WWE 2K-sarja

  • 2 382
  • 26

Savon leijona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Slovakian jääkiekkomaajoukkue ja KalPa
Pelaako arvon palstalaiset jotain kyseisen sarjan peleistä ? Itse pelaan vielä WWE 2K19 peliä. Sillä se peli on toimiva, ja ei ole sellaisia bugeja kuin WWE 2K20:ssä. En pidä nykyisistä WWE peleistä. Liikaa arcade fiilistä niissä. Omien painijoiden kehittäminen on hauskaa puuhaa. En myöskään pidä nykyisistä kontrolleista pelissä, siksi pysyttelen vanhemmassa mallissa. Olen myös WWE fani, joten viihdyn hyvin pelin parissa.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
GameCuben Wrestlemania ja Day of Reckoning pelejä tuli pelattua aikoinaan paljon. DOR 1&2 löytyykin hyllystä edelleen. Hyviä pelejä vieläkin illanistujaisissa kun ei tarvitse kuin sanoa, että "B:stä lyö, A:sta tekee liikkeitä ja A+B tekee spesiaalin" niin pöljempikin oppii nopeasti vaikka ei olisi ennen pelannutkaan. Kaverilta löytyi silloin aikoinaan myös PS2lta Here Comes the Pain, jota tuli kans pelattua.

Pari vuotta sitten ostin jostain alennuksesta Series X:lle WWE 2K22, mutta jotenkin ne kontrollit ei taipunut itsellä ja sen vuoksi ei kovin usein tule pelattua vaikka visuaalisesti onkin ihan hieno. Reyn Showcasen pelasin läpi, mutta MyRise jäi hieman kesken. Hyvä puoli näissä on, että jos joku painija ei löydy pelistä niin community creationsista löytyy varmasti useampikin vaihtoehto ja joku versio niistä saattaa olla joissakin tapauksissa enemmän oikean näköinen kuin pelin oma versio.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itseltä löytyy WWE 2k23 PS5:ltä ja PS3:lle oli (ja toki on edelleen) 2k14. Molempia on tullut pelattua paljon, paha nyt sinänsä sanoa kummasta tykkään enemmän koska eihän noissa nyt isoja eroja varsinaisesti ole. 2k14 on ehkä pelattavuudeltaan vähän yksinkertaisempi kontrollien osalta, mutta toisaalta kylläpä ne 2k23:n kontrollitkin oppii ihan todella helposti. Toki myönnettäköön että tällaisessa pelissä sellainen suht aivoton näpytys toimii ehkä paremmin, mutta ei nuo nyt mitkään älyttömän pahat ole.

Vähän monipuolisempia uramoodeja näihin kyllä kaipailisi. 2k23:ssa on myös se MyRise-osuus, siinähän ei loppupeleissä ole oikein mitään varianssia mitä siinä voisi käydä. Joo, toki siellä on pieniä eri vaihtoehtoja esim. sen osalta ketä sulla on joukkuekaverina jne, mutta lopputulema tuossa on silti aina se sama. Lisäksi tuossahan on sellainenkin älyttömyys että käytännössä et voi hävitä otteluita tuossa, paitsi sitten niitä mitkä tulee sellaisena cutscenenä ja se häviö on osa tarinaa. Jos häviät matsin niin se pitää pelata uudestaan niin kauan että voittaa.

Tuossahan on ihan äärimmäisen hyviä ideoita, välillä käydään vähän grindaamassa Meksikossa, Japanissa ja Iso-Britannian pubiliigoissa ja lopulta sitten NXT:n kautta palataan takaisin WWE:hen. Sehän olisi hauskaa jos se ulkomailla kiertäminen voisi kestää ihan niin kauan kuin itse haluaa ja tuota storymodea voisit pelata niin kauan kuin itse haluat. Ja vähän vastaavaa tarinaa voisi varmasti rakentaa ihan oikeankin superstaran ympärille, olisihan se nyt hauskaa jos jollain Kurt Anglella tai vastaavalla lähtisit välillä WWE:stä pois ja ottelisit vähän ulkomailla ja sitten voisi halutessaan tulla takaisin.

Se miten itse tuota 2k23:a pääsiassa pelailen on tuo vapaa Universe-moodi, olen kasannut vähän sellaista retro-rosteria, höystettynä muutamalla tämän päivän nimellä. Myönnettäköön toki että eihän tuokaan mikään älyttömän monipuolinen pelitila ole, lisäksi tuo on jotenkin aika buginen esim. rivarlyjen suhteen ja jos mulla on esim. mestarilla joku rivarly päällä niin lähellekään aina siinä ei osata päättää sitä vihanpitoa mestaruusotteluun, vaan se on ihan joku random-matsi ilman mestaruutta. Sitten jos tuon itse muokkaa niin se rivarly ei päätykään... :)

2k23:ssa on myös tuo GM-moodi, vähän olen sitä yrittänyt mutta en ole oikein koskaan päässyt sisälle siihen. Pari kertaa olen yrittänyt lähteä omaa show'ta vetämään, mutta kerta toisensa jälkeen motivaatio tyssää siihen kun jo ekassa show'ssa koko paska päättyy siihen että vaikka miten hienoa matsia yrittäisit bookata, niin se arvosana on joku kaksi tähteä. Olen vähän yrittänyt netistä kaivaa ohjeita tuohon, mutta jotenkin ei jaksa syventyä.

Tuosta 2k14:sta vielä, siinä on itse asiassa pari ihan helvetin siistiä juttua. Ensinnäkin tuo 30 years of WrestleMania, siinä pelaillaan siis nimensä mukaisesti tapahtumia sieltä ekasta WrestleManiasta alkaen läpi ja pisteitä saa sitä mukaa mitä enemmän saat niitä historiallisia tapahtumia osumaan. Undertakerin WrestleMania-voittoputkesta on useampi matsi ja ties vaikka mitä muuta hienoa on mukana. Jotain tällaista voisi olla taas tulevissakin peleissä.

Toinen mistä tykkäsin ehkä eniten oli tuo 2k14:ssa oleva "The Streak" -mode, eli siinä siis otellaan tuolloin vielä voittamatonta Undertakeria vastaan haluamallaan painijalla. Tuossa on vissiin ainakin siihen asti tulleista peleistä isoin vaikeusaste ja myönnetään että itsellä kesti aika pitkään ennen kuin pääsin lähellekään voittoa. Toki tässä kävi sitten se perinteinen, eli kun oppi sen tietyn taktiikan tähän niin sen jälkeen voitot saikin parissa minuutissa. Nopeimmillaan olen tainnut tosiaan johonkin kahteen minuuttiin vetäistä tuon matsin läpi, ei ehkä ihan vastaa sitä millainen tuo putken katkaisu kuuluisi olla... ;)

Mutjoo, ihan hauskaa ajanvietettähän nämä on ja yksinpeleissäkin on hauskaa varianssia jos vaan vähän käyttää luovuutta. Myönnetään toki että 2k23:ssa on muutama ihan vitun raivostuttava juttu, joillakin painijoilla tietyt liikeradat on sellaisia että sitä iskua ladataan puoli päivää ja vihu pääsee sitten yllättämään, vaikka periaatteessa ei pitäisi mitenkään olla mahdollista. Toinen on sitten joukkuematseihin liittyvää, eli tekoäly nimittäin keskeyttää luvunlaskun käytännössä aina. 2 vs. 2 otteluissa tuon vielä kestää kun sen toisen vihun voi käydä pistämässä tonttiin, mutta kokeilin huvikseni pelata Survivor Series -hengessä 5 vs. 5 eliminointia ja siitähän ei tullut mitään. Jos siellä on yksi vihu tontissa ja sen jälkeen jos yrität pistää ne neljä muuta pois kehän laidalta, niin viimeistään sen viimeisen kohdalla tulee isku otsikkoon ja koko homma kusee siihen. Ja jos et tee noille mitään, niin ne keskeyttää aina selätyksen. Pelasin kerran 45 minuuttia tuollaista matsia ja lopetin siinä vaiheessa kun en ollut saanut yhtään selätystä, eikä omastakaan joukkueesta kukaan tippunut.

Hyvä puoli näissä on, että jos joku painija ei löydy pelistä niin community creationsista löytyy varmasti useampikin vaihtoehto ja joku versio niistä saattaa olla joissakin tapauksissa enemmän oikean näköinen kuin pelin oma versio.
Joo olen itse käynyt 2k23:een lataamassa pari painijaa tuolta, toinen on Owen Hart ja toinen on Kanesta se vuosien 2002-03 versio mikä oli ennen sitä maskin poistamista. Tuo on oma suosikki-Kane koska aloin painia seuraamaan niihin aikoihin ja Kane oli ekoja suosikkeja itsellä.

Huvittavaahan tuossa 2003-version Kanessa on se, että ilmeisesti pelin virallisille sivuillekin oli joskus eksynyt kuva juuri siitä Kanesta ja sellaista hypetettiin, mutta se ei sitten koskaan peliin virallisena tullut :D


Tuon linkin takana siis malli siitä millaista tarkoitan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS




Tulevan WWE 2K24 ensimmäistä traileria. Ilmeisesti pääsee pelailee Story Modessa ihan 80-luvulta asti.

Voi vittu. Näytti vähän turhan kiinnostavalta. Tykkäsin kyllä 2K23:sta ja ajattelin että tuo ehkä toimii pahimpaan painikuumeeseen, mutta kyllä tuollainen 40 years of Wrestlemania vaan vaikuttaa vähän turhan kiinnostavalta.

Toki jos pitäisi päänsä ja ostaisi pelin vaikka joskus loppuvuodesta, silloin yleensä on ihan hyviä tarjouksia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Äkkiseltään näyttää ihan WWE 2k23 pelin kopiolta, toki sitten nuo uudet (tai uusvanhat) matsimuodot vaikuttaa ainakin jotkut ihan hienoilta, mutta noin muuten ei sinänsä vaikuta äkkiseltään siltä että ihan uutena tarvitsee ostaa.

Toki sitten tuo 40 years of WrestleMania -moodi voi olla oikeasti aika siisti, tosin en sitten tiedä onko siinä paljon samaa mitä ol 10 vuotta sitten 2k14 pelissä missä oli 30 years of WrestleMania.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos nyt oikein ymmärsin, niin tosiaan tuo pelissä oleva ns. WrestleMania-moodi on samanlainen mikä siinä 2K14 pelissä, eli siinä vaan pelataan niitä matseja läpi ja kun pelaat ns. oikein ne ottelut niin siitä sitten avautuu uusia hahmoja tai areenoita ja vastaavia. Eli tämä nyt varsinaisesti vielä ostohousuja jalkaan laita, kassellaan syssymmällä.

Tosin tuo "Finish the Story" nyt vähän mietityttää, eli olisiko tässä nyt kuitenkin jotain järkevämpää uramoodia tarjolla yksittäisellä painijalla? Tuo Universe-moodi kun ei loppupeleissä nyt ihan hirmu fantsua uramoodia anna, enemmän siinä on hauskuutta kun saa fantasiabookata WrestleManiaan ottelun Hollywood Hogan vs. Roman Reigns...


Jos nuo featuret tuossa tarkoittavat sitä mitä peli sisältää, niin käytännössä se ero aiempaan on tosiaan tuo WrestleMania-moodi.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Voipi muuten viime hetkien tapahtumat WWE:n ympärillä muokata tuotakin. Jos aiemmista ikonisista Wrestlemania-hetkistä on jo Benoit:n takia viety pois, niin Vincen (ja mahdollisesti Brockin??) takia saattaa hävitä lisää isoja hetkiä.

Minkäs tasoinen tuo 23 muuten oli? Edelliset sarjan pelit mitä itse pelannut oli 16 (aikas hyvä) ja 20 (ihan paska)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minkäs tasoinen tuo 23 muuten oli? Edelliset sarjan pelit mitä itse pelannut oli 16 (aikas hyvä) ja 20 (ihan paska)
Ihan hyvä peli mielestäni. Etenkin alkuun sopivan haastava, mutta kyllähän tuossa sitten oppii ne kikat suht hyvin ja tekoälyn liikkeitä pystyy sillä tapaa ennakoimaan, että melko usein poistuu voittajana. Mutta kiva tuota on aina satunnaisesti pelata, itse pelaan pääasiasa sitä Universe-modea ja buukkaan juonikuvioita itse. Olen tosin tehnyt rosterista sellaisen, että sieltä on iso osa nykypäivän nimistä heivattu pois ja mukana on niitä omia suosikkeja sieltä jostain 20 vuoden takaa. Lisäksi myös Hogan, Andre the Giant, Bruno Sammartino ja vastaavat on mukana myös... :D

MyGM mode tuossa olisi myös, mutta jotenkin en osaa sitä pelata kunnolla. Mennyt pari kertaa ihan täysin motivaatio kun vedän Edgellä ja John Cenalla omasta mielestäni eeppisen parinkymmenen minuutin matsin mestaruudesta, niin ottelun jälkeen tulee arvio että 2,5 tähteä. No ei siinä. Pitäisi ehkä tuohonkin joskus perehtyä paremmin.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Roger Moore saako tuossa 2k23 Universe moodissa bookattua kaikenlaisia ottelutyyppejä, mitä peli sisältää? Syksyllä ton pelin latasin ja hetken yritin sitä GM-modea, mutta oli sama fiilis, että en osaa sitä kunnolla. Lisäksi vitutti, että matsityyppejä oli kovin rajallisesti? Tai jos halusi jonkun erikoisemman matsin, niin se oli pelkästään 1v1, ei ollut mahdollisuutta millekään triple threatille tai fatal four waylle. Oli sitten rosterin kanssa koko ajan se tilanne, että jollekin ei ollu käyttöä tai sitten ei painijat riittäneet.

Muuten se peli vaikutti kyllä ihan hyvältä ja itse wrestling varsin ketterältä. Jostain aiemman vuoden versiosta ollut muistaakseni demo tai jossain kokeillut, niin ollut aika kömpelöä. Miettinyt tässä jos lataisi uudestaan pleikkarille ja antaisi uuden mahdollisuuden.

Vanhalla X360lla mulla taisi olla WWE '14 tai '13, kuitenkin viimeinen ennen 2k-brändin alle siirtymistä. Sekin oli muistaakseni ihan laadukas peli omana aikanaan. Voishan sitä toki senkin rotiskon kaivaa hyllyn perukoilta, kun ei ole vielä eroonkaan päässyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore saako tuossa 2k23 Universe moodissa bookattua kaikenlaisia ottelutyyppejä, mitä peli sisältää? Syksyllä ton pelin latasin ja hetken yritin sitä GM-modea, mutta oli sama fiilis, että en osaa sitä kunnolla. Lisäksi vitutti, että matsityyppejä oli kovin rajallisesti? Tai jos halusi jonkun erikoisemman matsin, niin se oli pelkästään 1v1, ei ollut mahdollisuutta millekään triple threatille tai fatal four waylle. Oli sitten rosterin kanssa koko ajan se tilanne, että jollekin ei ollu käyttöä tai sitten ei painijat riittäneet.
Universe-modessa pystyt tosiaan buukkaamaan juuri sellaisia rivarlyja ja sitä kautta matsimuotoja kuin haluat. Sitä pystyt pelaamaan siis kahdella tapaa, eli joko ihan yksittäisellä painijalla ja kone arpoo sulle sitten otteluita ja kuvioita, toki sitten kun etenet niin voit pyytää mestaruusmatseja tai vihanpitoja muita painijoita vastaan ja niitä sitten tulee sieltä. Sitten on tosiaan Universe-modesta se vapaampi "hiekkalaatikko-moodi", missä tosiaan voit pyöritellä kuvioita juuri kuten itse haluat.

Toki tuossakin on sitten se että kone arpoo ne tietyt jutut sinne pohjalle, mutta niitä voit sitten muokata manuaalisesti jos haluat. Itse asiassa sitä manuaalista muokkausta kannattaakin käyttää, koska välillä ainakin itsestä tuntuu että tuo systeemi bugittaa ihan helvetisti ja jotkut vihanpidot eivät joko A. pääty tyyliin koskaan tai B. siinä ei ole oikein mitään logiikaa, mestarilla saattaa olla feudi päällä ja vihanpidon huipennuksena on sitten vaan ihan joku random-matsi ja mestaruus ei ole panoksena... :D

Varaan toki pienen mahdollisuuden sille että mulla on tässä ajan myötä tullut näitä bugeja tuohon enemmän, olen pelin ajassa siis vetänyt läpi jonkun 3-4 vuotta tuossa ja muokkasin tuota rosteria myös sillä tavalla että kaikki nykyiset mestaruudet (ja mestarit) poistin helvettiin ja uudistin myös TV-ohjelmat sellaisiksi että Raw'n ja SmackDownin lavasteet on sellaiset mitkä ne oli n. 20 vuotta sitten, eli SmackDownin rampin yläpuolella on se nyrkkilogo yms. Mestaruuksiksi vaihdoin myös vanhat kunnon World Heavyweight Championshipin ja WWE Championshipin, eli nykyiset Universe-vyöt sun muut on heitetty roskiin. Näitä pystyy siis tuossa moodissa säätämään vapaasti. Eli en tiedä toimiiko tuo ehkä jollain tapaa paremmin jos ei vedä koko pakettia ihan uusiksi, mutta eipä tuo nyt sinänsä itseä haittaa. Pitää vaan muokata ne mestaruusmatsit tarvittaessa itse ja päättää rivarly manuaalisesti, tuolla nyt ei sinänsä pelin etenemisen kannalta ole oikeastaan mitään merkitystä.

Kyllä tuon pelin kanssa saa aikaa kulumaan ja joskus on hauska fantasiabuukata ihan täysin järjenvastaisia juonikuvioita. Mulla oli just esim. WrestleManiassa Shawn Michaelsilla ottelu Hollywood Hogania vastaan, hän ja muut nWo:n ydinjäsenet eli Scott Hall, Kevin Nash ja Eric Bischoff löytyivät kehäkulmauksesta Hoganin kaverina. Samassa tapahtumassa oli vastakkain myös esim. Bret Hart ja Eddie Guerrero. Lisäksi tuossa on erittäin laaja "community creations" osuus, eli voit netistä ladata muiden tekemiä hahmoja peliin. Olen ladannut sen kautta Owen Hartin, Kanen vuoden 2003 maskiversion, Dusty Rhodesin, Stingin ja kaiken huippuna Ludvig Borgan... :D

Iso noista muiden tekemistä hahmoista on itse asiassa erittäinkin hyviä, esim. Dusty Rhodes toimii ihan kehäkuulutuksen nimeä myöten erittäin hyvin, ainoastaan oikeaa musiikkia ei saa. Sama pätee Owen Hartiin. Sting on vastaavasti muuten erittäin hyvä, mutta kuulutuksissa nimi on "The Scorpion" mutta pidän tuota nyt aika pienenä puutteena koska muuten toteutus on hieno. Ludvig Borga nyt on ihan Ö-tasoa, mutta suomalaisena huumoriaspekti on sen verran vahva että piti kokeilla.

Vanhalla X360lla mulla taisi olla WWE '14 tai '13, kuitenkin viimeinen ennen 2k-brändin alle siirtymistä. Sekin oli muistaakseni ihan laadukas peli omana aikanaan. Voishan sitä toki senkin rotiskon kaivaa hyllyn perukoilta, kun ei ole vielä eroonkaan päässyt.
WWE 13 on viimeinen "ei 2k" -peli, sen jälkeen tuli sitten WWE 2k14. Tykkäsin kyllä siitäkin ja sitä tuli pelattua paljon, siinä on itse asiassa aika kiva se 30 Years of WrestleMania moodi missä pelattiin nimensä mukaan vanhoja WrestleMania-tapahtumia läpi ja siinä sai niitä historiallisia tapahtumia mukaan jos teki asiat oikein. Tuo sama on tulevassakin pelissä.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Universe-modessa pystyt tosiaan buukkaamaan juuri sellaisia rivarlyja ja sitä kautta matsimuotoja kuin haluat. Sitä pystyt pelaamaan siis kahdella tapaa, eli joko ihan yksittäisellä painijalla ja kone arpoo sulle sitten otteluita ja kuvioita, toki sitten kun etenet niin voit pyytää mestaruusmatseja tai vihanpitoja muita painijoita vastaan ja niitä sitten tulee sieltä. Sitten on tosiaan Universe-modesta se vapaampi "hiekkalaatikko-moodi", missä tosiaan voit pyöritellä kuvioita juuri kuten itse haluat.

Toki tuossakin on sitten se että kone arpoo ne tietyt jutut sinne pohjalle, mutta niitä voit sitten muokata manuaalisesti jos haluat. Itse asiassa sitä manuaalista muokkausta kannattaakin käyttää, koska välillä ainakin itsestä tuntuu että tuo systeemi bugittaa ihan helvetisti ja jotkut vihanpidot eivät joko A. pääty tyyliin koskaan tai B. siinä ei ole oikein mitään logiikaa, mestarilla saattaa olla feudi päällä ja vihanpidon huipennuksena on sitten vaan ihan joku random-matsi ja mestaruus ei ole panoksena... :D

Varaan toki pienen mahdollisuuden sille että mulla on tässä ajan myötä tullut näitä bugeja tuohon enemmän, olen pelin ajassa siis vetänyt läpi jonkun 3-4 vuotta tuossa ja muokkasin tuota rosteria myös sillä tavalla että kaikki nykyiset mestaruudet (ja mestarit) poistin helvettiin ja uudistin myös TV-ohjelmat sellaisiksi että Raw'n ja SmackDownin lavasteet on sellaiset mitkä ne oli n. 20 vuotta sitten, eli SmackDownin rampin yläpuolella on se nyrkkilogo yms. Mestaruuksiksi vaihdoin myös vanhat kunnon World Heavyweight Championshipin ja WWE Championshipin, eli nykyiset Universe-vyöt sun muut on heitetty roskiin. Näitä pystyy siis tuossa moodissa säätämään vapaasti. Eli en tiedä toimiiko tuo ehkä jollain tapaa paremmin jos ei vedä koko pakettia ihan uusiksi, mutta eipä tuo nyt sinänsä itseä haittaa. Pitää vaan muokata ne mestaruusmatsit tarvittaessa itse ja päättää rivarly manuaalisesti, tuolla nyt ei sinänsä pelin etenemisen kannalta ole oikeastaan mitään merkitystä.

Kyllä tuon pelin kanssa saa aikaa kulumaan ja joskus on hauska fantasiabuukata ihan täysin järjenvastaisia juonikuvioita. Mulla oli just esim. WrestleManiassa Shawn Michaelsilla ottelu Hollywood Hogania vastaan, hän ja muut nWo:n ydinjäsenet eli Scott Hall, Kevin Nash ja Eric Bischoff löytyivät kehäkulmauksesta Hoganin kaverina. Samassa tapahtumassa oli vastakkain myös esim. Bret Hart ja Eddie Guerrero. Lisäksi tuossa on erittäin laaja "community creations" osuus, eli voit netistä ladata muiden tekemiä hahmoja peliin. Olen ladannut sen kautta Owen Hartin, Kanen vuoden 2003 maskiversion, Dusty Rhodesin, Stingin ja kaiken huippuna Ludvig Borgan... :D

Iso noista muiden tekemistä hahmoista on itse asiassa erittäinkin hyviä, esim. Dusty Rhodes toimii ihan kehäkuulutuksen nimeä myöten erittäin hyvin, ainoastaan oikeaa musiikkia ei saa. Sama pätee Owen Hartiin. Sting on vastaavasti muuten erittäin hyvä, mutta kuulutuksissa nimi on "The Scorpion" mutta pidän tuota nyt aika pienenä puutteena koska muuten toteutus on hieno. Ludvig Borga nyt on ihan Ö-tasoa, mutta suomalaisena huumoriaspekti on sen verran vahva että piti kokeilla.


WWE 13 on viimeinen "ei 2k" -peli, sen jälkeen tuli sitten WWE 2k14. Tykkäsin kyllä siitäkin ja sitä tuli pelattua paljon, siinä on itse asiassa aika kiva se 30 Years of WrestleMania moodi missä pelattiin nimensä mukaan vanhoja WrestleMania-tapahtumia läpi ja siinä sai niitä historiallisia tapahtumia mukaan jos teki asiat oikein. Tuo sama on tulevassakin pelissä.
Kiitos vastauksesta.

Itseasiassa kokeilin silloin syksyllä hetken tuota Universe modea yksittäisellä painijalla. Olisi ehkä pitänyt pelata pidempään. Sillä pelaamisella tuli se fiilis, että ei mitään vaikutusmahdollisuutta ollut itsellä tapahtumiin, kone vaan nimenomaan arpoi tapahtumia. Mutta ilmeisesti siis tarpeeksi pitkään pelaamalla niitä pyyntöjä olisi päässyt esittämään. Ehkäpä tuo hiekkalaatikko-moodi olis mielekkäämpi, kun siinä kerran on tuollainen valinnanvapaus.

Itse ei kyllä varmaan jaksa alkaa mestaruuksia tai areenoita muokkaamaan, kunhan on vapautta feudien ja matsien järjestämiseen. Toi GM-mode menisi muuten ihan hyvin, mutta prkl kun on pitänyt rajoittaa niitä matsivaihtoehtoja. Oli siinä hyvääkin, esimerkiksi se, että kassa ei ollut pohjaton. Sitten sai esimerkiksi painijoiden kohdalla taktikoida tekemällä pätkäsopimuksia ym. Mutta tuokin oli vedetty överiksi että aloitettiin nollista ja aloitettiin show't jostain koulun jumppasalista. :D Saisi nyt perusoletuksena olla joku (pienen) areenan show, johon kuuluu muutama perusmatsi, ja sitten sillä kertyynellä kassalla sais buukattua isommat areenat ja erikoisemmat matsit ym.

---

Kyllä se mulla sitten on WWE '13 jossain tuolla hyllyjen perukoilla. Taidanpa kuitenkin ladata tämän 2k23 pleikkarille, eihän mulla ole edes AA-paristoja xboxin ohjaimeen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itseasiassa kokeilin silloin syksyllä hetken tuota Universe modea yksittäisellä painijalla. Olisi ehkä pitänyt pelata pidempään. Sillä pelaamisella tuli se fiilis, että ei mitään vaikutusmahdollisuutta ollut itsellä tapahtumiin, kone vaan nimenomaan arpoi tapahtumia. Mutta ilmeisesti siis tarpeeksi pitkään pelaamalla niitä pyyntöjä olisi päässyt esittämään. Ehkäpä tuo hiekkalaatikko-moodi olis mielekkäämpi, kun siinä kerran on tuollainen valinnanvapaus.
Hiekkalaatikko-moodin fantasiabuukkauksista jälleen päivää:

Viimeisimmän WrestleManian jälkeen päätin tehdä niinkin radikaalin ratkaisun, että siivosin rostereita siihen malliin että pystyin herättämään WCW:n henkiin. Heivasin siis käytännössä kaikki vähänkin isommat WCW-persoonat tuon show'n mukaan, toki otin hieman taiteellisia vapauksia ja pistin sinne Bret Hartin mukana myös British Bulldogin ja Jim Neidhartin. Toki Bulldog siellä hetken aikaa olikin, mutta Neidhartia siellä ei koskaan nähty. Anyway, nyt nWo voi säätää tuolla esim. Goldbergin ja Stingin kanssa, lisäksi tuolla on Eddie Guerrero ja Rey Mysterio tuomassa myös vähän osaamista. Latasin myös CAW-hahmoina löytyneet WCW-ajan Chris Jerichon ja joo, myös Chris Benoitin. Ihan hyvän rosterin tuonne sai kasattua, nyt pystyy sitten WWE:n puolelle nostamaan myös vähän enemmän tuoreempia nimiä.

WWE:n puolella fantasiabuukkaan sitten lähes mielivaltaisesti ihan erilaisia universumeja vastakkain, vasta vähän aikaa sitten minulla oli vihanpito Shawn Michaelsin ja Andre the Giantin välillä... :D Lisäksi Seth Rollinsille haettiin Bloodlinen puolelta vastustajaa vähän kauempaa, mies otteli mestaruudesta Yokozunan kanssa. Myönnetään että eihän näissä aina ole helvetinkään järkeä, mutta pidän tällaisesta fantasiabuukkauksesta ja koska kyseessä on videopeli, niin voin tehdä ihan sellaisen universumin kuin mieli tekee.

Kolmantena juttuna palautin sitten lauantai-iltoihin Saturday Night's Main Eventin, tässä tosin tuo nähdään joka viikko mutta ihan hauska pistää tuollainen mini-show vielä mukaan missä on sekä Raw'n että SmackDownin painijoita mukana. Siinä on aina kuusi matsia per tapahtuma, pitää vielä vähän muokata näitä sellaiseksi että saisi ihan niitä kärkipään ukkoja mukaan tuonne.

Tavallaan tässä pääsee muokkaamaan painimaailmaa sellaiseksi kuin itse haluaisi sen olevan, jotenkin itse olen aina halunnut sellaisen että esim. WWE:llä on kaksi vahvaa brändiä mutta sitten olisi juurikin tuollainen SNME:n kaltainen ohjelma missä esiintyisi molempien painijoita. WCW toimii sitten omana ohjelmanaan ja sielläkin on kova rosteri käytössä.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
^Kyllä Neidhart oli myös WCWssä. Ensin 1993 ja sitten tuli Montrealin jälkeen Bretin mukana, joten sopii sinne myös. Tag teaminä juurikin Bulldogin kanssa. Owen puolestaan ei ikinä ehtinyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
^Kyllä Neidhart oli myös WCWssä. Ensin 1993 ja sitten tuli Montrealin jälkeen Bretin mukana, joten sopii sinne myös. Tag teaminä juurikin Bulldogin kanssa. Owen puolestaan ei ikinä ehtinyt.
Eiku hitto näinpä olikin. Mulla tuli joku oikosulku tässä, katsoin vaan pikaisesti nuo että mitenkä meni mutta taisin jotenkin katsoa ristiin Owenin kanssa. Mitään mestaruutta Anvil ei tainnut koskaan voittaa WCW:ssä?
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Eiku hitto näinpä olikin. Mulla tuli joku oikosulku tässä, katsoin vaan pikaisesti nuo että mitenkä meni mutta taisin jotenkin katsoa ristiin Owenin kanssa. Mitään mestaruutta Anvil ei tainnut koskaan voittaa WCW:ssä?
Ei voittanut ja oli muutenkin aika lyhyt, alle vuoden mittainen visiitti jonka jälkeen taisi jäädä sitten enemmän tai vähemmän eläkkeelle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tulevasta WWE 2k24-pelistä on ilmeisesti nyt tullut julki kaikki 40 Years of WrestleMania -moodin matsit. Lista löytyy tästä:


Tuossa on siis yhteensä 21 matsia ja nopealla vilkaisulla seitsemän taitaa olla samoja joita oli jo 10 vuotta sitten 2k14 pelissä vastaavanlaisessa 30 Years of WrestleMania -moodissa:

-Ricky Steamboat vs. Randy Savage WM III
-Hogan vs. Andre the Giant WM III
-Hogan vs. Randy Savage WM V
-Ultimate Warrior vs. Hogan WM VI
-Razor Ramon vs. Shawn Michaels WM X
-Bret Hart vs. Stone Cold WM 13
-Stone Cold vs. The Rock WM X-Seven

Onhan noista toki moni sellaisia että ne "pitää" olla mukana, mutta on tuo silti aika paljon kun noin moni matsi on pelattu jo aiemmin ja pitää muistaa sekin että tässä on ollut se 10 vuotta välissä tuoda lisää matseja mukaan. Toki sekin pitää muistaa että AEW sotkee hieman kuvioita tässä, WWE-peleissä kun ei voi olla esim. Daniel Bryania ja hänen WrestleMania-hetkeään, sama pätee myös Stingiin ja hänen ainoaan WrestleMania-otteluunsa, tuohan olisi ollut itse asiassa ihan tähän soveltuva kun siellä kävi myös DX ja nWo sekoilemassa matsin aikana. Myöskään mitään Chris Jerichon tai Edgen matsia ei voi AEW:n takia olla mukana.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Tuo tuleva peli tosiaan ennakkotilauksessa ja siitä on tällainen painos tarjolla (kuten ylläkin mainittiin): Osta WWE 2K24 Forty Years of WrestleMania Edition:n ennakkotilaus | Xbox

Vie melkoisesti tilaa mutta pitäisköhän oikein repäistä ja hankkia ns. "höpöpaini"-peli (kuten kasarilla kutsuimme lajia). :) Kasarilla tuli NESillä pelattua Wrestlemania-peliä.

No, en tiedä kuinka vakavissani olen tämän suhteen mutta se mitä olen kokeillut 2K:lta NBA:a niin kyllä osaavat urheilupelejä tehdä.

Jos hankin ja jos porukka täällä hankkii niin olisi paikka Jatkiksen "höpöpainiliigalle". :)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuo tuleva peli tosiaan ennakkotilauksessa ja siitä on tällainen painos tarjolla (kuten ylläkin mainittiin): Osta WWE 2K24 Forty Years of WrestleMania Edition:n ennakkotilaus | Xbox
Mainittakoon nyt vielä, että tuo 40 Years of WrestleMania on ihan kaikissa pelin versioissa mukana, eli ei ole pakko ostaa juuri tätä painosta. Tässä versiossa on se ero muihin, että tuossa on jo heti valmiiksi käytettävissä kaikki pelin hahmot ja sitten siihen verkkopelaamiseen liittyen saa kaikkea lisäsälää käyttöön. Ja kaiketi jotain DLC-hahmoja yms. saa myös tuon myötä mukaan, esim. CM Punk ei taida olla sellaisenaan perusversiossa mutta tuossa ja Deluxe Editionissa on. Mutta nuo kaikki pelimuodot on kaikissa peleissä mukana ja sitten niitä hahmoja saa avattua lisää kun etenee siinä 40 Years of WrestleMania moodissa eteenpäin.

No, en tiedä kuinka vakavissani olen tämän suhteen mutta se mitä olen kokeillut 2K:lta NBA:a niin kyllä osaavat urheilupelejä tehdä.
Itsellä oli melkein 10 vuoden tauko näistä peleistä, pelasin WWE 2k14 peliä aikoinaan paljon ja kaivoin ihan huvikseen PS3:n tuolta kaapin perältä kun halusin verestää muistoja, mutta pidemmän päälle alkoi tehdä mieli pelata vähän tuoreempaakin. Ainakin tähän 2k23-peliin olen itse ollut erittäin tyytyväinen, toki onhan siinä omat buginsa sun muut mutta kokonaisuus kyllä on ihan kiva. Myönnetään toki että tekoälyn kohdalla sen metkut on vähitellen jo alkanut oppia aika hyvin, joten ihan niin kovaa haastetta tämä ei tarjoa kuin joskus viime kesänä mutta kyllä tässä ihan jänniä matseja saa aikaan.

Pelaan lähinnä Universe-modea missä saa buukata itse matsit ja vain mielikuvitus on rajana. Road to WrestleMania on pikkuhiljaa tulossa, alustavasti suunnitelmissa on ainakin Steve Austin vs. John Cena WWE:n mestaruudesta, Shawn Michaels vs. The Rock, Brock Lesnar vs. Andre the Giant ja sitten mahdollisesti myös Triple H vs. Edge. Toisesta maailmanmestaruudesta eli vanhasta kunnon Big Gold Belt World Heavyweight Championshipistä ottelee sitten Roman Reigns ja prätkällä ajeleva Undertaker. Toki vielä voi vähän suunnitelmat elää, mutta ainakin nuo kolme ekaa matsia on sellaisia jotka tullaan näkemään.

Toin mukaan myös WCW:n ja siellä on WCW:n mestaruuden lisäksi vanha NWA:n aikainen maailmanmestaruus, tällä hetkellä WCW:n mestari on Bret Hart ja NWA:n mestari Jim Neidhart. Lisäksi Hart Foundationin dominoinnin täydentää British Bulldog joka on USA:n mestari. Jossain vaiheessa on ajatuksena aloittaa jonkinlainen Hart Foundationin Civil War, otin vähän taiteellisia vapauksia ja pistin Jimin tyttären Natalyan tuonne mukaan manageriksi eli se voisi olla Bret ja Bulldog jotka muodostaa toisen ryhmittymän ja Neidhartit sitten omana ryhmittymänä. Owen Hart mätsää WWE:n puolella eli ei ole osallisena tässä kun ei kerennyt tuonne WCW:hen koskaan mennä. Ei nyt toki sillä että Natalyakaan olisi ollut, mutta laitoin sen managerin ominaisuudessa tuonne mukaan.

Näissä peleissä lähtee jutut välillä ihan helkkarinmoiselle laukalle, mutta sepä tässä onkin parasta kun saa bookata sellaisia vihanpitoja ja matseja joissa vaan mielikuvitus on rajana.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Ostin tuon wrestlemania päkin kanssa tänään. Pääseekö jo ennen 8 päivä pelaamaan, kun osti ennakkoon steamistä?
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Vastaan itselleni, että saa ladattua jo steamistä. Harmillista, että vaikka hyvä netti onkin, niin sen verran ladattavaa että ei taida ennen iltavuoroa ehtiä pelaamaan. Katellaan sitten illalla/huomenna
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vastaan itselleni, että saa ladattua jo steamistä. Harmillista, että vaikka hyvä netti onkin, niin sen verran ladattavaa että ei taida ennen iltavuoroa ehtiä pelaamaan. Katellaan sitten illalla/huomenna
Kysäsenpä vielä tässä, eli onko tosiaan niin ettei Lesnarilla voi pelata pelissä muuten kuin siinä Wrestlemania-showcase moodissa? Ainakin tällaisia juttuja olen lukenut.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Kysäsenpä vielä tässä, eli onko tosiaan niin ettei Lesnarilla voi pelata pelissä muuten kuin siinä Wrestlemania-showcase moodissa? Ainakin tällaisia juttuja olen lukenut.
En oo vielä sinne asti päässyt, pari matsia ehdin pelaamaan, mutta ei näy miestä edes Rosterissa. Myöskin näköjään cm punk löytyy 15 (?) päivä tulevasta dlc:stä. Kiima oli valtaisa kun, ei päässy kahella lempparilla pelaamaan :D
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös