa Ruudussa vaikka hakukenttään "Sport", niin löytyy koko Sport-TPS peli! :) Tämä siis edellyttänee sen, että tunnukset löytyy Ruutuun ja olet ostanut kyseisen palvelun.
Tunnukset löytyy. Mutta en pysty menemään edellisiin peleihin Samsungin Smart TV:n Ruutusovelluksessa. No, pitää striimata tietokoneelta :/
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ruutu uutiskirjeessä mainitaan seuraavaa:

Kesän aikana julkaistiin uudet Apple, Android ja Samsung SmartTV (2012 ja 2013 mallit) -sovellukset
, joilla urheilun ja muun sisällön katsominen missä ja milloin vain on entistäkin helpompaa.

Minä en kyllä löydä Androidille mitään uutta sovellusta vai onko vanha Ruutu-sovellus päivitetty jotenkin, että voi katsoa lätkää sen kautta? Vai onko tullut oma Ruutu pro sovellus?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ruutu uutiskirjeessä mainitaan seuraavaa:

Kesän aikana julkaistiin uudet Apple, Android ja Samsung SmartTV (2012 ja 2013 mallit) -sovellukset
, joilla urheilun ja muun sisällön katsominen missä ja milloin vain on entistäkin helpompaa.

Minä en kyllä löydä Androidille mitään uutta sovellusta vai onko vanha Ruutu-sovellus päivitetty jotenkin, että voi katsoa lätkää sen kautta? Vai onko tullut oma Ruutu pro sovellus?
Näyttää olevan päivitetty Google Play palvelun mukaan 10.07.2014 tuo Ruudun sovellus.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ilmoitapa sitten kun saat. Kiinnostaisi täälläkin kovasti. Pakko saada kunnolla kokeilla ennenkuin rupeaa rahaa syytämään palveluun hirveitä summia. Tiistai-, torstai- ja perjantai-illat ja lisäksi iso määrä viikonloppuja menevät kuitenkin sivu suun, joten turhan vähille jää ne mahdollisuudet katsoa JYPin pelejä muuten. Siihen kun lisätään vielä ongelmat toimimisen kanssa, joita ilmeisesti on ollut varsin paljon, niin ei kiitos. Jos homma toimii ja innostun, niin sitten pitää kokeilla kuukausi, että jaksaako niitä jälkilähetyksiä katsella.
Twitterissä vastasivat saman mikä lukee niitten sivuillakin, että Oma Ruutu => Tilaukset. Niin perjantaina oli ilmestynyt mulle sinne "Muokkaa tilausta" niin sieltä pysty peruuttamaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Twitterissä vastasivat saman mikä lukee niitten sivuillakin, että Oma Ruutu => Tilaukset. Niin perjantaina oli ilmestynyt mulle sinne "Muokkaa tilausta" niin sieltä pysty peruuttamaan.

Juu mä viimeviikolla käytinkin jo sen Ruudun oman kahden viikon tarjouksen, jota tosin ei ole mainostettu. Kiitos kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös