Willimiehet – k*rosanoja jo vuodesta 2007

  • 56 806
  • 170

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Mielestäni ei olisi yhtään huono idea tehdä tifoa tälle monen vuoden taaperrukselle/Hämäläisen potkuille/toimiston aikaansaamattomuudelle yms. tuskin näistä ainakaan haittaa olisi?
Mahdollisimman ytimekäs viesti olisi luultavasti paras. Mallia banderolli tekstillä "Tätäkö myö halutaan?" tjv. ja tuo pystyyn vaikka C1 katsomoon, joka oli jo viime pelin alussa täysin tyhjä (myöhemmin sinne tupsahti yksi katsoja jostakin).
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, KiPa-90, KuPS, Valioliiga ja NHL yleisesti
@Paviaaniuros ja kumppanit pyydän, tulkaa edes viimeiseen kotipeliin kunnon lakanoiden ja tifojen kanssa. Tämä hyssyttely ja seuran alasajaminen täytyy saada puettua hallilla sanoiksi tai teoiksi. Saimaan Keltamustien paskahousut eivät mihinkään ulosmarssiin tai pieneenkään kritiikin antamiseen aio lähteä. Jyväskylässä eilen Hurrikaanisydän protestoi kaksi erää marssimalla ulos. Täällä katsotaan nyt VIIDETTÄ kautta putkeen tätä touhua, vailla mitään krittiikkiä ja jokaista 1-7 kavennusmaalia täysillä tuulettaen. Saimaan Keltamustat pystyisi helposti organisoimaan edes pienen protestin, mutta mitään ei tapahdu. Siksi vetoan Willimiehiin. Tulkaa ja näyttäkää missä jamassa tämä seura on.

Anteeksi kova kielenkäyttö paikoittain, mutta tämä mykkäköulu ja hyssyttely saa raivon partaalle. Tämä seura on aivan liian rakas asia maailmassa, jotta sen voi antaa tuhoutua ja kadota pois.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä

Pistetään vaikka tähän, kun protestimielialaa on ilmaantunut. Näin Jyväskylässä. Lienekkö meillä herättäisi sen enempää mielenkiintoa?
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Mitä eroa on Willimiehillä ja Saimaan Keltamustilla? Onko nämä Keltamustia jotka kiertää vieraspelit ja tuulettaa jotain merkityksettömiä 1-5 maaleja? Ihan mielenkiinnosta koska en ole tiennyt että siellä ois 2 eri ryhmää.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Mitä eroa on Willimiehillä ja Saimaan Keltamustilla? Onko nämä Keltamustia jotka kiertää vieraspelit ja tuulettaa jotain merkityksettömiä 1-5 maaleja? Ihan mielenkiinnosta koska en ole tiennyt että siellä ois 2 eri ryhmää.
Oma käsitykseni on, että Saimaan Keltamustat on yleisempi/virallisempi kannattajayhdistys joka järjestää reissuja vieraspeleihin yms. Willimiehet on sitten sitä kaiteen takana olevaa näkyvämpää ja kuuluvampaa kannattajaporukkaa.
 

MatamiX

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen Saimaan Keltamustien jäsen ja tuulettelen silloin tällöin siellä seisomakatsomossa merkityksettömiä maaleja. Useammin kyllä vieraskatsomoissa näin etäkannattajana. En vaan millään käsitä, miksi se rasittaa muita kannattajia?

Jos haluat muutosta, tee se. Se ei ole kenenkään muun vastuulla kuin sen, joka muutoksen perään vinkuu. Tee tifo, osta lippu, mene hallille ja osoita mieltäsi. Simple as that.

Ja eihän se, että esim. minä en tee tifoa, ole suora merkki siitä, että haluan toiminnan jatkuvan näin. Ei suinkaan. Mutta peleissä saan käydä ilman, että kotiinjäävät haluavat dissata oman seuran kannattajia. Kotisohvalta on harvoin minkäänlaista muutosta saatu aikaiseksi.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Oma käsitykseni on, että Saimaan Keltamustat on yleisempi/virallisempi kannattajayhdistys joka järjestää reissuja vieraspeleihin yms. Willimiehet on sitten sitä kaiteen takana olevaa näkyvämpää ja kuuluvampaa kannattajaporukkaa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kotisohvalta on harvoin minkäänlaista muutosta saatu aikaiseksi.
Yhtä vähän kuin huutamalla ja taputtamalla niille 1-7 - kavennusmaaleille joita nykyään näkee liki viikoittain.

Itse taisin -98 käydä ensimmäisen kerran seisomakatsomossa itsenäisesti kun muutin alkuvuodesta Lappeenrantaan. Bussilla ulkopaikkakunnalta oli hankalaa päästä peliin ja ajokortin sain vasta kesällä -98. Toki pelissä olin ensimäistä kertaa käynyt jo -86 faija kanssa, josta on vain hatara muistikuva että hävittiin 1-5. Ei ole sinänsä mikään juuri muuttunut vuosien aikana. Latokin on sama vanha.

Joka tapauksessa, 1998, tuolloin huusin seisomapäädyn fanikuimauksessa muiden erinäisten heppujen kanssa ja pari niistä siellä näkyy olevan edelleen. Tunsin heidät jo lapsuusajoilta. Nyt jo kuvista näköjään poistuneita joitain näkyviä hahmoja ei vielä nähty vuosiin tuon kevään -98 jälkeenkään. Siltä keväältä on jäänyt lähinnä mieleen IFK:n järkyttävä ylivoimaisuus.

Mutta siellä huudettiin useampi vuosi säännöllinen epäsäännöllisesti. Vuosi vuodelta tuli enemmän muuta ohjelmaa ja pelejä tuli käytyä katsomassa joitain kaudessa. Mutta myöhemmin huusin vain omia typeryyksiä seisomakatsomon yläriveiltä.

Lopulta muutin pois paikkakunnalta ja lähinnä on tullut katsottua pelejä tv:n välityksellä. Jonkun pelin Kisapuistossa kun on käynyt paikkakunnalla. Tosin viimeisin paikalla nähty peli taitaa olla Lehterän ajan TPS - sarjan ja kauden lopettaut kotimatsi.

Aikanaan kun muutin Espooseen, olisin voinut liittyä Stadin keltamustiin mutta Itselläni oli jo aika ajanut ohi fanihommista. Tykkäsin vain tukea ostamalla, huiveja, huppareita, kahvikuppeja, design taskumatteja ja muuta roinaa. Ja tietysti katsomallaan kaikki pelit mitä suinkin pystyin.

Näin jälkikäteen kieltämättä harmittaa että ulkomailla asutut vuoteni osuivat juuri Tirkkosen kultakausille ja pääsin kokemaan huumasta paikanpäällä vain pari runkosarjaottelua lomilla Lappeenrantaan päästyäni.

En kai sinänsä yritä sanoa tällä yhtään mitään. Kuin sen että vaikka taannoin muutama vetikin täällä herneen nenään verrattunani faniryhmää tiettyyn fyysiseen ominaisuuteen ja pahoittelut siitä, olen aikanaan keskeltä katsellut kun tuo koko faniryhmä oli vielä pelkkä lauma nuoria ja sittemmin sivusta kun se organisoitui.

Ja vaikka se parhaina vuosina olikin melko hieno ryhmä ja teki upeitakin lakanoita ja veti mukanaan sen kuuluisan 900 hengen invaasion betoniin, onhan se vain fakta että lappeenrantalainen kiekkokulttuuri on olematonta ja nyt kun seura tekee viimeisiä pakkoliikkeitään ennen tajunnan lähtöä on ollut masentavaa huomata ettei kannattajissa ole enää edes potkua ottaa kantaa. Sillä hetkellä kun juuri pitäisi. Nyt se iso lakana olisi tuhat kertaa tärkeämpi kuin se kieltämättä helvetin hieno Markkasen paluulakana.

Aina voi sanoa että 'mene itse'. No en mene. Kuten sanoin, minä olen kohta keski-ikäinen urpo ulkopaikkakunnalta ja kerroin jo muutenkin miksi.

Mutta jos täällä joku kertoisi että vaikka keväällä tällainen tempaus järjestetään viikonloppupelissä, niin voin taata että ajan Espoosta Kisapuistoon ja tulen taputtamaan sille.

Pahoin vain pelkään että Lappeenrannassa ei enää ikinä tapahdu mitään tunteellista lätkään liittyvää.

Lopulta vain sammutetaan valot ja jokainen lähtee omille urilleen.
 

MatamiX

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sehän tässä on ongelmana, että odotetaan jonkun muun tekevän jotain. No toisaaltahan se on joka asiassa sama ongelma. Mutta mä todellakin toivoisin, ettei tässä nyt lähdetä lynkkaamaan ketään. Jotkut juoksee pienen, valkoisen pallon perässä ja toiset ajaa kilometreittäin nähdäkseen kotikaupunkinsa joukkueen. Jokainen saa harrastaa tavallaan ja omilla ehdoillaan omista lähtökohdistaan.

Olen käynyt hallilla ennen hallia ja aktiivisemmin seurannut 80-luvun alusta asti. Ei siihen montaa lihavaa vuotta ole mahtunut. On tullut oppia häviämisestä ja on tullut oppia, kuinka naurettavaa tämä touhu on, mutta pettymyksistä huolimatta joku napanuora on vielä katkaisematta entiseen kotikaupunkiinsa. Ja se saa olla, vaikka tällaisilla palstoilla leimataan vaikka miksi. Tämä on mun harrastus ja muilla on muut.

Ja kyllä voin tulla ideoimaan tifoa, seistä sen takana hallilla ja ottaa kantaa. Sanat vaatii tekoja ja muutamaa puuhaihmistä. Kuka ottaa kopin?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mutta mä todellakin toivoisin, ettei tässä nyt lähdetä lynkkaamaan ketään. Jotkut juoksee pienen, valkoisen pallon perässä ja toiset ajaa kilometreittäin nähdäkseen kotikaupunkinsa joukkueen.
En mä mitään enkä ketään ole lynkkaamassa.

Totean vain ettei SaiPalla ole oikeasti fanaattista kannattajaa oikeastaan enää jäljellä.

Ja on hyvin vaikea ymmärtää miksi kukaan ajelee pitkin maakuntia nähdäkseen tuota paskaa.

Koirakin sentään lopettaa lopulta rakastamasta omistajaansa kun sitä riittävän monta kertaa lyö.

No, annetaan olla kun kohta joku taas pahoittaa mielensä.

Väitän että kaikkien muiden liigaseurojen aktiivikannattajat olisivat tehneet jo useamman julkisen kannanoton.

Mä olen edelleen pahoillani että sanoin jotain mitä aikanaan sanoin mutta kyllähän te nyt saatana edes löydätte analogian?!

Noniin...
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Turha täällä on huudella yksittäisten paviaaniurosten perään (varsinkin kun kyseinen "paviaani" ei taida enää kaupungissa vaikuttaa ja on luopunut capon paikasta jo aiemmin). Yleisesti en näe kannanotossa juuri järkeä, koska ne on tehty jo silloin, kun alamäki alkoi eikä mitään tapahtunut. Alamäessä on vain vauhti kiihtynyt, joten en ihmettele ettei kiinnostusta uuden kannanoton tekoon ole.

Paras protesti on olla pois katsomoista, koska se jos joku vaikuttaa joukkueenjohtoon ja omistajiin. Toisaalta jos joku haluaa kiertää kaikki pelit, niin en näe siinä ongelmaa. Kuten @MatamiX hyvinn totesi, kaikilla on omat harrastukset.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, KiPa-90, KuPS, Valioliiga ja NHL yleisesti
Täältä myös käsi ylös, ei ole todellakaan tarkoitus ketään "perheenjäsentä" lynkata tai haukkua. Tuossa omassa vuodatuksessa vetosin Keltamustiin, koska heillä ontässä tilanteessa parhaimmat keinot mobilisoida joukkoja jonkinlaiseen kannanottoon, koska Willimiehet eivät niin aktiivisesti taida touhuta enää. Tavallaan laukauksena tänne kirjoittamiselle toimi tuo Jyväskylän välittömästi tapahtunut kannattajayhteisön reagoiminen protestointeineen.

Ja itse olen herätellyt muutamia aktiiveja toimimaan jonkinlaisen protestin eteen mutta hiljaista vielä on. Toki voinhan omalla paikallani Kaukaan Päädyn piippuhyllyllä jotain plakaattia heilutella jos ei muuten kannattajayhteisö aio reagoida mitenkään. Meillä jos keillä olisi aihetta protestoida. Mutta kuten palstaveli ylempänä kertoi, niin se varmaan kertoo siitä ettei täällä enää niin intohimoista porukkaa ole organisoimassa toimintaa.

Jokainen saa kannattaa miten parhaaksi näkee ja kyllähän tämä suljettu sarja on myös omiaan tappamaan intoa seuraa kohtaan, kun kilpaurheilullisesti peleillä ei ole enää kolmeen kuukauteen ole ollut tällä(kään) kaudella mitään panosta. Tässä ollaan niin monella osa-alueella vaaran vyöhykkellä ja ne tiedostaen, en todellakaan pysty niitä klassisia 1-7 kavennusmaaleja mitenkään juhlimaan, vaikka paikallani hallissa olen lyhyen boikotin jälkeen.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Siis painotan vielä että nimenomaan mä kyllä ymmärrän, jos joku niin paljon tykkää tuosta joukkueesta, että seisoo aina katsomossa ja hurraa sitä 1-7 - kavennusmaaliakin. Tai käy ympäri maata isolla rahalla katsomassa kun oma jengi ottaa illasta toiseen kuivana kakkoseen.

Mikä minä olen sanomaan kun vain seurailen. Mutta en mä sitä silti käsitä. Ja se saa välillä otsasuonen puhkeamaan.

Koska toi nykymenohan on sama kuin olisi ollut keväällä 1912 Atlantilla jossain pienessä huviveneessä ja taputtanut vieressä ja chantannut että "Titanic, Titanic!!" samalla uskoen vakaasti että kohta sen nousu alkaa. Että tää uppoaminen on välivaihe.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis painotan vielä että nimenomaan mä kyllä ymmärrän, jos joku niin paljon tykkää tuosta joukkueesta, että seisoo aina katsomossa ja hurraa sitä 1-7 - kavennusmaaliakin. Tai käy ympäri maata isolla rahalla katsomassa kun oma jengi ottaa illasta toiseen kuivana kakkoseen.
Jotkut ihmiset kannustaa kentällä olevaa joukkuetta. Se ei tarkoita heidän olevan tyytyväisiä seuran johdon, hallituksen ja omistajiston luomaan tilanteeseen. Tästä vastakkainasettelun luominen on typerää.

Juuri nähtiin junnukisojen finaalissa ruotsalaista kannattajakulttuuria. Koko halli kannusti jatkuvasti toivottomassakin tilanteessa, suomalainen yleisö olisi ollut hiljaa (MM2003 olisi varmaan ruotsalaisyleisöllä voinut näyttää toiselta). En silti ala heitä haukkumaan. Asioita pitäisi osata erottaa toisistaan.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Joo, en minäkään ole kritisoimassa ketään joka "tuulettelee" merkityksettömiä maaleja. En vaan ikinä ollu kiinnittäny huomiota että siellä olisi 2 ihan järjestäytynyttä ryhmää.

Sitä mieltä kyllä olen että SaiPan johto tajuaa kyllä ilman mitään tifoa että kaikki menee perseelleen, että ei siitä mitään hyötyä ole. Se on sitten ihmetyksen aihe ettei mitään asian eteen tehdä.

Tai onhan siellä osakeantia yms., mutta julkisesti näyttää aika luovuttaneelta porukalta. Toki itse nykyään olen kiinnostunut oikeastaan vaan peleistä eikä somejulkasut kiinnosta että voihan siellä jotain juttua ollut. Podcastia tulee sentää kuunneltua.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotkut ihmiset kannustaa kentällä olevaa joukkuetta. Se ei tarkoita heidän olevan tyytyväisiä seuran johdon, hallituksen ja omistajiston luomaan tilanteeseen. Tästä vastakkainasettelun luominen on typerää.
Tartutaan nyt vaikka tähän, kun täällä näköjään keskustelua noussut kannanotoista siellä päässä tuon meidän perjantaisen mielenilmauksen jälkeen.

Kyllä, tätä touhua tehdään etunenässä tietenkin niille pelaajille siellä jäällä, jotka sitä oman jengin logoa kantavat. Siitä huolimatta, jos seura on ajettu paskaan tilanteeseen esim. johdon, hallituksen tai omistajien toimesta, on mielestäni kannattajilla täysi oikeus ja oikea syy osoittaa mieltä. Tällä tavoin ilmaistaan aito huoli rakkaan seuran tilasta, sekä tyytymättömyys siihen tilaan. Ei tuollaista ulosmarssia mitenkään innoissaan ja mielellään lähdetä tekemään. Se vaan on niitä harvoja välittömästi näkyviä merkkejä seurajohdolle siitä, että näin ei voi jatkua. Surullista, että kannattajat on siihen tilanteeseen ajettu, että tuollaiseen äärimmäiseen keinoon pitää ryhtyä. Itseni lisäksi tiedän paljon ihmisiä, joita sylettäisi todella paljon se, että ollaan tilanteessa missä kannattajat eivät reagoi johdon sekoiluun mitenkään. Kannattajat eivät ole itsestäänselvyys.

Sanottakoon vielä myös, että pelaajat kyllä ymmärtävät tuon n. sata kertaa sadasta. Lisätietoja (kohdasta 1:26 ->) löytyy esimerkiksi meidän uudelta kapteenilta perjantain matsin jälkeen. Linkki vie JYPin twitteriin, äxään mikälie onkaan nykyisin.

Loppuun tsemit sinne Lappeenrantaan, todella surulliseen tilaan on seura siellä ajettu. Tämän viestin tarkoitus ei myöskään ole mikään "kilpailu" tai "ollaan kannattajina parempia kuin te", ei todellakaan. Meidän jyväskyläläisten näkökulman halusin tuoda esiin vaan, kun huomasin että meidät oli täällä mainittu.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tartutaan nyt vaikka tähän, kun täällä näköjään keskustelua noussut kannanotoista siellä päässä tuon meidän perjantaisen mielenilmauksen jälkeen.

Kyllä, tätä touhua tehdään etunenässä tietenkin niille pelaajille siellä jäällä, jotka sitä oman jengin logoa kantavat. Siitä huolimatta, jos seura on ajettu paskaan tilanteeseen esim. johdon, hallituksen tai omistajien toimesta, on mielestäni kannattajilla täysi oikeus ja oikea syy osoittaa mieltä. Tällä tavoin ilmaistaan aito huoli rakkaan seuran tilasta, sekä tyytymättömyys siihen tilaan. Ei tuollaista ulosmarssia mitenkään innoissaan ja mielellään lähdetä tekemään. Se vaan on niitä harvoja välittömästi näkyviä merkkejä seurajohdolle siitä, että näin ei voi jatkua. Surullista, että kannattajat on siihen tilanteeseen ajettu, että tuollaiseen äärimmäiseen keinoon pitää ryhtyä. Itseni lisäksi tiedän paljon ihmisiä, joita sylettäisi todella paljon se, että ollaan tilanteessa missä kannattajat eivät reagoi johdon sekoiluun mitenkään. Kannattajat eivät ole itsestäänselvyys.

Sanottakoon vielä myös, että pelaajat kyllä ymmärtävät tuon n. sata kertaa sadasta. Lisätietoja (kohdasta 1:26 ->) löytyy esimerkiksi meidän uudelta kapteenilta perjantain matsin jälkeen. Linkki vie JYPin twitteriin, äxään mikälie onkaan nykyisin.

Loppuun tsemit sinne Lappeenrantaan, todella surulliseen tilaan on seura siellä ajettu. Tämän viestin tarkoitus ei myöskään ole mikään "kilpailu" tai "ollaan kannattajina parempia kuin te", ei todellakaan. Meidän jyväskyläläisten näkökulman halusin tuoda esiin vaan, kun huomasin että meidät oli täällä mainittu.
Tätä samaa jatkuvaa kannanottokeskustelua on täällä käyty useampi vuosi, ei teidän kannanotolla (mikä varmasti oli paikallaan) ole mitään suoranaista osuutta tähän keskusteluun. Tai jos se nosti taas asian esille, oli, muttei tässä mitään uutta asiaa ole ollut vaan samoja viestejä suuntaan ja toiseen on luettu pitkän aikaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai jos se nosti taas asian esille, oli
Tämän käsityksen siis sain ja ajatus näkökulman tarjoamisesta lähti juuri siitä. Tykkään lueskella jatkiksesta erityisesti kannattajatoimintaan liittyviä ketjuja ja nyt tuossa selaillessa vaan bongasin teidän osiosta, että tämmöinen ketju oli noussut ylös. En siis ajanut takaa varsinaisesti sitä, että tämä keskustelu olisi jotenkin "meidän ansiota", kunhan bongasin tämän ketjun ja nopeasti katsoin, että ei tän kauden osalta ole montaa viestiä tullut. Toki näin nuo muutamat viestit, että marraskuussakin asia oli täällä ollut esillä. Nyt vaan kun meidän ryhmä oli ohimennen mainittu noissa keskusteluissa, niin päätin kommentoida.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän käsityksen siis sain ja ajatus näkökulman tarjoamisesta lähti juuri siitä. Tykkään lueskella jatkiksesta erityisesti kannattajatoimintaan liittyviä ketjuja ja nyt tuossa selaillessa vaan bongasin teidän osiosta, että tämmöinen ketju oli noussut ylös. En siis ajanut takaa varsinaisesti sitä, että tämä keskustelu olisi jotenkin "meidän ansiota", kunhan bongasin tämän ketjun ja nopeasti katsoin, että ei tän kauden osalta ole montaa viestiä tullut. Toki näin nuo muutamat viestit, että marraskuussakin asia oli täällä ollut esillä. Nyt vaan kun meidän ryhmä oli ohimennen mainittu noissa keskusteluissa, niin päätin kommentoida.
Juu siis teidän tilanteen myötä keskusteluun on varmasti tarjolla asiaa ja kosketuspintaa, lähinnä ettei aihe sinänsä ole uusi täällä.

E. Korjataan: uusi = nyt alkanut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

Paviaaniuros

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Turha täällä on huudella yksittäisten paviaaniurosten perään (varsinkin kun kyseinen "paviaani" ei taida enää kaupungissa vaikuttaa ja on luopunut capon paikasta jo aiemmin). Yleisesti en näe kannanotossa juuri järkeä, koska ne on tehty jo silloin, kun alamäki alkoi eikä mitään tapahtunut. Alamäessä on vain vauhti kiihtynyt, joten en ihmettele ettei kiinnostusta uuden kannanoton tekoon ole.

Kiitoksia vanhan muistamisesta, muillekin kuin IlPadrinolle, olette best! On saanut tosiaan pohtia pää märkänä omiakin elämänpolun valintoja niin tässä SaiPan viitekehyksessä olen vaipunut sinne samaan syvään väliinpitämättömyyden alhoon, missä muutama muukin teistä jo vaeltaa,

Mutta työ myös tiedätte, että paikan tullen tykkään kehua tai "kehua" itseäni niin alkuperäisellä miun perään huutelijalla on kyllä sellainen pointti huudossaan, että "Raipe on homo, SaiPa perkele!" & "SaiPa ja nato tiedottavat..." taitavat olla about edelliset saipalaiset banderollit, jotka eivät ole jollain tapaa kulkeneet miun käsien kautta. Ei siellä niitä tekijöitä oikein ole tai sitten pidin vaan liian väkevästi suitset kireällä. Noh, asioita ainakin tapahtui, jopa ihan hyviä ja sitten toki vähän vähemmänkin hyviä.

Yhdelle luottomiehelleni itseasiassa tuossa taannoin heitin, että pitäisikö se kuitenkin kopaista vielä kerran sieltä vähän tylymmästä päästä ja kirjoitella banderolliin muutama nimi + paikallispoliitikko Otto-Pelle Kusisen slogan. Ei ottanut tuulta purjeisiin se, parempi ehkä niin.

Mutta muutama junnari on kysellyt miulta maaleista ja muoveista, että ehkä sieltä!!
 

Barney

Jäsen
SaiPan kohdalla ulosmarssi on jo tapahtunut. Ikävä kyllä se ei ole ollut sellainen statement-ulosmarssi, jossa on isolla porukalla tiettyyn aikaan poistuttu hallista, vaan porukka on tehnyt omaan tahtiinsa ulosmarssin siinä vaiheessa, kun on saanut tarpeekseen. Ikävä kyllä tuollaisella hitaalla ulosmarssilla on paljon pitkäkestoisemmat seuraukset. Osa palaa hallille päävalmentajan vaihtuessa, osa kun SaiPa alkaa menestymään ja osa ei koskaan.

Nykyisestä tilanteesta SaiPa saa syyttää vain itseään. SaiPa on pitänyt kannattajia ja yhteistyökumppaneita jo vuosia itsestäänselvyytenä. SaiPassa on luultu, että se Tirkkosen ajan buumi saadaan sytyttettyä pelkästään sillä, että menestytään urheilullisesti. Urheilullinen menestys tuo tietenkin lisää ihmisiä hallille, mutta ei se automaattisesti tarkoita sitä, että seisomakatsomo tulvii ihmisiä heti, kun SaiPa alkaa voittamaan otteluita.

SaiPa on pettänyt kannattajansa jo niin monesti lähivuosien aikana, että se kannattajien vitutus on vaihtunut jo todella monella välinpitämättömyydeksi. Tällä kaudella SaiPan tappiot eivät vituta, kun se on odotusarvo ennen ottelua. En vieläkään ymmärrä, miksi SaiPassa ei ole reagoitu tällä kaudella mihinkään. Jos on haluttu olla edes jollain tasolla uskottava liigaseura, niin Hämäläinen olisi pitänyt potkia jo aikoja sitten pihalle. Jos rahaa ei ole potkia Hämäläistä ulos, niin muualle kelpaavat pelaajat olisi pitänyt myydä jo aikoja sitten pois. Nyt SaiPan ratkaisu on olla tekemättä mitään.

Välinpitämättömyys on täydellinen sana kuvaamaan niin SaiPaa kuin nykyään myös valtaosaa kannattajista. Kaikki menee päin helvettiä, mutta silti jatketaan täysin samalla linjalla. Myykää pelaajat, vaihtakaa valmentajaa tai juoskaa vaikka koko toimiston väki erätauolla alasti jäällä. Kunhan saatana teette jotain.

Olisihan se hienoa nähdä, jos entiset aktiivikannattajat tekisivät vielä "The Last Dance" -hengessä kunnon kannanoton. Yhteen otteluun seisomakatsomo täyteen, hieno tifo ja seurajohdolle selvä viesti, että tämä touhu ei voi jatkua tällaisena. Ihan mielellään sitä itsekin matkustaisi Lappeenrantaan pelkästään tuollaista tapahtumaa varten. Siinä annettaisiin seurajohdolle vielä viimeinen mahdollisuus ymmärtää, että SaiPalla on paljon kannattajia, joista osa kyllä palaisi hallille välittömästi, kun olisi aistittavissa, että organisaatiossa edes yritetään.
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä Tifon sanoma siis olisi? Joku "herätys", eli mitä?

Mikä viestini olisi Tersalle jos saisin suoraan sen hänelle sanoa? Sanoisin, että sijoita rahojasi kerran vielä SaiPaan ja anna seuralle kerran vielä tekohengitys ja siirry sen jälkeen syrjään ihan perusfaniksi. Tämä olisi se kaikkien ratkaisujen fantasia.

Mutta eihän esim Tersa siirry syrjään eikä hän myöskään sijoita enää varojaan seuraan, eli ihan se ja sama mitä tifoja siellä rakennettaisiin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tästä vastakkainasettelun luominen on typerää.
No mä en kyllä asettele edelleenkään mitään vastakkain.

Ethän sä nyt aikuisten oikeasti ryhdy yhtä mm-finaalia vertaamaan tähän kaudenmittaiseen goatseen?

Mun puolesta kannustelkoot vaikka miten paljon. Mutta ehkä sinne yksi mielenilmaus mahtuisi väliin?

Voivat sitten vaikka kannustella taas hamaan konkurssiin asti.

Mutta ei mahdu. Ja sitähän tässä kritisoidaan. Ja se saa välillä pään räjähtämään. Ja sanomaan ikävästi.
SaiPan kohdalla ulosmarssi on jo tapahtunut. Ikävä kyllä se ei ole ollut sellainen statement-ulosmarssi, jossa on isolla porukalla tiettyyn aikaan poistuttu hallista, vaan porukka on tehnyt omaan tahtiinsa ulosmarssin siinä vaiheessa, kun on saanut tarpeekseen. Ikävä kyllä tuollaisella hitaalla ulosmarssilla on paljon pitkäkestoisemmat seuraukset. Osa palaa hallille päävalmentajan vaihtuessa, osa kun SaiPa alkaa menestymään ja osa ei koskaan.
Kun tämä juuri on se seikka miksi Lappeenrannassa ei ole mitään oikeaa jääkiekkokulttuuria.

Lappeenrannassa toki massat palautuisivat jos tulisi voittoja ja useita.

Mutta se on vain sitä yleistä massojen taipumista.

Lätkämentaliteettia tai historian fiilistelyä vanhojen legendojen perässä täällä ei ole ikinä ollut eikä ikinä tule.

Jos SaiPa ei saa tänä keväänä 1-1,5 miljoonaa vähintään lisärahoitusta, uuden omistajan ja vaatimuksen muutoksiin, myötä, Lappeenrannassa ei enää nähdä lätkää lähivuosien jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös