World of Tanks

  • 261 212
  • 2 155

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä vaan veli Taze, Fochista vedetään läpi keulasta kullalla koko ajan ja pitkä lataus yhdistettynä heikentyneeseen liikkeeseen tekee tuosta tuskaisen pelata. Paikan valinnan suhteen pitää olla tosi tarkka ja sitten kun vaunu on kohtuullisen isokokoinen, arty rankaisee aina todella pahasti.

FV215b on juurikin tuota, tykkäsin Conquerorista ja muutaman matsin tuolla kokeilleena FV tuntuu hyvin pitkälti samalta vaunulta tieriä ylempänä ja siksi on tuntunut nihkeältä ja tälle vekottimelle on vaikea keksiä käyttöä cw-maailmassa koska taustatukena esim 50M tai jenkkien TD:t ajavat saman asian enemmän vahinkoa tekevinä.

4202:ssa eniten haittaavana tekijänä pidän tuota vaunun hitautta. Vaunu kiipeää mäkeä ihan mukavasti mutta kun huippunopues on 40 km/h, on se auttamatta medikaksi hidas verrattuna muihin. Hesh-kudit ovat tosiaan silkkaa itseään, niitä voi käytännössä ampua vain ja ainoastaan pehmeisiin vaunuihin. Muistanpa joskus cw:ssä kokeilleeni näitä ja olikohan T-62A johon kylkiosuma teki vallan 80 damaa :)
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Sääli jos Foch 155:n laita on noin, kun tuo joka tapauksessa on seuraava kymppini. Täytynee joskus hankkia sitten jokin paremmin CW:hen sopiva peli, mutta siirretään se hamaan tulevaisuuteen. Viimeiseen asti pidän tankintuhoojistani kiinni, nih. Koskaan en ole medeillä tai heveillä saanut yhtä hyvää tulosta aikaan, vaikka noita peli jatkuvasti enemmän suosiikin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sääli jos Foch 155:n laita on noin, kun tuo joka tapauksessa on seuraava kymppini. Täytynee joskus hankkia sitten jokin paremmin CW:hen sopiva peli, mutta siirretään se hamaan tulevaisuuteen. Viimeiseen asti pidän tankintuhoojistani kiinni, nih. Koskaan en ole medeillä tai heveillä saanut yhtä hyvää tulosta aikaan, vaikka noita peli jatkuvasti enemmän suosiikin.
Kyllä ainakin minä olen yli kymmenen kertaa pelannut Foch 155:llä cw:tä. Se ei varmaankaan kuulu isompien klaanien cw-varustukseen, mutta kiva sillä on pelata niin cw:tä kuin randomiakin. Yhdellä lippaalla tekee sen 2250 damaa 293 penellä. Ainakin randomissa etupanssari kimmottaa jotakin, kun kaikki eivät ammu kultaa. Pelailen kyllä jatkossakin Fochilla sekä randomeita että toisinaan cw:tä. Toki nämä Jusu7:n mielipiteet antavat aihetta pohdintaan, että kannattaako sitä Fochia käyttää cw:ssä. Onneksi löytyy muitakin hyviä tankkeja.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älkääpä nyt ottako liian tosissanne noita mun kommentteja, ne ovat kuitenkin vain minun näkökulma siihen mitä ja miten vaunut näen. Tosin sen tiedän, että Fochia ei cw:ssä nykyään enää näy. aikaisemmin oli vakikamaa mutta nykyään ei. TD osastolla WT ja jenkit ovat yleisimmät.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jaahas, kuka tunnustaa ilmiantaneensa minut? Äsken tulin rekrytoiduksi mukaan Attero Dominatus -klaaniin ja rekryäjä kertoi, että heidän tessussaan oli joku tai jotkut kertoneet, että minut kannattaa värvätä ja olen klaania katselemassa. Ei voi olla kukaan muu kuin jatkoaikalainen, joten kuka tunnustaa? :)
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaahas, kuka tunnustaa ilmiantaneensa minut? Äsken tulin rekrytoiduksi mukaan Attero Dominatus -klaaniin ja rekryäjä kertoi, että heidän tessussaan oli joku tai jotkut kertoneet, että minut kannattaa värvätä ja olen klaania katselemassa. Ei voi olla kukaan muu kuin jatkoaikalainen, joten kuka tunnustaa? :)
Kuitenkin AD_FI:n kakkosklaani? Sinne ykkösklaaniin on aika kovat vaatimukset. Meidän klaanista on kaksi mennyt sinne AD-FI-klaaniin (ykkösklaaniin).

Minä en ole ainakaan kehunut Mirasanea AD-FI:lle, vaikka AD-FI onkin sinäänsä tuttu klaani ja niihin törmää koko ajan randomeissa. Tänään joku AD-FI:n jäsen kyseli randomissa jotain meidän klaanista.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuitenkin AD_FI:n kakkosklaani? Sinne ykkösklaaniin on aika kovat vaatimukset. Meidän klaanista on kaksi mennyt sinne AD-FI-klaaniin (ykkösklaaniin)

Onhan tuolla kakkosessa Hauptmannille ja Jusullekkin tuttu persoona. En yleensä katsele noita muita klaaneja mutta kyllä tuolta itsellekkin pari tuttua nimeä sattui silmään.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan tuolla kakkosessa Hauptmannille ja Jusullekkin tuttu persoona. En yleensä katsele noita muita klaaneja mutta kyllä tuolta itsellekkin pari tuttua nimeä sattui silmään.
Joo, meinasin varoittaa, että siellä AD_FI kakkosessa on eräs porilainen, jonka juttuja ei kannata kuunnella. Saa nähdä, että kauanko aikaa saa vaikuttaa kyseinen henkilö siinä klaanissa.
 
Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saatan kyllä tietää kuka on kertonut tuolta kerhosta mutta jääköön tarkentamatta, en ole tosin minä. Tuttu klaani juu, tuolla ykkösessä on montakin entistä meikäläistä, osa omasta tahdostaan lähteneitä, osa ei mutta taitavat tutut olla pääosin ykkösporukassa. Siellä on kyllä ihan asiallista väkeä joten onnea vaan matkaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kuitenkin AD_FI:n kakkosklaani? Sinne ykkösklaaniin on aika kovat vaatimukset. Meidän klaanista on kaksi mennyt sinne AD-FI-klaaniin (ykkösklaaniin).

Minä en ole ainakaan kehunut Mirasanea AD-FI:lle, vaikka AD-FI onkin sinäänsä tuttu klaani ja niihin törmää koko ajan randomeissa. Tänään joku AD-FI:n jäsen kyseli randomissa jotain meidän klaanista.

Juu, siis siitä kakkosklaanista kyse. Ykköseen ei minulla riitä kalusto eikä statit. Mutta tällä viikolla saattaa nyt lähteä minulta CW-poikuus, koska sinne kyseltiin jo mukaan.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Masentavaa lukea täältä intistä näitä asioita, sillä mieli tekisi jo taistoon. Tällä hetkellä krediittejä vaille T57 Heavy tallissa ja se onkin päätavoitteeni. Onko miten muuten kokemusta kellään tuosta, että eroaako tuo pelityyliltään miten mm T54E1:stä? Muistaakseni tykin tulinopeus, panssarointi, hiparit nousivat sekä muuttuminen heavyksi. Onko liike ja camo kuinka paljon heikompaa kuin T54E1:ssä?

Klaaniasiaan liittyen ja kuten mirasane jo mainitsi, niin potkut tuli Metelistä epäaktiivisuuden kanssa, joka johtuu täysin tästä intistä. Tarkoitus siis olisi nyt intin ajaksi mennä siihen Metelin/Metallin jäähyttelyklaaniin, joka ilmeisesti on olemassa, näin intin ajaksi. Asiasta viestiä jo laitoinki, mutta katsotaan tuleeko vastausta. Ainakaan edellistä viestiä ei oltu käyty edes lukemassa, jonka laitoin silloin kun se erottamisviesti tuli.

Pahoittelen sekavaa viestiä, mutta ei vielä ihan luonnistu kännykällä tämän uuden palstan käyttö.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Wilderness: Kyllä mä voin laittaa sanaa eteenpäin tuosta aiheesta kun upseerina Metalissa kuitenkin toimin. Laita vaikka yv mulle mikä sun nicki oli niin menee sana varmasti perille ja ihan varmasti onnistuu.

T54E1 oli ainakin itselleni aika haastava vekotin, sellainen kyttäily ja iskuvaunu. Kaupunkimapeissa toimi oikein hyvin mutta avoimella en niin tykännyt. T57 Heavy ei ole liikkeeltään juurikaan huonompi. Arvot nousivat mutta panssarointi kympeissä ei ole häävi ja kun aika paljon kultaa ammutaan randomeissakin, voit varautua siihen että joka suunnasta kudit menevät läpi. CW:ssä käytetään wolfpackina eli ryhmässä useampi vaunu täysillä rullilla tekee pahaa jälkeä. En pahemmin randomeita tuolla ajele varsinkaan yksistään mutta ihan hauska vaunuhan tuo on osastossa/kompassa/cw:ssä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Innostuin sitten eilen aloittamaan ensimmäisen kerran ranskalaisilla tankeilla pelaamisen. Ranskan hevilinjaa alan pelaamaan, osaatteko kokeneemmat kertoa, millainen matka minulla on edessä? Mietin jo, että pitäisikö käyttää pankissa makoilevat vapaat exp:t ja huitaista itsensä kerralla tuonne tier V-VI -luokkaan ja aloittaa pelaaminen vasta sieltä?

Tosin mietin vielä, että olisiko sittenkin järkevämpää aloittaa tuo light-medi -polku...

Klaaniasiaan liittyen ja kuten mirasane jo mainitsi, niin potkut tuli Metelistä epäaktiivisuuden kanssa, joka johtuu täysin tästä intistä. Tarkoitus siis olisi nyt intin ajaksi mennä siihen Metelin/Metallin jäähyttelyklaaniin, joka ilmeisesti on olemassa, näin intin ajaksi. Asiasta viestiä jo laitoinki, mutta katsotaan tuleeko vastausta. Ainakaan edellistä viestiä ei oltu käyty edes lukemassa, jonka laitoin silloin kun se erottamisviesti tuli.

Kyllä sinne varmaan pääsee. Minullekin tuli jo kutsu tuohon uuteen klaaniin, mutta huomasin sen vasta kun olin jo luvannut liittyä Attero Dominatusiin. Muutenkin valmis klaani tuntui paremmalta ajatukselta kuin uusi perustettava alaklaani, koska jälkimmäisestä ei vielä tiedä sitä, tullaanko siellä harrastamaan aktiivista tiimipelaamista stronghold/cw/platta -tasolla vai ovatko pelaajat vain odottamassa paikkoja noista pääklaaneista. Mutta jos ei tuota uutta klaaniviritystä olisi ollut jo työn alla, olisin varmaan minäkin liittynyt tuohon akatemiaan.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Innostuin sitten eilen aloittamaan ensimmäisen kerran ranskalaisilla tankeilla pelaamisen. Ranskan hevilinjaa alan pelaamaan, osaatteko kokeneemmat kertoa, millainen matka minulla on edessä?

Vitosen BDR ja kutosen ARL ovat ihan hyviä tankkeja tierilleen ja alempiin nyt ei ekspaa kannata tuhlata, vaikka sekä D2 että B1 ovatkin ihan hirveitä. Seiskan AMX M4 45 on vissiin melko sukka (mulla on joku 20k matkaa siihen) ja sen jälkeen tulee nuo rullat, jotka kai ovat hyviä vehkeitä kaikki. Ranskalaisethan ei tunnetusti kestä juuri mitään, joten steel walleja ei kannata lähteä hakemaan (on niitä tosin ARL:llä muutama tullut), tykit on hyviä ja penet kohdillaan.

Tosin mietin vielä, että olisiko sittenkin järkevämpää aloittaa tuo light-medi -polku...

Tätäkin on tullut hakattua ja varsin samanlainen tuon hevilinjan kanssa. Siis siinä mielessä, että ensimmäinen pelattava vaunu on vitosen ELC AMX, joka onkin sitten hauskuutta isolla H:lla. Kutosen 12t on ihan ok ja seiskan 13 75 taas kuulemani mukaan melko heikko, kasin 13 90 taas on loistoveheje samoin kuin kympin Batti. Ysin Lorraine ei paljon kehuja kerää, jotkut tykkää, mutta suuren osan mielestä ysin huonoin vaunu.
 
Viimeksi muokattu:

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Niin muuten Hereworth, jos kerran satutaan randomissa samalle puolelle (vahingossa!) ja meikä huutelee moroa siellä chatissa, niin saa vastata ;). Meinasin jo, että olis hypätty tessuun, niin olisi voinut koordinoida vähän, mutta voitettiinhan tuo helposti ilmankin. Taisi olla muuten eka kerta kun oli oman klaanin tyyppi samalla puolella taistelussa, siis kun ei platossa mennä. Vastassa on ollut useamminkin.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Olin varmaan joko jonkinlaisessa berserkkitilassa kun en Tazen moroja huomannut, tai sitten kurwien huutelut tukkivat chatin. Joka tapauksessa sori Taze! Harvemmin juu muutenkaan randomeissa sattuu tuttuja vastaan, kerran tainnut aiemmin oman klaanin platta osua omaan joukkueeseen.

Tänään olisi tarkoitus grindailla TOG-tehtävää joten seura on enemmän kuin tervetullutta! Muutkin saavat vastata huutoon kuin Taze ja Hauptmann, jonka kanssa olen tainnut eniten plattaa vääntää.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Windstormissa oltiin kasitierin matsissa, muistaakseni sulla oli se seiskatierin ranskalainen TD, mulla oli sakujen kutosen medikka VK 30.01P. Ei mikään elämää suurempi matsi. Tänään voi jäädä matsit vähiin, mutta yleensä olen iltasella jonkin aikaa linjoilla.

Vielä tarvisi jonkun 75k expaa ekaan kymppiin (ja 6M krediittiä).
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli eilen sitten myllättyä tallia ja laitettua lihoiksi muutama vaunu joilla ei ole tullut pelattua aikoihin ja sitten tilalle uutta kärryä. Inkkarin jätin talliin koska siitä olen pitänyt mutta Leopard PT:n ostin. Noh, taisi olla viides matsi kun eka voitto tuli mutta hyviä matseja kaiken kaikkiaan tuli. Tykki on aivan jäätävän hyvä ja peruskuti on APCR:ää 268 penellä ja 390 damagella. Tulinopeus on melko heikko mutta tykkäsin kovasti. Panssarointiahan ei käytännössä ole mutta silti, mukavalle vaunulle tuntui vaikka medikaksi kovin varovainen pelityyli tuohon tarvitaan, toisin kuin vaikka T-54:llä.

Sitten nämä jenkkien uudet lightit. T37:n ajelin läpi, ei minkäänlaisia ihmeempia tuntemuksia antanut autoloaderilla mutta sitten tuli tämä M41 Walker Bulldog. Onhan se ihan huikea vekotin kymmenen kudin rullalla. Hauska vaunu mutta kyllähän noi MM:t tekee pelaamisen aika hankalaksi. Tykkäsin kuitenkin mutta on tässä vaiheessa todella vaikea saada masteryä saati muitakaan ylempiä suorituksia, sen verran kovaa settiä noilla pelataan. Vapaalla avasin sitten vielä uuden T49:n ja siihen toki sen 19 sekunnin latauksella olevan derpin. Ammusvalikoima on hauska, normi HE maksoi muistaakseni 710 credua/laaki ja HEAT 720 laaki. Erona HEATin eduksi parempi pene mutta pienempi damage. HEAT peneää 152 700 damagella ja HE:lla vastaavat 76 pene ja 910 damage. Eilen pääsin töräyttämään Ferdiä tornin kylkeen ja onhan tuollainen + 700 hitti mukava katsella. Vaikea vaunu tämäkin on pelata koska lähtö tulee tosi nopeasti ja kiihtyvyys ei niin kovin valtava kuitenkaan lightiksi ole. Tänään testaillaan lisää.
 
Viimeksi muokattu:

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
M41 Walker Bulldog. Onhan se ihan huikea vekotin kymmenen kudin rullalla.

Oletko kokeillut ilman rullaa? Näin äkkiseltään tuntuisi, että tuo on paljon käyttökelpoisempi sille normitykillä. Latausaika kasvaa reilulla sekunnilla, mutta rullan lataaminen jää kokonaan pois ja muutenhan tuossa normitykissä on paremmat arvot (tähtäysaika ja tarkkuus). Mitä noita streameja on tullut katseltua, niin pääosin tuntuvat pelaava tuolla normitykillä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tulipas eilen väkisin grindattua tuo tankki hurjastelu läpi ja väittäsin että siihen meni pitkälle yli 200 peliä. Vittu mitä paskaa tuollainen että on riippuvainen kahdesta täydestä tumpelosta, joista toinen on parhaimmillaan botti joka ajelee vain seiniin kun ei oikeen hahmota rataa. Varmaan ihan hauskaa platalla, yksin ei!
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Tulipas eilen väkisin grindattua tuo tankki hurjastelu läpi ja väittäsin että siihen meni pitkälle yli 200 peliä. Vittu mitä paskaa tuollainen että on riippuvainen kahdesta täydestä tumpelosta, joista toinen on parhaimmillaan botti joka ajelee vain seiniin kun ei oikeen hahmota rataa. Varmaan ihan hauskaa platalla, yksin ei!

Samat fiilikset, paitsi että tuo on vielä pelaamatta läpi, joku 35 voittoa varmaan puuttuu, kun ei tuota kovin pitkään jaksa putkeen ajella. Pakko sitä kai olisi puskea, kun tuolle puolelle miljoonalle löytyisi kyllä käyttöä... jos on vapaaehtoisia plattaan ajamaan tuota, niin huudelkaa :).

Aamulla ehdin pari tuntia pelaamaan ja olihan sellaista MM:ää, että onneksi pääsi töihin :). Joku vähän yli 20 matsia tahkosin, joista kolmessa olin toptier, kolmessa middletier (pelasin nää ysillä) ja lopuissa bottomtier, no joku viisi matsia pelasin scoutilla, jolloin tuo on ihan oletusarvo, mutta kuitenkin. Ei paljon tulosta tullut tehtyä, joskin ST-I:llä tuli hyvät matsit tilille, enää joku 60k ekaan kymppiin.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulipas eilen väkisin grindattua tuo tankki hurjastelu läpi ja väittäsin että siihen meni pitkälle yli 200 peliä. Vittu mitä paskaa tuollainen että on riippuvainen kahdesta täydestä tumpelosta, joista toinen on parhaimmillaan botti joka ajelee vain seiniin kun ei oikeen hahmota rataa. Varmaan ihan hauskaa platalla, yksin ei!

Pelasin itse tota ajeluu tasan tarkkaa sen yhden pelin, ja sai jäädä mun puolesta siihen. 50 voittoo noin tympeässä ja lopulta rahallisesti vähäisessä hommassa ei jaksanut vain kiinnostaa. Ton 500k nyt saa ajamalla T34:lla sen n. 10:ssä pelissä joskus jopa nopeammin.

Piti muuten testata tota uutta kv-85:sta joka ainakin omasta mielestä on vielä parempi kuin vanha kv1s kun en tolla isolla tykillä osannut enään pelata kun oli jäänyt vain talliin pyörimään. Uusi 100mm tykki täyttä hunajaa n.6s latausajalla ja kunnon tarkkuudella +panssari ja nopeus niin alkoi taas sujumaan.

Togi tehtävä ihan täyttä tuskaa, eilen joutui ottamaan yhden ylimääräisen voittopelin ton takia koska arty vetäisi suoraan liikkeestä meikän 71:sen heti pelin alussa. Ei pitäisi joutua noin paljoa vaivaa näkemään.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Togi tehtävä ihan täyttä tuskaa, eilen joutui ottamaan yhden ylimääräisen voittopelin ton takia koska arty vetäisi suoraan liikkeestä meikän 71:sen heti pelin alussa. Ei pitäisi joutua noin paljoa vaivaa näkemään.

LOL, TOG tulee talliin, kun jaksaa joka toinen päivä pelata sen 8-10 matsia :). Mulla on jo kaksi viidestätoista kasassa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pelasin itse tota ajeluu tasan tarkkaa sen yhden pelin, ja sai jäädä mun puolesta siihen. 50 voittoo noin tympeässä ja lopulta rahallisesti vähäisessä hommassa ei jaksanut vain kiinnostaa. Ton 500k nyt saa ajamalla T34:lla sen n. 10:ssä pelissä joskus jopa nopeammin.

Piti muuten testata tota uutta kv-85:sta joka ainakin omasta mielestä on vielä parempi kuin vanha kv1s kun en tolla isolla tykillä osannut enään pelata kun oli jäänyt vain talliin pyörimään. Uusi 100mm tykki täyttä hunajaa n.6s latausajalla ja kunnon tarkkuudella +panssari ja nopeus niin alkoi taas sujumaan.

Togi tehtävä ihan täyttä tuskaa, eilen joutui ottamaan yhden ylimääräisen voittopelin ton takia koska arty vetäisi suoraan liikkeestä meikän 71:sen heti pelin alussa. Ei pitäisi joutua noin paljoa vaivaa näkemään.
Tallipaikka, ei se 500k ;)
Perkele euroani en siihen laita kun sen saa hakkaamalla päätä seinään 8 tuntia :D

Itse en tykkää KV-85:stä, 100mm ei vaan istu mulla tuon vaunun pelitapaan ja alpha on auttamatta liian pieni jos vastassa on ns. "isot pojat", siellä ei sillon hyvä heilu kun naamariin tulee saman verran lämää kun parhaalla tykillä tekee ja ei mitään toivoakaan dingailla, varsinkaan uuden etupanssarin kanssa ja ne vetelee muutenkin jo tornista läpi. Sain siis helvetisti nerffatun KV-1S:n, jolla pelaan 15 sekan latausajalla. On muuten tuskaa, tosin tilastot ei kauheesti dyykanneet, aivokoppa senkin edestä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Keltanokka ilmoittautuu. Britti- ja jenkkitankeilla ajelen ympäriinsä ja ammun kaikkea, minkä päällä näkyy punainen kuvio. Tankkeina on kakkos- ja kolmostason kevyitä ja keskiraskaita, joiden nimet voin tarkistaa myöhemmin jos joku ne haluaa tietää. Menestys on ollut vaihtelevaa, ensimmäisestä poistujasta seitsemän vihollisen eliminointiin. Klaanikutsuja on tullut, mutta olen kieltäytynyt, koska en kovin säännöillisesti ehdi kuitenkaan pelaamaan. Ja jos yhtään addiktion oireita alkaa tulla, niin lopetan heti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös