Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 908 369
  • 13 923

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
On kyllä aika käsittämätöntä, että joku (=TPS-kanattaja) voi olla tyytyväinen, jos kannattamansa joukkue ei menesty urheilullisesti. Kyllä minä ainakin lähden aina siitä, että on hienoa, kun oma joukkue voittaa eikä voittamiseen kyllästy koskaan. Voittajien puolella aina hymyillään ja iloitaan, kun taas tappion kokeneen osalle jää vitutus.
Epäuskoisten kannattaakin kysellä Saipan kannattajilta ovatko he tyytyväisiä, kun Saipa on urheilullinen vitsi ammattilaissarjassa.
 

KB81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On kyllä aika käsittämätöntä, että joku (=TPS-kanattaja) voi olla tyytyväinen, jos kannattamansa joukkue ei menesty urheilullisesti. Kyllä minä ainakin lähden aina siitä, että on hienoa, kun oma joukkue voittaa eikä voittamiseen kyllästy koskaan. Voittajien puolella aina hymyillään ja iloitaan, kun taas tappion kokeneen osalle jää vitutus.
Epäuskoisten kannattaakin kysellä Saipan kannattajilta ovatko he tyytyväisiä, kun Saipa on urheilullinen vitsi ammattilaissarjassa.
Et taida muista millainen menestymis krapula tuli 90 luvusta?

Ja sinun ei kannata edes teeskennellä olevasi TPS kannattaja. Olet vain pahoinvoiva pahanilman lintu.

Kaikki on aina huonoa. En edes ymmärrä miksi roikut täällä, kun kaikki on huonoa.

Ja ihanko oikeasti vertaat Saipaa ja TPSää?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Et taida muista millainen menestymis krapula tuli 90 luvusta?

Ja sinun ei kannata edes teeskennellä olevasi TPS kannattaja. Olet vain pahoinvoiva pahanilman lintu.

Kaikki on aina huonoa. En edes ymmärrä miksi roikut täällä, kun kaikki on huonoa.

Ja ihanko oikeasti vertaat Saipaa ja TPSää?

Sinulta on tullut viimeaikoina aika kärkästä suoraan toisiin kirjoittajiin meneviä henkilökohtaisuuksia. Jos ei kiinnosta aurajoen tai muiden jaarittelut, niin ne on helppo pistää ignore-toiminnolla sivuun.

Jokaisella on oma tapa kannattaa, enkä kyllä itse ainakaan lähde erittelemään mikä on oikea ja mikä väärä tapa. Osa haluaa kokea voiton tunteen eikä halua lähteä hallilta vitutuksen kanssa. Jonkun toisen mielestä sitten vitutus kuuluu kannattamiseen ja se on ok.

Ei tämä meidän TPS-kannattajien yhteisö niin iso ole, että lähtisin täältä ketään poistamaan, koska "kannattaa väärällä tavalla".
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä minä ainakin lähden aina siitä, että on hienoa, kun oma joukkue voittaa eikä voittamiseen kyllästy koskaan. Voittajien puolella aina hymyillään ja iloitaan, kun taas tappion kokeneen osalle jää vitutus.

Sinähän olet aina matkoilla, kun TPS voittaa. En myöskään ole nähnyt yhtäkään ihmistä joka olisi tyytyväinen ettei TPS menesty. Paskan keskellä saatetaan iloita pienistä asioista, mutta ei sekään tarkoita, että oltaisiin tyytyväisiä kaikkeen.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Sinähän olet aina matkoilla, kun TPS voittaa. En myöskään ole nähnyt yhtäkään ihmistä joka olisi tyytyväinen ettei TPS menesty. Paskan keskellä saatetaan iloita pienistä asioista, mutta ei sekään tarkoita, että oltaisiin tyytyväisiä kaikkeen.
Jos joku kirjoittaa, että on tyytyväinen, ettei TPS enää menesty entisellä tavalla, niin minä en ainakaan ole. Enkä ole sitä paitsi matkoilla. Tuokin on vain yhden nimimerkin aikoinaan minuun kodistama määritelmä jota hänen ”hengenheimolaisensa” tänne jatkuvasti suoltavat.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos joku kirjoittaa, että on tyytyväinen, ettei TPS enää menesty entisellä tavalla, niin minä en ainakaan ole. Enkä ole sitä paitsi matkoilla. Tuokin on vain yhden nimimerkin aikoinaan minuun kodistama määritelmä jota hänen ”hengenheimolaisensa” tänne jatkuvasti suoltavat.

Voithan sinä lainata sitä viestiä, missä näin on sanottu? Et matkalla, mutta sattumoisin olet hyvinkin epäaktiivinen, kun Tepsillä kulkee. Aina on juuri silloin jotain muuta.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On kyllä aika käsittämätöntä, että joku (=TPS-kanattaja) voi olla tyytyväinen, jos kannattamansa joukkue ei menesty urheilullisesti.

En jaksa uskoa että juurikaan ketään kannattaja ole sellaiseen tyytyväinen. Kaikki eivät vaan jaksa velloa pelkässä negatiivisuudessa kaiken aikaa ja elämässä on muitakin asioita. Viimeisen 10-15 vuoden aikana on sattunut jos kaikenlaista TPS:ssä ja Seuran ympärillä.
Todella pohjalla ollaan käyty pariinkin kertaan ja voi olla ainakin siihen "tyytyväinen" että ehkä ne pahimmat ajat ollaan jo nähty - toivottavasti myös futispuolella, vaikka ei tähän suoraan liitykään.
 

KB81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinulta on tullut viimeaikoina aika kärkästä suoraan toisiin kirjoittajiin meneviä henkilökohtaisuuksia. Jos ei kiinnosta aurajoen tai muiden jaarittelut, niin ne on helppo pistää ignore-toiminnolla sivuun.

Jokaisella on oma tapa kannattaa, enkä kyllä itse ainakaan lähde erittelemään mikä on oikea ja mikä väärä tapa. Osa haluaa kokea voiton tunteen eikä halua lähteä hallilta vitutuksen kanssa. Jonkun toisen mielestä sitten vitutus kuuluu kannattamiseen ja se on ok.

Ei tämä meidän TPS-kannattajien yhteisö niin iso ole, että lähtisin täältä ketään poistamaan, koska "kannattaa väärällä tavalla".
Juu niin on tullut! Sitäkö ei saa sanoa mutta kaikesta muusta saa olla negatiivista mieltä. Ja ihan samat sanat, voit aina ignorata mua.

Ja muitten henkilökohtaisuuksiin sitä paitsi ei oo edes totta. Yksi nimimerkki se koskettaa pääsääntöisesti.
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
Voithan sinä lainata sitä viestiä, missä näin on sanottu? Et matkalla, mutta sattumoisin olet hyvinkin epäaktiivinen, kun Tepsillä kulkee. Aina on juuri silloin jotain muuta.
Toisaalta suomalaiset ovat pääsääntöisesti negatiivista kansaa, joiden on helpompi (ja mielekkäämpää) haukkua kuin kehua toista henkilöä.

Myös omakohtaisesti voin sanoa, että jos Tepsi murjoo vastustajaansa jossain pelissä, mieluummin nautin siitä pelistä ja olen vähemmän palstalla kuin silloin, kun tulee turpaan niin että tukka lähtee. Silloin on helpompi skipata matsin seuraaminen "intensiivisesti" ja purkaa vitutusta.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Ja sinun ei kannata edes teeskennellä olevasi TPS kannattaja. Olet vain pahoinvoiva pahanilman lintu.

Tästä muuten alkaakin olemaan melkoinen tovi kun täällä on kerrottu kuinka sitä oikeasti kannatetaan ja kuka saa kannattaa.

Entä jos jokainen saa kannattaa tavallaan? Eiku vittu niinhän se on, jokainen saa kannattaa omalla tavallaan, ilman jotta joku on kertomassa kuinka väärin se on.
 

Khoenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Totta kai täydellisessä maailmassa parhaat seuran johtajat ja hoitajat löytyisi täysin Turunseudulta.

Mutta eikös tässä aika monta vuotta valitettu siitä että Tepsiä johti vain Turkulaisia saunakavereita ja kengänkärkiä vilisi aina verhon takana.

Silloin ongelma oli nimenomaan se että monen mielestä liian sokeasti vaan pidettiin omankylänpoikia johdossa.

Nyt taas joku kaipaa vain omia poikia ja ihmetellään kun ulkopaikkakuntalaiset johtaa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Silloin on helpompi skipata matsin seuraaminen "intensiivisesti" ja purkaa vitutusta.

Tämä on ehkä se joka eniten itseäni turhauttaa tällä palstalla. Hyvin usein tappiotilanteessa palsta on aika lukukelvotonta, koska ihmiset purkaa sitä pahaa oloa ja vitutusta tänne. Ymmärtäisin, jos avauduttaisiin tähän ketjuun, mutta välillä tuolla on 4-5 muutakin ketjua missä toitotetaan sitä samaa agendaa eli miten kaikki on paskaa.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
On kyllä aika käsittämätöntä, että joku (=TPS-kanattaja) voi olla tyytyväinen, jos kannattamansa joukkue ei menesty urheilullisesti. Kyllä minä ainakin lähden aina siitä, että on hienoa, kun oma joukkue voittaa eikä voittamiseen kyllästy koskaan. Voittajien puolella aina hymyillään ja iloitaan, kun taas tappion kokeneen osalle jää vitutus.
Epäuskoisten kannattaakin kysellä Saipan kannattajilta ovatko he tyytyväisiä, kun Saipa on urheilullinen vitsi ammattilaissarjassa.
Tunne joukkueen tilanteesta on usein sidoksissa hetkeen. Varmaan kaikkia vitutti hävitä kaksi kertaa Tapparalle finaalit. Sittemmin tunne on kääntynyt tyytyväisemmän puoleen ja oli hienoa, että TPS saavutti finaalipaikan molempina vuosina. Enää se tappiokaan ei sillä tavalla harmita, kun sen aikanaan käsitteli pois.

Ihmiset on todellakin erilaisia. Voittamiseen todellakin voi kyllästyä. Ainakin itselleni Suomen maajoukkueen edellinen MM-kulta ja Olympia-kulta eivät tuntuneet lainkaan niin hyvältä kuin vuoden 2011. Lähinnä siksi, että olin edellisen 12-15 vuoden ajalta aivan liian monta kertaa sulkenut pettyneenä television.

Anyways, on tässä kuitenkin muutamakin syy olla tyytyväisempi tämän joukkueen viime vuosien suorittamiseen kuin Lappeenrannassa. Kirvelevien tappioiden kärvistely ja voittojen huuma kuuluu mun kannattamiseen ihan yhtä lailla. Ja joskus itse peliin voi olla jopa ihan tyytyväinen vaikka turpaan tulisikin. This is a journey, ja katsotaan mihin se vie. Epäuskoisimpien kannattaa sulkea silmänsä kun Tepsi nostaa keväällä kannua! Ainakin mun unelmissa.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Täytyy toki muistaa se, että tällä palstalla myös ikähaitari taitaa olla aika laaja. Joillakin on vain hataria muistikuvia tai ei laisinkaan TPS:n kultaisista vuosista. Toki tuossa on rämmitty jo sen 20 vuotta melko tasaseen tahtiin, joten jo sekin voi laskea odotuksia.
Jos otan lyhyesti kantaa tuohon @KB81:n viestiin Tepsin pärjäämisestä ysärillä, niin mä ainakin otin siitä sellaisen pointin, että kilpailullinen ja tasainen Liiga on parempi kuin Liiga, jossa yksi tai kaksi joukkuetta voittaa jatkuvasti.
 

KB81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hurja tuo 90 luku, 5 mestaruutta ja 3 hopeeta. Kelpaisi tuollainen menestys ehdottomasti, mutta kyllä sitä silloin alkoi pitämään aika itsestään selvyytenä.
Just tätä tarkoitin! Enkä oikeasti halua olla tai ole palstapoliisi. En vaan tajua sitä jatkuvaa nega myrskyä.

Ja kyllä on otettu opiksi kärkkäitä kommentteja. Pahoittelut siitä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hurja tuo 90 luku, 5 mestaruutta ja 3 hopeeta. Kelpaisi tuollainen menestys ehdottomasti, mutta kyllä sitä silloin alkoi pitämään aika itsestään selvyytenä.

Mitä piti itsestään selvyytenä? Ei minulle ainakaan mestaruudet olleet itsestään selvyyksiä. Huikeita jännitysnäytelmiä, joissa olisi voinut käydä toisinkin ja olo olisi ollut kuin 92,94,96,97 ja 98. Silloin myös häviäminen tuotti tunnetta/vitutusta.

Nythän häviäminen ei tuota mitään. Katsot apaattisena pelin loppuun ja laitat television kiinni, koska arvelit niin tapahtuvan jo ennen peliä.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Mitä piti itsestään selvyytenä? Ei minulle ainakaan mestaruudet olleet itsestään selvyyksiä. Huikeita jännitysnäytelmiä, joissa olisi voinut käydä toisinkin ja olo olisi ollut kuin 92,94,96,97 ja 98. Silloin myös häviäminen tuotti tunnetta/vitutusta.

Nythän häviäminen ei tuota mitään. Katsot apaattisena pelin loppuun ja laitat television kiinni, koska arvelit niin tapahtuvan jo ennen peliä.
Sitä että joka vuosi ollaan siellä finaaleissa. Eikä ne fiinali tappiot niin paljon harmittanut kun niitä mestaruuksia tuli. Veikkaan että esim. jos Tappara tänä vuonna häviäisi finaaleissa ei se mitään älytöntä harmitusta Tappara kannattajissa aiheuttaisi niin paljon sitä menestystä lähivuosina tullut. No mulle kannattaminen on paljon muutakin kuin seuraavan mestaruuden odottelua. Toisille vaan mestaruudet merkitsee eikä siinä mitään väärää.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sitä että joka vuosi ollaan siellä finaaleissa. Eikä ne fiinali tappiot niin paljon harmittanut kun niitä mestaruuksia tuli.

Ok. Itse elin jokaisen kauden ihan omana hetkenään. Yhtään ei helpottanut edelliset mestaruudet, jos turpaan tuli finaaleissa tai pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella. Tunteella vedettiin niin voitoissa kuin tappioissa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Ymmärtäisin, jos avauduttaisiin tähän ketjuun, mutta välillä tuolla on 4-5 muutakin ketjua missä toitotetaan sitä samaa agendaa eli miten kaikki on paskaa.
Eikun kyllä se on virkistävää lukea TPS:n ketjulotto-ketjusta noin tuhannes täsmälleen samansisältöinen viesti siitä, miten urheilujohto on paskaa.
Katsot apaattisena pelin loppuun ja laitat television kiinni
Oiskohan tossa boldatussa ongelma sulla? Kyllä siellä hallilla ainakin useampia vituttaa se tappiopeli.
 

Hapankala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Olihan tuo 90-luku melkoinen Tepsille. Mestaruuksia tuli ja Jursinov kouli nuorista miehistä melkoisia pelimiehiä. Oli hienoja seuraikoneja Virrasta Keskiseen ja hirveä määrä nuoria tulevia NHL- ja maajoukkuepelaajia. Sakun nousemisesta Suomen kaikkien aikojen kapteeniksi puhumattakaan. Sama meno jatkui 2000- luvulla. Kiprusoff torjui lähes pirtuprosentilla. Pelaajia lähti tärkeistä rooleista, mutta uusia pystyttiin hankkimaan rahalla tai nostamalla nuorista. Oi niitä aikoja. Mutta nyt ollaan sitten siinä tilanteessa, jossa tämä kaikki pitää rakentaa uusiksi. Toki liigan rooliikin maailman jääkiekkokartalla on noista ajoista muuttunut. Itselle kuitenki TPS edelleen on se tärkein kiekkojoukkue, vaikka näinä vaikeina aikoina enemmän seuraan meidän poikien otteita tuolla tarunhohtoisessa. Loppuun vielä voisin todeta, että omasta mielestä nuoria pelaajia meillä kuitenkin edelleen on hyvin noussut esiin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oiskohan tossa boldatussa ongelma sulla? Kyllä siellä hallilla ainakin useampia vituttaa se tappiopeli.

Vituttaisi lähinnä pitkä matka kotiin ei niinkään pelin häviäminen. Lisäksi vituttaisi, että ylipäätään lähti hallille, kun saman olisi nähnyt televisiostakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Sitä että joka vuosi ollaan siellä finaaleissa. Eikä ne fiinali tappiot niin paljon harmittanut kun niitä mestaruuksia tuli. Veikkaan että esim. jos Tappara tänä vuonna häviäisi finaaleissa ei se mitään älytöntä harmitusta Tappara kannattajissa aiheuttaisi niin paljon sitä menestystä lähivuosina tullut. No mulle kannattaminen on paljon muutakin kuin seuraavan mestaruuden odottelua. Toisille vaan mestaruudet merkitsee eikä siinä mitään väärää.
Vaikka menestystä tulikin 90 luvulla, niin silti edelleen yksi katkerimpia finaalitappioita oli 30 vuotta sitten (oho siitä todellakin on jo noin kauan aikaa) vuonna 1994 kärsitty tappio Jokereille jossa Otakar Janecky iski korkealla mailalla (olen edelleen sitä mieltä että se oli korkea maila) jatkoajalla kiekon TPS:n maaliin ja voitti mestaruuden.
Olin paikan päällä katsomassa ottelua jota TPS johti kolmannen erän jälkimmäiselle puoliskolle asti, kunnes Rauman lahja Suomen jääkiekkoilulle Seppo Mäkelä alkoi pistämään Palloseuran miehiä jäähyboxiin, joiden ansiosta Jokerit tasoitti pelin ja Mäkelän kruununa oli tuo korkealla mailalla tehdyn maalin hyväksyminen.

Toinen lähes yhtä katkera tappio oli viidennen finaalin häviäminen Ilvekselle vuonna 1985. Sitäkin ottelua TPS johti jo 2-0 mutta niin vaan Ilves kiri tasoihin ja ohi. Sitäkin ottelua olin Kupittaalla katsomassa ja aika hiljaista poikaa olin, kun sieltä kävelin kotiin Stålarminkadulle.

Toisaalta taas esim. finaalitappio Oulussa 2004 ei syystä tai toisesta syönyt miestä niin paljon, kuin nuo edellä mainitut 1994 ja 1985 finaalitappiot. Vaikka tuotakin ottelua olin Oulussa katsomassa.

Tietysti finaalitappio on aina finaalitappio ja siitä jää aina jossiteltavaa, mutta esim. viimeisimmät finaalitappiot Lukkoa ja Tapparaa vastaan olivat kuitenkin niin selkeitä, että ihan kauheasti ei jossiteltavaa jäänyt.
Vaikka Rafkinin oma maali lauantai-illan finaalissa harmittikin ihan järkyttävästi siitäkin syystä, että milloinkaan ennen en ole Turkuhallissa nähnyt sellaista tunnelmaa mitä sillä kerralla oli. Mielestäni jo tunnelman takia TPS olisi saanut voittaa ennemmin tuon pelin kuin sen seuraavan kotipelin josta TPS kairasi sarjan ainoan voiton.

No tarinani meni hieman historian muisteluksi, mutta toisaalta kun ollaan vitutusketjussa, niin sikäli aihepiiri kuitenkin osui aivan oikeaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös