World Cupin harkkamatsit

  • 32 989
  • 204

ahal

Jäsen
Joo, kyllä aika heiveröinen kuva Suomesta jäi. Puolustus ei oikein vakuuttanut (varmimmat ehkä Salo, Timonen ja Numminen). Jereä se kyllä huutaa, tai jotain muuta kiekkovarmaa pakkia. Ja Niinimaa takaisin kalastamaan Jäälin kylään! Hyökkääjät hakivat toisiaan ja usein ratkaisu oli vain pitkä ristikulmaan ja joku perään ja itse vaihtoon. Näyttäviä sommitelmia ei juuri esitetty. Positiivisimmat Jokinen, Peltonen, Hentunen, Lehtinen... Kaksi ensin mainittua olivat ylitse muiden. Kiprukaan ei ihmeitä esittänyt, pari lurahti sisään ja ainakin eka längistä helposti.

Joten jokainen voitto WC-kisassa on lähinnä sisunäyttö ja pieni ihme.

Edit. Ja Nieminen otti pika pikaa kolme kakkosta! Ville on pahasti kesäterässä, kankea kuin rautakanki eikä putki kulje.
 
Kyllä oli surkea peli Suomelta, vaikka voitto tulikin. Tuollaista peliä kun pelaa Tsekkiä tai Ruotsia vastaan, niin kyllä tulee turpaan niin, että tukka lähtee.

Janne Niinimaa se on omituinen pelaaja. NHL pelit, jotka olen herralta nähnyt, niin niissä hän on aivan, kuin kokonaan eri mies. Pelaa paremmin, kuin maajoukkuepaidassa. Maajoukkueessa on epävarma kiekon kanssa, epävarma ilman kiekkoa, epävarma omassa päässä eikä saa pidettyä omaa pelaajaansa. Silti tänään oli mielestäni yksi vielä huonompi puolustaja Suomella pelaamassa. Aki Berg. Puukäsi, hidas ja tuntuu aivan, kuin asennetta ei olisi ollenkaan. Koko Kapasen ketju oli aivan näkymätön lähes koko pelin. Jokisen ketju oli juuri niin hyvä, kuin odotin. Peltonen joko tekee itse tai laittaa kaverille namun lapaan. Koivun ketju oli myös suht näkymätön ensimmäisen erän jälkeen. Hahlin ketju suoritti oman roolinsa ja hieman yli. Jakke Ruutu näytti ainakin yhdessä vaihdossa, että osaa pelata myös kiekolla. Nemo Nieminen ajeli hyvin, mutta otti pari typerää jäähyä, joita Saksalaiset kyllä edesauttoivat lähes oskarin arvoisesti.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Huomioita pelistä, jonka katsoin peräti paikan päältä.

Positiiviset asiat:

Niinimaa ei kompastunut siniviivaan.

Peltonen oli tosi hyvä.

Jokinen teki pari maalia vaikka ei pelannut mitenkään erikoista peliä.

Nummisella tuntui putki kulkevan.

Alivoima toimi suht hyvin, tosin vastassa olikin Saksa.

Pelin näki hyvin korkeimmalta mahdolliselta paikalta hallista.


Negatiiviset asiat:

Niinimaa pelasi ylipäänsä.

Ykkösketju: Lehtinen - Kapanen - Hentunen oli tosi aneeminen

Nieminen ei kerennyt ekan kakkosen jälkeen edes vaihtoon
ennen kuin otti toisen, elikkä hermot ei pitänyt.

Yv ei toiminut vaikka Peltonen yv:llä maalin tekikin.

Tuomarit oli minun mielestä huonoja. Suomelle vihellettiin jäähyjä mitä kummallisimmista asioista ja Saksa sai koukkia mielin määrin.

Selänne ja Koivu ei pelannut ja kyseisten herrojen takia menin peliä katsomaan.


Hajahuomiot:

Nummisen valkeat pelihanskat. Mikähän lie idea tässäkin Nummisella, mutta ei miestä vaikea ollut jäällä ainakaan erottaa.

Tunnelma hallissa oli kuin hautajaisissa pääosiltaan.

Areenan jää näytti huonokuntoiselta. (tosi tärkeä pointti)


Itse peli oli aneeminen esitys ja melkein hävettää sanoa sitä jääkiekoksi.
Peltosen ensinmäinen maali on hienoin minkä olen paikan päältä todistanut.
Peltosen maalin jälkeen sitten surfailtiinkin vähän reilu erä hyväveli hengessä ja siinä pääsi Saksa 2-1 johtoonkin.
Sitten Jokinen pääsi tuikkaamaan maaliin Peltosen hyvästä syötöstä ja peli sai vähän lisää makua minun silmissä. Tasoitus maalissa T.Ruutu kavoi kiekon hienosti kulmasta ja jätti sen sitten Peltosella, joten Ruudun panos maalin kannalta oli ratkaiseva.
Kolmas erä hyvin pitkälti samanlaista surffailua kun pari ensimäistäkin sillä erotuksella, että Suomi haki voittoa.
Jokinen teki riparista pelin toisen maalinsa ja jokunen hetki myöhemmin Peltonen teki pienellä tuurilla loppulukemat 4-2.

Toivon mukaan maanantaina peli on parempaa, koska tämänpäiväisellä pelillä on turha unelmoida Tsekin voittamisesta
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomi ei pelannut järin inspiroituneesti, Saksa roikkui ihan mukavasti mukana.

Selänteen, Koivun ja Sturmin puuttumiset harmittavia. Hecht ei pelannut kolmatta erää, toivottavasti vain varotoimenpide.

Saksan P-Amerikan avut näkyivät hyvässä, tosin pakkipari Schubert-Ehrhoff oli kolmen Suomen maalin aikana jäällä.


MACK
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koivun ketju oli myös suht näkymätön ensimmäisen erän jälkeen.

Onko tämä Punasydämmen teksti tulkittava niin, että Koivu ja Selänne jaksoivat ensimmäisen erän huutaa hävyttömyyksiä katsomosta/baarista/aitiosta kentälle ja sammuivat loppupeliksi?

Vai rehentelivätkö miehet ekan erän lompakon paksuudellaan ympäri hallia kovaan ääneen ja joutuivat luimistelemaan piilossa loppupelin, jotteivät joutuisi vihaisten setien lynkkaamaksi?

Ts. Koivu ja Selänne eivät pelanneet pelissä, joten miten Koivun ketju on voinut näkyä edes ensimmäisessä erässä?



Edit: Ainiin, olihan siellä se nuorempi Koívu. Pääsi unohtumaan koko mies, vaikka valintaa taannoin ihmettelinkin. No, luultavasti vilttimiehen rooli...
 
Viimeksi muokattu:

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Eiköhän kyse ollut Mikko Koivun ketjusta, jossa laidoilla pelasivat Hagman ja Laaksonen.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Ghost
Eiköhän kyse ollut Mikko Koivun ketjusta, jossa laidoilla pelasivat Hagman ja Laaksonen.
Niin.. tai jospa se Saku kuitenkin pelasi, tosin elämänsä näkymättömimmän ottelun jellonapaidassa...

Ja Miikka Kiprusoff maalissa... Miksei Summanen tuuleta Kari Lehtosta... Taasko yhden kortin varaan kaikki?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Heikohko esitys, mutta tulipa voitto

Ja nähtiinhän pelissä pari kaunista maalia, Peltosen ensimmäinen (1-0) koko kentän soolo ja sitten Jokisen 2-2 tasoitus, jälleen arkkitehtinään erinomaisen pelin pelannut Ville Peltonen.

Itse pelistä sen verran että myös omasta mielestäni nuo nhl-tuomarit eivät kyllä vakuuttaneet ja se ns linja oli varsin Saksaa suosiva kun estämiset otettiin pois vain Suomen taholta Saksa sai roikkua niin paljon kuin sielu sietää. Siitä huolimatta Suomi otti aivan liikaa jäähyjä ja joku oikeasti kova jääkiekkomaa olisi kyllä tuolla ylivoima määrällä iskenyt useamman kassin, varsinkin kun Kipper ei ainakaan vielä tunnu päässeen aivan siihen iskuun mitä viime kaudella nähtiin.

Teemu Selänteen, Saku Koivun, Ossi Väänäsen ja Joni Pitkäsen puuttuminen kokoonpanosta oli valitettaa sillä olisi ollut mukava nähdä Suomen otteet silloin kuin joukkue pelaa ykkösmiehistöllään, varsinkin Temen, Sakun ja Jeren yhteistyötä olisi ehkä ollut hyvä hioa enemmän - no ehkä se ketju toimii jo vanhasta muistista.

Viestin lähetti finnishninja
Ja Miikka Kiprusoff maalissa... Miksei Summanen tuuleta Kari Lehtosta... Taasko yhden kortin varaan kaikki?

No Kari Lehtonen pelasi ensimmäisessä harjoituspelissä Tsekkiä vastaan (valittiin tuolloin Suomen parhaaksi) jonka jälkeen oletusarvoisesti meidän ykköskassari Miikka Kiprusoff on pelannut kaksi seuraavaa harkkapeliä. Eli ihan normaalia peluutustahan tuo on ja molemmille maalivahdeille on nyt haettu pelaamalla pelituntumaa.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Re: Heikohko esitys, mutta tulipa voitto

Viestin lähetti flintstone
No Kari Lehtonen pelasi ensimmäisessä harjoituspelissä Tsekkiä vastaan (valittiin tuolloin Suomen parhaaksi) jonka jälkeen oletusarvoisesti meidän ykköskassari Miikka Kiprusoff on pelannut kaksi seuraavaa harkkapeliä. Eli ihan normaalia peluutustahan tuo on ja molemmille maalivahdeille on nyt haettu pelaamalla pelituntumaa.

Syynä on varmasti myös Kiprun tauko treenaamisessa. Hänhän kertoi vain levänneensä kuukauden kauden päätyttyä. Pikkuisen huolestuttaa, koska ei tässä hirveästi enää ole aikaa tosipeleihin ja otteet ovat epävarmoja (esim. Ruotsin voittomaali). Onneksi on TODELLA kova ja varma kakkonen varalla.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Heikohko esitys, mutta tulipa voitto

Viestin lähetti flintstone
No Kari Lehtonen pelasi ensimmäisessä harjoituspelissä Tsekkiä vastaan (valittiin tuolloin Suomen parhaaksi) jonka jälkeen oletusarvoisesti meidän ykköskassari Miikka Kiprusoff on pelannut kaksi seuraavaa harkkapeliä. Eli ihan normaalia peluutustahan tuo on ja molemmille maalivahdeille on nyt haettu pelaamalla pelituntumaa.
Jaha. Minä luulin että Kiprusoff seisoi maalissa Tsekki-ottelussa. OK.

PeteX:

Hänhän kertoi vain levänneensä kuukauden kauden päätyttyä.
Vain? Kyllä kuukausi riittää maalivahdille.
Onneksi on TODELLA kova ja varma kakkonen varalla.
Näin on. Itse en epäröisi hetkeäkään heittää Lehtosta kehään.
 

Veijari

Jäsen
Mä en ymmärrä miksi Selännettä ja Koivua pitää lepuuttaa näissä tärkeissä harkkamatseissa juuri ennen tosipelien alkua?! Eikö juuri nyt pitäisi miehiä peluuttaa yhdessä ja antaa kuvioiden hioutua, vai onko molemmat tähtemme loukkaantuneena?

MTV3:n nettisivuilta: " "Päävalmentaja Summanen selvitti että joukkueessa on pieniä loukkaantumisia, mutta oli melko vaitonainen samalla. - Nyt täytyy koota näiden kolmen pelin anti ja purkaa se. Olen tyytyväinen joukkueen asenteeseen, Summanen kartoitti."
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti Veijari
Mä en ymmärrä miksi Selännettä ja Koivua pitää lepuuttaa näissä tärkeissä harkkamatseissa juuri ennen tosipelien alkua?!"[/I]

Summanen Hesarissa: "Jotkut pelaajat ilmoittivat pystyvänsä pelaamaan maanataina jos saavat huilata tänään"
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti repe_joke
Toivon mukaan maanantaina peli on parempaa, koska tämänpäiväisellä pelillä on turha unelmoida Tsekin voittamisesta

Onhan tässä vielä kolme harjoitusottelua jäljellä, jossa voi sitten surffailla.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Re: Jääkiekon historiasta

Viestin lähetti finnishninja
Kukaan ei ole tietääkseni väittänyt että vaikuttaisi. Näiden juttujen yhteydessä tosin kalutaan usein myös menneisyyttä, joka ainakin minusta kuuluu asiaan ja on mielenkiintoista. Tilastonikkarien jutut ovat myös helppoja ohittaa jos käy huumorin päälle. Kiitos. Saakos muuten Ruotsin jääkiekkoa mollata epäoikeudenmukaisesti? Jos saa, miksi silloin Suomen jääkiekko tulisi olla pyhä ja tabu?

Olen itse tilastonikkari - kokeile vaikka kyssäreillä. En vain usko tilastojen kertovan tulevaisuutta, ainakaan jos ne ovat kymmeniä vuosia vanhoja.

Miksi Ruotsin jääkiekkoa pitäisi mollata? Minä en ainakaan sitä, tee. Yleensäkään en mollaa kuin huonoa jääkiekkoa. Suomi ei muuten pelaa huonoa jääkiekkoa.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Re: Re: Heikohko esitys, mutta tulipa voitto

Viestin lähetti finnishninja

PeteX:

Vain? Kyllä kuukausi riittää maalivahdille.
Vastaan, vaikka en ole PeteX. "Vain levänneensä kuukauden." Eli siis voisi olettaa, että tuntuma on hiukan kateissa, joten ei nämä kaksi pelattua peliä voi ainakaan liikaa olla.

Onko kenelläkään tietoa noista "loukkantumisista." Ei luulisi, että tässä vaiheessa muuten lepuuteltaisiin miehiä, joiden yhteispelin toimivuuden varassa ollaan todella pitkälle, valitettavasti.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Re: Jääkiekon historiasta

Viestin lähetti IceBreezer
Olen itse tilastonikkari - kokeile vaikka kyssäreillä. En vain usko tilastojen kertovan tulevaisuutta, ainakaan jos ne ovat kymmeniä vuosia vanhoja.
Olen samaa mieltä, tilastot kertovat menneisyydestä:-) Tosin jos katsotaan tilastoja joissakin tapauksissa, niin voimme vetää sen johtopäätöksen että suunta on sama. Esim. Suomi yleensä saa kärsään Kanadalta. Näin jopa kymmeniä vuosia sitten - ja tilastoihin nojaten uskomme että näin tulee käymään myös tällä kertaa.
Suomi ei muuten pelaa huonoa jääkiekkoa
En nähnyt eilistä ottelua. Täällä kirjoitettujen raporttien mukaan Suomi ei tosin pelannut hyvää jääkiekkoa. Suomi ei myöskään pelannut hyvää jääkiekkoa Ruotsia vastaan. Näin sen ottelun. Suomi pelasi huonoa jääkiekkoa. Ruotsi pelasi lähes yhtä huonoa, vaikka onnistuikin voittamaan. Ruotsin pelaajat tunnustivat itsekin pelanneensa huonosti.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Suomi-Saksa

Loppujen lopuksi oli ihan hauska nähdä maajoukkue tositoimissa vaikka Koivua ja Selännettä ei nähtykään. Outo ratkaisu, sillä olisi luullut joukkeen juuri kotipelissään pelaavan ihan parhaalla porukalla jo yleisönkin takia. Nyt tunnelma jäi valitettavan vaisuksi.

Ketju Ruutu-Jokinen-Peltonen toimi hyvin ja varmasti vielä parantaakin. Ruutu ainakin tulee vielä nostamaan tasoaan, vaikka ihan kelvollisesti pelasikin. Tämä ketju kannattaa pitää ehdottomasti näin ja Elorannalle paikka jostain muualta jos ollenkaan. Mikko Koivu yllätti myös positiivisesti, mutta silti peliaika lienee tosi tiukassa, kun hän ei kuitenkaan ihan jarrusentterikään ole. No eiköhän nuoremman Koivun aika tule vielä myöhemminkin... Tosin jos Kapasen peli ei kohene, saattaisi Koivulle löytyä paikka kolmosen keskeltä.

Puolustus oli osin aika kohmeessa ja ainakin Niinimaalta, Bergiltä ja Lydmanilta oli tuntuma selvästi vielä kadoksissa. Ihme on jos Niinimaa mahtuu pelaavaan kokoonpanoon ja luulisin Väänäsen ja Pitkäsen menevän helposti ohi. Salo, Numminen ja Timonen pelasivat ihan kelvollisesti.

Jos olisin Summanen kasaisin ketjut seuraavasti:

Lehtinen-Koivu-Selänne
Peltonen-Jokinen-Ruutu
Hentunen-Kapanen-Laaksonen
Nieminen-Hahl-Ruutu
--------------------------------------
Hagman-Koivu-Eloranta


Väänänen-Salo
Numminen-Timonen
Berg-Lydman
Pitkänen
--------------------------------
Niinimaa
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti repe_joke
Niinimaa ei kompastunut siniviivaan.

Nelonen +:lta olin kylläkin näkeväni kyseisen kompuroinnin heti ottelun alussa. Muutenkin Niinimaa jatkoi tuttua hasardilinjaansa lähes joka vaihdossa.

Viestin lähetti repe_joke
Tuomarit oli minun mielestä huonoja. Suomelle vihellettiin jäähyjä mitä kummallisimmista asioista ja Saksa sai koukkia mielin määrin.

Linja oli mielestäni oikeansuuntainen, kunhan se olisi ollut molemmille tasapuolinen. Kahvakiekko pyrittiin kitkemään pois, mutta taklauspeli sallittiin.

Edit: yksittäisenä huomiona Mikko Koivun ennakkoluuloton peli pisti silmään. Itsekin tuli tuomittua kaveri turhana valintana, mutta kovasta yrityksestä ei ainakaan voi moittia.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti punasydän
Janne Niinimaa se on omituinen pelaaja. NHL pelit, jotka olen herralta nähnyt, niin niissä hän on aivan, kuin kokonaan eri mies. Pelaa paremmin, kuin maajoukkuepaidassa. Maajoukkueessa on epävarma kiekon kanssa, epävarma ilman kiekkoa, epävarma omassa päässä eikä saa pidettyä omaa pelaajaansa.

Tätä pähkäilimme myös katsojakollegojen kanssa. Miten on mahdollista, että kaveri saa jääaikaa ja kohtuullisen kokoista liksaa tuolla pelillä? Sen on pakko pelata paremmin NHL:ssä oli ainoa lopputulema, johon päädyimme.

Kyyyllähän se minusta näytti hyvinkin paljon kannattamani seuran peliltä siinä mielessä, että yhden ketjun varassa oltiin :)
Jokista arvostan koko ajan enemmän, sinne se kaveri menee mistä niitä irtokiekkoja ja mustelmia saa. Tuomo lämpeni vähän hitaanpuoleisesti, mutta teki erinomaista työtä kaivamalla kiekon omille lähestulkoon joka mies-miestä-vastaan -tilanteesta. Joku germaani yritti Tuomoa taklatakin vain huomatakseen itse joutuneensa maata kiertävälle radalle. Hieno ketju, toivottavasti pysyisi kasassa.

Kovin oli laiskanpulskea lähtö tähän peliin. Röyhkeyttä ja terävyyttä kaipaan noin yleisellä tasolla huomattavasti lisää.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Re: Re: Re: Jääkiekon historiasta

Viestin lähetti finnishninja
Olen samaa mieltä, tilastot kertovat menneisyydestä:-) Tosin jos katsotaan tilastoja joissakin tapauksissa, niin voimme vetää sen johtopäätöksen että suunta on sama. Esim. Suomi yleensä saa kärsään Kanadalta. Näin jopa kymmeniä vuosia sitten - ja tilastoihin nojaten uskomme että näin tulee käymään myös tällä kertaa.


Vuonna 1991 Suomi pelasi tasan Kanadan kanssa Kanada Cupissa. Vuonna 1992 Suomi pudotti Kanadan MM-kisojen 1/4-välierässä, sitten takkiin monta kertaa putjeen, vuonna 1998 Suomi voitti Kanadan olympialaisten pronssiottelussa ja pelasi tasan MM-kisoissa. Vuonna 1999 Suomi voitti MM-kisoissa, vuonna 2000 tuli MM-kisoissa takkiin puolivälierälohkossa, mutta voitto pronssiottelussa ja nyt on sitten hävitty Salt Lakessa ja Prahassa. Eivät ne tilastot "nykyaikana" ihan epätoivoisia mielestäni ole. Aika kovia vääntöjä olivat mm. MM-finaali 1994 ja matsi MM-kisoissa 1997, eikä tämän vuoden MM-tappiokaan ihan 6-0 ollut. Varsinkin, kun Olli Jokiselta hylättiin selvä maali.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Raymond Pearl
Nelonen +:lta olin kylläkin näkeväni kyseisen kompuroinnin heti ottelun alussa. Muutenkin Niinimaa jatkoi tuttua hasardilinjaansa lähes joka vaihdossa.

Ei Niinimaa minun mielestä varsinaisesti kaatunut kertaakaan ylittäessään siniviivaa. Ei edes takaperin luistellessaan.
Ylivoimalla tosin huomasi monta kertaa, että kiekko karkaa herkemmin lavasta viivan läheisyydessä.

Linja oli mielestäni oikeansuuntainen, kunhan se olisi ollut molemmille tasapuolinen. Kahvakiekko pyrittiin kitkemään pois, mutta taklauspeli sallittiin.

Olisihan se linja tosiaan olllut hyvä, jos se olisi ollut molemmilla sama. Ei ollut ihan yksi tai kaksi kertaa, kun germaanit meni virveli Peltosen ja Ruudun kainalossa kenttää ympäri pitkän matkaa ja tuomari katto kädet munissa vieressä.
Suomi sitten sai rangaistuksia lähes tulkoon siitä, että tuli kentälle. Tosin telkasta on varmasti hidastuksien kautta nähnyt monet tilanteet paremmin, joten ei voi ihan täysin kaikkea tuomita.

Edit: yksittäisenä huomiona Mikko Koivun ennakkoluuloton peli pisti silmään. Itsekin tuli tuomittua kaveri turhana valintana, mutta kovasta yrityksestä ei ainakaan voi moittia.

Nuorempi Koivu pelasi tosiaan hyvin. Ja näytti ihan siltä, että luisteluunkin on tullut uutta terää sitten kauden lopun. Kiekonkäsittelytaitohan M.Koivulla oli ainakin tuon pelin perusteella Suomen joukkueen tasolla ihan kärkiluokkaa.
Toivon mukaan saamme tästä nuoremmasta Koivusta edes likipuin samanlaisen leijonan kun mitä isoveli on, niin sitten voi olla enemmän kun tyytyväinen.
 

Alesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hei, joku varmaan näki suomi-saksa ottelun, niin voisi kertoa kipperin maalivahti työskentelystä, oliko mies missä vireessä?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Alesis
Hei, joku varmaan näki suomi-saksa ottelun, niin voisi kertoa kipperin maalivahti työskentelystä, oliko mies missä vireessä?

Ei miehen vireestä voi tuon pelin perusteella sanoa oikein mitään. Saksa ei montaakaan kertaa päässyt hyökkäämään pelin aikana.
Pari ihan kivaa pelastusta pelin aikana oli, mutta ensimäinen maali meni kyllä luvattoman helposti.
 

Törminator

Jäsen
Suosikkijoukkue
HV 71, Jokerit
Don't ...

... worry, be happy hockeylovers of Finland !

Today the almighty Swedes got a good beatin' by the Czech red army ( not of lovers ! ).
Well, the game ended "just" 5-3 in favour for the Czechs, but Sweden had as much chance of winning this game as a mosquitoes piss in the sea ... if you see what I mean.

First of.
What the hell is this geezer writtin' in the native tongue of Gretzky-Yzerman-Stevens-Shanahan-land for, instead of Finnish in a Finnish discussion list you might wonder.
Well, if I wrote this in Finnish you would burst out in laughter and laugh the livin' shit out of your head over my spelling.
And we wouldn't want that to happen, want we ?
The thing is I'm born in the land of thousand lakes ( and hockey players ! ) but did move over to the land of ... Army of Lovers by the age of seven. Or rather, my parents moved over to Sweden.
With me.
So there's some ( plenty ) of Finnish blood runnin' through my veins.
Enough of my boring life story.
Over to hockey.

When I read this message board I sometimes, well quite often, get the feelin' that you Finnish hockeylovers underrate the status of Finnish hockey. If Finnish hockeyplayers are so terrible - why the hell are they playin' abroad in hordes ?
Because that the foreigners, specially the Swedes, love shitty hockey players?
No way, José.
The Finns can play hockey. You know it. I know it. Everybody knows it.
But hey, brothers. Talk of get off topic here.
This was meant to be about the pre-games before the Real Big Battle Over Hockeyworld. Not about Finnish hockeyplayers in general.

So here we go ... again.
Well, the Czechs beat the livin' shit out of the Swedes in this nights game. Infront of an half empty arena. Maybe Sundin isn't that BIG star all over the world anyway ...
The Czechs run over Sweden like a rampant bunch of skillfull rhinos. In tonights game the Czechs were like an unstopable killin' machine'. The head killer was - maybe - Vaclav Prospal who did score from the red line !
This time around it was the third goalie for the Toronto Maple Leafs - Mikael Tellqvist ( but the first pick for Sweden ) - who did a Salo, instead of Salo, when the Czechs scored 4-1. He didn't impress the slighest otherwise either. Looked like a windmill. Rebounds a plenty.
Otherwise the Swedes seemed to be a big bunch of gluey skaters in this Czech game. Yes, they're pretty big. But are they fast ?
No way.
The age is maybe creepin' at 'em. I mean; Sundin is 33, Näslund 31, Alfredsson 31, Ragnarsson 33, Lidström 34 etc. You get the picture.
Maybe one of the reasons the Czhechs ouskated them - big time.
Sweden seemed to be paralysed, nervous, out of control and way ... offside in this game.
O.K, their big bopper- Peter Forsberg - was not with 'em ( he was in Canada to get a new pair of skates ! ). But believe me, even if Forsberg had been in this game the result had been the same.
Czhech ruled the waves - and Sweden was lookin' aside.
Ram 'em down was the word of the Czechs new headcoach today. The Czechs did it in a big way. Powerful in their power play, powerful in their play five-against-five. Seldom have I seen a Swedish national hockey team down in the gutter knee deep in shit like today ...
Nobody in the Swedish team was even near to be considered as to be good.
Hårda Hardys heart must have have been hurt.
Considered the fact that five of the Czhech top players - incl. Jaromir Jagr - was missing from this game !
5-3, is a good result - for Sweden.
O.K, this is only from watchin' the game on Viasat Sport 1 here in Sweden. But believe me, the commentators didn't jump of joy I can tell you. But maybe I did ...

Take me down to my maker and make me some justice some fuck...n' day ( Jesus ? ).
Sweden ain't a better hockeyteam than Finland.
They only have more luck ( if I would've been a Swedish hockeyplayer, I would've been playing the pools 365 days a year ... and winn a shipload of money ! ).
Which way or another.
I watched the game between Sweden and Finland a couple a days a go from Globen ( on TV 3 ). Finland played one helluva game me thinx. Tight but loose. Tight in defense, loose in attack.
Raimo Summanen, the hard headed coach of Finland, seems to be had spoken some sense in to the Finnish players.
Full frontal attack isn't always the keyword to win games. Tight defense might sometimes be good. Well, the ( lucky ) Swedes did win in overtime again in this pre-World Cup game, again, and again ... and ain't life a bitch ?
But the Finns could've ended up as the winners as well. Believe my word.
Even your "most hated" defensman number 44, Janne Niinimaa, did one helluva game. No mistakes what so ever. Not even when "the almighty" ( Peter Forsberg ) tried to get something goin', he could not get away from the grip of 99 kg Niinimaa. We are talkin' box play too. Niinimaa even played better than his favourite - Kirk Hammett ( Metallica ! ).
Up front in the game against the Swedes there were some heavy metal youngsters from Finland who did make a impression; thinkin' of Mikko Koivu and Tuomo Ruutu.
Well, if these two ain't going to be stars some sunny day - nobody will !.
And two other chaps in the Finland team who has "the devil eye" is Ville Nieminen and Jarkko Ruutu. Comprende ?

To run this shit up.
Are there any Jokerit-fans out there ?
If you were a little bit frightened of the score of 1-4 against HV 71 ( the Swedish champions ) the other night.
Don't worry. The game was even. The only problem was that Tim Thomas had a sleepin' day at work. He let everything on goal in.
Jokerit bombarded HV 71:s goal, specially in the second period. Jokerit hit the crossbar - and the goalposts - a couple of times.
But as you know, were talkin' Swedes here ...
But I have no problems with HV 71.
Hell, no.
I've been a dedicated abuser of HV 71 since Pekka Marjamäki days 1979 here in Jönköping !
So don't worry - be happy Finland.
Your time is gonna come ...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös