Vituiks män, eli kuka floppaa kaudella 2009-2010?

  • 172 641
  • 321

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joukkeista pahiten floppaa JYP ---> mestaruuskrapula

Tuota JYPin rosteria kun katsoo niin ei olisi kyllä mikään ihme mikäli sijoitus tulisi tippumaan jopa kärkikuusikon ulkopuolelle tulevalla kaudella. JYPin rosteria silmäillessä hiipii väkisinkin mieleen ajatus että tekikö Jarkko Immonen todella niin paljon, että oli yksinään se ratkaiseva pelaaja, mikä JYPille sen mestaruuden takasi? Tuo JYPin rosterihan ei meinaan ainakaan omiin silmiini miltään kovin häkellyttävältä näytä tällä hetkellä. Tiedä sitten tuleeko tämä O`Marra pelaamaan Jyväskylässä tulevalla kaudella, mutta mikäli kakosketjussa on Tuomas Vänttisen ja Jari Jääskeläisen kaltaisia pelaajia niin en itse jaksaisi uskoa kyllä mihinkään suurempaan menestykseen.

Eli mitä ajan takaa, niin on se että mikä lasketaan JYPiltä floppaamiseksi? Tietenkin edelliskauden mestaruuden voittaneelta joukkueelta oletetaan että olisi vahva haastaja tulevallakin kaudella, mutta onko JYPillä todellisuudessa aineksia siihen?
 

Kaulaote

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, kärkiveivi, VIP
JYPin rosteria silmäillessä hiipii väkisinkin mieleen ajatus että tekikö Jarkko Immonen todella niin paljon, että oli yksinään se ratkaiseva pelaaja, mikä JYPille sen mestaruuden takasi?.................................mutta mikäli kakosketjussa on Tuomas Vänttisen ja Jari Jääskeläisen kaltaisia pelaajia niin en itse jaksaisi uskoa kyllä mihinkään suurempaan menestykseen.

Kyllä, Immonen oli juuri niin suuri pelaaja sen toteutuneen unelman takana, kuin kuvitella saattaa. Tärkein yksittäinen palanen mestaruuden takana, mies joka kantoi koko joukkuetta vaikeina aikoina ja mies joka ratkoi tiukkoja pelejä joskus JYPille pelkästään omalla panoksellaan.

Jääskeläistä tuskin nähdään kakkosessa(niin hieno pelaaja, kuin onkin). Riippuu tietysti täysin RD.n peluutuksesta. Itse en tähän kuitenkaan usko. Asia erikseen on tietenkin "ilmoitettu" kakkonen ja pelaava kakkonen.

Kauden alku lähestyy ja jännitys tiivistyy. Kutina on, että JYPin osalta näillä ei mennä koko kautta, vaan ainakin joku "artisti" tulee paikaamaan joukkueen sentteri pulaa...
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
mutta mikäli kakosketjussa *clip* Jari Jääskeläisen kaltaisia pelaajia niin en itse jaksaisi uskoa kyllä mihinkään suurempaan menestykseen.

Niin, viime kaudella Jari Jääskeläinen pelasi nimenomaan kakkosketjussa, ja en tiedä sitten mitä tarkoitat tuolla suuremmalla menestyksellä, jos mestaruus ei sitä ole?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin, viime kaudella Jari Jääskeläinen pelasi nimenomaan kakkosketjussa, ja en tiedä sitten mitä tarkoitat tuolla suuremmalla menestyksellä, jos mestaruus ei sitä ole?

Niin. Kyllähän varmasti yksin Jääskeläinen meneekin kakkosketjussa ihan hyvin, mutta mikäli siinä on sentterinä vielä Tuomas Vänttinen niin en pysty itse rankkaamaan JYPiä kovinkaan kärkeen. Tuo tämän hetkinen JYPin materiaali ei vaan vakuuta minua. Laadukas ykkössentteri eli Jarkko Immosen korvaaja tekisi sitten jo paljon.

Toisaalta viime kauden mestaruudesta taisi iso osa kiitoksesta mennä myös Risto Dufvalle? Mikä varmasti edesauttaa tälläkin kaudella menestyshaaveiden ylläpitämistä.
 

Jarzki

Jäsen
Niin. Kyllähän varmasti yksin Jääskeläinen meneekin kakkosketjussa ihan hyvin, mutta mikäli siinä on sentterinä vielä Tuomas Vänttinen niin en pysty itse rankkaamaan JYPiä kovinkaan kärkeen. Tuo tämän hetkinen JYPin materiaali ei vaan vakuuta minua. Laadukas ykkössentteri eli Jarkko Immosen korvaaja tekisi sitten jo paljon.

Jääskeläisen tapauksessa on otettava huomioon se, että kun ketju on ollut jo ikuisuuden muodossa Jääskeläinen - Hytönen - Louhivaara, kokonaisuutena tuo kentällinen on enemmän kuin osiensa summa. Jokainen tekee toisestaan paremman pelaajan, mitä ehkä todellisuudessa on. Kemiaksi kai sitä kutsutaan. Ei Jääskeläinen pelaisi kakkoskentässä, mikäli siinä olisi muut miehet kuin edellä mainitut. Tuossa kokonaisuudessa se vaan toimii niin pirun hyvin, kuten nähtiin alkukaudesta ja myös poffeissa ajoittain. Eri juttu on, saataisiinko tuosta kentästä parempi vaihtamalla Jääskeläinen johonkin toiseen.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Aiemmin kirjoitin, että KalPaan kun siirtyy ruotsalainen, niin floppi on suurella todennäköisyydellä edessä. Niiden harjoituspelien (4) perusteella, mitkä itse olen nähnyt, vaikuttaisi siltä, että floppia ei nähdä. Tuskin Cory Murphyä saamme, mutta jo se rightin viivamies ylivoimaan on suuri parannus KalPan ylivoimapeliin. Ja vielä vähemmän flopeista voidaan puhua Kermanin ja varsinkaan Miettisen kohdalla. Erittäin hienoja otteita harjoitusotteluissa, ja keväällä suoritettu polvileikkauskaan ei ole heikentänyt Miettisen liikettä ollenkaan, vaikka hän on pelannut vasta pari ottelua. Tämä näin päivityksenä omiin aiempiin kirjoituksiin.

Toporowski tuntuu olevan erittäin yksinäinen tähti SaiPassa, joten täytyy arvuutella hänen tehojaan tulevalla kaudella.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Tässä omia arvailuja, ketkä floppaavat:

Jukka Hentunen: Tulee pelaamaan "ihan ookoo" kauden, mutta ei tule olemaan sellainen supermies, jota monet odottavat.

Markus Seikola: Ei pysty toiseen huippukauteen. Ei ylitä 30 pisteen rajaa.

Ville Viitaluoma: Ei pysty vieläkään vastaamaan huutoon Hämeenlinnassa, jonka takia kerho joutuu sentteriostoksille ennen joulua.

Kimmo Koskenkorva: Ei vaan nappaa. Jotenkin alusta alkaen tuntui hätäiseltä hankinnalta. Mielestäni Kärppien olisi pitänyt odottaa kärsivällieseti toista vahvistusta, kun noita pelaajia on muutenkin paljon vapaana. Kossu ei tule olemaan muuta kuin peruslaituri, jolle yritetään väkisin antaa liian isoa roolia.

Vili Sopanen: Pelicans pelaa huonon kauden ja Sopasen pelihuumori katoaa siinä samalla. Tekee noin saman verran pisteitä kuin viime kaudella. Siirtyy kauden jälkeen toiseen liigaseuraan, jossa läpimurto syntyy.

Mike Radja. Joku ulkkari piti tähän listaan saada. Radja ei pääse mukaan sm-liigan vauhtiin ja hänet myydään ennen joulua.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Vertailutilastoiksi voisi ottaa Saku Koivun vuotta vanhempana tekemät 3+7 46 ottelussa. Jos tuohon yltää, ei ainakaan voi kukaan pitää floppina.
Granlund on 09/10 kaudella 3 kuukautta nuorempi kuin Saku oli debyyttikaudellaan 92/93. Eipäs liioitella ja katsota pelkästään syntymävuosia. Lisäksi kun vertaa 90-luvun alun palloseuraa tämän vuoden Hifkiin, niin Mikken tilastot eivät ole millään asteella suoraan vertailukelpoisia Sakuun.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mike Radja. Joku ulkkari piti tähän listaan saada. Radja ei pääse mukaan sm-liigan vauhtiin ja hänet myydään ennen joulua.

Vauhti ei ole Radjan ongelma, päinvastoin. Pelitaidot ovat sen sijaan ensimmäisten näyttöjen perusteella varsin keskinkertaiset. Ei lunasta tällä hetkellä lähellekään ykkössentterin asemaa ja nähtäväksi jää, tuleeko pelaamaan keskellä lainkaan.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toporowski tuntuu olevan erittäin yksinäinen tähti SaiPassa, joten täytyy arvuutella hänen tehojaan tulevalla kaudella.

Jos koko SaiPa floppaa, niin Topon floppaamisella voi pyyhkiä vaikka *ersettä.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotenkin tuntuu että Sami Vatanen voisi olla yksi mahdollisuus tähän kategoriaan.
Kun tuota ketjua lukee niin siellä on (luonnollisesti siellä on nämä huumorilla heitetyt SakariSalmistyylisetviestit joita en laskenut mukaan) aika kovia odotuksia mm. Vatanen sisään Mäntymää ulos vaihto vahvistaa Jyp pakistoa.
Luonnollisesti jo se että Vatanen pelaa koko kauden ylhäällä tarkoittaa ettei hän ole flopannut meille muille, mutta jotkut tosiaan odottavat pojalta aika paljon.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun tuota ketjua lukee niin siellä on (luonnollisesti siellä on nämä huumorilla heitetyt SakariSalmistyylisetviestit joita en laskenut mukaan) aika kovia odotuksia mm. Vatanen sisään Mäntymää ulos vaihto vahvistaa Jyp pakistoa.

Tuskinpa nyt sentään tuollaista kukaan odottaa, ja tuskin kenelläkään nyt vielä ensi kauden suhteen mitään valtavia odotuksia pojasta on, aika utopiaahan se olisi että suoraan liigaeliittiin nousisi. Ainakin omat odotukseni täyttäisi jo hyvin se, ettää Vatanen pelaisi kauden liigassa tehden siinä samalla vaikka kymmenisen pistettä. Enkä pahakseni panisi vaikka Mestis-visiittikin kutsuisi.

Itse veikkaisin, että Ilveksen Seikola ja Genoway eivät pääse lähellekään viime kauden lukemia, ja näin olleen floppaavat pahasti.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Mitä vaatii, että Granlund floppaa? Jos hän olisi edes lähelle normaalijunnun palkalla jäänyt Kärppiin pelaamaan, tuskin häntä voisi 0+0 tehoillakaan flopiksi kutsua; onhan hän vasta 17-vuotias.

Hänen HIFK:ssa saamastaan palkasta en ole tietoinen, mutta mikäli hänen palkkansa on parempi kuin keskiverto liigapelurilla, täytyy seuralla olla jotain odotuksiakin jo tälle kaudelle. Vai olisiko ainoa syy palkalle media-arvo ja muutama myyty lippu?

Lisäksi ihmetyttää joidenkin kirjoittajien odotukset hänestä, esimerkkinä tämä IFK-osastolla:

Wirtasta ja Loppia on ihan mahdotonta verrata keskenään sillä kyseessä on kaksi täysin erityylistä pelaajaa. Loppi taitaa kiekollisen pelin ja Wirtanen kahden suunnan pelaamisen. Minulle käy Lopin korvaajaksi molemmat, Granlund tai Ramstedt. Molemmilla näyttää kehityskäyrä ylöspäin ja usko näihin kavereihin kova.

Onko oikeasti Granlundista, niin lupaava kuin onkin, mitenkään mahdollista ajatella hänen korvaavan liigan huipputason pelaajan?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä vaatii, että Granlund floppaa? Jos hän olisi edes lähelle normaalijunnun palkalla jäänyt Kärppiin pelaamaan, tuskin häntä voisi 0+0 tehoillakaan flopiksi kutsua; onhan hän vasta 17-vuotias.

No siinähän sitä tavallaan vastaat jo itsellesi. Granlund on edelleen HIFK:ssa 17v. HIFK vaan maksaa palkkaa eikä mitään mailoja*hymiö*

Vakavasti. MG:llä on jo nyt niin kovat paineet että mitä sitä yksi JA:n ketju enää lisää. Veikataan rohkeasti 10+15 kauden saldoksi näin harkkapelien loppuvaiheessa. Ei floppaa :)
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko oikeasti Granlundista, niin lupaava kuin onkin, mitenkään mahdollista ajatella hänen korvaavan liigan huipputason pelaajan?

Itse ainakin uskon, että Ramstedtista ja Granlundista on yhdessä enemmän hyötyä kuin Lopista, joka jo viime kaudella hävisi edellä mainitulle pelipaikan joukkueen kakkossentterinä. Todennäköisesti Granlund tulee pelaamaan IFK:ssa laitahyökkääjänä ja itse olen tyytyväinen, jos hän onnistuu vakiinnuttamaan paikkansa IFK:n liigamiehistössä. 15 pistettä olisi jo loistava saldo tulokaskaudelta. SM-liigapelaajan keskivertopalkka on muistaakseni viime vuosina pyörinyt jossain 60k-70k euron välissä ja ainakaan minulla ei ole mitään hajua siitä, kuinka paljon IFK Granlundille maksaa vuosipalkkaa.
Hassua muuten, että vielä jokunen aika sitten Kärppä-kannattajat olivat varmoja, ettei MG:lle ole IFK:ssa luvassa peliaikaa - nyt ollaan huolissaan, että hänelle sovitellaan liian suuria saappaita :)
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hassua muuten, että vielä jokunen aika sitten Kärppä-kannattajat olivat varmoja, ettei MG:lle ole IFK:ssa luvassa peliaikaa - nyt ollaan huolissaan, että hänelle sovitellaan liian suuria saappaita :)

Seuraavaksi kärppäkannattajat avautuvat koska MG saa jo liikaa peliaikaa ja HIFK ylipeluuttaa nuorta tähteä.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Hassua muuten, että vielä jokunen aika sitten Kärppä-kannattajat olivat varmoja, ettei MG:lle ole IFK:ssa luvassa peliaikaa - nyt ollaan huolissaan, että hänelle sovitellaan liian suuria saappaita :)

Heh, en edelleenkään usko, että Kojolla on 'nokkaa' antaa hänelle suurta roolia vielä. Veikkaan, että hän tulee pelaamaan silti vähintään puolet kaudesta A:ssa, ja loput sitten kohtuu pienellä peliajalla liigassa. Pitää toivoa, ettei häntä kuitenkaan sijoiteta alempiin kenttiin edes kauden alettua, vaan rohkeasti pidettäisiin +10 minuutin peliajalla pelkästään hyökkäävässä roolissa ja ylivoimilla. Mutta joo, ei enempää offtopicia.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠

Ettei olisi vaan Masculine hieman kateellinen kun hehkutusta saava pelaaja ei ole oman joukkueesi poikia..? Sinusta on muutenkin aina "hupaisaa" kun jotakin nuorta ylistetään. Eikö nuoria pelaajia saa ylistää, vaan ylistää saa vain ja ainoastaan jo näytöt antaneita pelaajia ja vielä mielelellään Jokrujen pelaajia. Hip hip huraa Lind! Oletko koskaa nähnyt Vatasen edes pelaavan?

Kyllä Vatasen voi odottaa hyvin ottavan paikan pelaavasta kokoonpanosta ja sammalla odottaa muutamaa maaliakin. Aika komia on pojan kuti meinaa.. Puolustuspäässä voi tietysti noilla mitoilla tulla isompien hyökkääjien kanssa ongelmia, mikä on toki ymmärrettävää. Ihan loistava yv-pakki sm-liigaan.

Tämän kauden flopiksi veikkaan joukkueista Pelicansia ja Tapparaa.. Syy valmentajissa. Tapparalla paska ja Pelicansille ei tyylilleen sopiva valmentaja.

Pelaajista Hentunen, Seikola, Genoway. Hentunen tuli jäähdyttelemään. Seikola ei vaan pysty toiseen yhtä hyvään kauteen ja Genowayltä odotetaan liikoja, joten siihen nähden tulee floppikausi n.25-30 pistettä. En yhtään ihmettelisi jos Marko Anttilakaan ei yltäisi vieläkään liigassa 25 pisteen kauteen.. Marko Kivenmäki ei pääse tälläkään kaudella odotetulle tasolle ja floppaa siis jälleen, jos sitä nyt enää flopiksi voi sanoa? Niin ja TPS:n Leggio ei pelaa enää Jouluna Turussa.
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen oikesti TOOSI yllättynyt, jos Hentunen tuli liigaan vain jäähdyttelemään. Kaveri ei juttujen, ja vanhojen tekojenkaan perusteella vaikuta sellaiselta joka kiekkoa pelaisi vain jäähdyttelyn takia.

Mutta joo, minä en kuulukaan siihen sakkiin joka Hentuselta 30 maalia odottaa. Kovaa työntekoa ja muutama häkki siinä sivussa, niin minä olen tyytyväinen. :)
 

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Mutta joo, minä en kuulukaan siihen sakkiin joka Hentuselta 30 maalia odottaa. Kovaa työntekoa ja muutama häkki siinä sivussa, niin minä olen tyytyväinen. :)

Veikkaan, että Jokeri-johto ja suurin osa faneista eivät tule olemaan tyytyväisiä työntekoon ja muutamaan maaliin. Näitä "nöyrän työnteon ja parin maalin" miehiä on SM-Liiga pullollaan. Hentusella lienee kuitenkin sen verran kova hintalappu takalistossaan, että varmasti myös tehoja odotetaan. Itse uskon, että Hentunen tulee olemaan Jokereille arvokas mies myös hyökkäyssuuntaan. Jos pinnoja ei tule, niin flopista voidaan puhua, vaikka kuinka nöyrästi mies kulmissa painisi ja heittelisi purkukiekkoja pois omista.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ettei olisi vaan Masculine hieman kateellinen kun hehkutusta saava pelaaja ei ole oman joukkueesi poikia..? Sinusta on muutenkin aina "hupaisaa" kun jotakin nuorta ylistetään. Eikö nuoria pelaajia saa ylistää, vaan ylistää saa vain ja ainoastaan jo näytöt antaneita pelaajia ja vielä mielelellään Jokrujen pelaajia. Hip hip huraa Lind! Oletko koskaa nähnyt Vatasen edes pelaavan?

Heh, jos viittaat tässä viime kesäiseen Sakari Salmisen hehkutukseen niin se oli erittäin huvittavaa.
Ja sillä ei ole mitään tekemistä joukkueen kanssa jos 18v pelaajaa joka ei ole liigassa pelannut yhtäkään peliä aletaan vertaamaan pelaajaan joka pelasi vastaavalla pelipaikalla valtavia minuutteja tehden siinä samalla kovat pisteet ja teholukemat se on minusta aina huvittavaa.
Viime kaudella joku teikäläinen mm. vertasi Sakari Salmista Martin Kariyaan joka on väitteenä samaa tasoa.
Voin sanoa että jos Teemu Pulkkista alettaisiin vertaamaan vaikka Hannes Hyvöseen ensi kauden liigassa niin se olisi aivan yhtä huvittavaa.

Tuo lainauksen loppuosa nyt onkin sitten aikamoista huttua, mutta vastataan nyt siihenkin.
Tottakai nuoria saa ylistää, mutta jos odotukset ja vertaukset ovat täysin naurettavalla tasolla niin kannattaa varautua jonkinmoiseen nälvimiseen.
En ole nähnyt Vatasen pelaavat tällä kaudella en silti usko että hän on kehittynyt niin paljoa että olisi suoraan liigan parhaita pakkeja (edes tilastollisesti).
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Veikkaan, että Jokeri-johto ja suurin osa faneista eivät tule olemaan tyytyväisiä työntekoon ja muutamaan maaliin. Näitä "nöyrän työnteon ja parin maalin" miehiä on SM-Liiga pullollaan. Hentusella lienee kuitenkin sen verran kova hintalappu takalistossaan, että varmasti myös tehoja odotetaan. Itse uskon, että Hentunen tulee olemaan Jokereille arvokas mies myös hyökkäyssuuntaan. Jos pinnoja ei tule, niin flopista voidaan puhua, vaikka kuinka nöyrästi mies kulmissa painisi ja heittelisi purkukiekkoja pois omista.


Noh, tuolla muutamalla tarkoitin noin kahtakymmentä. 25 vielä mahdollisuuksien rajoissa, niin että ei minua yllättäisi.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Veikkaan, että Jokeri-johto ja suurin osa faneista eivät tule olemaan tyytyväisiä työntekoon ja muutamaan maaliin. Näitä "nöyrän työnteon ja parin maalin" miehiä on SM-Liiga pullollaan. Hentusella lienee kuitenkin sen verran kova hintalappu takalistossaan, että varmasti myös tehoja odotetaan. Itse uskon, että Hentunen tulee olemaan Jokereille arvokas mies myös hyökkäyssuuntaan. Jos pinnoja ei tule, niin flopista voidaan puhua, vaikka kuinka nöyrästi mies kulmissa painisi ja heittelisi purkukiekkoja pois omista.

Itse uskon Hentusen pelaavan lahes samalla tasolla kuin Antti Laaksonen ja Sami Kapanen, ja kaikki muu on kylla pettymysta. Ison hintalapun kokenut pelimies, paljon arvokisoja takana....ei silta mitaan kolmosketjun roolia odoteta vaan kokonaisvaltaista pelin dominointia aina kentalla ollessaan. Ja uskon Hentusen pystyvan juuri tuohon kuten nama muutamat muutkin konkarit. Suoritustaso on vuosikaudet ollut kova, ei se siita mihinkaan nopeasti putoa jos ei isoja loukkaantumisia tule.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko oikeasti Granlundista, niin lupaava kuin onkin, mitenkään mahdollista ajatella hänen korvaavan liigan huipputason pelaajan?

Ei Granlundista ole liigan huipputason pelaajaa korvaamaan. Tai ainakin riski olisisi joukkueenjohdossa niin ajatella, mutta tässä ei ollut kyse huipputason pelaajasta vaan Matias Lopista. Ok, Loppi on joskus tehnyt yhdellä kaudella hyvät tehot, mutta jos olet viime kauden otteita nähnyt ja tämän kauden harjoituspelin esiintymisen, niin huono se on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös