World of Tanks

  • 262 226
  • 2 155
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli julmaa, kun kamppiksesta sai premium-tilin kolmeksi päiväksi ja ehti jo tottua järjettömään rahavirtaan. Taisin kolmessa päivässä tehdä 2,5 miljoonaa rahaa, joilla sitten päivittelin tankkeihin osia. Nyt premiumin loputtua tuntuu normaali rahan ja expan kertyminen turhankin vaisulta.

Sitten hankkimaan se premium tili, uskallan epäillä että ois viikonloppuna alennuksessa koska gamescon spesiaali alkaa torstaina, huomenna kuitenkin jo lämmittely osa siitä, lisäksi huhujen mukaan equt tulee alennukseen mutta saa nähdä.
Itse pelasin type 59 ja T34 combolla illassa (ei platassa) 2.3 miljoonaa krediittiä premium tilillä.
Toki on niitäkin jotka pelaa päivässä 5 miljoonaa mutta liian HCta itselle.
 

megamusil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sitten hankkimaan se premium tili, uskallan epäillä että ois viikonloppuna alennuksessa koska gamescon spesiaali alkaa torstaina, huomenna kuitenkin jo lämmittely osa siitä, lisäksi huhujen mukaan equt tulee alennukseen mutta saa nähdä.

Equipmenttien alennus olisi kyllä enemmän kuin tervetullut. Toivottavasti huhut pitävät paikkaansa.
Premiumin rahan ja xp:n tienaamiseen kun tottuu, niin tuntuu kyllä aika nihkeältä palata ilmaiseen. Itselläni on vaan satunnaisesti ollut premium käytössä, mutta suosittelen kyllä vaikka tuhlaamaan sen ~10e kuukauden premiumiin jos tietää, että ehtii pelata. Siinä saa aika hyvin jo kuukauden aikana grindattua rahaa ja xp:tä. En edes edellisen kuukauden premiumin aikana pelannut kuin muutaman matsin illassa ja välipäiviäkin tuli, mutta silti tuli kuin itsestään Tiger II:n puusta aukaistua kaikki E-75:ä lukuunottamatta ja rahaakin tienasi siinä samalla aika mukavasti.
Täytyy taas jossakin vaiheessa hommata premium vähäksi aikaa, mutta sitä ennen taitaa mennä hiljaisemmalla liekillä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Hetzer on nyt itsellä menossa. Itku meinasi tulla alkuun kun pääsi bottom tieriin suoraan hyllystä otetulla Hetzerillä (nopeus ero täysin upgraiduttuun T-82:hteen on aika huikea plus ekalla tykillä ei edes kutia vitos-kutostierin heavyt). Nyt kun lopetin vihdoinkin auto-aimaamisen ja tankki on täysin varusteltu, tulee hommastakin jotain.

Semmoiseen asiaan olen ollut kiinnittäväni huomiota että miehistön skilleillä onkin aika paljon merkitystä, eritoten kun ampuu vauhdista tai kauas. Samoin tuntuu että hyvä kuskin kanssa (skill >90%) ei saa enää alamäkiin telaketjuja rikottua.

Yksi oivallus on myös se että alatierien light tankeissa ne nopeasti ampuvat hernepyssyt onkin aika hyviä tykkejä ja sopivat muutenkin skouttaamiseen. Saa vauhdista ammuttua damagea monille vihujen tankeille ja expaa kerättyä tosi nopsaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Omat vahinkoenkat menivät uusiksi, kun Jagdpanther II:lla naputin 5400 pistettä. Se tuli niin helposti, että 6000-7000 pisteen kierrostenkin pitäisi olla mahdollisia, kun kaikki osuu kohdilleen. Se tosin on jo hyvä suoritus, että 5400 pisteellä taisin saada vain yhden tapon. Mutta mä olenkin joukkuepelaaja, enkä vain omaa tappotilastoaan tuijottava sooloilija. :)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tutkin eri tankkimallien voittoprosentteja täällä:
World of Tanks statistics - tank statistics

Osaako joku sanoa, miten on mahdollista, että kaikilla tankkimalleilla on voittoprosentti yli 50?!? Eihän sen pitäisi olla tilastollisesti mahdollista mitenkään. Onko tuossa nyt jotain, mitä en ymmärrä, vai laskeeko tuo tasapelitkin voitoiksi?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tutkin eri tankkimallien voittoprosentteja täällä:
World of Tanks statistics - tank statistics

Osaako joku sanoa, miten on mahdollista, että kaikilla tankkimalleilla on voittoprosentti yli 50?!? Eihän sen pitäisi olla tilastollisesti mahdollista mitenkään. Onko tuossa nyt jotain, mitä en ymmärrä, vai laskeeko tuo tasapelitkin voitoiksi?
Alle 50 ottelua tietyllä tankilla pelanneet eivät taida olla mukana tuossa tilastoinnista. Alle 50 ottelua pelanneiden osuus on kuitenkin prosentiaalisesti aika iso ja yleensä silloin on stock-tankki kyseessä. Eli heidän voittoprosenttinsa ovat huonoja, mutta ne eivät näy tuossa.

Näin minä olen ymmärtänyt. Saatan olla väärässäkin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutuilisin että tuo wr on vain vaunujen suhde toisiinsa, tämä siis mutua enkä osaa varmasti sanoa.
Itse kiinnittäisin huomiota tuohon op rating kohtaan kymppi tiereissä jos olisin valitsemassa mitä pelaan/grindaan seuraavaksi, 50b on loistava support vaunu vaikka tuo lukema muuta väittää pelaajat eivät osaa vain pelata sillä.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Viimeinkin sain parhaimman kanuunan tuohon VK 45.02 P ja täytyy kyllä myöntää että olen rakastunut. Tankki muuttui aivan täysin tuon ansiosta. Viimeinkin kykenen jopa läpäisemään jotain
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Viimeinkin sain parhaimman kanuunan tuohon VK 45.02 P ja täytyy kyllä myöntää että olen rakastunut. Tankki muuttui aivan täysin tuon ansiosta. Viimeinkin kykenen jopa läpäisemään jotain

Se kyllä parantaa ko. tankin suorituskykyä huomattavasti ja onhan tuo kanuuna varsin hyvä! Minä kuitenkin myin sen IS-8:n alta pois, koska nykypäivänä ei oikein sillä tankilla mitään enää tee. Joutuu järjestään X-tierejä vastaan ollen itse jossain keskivaiheilla listaa (no pari kertaa top tierinäkin). Takatorni käytännössä pakottaa sidescrapingiin ja nuo kymppitierit vetävät kyllä melko surutta siitä huolimatta läpi. Toista oli silloin, kun "Minimaus" oli selvä top tier tankki. Sitten on vieläpä niin hidas ja kankea, että käytännössä aina pitäisi olla support mukana. Voi toki olla, etten vaan osaa enää pelata sillä, koska kyllä jotkut aika hyvää jälkeä ko. tankilla tekevät isompiaankin vastaan noissa matseissa.

Ei siis ollut tarkoitus haukkua VK:ta, en vain itse ainakaan sillä enää pärjännyt. Henk.koht. paremmin sujuu tieriä alemmalla T34:lla low tierinä isompiaan vastaan, kuin VK:lla. Saman ja alemman tierin tankkeja vastaan toki tuo VK edelleen toimii hyvin, kunhan ei päästä medejä circlaamaan itseään kovin pahasti.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Itse en ole VK 45.02 P:tä kokeillut edes testiserverillä, mutta melkoisen vaikealta pelattavalta tankki tuntuu pelkkien statsien valossa. Itselläni puolestaan on suuria vaikeuksia tehdä edes kohtuullista tulosta ranskalaisten 8 tason AMX AC Mle 48:lla. Paperilla tankki on erinomainen, mutta itse en vain osaa hyödyntää vahvuuksia tarpeeksi hyvin. Neukkujen TD vaunuista SU-152, SU-100Y ja SU122-44 toimivat omissa hanskoissani erinomaisesti, joten voisin kuvitella pärjääväni jotenkin edes AMX AC:lla. Itseasiassa XVM:n mukaan SU-100Y:llä oma suoritasoni on korkein kaikista tankeista. Tosin tämä laitos on mekoisen tappava kutostason vehkeeksi.

Muista tankeista, joilla homma ei kulje voisi nostaa esille IS-8:n. Käytännössä tämä tankki tuntuu kaikilta ominaisuuksiltaan lähinnä pikkuisen paskemmalta M103:lta, ilman rungon etupanssaria ja ilman gun deppiä. Suurin heikkous tuntuu olevan juuri IS-8:n onneton gun deppi (-5 astetta). IS-7:lla ja IS-4:lla jo asteen parempi gun deppi tuntuu tekevän ihmeitä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tuo tykin depressio IS-8:ssa on tosiaankin huono, eikä sillä pysty pelaamaan muutenkaan yhtä "huolettomasti", kuin sitä edeltävällä IS-3:lla, jossa turretti oli edestäpäin melkeinpä läpäisemätön. IS-8 on pehmeämpi ja joutuu kovempia vastuksia vastaan, kuin IS-3, siksi sillä joutuukin pelityyliä vähän muokkaamaan.

Mulla tuo oli tiedossa jo etukäteen, enkä missään vaiheessa edes koittanut pelata, kuin IS-3:lla vaan piilotin tankin aina laukaisun jälkeen ja pyrin lisääntynyttä nopeutta käyttämään eduksi vaihtaessa tuliasemaa ja mahdollisuuden mukaan flankkaamaankin vihua. Ensimmäisessä matsissa 5 tappoa ei ollut huonosti. IS-8:n panssarihan kyllä dingaa kovempienkin tykkien kuteja edestäpäin, kun vain oikea kulma löytyy. Joutuessani viiden vihollisen yllättämäksi Sand Riverissä, pääsin suojaan, kun peruutin mutkitellen. Varmaan 4-6 dingausta 9 ja 10 tierien kanuunoista.

Aika hyvin sillä pärjää, kun pelaa sitä kuin isoa medium tankkia ja välttää nousemasta mäkien päälle ampumis tarkoituksessa. Paras tykkihän läpäisee varsin hyvin!

Ihmeellinen peli muuten tuo WoT siinä mielessä, että jos menetät otteesi yhdessä matsissa, niin sitä on melko vaikea saada heti takaisin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko kuinka moni lähtenyt mukaan tuohon 8.8 version Beta-testiin? Itse olen nyt kesän pitänyt taukoa(osittain koska innostuin Battlefield 2:n Forgotten Hope2-modista) ja tämä uusi päivitys kiinnostaisi taas palaamaan WOT:in pariin?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
No niin, nyt on projekti aloitettu. Projektin nimi on Jagdtiger&IS-3!
Tavoitteena on siis saada nuo molemmat tankit käyttöön. Nyt olen Jagdpanther II:ssa ja KV-1s:ssa menossa noissa kehityspoluissa. Molemmat taitavat nyt olla osien suhteen tapissaan, eli voi alkaa grindaamaan kohti seuraavia tankkeja.

Projektin kunniaksi ostin kuukaudeksi premium-tilin, joten vähän pitäisi tulla kehitystyöhön vipinää. Katsotaan, miten homma lähtee käyntiin.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Esiintyykö tietokoneella pelatessa tuota kirottua tukikohdassa camppaamista?

Tässä on tullut nyt muutaman päivän verran pelattua Xboxilla betaa ja muuten on todella mukava peli, mutta alle 8 pelaajan taisteluissa yleensä joku/jotkut vatipäät päättävät pistää Kabanossit tulille ja jäävät tukikohtaan odotteleen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hmm. Jos hemmo on rapakuntoinen a la Madden ja täysin vaille pelituntumaa, niin runkosarjassa kaverista ei ole Kärpille suuremmin iloa eikä hyötyä. Vie neljästä kuuteen viikkoa ennen kuin homma luistaa. Kaupan päälle pitää opetella isot kaukalot ja toiset säännöt. Pleijareissa Roenick olisi totta kai vahvistus isolla veellä.

Esiintyy, todella paljonkin, se on yleensä varma merkki häviöstä ellei koko tiimi sitten kämpillä strategisesti tärkeissä paikoissa johdetusti (clan wars).
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Viimeaikoina on tullut päivitettyä oma tallia, ja tallin ylpeydet ovat tällä hetkellä IS-4 ja IS-7. Nämä tankit ovat sopivan erilaisia ja olen tykästynyt molempiin näistä. IS-4 tuntuu olevan loistava puolustuksessa ja IS-7 nopeutensa ja loistavan torninsa myötä mahtava lähitaistelussa. Lähiaikoinahan IS-4:sen etupanssarin kulmaa himan kasvatetaan, joten nykyisellään tankin merkittävin heikkous, yläpelti, muuttuu hieman kestävemmäksi.

Näistä tankeista IS-4 tuntuu olevan jonkin verran vaikeampi pelata heikon yläpellin ja viiston, helpostiläpäistävän tornin katon myötä. Tosin IS-4 ei tarvi kuin pienen ylämäen ja kulmattu IS-4 on todella vaikea läpäistä. Jos näistä kahdesta tankista pitäisi valita parempi, nostaisin IS-4:sen edelle pienellä marginaalilla paremman tykkinsä ja suuremman healtti määrän takia.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nyt kun edellinen helppo crediitti tehtävä loppui niin alkoi uusi, joka on koko syyskuun voimassa. Eli 15 voittoa päivässä niin tulee 250k creduja. Vähän se on tuurista kiinni minkälaisia tiimejä tulee ja kyllä tässä kauemmin menee kuin niissä 30 tapossa. Justiin sain itse otettua rahat 32 pelin jälkeen. Nyt vain 46k xp:tä niin pääsee IS-8:n kiinni. Crediittejä onkin jo kivasti 11,9 milliä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mulla on IS-7 tutkittu ihan just. Enää tarvitsee 12 miljoonaa krediittiä, että saa ostettua Mausin ja IS-7:n talliin. Sittenpä sitä voisikin alkaa keskittymään Foch 155:n hankintaan täysipainotteisesti. Ottaa toki aikansa, kun on vasta UE 57:ssa menossa :P

Oishan tuossa kyllä tuo jenkki ja saku TD-linja tier 6:ssa vielä kesken.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Itselleni syyskuun speciaali, eli 15 voittoa -> 250 000 credittia sopii hiton paljon paremmin kuin elokuun 30 tappoa. Noiden tappojen keräämiseen meni helposti 40 -50 matsia ja pahimmillaan ehkä enemmänkin, mitä ei ihan joka pelikerralla jaksanut vääntää. Sen sijaan 15:sta voittoon ei ole kertaakaan mennyt yli 25 taistelua ja useasti vähemmän. Olen nyt jämähtänyt IS:n, IS-2:n, KV-3 ja T29 tasolle. Menee hetki, että saa kerättyä kokemusta ja credittejä, että pääsee kiinni parempiin tankkeihin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itselleni syyskuun speciaali, eli 15 voittoa -> 250 000 credittia sopii hiton paljon paremmin kuin elokuun 30 tappoa. Noiden tappojen keräämiseen meni helposti 40 -50 matsia ja pahimmillaan ehkä enemmänkin, mitä ei ihan joka pelikerralla jaksanut vääntää.

Itselleni noihin tappoihin meni vähemmän pelejä, mutta on tämä voittaminen silti mukavampaa, kun ei tarvitse keskittyä mihinkään tappoihin vaan voi rauhassa tehdä damaa ja ampua ketä lystää. Eilen meni aika hyvin 17 pelissä 15 voittoo, sitä ennen 32 peliä.

Tällä hetkellä muuten 3,5k xp ensimmäiseen IX-tieriin eli IS-8:n. Vihdoin se on totta. :)
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onnittelut Wildernessille hienosta hankinnasta. Nuo rullavehkeet ovat osaavissa käsissä pahoja vastuksia. Heikkoutena niissä on jotakuinkin kaikissa heikko panssarointi ja tämä on syytä muistaa ettei mene suinpäin etulinjassa.

Itse lopetin vasta kesälomat ja pelejä on tullut lomilla vähemmän reissujen takia. Muutama ostos on toki tullut tehtyä. Talliin tuli Tortoise, JagdPantherII, JagdPzE-100 ja T25/2. Kaikki omalla tavallaan hienoja vekottimia. Tortoise on todella tulivoimainen td, ampuu 6 sekunnin välein ja keskimäärin 400 damagen hittejä -> olen pitänyt kovasti. JgPantherII:n avasin mielenkiinnosta ja hieno peli tämäkin. Ihme juttu sinällään tämän vaunun kanssa, mielestäni olen vetänyt jopa parempia matseja kuin Ferdinandilla mutta voitto% on 44,12 kun Ferdillä 59,81. Tiedä sitten missä vika...

JgPz E-100 on sitten mahtipeli. Yli 1000 damagen hittejä mutta latausaika kun on 22 sekuntia niin vaatii oman tyylinsä. Hauska kärry tämäkin. Jenkkilinjaa en ole grindannut aktiivisesti aikoihin. Hellcatin olen pitänyt tallissa koska vaunu on todella hyvä ja nyt ajattelin avata tuon tier 7 vaunun. Ei panssarointia käytännössä lainkaan ja tykki hyvin samankaltainen kuin Hellcatissa. Ei mikään loistopeli mutta ei ihan susikaan. Vaatii kuudennen aistin miehistölle jotta pärjää.

Seuraavan päivityksen mukanaantuomiin juttuihinkin olen hieman tutustunut. Ikäviäkin nerffauksia on tulossa. Jatkossa esim Super Pershingin vahvin puoli(etupanssarointi) on nerffattu rankasti. Onneksi vaunu pitäisi olla myytävissä ostohintaan eli tuohon laitetut kullat saa täytenä takaisin. Saksan linjaa muutetaan myös ja Vk3001H kannattaa pistää korvan taakse koska tästä tulee tier V raskas vaunu ja aseistus pysyy samana.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mistä nuo seuraavan päivityksen nerffaukset löytyy kootusti?
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Release notetkin löytyvät tarkemmin jostain mutta tässä kootusti mitä tulee tapahtumaan seuraavassa:

World of Tanks 8.8 notes:
-Complex quests will be added as well as new missions
-Service record tab will be redesigned completely
-NEW: A-43 tier 6 soviet medium
-NEW: A-44 tier 7 soviet medium
-NEW: Obj. 416 tier 8 soviet medium
-NEW: Obj. 140 tier 10 soviet medium
-8.9 will bring the Obj. 430
-Some German tanks will be rebalanced along with the tech tree
-NEW: T-34-3 Chinese medium
-NEW: 112 Chinese heavy
-NEW: Karelia-like map complete with forests, swamps, and mountains (called "tundra" for now)
-Komarin is back in circulation "moderate changes"
-Serene Coast is back in circulation "will feel new and improved"
-Swamp is back in circulation "subtle changes"
-Super-pershing to be rebalanced and able to sell for gold
-New authentic tank crew voices

Muutama Youtube-blogaaja mm RiisingSun teki jo testillä vertailua näistä saksalaisten muutoksista ja ainakin MightyJingles testasi SuperPershingin etupeltiä ja siitä upposi Tigerin kudeista 3/4 sisään. Niin ja Wargaming ei suoranaisesti koskaan puhu nerffauksista tai buffaamisista vaan käyttävät sanaa "rebalansoiminen".

Edit: Tässä Quickybabyn erittäin hyvä kuvaus muutoksista http://www.youtube.com/watch?v=FP0-05yc638

Linkki vie Youtubeen ko sivulle.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös