Voisitko seurustella lätkäfani-naisen kanssa?

  • 9 671
  • 83

Voisitko seurustella lätkäfani-naisen kanssa?

  • Kyllä voisin

    Ääniä: 245 78,8%
  • Kyllä, jos kannattaa samaa joukkuetta

    Ääniä: 30 9,6%
  • En voisi

    Ääniä: 36 11,6%

  • Äänestäjiä
    311

scholl

Jäsen
Ervatsalon juttuun tullut Johanneksen vastauskommentti IFK-osiossa, jossa puhutaan HIFK-leideistä sai minut pohtimaan sitä, että voisinko koskaan seurustella naisen kanssa, joka olisi lätkäfani.

Ja vastaus on EN.

Perustelut:
- lätkäfaninainen ei ole mielestäni kovin naisellinen
- en itse ole mikään fanaattinen fani, vaan prioriteetit vaihtelevat ja käyn otteluissa silloin, kun minulle itse sopii
- ottelutapahtumat ovat varsinkin vkonloppuisin kavereiden kanssa kaljanjuontia ilman naisia
- auta armias, jos se nainen olisikin Nikeri-fani
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan täysin yhdentekevä asia. Ei muuttaisi omaa elämääni tippaakaan.

Myös ihan se ja sama mitä joukkuetta kannattaisi.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
En näe mitään estettä miksi en voisi? Ex-avokasta ei lätkä/fudis olisi voinut vähempää kiinnostaa ja hyvä niinkin, saipahan rauhassa äijäporukalla kaydä matseissa.
 

scholl

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Myös ihan se ja sama mitä joukkuetta kannattaisi.

Meinaatko ettei tulisi tukalia tilanteita siinä kun väännetään kumpi saa viimeisen sanan ja kun pitää toinen saada myöntämään, että on väärässä?
Viime keväänä viimeinen HIFK-Lukko runkosarjapeli oli sellainen, että yksi hyvistä ystävistäni kärähti siellä ottelussa Lukon kannattajaksi. En olisi ikinä uskonut ja olen sen nyt jo oppinut hyväksymään kunhan en joudu ikinä enää vastaavankaltaiseen otteluun kuin mitä tuo HIFK-Lukko silloin oli.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
scholl kirjoitti:
Meinaatko ettei tulisi tukalia tilanteita siinä kun väännetään kumpi saa viimeisen sanan ja kun pitää toinen saada myöntämään, että on väärässä?
Väärässä? Sinua nyt ei saa myöntämään olevasi väärässä edes sellaisissa asioissa joissa on oikea ja väärä. Eihän kiekkokannattamisessa ole oikeaa ja väärää.

PS. Parisuhde sellaisen kanssa joka on kaikesta samaa mieltä on heikkoitsetuntoisia varten. Oma rouvani ei tietenkään ole väärässä vaan kannattaa oikeaa joukkuetta. Lasten kanssa on vielä työsarkaa tuon asian suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten niin lätkäfaninaiset eivät ole naisellisia? Ei varmaan kaikki olekaan, mutta en nyt juurikaan ole huomannut erityistä maskuliinisuutta.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ted Raikas kirjoitti:
Ihan täysin yhdentekevä asia. Ei muuttaisi omaa elämääni tippaakaan.

Myös ihan se ja sama mitä joukkuetta kannattaisi.
Luultavasti juuri näin. Ei kait siitä mitään ylimääräistä päänvaivaa tulis. Paitsi jos eri joukkuetta sattuis kannattamaan niin pientä mukavaa väittelyä mahdollisesti.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Muija ei tiennyt jääkiekosta mitään, kun aletettiin olemaan yhdessä, nyt hän jopa tietää mikä on suomen maagisin joukkue. Ensimmäinen lätkämatsi jota käytiin katsomassa oli pleikkaripeli Jokerit-Lukko, matsi oli silloin suomen liiga-historian pisin peli. Toivoin jo itsekkin että loppuisi, Tikkanen pelasi silloin Jokereissa ja sikaili tapansa mukaan poikittaisella, hävittiin matsi kun vedettiin niin saatanasti Helsingin suuntaan, perkele.

Onkin muuten yksi epäoikeudenmukaisempia tuomaripelejä jota olen nähnyt. Elikkä voisin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kukaan ei ole kommentoinut minua koskaan maskuliiniseksi. Mutta en kai olekaan aito faninainen, kun käyn matseissa valikoiden enkä omista kausaria.
 

Bandana

Jäsen
Buhuu. Vaikkei toi nyt mikään itseisarvo olekaan, niin piiiitkä miinus siitä ainakin melkein tulisi. Siis jos olisi sellainen helvetin kova fani, joka hehkuttaa ja murjottaa matseja viisi päivää etukäteen ja viisi päivää niiden jälkeenkin. Etenkin jos olisi Blues-fani.

Jokeri- ja HIFK-faneissa sen sijaan on sitä jotain, mutta... Mielummin kuitenkin kuuntelisi niitä "Ai mikä paitsio? Ai mikä takakolmio? Ai kuka Kapten Jocke?" -kommentteja.

Hihaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Lätkäfanius on täysin yhdentekevä asia seurustelussa minulle.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Aivan yhdentekevää.

Olisihan se kiva, jos se toinen puoli ymmärtäisi, minkä vuoksi pitää pimeänä syyslauantaina istua bussissa neljä tuntia suuntaansa olutta juoden, jotta pääsee johonkin peliin johonkin kylmään halliin jossain kaukana kotoa, huutaa siellä ääni käheäksi ja seuraavana päivänä kärsiä krapulaa. Mutta ihan hyvin sitä olen pärjännyt, vaikkei sitä tuo toinen puoli aina jaksa ymmärtääkään.

Eli siis aivan sama, naisessa arvostan jotain muita asioita enemmän kuin kiinnostusta jääkiekkoon tai suosikkijoukkuetta.
 

scholl

Jäsen
girlzilla kirjoitti:
Miten niin lätkäfaninaiset eivät ole naisellisia?

No kun viilettävät polviin saakka roikkuva teemu selänne paita päällä.
Jos olisi samaa meininkiä kuin futiskatsomoissa kuten mm-kisoissa eli naiset tunnustaisivat väriä pukemalla vaikkapa tiukemmanpuoleisen IFK naisten t-paidan/topin päällensä se olisi ihan eri asia. Lätkäpelipaita ei vaan sovi naisen päälle. Irstaimmannäköistä oli 90-l loppupuolella, kun Mobergin tytöt menivät hallinkäytävillä varmastikin kokoa XXXXXL olevat paidat päällä.
 
Viimeksi muokattu:

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä varmaan voisin. Olisi se kyllä vittumaista jos olisi kämppä täynnä jokerien mestaruusjulisteita vuodelta 1989 ja nainen haluaisi mieluummin Tero Lehterän munaa kuin minun.

edit: ettei olisi käynyt freudilainen lipsahdus....
 

Bruce S

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaimo on sekä lätkä- että muun urheilun fani, ja hyvin toimii. Asiaa auttaa tietysti se, että kannatamme samaa joukkuetta, mutta en näkisi eri joukkueiden kannattamisen olevan mitenkään mahdoton asia.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Olen tässä sen verran onnellisessa asemassa, että avovaimo on tosiaan lätkäfani ja vieläpä saman joukkueen. Parasta kaikessa on se, ettähän on ihan tenavasta lähtien ollut itseoppinut Tapparalainen, eikä minun ole sitä tarvinut hänelle opettaa.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä kai lätkän seuraaminen usein jätkämäiseksi mielletään - ja siltä se minustakin kieltämättä kiakkoasioita spekuloidessani tuntuukin. En silti ole osannut ajatella, että se sinänsä olisi naisellisuudesta pois; mutta ehkä olen hieman jäävi sitä arvioimaankaan. Enivei: saattaisi olla kyllä rakentavampaa, että kuvitteellinen miesystävä ei näkisi ja ennen kaikkea kuulisi minua hallilla. Se ei ole kivaa kuunneltavaa nääs...Heh. Mutta kiakon seuraaminen on minulle niin hiano juttu A) nauttia upeesta, tapahtumarikkaasta ja nopeasta lajista B) saada 'elämänsisältöä' eli mielenkiintoinen harrastus C) purkaa omia höyryjä pihalle = vastinetta esmes työelämälle...- että siksi laji pitää pihdeissään. Siis nuo on vain 3 tältä istumalta mieleen tulleita perusteluja. Niitähän riittää.
Voin kyllä erittäin hyvin ymmärtää, että joillekin kiakkonainen ei todellakaan passaa. En minäkään ehkä äärimmäisen tohkeissani olisi ruokansa kaloreita laskevasta palleriinamiehestä. Kullekin mieltymystensä mukaan...Ja hyvä niin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ehdottomasti kyllä, lätkätytöt rokkaa ja toki on ehdotonta plussaa jos on saman seuran kannattajia, mutta pakollista se ei ole. Onhan se kivaa taistella ja väitellä esim. tapparafanin kanssa kumpi on parempi :P
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Seurustelen lätkäfanin kanssa ja tuo tyttö kannattaa aivan toista seuraa kuin minä. Melkeinpä äärilaidoilla ollaan. Alussa kumpikaan ei pitänyt lainkaan toisen suosikista ja tilanne oli hämäävä.

Hyvinpä meillä on kuitenkin mennyt ja menee. Tyttö on kaikinpuolin loistava ja vastakkainasettelu joukkueissa on ollut vain kiva mauste. Enpä edes toivoisi, että se muuttuisi.

Ja naisellisuutta ei tytöstä puutu.
 
Tämä äänestys osui nyt kyllä arkaan paikkaan. Minä kun olen ollut havaitsevinani, että miehiä ei kauheasti houkuttele urheilua seuraava nainen. Ja minä tietenkin seuraan ahkerasti useampaakin lajia... Olen alkanut kokea, että se on negatiivinen asia "markkinoilla".

Mikä sitten tarkkaan ottaen on ketjun avaajan määritelmä lätkäfani-naisesta? Se, että käy otteluissa pelipaita päällä? Olin sellainen lätkäfani TYTTÖNÄ. Joskus murrosiän kourissa saatoin tappion hetkellä saada jopa itkuraivarin. Jonkinasteista kehitystä on kuitenkin ollut havaittavissa sen jälkeen...

En toki käy kaikissa otteluissa ja silloin, kun kulkuni suuntaa halliin, olen sellainen tylsä katsoja, joka vain taputtaa sivistyneesti ja ehkä kiihkeimmillään tuhahtaa jollekin tuomariratkaisulle tai parahtaa jotain epäonnista ratkaisua. Samalla pelin seuraamisesta on kuitenkin myös hävinnyt jotain... Mutta koska olen muutenkin tällainen aika hillitty ja hallittu ihminen, huutaminen yms. ei sovi tyyliini. Käsittääkseni olen myös ihan fiksu ihminen. Naisellinenkin. (Sitä pitäisi toki kysyä muilta.) Joillekin naiselliseksi määrittelemiseen taitaa tosin riittää se, että omistaa maitorauhaset...

Välillä saan esimerkiksi isältä palautetta siitä, että minulla kuluu niin kauan aikaa meikkailussa yms. Ei jäähalliin kuulemma pitäisi/tarvitsisi laittautua. Mutta sekin kuuluu olemukseeni. Haluan näyttää viimeistellyltä. Olisi se vaan aika noloa näkyä vaikka tv-lähetyksessä aivan räjähtäneen näköisenä. (Vaikka tuskinpa sitä silloin kuvaan poimittaisiinkaan...)


Suosikkiseurani selviää silti tarkkasilmäiselle useinkin. Se ei toki (toivottavasti) näy muille, jos stringini ovat sinikeltaiset, mutta esimerkiksi viime kevään HIFK-sarjassa minulla oli jalassa sinikeltaiset kengät ainakin muutamassa pelissä. Saman sarjan ratkaisupelissä ryhmämme koostui muuten muutaman eri seuran kannattajista. Ottelun ratkettua tällekin palstalle kirjoittava Ässä-kannattaja puhalsi minulle rantapallonkin valmiiksi...

Jos kyseessä ei ole täysin mustavalkoisesti suosikkiseuraansa ja sen otteisiin suhtautuva henkilö, eri seurojenkin kannattajat tulevat mainiosti toimeen. Ja kuten joku sen ilmaisi, se tuo vain kivan lisämausteen suhteeseen. Sellainen huumoripitoinen väittely voi johtaa vaikka mihin muuhun mukavaan... Omasta mielestäni "vääräuskoista" jätkäkaveria pahempi onkin mies, jonka mielestä (tapahtui 10 vuotta sitten) nimet Jari Kurri, Teemu Selänne jne. "kuulostivat tutuilta". Mutta tämähän on nyt vain tällainen naisen mielipide.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös