Voiton juhlat huomenna klo 21.00 Kauppatorilla!

  • 40 446
  • 208

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Individual kirjoitti:
Se Kalervo Kummola kolmea numeroa liian pieni Suomi tuulipuku yllään marssimassa lopussa tohkeissaan lavalla tuon mainitsemasi Olen Suomalainen kappaleen aikana oli kyllä munkin mielestä ohjelmanumero, jonka ehkä olisi voinut jättää väliin. Mikähän siinä on, että vaikka aiemmin tuossa kirjoitinkin, että show nyt oli sellainen pikkukiva, josta tuskin kenellekään jäi paha mieli, niin toteutus silti jättää aina hieman toivomisen varaa. Esimerkkeinä mainittakoot eri tapahtumien avajaiset, joista karmeimpana muistuu mieleeni itse livenä todistamani Helsingin yleisurheilun em-kisat ja Karita Mattila työntämässä kuulaa Mieskuoro Huutajien kanssa.

Ihan tämän takia toivon, että Suomi ei saisi koskaan talviolympialaisia. Siis miten Suomessa voitaisiin koskaan ylittää tämä Torinon avajaisten spektaakkeli tai päästä edes lähelle.

Heh, mulla on itselläni aikamoiset aggressiot junttikulttuuria kohtaan, mutta kun vaihtelin kanavia ja näin Torinon päättäjäisistä kuvia, kuinka jotkut metsänpeikot tai muut maahiset tanssivat sukkahousuissaan, niin kyllä mun naama jähmettyi sellaiseen klassiseen "mitä vittua"-ilmeeseen. Sanotaanko että esim. avajaiset tai päättäjäiset on perhanan vaikea toteuttaa hyvin. Siellä on välillä ehkä hieman liian taiteelliset kaverit vastuussa tai vastapainoksi liian ammattitaidottomat? Tässä asiassa on ehkä pakko vähän liputtaa jenkkien puolesta.


MACK
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
No kyl ainakin mun mielestä noi Torinon avajaiset olivat hienoimmat näkemäni. Mahtavia yksityiskohtia täynnä, esimerkkeinä se ihmisistä muodostettu urheilija, joka ensin hiihti ja sitten hyppäsi mäkeä, akrobaatit kiipeämässä köysiä pitkin ties kuinka korkealla muodostaen rauhankyyhkyn, Ferrarin F1 auton sutimiset, eikä tuo olympiatulen sytyttäminenkään jättänyt kylmäksi ja sitten kun luuli, että kaikki oli jo koettu, niin aukeaa valtava punainen esirippu ja kukas muu siellä lavalla on vetämässä kuin Pavarotti ison orkesterin kanssa.

Toki välillä mentiin munkin mielestä, niin kuin kaikissa avajaisissa hieman liian taiteelliseksi ( tai voiko edes mennä jos se lopputulos on kaunista ), mutta kun koko avajaistapahtuma on täynnä henkeäsalpaavia esityksiä ja yksityiskohtia toisensa jälkeen ja kaikki toimii kuin sveitsiläinen kello, niin mietyttää pystyttäisiinkö Suomessa koskaan vastaavaan. Eihän ne avajaiset tietenkään tarvitse toisensa kopoita olla, mutta kyllä jos Suomessa joskus olympialaiset järkättäisiin, tarvittaisiin hieman enemmän kuin Karita Mattila tai HIM ja Kaustisen kansantanssiryhmä.
 

KristianS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jukurit
Näistä juhlista tuli vielä mieleen, että Ruotsissakin päästään sittenkin juhlimaan joukkueen kera, vaikkei se alkuperäisiin suunnitelmiin kuulunut. Mikäli itseään haluaa kiduttaa, on se mahdollista SVT Europalla klo 17:50 alkaen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
KristianS kirjoitti:
Näistä juhlista tuli vielä mieleen, että Ruotsissakin päästään sittenkin juhlimaan joukkueen kera, vaikkei se alkuperäisiin suunnitelmiin kuulunut. Mikäli itseään haluaa kiduttaa, on se mahdollista SVT Europalla klo 17:50 alkaen.

No voi sen toisen kerran! Minulla kun ei juuri tuo kyseinen kanava näy. Olisin niin mielelläni katsonut tuon spektaakkelin. *justjoo*
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Hienot hopeajuhlat.

Täytyy nostaa hattua ja kumartaa niille faneille, jotka jaksoivat odottaa maajoukkuetta pakkasessa monta tuntia.

Kaskilahti ja Laaksonen tekivät parhaansa pitääkseen yleisön vireessä ennen leijonien saapumista juhliin. Järjestäjät olivat myös yrittäneet viihdyttää yleisöä artisteilla, jotka luultavasti olivat tulleet lyhyellä varoitusajalla paikalle, heittämään muutaman biisin. Itse en Idols-esiintyjien playback esityksistä kauheasti välittänyt, mutta luultavasti yleisössä oli myös heidän fanejaan.

Olli "Pumpkinhead" Jokinen oli kyllä illan kiistaton viihdyttäjä. Mies oli mitä ilmeisemmin tukevassa maistissa tai sitten hopea oli sekoittanut OJ:n pään. Olli otti yleisönsä tullessaan lavalle kunnon lentokonetuuletuksella á la Thierre Henry. Terveiset lähtivät Sörkän vankilan vartijoille ja muutenkin tarinaa riitti. Eniten hymyä minulle aiheutti "sankarit" kappaleen aikana Ollin leikkiessä mikkitelinettä ja tunkiessa foonia laulajan kitarisoihin. :) Kyllä meidän Olli...

Kummastuttaa vaan ne moralisoijat, jotka katsovat nenänvarttaan pitkin sitä, että pelaajat olivat juoneet muutakin kuin maitoa. Toki hopeajuhlissa oli paljon nuoria, alaikäisiä faneja, jotka eivät välttämättä ymmärrä sitä, miksi suuri urheilusankari on humalassa. Mutta pelaajatkin ovat ihmisiä. Takana helvetin rankka turnaus ja kaiken kruununa häviö olympiafinaalissa Ruotsille yhdellä maalilla. Samanlaista mahdollisuutta ei luultavasti tule elämässä enää näille pelaajille vastaan! Itsekin luultavasti nollaisin tilanteen samantien ja hakisin hiukan lohtua pullosta, jos olisin moisen ottelun kokenut. Ja jos olisi tullut voitto, olisivat pojat jokatapauksessa tenanneet.

Saku näytti, että on uskomaton kapteeni. Sanat yleisölle tulivat sydämestä ja todistivat miehen olevan luoton arvoinen. Muutenkin se, että koko joukkue oli saatu raahattua paikalle oli hieno teko ja palkinto faneille. Erityismaininta täytyy antaa Teppo Nummiselle, joka otti myös yleisönsä ja huudatti heitä kunnon rokkimeiningillä. Teppo on kyllä todellinen sankari. Kiitos leijonat!
 

Kaivanto

Jäsen
Samperi. Piti mennä nauhalle, mutta olin sählännyt videoiden kanssa jotain.

Kuulostaa raporttien perusteella näkemisen arvoiselta örvellykseltä. Joko tämä lienee levinnyt nettiin jakoon?
 

Stounifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikea meininki oli jätkillä! Kaduttaa etten viitsinyt nauhoittaa tätä spektaakkelia. Olisi ollut hienoa katsella muutaman vuoden päästäkin :)

Ei kenelläkään olisi pistää clipsejä kehiin?
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Stounifani kirjoitti:
Oikea meininki oli jätkillä! Kaduttaa etten viitsinyt nauhoittaa tätä spektaakkelia. Olisi ollut hienoa katsella muutaman vuoden päästäkin :)

Ei kenelläkään olisi pistää clipsejä kehiin?
Minähän se nauhoitin koko shown, mutta kuinkas kävikään. Kuuntelin sembalot luurit päässä ja jostain syystä nauhuri ei sitten tallentanut ääntä ollenkaan. Kuvaa on, mutta ei ääntä, vähän vituttaa.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Karpo kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä että miten hopeeta voi juhlia ja vielä pari tuntia finaalin jälkeen :(.

Taisi siinä vierähtää puoli vuorokautta, ellen nyt ihan ajantajussani ole seonnut.

Minulle on muutaman kerran elämässäni käynyt niin, että on sattunut lotossa tulemaan semmonen mukava potti ja mieli on kovasti tehnyt juhlia sitä, mutta eihän se nyt mitenkään sovi juhliminen jos ei ole pääpottia tullut. Sitä olen vaan miettinyt, että jos joskus tulee se pääpotti, mutta jaettuna jonkun toisen kanssa, niin pitäisiköhän sitä sitten juhlia vähän niin kuin puolilla valoilla.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Löytyiskö mistään valokuvia tapahtumasta?

Ilta-Sanomien galleriasta löytyi vain muutama.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Saisiko kunnon linkkiä mistä ladata tuo kauppatorin juhla? Meni hermo tollaseen filefactory -tuubaan, kun ei lähde lataamaan vaikka kaiken tekisi ohjeiden mukaan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
miskaa78 kirjoitti:
Saisiko kunnon linkkiä mistä ladata tuo kauppatorin juhla? Meni hermo tollaseen filefactory -tuubaan, kun ei lähde lataamaan vaikka kaiken tekisi ohjeiden mukaan.
Näyttäisi vähän siltä, että filefactorystä tuota koko juhlan sisältävää isoa n. 250Mb tiedostoa ei löydy vaikka toimisi ohjeiden mukaan. Onkohan kukaan saanut kyseistä tiedostoa ladattua filefactorystä? Pienemmät filet tulivat kyllä ihan oikein.
 

Jewnaberry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Marko Jantunen
Kaikkien kukkahattu tätien ja setien sekä moralisoijien riesaksi lavalla nähtiin inhimillisiä jääkiekkoilijoita. Mikä on mun mielestä ainakin hieno juttu! Se että siellä oltiin maistissa kuka enemmän (O Jokiselle pisteet kotiin "kisakunnosta") ja kuka vähemmän, osoittaa vain että kyseessä on ihmisiä aivan kuten me kaikki muutkin. On mielestäni enemmän kuin ansaittua tuommoisen olympia urakan jälkeen ottaa muutama "remontti olut" ja vapauttaa samalla sitä finaalitappion vatutusta.

En lähde kommentoimaan itse juhlan muusta sisällöstä sen kummemmin mutta mielestäni leijonien saavuttua se saavutti vähintäänkin odotukset. Monesta pelaajasta tuli persoonallisempaa kuvaa kuin mitä missään saa heitä tuntematta. Saku, Teemu ja varsinkin Teppo ottivat lavan ja yleisönsä haltuun tyylikkäästi ja tuskinpa yksikään paikalla ollut jäi kylmäksi kun en minäkään jäänyt TV:tä katsellessani.

Ja mikä tulee tuohon alkoholimoralisointiin niin se on mielestäni lähinnä naurettavaa. Eiköhän ne vaikutteet tule jostain aivan muualta....

Mutta kiitos Suomen maajoukkueelle unohtumattomista olympialaisista! Hieno joukkue se oli ja moni kriitikko sai syödä sanansa. Hyvä Suomi, vaikkei sitä kirsikkaa kakun päälle saatukaan.
 

Raff28

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Brian Rafalski, Newcastle United
Melkoiseen naurunrevakkaan pärähdimme, kun kaverien kanssa seurasimme pelkästään Päällikön tohellusta lavalla. Eräs yksityiskohta erityisesti huvitti, mikä ei TV-kuvaan (ehkäpä hyväkin niin) ollut mahtunut. O.J näet yritti tehdä lähempää tuttavuutta lavalla olleiden tanssityttöjen kanssa. Ilmeisesti aluksi tiedustellen mitä neidot tuumaisivat jatkoista hänen kanssaan ja vähän myöhemmin hieman kongreettisemmin tarttumalla erästä vaaleaverikköä olkapäästä yrittäen suudella tätä. Tyttö irrottautui kaksin käsin ukkomiehen otteesta, mutta hymystä päätellen ei ollut erityisemmin pahoittanut mieltä Californian maitojunapojan lähentelyistä. Ei tällä kertaa, mutta ehkäpä Päällikölle myöhemmin illalla natsasi.

Menee vähän off topic, mutta yleensäkin tällainen lähestymistapa vastakkaiseen sukupuoleen varsinkin yökerhoissa on huippu-urheilijoille varsin yleinen tapa. Ei siellä välttämättä verbaliikkaa käytetä kun käsivarressa illan päätteeksi mukana kävelee kauniimman sukupuolen edustaja kohti majapaikkaa. Toisaalta miksipäs turhaan sitä suuta avaamaan, kun ei ole edes pakko.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
zore kirjoitti:
Satuitko katsomaan kisoja - edes finaalia?

Katsoin kyllä.

Hentunen istui penkin päässä ja välillä peippaili 3-ketjussa viiden minsan jää-ajalla. Hagman viiletti pari kertaa tekopaikkoihin, mutta onhan se nähty jo parin kauden aikana rapakon takanakin ettei mies maaleja osaa tehdä. Nopeiden pelaajien kohdalla aina pääsee hämäämään tuo nopeus ja ns. tilanteisiin pääsy, mutta viimeistelyyn tarvitsee 100 paikkaa. Suomen joukkueessa oli 13 hyökkääjää, on vaikea nähdä näiden jätkien olleen 10 parhaan joukossa, siksi viittaukseni.


MACK
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
ozo kirjoitti:
Asun Tampereen keskustassa. Ryyppään säännöllisesti, mutta silti en halunnut nähdä Olli Jokista tuossa kunnossa. Mun mielestä juoda saa, ja niin suurin osa pelaajista tekeekin, mutta come on onko pakko heilua kännissä suorassa lähetyksessä nuorten fanien edessä...

Munkin puolestani vetäköön joka iikka vaikka seuraavat kaksi viikkoa nakit silmillä, niin kova suoritus on Suomelta olympiahopea. Ei siellä charter-lennoilla mitään limpparia olekaan tarjolla, hyvä vaan että pojat nollasivat tilanteen. Kavereilla on kahden viikon erittäin tiukka rupeama takana, eikä helpotusta ole näköpiirissä. Koivun Mikko taisi olla ainut joka oli vähänkään selvä :D

Aika erikoista puhetta mieheltä, joka ihannoi AA-kerhoissa notkuvaa Sandis Ozolinshia. Ylävitoset!
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
rico kirjoitti:
Aika erikoista puhetta mieheltä, joka ihannoi AA-kerhoissa notkuvaa Sandis Ozolinshia. Ylävitoset!

Eiköhän pointtina ollut se, että tuo Leijonien tempaus oli tuo lavalla riehuminen. Nuorison esikuva Sandis Ozolinsh ei ryyppää ja rellestä, kun torilla on tuollainen joukko nuoria katsomassa häntä. Muutenkin vähän huono vertaus ja turhaa ottaa Ozolinsh tähän mukaan.

Muuten minulle on ihan sama, että onko kiekkoilijat juovuksissa vai ei. Eiköhän jokaisella ole oma elämä ja kyllä he tuon ansaitsivat.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Itse en nähnyt yhdenkään leijonan ryyppäävän lavalla, jos tuo oli rellestämistä niin rellestäminen ei mielestäni ole paheksuttavaa.. Mielestäni lavalla oli loistavia esimerkkejä nuorisolle! Lehtinen, Peltonen, Selänne, Timonen, Nummelin, Numminen, Ruutu jne. jne. Jos nyt muutama pelaaja oli hakenut hauskaa alkoholin kautta ja se näkyi niin so what, sehän on vain todellisuutta.

Jos minä olisin nuori niin minun idolini olisi Ville Peltonen, katsokaa sitä siellä lavallakin, siinä on hieno mies.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä muuten ollut mikään kummoinen "show", mutta tietysti Leijonien tulo lavalle lämmitti kylmässä ilmassa.

Tosin tuossa hehkutuksessa mentiin vitusti yli. Hopea on toki myös hieno saavutus ja kiitokset taistelusta olivat varmasti paikallaan, mutta "voitetun hopean" juhlimiset ja varsinkin vielä Sankarit-laulu siihen oli aivan liikaa. Me hävittiin se peli. Me vaan hävittiin. Tappio mikä tappio.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moraalikeskustelua on sinänsä turha tähän aiheeseen sen enempää tuoda, mutta ei eilinen mitään pahaa menoa ollut.

Yleisellä tasolla umpikännissä örveltäminen on todella surkeaa, ei se olisi sitä pelkästään jollain lavalla. Konkarikaarti mielestäni Timosen ja Nummisen johdolla osoittivat nimenomaan tyylikästä juhlamieltä. Ja kieltämättä kyllä OJ veti hauskaa settiä.

Se onkin mielenkiintoinen juttu, että jos siellä joku pelaaja on puristellut hehku silmissä tyttöjä lavalla, niin olisihan se hieman kiusallista, jos sellainen olisi välittynyt kameralle ja nauhoille. Perheen olisi varmasti mukava katsoa kun isi yrittää kammeta jatkoseuraa tanssitytöistä.

Huippu-urheilijat voivat aivan vapaasti pettää lätkävaimojaan(ne eivät mitään järjen jättiläisiä yleensä ole), mutta jos omistaa jälkikasvua, niin sitten kyllä kannattaisi hieman miettiä käytöstään. Ja sillä ei ole mitään tekemistä kukkahattujen kanssa. Jos on lapsia hankkinut, niin vastuu on silloin eri luokkaa. Asia, jota valitettavan moni ei tunnu tajuavan.


MACK
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös