World of Tanks

  • 261 946
  • 2 155

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
IS-3 on hieno kasihevi ja jos vertaa nyt vaikka tuohon brittiin niin pesee Caernavonin joka suhteessa, tykin damage, tykin pene, vaunun nopeus & kääntyvyys, panssarointi. Tarkkuus on britissä parempi mutta mitäpä sillä teet jos et läpäise oikein mitään. Tukivaunuksi taustalle tuota Caernavonia wikissä suositellaan huonon panssaroinnin takia ja myös siksi, että ammorack sijaitsee huonosti panssaroidussa etuhelmassa, nerokasta tämäkin...

IS-3:lla on ~400 matsin kokemuksella ja 59% voitoilla pahin riski matsissa tuo ammorackin meno. Olen pitänyt välillä kahtakin korjaussarjaa matkassa ihan tuolla riskillä jotta pysyisin matsissa mukana vaikka ammorack menisikin. Tykin depressio on myöskin huono mutta vaunu on kulmattavissa rinteissä myös siten, että pääset ampumaan mäelle paljastamatta alaetupeltiä johon tuossa kannattaa ampua. Kaiken kaikkiaan siis kyseessä on parhailla kilkkeillä kokonaisuutena paras tier8 hevi. Kuten jossain sanottiin, ei loista missään mutta ei myöskään ole huono missään.

Vinkkinä muuten jos teiltä löytyy T18, kakkostierin jenkkien td derppitykillä tallista. Käykääpä pelaamassa joskus kakkosen matseja. Siellä pyörii paljon näitä uusia lahjavaunuja ja matsit ovat hulvattomia. Otin eilen 267 osumaa itse, tuhosin 7 vaunua ja selvisin hengissä. Tuo T7 Combat Car kun ei läpäise T18:n panssaria mistään niin oli kilinä sen mukainen :)

Edit: VTVH: suosittelen siirtymään brittien td-linjalle. Churchill GC ei ole häävi vaunu sekään mutta AT-7 jo on hauska vaunu ja siitä eteenpäin AT-15,Tortoise ja kruununa itse lohikäärme, kaikki hauskoja pelattavia.

Nebula: Itse en XVM:ää käyttänyt alkuun ihan jo siitä syystä, että en näkisi minkä tasoisia pelaajia tiimeissä on ja tuo on kieltämättä ongelma monille. Tiimeissä näkee joskus afkaajia jotka katsovat, että ahaa, 38% mahkut voittoon, menen afkiksi ja talliin seuraavaan vaunuun. Tämä on se ongelma. Toisaalta näet esim kaupunkimapeissa jos samaa kulmaa pelaa kaveri jolla on paremmat statsit, tiedät hänen ymmärtävän jotain pelistä ja pystyt luottamaan hänen ratkaisuihinsa. Esim eilen Malinovkan encounterissa olin toptierissä seiskan td:llä mäen päällä. No, oman puolen Tiger oli vieressä mutta kun vastaan tuli kolme vaunua(2*kutosen hevi + yksi vitosen medi), otti tämä Tiger jalat alleen ja ajeli alas kirkon taakse ja jätti mut mäelle yksin näitten vaunujen kanssa. Tulos oli sitten selvä, nuo kiertivät minut eikä JgPantherilla kolmea vastaan pärjätä. Minun virhe oli se, että XVM:stä huolimatta en katsonut kuin liian myöhään, että tämä Tiger oli wn7 ratingilla alle 300 pelaaja... Olisi siis pitänyt arvata mitä tästä tuleman pitää.
 
Viimeksi muokattu:

Yakuza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hokki, IPK
Kyllähän täältäkin yksi innokas pelaaja löytyy.

Nimimerkki on Fofanov. Wotin kauhu. Kaikkihan varmaan tunnistaa jo.

Vaunut

IS
M18 Hellcat
Jagdpanzer IV
AMX 40
SU-85B

Peleille tullaan, jos mukaan otetaan.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse en XVM:ää käyttänyt alkuun ihan jo siitä syystä, että en näkisi minkä tasoisia pelaajia tiimeissä on ja tuo on kieltämättä ongelma monille. Tiimeissä näkee joskus afkaajia jotka katsovat, että ahaa, 38% mahkut voittoon, menen afkiksi ja talliin seuraavaan vaunuun. Tämä on se ongelma.

Itse tykkään noista vähän pienemmistä voittomahkuista parista eri syystä. Näissä saa yleensä enemmän damagea/rahaa tehtyä jos tulee voitto, vastustajat ei pelaa niin tarkasti kun luulevat että voitto tulee helpolla, ihmiset ei osaa lukea oikein kuitenkaan tilastoja, eli jos vaikutus perustuukin parii artyyn joilla on hyvät statsit verrattuna omiin, tai artya on esim. kolme kaupunkimapissa joissa noista ei loppujen lopuksi ihan hirveää hyötyä ole. Toki jos parhaimmat statsit on platoonalla vastustajalla niin tietää kyllä että nokkaa tulee.

Battlessa huonoimmat voitonmahkut on meidän jengillä ollut 8%, voin sanoo, että en koskaa oo nähnyt moista tarkkuutta, oikee aikaisuutta ja iskua kun noilta tuli. Saatiin jopa yksi tapettua, jonka jälkeen perus himmailua ennekuin yks kaks alko kunnolla pamahtelemaan. Joka kuti läpi, just oikeet vaunut ampu parhaista paikoista, jonka jälkeen position vaihto ja uudelleen.

28% mahkuilla voitettu yleensä aina. Mikit ja kuulokkeet vaikuttaa tohon niin paljon.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo on skode totta. Huonotkin mahku%t antavat toki mahdollisuuden voittoon ja olen huomannut sen, että alemmissa tiereissä jos joukkueessa on 2-3 keskivertopelaajaa parempaa peluria, tämä yksistään nostaa mahdollisuuksia. Nostaa hyvien pelaajien mukana olo siis tietysti jo itsessään mahdollisuuksia mutta jos nämä paremmat pelaajat jostain syystä kuolevat nopeasti, tsäänssi% näyttää nousevat yhtäkkiä ja ihan reippaasti. Nuo mahdollisuudet siis edellyttävät sen, että jokainen pelaaja pelaisi omalla tilastollisella tasollaan ja näinhän ei tietysti aina käy. Itselläni esim wn7 rating on tällä hetkellä jossain 1270 huitteissa mutta kun katsoo viimeisten päivien suorittamista, keskiarvo menee jossain 1500-1550 keskiarvossa, parhaina päivinä kuten eilen 1699 ja voitto% 65,22.

Saksan td linjaa testailin eilen taas ja huomasin tier8 Waffenträgerissä sellaisen pointin, että pienempi 128 millin tykki toimii paljon paremmin. Isompi 150 millinen on hidas lataamaan, rammerin kanssa 18 ja risat ja pene kun on huonompi niin tästä syystä lähdin testaamaan pienempää ja huomasin tuolla suorittavani paljon paremmin. Isolla tykillä osuessaan esim eilen T30 kylkeen, lähti 750 hiparia taivaisiin mutta etäisyyttä ei saa olla paljon ja epätarkkuus vaivaa. Pienemmällä tykillä osuu paremmin ja toisaalta tulinopeus on paljon parempi.

Hupivaunuksi ostin eilen KV-2:n ja 152mm haupitsilla tuo on hauska peli. Latausaika on kamala,yli 22 sekuntia mutta tuolla kun tekee näemmä TigerII:nkin splashdamagea niin mikäpä siinä :) Miehistö on huono enkä varusteita ostanut sen kummemmin kun rahaa on palanut niin paljon muutenkin viime aikoina ja avattavia kalliita vaunuja on tulossa monta piakkoin(Foch155,T54E1,T95,T110E4). Noihin jo palaa paljon rahaa eli rahan grindausta on tiedossa...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Onhan tuossa monta asiaa mietittäväksi kuin se pelkkä team %. Itsellä esim. wn6/7 on kaikista matseista tasoa 650, mutta viimeiset 1000 matsia on iskettu yli tonnin lukeamia tauluun. Kun battleja on 2,5K ja niistä ekat tuhat haahuilua tajuamatta pelistä paljon mitään plus poikani tilillä painamat matsit, niin hiukan enemmän tuon pöytään kuin tilastot kertoo.

Melkein enemmän katson että millainen on vihun kärki, onko se platoonissa vai ei ja millä vehkeillä se vetää. Kärkijätkä jos vetää pz38nA kuutostieryssa ja artyt on ihan tusinaa/TD:t ei osaa käyttää spottaajaa, niin hukkaan menee. Sitten kun taas sama jannu vetääkin KV-1s:llä ja pari yhtä osaavaa mukana, niin kusessa ollaan keskivertomatsissa. Jonkun verran olen alkanut hakemaan noutoja noista vihun kärkijätkistä, mutta kuten arvata saattaa, siinä on aika usein kapsahtanut omaan nilkkaan. Joskus on parasta ottaa vaan tylysti se päätös että antaa muiden tapella siellä vihun vahvalla sivulla ja koittaa paukauttaa läpi sieltä heikolta sivulta mahdollisimman nopeasti pakottaakseen vihun kärjen valitsemaan jatkaako murtoa vai lähtekö estämään cappia/selustan vaunujen tuhoamista. Ne kovimmat jannut on kuitenkin sellaisia että 1vs1 ne vie lähes aina, joten niiltä pitää hoidella heikommat pelurit nopeasti pois että pääsee ylivoimalle. Jos taas joutuu vahvaa vihua vastaan niin ennemminkin kuin hakee damagea/tuhoamista niin hakeekin tilanteen pysähtymistä. Sand Riverilla on parikin kertaa onnistunut oikealla alalaidassa vihun kärjen pysäyttäminen riittävän pitkäksi aikaa että niiden vasuri on luhistunut.

Löysin muuten syyn miksi omalla koneella pätki välistä niin pirusti tankin liikuttaminen. Langattoman näppäimistön paristot vaihtoo ja buuttaus, ja loppui se nykivä eteneminen. Ei ollutkaan vikana nettiyhteys tai XVM:n käyttö.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Itse en ole kääntänyt XVM:stä päälle tuota ominaisuutta joka kertoo tuon voittotodennäköisyyden ja vastustajien statsit, vaan käytän vain noita view range-ympyrää, havaittujen tankkien viimeiset sijainnit kartalla, yms muita enemmän suoraan peliin vaikuttavia ominaisuuksia.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Itse otin XVM:stä käyttöön ainoastaan nuo minimapin lisätiedot, eli view rangen yms. Auttavat varsinkin TD:llä pelatessa kummasti. Myös matsin lopputuloksen todennäköisyydet otin käyttöön, mutta vain napin takaa näkyviksi. Jotenkin nuo jatkuvasti esillä olevat lisätiedot hudissa häiritsivät meikäläisen pelaamista. Lisäksi pidin alkuperäisen tähtäimen, nuo modatut tähtäimet olivat myös ns. häiritseviä tekijöitä.

Äänimodi tykeille, moottoreille yms. on myös aika ehdoton, sen verran laimeita ovat nuo alkuperäiset tussahdukset...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
On ollut hienoja vekottimia uudessa Saksan td-linjassa. Ostin eilen tier 8 Waffenträgerin ja huikea vekotin tuokin.
Tuo kasitierin vekotin on aivan pahvia ja silti tosiaan aivan huikea vekotin. Parina päivänä peräkkäin tehnyt sillä hieman yli 2k expaa matsissa(ei taida valitettavasti vielä riittää noihin kultapalkintoihin). Sellaista 5k damage rundiakin sillä saanut stokkitykillä(joku 6k taitaa olla enkka).
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo kasitierin vekotin on aivan pahvia ja silti tosiaan aivan huikea vekotin. Parina päivänä peräkkäin tehnyt sillä hieman yli 2k expaa matsissa(ei taida valitettavasti vielä riittää noihin kultapalkintoihin). Sellaista 5k damage rundiakin sillä saanut stokkitykillä(joku 6k taitaa olla enkka).

Kehitin tuohon vapaalla expalla sen 150 millisen tykin ja tänään vaihdoin kokeeksi 128 millisen koska näytti olevan parempi pene. Latausaika meni alle 10 sekunnin ja parin matsin kokemuksella taidan pitää tämän tykin vaunussa koska damageakin tulee mukavasti. Tuolla 150-millisellä on 8-9 tierin vaunuissa pinnistelemistä jos aikoo edestä päin saada mitään läpi.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mites ensi viikon alkupuolella porukalle onnistuisi kompat? Maanantai-ilta klo22 maissa kävisi minulle varmuudella. Tiistai- tai keskiviikkoilta kävisi jo aiemmin, mikäli vain vapaata on.

Kuutostieri käy edelleen loistavasti, mutta mielenkiinnosta kysyn, että mitenkä nyt saataisiin kasitierejä kokoon?

Kuutostierille minulta saattaa löytyä myös Nashorn Hellcatin lisäksi. Kasitierille T34 ja Tiger 2, joista käytän juurikin T34:sta.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Minulle ainakin kävisi komppa maanantaina klo. 22 tai miksei noina muinakin päivinä. Kutostieristä minulta löytyy nyt Hellcat, mutta ilman parasta tykkiä ja en tiedä ehdinkö huomiseksi sitä grindatakaan. Kasitieristä minulta löytyy JPII ja Panther II, joista edellä mainittu taitaa olla käyttökelpoisempi ajatellen komppa-matseja.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Lomaillessa oli tavallista enemmän aikaa iltaisin pelailla, ja loman aikana talliin ilmestyi uusia tankkeja. Näistä ehdottomat helmet ovat Foch 155 ja T57. Loistavan T54E1:sen jälkeen arvoin pitkään pitäisikö laite päivittää kymppitasolle. Sama tilanne oli Fochin kanssa. Jotenkin 155:sen kohdalla pitkä tähtäysaika tuntui ylitsepääsemättömältä. Pelityyliltäänhän ysitason ja kymppitason Fochit ovat täysin erilaisia. Alkukankeuksien jälkeen olen alkanut löytämään Foch 155 vaatimaa agressiivisuutta peliini.

Vastustajat tuntuvat aina odottavan, että rullassa on täydet kolme kutia, jos alkaa rynnimään päälle. Tämähän puolestaan saa usein vastustajan tekemään jotain tyhmää, vaikka tiedossa olisi 50 sekunnin vapaa aika kurittaa fochia. Jenkkien TD linjalla puolestaan hankin Proton. Omaan makuuni Proto on aivan liian hidas. Yksinkertaisesti Protolla tuntuu olevan todella vaikea vaikuttaa taistelun kulkuun. Kaiken lisäksi todella protolla tuntuu todella usein löytävän itsensä kymppitason matseista.

Tilastoihin liittyen viimeiset muutama sata matsia ovat menneet paljon huonommin, kuin aikaisemmin, vaikka omasta mielestäni olen päässyt entistä enemmän peliin sisään. Erityisesti vaikean scouttaamisen ja TD pelin puolella olen mielestäni kehittynyt paljon. Vaikka matseja on takana reilut 7000, silti useissa kartoissa en ole TD vaunulla ns. kotonani. Melkein väittäisin parin tuhannen viimeisen matsin omalle tasolleni poikkeuksellisen hyvien statsien johtuvan pelaamisesta tutuilla raskailla tankeilla. Erityisesti KV-2, IS-6, ST-I, IS-4 ja IS-7 tuntuvat istuvan hyvin omiin kätösiini. Näillä tankeilla yleensä ollaan aivan etulinjassa, jolloin itse pääsee tekemään damagea ja vaikuttamaan taistelun kulkuun. Vähän kärjistäen, riippumatta miten tällöin pelaa, statsit kiittävät.

Toinen tekijä on se, että ammun surutta kultaa tarvittaessa. Esimerkiksi E-100 saa aina kultaa torniinsa. Olen huomannut, että mitä parempi pelaaja on, sitä todennäköisemmin hän ampuu kultaa. XVM:n näyttäessä, millä kuulalla vastustaja on ampunut, en enää kanna yhtään huonoa omaatuntoa kullan käyttämisestä. Jos vastassa on violetin värinen vastustaja, hän ampuu aina kullalla, jos normi patien läpäisy ei riitä. Esimerkiksi IS-4 ja IS-7 saavat melkein aina kultaa vastaansa, jos vastustajan väri on vihreä tai parempi.

Olisi mielenkiintoista nähdä omat statsit liittyen yksittäisiin karttoihin ja aloituspuoliin. Varsinkin kohtaamis- ja hyökkäystaistelut tuntuvat olevan todella epätasaisia. Esimerkiksi Karelian hyökkäys 6-8 tasolla on tuomittu epäonnistumaan hyvin suurella todennäköisyydellä. Toinen erittäin epätasainen kartta on Highway. Alapuoli häviää yleensä varmasti. Yksinkertaisesti oikean yläkulman kaupunki on suosii todella rankasti ylhäältä aloittavaa tiimiä ja alhaalta aloittavan tiimin suurin osa menee yleensä kuolemaan sinne.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pitäis onnistua kanssa huomenna. Tallissa on komppaa ajatellen lähinnä Hellcat ja T40 kunnon miehistöillä. Ostin just VK36.01:n ja KV-1s:n, mutta ne on vielä kesken. Lisäksi mulla on Jagdpanzer IV hyvällä miehistöllä ja 6th sensellä, mutta se ei oikein sovi noihin kompan 9-11 tankin peleihin. Inhoan siinä sen surkeaa ampuma-alaa, joudut koko ajan kääntelemään hullia ja menetät camo- ja binokkabonukset. Muuten sekin olisi ok.

Hellcat on nyt 90mm:n tykin myötä kyllä mahtivehje. Muutenkin olen tykännyt tuosta jenkkien TD-linjasta, ei yhtään suhteessa huonoa tankkia tullut vielä vastaan. Tykit on lähes järjestään ylitieriä, view ranget kovaa luokkaa ja liikkuvuus hyvä. Snipertankkeja parhaasta päästä.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Julli, ikävä tuottaa pettymys mutta Hellcatin jälkeen tuleva tier7 T25/2 on sitten oikeastaan huonompi painos Hellcatista. Sama damage parhaalla tykillä, pene 10 mm parempi, liikkuvuus kaikin puolin heikompaa eikä panssarointikaan huimaa. En pitänyt tuosta vaunusta ollenkaan. Jullille ja muillekin jotka pitävät td:llä pelaamisesta suosittelen edelleen Saksan uutta linjaa. Nashornilla olen muutaman matsin pelannut ja vaunu on aivan loistava. Tykki on aivan parhautta kaikin puolin, 6 sekunnin latausaika +200 damagella kelpaa kutoseen hienosti. Tuosta eteenpäin tier 7 Sturer Emil on hieno kuten myös tier 8 joten tuolla linjalla on iloisia matseja takana.

Stunt cock, sulla on näemmä grindauksessa samoja pelejä kuin mullakin. Tier 9 Foch on tallissa ja melko pitkällä jo matka kohti 155 Fochia joka on ykkösmaali tällä hetkellä. Tämä ysin Foch on aivan loistava vekotin ja olen pitänyt todella paljon. Damage voisi olla toki isompi mutta vaunu sopii jopa jonkin verran aggressiiviseen pelityyliin koska kestää edestä osumaa melko hyvin. T54E1 olisi auki mutta rahaa ei vielä riittänyt ostoksiin.

Talliin tuli muutama vaunu viikonlopun/loppuviikon aikana. KV-2 derppitykillä tuli ostettua ihan mielenkiinnosta. Miehistöä ei löytynyt oikein kunnollista mutta mikäpä tuolla on paukutellessa. Hauska vekotin jolla tekee isoa vahinkoa jo pelkällä splashilla kaseihinkin. KV-3 taas vaikuttaa ihan kelpo heviltä, yhden matsin pelasin ja 2. luokan taitomerkki tuli heti :) T95 tuli myös ostettua. Pelin hitain vaunu ja todella tuskainen liikkua ja pelityyli on sitten aivan omansa. 5 matsia joista vallan yksi voitto. Randomeissa tätä ei kannata yksin edes pelata koska jäin joka matsissa yksin vihun medikoitten kanssa ja siinä ei ole mitään jakoa. Tähän en siis koske enää ilman osastoa ja kavereita keihin voi luottaa. Tykki on loistava ja panssaria yllin kyllin mutta vaatii malttia ja harjoitusta.

Tänään olen varmasti linjoilla mutta klaanin CW vie varmasti aikaa koska olemme päässeet maihin ja todennäköisesti yritämme vielä landaustakin jonnekin. Katsotaan miten aikataulu riittää.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Julli, ikävä tuottaa pettymys mutta Hellcatin jälkeen tuleva tier7 T25/2 on sitten oikeastaan huonompi painos Hellcatista. Sama damage parhaalla tykillä, pene 10 mm parempi, liikkuvuus kaikin puolin heikompaa eikä panssarointikaan huimaa. En pitänyt tuosta vaunusta ollenkaan. Jullille ja muillekin jotka pitävät td:llä pelaamisesta suosittelen edelleen Saksan uutta linjaa.

Joo, tuo T25/2 kuuluu niihin vaunuihin jonka ottaa mielellään vastustajaksi. Vähän samaa kastia kuin Jagdpanzer IV, elikkä jos spottaat sen niin se on tuhottu alta 10 sekuntia (mikäli et ole ainoa putki tulilinjan kanssa). Ammut läpi mistä kulmasta vaan ja paluupostissa ei tule kauheaa damagea. Oon miettinyt sitä sakujen toista linjaa, mulla olisi hyvä TD-miehistö valmiina ja tankit on kuin tehty omaan pelityyliin (ainakin paperilla). Luulen vaan että vedän sen Jagdpantherin eka.

Omat päätankit juuri nyt on Hellcat, koska sillä on niin hauska pelata, ja KV-1s, johon haluan sen paremman 122mm:n tykin. Hellcatista en välttämättä mene enää ylös, mutta KV-1s:n takana on kiinnostavia tankkeja.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, tuo T25/2 kuuluu niihin vaunuihin jonka ottaa mielellään vastustajaksi. Vähän samaa kastia kuin Jagdpanzer IV, elikkä jos spottaat sen niin se on tuhottu alta 10 sekuntia (mikäli et ole ainoa putki tulilinjan kanssa). Ammut läpi mistä kulmasta vaan ja paluupostissa ei tule kauheaa damagea. Oon miettinyt sitä sakujen toista linjaa, mulla olisi hyvä TD-miehistö valmiina ja tankit on kuin tehty omaan pelityyliin (ainakin paperilla). Luulen vaan että vedän sen Jagdpantherin eka.

Omat päätankit juuri nyt on Hellcat, koska sillä on niin hauska pelata, ja KV-1s, johon haluan sen paremman 122mm:n tykin. Hellcatista en välttämättä mene enää ylös, mutta KV-1s:n takana on kiinnostavia tankkeja.

Jeps, KV-1S:n takana tulee hyviä vaunuja liuta, IS -> IS-3 -> IS-8 ja sitten taas JgPantherin jälkeen JgPantherII tai Ferdi. Tuo JgPantherII on minun yksi suosikkivaunuja pelissä ja sitten tietty JgTiger ysissä.

Se sakujen uusi linja on kyllä täynnä hyviä vaunuja leivänpaahtimesta lähtien. Kamalasta ulkomuodostaan huolimatta sekin on kyvykäs vaunu erinomaisen tykkinsä ansiosta. Stugissa on camoarvot tapissaan mutta tykki tekee sen ~130 damagea kun leivänpaahtimella mennään liki tuplaan eli yli 200 damagen vähän hitaammalla ampumatahdilla. Tier kutonen sitten on sitten se jo ylistämäni Nashorn jolla sain eilen tankkiässänkin tehtyä. Seiska Sturer Emil tekee ~500 damagea, ammuksia tosin kulkee mukana vain 15 joten tarkkana täytyy olla. Waffenträger taas on 128 millisellä tykillä parempi kuin 150 millisellä kuten aiemmin taisin jo mainita. Tässä siis omat kokemukseni näistä. Kaiken kaikkiaan yksi hauskimpia linjoja pelata.

T25/2 jälkeen tulevat T28Prot ja T28 jotka ovat sitten Hellcatiin verrattuna täysin peilikuvia. Hitaita ja hyvin panssaroituja. Protossa on torni joka kääntyy osittain, olisiko noin 120 astetta. Tykit samat huipulla ja ihan ok vaunuja mutta noin hitaina vähän tylsiä pelata, tosin ihan ok vaunuja hyvän parhaan tykkinsä ansiosta.

Noista päästään ysiin eli T30 ja T95. T95:stä jotain mainitsinkin. Kerää tulta joka puolelta aivan valtavasti. Arty ampuu aina kuin mahdollista ja onhan tuolla vaunulla aika hurja mainekin ja sitä pelätään aina kun se vain nähdään. Tykki on hyvä ja nopeampi kuin T30 versiossa(sama tykki siis muuten). Tykkään äkkiseltään kuitenkin T30:stä paljon enemmän koska pelityyliltään paljonkin samanlainen kuin T34 ja onhan se sama vaunu pois lukien tykki joka on paljon tehokkaampi ja taas hitaampi ampumaan.

Noista eteenpäin en ole vielä päättänyt kumman avaan ensin, E4 vai E3. Toisessa on torni, toisessa ei, kova etupanssarointi molemmissa ja hieno tykki molemmissa. Vaikea valinta mutta ei vielä ajankohtainen koska Foch155 on nyt ensisijainen ja toisekseen rahaa tarvitaan vielä vaikka T28 ja T28Prot menivätkin myyntiin jo eilen.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Stugissa on camoarvot tapissaan mutta tykki tekee sen ~130 damagea kun leivänpaahtimella mennään liki tuplaan eli yli 200 damagen vähän hitaammalla ampumatahdilla.

Stugin osalta on tosiaankin camoarvot ihan käsittämättömät, varsinkin jos on käytössä camoverkko, maalaukset ja 100% camot miehistöllä. Olen ampunut top gunin joutumatta spotatuksi kertaakaan ja lisäksi se on ainut tankki jolla olen saanut Invincible Awardin. Kääntöpuolella on sitten keskinkertainen panssarointi, tykin damage, viewrange ja onneton pakki, mikä tarkoittaa sitä että kohti etenevä vihu on pakko träkäta ekalla osumalla tai sitten joudut pakosalle (mikä ei ole helppoa kun peruutusnopeus on onneton).
 

tzuiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Manchester Broilers, IPK
Kiva nähdä että muillekkin maistuu tankeilla ajelu. Itselläni etenkin tuo klaani/komppapelailu on jäänyt vähiin joten kiinnostaisi liittyä kokeilemaan ensi kuussa.

Ajossa ovat komppakelpoisista vaunuilla & miehistöllä
T32, KV-4, AMX 13 90, T71

Cromwell, SU-100Y

SU85B, FCMPak40

Etenkin tuo SU-100Y on ollut positiivinen yllätys XVM:n max view range boksin kanssa. Lämää tulee tehtyä ja kun malttaa pitää välimatkaa vihuihin niin ei kerää itse osumaa.

Onko T110E5:n kupoliin nykyään niin helppo osua että kyseinen vaunu kannattaisi jättää ostamatta? Mietin kyseistä vaunua ensimmäiseksi kymppivaunuksi komppaan ja CW:n.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Olen tänään ihan karvan jälkeen klo22 linjoilla!

Onko T110E5:n kupoliin nykyään niin helppo osua että kyseinen vaunu kannattaisi jättää ostamatta? Mietin kyseistä vaunua ensimmäiseksi kymppivaunuksi komppaan ja CW:n.

Vihdoinkin saadaan jatkiskomppaan keltamustaa lisää ;)

Jusu tai joku muu säännöllisesti CW:tä pelaava varmaan osaa sen CW kelpoisuudesta sanoa paremmin, mutta onhan tuo E5 varsin kelpo vaunu panssaroinniltaan ja muutenkin, joten en sitä sen takia jättäisi hankkimatta, vaikkei CW:ssä olisikaan ykkösvaununa.

Minä kuitenkin olen lähtenyt grindaamaan T57 Heavya kohti, koska omasta näkökulmastani se on huomattavasti E5:sta ikävämpi vaunu vastapuolella.

Kyllä siihen E5 kupoliin osuu helposti varsinkin, jos se paikallaan nököttää, mutta en ainakaan vihollisen näkökulmasta koe sitä kovinkaan suurena miinuksena. Edestä päin siitä vaunusta ei sitten helposti muuten laitetakkaan läpi.
 

RomuLumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisi mielenkiintoista nähdä omat statsit liittyen yksittäisiin karttoihin ja aloituspuoliin. Varsinkin kohtaamis- ja hyökkäystaistelut tuntuvat olevan todella epätasaisia. Esimerkiksi Karelian hyökkäys 6-8 tasolla on tuomittu epäonnistumaan hyvin suurella todennäköisyydellä. Toinen erittäin epätasainen kartta on Highway. Alapuoli häviää yleensä varmasti. Yksinkertaisesti oikean yläkulman kaupunki on suosii todella rankasti ylhäältä aloittavaa tiimiä ja alhaalta aloittavan tiimin suurin osa menee yleensä kuolemaan sinne.

Kyllähän noista joku on tilastoja kerännytkin. Tuo highwayn alakulman aloitus on pulmallinen. Itse yritän saada jengiä randomeissa menemään A1:een ja tekemään peltohyökkäyksen. Puolustuksen huutelen jäämään ylös baseen. Ainoastaan spotterin pitää mennä vaikka jokeen. Yleensä jengi silti tungee sinne kaupunkiin kuolemaan ja huutaa idiootti taktiikaksi. Se kyllä voi toimia ja on toiminutkin.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tsuiz: E5 ei ole niitä yleisimpiä vaunuja kympin CW:ssä. Pääsääntöisesti kalusto on E100/Maus linjaa, muutama medikka BatChat25/T62/Obj140 ja lisänä luja td puolustus johon lasketaan Obj268,JgPzE100,Fv215b(183),Foch155 ja olettaisin uuden Waffenträger E100:n lukeutuvan tähän sakkiin hurjan tulivoimansa ansiosta. E3/E4 jenkkitd:t ovat myös satunnaisesti mukana. Yhdellä tai kahdella artyllä yleensä mennään ja näistä BatChat 155 58 + Obj 261 toimivat parina oikein hyvin, BC tulinoputensa vuoksi ja Obj hyvänä yleisartynä.

Hevien osalta käytetään X tier CW:ssä nykyään paljon hevejä jotka kestävät paljon osumaa ja siksi nuo Saksan isot möhkylät ovat paljon käytettyjä, medeillä pelataan wolfpackina ja td:t tulppaavat tai tukevat tilanteen mukaan. Taktiikat riippuvat täysin kartasta mitä pelataan. Kaupunkimapeissa IS-7 toimii hyvin, aukeilla mapeilla taas näkee td:tä paljon ja liikkuvuus on tärkeää. E5:n näen jonkinlaisena jack of all trades hevinä, se on kelvollinen kaikessa mutta ei loista oikein missään. Olen kuullut tuosta hyvää ja huonoa, on valitettu päästävän kuteja liian paljon sisään, jotkut taas pitävät. Itselläni ei tuosta ole kokemusta kuin vastustajana koska koko jenkkihevilinja on avaamatta enkä mitään hinkua sinne koe, T34 riittää :)

Romulumi puhuu Airfieldistä totta, B1 ruutu on alhaalta lähtiessä se mihin koitan nopealla vaunulla ehtiä. Kaupunkiin nousu on vaarallinen jos siihen rinteeseen tulee spotti. Taustalla D9 ruudun paikkeilla on se mainostaulu jossa itse tykkään td:llä lätkiä kaupunkiin nousevia vaunuja ja siinä olen tainnut tuossa mapissa tehdä suurimmat vahinkoni. Kaupungin voittaminen ei ole mikään must ja olen samaa mieltä, yläpuolustus jos on hyvä ja spotteri joella, se riittää mainiosti.

Murovankan koen myös epätasaiseksi koska alhaalta lähtijöillä on oikealla alakulmassa se mäki josta ampua taikametsään. Jos sinne saa kevyen vaunun spottimaan, jälki on nopeasti rumaa. Tätä vaan ei ihmiset lighteilla ymmärrä ja aivan liian usein näkee lightin ajavan suoraan keskeltä kuolemaan. Itse esim T71:llä ajan metsän reunassa niin lähelle kuin vain suinkin pystyn ja pysyn paikallani ja toivon taustalla kämppijöitten hoitavan hommansa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Meni eilen maku pelaamisesta, kun IS-3:ni tuhoutui yhdellä E-100:n kudilla ja vielä keulasta sisään. En ole moista nähnyt, 1500 damagea suoraan keulasta. Sitten perään oman puolen urpo Tiger kuski ampui AMX 45:stani takaa tuhoten vaununi. Kaipa noita sattuu silloin tällöin, mutta jotenkin tuntui, että eilen vastusti turhan paljon. Totuttulen pelamaan X-tieriä vastaan, ja ei ole toistaiseksi ollut kauhean pedagoginen kokemus, mutta hammasta purren eteenpäin.
 

Timppa73

Jäsen
Meni eilen maku pelaamisesta, kun IS-3:ni tuhoutui yhdellä E-100:n kudilla ja vielä keulasta sisään. En ole moista nähnyt, 1500 damagea suoraan keulasta. Sitten perään oman puolen urpo Tiger kuski ampui AMX 45:stani takaa tuhoten vaununi. Kaipa noita sattuu silloin tällöin, mutta jotenkin tuntui, että eilen vastusti turhan paljon. Totuttulen pelamaan X-tieriä vastaan, ja ei ole toistaiseksi ollut kauhean pedagoginen kokemus, mutta hammasta purren eteenpäin.
Heh, onhan tuota tullut E-100:lla ammuttua IS-7 keulasta ja kyljestä oneshotilla, IS-3 menee miltein millä vaan T10 TD:llä mistä vaan oneshotilla. Olenpa todistanut vierestä kun Maus lähti ykkösellä FV215b183:n kuulasta keulast. Joten lyhyesti sanottuna t8 vaunulla t10 matsissa ollaan aina joko spotterina tai taustalla piippuna ampumassa ne varmat osumat.

Kokemusta siis pelistä löytyy jotain 20k matsin verran ja pelannut noin kaksi vuotta. Ajan aktiivisessa CW klaanissa ja tallissa on 8x T10 vaunua (Lepakkokärry, GWe100, E100, E50M, O261, O268, T110E4 ja IS-7, lisäksi grindissä 4x t9, 2x t8 ja uusi sakutd linja menossa t7 tasolla).
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Heh, onhan tuota tullut E-100:lla ammuttua IS-7 keulasta ja kyljestä oneshotilla, IS-3 menee miltein millä vaan T10 TD:llä mistä vaan oneshotilla. Olenpa todistanut vierestä kun Maus lähti ykkösellä FV215b183:n kuulasta keulast. Joten lyhyesti sanottuna t8 vaunulla t10 matsissa ollaan aina joko spotterina tai taustalla piippuna ampumassa ne varmat osumat.

OK, näin kai se menee. Ottaa vaan reilusti pannuun, kun on aikansa vääntänyt 6 ja 7 tierillä IS-3 vastaan, ja sitten kun viimein sen saa, niin suurinosa peleistä pitää sitten vääntää ysi ja 10 tieriä vastaan. Ehkä liian hyvä miehistö sitten. Samaa painimista aina vaan eikä pääsee juurikaan dominoimaan alempien tierien kanssa. Mutta pitää sitten nauttia, kun MM on suosiollinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös