Viuhkola palaa Ouluun

  • 56 649
  • 177
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En tiedä kuinka moni näistä Viuhkolan arvostelijoista täällä on itse koskaan viettänyt pukukoppielämää, pelaajana, valmentajana, huoltajana. Matkustanut tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä pimeän tien päällä vierasmatsiin ja takaisin. Siellä oppii arvostamaan ihmisiä muunkin kuin sen pelitaidon kautta. Ne pelaajat ovat kaikki omia persoonia, ihmisiä joilla on elettävänä koko elämän kirjo. Kaikilla on haaveensa pelaajauralla, toiset ovat kunniahimoisempia kuin toiset. Moni saavuttaa haaveensa mutta myös moni ei koskaan pääse niihin tavoitteisiinsa, ovatko he epäonnistujia? Minulle ei, en voisi haukkua Viuhkolaa, Immosta tai ketään tissiposkeksi tai naureskella ivaten "Maitojunalla" palaamisesta. Ovatko nämä tissiposkeksi haukkuvat itse onnistuneet kaikessa elämässään? Jos ovat niin, vilpittömät onnittelut täältä.
Arvostan jokaista pelaajaa, joka lähtee katsomaan rajojaan ja ei se minun silmissä tee heistä jotenkin huonompia pelureita vaikka he epäonnistuisivatkin.
Toisaalta, ivaaminen, vähättely ja vahingonilo on yleensä paljon helpompaa ilmaista kuin asiallinen keskustelu ja kritiikin esittäminen.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Millä helvetin tavalla Immonen poikkeaa muista maitojunan matkustajista? Sopimuksen NHL-pykälien perusteella ei ainakaan, sellaiset taitaa olla kaikilla liigassa.

Jos verrataan Pihlmania ja Immosta vaikkapa Viuhkolaan ja Salmelaiseen niin etkö näe eroa? Toiset taistelevat kausia paikasta rapakon takana, eikä jätä kesken kauden NHLää/AHLää, vaikka kuinka näyttää huonolta. Salmelainen ei ole koskaan taistellut pelipaikasta eikä tule taistelemaankaan. Viuhkola pelasi muutaman ottelun AHL:ää eikä suostunut edes taistelemaan tästä paikasta joka on kummallista, koska varsin symppiksen oloinen kaveri.
 

Handyy

Jäsen
On vaikea hakea, todellakin. Ilmeisesti Immonen tai Pihlman olivatkin vain realisteja?
Ei vaan heillä oli sopimukset loppu. En minä ole vertaamassa Viuhkolaa ja Immosta / Pihlmania toisiinsa, itse vain kirjoitin faktat Immosen tapauksessa. Jos nyt kuitenkin haluat verrata, niin yhdessä tapauksessa sopimus purettiin ja kahdessa ei. Vaihtoikos Dwight Helminenkin sinun mielestä maitojunaan kun halusi pelata AHL:n sijasta ainakin yhden kauden SM-Liigaa (pelattuaan sopimuksensa loppuun)?
 
Jos verrataan Pihlmania ja Immosta vaikkapa Viuhkolaan ja Salmelaiseen niin etkö näe eroa? Toiset taistelevat kausia paikasta rapakon takana, eikä jätä kesken kauden NHLää/AHLää, vaikka kuinka näyttää huonolta. Salmelainen ei ole koskaan taistellut pelipaikasta eikä tule taistelemaankaan. Viuhkola pelasi muutaman ottelun AHL:ää eikä suostunut edes taistelemaan tästä paikasta joka on kummallista, koska varsin symppiksen oloinen kaveri.

Isoin ero taitaa olla siinä, että pari noista mainituista on säästynyt isommilta loukkaantumisilta. En ole nähnyt Lowellin pelejä, mutta tuskin jäällä ollessa on oltu taistelematta.. ainakin kun tietää pohjois-amerikan tyylin käyttää puudutuksia ja kipulääkkeitä. Voisi kuvitella, ettei kivut ole silloin mielessä.

Itse en ihmettele lainkaan mitään taistelun puutetta tjms. vaan sitä, etteikö sieltä löytynyt selälle spesialisteja? Eiköhän se selkä olisi sielläkin kuntoon saatu ajan kanssa.

Oikeastaan kaikki, jotka eivät syystä tai toisesta onnistu NHL:ssä ja palaavat takasin Suomeen, tulevat maitojunalla takaisin. Sitä se tarkoittaa eikä sitä, kuinka kovasti yritetään. Immonen on ollut noista lähimpänä onnistumista, eikä hänellä vieläkään ole ovi sulki sinne. Mikäpä tuossa on niin ihmeellistä?

Toivottavasti Viuhkola on tulee pelikuntoiseksi ennen kevättä ja tästä sopimuksesta on muutakin hyötyä kuin sponsoritulot. Melkoisen huikeaa settiä on kaveri liigassa heittänyt. Varmasti heittää vastakin.
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viuhkola pelasi muutaman ottelun AHL:ää eikä suostunut edes taistelemaan tästä paikasta joka on kummallista, koska varsin symppiksen oloinen kaveri.

Voihan se olla vaikeaa taistella paikasta jos ei pysty edes luistelemaan..

Nooh, se siitä pilkunnussimisesta. Kärpille tärkeintä että mies saadaan kuntoon ja täyteen iskuun kevään playoffeihin. SuperSix todennäköisesti joudutaan meneen ilman Pikua mutta sille ei mitään voi.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Yhtä oleellista seikkaa tässä ei monikaan ole ottanut huomioon. Viuhkolan selkä hajosi siis jo ennen AHL-kauden alkua, Lowellin ensimmäisessä harjoitusottelussa. Silti hän pelasi hajonneella selällä 10 ottelua, joiden jälkeen ei kyennyt kaukaloon enää astumaan. Eikä ole kyennyt tuon jälkeenkään.

AHL:ssä vamman hoitaminen on täysin erilaista kuin Suomessa. Farmissa lääkärin tehtävänä on iskeä mahdollisimman paljon lääkkeitä ja piikkejä pelaajaan, jotta hänet saadaan pelikykyiseksi as soon as possible. Suomessa taas toimitaan täysin eri tavalla, selkää kuntoutetaan rauhassa ajan kanssa ja mahdollisimman vähällä kipulääkityksellä.

Viuhkolan selkävamma kun ei ole lihasperäistä, on tuo pohjois-amerikkalainen hoitotapa pahinta mitä voi olla. Nimenomaan kuntoutus on ainoa tapa, jolla hermoa painavasta välilevyvammasta voi toipua. Toinen mahdollisuus on sitten leikkaus, joka on Viuhkolan tapauksessa edelleen varteenotettava vaihtoehto. Tuolloin hän ei kaukaloon enää tällä kaudella tule.

Itsekin olen useasti naureskellut isoonkin ääneen näillä maitojunamiehille. Harvalla kuitenkin on ollut niin hyvä syy palata kotimaahan kuin Viuhkolalla. Selkä meni väärällä hoidolla koko ajan huonompaan kuntoon ja seuran asettamat paineet pelaajan kentälle saamiseksi kasvoivat koko ajan.

Luovuttamisesta en Viuhkolaa syyttäisi, sillä veti 10 peliä hajonneella selällä ennenkuin joutui antamaan periksi.
 

Palomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät,Carolina Hurricanes
Hieno homma kun Piku tuli takaisin, igoni suurella syrämmellä. Mitä se meille kuuluu tuleeko mies maitojunalla vai peräti karjavaunulla kotiin? Minua ei kiinnosta sekään,tuliko Immonen ynnä muut maitojunalla vai ei, pelimiehiä kaikki tyynni. On se ihmeellistä, että jaksetaan jauhaa ja inttää tyhjänpäiväisiä asioita. Minua kiinnostaa vain se, että milloin mies saadaan pelikuntoon ja kentälle jakelemaan hienoja passeja.

Menneellä on turha enää spekuloida.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
AHL:ssä vamman hoitaminen on täysin erilaista kuin Suomessa. Farmissa lääkärin tehtävänä on iskeä mahdollisimman paljon lääkkeitä ja piikkejä pelaajaan, jotta hänet saadaan pelikykyiseksi as soon as possible. Suomessa taas toimitaan täysin eri tavalla, selkää kuntoutetaan rauhassa ajan kanssa ja mahdollisimman vähällä kipulääkityksellä.

Bullshit. Ei tässä ole kyse mistään sankariteosta, jossa Viuhkola esimerkillisesti palasi Ouluun ja pääsi pakenemaan niitä hulluja jenkkipuoskareita ja heidän moralittomia arvojaan.

Se, että Viuhkola halusi tulla Suomeen - sanon tämän mitenkään kritisoimatta hänen omaa valintaansa - ei tarkoita sitä etteikö häntä olisi voitu hoitaa myös rapakon toisella puolella ja aivan varmasti samaan kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Se, että Viuhkola halusi tulla Suomeen - sanon tämän mitenkään kritisoimatta hänen omaa valintaansa - ei tarkoita sitä etteikö häntä olisi voitu hoitaa myös rapakon toisella puolella ja aivan varmasti samaan kuntoon.

Varmaan mies olisi saatu kuntoon jenkeissäkin, mutta tosiaan: Jos saisi valita sairastelun joko 45 000 €:n tai vaihtoehtoisesti yli 200 000 €:n palkalla, ainakin itse valitsisin jälkimmäisen.
 

kipe#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liigaJengit + MestisJengit + SuomisarjaJengit
Kyllä Hakkaraisen rinnalla lähes kaikki kuntouttajat ja fysiikkavalmentajat näyttävät melko puoskareilta. Kyllä se luo melkoisesti turvallisuuden tunnetta kun on tämän tason mies huolehtimassa paikat kuntoon.

Kyllä henk. koht. vahvasti luulen, että uus yritys tulee pikulle eteen vielä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Varmaan mies olisi saatu kuntoon jenkeissäkin, mutta tosiaan: Jos saisi valita sairastelun joko 45 000 €:n tai vaihtoehtoisesti yli 200 000 €:n palkalla, ainakin itse valitsisin jälkimmäisen.

Mielenkiinnon vuoksi on pakko kysyä mistä nämä luvut tulevat...?
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiinnon vuoksi on pakko kysyä mistä nämä luvut tulevat...?

Hatustahan ne tulevat. On hankala sanoa, minkälainen sopimus nyt on sorvattu. Saako Viuhkola palkkaa kuntoutusajalta? Jos, niin minkälaista? Ainakaan vakuutuksella ei kenenkään palkkaa maksateta, kun pelaaja on sopimusta tehdessä jo valmiiksi loukkaantunut.
Arponen ja Junno toppuuttelivat, puhuivat riskistä. Viuhkola kiitteli Kärppiä siitä, että olivat valmiita palkkaamaan loukkaantuneen miehen. Kaikki viittaa ensinnäkin siihen, että Viuhkolan nopea kuntoutuminen on hyvin epävarmaa. Lisäksi riskeistä ja palkoista puhuminen viittaa siihen, että jonkinlaista palkkaa maksetaan samantien.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Bullshit. Ei tässä ole kyse mistään sankariteosta, jossa Viuhkola esimerkillisesti palasi Ouluun ja pääsi pakenemaan niitä hulluja jenkkipuokaskareita ja heidän moralittomia arvojaan.

Se, että Viuhkola halusi tulla Suomeen - sanon tämän mitenkään kritisoimatta hänen omaa valintaansa - ei tarkoita sitä etteikö häntä olisi voitu hoitaa myös rapakon toisella puolella ja aivan varmasti samaan kuntoon.

Tunnut tietävän asiat nähtävästi siis paremmin kuin Viuhkola, Kärpät tai Viuhkolaa hoitava lääkäri. Olet siis melko meedio, onnea valitsemallasi tiellä.

Jos joskus kiinnostaa lueskella tarinoita tältä saralta, ihan kirjallisuudenkin muodossa löytyy jos jonkiinmoista teosta. Toinen vaihtoehto on, että menee kysymään vaikeasta vammasta toipuvalta pelaajalta mitä eroa on pohjois-amerikkalaisella ja suomalaisella kuntoutusmenetelmällä. Vastaus voi yllättää.

Tähdennykseksi vielä, ettei AHL:ssä edes tarjottu todellista kuntoutusmahdollisuutta, mikä nyt Hakkaraisen opein on mahdollista. Viuhkolan selkä meni koko ajan pahempaan kuntoon, mistä syystä mies on nyt Oulussa.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Mitä noista jutuista ja haastatteluista ymmärrän, niin toiveissa voisi olla että Piku on tositoimissa tuossa maaliskuun alussa. Pietarin saa varmaan unohtaa, mutta kyllä tämä soppari vahvistaa Kärppiä pleijareihin, ja ensi kaudeksi.
Kaikkien aikojen paras kärppäsentteri, jota ei kukaan voi koskaan korvata. Piste.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Mielenkiinnon vuoksi on pakko kysyä mistä nämä luvut tulevat...?

Viuhkolan liksa farmissa oli 60 000 taalaa eli pyöreät 45 000 euroa ja taisipa olla tämän ketjun alussa Kalevan jutussa, jossa mainittiin Viuhkolan markkina-arvon pyörivän 200 000 euron kieppeissä.

Itse arvostan Viuhkolan tekemää ratkaisua, koska siinä on ajateltu myös perhettä. Tokihan selkä olisi saatu kuntoutettua myös Pohjois-Amerikassa - ei siinä mitään, mutta toipuminen tutussa ympäristössä on henkisesti paljon helpompaa Viuhkolalle itselleen puhumattakaan hänen perheestään.

Heikosti menestyvä Lowell olisi tarvinnut luonnollisesti Viuhkolaa, mutta välilevyvamman kanssa ei todellakaan ole herkkua elää. Kun välilevy painaa sopivasti hermoa, niin raajat menevät rasituksessa voimattomiksi eikä tavallisista arkisista askareista tahdo tulla mitään, saati sitten jääkiekon pelaamisesta.

Jos taas verrataan Devilsin organisaatiossa Viuhkolan ja Pihlmanin tilannetta, niin Pihlman tuli organisaatioon aikana, jolloin paikkoja ylhäällä oli vähän. Hän katsoi kortin loppuun saakka, mutta hänkään ei pystynyt vakiinnuttamaan paikkaansa ylhäällä, vaan jäi loukkaantumisia paikkaavaksi keikkamieheksi. Pihlman säästyi isommilta loukkaantumisilta, kun taas Viuhkolalla ei ollut näin hyvää tuuria osanaan. Viuhkolalla oli mahdollisuus nousta suoraan ykkösmiehistöön, koska sentterinpaikkoja oli avoinna kahteen ketjuun, sillä Sutterin tultua peräsimeen kaikkien piti lunastaa oma paikkansa joukkueesta. Ainoastaan Madden ja Zajac olivat kutakuinkin varmoja valintoja keskelle.

Se, että joku pelaaja on rapakon takana pidempään kuin toinen, on kovin huono peruste sille, miksi jonkun palaaminen kotiin on "maitojunailua", koska jokainen pelaaja tekee ratkaisut omalta kohdaltaan. Sitä paitsi on arvostettavaa, jos pelaaja hoksaa oman tilanteensa ja tekee itsensä kannalta parhaan ratkaisun. Mitä hyötyä siitä sitten on, jos pelaaja pinnistelee vuosikaudet jonkin kaukaisuudessa siintävän kenties mahdollisen NHL-paikan toivossa, jos siihen ei ole realistisia mahdollisuuksia?

Toivottavasti tästä maitojunalla palaamisesta huutelijoista kovin moni ei ole huutelemassa toisessa ketjussa siitä, miten SM-liiga menettää pelaajia ulkomaille, eivätkä lähtijät palaa takaisin. Ikävä kyllä Viuhkolan tasoisia paluumuuttajia ei nähdä kovin usein. Kunhan hän nyt ensin kuntoutuu.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tunnut tietävän asiat nähtävästi siis paremmin kuin Viuhkola, Kärpät tai Viuhkolaa hoitava lääkäri. Olet siis melko meedio, onnea valitsemallasi tiellä.

Tässä tapauksessa en viitannut Viuhkolaan: lähinnä hämmästelin sinun kärjistettyä AHL-kommentointia näin yleisesti. Sen vaan totean, että on noita selkäsairaita jenkki- ja kanukkipelaajia ja kyllä heitä osataan hoitaa siinä missä täälläkin. Nämä "moraalittomat AHL-puoskarit" ja "tuhansia kilometrejä bussissa" ja "eurooppalaiselta lyödään hampaat sisään" jutut saattoivat pitää paikkaansa joskus 80-luvulla, mutta nykyään nämä kärjistykset toimivat vain hyvänä keinona värittämään juttuja.

Itse olen sitä mieltä, että jos Viuhkola olisi todellakin halunut pelata NHLssä tai AHLssä, niin aivan varmasti hänen selkänsä olisi saatu kuntoon siellä lääketieteen kehitysmaassa nimeltä USA.

Kuitenkin - ja sanon tämän jo toiseen kertaan, että "sanon tämän mitenkään kritisoimatta hänen omaa valintaansa" - se, että Viuhkola halusi palata Suomeen on hänen oma ratkaisunsa ja jopa ymmärrettävä sellainen ottaen huomioon hänen oma (terveys)tilanteensa lisäksi perhetilanteensa.

Nimimerkki dali:lle kiitoksia vastauksesta.

P.s "Jos joskus kiinnostaa lueskella tarinoita tältä saralta, ihan kirjallisuudenkin muodossa löytyy jos jonkiinmoista teosta. Toinen vaihtoehto on, että menee kysymään vaikeasta vammasta toipuvalta pelaajalta mitä eroa on pohjois-amerikkalaisella ja suomalaisella kuntoutusmenetelmällä. Vastaus voi yllättää.".

Olen lukenut jo monta hyllymetrin verran ja luen nykyäänkin mielelläni kiekkokirjallisuutta: nyt on menossa "When The Lights Went Out" -opus. Suosittelen. Jos tässä jotain minun kredibilieettiä haet, niin voin sanoa, että puoliksi kanadalaisena olen seurannut nimenomaan Pohjois-Ameriikkalaista kiekkoa jo silloin, kun Howie Meeker oli studiossa Magic Markerinsa kanssa.

Ja lisäksi minulla on pisin. Kaikista. ;)

(Sori oli vähän pätemisen tarve)
 
Viimeksi muokattu:

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Mielenkiinnon vuoksi on pakko kysyä mistä nämä luvut tulevat...?

AHL:n maksimipalkka on 70 000 dollaria, joka on n. 50 000 €.

Viuhkola tienasi Kärpissä jo edelliskaudella vajaat 200 000 €, joten enpä usko miehen palkan ainakaan pienenevän uuden sopimuksen myötä.

Oma villi veikkaukseni Viuhkolan palkasta on n. 250 000 € kaudesta 08-09, eikä hän tämänkään kauden loppua ilmaiseksi Kärpissä ole.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
AHL:n maksimipalkka on 70 000 dollaria, joka on n. 50 000 €.

Viuhkola tienasi Kärpissä jo edelliskaudella vajaat 200 000 €, joten enpä usko miehen palkan ainakaan pienenevän uuden sopimuksen myötä.

Oma villi veikkaukseni Viuhkolan palkasta on n. 250 000 € kaudesta 08-09, eikä hän tämänkään kauden loppua ilmaiseksi Kärpissä ole.

OK tämä selvä, sillä näitä tietoja en ole ehtinyt, jaksanut, viitsinyt löytää.

Ja jotta tämä tulee vielä selväksi: minun mielestäni on hienoa, että viuhkolat, markkaset, immoset ja muut palaavat takaisin Suomeen vahvistamaan SM-liigaa.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Tässä tapauksessa en viitannut Viuhkolaan: lähinnä hämmästelin sinun kärjistettyä AHL-kommentointia näin yleisesti. Sen vaan totean, että on noita selkäsairaita jenkki- ja kanukkipelaajia ja kyllä heitä osataan hoitaa siinä missä täälläkin. Nämä "moraalittomat AHL-puoskarit" ja "tuhansia kilometrejä bussissa" ja "eurooppalaiselta lyödään hampaat sisään" jutut saattoivat pitää paikkaansa joskus 80-luvulla, mutta nykyään nämä kärjistykset toimivat vain hyvänä keinona värittämään juttuja.

Itse olen sitä mieltä, että jos Viuhkola olisi todellakin halunut pelata NHLssä tai AHLssä, niin aivan varmasti hänen selkänsä olisi saatu kuntoon siellä lääketieteen kehitysmaassa nimeltä USA.

En ole missään väittänytkään, etteikö selkää olisi saatu kuntoon Pohjois-Amerikassa.

Kyse on puhtaasti siitä, millaisiin toimenpiteisiin ryhdytään. Lowellissa ei selkeästikään osattu hoitaa vammaa oikealla tavalla, sillä vajaat kuukausi sitten Viuhkola vielä unelmoi NHL-peleistä. Tuon jälkeen selkä meni hänen omien sanojensa mukaan merkittävästi huonompaan kuntoon.

Lowellissa ei ollut mahdollisuutta siihen, että selkää olisi kuntoutettu rauhassa. Sarjan rupusakilla oli paremminkin toiveissa saada Viuhkola mahdollisimman pian pelikuntoon.

Viuhkolan oli tässä vaikeassa tilanteessa ajateltava enemmänkin kokonaisuutta: tämän kauden osalta NHL-ovi oli vamman takia pysyvästi kiinni ja sopimustakaan ei ollut enää ensi kaudelle voimassa. Tilanne olisi tottakai ollut eri, mikäli Viuhkolan pesti Devilsiin olisi jatkunut myös seuraavalle kaudelle. Oli siis tehtävä loppu-uran kannalta tärkeä päätös, laittaako aiemminkin vihoitellut selkä kerralla kuntoon vai tyytyä hoitamaan vammaa lääkkeillä ja toivoa parasta?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Oli siis tehtävä loppu-uran kannalta tärkeä päätös, laittaako aiemminkin vihoitellut selkä kerralla kuntoon vai tyytyä hoitamaan vammaa lääkkeillä ja toivoa parasta?

Niin, tässä tapauksessa luulen, että vaakakupissa oli muitakin asioita kun USAn olematon lääketieteellinen osaaminen. Luulen, että tämä sinun mainitsemasi kokonaisuus sisälsi myös seuraavan:

a) jäädä sairaana vieraaseen maahan ja kulttuuriin, missä ei puhuta omaa äidinkieltään, josta saa sen 45k€ palkan, jossa olet muiden silmissä "nobody" ja missä jokainen peli pitää pelata niinkuin se olisi se viimeinen matsi ikinä missään. Tämän palkintona mahdollisesti joku "muutama peli ylhäällä".

tai:

b) palata Suomeen, missä saa rauhassa toipua, kun on jo täällä "tähti", joukkueensa vanha kapteeni ja näyttönsä antanut, kadulla sinut tunnetaan, missä vaimokin löytää ruokahyllystä ne tutut turvalliset Pirkka-tuotteet, missä pelitahti on pienempi, pukukopissa puhutaan suomea ja kaiken tämän lisäksi saa sen 200k€ korvauksen.

Vaikea valinta. ;)
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Niin, tässä tapauksessa luulen, että vaakakupissa oli muitakin asioita kun USAn olematon lääketieteellinen osaaminen. Luulen, että tämä sinun mainitsemasi kokonaisuus sisälsi myös seuraavan:

a) jäädä sairaana vieraaseen maahan ja kulttuuriin, missä ei puhuta omaa äidinkieltään, josta saa sen 45k€ palkan, jossa olet muiden silmissä "nobody" ja missä jokainen peli pitää pelata niinkuin se olisi se viimeinen matsi ikinä missään. Tämän palkintona mahdollisesti joku "muutama peli ylhäällä".

tai:

b) palata Suomeen, missä saa rauhassa toipua, kun on jo täällä "tähti", joukkueensa vanha kapteeni ja näyttönsä antanut, kadulla sinut tunnetaan, missä vaimokin löytää ruokahyllystä ne tutut turvalliset Pirkka-tuotteet, missä pelitahti on pienempi, pukukopissa puhutaan suomea ja kaiken tämän lisäksi saa sen 200k€ korvauksen.

Vaikea valinta. ;)

En henkilökohtaisesti allekirjoita sanaakaan noista kahdesta vaihtoehdosta enkä usko kummankaan olleen Viuhkolan päätöksenteon takana.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En henkilökohtaisesti allekirjoita sanaakaan noista kahdesta vaihtoehdosta enkä usko kummankaan olleen Viuhkolan päätöksenteon takana.

Et siis usko esimerkiksi siihen, että tuo 200k€ versus 45k€ taloudellinen aspekti ei olisi ollut suomalaiselle perheelliselle siirtolaiselle mukana yhtenä kriteerinä/vaikuttimena lopullisessa päätöksen teossa?

OK.
 
Viimeksi muokattu:
Maitojunaksi Pikun paluuta en kuitenkaan osaa mieltää, loukkaantuminen kun vei kaiken mahdollisuuden pelaamiseen.

Minä taas osaan mieltää Viuhkolan paluun maitojunaksi, sillä eikös sen selän olisi yhtä lailla voinut kuntouttaa siellä kuin täälläkin. Siinä sitten kuntouttamisen lomassa tutustunut uudenlaiseen elämänmenoon ja kulttuuriin.

Selkävaiva oli kyllä nyt ainakin osittain tekosyy kotimaahan palaamiseen. Mutta jos jenkkilä ei nappaa, niin mikäs minä olen Pikua arvostelemaan hänen päätöksestään.
 

lynki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Käsittämätöntä piipitystä nämä "maitojuna ym. veturi tekstit", mitä merkitystä? Minulle se on ihan sama millä junalla Viuhkola palasi takaisin. Pääasia mies saa itsensä kuntoon ja pelaa Kärppissä.

Luulen että moni täälläkin kirjoittavista maitonjunamiehistä olisi mielellään nähnyt/ottanut Viuhkolan kannattamansa joukkueen riveihin. Kateuttako nämä maitojuna tarinat,ehkä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös