World of Tanks

  • 261 221
  • 2 155
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Omalla kohdalla, T34:n kärähtää yleensä sen takia, etten muista olla tarpeeksi varovainen. Ja sitten kun alkaa kutia ropista kohti, niin yleensä on jo liian myöhäistä. Yli-innokkuudella on tullut pilattua monta matsia, vaikka tällä vehkeellä pitäisi yrittää olla enemmän selustassa ja hakeutua suojaisiin paikkoihin, missä ei alaosa ole näkyvissä. Juuri noissa kaupunki taistelussa tuppaa käymään ohraisesti hyvinkin nopeasti. Siitä olen samaa mieltä, että tässä tankissa tykki kyllä tekee tehtävänsä, kunhan malttia löytyy tarpeeksi pelaamiseen.

IS-3:n on kyllä heikentynyt edellisen päivityksen yhteydessä, koska ammo rack tulee helposti ja muutenkin kudit uppoavat helpommin edestä. Ei ole enää entisensä.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Omalla kohdalla, T34:n kärähtää yleensä sen takia, etten muista olla tarpeeksi varovainen. Ja sitten kun alkaa kutia ropista kohti, niin yleensä on jo liian myöhäistä. Yli-innokkuudella on tullut pilattua monta matsia, vaikka tällä vehkeellä pitäisi yrittää olla enemmän selustassa ja hakeutua suojaisiin paikkoihin, missä ei alaosa ole näkyvissä. Juuri noissa kaupunki taistelussa tuppaa käymään ohraisesti hyvinkin nopeasti. Siitä olen samaa mieltä, että tässä tankissa tykki kyllä tekee tehtävänsä, kunhan malttia löytyy tarpeeksi pelaamiseen.

IS-3:n on kyllä heikentynyt edellisen päivityksen yhteydessä, koska ammo rack tulee helposti ja muutenkin kudit uppoavat helpommin edestä. Ei ole enää entisensä.

Itse pelaan T34:lla mielestäni suht agressiivisesti, mutta välttelen laakeita paikkoja hinnalla millä hyvänsä. Itse tankki on todella hidas verrattuna esim. IS-3:een. Torniin pitää uskaltaa luottaa, ja suunnata aina sinne mistä kuulaa edes mahdollisesti tulee. Tornin sivusta ja takaa tulee kaikki läpi, joten sitä joutuu suojelemaan aivan samalla tavalla kuin alapeltii. Tornissa on myös ylhäällä iso weakspot johon kaikki yrittävät läheltä ampua jos olet hulldownissa. Ei muuta kuin reipasta heilutteluu niin eivät yleensä osu.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Aika hiljaista on ollut Jatkiksen kanavalla viime aikoina, onko porukka siirtynyt toisiin kuvioihin vai pidetäänkö täällä jotain lomaa, häh?

Joinakin päivinä ei pitäisi pelata ollenkaan, ja eilen oli kyllä just sellainen. Mikään ei vaan onnistunut. Jos yritti mennä edelle scouttaamaan, niin kuolema koitti varmasti. Jos jäi taakse snaippailemaan, niin oma joukkue rullasi vihun, niin ettei päässyt juurikaan edes ampumaan. Ja sitten varmaan kolmasosa peleistä oli Ruinbergissä, TD:llä tietysti ja joo, kyllä nuokin siellä saa toimimaan, mutta ei eilen. Pari hyvääkin matsia osui, ettei tuo nyt ihan päin mäntyä mennyt KV-3:lla 2,5k damaa ja Steelwall sekä lähes stokki KV-4:llä reilu 2k damaa, neljä tappoa (jos olisi kunnon moottori, niin Top Gunin olisi voinut poimia) ja Steelwall + muutama onnistunut Hellcat matsi. Muista peleistä ei ole paljon kerrottavaa. WN7 on aika kuvaava: eilen 947, kun edelliset tuhat matsia 1051 ja edelliset 7 päivää (218 matsia) 1233.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Nyt on aika huonosti kerennyt viikolla pelaamaan, jotain 50 peliä viikonlopun jälkeen. Viikonloppuna kai sitten ehtii vähän enemmänkin pelaamaan, riippuen miten muuttohommat järjestyy. Pari tankkia ois nyt suht hyvässä komppavalmiudessa kutosessa, kv1-s ja Hellcat. Kv-1s sä kohta ekat skillit saavutettu, Hellcatissa tokat skillit jo suht lähellä. Kunhan saan vielä eliteksi tuon KV-1s sän niin siitä lähden kehittämää neukkujen hevilinjaa eteenpäin. Pääsee ensimmäistä kertaa kokeilemaan yli kutostierin matseja. Tallissa ois tosin myös jenkeiltä M3 lee ja neukkujen vitostierin medikka T-34 odottelee muutaman matsin päässä. Varsinkin toi Lee on sellainen tuskavaunu, ettei sillä pelaaminen ole napannut ollenkaan.

Luultavasti siis vedän ensin ton neukkumedin kutostierille, ja sen jälkeen sitten joko sitä linjaa ylöspäin tai neukkuhevejä ylös. Tietty helpottais tiimipelejä, kun vaan sais mahdollisimman nopeesti kasitierin tankin alle.

Jostain syystä MM on ollut myös aika suosiollinen tän viikon ajan, voittoprosentti on kovassa nousussa ja viimeisen viikon aikana voittoprosentti on ollut 66%. Nyt vaan odotellaan sitä MM slumppia, niin saa taas tiputettua prosentit alle 50%. Tuntuu välillä tiimit suosineen, kun on itte tehnyt jotain täysin idioottimaista, niin voitto on silti tullut. Tosin muutaman kerran on ollut niitäkin kun takkiin tulee vaikka itse saa sen 4-5 tappoa matsissa.

Tänään ennen illan lätkämatseja kun kerkeäisi sen verran pelaamaan, että saa 500 tappoa täyteen tän kuukauden aikana. Se 500 000 ois ihan mukava kredittilisä ja helpottaisi seuraavien tankkien unlockaamista. Harmittavasti vaan jää se toinen kuukauden matsitavoite saavuttamatta vähäisen pelaamisen takia. Siitäkään ei paljoa puuttuisi, jolloin jäisi enää se team battlejen 25 tappoa päivässä jäljelle. Tossa ois se kasitierin vehje oikein kätevä, mutta jää nyt muutenkin jo vajaaksi. 7 päivää premium-tiliä lisää ois kelvannut oikein mainiosti.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Parin viikon tauko ollut pelaamisesta.
Mennyt vähän maku peliin....kaipa tässä jossain vaiheessa taas jaksaa pelailla.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Peliuran alun jälkeen tuli karsastettua kevyitä vaunuja pitkään. Tuossa joku aika sitten ostin kumminkin ELC AMXn ja se olikin mielenkiintoista. Aika useinhan tuo tiedusteluajoksi tarkoitettu siirtyminen päättyi ennenaikaiseen kuolemaan. Mutta välillä tuli aivan loistavia pelejä. Vauhdilla johonkin asemaan ja piilosta pystyi jopa tappamaan useampia vastustajia hyvän tykin ja camo-arvojen ansiosta. Kun paljastui vauhdilla uuteen piiloon. Nyt vaihdoin sen AMX12t:n ja taidan pitää siitä vieläkin enemmän näin muutaman pelin jälkeen. Toki vielä ei ole sattunut kohdalle yhtään 8 tier matsia, joihin pitänee pelityyliä taas muuttaa, mutta mukavaa vaihtelua normaaliin heaveillä ajeluuni.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Peliuran alun jälkeen tuli karsastettua kevyitä vaunuja pitkään. Tuossa joku aika sitten ostin kumminkin ELC AMXn ja se olikin mielenkiintoista. Aika useinhan tuo tiedusteluajoksi tarkoitettu siirtyminen päättyi ennenaikaiseen kuolemaan. Mutta välillä tuli aivan loistavia pelejä. Vauhdilla johonkin asemaan ja piilosta pystyi jopa tappamaan useampia vastustajia hyvän tykin ja camo-arvojen ansiosta. Kun paljastui vauhdilla uuteen piiloon. Nyt vaihdoin sen AMX12t:n ja taidan pitää siitä vieläkin enemmän näin muutaman pelin jälkeen. Toki vielä ei ole sattunut kohdalle yhtään 8 tier matsia, joihin pitänee pelityyliä taas muuttaa, mutta mukavaa vaihtelua normaaliin heaveillä ajeluuni.

Itsellä myös alun hevi ja td innostus on vaihtunut juurikin ranskan kevyeen linjaan. Tällä hetkellä AMX 13 90 on enää 10k xpn päässä. Tuon ELCn jälkeen nuo on sopineet omaan käteen loistavasti.

Muuten pelit on menneet eteenpäin loistavasti. Kunhan saan ton läppärin toivottavasti vaihdettua niin alkaa toi fps lasku ja nykiminen loppumaan. Voi sitä ilon päivää.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Germaanien E-50M linjan alennukset osuivat kerrankin sopivasti. Nyt tallissa on ensimmäinen kymppitason medi. Koko linja Panther 2:ta alkaen tuntui todella miellyttävältä. Tarkat ja nopeat tykit yhdistettynä kohtuulliseen panssarin ja liikkuvuuteen tuntuu passaavan loistavasti allekirjoittaneelle. Linjan E-50 ja E-50M molemmat loistavat erinomaisen tykkinsä avulla ja omissa kirjoissani E-50 menee jopa T-54:sen edelle.

Paperilla E-50M ei hirveästi erotu ysitason versiosta, mutta liikkuvuus, hieman matalempi runko ja edempänä oleva torni parantavat merkittävästi suojausta. Edestä päin vastustajien on osuttava joko alapeltiin tai tornin etulevyyn. Ketteryyden takia osuminen ei ole loppuen lopuksi kovin helppoa. Kulmilla edessä olevan tornin takia ei tarvi näyttää ylimääräistä kylkeä juuri ollenkaan (tankki kulmattuna about 45 astetta). Tykkihän on maagisen tarkka, nopea ja kuulat lentävät todella lujaa. Eli pitkillä matkoilla loistava laite.

E-50M:n myötä tallissa on nyt seitsemän kymppitason traktoria. Foch 155 ainoana TD vehkeenä seuranaan heviosastosta IS-4, IS-7, T110E5, T57 ja E100. Näistä laitteista E-100 on ehdoton oma suosikkini - Ruotsin laivan kokonen ilmeistys loistavalla panssarilla ja monsteritykillä. Kiinnostuksen suhteen pelissä ei oikeen enää ole sellaista linjaa, joka jaksaisi innostaa, kuten nämä linjat aikanaan. TD vehkeillä en hirveämmin ole tykännyt pelata. Jotenkin samoissa kartan kohdissa kyttääminen ei vain innosta. Obj 140:sen jälkeen tallissa on oikeastaan kaikkien mahdollisten tankkityyppien edustajat.

Viimeisimpänä olen koittanut pelailla porschen linjaa. Yksinkertaisesti TigerP tuntuu paljon heikommalta hyvään Tiger ykköseen verrattuna. Paljon kehuttu TigerP on omaan makuuni liian kömpelö, tornissa on liian heikko panssari ja tykissä liian pieni damage. Eli linjan pelaaminen saa jäädä. Varmaan täytyy jossain välissä vapaalla kokemuksella avittaa reilusti kasitason laitteen grindiä. Oikeastaan on vähän tullut samallainen fiilis, että peli on kohta pelattu läpi. Ehkä kuitenkin pitäisi alkaa jauhaan patonkien kevyttä linjaa eteenpäin ELC:stä..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänään on kolme kertaa lähtenyt henki kun tankki tekee aivan omia silmukoita. Aivan kuin joku muu ohjaisi sitä. Onko tuollainen yleinen "ongelma"? Tätä ei esiinny useinkaan mutta tänään uskomattoman paljon. Vituttaa kun on kiperä peli ja sitten tankki päättääkin lähteä omia reittejään avoimelle paikalle kunnes se niskalauaus sitten tulee.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Oiskohan kyse lagistä? Onko tankin liikkuminen tökkinyt ennen tuota "ylimääräistä" pyörimistä? Eli, tekemäsi ohjausliikkeet tulevat viiveellä ja pelaaminen menee aivan hanurilleen sitä myötä. Tuskin kukaan on kuitenkaan kaapannut IP-osoitettasi ja sitä kautta aiheuta tankin tuhoutumisia? ;) Se olisi jo aika hc-pelaamista :D
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Oiskohan kyse lagistä? Onko tankin liikkuminen tökkinyt ennen tuota "ylimääräistä" pyörimistä? Eli, tekemäsi ohjausliikkeet tulevat viiveellä ja pelaaminen menee aivan hanurilleen sitä myötä. Tuskin kukaan on kuitenkaan kaapannut IP-osoitettasi ja sitä kautta aiheuta tankin tuhoutumisia? ;) Se olisi jo aika hc-pelaamista :D

Heh, en usko, että kukaan muu tuota tankkia ohjaa. Kyllä se varmasti on tuota lagaamista. Eräs päivä huomasin juuri tuon, että ohjausliikkeet tulivat viiveellä mutta tänään tuo on ollut melko agressiivista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Heh, en usko, että kukaan muu tuota tankkia ohjaa. Kyllä se varmasti on tuota lagaamista. Eräs päivä huomasin juuri tuon, että ohjausliikkeet tulivat viiveellä mutta tänään tuo on ollut melko agressiivista.

Juu, se olisikin täysin läpyskällä heitetty juttu. Itsellä myös ollut lagaamista jonkin verran, mutta ei yhtä häiritsevästi kuin heti viimeisimmän päivityksen jälkeen.

Mitä muuten tapahtuu, jos joku raportoi sinusta MM:lle? Joku heinähattu raportoi minusta, kun ilmiannoin vitutuspäissäni camperit lähtöpisteestä vihulle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitä muuten tapahtuu, jos joku raportoi sinusta MM:lle?

Empäs tiedä. Mä en chattaile oikeastaan laisinkaan tuossa pelin aikana. Joskus voin heittää omille jotain kannustusta. Tosin joku voi vittuuntua väärästä pelityylistäni ja pari kertaa olen ampunut vahingossa tiimiläistä kun ajaa eteen samalla kun painan liipasinta. Pyydä kyllä heti anteeksi. Joku heitti mulle joskus "fakkeja" siinä pelichatissa ja mä toivottelin samaa hymiön kera. Tuli sitten vielä samalta tyypiltä yyveessä kovaa vittuilua. Vastasin ainoastaan "Yeah, right". Ei noille voi kuin hymyillä.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mitä muuten tapahtuu, jos joku raportoi sinusta MM:lle?

Urbaanilegendojen mukaan ei mitään :). Ainakin tietyillä foorumeilla tuntuu olevan yksimielisyys, että koko raportointi mahdollisuus on vain pelaajien rauhoitteluksi. Bannit tulee toisaalta automaagisesti, testasin tämän tuossa pari päivää sitten yhden idiootin kanssa. Ensin jannu työnsi mut puskastani esiin (ja lähes kalliolta alas), jolloin laitoin chattiin että älä töni. Menin samaan puskaan kohta uudestaan ja taas tuo idiotti tuli tönimään, jolloin ammuin sitä kerran... No se tilanne vähän eskaloitui siitä ja laskin sen kylmäksi, seurauksena välitön tunnin banni (en saanut edes pelata matsia loppuun, se oli tosin tilanteessa 13-3 meille).
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
... Ensin jannu työnsi mut puskastani esiin (ja lähes kalliolta alas), jolloin laitoin chattiin että älä töni. Menin samaan puskaan kohta uudestaan ja taas tuo idiotti tuli tönimään, jolloin ammuin sitä kerran... No se tilanne vähän eskaloitui siitä ja laskin sen kylmäksi, seurauksena välitön tunnin banni (en saanut edes pelata matsia loppuun, se oli tosin tilanteessa 13-3 meille).

Itse yritän yleensä ampua juuri sen verran, että tuommoinen kaveri jää kutia vaille vainaaksi. Toinen konsti on itse työntää se kaveri alas laskien pari kuulaa perään. No, ehkä tuo nyt ei niin viisasta ole, mutta miksipä antaa idioottien ryppyillä. Bannia en ole kylläkään saanut, koska en ole koskaan vielä laskenut omia kylmäksi. Ei noita monesti onneksi tapahdu.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Itse yritän yleensä ampua juuri sen verran, että tuommoinen kaveri jää kutia vaille vainaaksi. Toinen konsti on itse työntää se kaveri alas laskien pari kuulaa perään. No, ehkä tuo nyt ei niin viisasta ole, mutta miksipä antaa idioottien ryppyillä. Bannia en ole kylläkään saanut, koska en ole koskaan vielä laskenut omia kylmäksi. Ei noita monesti onneksi tapahdu.

Siinä kävi sellainen pikkuvirhe, että osuin ammorackiin :).

Edit. Työntäminen ei ollut vaihtoehto (sen olisin muuten tehnytkin), sen verran kevyemmällä tankilla olin liikkeellä.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Yritin aloittaa tämän pelin pelaamista. Latasin installerin koneelle ja asensin käyttöliittymän. Kun ohjelman käynnistää, se alkaa ladata yli 6000 megatavun päivitystä, eikä anna tehdä oikein mitään muuta. Onko tuo aivan normaalia? Sen lisäksi tuo päivityksen lataus välillä katkeaa, eikä oikein meinaa lähteä uudelleen lataamaan.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onko tuo aivan normaalia? Sen lisäksi tuo päivityksen lataus välillä katkeaa, eikä oikein meinaa lähteä uudelleen lataamaan.

On. Kannattaa vain "unohtaa" tuo taustalle ja katsoa vaikka tunnin päästä tilanne. Joskus, kun olen tuota jonkin aikaa seurannut, niin se tekee sitä hyppimistä ja on sitten jossain vaiheessa yhtäkkiä valmis.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli todella kivat pelit eilen. Kiitos kaikille osallistuneille. Harmi, etteivät kaikki halukkaat mahtuneet osastoon siinä yhdessä vaiheessa. Toivottavasti saadaan tänään taas paljon porukkaa kanavalle. Osastoa ja joukkuetaistelua tuli pelattua eilen reilut 6 tuntia ja hyvin meni. Ainuttakaan satunnaistaistelua ei tullut eilen pelattua yksin, mikä oli ihan hauskaa vaihtelua.

Siinä yhdessä osastossa taisi tulla ainoastaan kaksi tappiota. Pelejä oli ehkä reilu kymmenen maksimissaan. Tosin tierit olivat vain 4-6 (lähinnä 5-6), mutta silti meni hyvin. Kumpikin tappio olisi ollut käännettävissä voitoiksi, jos olisin ollut skarpimpi.

Minua harmittaa erityisesti se Mountain Passin tappio. Meillä oli kolmen hengen osasto (kaikilla 5 tier). Oltiin top tierejä. Sain 5 vihollista tapettua "Leivänpaahtimella" ja oli vastassa vielä BDR G1B (alle 100 hp) sekä yksi vihollisen tykistö. Kolme max 4 tierin tykistöä oli apunani ja jäljellä minulla oli n. 100 hp. Siinä vaiheessa olisi kai pitänyt jonkun artyn tulla spottaaman se BDR G1B. Kaikki omat artyt kököttivät omassa tukikohdassamme. Aikaa oli vielä hyvin jäljellä. Otin riskin ja menin liian lähelle sitä vihun tankkia ja huonosti kävi. Perääntymään en uskaltanut ruveta, kun takana oli se joki. Kärsivällisyydellä ja paremmalla yhteistyöllä se olisi kai hoitunut voitoksi. Meidän artyt saivat vielä sen BDR:n tapettua, mutta vihollisen artya eivät.

Toisessa tappiossa Janippa teki Hellcatilla yli 3000 damaa. Vihollisella oli jäljellä Prokorovhkan encounterissa vielä n. 200 hp:n KV-1S ja KV1. Meillä oli jäljellä vain Janipan Hellcat. KV-1S oli cappaamassa. Olisi tullut mielenkiintoinen loppu, jos KV-1S olisi saatu pois. Tosin voittoon olisi ollut pitkä matka vielä ja ammuksia tuskin oli Hellcatissa enää paljoa jäljellä. Paljon olisi auttanut, jollen oli heti alkuun töpeksinyt ja kuollut ARL 44:lla.

Joukkuetaisteluissa oli kiva kolmen voiton putki. Hauskin taistelu oli Abbeyssa. Siinä saatiin voitto kahden viimeisen sekunnin aikana, kun Taze tuhosi KV-4:lla vihollisen tier 8 tankin, olisikohan ollut IS-3? Minä onnistuin tuhoamaan oman tukikohdan ringin ympärillä AMX 13 75:n ja T-44:n, vaikka ammuin todella monta hutia. Ne kumpikin pörräsivät yhtä aikaa IS-3 -tankkini ympärillä. Muuten en periaatteessa loistanut siinä taistelussa, mutta onneksi sain ne kaksi päiviltä ja Taze vielä viime hetkellä onnistui tuhoamaan viimeisen vihollisen.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
ja oli vastassa vielä BDR G1B (alle 100 hp) sekä yksi vihollisen tykistö. Kolme max 4 tierin tykistöä oli apunani ja jäljellä minulla oli n. 100 hp. Siinä vaiheessa olisi kai pitänyt jonkun artyn tulla spottaaman se BDR G1B. Kaikki omat artyt kököttivät omassa tukikohdassamme.

Ai artyn pitäisi mennä spottaamaan? Kuulostaa kyllä aika kaukaa haetulta. Ennemmin sen viimeisen TDn olisi kannattanut spotata - joskin sekin on vaikeaa.

Itse ole muuten viimein artyillakin pelaamaan. Tai Saksan linjaa siis kokeilen. Hummelissa olen vasta menossa, ja se onkin aiempiin verrattuna kyllä pettymys. Ei osu yhtään mihinkään. Jos osuu, niin toki tekee kivasti damagea. Toivottavasati seuraavat laitteet ovat parempia.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Eilen oli tosiaan mukavat pelit. Hauptmannin kanssa pelailtiin plattaa pitkin päivää ja illalla sitten otettiin vielä tiimimatsia sen lisäksi.

Toisessa tappiossa Janippa teki Hellcatilla yli 3000 damaa. Vihollisella oli jäljellä Prokorovhkan encounterissa vielä n. 200 hp:n KV-1S ja KV1. Meillä oli jäljellä vain Janipan Hellcat. KV-1S oli cappaamassa. Olisi tullut mielenkiintoinen loppu, jos KV-1S olisi saatu pois. Tosin voittoon olisi ollut pitkä matka vielä ja ammuksia tuskin oli Hellcatissa enää paljoa jäljellä. Paljon olisi auttanut, jollen oli heti alkuun töpeksinyt ja kuollut ARL 44:lla.

Tossakin vähän turhaan höntyilin nollaamaan sitä cappia, kun ois ollut aikaa odotella vielä yhden lisälaukauksen verran. Tosin se Kv-1s oli näkymättömissä vielä siellä capissa, eikä Kv-1 sestä ollut mitään hajua.

Jatkiksen tiimibattlejen jälkeen otettiin vielä PainConin kanssa muutama platta, joista yhdessä sain puristettua itsestä oman WoT-"uran" parhaan taistelun. 8 tierin matsissa pelattiin kahdella Hellcatilla. Top Gun, Halonen's medal ja Ace tanker Catille. 7 tappoa ja 2427 damagea. Joku reilut 1,3k expaa siitä taistelusta irtos. Taistelun jälkeen oli 4 kuulaa jäljellä, 1 kulta, 1 AP ja 2 resettaus HE:ta.

Tänään tosiaan taas ois kivaa illemmalla pelailla tiimiä/komppaa, jos vaan kannulle saadaan porukkaa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ai artyn pitäisi mennä spottaamaan? Kuulostaa kyllä aika kaukaa haetulta. Ennemmin sen viimeisen TDn olisi kannattanut spotata - joskin sekin on vaikeaa.
Minä olin se siis viimeinen td ja kavereina minulla oli 3 artya. Vihollisella oli BDR G1B ja 1 arty.

Meillä taisi olla aloituspaikkana etelä siinä Mountain Passissa. Olin ajanut ehkä vähän turhankin pitkälle sen keskellä olevan aukean yli. Mielestäni kolmesta artystamme kaksi nopeinta olisi voinut lähteä kiertämään Mountain Passin eri reunoja myöten. Yksi olisi voinut jäädä omaan tukikohtaan. Kun sen BDR:n olisi saanut pois, niin vihollisella olisi ollut enää yksi arty jäljellä. Jos jompi kumpi kiertävistä tykistöistämme olisi törmännyt BDR:ään, niin olisi ainakin tiennyt, että missä se on ja siinä vaiheessa olisi voinut joko poimia sen tai mahdollisesti yksin jääneen artyn pois. Olisin voinut myös vain ajaa vihollisen tukikohtaan (jossa se vihollisen tykistö kaiketi oli) sen jälkeen, kun BDR:n sijainti olisi ollut tiedossa. Meidän olisi pitänyt saada hyödynnettyä ylivoimamme.

Minun olisi myös pitänyt jäädä vain paikoilleen kaiketi ja olla kärsivällisempi. Olisi pitänyt tehdä enemmän yhteistyötä tykistön kanssa. Aikaa oli vielä yli 8 minuuttia. Jotenkin siinä tilanteessa ei vain malttanut jäädä paikoilleen. Pelkäsin, että tulee odotettua onneni ohi. Tästä taistelusta pitää oppia.

Lopultahan se BDR G1B löytyi sen aukean jälkeen vasemmalla puolella jonkun matkaa, kun menin sinne tapattamaan itseni. Lamppu syttyi minulla, mutta samalla olinkin jo kuollut. Helpointa näiden taisteluiden analysointi olisi, jos näkisi taistelun itse.
 
Viimeksi muokattu:

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Hauskin taistelu oli Abbeyssa. Siinä saatiin voitto kahden viimeisen sekunnin aikana, kun Taze tuhosi KV-4:lla vihollisen tier 8 tankin, olisikohan ollut IS-3?

IS-3 se tosiaan oli ja aikaa jäi se ruhtinaalliset kaksi sekuntia. Piti se viimeinen kuti ottaa varman päälle, kun tiesin ettei uutta mahdollisuutta tule ja omat hp:t olisi riittäneet pariinkin osumaan IS:ltä. Kesken tuon hunttauksen lämäsin vielä kultaa putkeen, ettei jää siitä kiinni. Onneksi meni läpi vaikka keulaan jouduinkin ampumaan, eikä uskaltanut ihan alapeltiin tähdätä tuolla KV-4:n "tarkkuudella" (mulla on siis se 122 mm putki tuossa vielä, 107 mm ei olisi ollut ongelmaa ilman kultaakaan ampua läpi). Toivoin vaan ettei just osu tuohon autobounce kohtaan.

Seuraavassa pelissä muuten kyykytettiin tuo sama jengi Lakevillessä :). Ja se (omalta osalta) viimeisenkin pelin cappi jäi 4 sekunnista kiinni, harmillisesti ainakin itse tössin sen hevien kanssa taistelun tuossa matsissa lähes täydellisesti, kun pääsivät yllättämään lännestä.

Itse kaipaan tänään plattaseuraa, että saa nuo viikkotehtävien voitot kasaan, joten ottakaa yhteyttä, kun olette linjoilla. Mä olen varmaan tuossa puoli neljästä eteenpäin ainakin jonkun aikaa.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse ole muuten viimein artyillakin pelaamaan. Tai Saksan linjaa siis kokeilen. Hummelissa olen vasta menossa, ja se onkin aiempiin verrattuna kyllä pettymys. Ei osu yhtään mihinkään. Jos osuu, niin toki tekee kivasti damagea. Toivottavasati seuraavat laitteet ovat parempia.

Itse aloin pelaamana huvikseni kaikkien maiden SPG-linjoja läpi. Saksan linjassa olen menossa vasta Grillessä. Onko tuo Hummel myös hidas ampumaan eli onko luvassa yhtä tuskaista menoa kuin neukkujen SU-8:lla jolla joutuu lataamaan ikuisuuden, tähtäämään ikuisuuden ja sitten kun 4 kertaa taistelussa saat ammuttua niin et osu kuitenkaan? Tuolla SU-8:lla tulee todella paljon vaihtelua aiheutetussa damagessa kun josissain taisteluissa ei vaan osu millään.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse aloin pelaamana huvikseni kaikkien maiden SPG-linjoja läpi. Saksan linjassa olen menossa vasta Grillessä. Onko tuo Hummel myös hidas ampumaan eli onko luvassa yhtä tuskaista menoa kuin neukkujen SU-8:lla jolla joutuu lataamaan ikuisuuden, tähtäämään ikuisuuden ja sitten kun 4 kertaa taistelussa saat ammuttua niin et osu kuitenkaan? Tuolla SU-8:lla tulee todella paljon vaihtelua aiheutetussa damagessa kun josissain taisteluissa ei vaan osu millään.

Mulla pyörii tuossa muitten grindausten ohella tuo neukkujen artylinja mukana. SU-8 on todellakin ollut karu vekotin jolla osuminen on todella hankalaa. Kudit eivät pysy tähtäysringin sisällä sitten millään. Joskus on taas sattunut aivan hillittömiä hittejä, jopa oneshotteja mm eilen VK3601:n tiputin ykkösellä eilen. Ei kuitenkaan kuulu minun suosikkeihini.

S-51 oli aikaisemmin ~48 sekunnin latausajalla inhokkejani. Nyt kun tuolla on pelannut ja saanut miehistöä kehittymään, tuolla alkaa osumaankin matseissa ja osumat ovat huikeita, yli 1k osumat eivät ole harvinaisia. Tuo sama tykkihän menee sitten aina ysitieriin saakka. 212A käyttää siis samaa tykkiä, paremmilla ominaisuuksilla tosin.

Lomareissun jälkeen homma maistui taas oikein hyvälle eilen. Voitto% jäi 72,5 ja WN8 >1700. Muutama tankki on tullut myös ostettua. PantherII vaikuttaa muutaman matsin jäljiltä oikein asialliselta vekottimelta. Verrattuna 7 tierin Pantheriin vahinkoakin syntyy ja tykkihän on todella tarkka ja ampuukin nopeasti. T110E3:n ostin myöskin kun tympäännyin T95:n mönkimiseen. T95 on tavallaan ihan hauska vekotin mutta kun sillä et ehdi sitten mihinkään mukaan. E3 on verrattuna serkkuunsa E4:n verrattuna nopeammin ampuva ja paremmin panssaroitu. Tornia ei ole mutta silti tykkään enemmän.

Tänään iltasella varmaan linjoilla joten osastoa varmaan pyöritellään jollain kokoonpanolla ja varmaan jossain vaiheessa mukaankin mahtuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös