Vitutusketju

  • 365 809
  • 1 483

JandoKenar

Jäsen
Suosikkijoukkue
MM95
Eikös tuo HPK:n anti ole kerännyt jo ihan hyvin rahaa ja ilmeisesti se koostuu aika pienistä puroista, vai olenko katsonut ihan väärin?
HPK:n Invesdorissa olevassa annissa on tavoitteena ollut 350k€(!), joka tosin on ylitettu noin 1.5 kertaisesti (518k€/245 sijoittajaa) ja anti on myös auki syyskuusta tammikuun loppuun.
Tuossa on hieman eri volumi ja aikarajoite kun Bluesin tarvitsemassa potissa, eli ei tuota voi millään verrata Bluesin tilanteeseen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Vituttaa että Bluesin vitutusketju on muuttunut "Bluesin - talous osa 2" ketjuksi. :D

Ei tässä ole kyse niinkään rationaalisesta päätöksestä vaan sen tunteen loppumisesta. Prosessi on ollut pitkä, niin kuin on ollut seuran alasajokin. En vain enää keksi syitä, miksi käyttäisin aikaani tähän touhuun. Kaikki kunnia ja tsemppi teille, jotka jaksatte.
Itsellä ihan samanlaisia fiilareita. Tosta kevään play-off esityksestä alkoi itsellä sellainen tunteen hiipuminen tähän touhuun, ja nyt on aika väsynyt fiilis tähän touhun seuraamiseen. Tässä on huomannut toivovansa jopa sitä armolaukausta jotta vois lopettaa tän kärsimysnäytelmän seuraamisen...
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tuohon loppuun sen verran, että älä viitsi iso mies puhua paskaa. Tiedät itsekin, jos nyt olet kartalla niin paljon kuin väität olevasi, että oikea tarjous velkojen kuittauksineen tehtiin. Jos et ole siitä tietoinen, hiukan huolestuttaa se että toistat vain Raution sanomisia, etkä muusta välitä.
Se että Jussi vittuuntui tuohon leikkimiseen Esarin tehtyä ensin selän takana hakemuksen velkasaneeraukseen, vaikka piti neuvotella maksuista ja muista käytännön asioista Bluesin suhteen, lopetti neuvottelut ostosta.
Liigalisenssi on seuran ainoa omaisuus, eikä konkurssipesä sitä millään alihinnalla myy kenellekään. Mutta seuran velkoja ei tarvitse ottaa kantaakseen jos sen ostaa pesältä ja jatkaa toimintaa.

Itse asiassa Raution kanssa en ole sanaakaan vaihtanut tuosta Jussin ostotarjouksesta. Ainoat tiedot, mitä minulle on siitä kerrottu, ovat tulleet neuvotteluissa mukana olleilta ulkopuolisilta "sovittelijoilta", siis miehiltä lähinnä K-Espoon ajoilta. Ja totuutta en toki tiedä, mutta parista lähteestä olen kuullut että oikeaa tarjousta ei olisi oikein ollut. Ja eikö se Jussin kanta ollut että "toisten velkoja en maksa", eli että olisi ostanut velattoman toiminnan ja sijoittanut sen miljoonan pääomaan? Toki tämä on vähän omaa päättelyäni, ja mielelläni olen väärässä. Tosin näitä asioita ei välttämättä kukaan halua hirveän yksityiskohtaisesti julkisuudessa käsitellä, jos vaikka sinulla tai jollain muulla on halua minulle kertoa, niin saa laittaa yksityisviestiä, tai voidaan vaikka tavata kahvin/tuopin äärellä, minä tarjoan.

Ja kyllä, neuvottelut katkesivat noihin saneeraushakemuksiin, sen tiedän. Joku väitti että sinä maanantaina kun neuvottelujen piti jatkua, olisi ollut häätöilmoitus Esarille tulossa, mutta tämä on seuran ulkopuolelta tullutta tietoa, enkä tiedä sen todenmukaisuudesta.

Tuosta liigalisenssistä: sillähän ei ole mitään oikeaa markkina-arvoa, kun se ei ole vapaasti myytävissä. Mutta jos sen "arvona" pidettäisiin sitä hintaa millä Jukurit, KooKoo ja Sport sen lunastavat, niin kyllähän se on enemmän kuin pesän velat? Plus että jos pesän varoihin laskisi mahdolliset kasvattajakorvaukset, joita taas ei saa jos aloittaa puhtaalta pöydältä, niin eikö olisi kannattavampaa?

Mutta haluan korostaa, taas kerran, että en ole nykyisten omistajien asialla tai juoksupoikana. Toki olen yhteyksissä heihinkin. Minun, Blues Fan Clubin ja #BluesinPuolesta-liikkeen täysi tuki ovat kyllä saatavilla mille tahansa taholle, joka sitä pyytää ja esittää realistisen suunnitelman seuran pelastamiseksi, jos sillä mitään merkitystä on - uskoisin, että meidänkin toiminnallamme voi olla hiukan väliä, vaikka suoraan emme isoa rahaa saakaan kasaan. Kuten moneen kertaan olen sanonut, meitä motivoi Bluesin pelastuminen, ei omistuspohja sinänsä. En vain edelleenkään näe hirveän realistisia vaihtoehtoja sille, että osakeannilla haetaan nyt uutta omistuspohjaa ja pyritään jatkamaan toimintaa keskeytyksettä. Ihan senkin takia, että jos lähdetään jostain pohjilta uudelleen ponnistamaan, niin junnuputkelle saadaan heittää hyvästit. En tiedä satavarmasti, antaisiko Liigakaan uudelle joukkueelle kovin helposti lupaa jatkaa toimintaa, en ole tästä Liigan kanssa keskustellut. Sen tiedän että jossain vaiheessa Liigan kanta oli että ei, ja että Liiga on tukemassa osakeantia, mikä nyt viittaisi siihen että Liiga mieluummin pitäisi nykyisen Bluesin liigassa. Mutta kaikille varmaan on aika selvää, että omistuksen lisäksi myös seurajohdossa täytyy tapahtua muutoksia, jos tästä halutaan nousta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos junnuputki katkeaa sen takia että seura siirtyy esim. Mestikseen pelaamaan, miten se eroaa nykytilanteesta, jossa _kaikki_ parhaat junnut ovat lähdössä seurasta viimeistään kauden päätteeksi?

Blues on kuollut, ellei Salonoja osta sitä. Siinä ei mikään vastaannillittäminen auta.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Jos junnuputki katkeaa sen takia että seura siirtyy esim. Mestikseen pelaamaan, miten se eroaa nykytilanteesta, jossa _kaikki_ parhaat junnut ovat lähdössä seurasta viimeistään kauden päätteeksi?

Blues on kuollut, ellei Salonoja osta sitä. Siinä ei mikään vastaannillittäminen auta.
Salonojalla on nyt kaksi mahdollisuutta ostaa itsensä pääomistajaksi: Osakeannin kautta liigajoukkueen omistajaksi tai konkurssin kautta Suomi-sarja seuran pääliköksi. Siinä ne taitaa olla, en usko että siellä kabineteissa on sovittu suorasta jatkosta liigassa jos jengi konkurssiin menee. Ja juniori työlle voimme heittää hyvästit kun ensi kausi alotetaan Kaarina Indiansin vieraana. Kyllä tämä itseäkin vituttaa, mutta tärkeintä olisi nyt koittaa pitää jotenkin seura mukana Liigassa oli tuolla jäällä sitten kuka tahansa kantamassa sinikeltaista paitaa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse asiassa Raution kanssa en ole sanaakaan vaihtanut tuosta Jussin ostotarjouksesta. Ainoat tiedot, mitä minulle on siitä kerrottu, ovat tulleet neuvotteluissa mukana olleilta ulkopuolisilta "sovittelijoilta", siis miehiltä lähinnä K-Espoon ajoilta. Ja totuutta en toki tiedä, mutta parista lähteestä olen kuullut että oikeaa tarjousta ei olisi oikein ollut. Ja eikö se Jussin kanta ollut että "toisten velkoja en maksa", eli että olisi ostanut velattoman toiminnan ja sijoittanut sen miljoonan pääomaan? Toki tämä on vähän omaa päättelyäni, ja mielelläni olen väärässä. Tosin näitä asioita ei välttämättä kukaan halua hirveän yksityiskohtaisesti julkisuudessa käsitellä, jos vaikka sinulla tai jollain muulla on halua minulle kertoa, niin saa laittaa yksityisviestiä, tai voidaan vaikka tavata kahvin/tuopin äärellä, minä tarjoan.

Ja kyllä, neuvottelut katkesivat noihin saneeraushakemuksiin, sen tiedän. Joku väitti että sinä maanantaina kun neuvottelujen piti jatkua, olisi ollut häätöilmoitus Esarille tulossa, mutta tämä on seuran ulkopuolelta tullutta tietoa, enkä tiedä sen todenmukaisuudesta.

Tuosta liigalisenssistä: sillähän ei ole mitään oikeaa markkina-arvoa, kun se ei ole vapaasti myytävissä. Mutta jos sen "arvona" pidettäisiin sitä hintaa millä Jukurit, KooKoo ja Sport sen lunastavat, niin kyllähän se on enemmän kuin pesän velat? Plus että jos pesän varoihin laskisi mahdolliset kasvattajakorvaukset, joita taas ei saa jos aloittaa puhtaalta pöydältä, niin eikö olisi kannattavampaa?

Mutta haluan korostaa, taas kerran, että en ole nykyisten omistajien asialla tai juoksupoikana. Toki olen yhteyksissä heihinkin. Minun, Blues Fan Clubin ja #BluesinPuolesta-liikkeen täysi tuki ovat kyllä saatavilla mille tahansa taholle, joka sitä pyytää ja esittää realistisen suunnitelman seuran pelastamiseksi, jos sillä mitään merkitystä on - uskoisin, että meidänkin toiminnallamme voi olla hiukan väliä, vaikka suoraan emme isoa rahaa saakaan kasaan. Kuten moneen kertaan olen sanonut, meitä motivoi Bluesin pelastuminen, ei omistuspohja sinänsä. En vain edelleenkään näe hirveän realistisia vaihtoehtoja sille, että osakeannilla haetaan nyt uutta omistuspohjaa ja pyritään jatkamaan toimintaa keskeytyksettä. Ihan senkin takia, että jos lähdetään jostain pohjilta uudelleen ponnistamaan, niin junnuputkelle saadaan heittää hyvästit. En tiedä satavarmasti, antaisiko Liigakaan uudelle joukkueelle kovin helposti lupaa jatkaa toimintaa, en ole tästä Liigan kanssa keskustellut. Sen tiedän että jossain vaiheessa Liigan kanta oli että ei, ja että Liiga on tukemassa osakeantia, mikä nyt viittaisi siihen että Liiga mieluummin pitäisi nykyisen Bluesin liigassa. Mutta kaikille varmaan on aika selvää, että omistuksen lisäksi myös seurajohdossa täytyy tapahtua muutoksia, jos tästä halutaan nousta.

Propsit sulle. On ollut mukava huomata, että faniorganisaatiolla on pätevää porukkaa vapaaehtoisperiaatteella mukana. Noihin hallinnollisiin tehtäviin ei liene hirveämmin tunkua, oli sitten kysymys asunto-osakeyhtiöstä tai faniklubista.

Asiasta sen verran, että ainakin julkisuudessa (iltapäivälehdet?) Jussi on ottanut kannan, ettei lähde toisten aiheuttamia velkoja kuittaamaan, vaan nimenomaan haluaa lähteä puhtaalta pöydältä, jos lähtee. Ymmärrän hyvin, ettei tuollaiselle lähes konkurssipesälle, jolla on velkaa tyyliin 2 MEUR ei monikaan järkevästi ajatteleva näe positiivista arvoa. Ainoa, josta kannattaisi maksaa on liigalisenssi, mutta nettona velat taitavat olla selkeästi suuremmat kuin liigalisenssin arvo. Siltikin Jussin kanta "puhtaalta pöydältä" tulkitsen itse ainakin niin, että miehellä olisi intressi pyörittää jääkiekkoa, mikäli vaihtoehtona olisi toiminnan loppuminen kokonaan. Samoin hallin takia Jussilla on luonnollinen intressi varmistaa toiminnan jatkuvuus Espoossa.

Itse olen sitä mieltä, ettei asioita mitenkään erityisen hyvin hoidettu Jussin aikana ja toivonkin, että operatiiviseen johtoon tulee uutta pätevää porukkaa sitten kun seuraavan kerran aloitetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Salonojalla on nyt kaksi mahdollisuutta ostaa itsensä pääomistajaksi: Osakeannin kautta liigajoukkueen omistajaksi tai konkurssin kautta Suomi-sarja seuran pääliköksi.

En nyt tarkkaan muista mitä ehtoja liigalisenssille on, mutta eikös ne liity lähinnä seuran vakavaraisuuteen (joo, miksi Blues sitten yhä on liigassa?!) ja talousalueeseen sekä seuran toiminnan laajuuteen. Mutta käsittääkseni liigalisenssi ei edellytä esim. sitä että sitä hakeva joukkue olisi pelannut Mestiksessä. Miksei konkurssipesästä ostettu liigajengi olisi yhtä liigakelpoinen kuin saneerausmenettelyn läpikäynyt?
 
Viimeksi muokattu:

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä tämä itseäkin vituttaa, mutta tärkeintä olisi nyt koittaa pitää jotenkin seura mukana Liigassa oli tuolla jäällä sitten kuka tahansa kantamassa sinikeltaista paitaa.
Eri mieltä. Mielestäni olisi tärkeintä saada joukkueen peräsimeen omistajataho, jolla on edellytyksiä pyörittää jääkiekkoseuraa. En tiedä ketä palvelee suunnitelma luisteluttaa pari kautta mestistason farmiseuraa liigassa. Ei ainakaan Metro Areenaa ja siitä riippuvaisia yrityksiä, joka varmasti tarvitsisi katsojia menestyäkseen. En usko, että fanipohja yhtäkkiä laajenisi, jos joukkue on lähinnä pelaajahautomo muille joukkueille.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Heh, aamulla ajattelin josko viimeiseen Bluesin peliin ostaisi lipun. Vaan ongelma on se, milloin viimeinen peli on. Vai lieneekö se jo ollut.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jussin tarjous oli, että ottaa SEURAN velat vastattavakseen, eli n. 1,8-2,5 Me. Liigalisenssin arvo voisi olla juuri ja juuri tuo 1.8Me, muttei millään enempää. Kasvattajakorvauksille on vaikea laskea arvoa, ainoastaan A-juniorit kuuluvat organisaatioon.
Tuosta jatkamisesta suoraan, jos lisenssi ajautuisi Jussin haltuun, olen kuullut kahdesta luotettavasta lähteestä tiedon että onnistuu ilman tippumisia tai muita täällä esitettyjä sanktioita. Kulisseissa nuo asiat on selvitetty jo loka-marraskuussa, kun ongelmat eskaloitui nykyiselle tolalle.

Kiitokset tästä. Hyvä kuulla, ettei liigakiekkoilu välttämättä lopu nykyisen taustayhtiön toimintaedellytyksien päättyessä.

Muutenkin on hyvin loogista että ihan kaikilla on intressi liigapelien jatkamiseksi Espoossa, mikäli vain toimintaedellytykset ja riittävät resurssit siihen ovat olemassa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Juu, kyllä joukkue on katsomisen ja kannattamisen arvoinen, mutta onko se hyväksi espoolaiselle kiekkoilulle - kas siinä pulma?

Mä uskon, että kannattajat voisivat kannattaa jämäpelaajista ja junnuista koottua joukkuetta. He voisivat löytää porukasta uusia sankareita - Suomeloita ja Tiivoloita joihin tykästyä / rakastua, mutta itselläni on vahva fiilis, että niin kauan kuin nuo nykyiset talousvelhot on puikoissa, ne myisivät heti kaikki myymisen arvoiset pelaajat. Kaikki pelaajat joiden kehityksestä olet iloinnut, ja joiden olet nähnyt silmissäsi olevan rakentamassa espoolaista kiekkotulevaisuutta, ovat kaupan jos joku niistä maksaa tarpeeksi. Tämä on ollut niiden business-suunnitelma ennen, ja se oli niiden suunnitelmissa siinä saneeraushakemuksessa. Jos fanittaisin pelkkää espoolaista kiekkokulttuuria, en välittämättä välittäisi siitä, että äijää vaihtuu pukuhuoneessa, mutta fanitan jokaista pelaajaa, jotka pukevat tuon sinisen paidan päälle. Eivätkä he mielestäni ansaitse tuollaisia "kauppamiehiä" johtoportaaseen.

Ymmärrän sen, että joukkue ansaitsee katsojia, mutta valitettavasti myös jokainen katsoja on pieni pala synninpäästöä omistajaportaalle. Enkä kotiinjäämisellä viesti sitä, että vihaisin nykyomistajia - tiedostan haasteet ja hyvät tarkoitusperät, mutta liigalisenssi on näkemykseni mukaan saatava sellaisiin käsiin, jotka kykenevät pyörittämään kiekkoseuraa ilman, että toimintasuunnitelmaan ja nollatuloksen saavuttamiseen kuuluu pelaajamyynnit.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ei hitto. Mun mielestäni hommaa kuitenkaan pidä laittaa poikki JOS nykyistä rosteria kiinnostaa laittaa kaikki peliin ja taistella joka ilta vaikka turpiin tulisi. Nyt on näytönpaikkoja. Jos kentällä alkaa näkyä lannistumista ne se on sitten siinä lopullisesti.
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Se 10 euroa, jonka tämänhetkisen Bluesin matsiin uhraisi voi mielummin käyttää johonkin aivan muuhun, vaikka käyttää paskapaperina. Nykyinen firma menee konkkaan, joten se 10e menee suoraan velkojille, kun muut kulut ovat varmaan lähellä nollaa. Konkassahan sillä ei ole mitään väliä menettääkö velkoja X vai Y summan luottotappioina, saa mikä jäljelle jää eikä kenenkään muun paitsi velkojan pitäisi siitä olla vastuussa.

Faktahan on se, minkä moni täällä on veikkaillut, että Jussi "Messias" Salonoja tekee toisen tulemisen ja ensi vuodesta lähtien Metro Areenalla nähdään Espoo Hounds, joka voittaa kannun parin vuoden kuluessa, siirtyy KHL:ään eikä ketään kiinnosta enää Liigan neppailukuviot, kun metropoliin saadaan Jokerit-Hounds trilleri.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ei tässä mitään dramatiikkaa hei! Toimistolla vaan pieni uudelleenorganisoituminen käynnissä ja uusia ammattilaisia on haettu mukaan remmiin. Joku peräänkuulutti esimerkkejä valehtelusta...

Tässä yhteydessä viihdytän itseäni ajatuksella Ramun ja Koskisen myynneistä KHL:ään. Yhdelläkään kaudella ei olla pelattu sillä rosterilla kautta loppuun, jolla kausareita on markkinoitu. Taloudelliset syyt ovat olleet syinä pelaajamyynteihin koko ajan ja tätä on yritetty peitellä ja maksaville asiakkaille valehdeltu. Totuutta ei voi loputtomiin paeta ja minun mielestäni lopputulos on täysin itse ansaittu.
 

smallfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolaiset konkurssijoukkueet.
Nyt kaikkien kausarinomistajien kannattaisi vaatia rahojaan takaisin koska tuote ei ole sama mihin rahansa sijoitti.
Näin minä ainakin tekisin että sais omat pois ennenkuin firma menee nurin. Täytyy vielä sanoa että Mika Rautio on suurin valehtelija mitä tiedän. Ahola on muuten vaan ärsyttävä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuosta jatkamisesta suoraan, jos lisenssi ajautuisi Jussin haltuun, olen kuullut kahdesta luotettavasta lähteestä tiedon että onnistuu ilman tippumisia tai muita täällä esitettyjä sanktioita. Kulisseissa nuo asiat on selvitetty jo loka-marraskuussa, kun ongelmat eskaloitui nykyiselle tolalle.
Kun otit asian puheeksi niin olen kuullut kanssa ihan saman asian. Liiga ei kai halua että pk-seudulta katoaa kaksi liiga seuraa parin vuoden sisään, joten jos tossa nyt tulisi konkka ja omistajan vaihdos niin uusien omistajien ei tarvitsisi hakea vauhtia Mestiksestä. Sikäli itsellä on tästä asiasta ristiriitaiset fiilarit kun olen aina ollut sitä mieltä että konkurssin tapahtuessa olisi seura tiputettava vähintään sarjaporrasta alemmas.

Täytyy sanoa että kyllä meni eilen sanottomaksi kun kuulin että Makkonen, Kaijomaa ja Poukkula on vaihtanut maisemaa. Ei ihan heti tule mieleen joukkuetta joka ois näin pahasti kuohittu kauden aikana. Toisaalta ymmärrän Bluesin toimiston ratkaisun asiassa. Rantakarin lähdön jälkeen alkoi olla aika selvää että Bluesin lipputulot tipahtaa ihan oikeasti todella lähelle nolla tasoa. Ei noissa kauden lopuissa matseissa taida irtolipuilla käydä muut kuin ne pk-seudulla asuvat vierasjengien fanit. Joten pistetään sitten kustannukset minimiin ja pelataan loppukausi tyhjässä hallissa.

Restel varmaan joutuu kanssa reagoimaan yleisömääriin ja kohta siellä on vain yksi kiska auki ja minimi miehitys ravintolapuolella. Baronan edustaja voi pyydellä sitä 7 euron parkkimaksua tyhjällä parkkipaikalla. Tuskinpa myöskään ne aitiot menee kaupaksi kun osa sitä jääkiekko-otteluelämystä on se tunnelma ja varmaan se tunelma on hauatajaismaisen kolkko Espoon Metroareenalla lähi tulevaisuudessa. Tiedä sitten oisko noiden tahojen sitten kuitenkin kanattanut tehdä win-win sopareita Bluesin kanssa kuin I-win soppareita. Noh, sitä on turha miettiä kun tää kausi on paketissa ja varmaan jokainen taho keskityy nyt vain tappioiden minimoimiseen.
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Nyt kaikkien kausarinomistajien kannattaisi vaatia rahojaan takaisin koska tuote ei ole sama mihin rahansa sijoitti.
Näin minä ainakin tekisin että sais omat pois ennenkuin firma menee nurin. Täytyy vielä sanoa että Mika Rautio on suurin valehtelija mitä tiedän. Ahola on muuten vaan ärsyttävä.
Jaa. Mistähän nuo rahat pieraistaan? Rautio voisi mennä keräämään pulloja.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Nyt tuli tämän ketjun tavaraa. Jokerit laittoi tekstiviestillä mainoksen. Ikinä en ole niiden pelissä käynyt, enkä käy. Olisiko Blues jo asiakastiedot myynyt? Jokerien mainokset vituttaa enemmän kuin Bluesin mahdollinen konkka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös