Vopat Jokereihin

  • 61 861
  • 308

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peesaan JHagia lähes kaikessa. Ei joukkueesta puutu enää kuin T.Selänne ja siinä sitä olisikin tivolia kerrakseen. Ikävä kyllä se myös näkyy kentällä, mutta en nyt täysin mahdottomana pidä sitäkään ajatusta, että tuosta sopasta vielä joukkuekin syntyisi. Olikohan muuten meidän uudella UTJ:lla mitään tekemistä siirron kanssa? Tuntuu aika karmealta ajatukselta, että ensimmäisessä pelaajasiirrossa hänellä ei olisi ollut mitään roolia. Tosin sehän ei kyllä yllättäisi varmaan ketään.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Tämähän oli oikein mielenkiitoinen uutinen. Vopat oli ainakin minun suosikki Pelicans aikoina. Sinänsä ihme, että noita pisteitä sitten on tullut noin harvakseltaa. Itse ainakin muistelen, että kaverilla olisi kyllä kaikki edellytykset tehdä paljon enemmänkin. Taidon ja nopeuden puolesta pitäisi paljon parempaan olla edellytyksiä. Lähdöt eivät olleet niin nopeita, mutta pääsi kyllä ihan kovaakin vauhtia. Rannelaukausta ainakin täällä aina kehuttiin. Sitten tietysti vielä lisäksi nämä fyysiset ominaisuudet.

Selkeästi jäi kuitenki kaksi asiaa parhaiten mieleen. Kaveri oli todella hyvä aloittamaan ja monesti kuljetti kiekon yksin koko kentän läpi.

Jännä nähdä miten äijän käy.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuuski kirjoitti:
Voisikos joku suomentaa nuo termit pf ja enforcer?

NHL:ssä power forward on ns. kädellinen parimetrinen ja satakiloinen hyökkääjä, joka pystyy pistämään kiekon maalin vaikka pakolla ja osaa sen kanssa. Enforcer on nykyään kaveri, joka osaa ja haluaa hanskata ja hanskaa kanssa, joskin sielläkin yhä vähenevässä määrin sääntöuudistusten takia.

SM-liigassa ei oikein voi olla enforcereita kun täällä saa niin helposti 5+20+60 minuuttia. Tai pikemminkin 5+20+20+20+60, jos sattuu hanskaamaan 1. erässä.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rebel kirjoitti:
Niin se saattaa olla, ettei Vopatin kuula paljoa iskuja kestä.

Niin viime vuonna herra cobol jaksoi monen viestin voimalla todeta, että Romanin kuuppa on niin paskana kaikkien tappelujen jälkeen, että jopa yksi isku saattaa lopettaa koko miehen uran.....minkä takia hän ei enää tappele ollenkaan!

Nyt on sitten tapahtunut ihmeparantuminen näin joulupyhien alla, kun kerran Vopatista tehdään narreille hanskaajaa....

cobol varmasti vastaa tähänkin viestiin nopeasti, kuten kaikkien muidenkin kirjoittajien viesteihin tässä ketjussa. cobolilla taitaa olla Vopat-hankinta-puolustus-päivystys päällä tänään.......:o)

Oletko cobol laskenut puolustusviestiesi määrän....?
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Jokerit löi hanskat tiskiin lopullisesti...
Eli jatketaan ensi kaudella sitä menestyksen etsimistä.
Just kun tarvitaan oikeaa pelaajaa niin hankitaan turhaakin turhempi jäähyjen ottaja joita meillä on jo nyt liikaa.
Mutta, Masahan teki periaatteessa oikein. Koska menestyksen tavoittelu on tältä kaudelta todettu olevan liian vaikea tehtävä, niin hankitaan näitä tappelijoita jotta joukkue kiinnostaisi edes jotakin.
(paljonkohan Vopat on maksanut Masalle että on päässyt Jokereihin?)

Virran korvaajaa odotellessa...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
RoopeS kirjoitti:
Oletko cobol laskenut puolustusviestiesi määrän....?

Aika monta viestiähän on tullut kirjoitettua. Osin siksi, että minulta kysytään nimimerkkini mainiten samaa asiaa jatkuvasti ja osin siksi, että olen innoissani Vopatin, Nortonin, Kankaanperän, Valtosen jne pelaamisesta samassa joukkueessa samaan aikaan. Kuten olen todennut, se on minun jouluni. Ehkä sitä ajattelee niin, että jokaisen muunkin on päästävä jakamaan joulu kanssani, vaikka ymmärrän hyvin Jokereiden faneja, joiden mielestä Vopatin ja Nortonin olisi voinut korvata huipputaidon veljeksillä. Takaisiko se sitten paremman menestyksen - epäilen...

Vopatin osalta en arvosta niinkään hänen hanskaustaitoaan, vaan niitä asioita jotka olen aika monta kertaa maininnut. Nortoninkaan osalta Jokereille ei ole apua hänen hanskaustaidoistaan, vaan tilannekovuudesta eli samasta kuin Vopin suhteen. Vopatin tilanne on varmasti edelleen sama eli yksi kova isku voi aheuttaa pahaa vahinkoa. En kuitenkaan usko, että SM-liigasta löytyy ketään joka on valmis sitä tosissaan yrittämään. Vopat on tapellut muuten Tsekeissä kuluvalla kaudella.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
cobol kirjoitti:
Vopat on tapellut muuten Tsekeissä kuluvalla kaudella.

Näin on ja niukka tappio Vopatille.
 

Tuoppi

Jäsen
RoopeS kirjoitti:
Niin viime vuonna herra cobol jaksoi monen viestin voimalla todeta, että Romanin kuuppa on niin paskana kaikkien tappelujen jälkeen, että jopa yksi isku saattaa lopettaa koko miehen uran.....minkä takia hän ei enää tappele ollenkaan!

Ensimmäisenä kun tästä hankinnasta luin tuli mieleen sanat ex-hifkiläinen ja aivotärähdyspotilas. Eikös Romanin pitänyt olla jo ihan rikkinäinen?! Ja jos ei vielä ole niin eiköhän kaveri viimeistään seuraavassa ässä matsissa hajoo. En oikein millään pysty näkemään Vopatin arvoa kentällä (hidas, loukkaantumis- ja jäähyherkkä) vaikka olen kaikki viestit tästä ketjusta lukenut! Virtaa hän ei taatusti pysty korvaamaan. Tässä tapauksessa näkisin myös että siitä että on aikaisemmin täällä pelannut ei ole muuta kuin haittaa. Tuomareille tuttu mies meinaan...

Mutta saas nähä mitä miehestä irtoaa!
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Vopat

Taisi ottaa heti alku kaudesta häviön tilille. Vopat on kova äijä siitä ei pääse mihinkään. Onkohan Vopatin paikka kopissa Kankaanperän vieressä??;)
Jokereilla on nyt 2 kovaa hanskaajaa joukkueessa.
 

Heino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013
Jos joukkueeseen tulee Vopatin kaltainen pelaaja, luulis sen herättävän vähän koko joukkuetta. Vopat varmaan vetää itse tarpeentullen omia surffaajia turpaan. Lisäksi Vopatilla on mun käsittääkseni ammattilaisen asenne ja taistelufiilis, kun kaukaloon hyppää. Herättää joukkueen vaikka tappelulla, jos on tarvis.
Tervetuloa!
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Ai perkele mikä osto. Näistä tulee ihan mun Jokerit. Hävitään vaan, kunhan on hauskaa!
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Todella ihmeellinen ja puskista tullut hankinta Jokereilta. Tulee mieleen että faxi on laulanut ja mies otettiin koska ei oikein tiedetty mitä pitäisi tehdä. Se että Vopat korvaisi Virran on kyllä typerintä mitä olen ikinä kuullut. Miehiessä ei ole yhtään samankaltaisuutta. Ei yhtään. Ja roolit ovat niin erinlaiset kuin olla ja voi. Virta yksinkertaisesti loukkaantui ja toisesta päästä tuli mies samanaikaisesti sisään, ei siinä sen kummempaa.

Kirjoitin täällä Jatkoajassa pari vuotta sitten paljon positiivista Vopatista. IFK:n huonona vuonna (oliko se 02-03 kun Jokerit voitti IFK:n 4-0 pleijareissa) Vopat oli mielestäni ainoa IFK:n pelaaja joka pelasi IFK:n näköistä jääkiekkoa: uskalsi, halusi, ajoi kovaa maalille ja laittoi ripareita sisään. Eli jos tämä Vopat olisi tullut nyt Jokereihin niin hieno homma. Nyt vain sattuu olemaan niin että tässä puhutaan parin aivotärähdyksen ja parin polvivamman takaisesta miehestä. Jo viimeksi IFK:ssa ollessaan Vopat oli kovin, kovin hidas ja kankea eikä enää pystynyt pelaamaan omilla vahvuuksillaan. On aika turha olettaa että mies oli parissa vuodessa vertynyt ja tullut nuoremmaksi. Ja jos kerran on pelannut niin hyvin tsekeissä, niin miksi ei jatka siellä?

Eli jos jätetään huomioimatta se, että mies ei pysty luistelemaan entiseen malliin, ei pysty hanskaamaan entiseen malliin ja joutuu varomaan taklauksissa ja ahtaissa paikoissa niin hyvä hankintahan tämä on. Toisin sanoen tässä on nyt saatettu ostaa jotain sellaista mitä ei ole enää olemassa.

Kysymysmerkkejä siis on valtavasti, mutta myös mahdollisuuksia. JOS Vopat on sellaisessa kunnossa että pystyy pelaamaan vahvuuksiensa mukaista jääkiekkoa eikä heti loukkaannu niin hänestä on varmasti hyötyä, sillä hän on oikeankaltainen pelaaja Jokereiden ryhmään. Jokereilla on jo tarpeeksi taitavia luistelevia laitureita hyökkääviin ketjuihin (Kuusistolla on nyt tulos tai ulos-mahdollisuus), mutta puolustaviin ketjuihin ehkä saadaan näin lisää ryhtiä ja kokoa. Luulen että Vopat pelaa keskellä kunnes Pakaslahti palaa. Näinollen Jokereilla olisi suurinpiirtein seuraavat ketjut:

Hyvönen-Santala-Jantunen
Filppula-Niinimäki-Varis
Valtonen-Vopat-Dahlman
Koivisto-Kuki-Jalkanen
+Kuusisto, Kivistö ja Pakaslahti

Eli ihan hyvältä näyttää. Homma kestää pari loukkaantumista ja kun Paka palaa niin vaihtoehtoja tulee lisää. Olisihan esim. Valtonen-Kuki-Vopat aika mukava ketju.

Mitä tulee Vopatin fyysiseen merkitykseen niin se tuskin on kovin suuri. JOS Jokereilla olisi valmentajan esim. Summanen niin tästä tulisi suuri juhla, mutta nyt valmentajana on Curre. En siis ymmärrä mitä puhetta tämä Bume-Metro ja Mäkkäri-Filppula-homma on! Viime pelissä Jokereilta taklattiin ykkösketjun laita loppukaudeksi pois kyseenalaisella taklauksella, eikä kentällä tapahtunut mitään. Mitä siis yksi Vopatti enää siinä tekee jos kuittivihkoa ei kerran heiluteta edes näin ilmiselvässä tapauksessa?
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkoajan uutinen: Roman Vopat paikkaa Tony Virran Jokereissa... Mistä lähtien Vopat on ollu Virran tasoinen pelaaja? Yhteistä on vain sukunimen v-kirjain. Minua tämä uutisointi on hymyilyttänyt.

Toisaalta jokainen vähänkin jääkiekkoa seuraava ymmärtää, että Vopat ei missään nimessä korvaa Virtaa, vaan tuo oman panoksensa Lindströmin ja Virmasen ohjaamaan miehistöön. Tämän panoksen järkevyydestä ja sopivuudesta voidaan tietenkin olla eri mieltä.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikkea sitä kuuleekin. Voi kilin vittu. Tässäpä todellinen täsmähankinta.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
RevolverOcelot kirjoitti:
Taitokiekon ystävänä, olisin ottanut mielummin sen Metron surffailemasta sieltä Sveitsistä :D

Ehkä Metro "korvaa" Kuusiston nyt kun Vopat "korvaa" Virran.

Tulipa tässä vielä mieleen noista play-offs-puheista ja Vopatin merkitystä sen verran että Jokereiden tulisi nyt ensin miettiä miten päästä sinne jatkopeleihin. Siinä on jo ihan tarpeeksi tavoitetta.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ote Jokereitten vuosikirjasta 2045

Nykyinen Jokereitten pelityyli kumpuaa jo 2000-luvun alusta. Silloin valmentajakaksikkona olivat Curt "klappa händerna när du är riktigt glad" Lindström ja Matti "mä ostan vaikka sata miestä" Virmanen. Jo niistä ajoista lähtien Jokerit on ihastuttanut tai vihastuttanut, muttei ole koskaan jättänyt ketään kylmäksi. Periksiantamattomuus ja fyysinen peli ovat jo siitä lähtien olleet Jokereitten kulmakiviä ja tavaramerkkejä. "Itte keksin, ja maksoin, saatana", kommentoi uutta käsikirjoitusta jo silloin monitaituri Virmanen, joka tapasi tehdä mitä halusi muiden keskittyessä osaamisiinsa. "Siihen aikaan teimme mm. sisäisen sanakirjan, jonka kaksi ensimmäistä sanaa olivat fuck ja You, loppuosaltaan kirja oli aika ohut. Meille ei vittuiltu, vaikkei oikein pärjättykään. Vopatin tulon lanseerasin stunttina Virralla, eikä kukaan hokannut mitään. Vein kolleegoja silloinkin mädän kukon lailla. Niihin aikoihin kaikkien pelaajien hanskoihin asennettiin keskisormen suoristamiseksi palat lattarautaa, jotta oli puhutteluasento aina valmiina" ylpeilee nykyään Jääkiekkoliiton kunniapuheenjohtajana suvereenina itsevaltiaana nuijaa heiluttava Matti "jumala armahtaa - minä en" Virmanen.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Senior kirjoitti:
Nykyinen Jokereitten pelityyli kumpuaa jo 2000-luvun alusta. Silloin valmentajakaksikkona olivat Curt "klappa händerna när du är riktigt glad" Lindström ja Matti "mä ostan vaikka sata miestä" Virmanen. Jo niistä ajoista lähtien Jokerit on ihastuttanut tai vihastuttanut, muttei ole koskaan jättänyt ketään kylmäksi. Periksiantamattomuus ja fyysinen peli ovat jo siitä lähtien olleet Jokereitten kulmakiviä ja tavaramerkkejä. "Itte keksin, ja maksoin, saatana", kommentoi uutta käsikirjoitusta jo silloin monitaituri Virmanen, joka tapasi tehdä mitä halusi muiden keskittyessä osaamisiinsa. "Siihen aikaan teimme mm. sisäisen sanakirjan, jonka kaksi ensimmäistä sanaa olivat fuck ja You, loppuosaltaan kirja oli aika ohut. Meille ei vittuiltu, vaikkei oikein pärjättykään. Vopatin tulon lanseerasin stunttina Virralla, eikä kukaan hokannut mitään. Vein kolleegoja silloinkin mädän kukon lailla. Niihin aikoihin kaikkien pelaajien hanskoihin asennettiin keskisormen suoristamiseksi palat lattarautaa, jotta oli puhutteluasento aina valmiina" ylpeilee nykyään Jääkiekkoliiton kunniapuheenjohtajana suvereenina itsevaltiaana nuijaa heiluttava Matti "jumala armahtaa - minä en" Virmanen.

"totaalinen putoaminen"
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
cobol kirjoitti:
Tarkista mittarisi. Vaikka tappelut ovat minulle vain pieni osa peliä, kyllä minun yksi mittarina näyttää edelleen Kankin pyyhkineen Schnabelilla ja Nortonin Murphylla jäätä.
Vastaus tulee hieman viiveellä,mutta tottahan sinä turiset.Ilmeisesti tämä odottamaton menestys on huumannut sen verran,ettei tuollaisia pikkujuttuja enää muistanut;)

Joka tapauksessa tilanne on se,ettei Hifkin todellakaan tarvitse pelityyliään hävetä,ja sen sinäkin kyllä tiedät.Alpon ja Aran jälkeen pelataan vihdoin sen kuuluisan brändin mukaista kiekkoa.Hanskauspuolella meiltä kieltämättä puuttuu aivan ykköstason äijät,mutta yritys on ollut hyvää silläkin saralla.Turhaan muuten ilkuit siitä,että Nickerson ei saanut tanssikaveria.Tiedät varmaan hyvin,että päätös on ollut Sheddenin.Lostedt on kyllä näyttänyt kauden aikana,että on valmis tekemään juuri niin kuin Shedden haluaa,eilen Shedden ei halunnut.Liekö syynä ollut sitten molempien joukkueiden saamat nootit tappeluista,ei haluttu pahentaa silmätikkuna oloa pistämällä keskinäinen ottelukin ranttaliksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jymäkkä kirjoitti:
Turhaan muuten ilkuit siitä,että Nickerson ei saanut tanssikaveria.Tiedät varmaan hyvin,että päätös on ollut Sheddenin.

Näkee ettet ollut pelissä paikalla eilen, vaikka sitä sujuvasti kommentoit. Minä olin. Schnabel olisi kyllä lähtenyt, mutta Nickerson ei. Lopulta ei Schnabelkaan niin kovasti halunnut, että olisi Nickersonin siihen pakottanut.

HIFK pelaa silti tyylillä ja jostain syystä olen sen takana seissyt jo kesästä asti :)
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heino kirjoitti:
Herättää joukkueen vaikka tappelulla, jos on tarvis.
Tervetuloa!
Pyh, Zidlicky sentään herätteli joukkuetta vaikka ottamalla tyhmän jäähyn.
Onnea Jokereille tästä hankinnasta. Olen oikeasti kateellinen ja mua vituttaa.
 
Huomasin yllättävän tilaston: 2000-luvun puolella SM-liigakausillaan (5) Vopat on neljästi ylittänyt 10 maalin rajan ja kerännyt neljästi yli sata minuuttia jäähyjä. Ei mitenkään huonosti: tilastollisesti neljällä kaudella viidestä voi laskea miehen tekevän kymmenen maalia ja ottavan yli sata minuuttia rangaistuksia..

2000-01 Pelicans 54 15 + 13 = 28 121 min
2001-02 Ilves/HIFK 51 12 + 9 = 21 177 min
2002-03 HIFK SM-liiga 39 11 + 12 = 23 90 min
2003-04 HIFK SM-liiga 45 10 + 15 = 25 118 min
2004-05 HIFK SM-liiga 39 3 + 2 = 5 130 min
 

peal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ihmetyttää kun jotkut jaksavat höpistä Metropolitista ja siitä että mies hommattaisiin Jokereihin :) Mies viihtyy hyvin Sveitsissä ja johtaa liigan pistepörssiä. Miksi lähteä? Hohhoijaa...
 

bsb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers& WHUFC
Autokauppias osti huonon auton:"paskan möivät".Autokauppias osti "uuden" huonon auton:"paskan möivät".Autokauppias osti "uuden" huonon auton:"paskan möivät".Autokauppias osti "uuden" huonon auton:"paskan möivät".... jne
Masa keksi ikiliikkujan kun ei saanut joukkuetta muuten liikkeelle.
Voihan vompatti, oliskohan jukkaseposta seuraavaksi paikkaajaksi?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit & Taitokiekko
peal kirjoitti:
Ihmetyttää kun jotkut jaksavat höpistä Metropolitista ja siitä että mies hommattaisiin Jokereihin :) Mies viihtyy hyvin Sveitsissä ja johtaa liigan pistepörssiä. Miksi lähteä? Hohhoijaa...

"Aijaa, kas kun emme ole huomanneet."

Hohhoijaa...

Ps. Vopat on selvästi meidän ratkaisu suuriin jäähymääriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös