WC '04: Ruotsi julkaisi joukkueensa

  • 14 940
  • 128

Bluesfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Detroit Red Wings, HJK, FC Honka, Arsenal
Viestin lähetti Mister-Finland
Muutama särö tuolla on; elikkä Ekman ja A.Johansson, pikkasen epäilyttää...

Ekman pelas sikahyvän kauden San Josessa.

YEAR GP G A PTS +/- PIM SOG SPCT PPG PPA SHG SHA GWG GTG ATOI PROD
2003-2004 82 22 33 55 30 34 147 15.0 1 8 4 1 5 1 14:53 22:11
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti Pee

Nylanderin poispudottaminen tuntuu myös miehen tuoreiden MM-näyttöjen perusteella todella oudolta.
Olen ymmärtänyt, että Nylander ei itse halunnut tulla World cupin, koska hän ei olisi mahtunut 1 ja 2 kentän sentteriksi
(Sundin ja Forsberg).
 

Maestro

Jäsen
Minä taas olen ymmärtänyt Ruotsin tiedotusvälineiden perusteella, että Nylanderia ei valittu, koska häntä ei kannata peluuttaa muussa kuin ykkös- tai kakkosketjussa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Päivän Aftonbladet tiesi kertoa NHL-pelaajien olevan todella kalliita vakuuttaa myös maajoukkueessa. Ruotsin jääkiekkoliitto onkin alannut miettimään kannattaako NHL:stä lennättää tähtiä pariin matsiin. Esim. viime MM-kisoissa Tsekissä Forsberg pelasi kaksi ottelua ja maksoi 230 000 kruunua, vain vakuuttaa. Myös Lidström pelasi kaksi matsia - 380 000 kruunua.
Daniel Alfredsson pelasi kahdeksan ottelua ja maksoi "vaivaiset" 456 000 kruunua. Siihen päälle lennot, hotellit ja sun muut päivärahat.

Noh, Alfredsson pelasi ihan hyvät kisat. Forsbergin ja Lidströmin tapauksessa rahat menivät kaivoon.
 

Hockey

Jäsen
Ruotsilla ei muuten ole yhtään poisjääntiä, eli Tre Kronor tuntuu olevan arvossaan.

Tosin, päivän lehdissä spekuloidaan Forsbergin vatsalihaksen kestoa, mutta mies pelannee, jos vain suinkin pystyy. Tänä talvena voi sitten huilailla. :)

Ruotsi kokoaa joukkueensa keskiviikkona. Siitä se lähtee.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Hockey
Tosin, päivän lehdissä spekuloidaan Forsbergin vatsalihaksen kestoa, mutta mies pelannee, jos vain suinkin pystyy. Tänä talvena voi sitten huilailla. :)
Jep, Forsberg pelasi puolustajan paikalla hyväntekeväisyysottelussa Icebreakers joukkueessa MoDota vastaan. Icebreakers voitti lukemin 7-6. Forsberg teki maalin - toipilaana puolustajan paikalla vatsaansa varoen - ja teki maalin...

Forsberg itse kertoo vatsalihasten olevan heikossa kunnossa loukkaantumisen jälkeen, joten edessä on paljon "vatsaharjoituksia".

Veikkaan että Forsberg luistelee jäälle kun on aika - ja on yllättävän hyvässä kunnossa - niin kuin aina kun hän tekee paluun loukkaantumisen jälkeen!
 

EsKa

Jäsen
Ruotsin ketjut World Cupissa (?)

Expressen lehti kertoilee että Ruotsi pelaa Word Cupissa seuraavilla ketjuilla:

D Alfredsson, M Sundin, F Modin

M Näslund, P Forsberg, S Påhlsson.

H Zetterberg, D Sedin, H Sedin.

P-J Axelsson, J Jönsson, M Nilson.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Ruotsin ketjut World Cupissa (?)

Viestin lähetti EsKa
M Näslund, P Forsberg, S Påhlsson.
D Sedin, H Sedin.
Siitä mielenkiintoinen kokoonpano, että nämä herrat ovat kaikki MoDon kasvatteja.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Ruotsin ketjut World Cupissa (?)

Viestin lähetti EsKa
Expressen lehti kertoilee että Ruotsi pelaa Word Cupissa seuraavilla ketjuilla:

D Alfredsson, M Sundin, F Modin

M Näslund, P Forsberg, S Påhlsson.

H Zetterberg, D Sedin, H Sedin.

P-J Axelsson, J Jönsson, M Nilson.

2 ja 1/2 viikkoa, niin nämä herrat luistelevat Leijonien kotiluolaan. Minä varmistin paikallaoloni jo tammikuussa, kuinka moni muu aikoo katsomaan tätä ottelua, jossa kenties viimeisen kerran Sundin, Foppa, Näslund, Lidström, Alfredsson & co kohtaavat Selänteen, Koivun, Lehtisen, Peltosen ja Nummisen johtamat leijonat ?

Tähän mennessähän nämä joukkueittensa 90-luvun "selkärankapelaajat" ovat kohdanneet World Cupissa 1996 ja Naganossa 1998: tilanne on 1-1.
 

Teinix-mummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruotsi on yliarvostettu

Ruotsi on mielestäni yliarvostettu JOUKKUE. Toki sillä on hyviä pelaajia kuten Forsberg, Lidström, Sundin jne. Mutta joukkueena se ei pääse ikinä loppuun asti eli mestaruuteen.
Ruotsilta näyttää aina loppuvan puhti (esim. MM 2003, MM 2004, OM 2002)
Paperilla joukkue näyttää kyllä olevan kova, mutta hartaasti toivon ja luulen olevani oikeassa että Ruotsi ei voita tänäkään vuonna.
Yksi syy tähän on Hardy Nilsson. Luulisi Ruotsin liiton jo kyllästyneen Hardyyn. Mies ei nimittäin näytä mestaruutta voittavan pitkään aikaan.
 

Uraani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Ruotsin ketjut World Cupissa (?)

Viestin lähetti IceBreezer
2 ja 1/2 viikkoa, niin nämä herrat luistelevat Leijonien kotiluolaan. Minä varmistin paikallaoloni jo tammikuussa, kuinka moni muu aikoo katsomaan tätä ottelua, jossa kenties viimeisen kerran Sundin, Foppa, Näslund, Lidström, Alfredsson & co kohtaavat Selänteen, Koivun, Lehtisen, Peltosen ja Nummisen johtamat leijonat ?

Tähän mennessähän nämä joukkueittensa 90-luvun "selkärankapelaajat" ovat kohdanneet World Cupissa 1996 ja Naganossa 1998: tilanne on 1-1.

_o/ Myönään maksaneeni itseni kipeeksi tästä matsista, ja pelon sekaisin tuntein odotellaan matsia(paikalla olleena myös 5-6 matsissa.......), mutta eihän tälläistä voi yksinkertaisesti vain missata :)
 

Zengur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Milloinkas nämä harjoitusottelut joita oli jokunen ennen kuin Cup alkaa oikein pelataan? Yritin katsella vaikka mistä mutta en löytänyt päivämääriä :(

Toivottavasti nelonen näyttää ko. matsit myös.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Re: Re: Ruotsin ketjut World Cupissa (?)

Viestin lähetti IceBreezer
Minä varmistin paikallaoloni jo tammikuussa, kuinka moni muu aikoo katsomaan tätä ottelua, jossa kenties viimeisen kerran Sundin, Foppa, Näslund, Lidström, Alfredsson & co kohtaavat Selänteen, Koivun, Lehtisen, Peltosen ja Nummisen johtamat leijonat ?

Tulossa ollaan. Elämäni ensimmäinen (ja todennäköisesti myös viimeinen) kerta, kun näen Peter Forsbergin livenä. Paljon maksoi, mutta on se sen arvoistakin. Toivottavasti Foppa nyt sitten tosiaan pelaa.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Re: Re: Ruotsin ketjut World Cupissa (?)

Viestin lähetti Rygge
Tulossa ollaan. Elämäni ensimmäinen (ja todennäköisesti myös viimeinen) kerta, kun näen Peter Forsbergin livenä. Paljon maksoi, mutta on se sen arvoistakin. Toivottavasti Foppa nyt sitten tosiaan pelaa.

Itse olen nähnyt Forsbergin livenä MM-2003 painajaisessa. Itse asiassa huusin hänelle niin paljon kuin keuhkoista lähti Teemun 5-1 maalin jälkeen, että: "Foppa, köp biljetter till kanarieöarna." Ei ehkä olisi pitänyt huutaa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Ruotsi on yliarvostettu

Viestin lähetti Teinix-mummo

Ruotsilta näyttää aina loppuvan puhti (esim. MM 2003, MM 2004, OM 2002)
Aina? Tre Kronor on voittanut MM-kultaa 7 kertaa ja yhden kerran Olympiakultaa (Lillehammer 1994).

Lillehammerin joukkueesta löytyy muutama tuttu naama.

Maalivahdit:
35 Tommy Salo Västerås IK,
1 Håkan Algotsson Västra Frölunda HC ja
30 Michael Sundlöv Brynäs IF.

Puolustajat:
2 Tomas Jonsson Leksands IF,
3 Christian Due-Boije Djurgårdens IF, 8
Leif Rohlin Västerås IK,
7 Magnus Svensson Leksands IF,
14 Fredrik Stillman HV 71,
19 Kenny Jönsson Rögle BK ja
34 Roger Johansson Leksands IF.

Hyökkääjät:
5 Patrik Juhlin Västerås IK,
11 Roger Hansson Malmö IF,
12 Håkan Loob Färjestads BK,
15 Stefan Örnskog HV 71,
16 Niklas Eriksson Leksands IF,
17 Daniel Rydmark Malmö IF,
18 Jonas Bergqvist Leksands IF,
20 Jörgen Jönsson Rögle BK,
21 Peter Forsberg MoDo Hockey,
22 Charles Berglund (kapteeni) Djurgårdens IF,
24 Andreas Dackell Brynäs IF,
26 Mats Näslund Malmö IF ja
27 Patric Kjellberg HV 71.

Joukkuetta valmensi silloin Curt Lundmark.

Myös minä tulen olemaan paikalla Helsingissä, totta kai.
Ja teille nuukille saatanoille, lippu tällaiseen otteluun EI ole kallis. Itse maksan sen lisäksi myös lentolipun Vantaalle + muutaman yön hotellissa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Varamiehet ovat
Tomas Holmström, Andreas Johansson ja Nils Ekman
Holmström on härkä maalin edessä. Ihme ellei häntä käytetä. Myös Johnassonin näkisin mielelläni jäällä, mutta taas toisaalta - kuka penkille? Uskon että Ekman pelaa vain jos joku loukkaantuu, tai jos Tre Kronor pelaa huonosti.

Puolustajat:
Nicklas Lidström, Kim Johnsson
Kaksi hyökkäävää puolustajaa. Nämä kaksi eivät tosin ole mitään eläviä muureja oman maalin edessä! Olen tosin aina pitänyt Kim Johnssonista.

Mattias Norström, Marcus Ragnarsson
Nämä kaksi ovat hankalia ohitettavia. Ei ykkösketjuja jäälle näiden miesten ollessa siellä.

Mattias Öhlund, Daniel Tjärnqvist
Pari jonka uskon menestyvän yhdessä. 0-0 pari?

Dick Tärnström, Christian Bäckman
Dick joo, mutta minulla on yhä vaikea sulattaa Bäckmania tässä seurassa, vaikka pelasikin loistavat MM-kisat, mutta nyt katsotaan haukansilmin!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Re: Re: Ruotsi on yliarvostettu

Viestin lähetti finnishninja

Myös minä tulen olemaan paikalla Helsingissä, totta kai.
Ja teille nuukille saatanoille, lippu tällaiseen otteluun EI ole kallis. Itse maksan sen lisäksi myös lentolipun Vantaalle + muutaman yön hotellissa.

Eikö tuo nyt ole vähän turhaa elvistelyä?
Joillekkin tuo lipunhinta on varmasti liian kallis. Tuskin kukaan järkevä opiskelija esim ostaa lippua lätkäpeliin ja ei sitten syö loppukuusta.
Muutenkin on näitä eritavalla palkattuja töitä ja erilaisia elämäntilanteita jolloin yli 100€ jääkiekkolipusta tuntuu kyllä turhan paljolta.
Minä en maksas kyllä moista hintaa jääkiekko-ottelusta vaikka olisin miljonääri. Ymmärrä mikä järki on pistää hinnat noin kalliiksi tämmöisiin peleihin. Nyt siellä on sitten puolet porukasta sylimikron kanssa kiroilemassa, kun vieruskaveri huutaa ja seuraa ottelua ja ite ei saa tehtyä töitä.
No oli miten oli ite varmasti nautin enemmän näistä peleistä jossain sporttikuppilassa missä on myös enemmän tunnelmaa.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Re: Ruotsin ketjut World Cupissa (?)

Viestin lähetti EsKa
Expressen lehti kertoilee että Ruotsi pelaa Word Cupissa seuraavilla ketjuilla:

D Alfredsson, M Sundin, F Modin
M Näslund, P Forsberg, S Påhlsson.
H Zetterberg, D Sedin, H Sedin.
P-J Axelsson, J Jönsson, M Nilson.
Ruotsi voitti harjoitusottelussa Slovakian 2-0 D. Sedinin ja Näslundin maaleilla. Hyökkäysketjut olivat juurikin nuo lainatut muuten, mutta Forsbergin paikalla pelasi Johansson. Samoin pakkiparit näyttivät olevan finnishninjan mainitsemat. Maalissa pelasi Tellqvist.

Edit: Foppa, Foppa...
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Jep, Tre Kronor avasi vakuuttavasti. Kasassa on todella hyvä joukkue, joka peittosi Slovakian vaikka peli oli vähän niin ja näin. Ottelun avainpelaaja mielestäni oli maalivahti Mikael Tellqvist. En hämmästy yhtään jos hänestä leivotaan ykkösmaalivahti.

Ihmettelin toisen erän alussa Markus Näslundin peliä - tai pikemminkin sen puutetta. Minuutin päästä hän sai namusyötön Sundinilta ja tukki kiekon maaliin näyttävästi. Nii-in.. nämä miehethän tarvitsevat yleensä vain yhden mahdollisuuden ja kiekko on verkossa. Maalin jälkeen hän haihtui taas kuin pieru Saharaan.

Mats Sundin oli kukkona tunkiolla ja sohi yllättävän agressiivisesti slovakien seassa. Ruotsin maajoukkueessahan pelaa monta pelaajaa, joille tuleva WC-turnaus saattaa olla viimeinen. Suurin osa heistä ei ole voittanut maajoukkuepaidassa mitään mainitsemisen arvoista, joten motivaatiosta ei liene pulaa.

Mattias Norström ja Marcus Ragnarsson oli juuri se pakkipari josta veikkasin Ruotsin puolustuksen runkoa. Heidän pelinsä oli tasaisen varmaa peruspeliä. Myös pari Nicklas Lidström ja Kim Johnsson näytti toimivan hyvin.

Päivän vatsalihas: Peter Forsberg ei ollut mukana. Häntä tosin haastateltiin tauolla. Foppa tähtää peliin keskiviikkona Suomea vastaan ja uskoo jatkoon. Nyt mennään päivä kerrallaan, eikä mies vaikuttanut olevan sen kummemmin huolissaan. Alan uskomaan siihen että Foppa tulee pelaamaan World Cupissa.

Slovakia? Heidän puolustupelissään on paljon hiomista ja tämä joukkue tulisi kohdata armottomalla offensiivilla. Slovakit eivät onnistuneet maalinteossa kotiyleisön edessä ja hankkivat tämän takia monta ihan turhaa jäähyä.

Slovakian joukkueessa on kapasiteettia, mutta puolustus ja huumori? Tuli väkisinkin mieleen erään slovakin mielipide Suomen maajoukkueesta. Hänen mielestäänhän Suomalaisilta puuttuu tappajan vaistot. Nyt olisi voinut kysyä häneltä että löytyykös näitä tällaisia vaistoja vielä Slovakiasta...

Slovakian on ohittanut kärjen, jonka huipulla he olivat pari vuotta sitten.

Eikö tuo nyt ole vähän turhaa elvistelyä?
Tämä on minun mielipiteeni World Cupista. Kaikki tuntevat ihmisiä, joilla ei ole varaa katsoa edes divarimatseja paikan päällä. Miten sitten Hartwalliin kun Suomi kohtaa Ruotsin World Cupissa?!?! Se ei kuitenkaan merkitse sitä että liput tähän turnaukseen olisivat LIIAN kalliita, minun mielestäni.

Ymmärrä mikä järki on pistää hinnat noin kalliiksi tämmöisiin peleihin.
Kyllä sinun pitäisi ymmärtää. Tällainen turnaus maksaa rutkasti rahnaa ja olisi väärin jos homma rahoitettaisiin pelkästään verovaroin. Meidän jääkiekkohullujen tulee maksaa itse tästä huvista. Minusta homma on enemmänkin päinvastoin. Tavalliset liigamatsit ovat ylihinnoitettuja. Viihteen taso niissä on aika matala, lipunhintaan verrattuna. World Cup turnauksessa on taas kysymyksessä suuri kansainvälinen kiekkotapahtuma ja jäällä on maailman superhypermegatähdet. Eikö silloin ole selvää että siitä tulee myös maksaa - tai sitten istua siellä kulmakuppilassa kiltisti.

Ihan vaan pienenä kuriositeettina - moni voi panna lipun hinnan juuri sinne kulmakuppilaan, yhtenä iltana ja silmääkään räpäyttämättä. Eikä kukaan kyseenalaista, päinvastoin - ihan normaalia käyttäytymistä. Aamulla sitten kustaan illan muistot vessanpönttöön ja se siitä. Eikö silloin ole järkevämpää ostaa lippu - ehkä ikimuistoiseen - World Cup otteluun?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti finnishninja

Ihan vaan pienenä kuriositeettina - moni voi panna lipun hinnan juuri sinne kulmakuppilaan, yhtenä iltana ja silmääkään räpäyttämättä. Eikä kukaan kyseenalaista, päinvastoin - ihan normaalia käyttäytymistä. Aamulla sitten kustaan illan muistot vessanpönttöön ja se siitä. Eikö silloin ole järkevämpää ostaa lippu - ehkä ikimuistoiseen - World Cup otteluun?

Tuo ehkä pätee moniin, mutta minä en alkoholin kanssa läträä ollenkaan, niin säästän varmasti kun katson pelin jossain muualla kuin paikanpäällä.

Ja tulipa tässä mieleen missä olisi oikeasti parasta katsoa tämmöisiä pelejä, jos paikan päälle ei ole varaa. Sotilaskodissa. Siellä ois tunnelmaa, porukkaa ja kaikki selvinpäin, niin ei tarvia pelin jälkeen nakkijonossa mitata paremmuutta painiottelussa.

Myönnän, että tällä hetkellä reilu 100€ on minulle paljon rahaa. Mutta se olisi minulle paljon rahaa vaikka kuukausitulot olisi yli 4000€. Kotona on kasvatettu säästäväisyyteen ja kun pelit kerran näkee telkkarista, niin suurella todennäköisyydellä ne tulee siitä katsottua kun lipunhinnat on mitä on.

Ja olen minäkin peräti menossa harjotusmaaottelun katsomaan saksaa vastaan. Lipun hinnat tuli alle 30 euroo ja näkee varmasti ihan tarpeksi tasokasta peliä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti repe_joke
niin säästän varmasti kun katson pelin jossain muualla kuin paikanpäällä.
Tällaiset jääkiekkotapahtumat eivät ole tarkoitettu kaikille, siis kaikkien nähtäviksi paikan päällä, eli siis tässä on kysymys kovista kustannuksista, jotka kerätään heiltä, joilla on varaa ja haluja maksaa paikasta Hartwall Areenalla.

Myös minut on kasvatettu säästäväisyyteen, muuten ei olisi varaa nähdä joskus näitä otteluja paikan päällä:-)

Näin yleisesti ottaen, meidän suomalaisten kulttuurihan on:
"Katso, tämän minä sain halvalla"!
Ajattelin tätä kun eräs itävaltalainen näytti minulle upeaa prätkän tankkia, jonka hän oli maalauttanut jollakin tunnetulla motiivimaalarilla. Hän sanoi:
"Katso, tästä minä olen kuule maksanut todella paljon rahaa"!

Joistakin asioista on vain oltava valmis maksamaan - jos haluaa nähdä paikanpäällä.

Itse en ole ihan niin hullu että juoksen kaikki turnaukset läpi, mutta joskus on kiva käydä. Ei sitä nyt viitsi ihan koko elämäänsä vaan säästää ja säästää...
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Saako tuohon Suomi - Ruotsi otteluun vielä lippuja?
 

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
Ihan kohtuullisen hyvältä on näyttänyt Kolme Kruunua näin turnauksen alla ja voitto Slovakiasta varmasti loi osaltaan lisää hyvää henkeä ja itsevarmuutta(jota ei taatusti puutu muutenkaan!). Toivottavasti vain the vatsalihakset saadaan vielä täyteen pelikuntoon ennen tosipelien alkua.

Miksi muuten NY Islandersin luottopakkia, Kenny Jönssonia ei valittu mukaan? Lienee käsitelty asia mutta mennyt minulta ohi..
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Re: Ruotsi on yliarvostettu

Viestin lähetti Teinix-mummo
Paperilla joukkue näyttää kyllä olevan kova
Mielestäni ei vain paperilla, joukkue näyttää ja on todella kova. Joukkue hengenkin luulisi olevan kovaa luokka, koska tuskin ruotsi tämän kovempaa nippua saa hirveän usein mihinkään turneeseen. Jos joku "pettää" niin se löytyy maalivahti puolelta, eikä sekään näytä huonolta jos vertaa vaikka jenkkien vastavaan. Kaiken järjen mukaan Ruotsi nähdään finaalissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös