WW-II TRIVIA, play offs 2004

  • 2 530
  • 29

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Nännimäinen
Predatorille iso kiitos mukavan visailun väkertämisestä. Kivahan noita oli miettiä.

Täytyy vain ihmetellä joidenkin ihmisten muistikapasiteettia - paljon mahtuu nippeliä joihinkin päihin. Vai kohtasinko skabassa kaikki maan historian laitosten proffat...Nostan hattua.

Tuleehan näitä kesäloman jälkeen vielä lisää?

Kiitos sinulle kun osallistuit. Hyvin pärjäsit, vaan tällä kertaa vastustajasi oli väkevämpi.
Ihmettelit tuota "joidenkin ihmisten muistikapasiteettia" .. niin olen minäkin ihmetellyt. Seurasamme on varsinaisia superaivoja - kukaanhan ei luonnollisesti tässä kisassa lunttaa esim. googlen tai minkään muunkaan avulla, eihän? Jos lunttaa, niin siinä pettää vain itseään ja sellaista lunttaajaa minä helveksin yli kaiken. Tämä ei ollut kuitenkaan mikään nälväisy ketään kisaan osallistunutta kohtaan, kunhan vain totesin oman uskoni tämän visailun puhtauteen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
melkein sanoisin, että nippelitietoa enemmän on ollut hyötyä logiikasta ja toisaalta laajempien asioitten osaamisesta ja näitten yhdistämisestä ts. arvaamisesta.
Mutta tosiasiassa, aika pihalla sitä useimmiten on pahimpien nippeleitten kanssa.

Sitten on ihan sitäkin kun tämä meidän triviamestarimme välillä kysyy samoja kysymyksiä uudestaan :)
 
Viestin lähetti varjo
melkein sanoisin, että nippelitietoa enemmän on ollut hyötyä logiikasta ja toisaalta laajempien asioitten osaamisesta ja näitten yhdistämisestä ts. arvaamisesta

Tuo pitää varmaan osin paikkansa. Mutta ensinhän ne asiat on sinne mieleen painettava. Lisää eroja syntyy sitten siitä, kuinka pitkäksi aikaa ne faktat sinne jäävät sekä siitä, kuinka hyvin ne osaa aivojen sopukoista tarvittaessa kaivella.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Jep, tattista Predalle ja onnittelut vladille jatkoon menemisestä. Tätä sotahistoriaa on tullut harrastettua pitkälle kymmenen vuotta, mutta eihän sitä peruskoulupohjalta mitään jää mieleen. Tai sitten kysymykset vaan oli vääriä...täytyy kyllä nostaa näin virtuaalisesti hattua, noin, kisaan osallistuneille käveleville sotahistoria-tietosanakirjoille. Jos meikäläisellä ois edes gigan verran enemmän muistikapasiteettia niin....enivei, jään odottelemaan seuraavia skaboja, joita toivottavasti tulee.
->kesälomalle
 

pp33

Jäsen
Viestin lähetti Anton
Voihan Perse!

Putosin jatkosta toiseksi korkeimmalla pistemäärällä? *naurua*
Virtuaalikädenpuristus pp33:lle, en tainut huonolle hävitä - kouluta niitä!

Onnittelut myös muille jatkoon menneille!

Ja tänks Predikselle koko visailusta...

Kiitos, mutta kyllä täytyy edelleenkin todeta, että melkein hävetti pudottaa teikäläisen tasoinen kilpailija. Sattuipahan vaan mukavat kysymykset kohdalle juuri oikealla hetkellä, kiitos siitä Predatorille. Hiemankin monipuolisempi aihepiirin valinta, ja noutaja olisi varmasti löytänyt toisen osoitteen.

Valitettavasti tuo kouluttaminen taitaa jäädä vähemmälle, ilmasotaa kun ei taida olla jatkossa luvassa, eikä meikäläisen nippelitietous juuri sen ulkopuolelle ulotu. Kakkoskierroksen kysymyksien osalta suoritus oli suoraan sanottuna heikko.

Omina valtteinani pidin tässä visassa kysymyksiä 7, 8. Turkkilaisten kansallisuustunnus pitikin hyvin, mutta itse olin hämmästynyt siitä, että lähes kaikki tiesivät Westland Whirlwindin. Ehkä kyseessä ei olekaan ihan niin harvinainen tapaus, kuin olen tähän saakka kuvitellut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös