Virvoitusjuomaketju sinisen Pepsin inspiroimana

  • 151 299
  • 831

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Teacup
Toivoisin vain, että tölkkikuttuuri kehittyisi Suomessa - voin vain kaiholla muistella, kuinka Englannissa sai ostettua kunnon satsin tölkkejä melkein mistä vain ja vieläpä halvalla. Tölkissä on nimittäin hyvä määrä kerralla juotavaksi ja se on nopea kylmettää.

Lappeenranta tiedottaa. Nyt on saanut kaupassa viime viikkojen ajan huomata 12 tölkin Coca-Cola settien tulleen näkyvästi esille valikoimiin. Innostukseni on suuri, josko viimeinkin.. Toivotaan parasta. Suhteellisen korkea hinta voi hillitä aluksi suosion kasvua, mutta eiköhän se siitä tasoitu. Esim. alkuperäisellä kotipaikkakunnallani en ole muita kun tölkkejä enää ostanutkaan. Cassa kauppaa niitä sen verran halvalla. No tarttuipa taaskin kuitenkin mukaani näilläkin hinnoilla yksi laatikko, joka on juuri kylmenemässä. Aah, jo kohta..

Hinta noin kymmenen euroa, juotavaa nelisen litraa. Tarjous 1,5 litran two-packeillä voi parhaimmillaan saada samalla rahalla 12 litraa. Melkoinen ero, mutta tölkit ovat muuten todella paljon parempi vaihtoehto.

Itse en ole koskaan tajunnut tätä pienten lasipullojen hehkutusta. Mielestäni siinä Coca-Cola on lähes huonoimmillaan. Viime vuonna tuli olosuhteiden johdosta nautittua tuollaisiakin usein ja eipä jaksanut vieläkään vakuuttaa.
 

Rocco

Jäsen
Itse olen löytänyt eräästa vaasalaisesta ravintolasta Vanilla Cokea. Eli sitä legendaarista juomaa mitä John Travolta aka Vincent Vega juo leffassa Pulp Fiction.

Ihan juotavaa, mutta ei muullistava keksintö. Cherry Coke on parempaa, mutta ykkönen on regular Coke ja sinne heittää itse sitruunaa sekaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Viestin lähetti Rocco
Itse olen löytänyt eräästa vaasalaisesta ravintolasta Vanilla Cokea. Eli sitä legendaarista juomaa mitä John Travolta aka Vincent Vega juo leffassa Pulp Fiction.

Ihan juotavaa, mutta ei muullistava keksintö. Cherry Coke on parempaa, mutta ykkönen on regular Coke ja sinne heittää itse sitruunaa sekaan.

Vanilla Colaa ja Cherry Colaa myydään Tampereella eräässä liikkeessäkin euron tölkki.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään bongasin aamulla lähikaupasta jälleen tölkkejä. Nyt oli tullut hyllyille näitä 6-packeja niin Coca-Colasta, Pepsistä kuin muutamasta muustakin laadusta. Vallankumous etenee... :-)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tosimiehet juo Dr Pepperiä, ja vain hätätapauksessa kolaa joka on köyhemmän kansanosan virvoitusjuoma.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Teacup
Tänään bongasin aamulla lähikaupasta jälleen tölkkejä. Nyt oli tullut hyllyille näitä 6-packeja niin Coca-Colasta, Pepsistä kuin muutamasta muustakin laadusta.

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi 6-pack tai 12-pack on parempi kuin koko 24 tölkin laatikko tai kolme tai 10 laatikkoa?

Vai onko vain logistiikkaongelma eli ei ole omaa autoa käytössä?

P.S. Itse vedän Pepsi Maxia, ja, vaikka varmaan panimot kiistävät laadussa olevan eroa, se kieltämättä on tölkistä nautittuna maukkaamman tuntuista kuin 1,5 litran pulloista. Viimemainitut tosin 4 kpl pakkauksissa ovat niin edullisia, että makuasia jää omalla kohdalla toiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Pepsimax cool lemon on myös tullut kauppoihin, tosin taisi tulla jo alkukuusta mutta ei ole mainittu tässä ketjussa.

Minusta jopa hyvää, yllätyin täysin koska en aiemmin ole juuri pepseistä perustanut ja pepsimaksia olen vältellyt kuin ruttoa. Ehdottomasti parempaa kuin coca-colan light lemon! Kannattaa testata jossei vielä ole päässyt maistamaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Damien
Pepsimax cool lemon on myös tullut kauppoihin, tosin taisi tulla jo alkukuusta mutta ei ole mainittu tässä ketjussa.

Minusta jopa hyvää, yllätyin täysin koska en aiemmin ole juuri pepseistä perustanut ja pepsimaksia olen vältellyt kuin ruttoa. Ehdottomasti parempaa kuin coca-colan light lemon! Kannattaa testata jossei vielä ole päässyt maistamaan.

Samaa mieltä. On parempaa kuin CCLL. Tämä johtuu siitä että Pepsissä on enemmän tuota uutetta kuin Colassa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ja Hartwall on roudannut hyllyihin oman versionsa kovassa suosiossa olevista jäätee-tyyppisistä juomista. Se on hiilihapotettu ja maustettu persikalla, omenalla ja teearomeilla.
Vielä kun siitä puolentoista litran putelin psykedeelisestä etiketistä saisi selviettyä itselleen tämän uutuuden nimen? Joku Jaffa-trxcsnsdaedsterafdsgaggffsrde jne. se nimi näyttäisi olevan?

Kovin oli makean oloinen juoma - jääpalat tosin hieman loivensivat tunnetta.

Hiilihapottomista jääteejuomista meikäläinen on eniten mieltynyt Liptonin valmistamaan puteliin. Enkä pelkästään sen torbedoa muistuttavan ulkomuodon takia, vaan ihan maun takia. Jääkylmänä ja jäämurskalla varustetuna se vie hienosti janon!
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti finnjewel
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi 6-pack tai 12-pack on parempi kuin koko 24 tölkin laatikko tai kolme tai 10 laatikkoa?

Vai onko vain logistiikkaongelma eli ei ole omaa autoa käytössä?

No lähinnä siitä olin innoissani, että tölkit valtaavat alaa yhä laajemmin. Olen edelleen tiukasti sitä mieltä, että tölkki on kaikin tavoin paras ratkaisu colalle. Tuoretta ja parhaan makuista. Hinta on vain edelleen suurin ongelma, mutta eiköhän sekin vallankumouksen jatkuessa löydä tietään hiukan alemmas.

Toisaalta, en omista autoa. 6-pack voi siis tulevaisuudessa olla hyväkin ratkaisu. Nyt sen hinta oli kuitenkin yli 6 euroa ja 12 tölkin laatikon 10 euroa -> kannattaa ostaa enemmän kerralla. Valitettavasti vain budettini kehottaa ostamaan isoja pulloja vielä jonkin aikaa, sillä niiden hinta nyt vain edelleen on se alle euro per litra (=vähemmän kuin yhden tölkin 6-packissa).
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Teacup
[clip]Olen edelleen tiukasti sitä mieltä, että tölkki on kaikin tavoin paras ratkaisu colalle. Tuoretta ja parhaan makuista.[clip]

[clip]Nyt sen hinta oli kuitenkin yli 6 euroa ja 12 tölkin laatikon 10 euroa[clip]

Itsekin olen samaa mieltä, että nuo tölkit ovat kaikkein paras vaihtoehto ainakin colalle. Nimittäin kuumana kesäpäivänä mikään ei voita sitä kun ostaa cola tölkin, jossa se juoma todellakin on jääkylmää. Toisin kuin esim noissa muovipulloissa. Jotenkin se maistuukin paremmalle siitä tölkistä, en sitten tiedä mistä johtuu. Osittain luultavasti siitä että se on niin kylmää.

Olen minäkin meinannut monesti ostaa sen useamman tölkin pakkauksen, mutta se on jäänyt vain aikomiseen, koska hinta on niin saamarin korkea. Sitten on pitänyt tyytyä vaan ostamaan 1,5L pulloja.

Toivottavasti noitten tölkkipakkauksien hinta laskisi!
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Tämän ketjun provosoimana päätin jättää muutaman arvokkaan lukio-oppitunnin väliin ja viettää leppoisan cola-aamupäivän.

Cola-aamupäivä ei ole oikea aamupäivä ilman useita eri laatuja hienojakoista nektaria, colajuomaa. Tässä cola-arvostelu näin helmikuun ensimmäisenä aamuna:

1. Coca-Cola (0,33 l tölkki)
Täydellisyys. Kallis hinta ainoa miinus. Suoraan jääkaapista tulleena voittaa kaikki juomat tällä planeetalla. Laivalta tätä tulee mukaan aina muutama lava.
arvosana:10-

2. Pepsi Twist (1,5 l pullo)
Oikein hyvä, pullon saa parilla eurolla ja juoma itse on mainio sekoitus colaa ja sitruunauutetta. Vakiinnuttanut asemansa meikäläisen jääkaapissa ja on jääpalojen kanssa mainio janojuoma
arvosana:9+

3.Pepsi X (0,5 l pullo)
Tätä en ole hirveästi ehtinyt juomaankaan, koska jotkut kaupat tuntuvat boikotoivan tätä ja joissain taas pullot on jätetty hävyttömästi lämpimään jollekin hyllylle. Hyvä maku, energiajuomana kohtalainen ja puteli on samanhintainen kuin normaali Pepsi, elikkäs tämä on kohtalainen vaihtoehto Batteryille sun muille.
arvosana 9-
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ehkäpä en Suomessa käydessä sitten ole pannut merkille, että cola-tölkkejä ei joka kaupassa myydä laatikoittain, täällä "suuressa maailmassa" 24x0,33 cl laatikollinen Coca-Colaa tai Pepsiä maksaa n. 8 €. Tax-free jyllää siis soft-drink -osastollakin!

edit: 4x1,5 l pullopaketin hinta on n. 4 €.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Colataivas!

Tuossa vuodenvaihteen tienoilla olin lomamatkalla Espanjassa ja siellä innostuin maistelemaan kaikkia mahdollisia tarjolla olleita colajuomia. Erilaisia cola-juomia oli niin paljon, että kaikkien maistamista voisi luonnehtia jo urakaksi.

Juomia joita tuli maistettua ensimmäisen kerran elämässäni:

Coca-Cola cherry
Coca-Cola vanilla
Diet Coke vanilla
Coca-Cola (ilman kofeiinia)
Coca-Cola Light (ilman kofeiinia)
Pepsi (ilman kofeiinia)

Näistä ylitse muiden nousi kaksi. Coca-Cola cherry ja Diet Coke vanilla. Cherrycola ei kuitenkaan päässyt aivan DrPepperin tasolle, mutta lähelle sitä kuitenkin. Pepperiä tuli kanssa juotua matkan aikana oikein urakalla, kun sattui olemaan noin kolme kertaa halvempaa kuin täällä Suomessa.

Yleensäkin juomavalikoimat olivat noin neljä kertaa suuremmat kuin Suomessa ja kaikenlaisia litkuja tuli matkan aikana maisteltua.

Olen myös samaa mieltä siitä, että parasta cola on tölkissä, eikä missään muoviputeleissa.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Predator
Hiilihapottomista jääteejuomista meikäläinen on eniten mieltynyt Liptonin valmistamaan puteliin. Enkä pelkästään sen torbedoa muistuttavan ulkomuodon takia, vaan ihan maun takia. Jääkylmänä ja jäämurskalla varustetuna se vie hienosti janon!

Jos kerran jääteejuomista keskustellaan, minun on pakko mainita EuroShopper Lemon -jäätee. Mielestäni se on kerrassaan parasta sekä maun että hinnan suhteen.

EDIT: Ettei menisi ihan sat.pros. off-topiciksi, tuon kehiin oman erikoisen colakokeiluni. Suunnilleen kuukausi sitten ostin Stockmannilta jotain helevatan Organic Colaa, joka on lähdeveteen tehtyä ja siinä on käytetty pelkkiä luomutuotteita ja... jotain sinne päin. Ihan mielenkiintoinen tuttavuus mutta ei kovin kummoista. Lurun makuista meinaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ole lukenut koko ketjua, joten en tiedä onko asiasta keskusteltu aikaisemmin, mutta haluaisi kritisoida suomalaista pullovalikoimaa. Lieko syynä sitten maailman tehokkaimmaksi mainostettu palautusjärjestelmä, mutta on käsittämätöntä ettei valikoimista tunnu löytyvän kuin 0,33l tölkki ja 0,5l ja 1,5 pullot!

Oma suosikkini olisi Coca colan 0,33 lasipullo, mutta niitä ei enää tunnu saavan mistään. Annoskoko on juuri sopiva, ja pullonsuusta on mukavin hörppiä. Puoli litraa on joskus liian paljon kerta-annoksena, mutta kun tölkki kustantaa saman verran, niin puolikkaaseen tulee useimmin sorruttua.

Ainakin Saksassa on tavallisissa marketeissakin tarjolla sen seitsemää sorttia pulloja, useita eri kokoja 0,25l ja 2,5l väliltä, eikä litrahinnassa ole niin merkittäviä eroja, että aina tarvitsisi ostaa "lestadiolaisperhekokoa." Pullomafia on varmasti ympäristö-, mutta ei kuluttajaystävällistä. Oma osuutensa on varmasti myös sillä, että Suomessa on sittenkin liian vähän kilpailua virvoitusjuomamarkkinoilla.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Vaughan
Oma suosikkini olisi Coca colan 0,33 lasipullo, mutta niitä ei enää tunnu saavan mistään. Annoskoko on juuri sopiva, ja pullonsuusta on mukavin hörppiä. Puoli litraa on joskus liian paljon kerta-annoksena, mutta kun tölkki kustantaa saman verran, niin puolikkaaseen tulee useimmin sorruttua.

Jos Pepsi kelpaa niin sitä on ainakin 0,3 litran lasipulloissa, hinta kai yhden juuron pinnassa ja saatavuus suht hyvä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Colataivas!

Viestin lähetti ipanmies
Näistä ylitse muiden nousi kaksi. Coca-Cola cherry ja Diet Coke vanilla. Cherrycola ei kuitenkaan päässyt aivan DrPepperin tasolle, mutta lähelle sitä kuitenkin. Pepperiä tuli kanssa juotua matkan aikana oikein urakalla, kun sattui olemaan noin kolme kertaa halvempaa kuin täällä Suomessa.


Mikä helvetti siinä Dr. Pepperissä viehättää? Joskus kakarana halusin maistaa kun telkkarin mainos oli niin "houkutteleva". Se pullo jäi juomatta. Runsaat 5 vuotta sitten eräs työkaveri osti kaupasta tölkin Pepperiä kokeeksi ja antoi meille muille pienet maistiaiset pahvimukeihin. Vain pari tyyppiä piti makua menettelevänä, meidän muiden ilmeet olivat paljon puhuvat, "hyi saatana tää on pahaa" -luokkaa.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Re: Re: Colataivas!

Viestin lähetti Master Chief
Mikä helvetti siinä Dr. Pepperissä viehättää? Joskus kakarana halusin maistaa kun telkkarin mainos oli niin "houkutteleva". Se pullo jäi juomatta. Runsaat 5 vuotta sitten eräs työkaveri osti kaupasta tölkin Pepperiä kokeeksi ja antoi meille muille pienet maistiaiset pahvimukeihin. Vain pari tyyppiä piti makua menettelevänä, meidän muiden ilmeet olivat paljon puhuvat, "hyi saatana tää on pahaa" -luokkaa.


En tiedä onko tämä sattunut tapauksessasi, mutta Dr Pepper lämpimänä juotuna onkin aivan karmeaa. Jääkylmänä sitä taas ei voita mikään juoma tämän maan päällä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Liityn Dr Pepperin tukirintamaan! Tosin itseni lisäksi en tunne ketään muuta joka siitä pitäisi... Meille harvoille on vain suotu parempi maku kuin muille.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti vintsukka
Liityn Dr Pepperin tukirintamaan! Tosin itseni lisäksi en tunne ketään muuta joka siitä pitäisi... Meille harvoille on vain suotu parempi maku kuin muille.

Täällä myös. Ja jääkylmänä, kiitos. Onneksi väliin tarjouksessa, alle $2.00 tusina.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Re: Re: Colataivas!

Viestin lähetti kimmo
En tiedä onko tämä sattunut tapauksessasi, mutta Dr Pepper lämpimänä juotuna onkin aivan karmeaa. Jääkylmänä sitä taas ei voita mikään juoma tämän maan päällä.

Se nimenomaan oli kylmää silloin kun viimeksi maistoin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vintsukka
Liityn Dr Pepperin tukirintamaan! Tosin itseni lisäksi en tunne ketään muuta joka siitä pitäisi... Meille harvoille on vain suotu parempi maku kuin muille.

Jess, Dr Pepper on hyvää! Paras makunautinto tulee, kun Dr Pepperiä juo jääkylmänä ja tölkistä, pullo-Pepper ei maistu niin taivaalliselle.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti vintsukka
Liityn Dr Pepperin tukirintamaan! Tosin itseni lisäksi en tunne ketään muuta joka siitä pitäisi... Meille harvoille on vain suotu parempi maku kuin muille.
Itse haaveilen pikkujääkaapista, jonka yläosan täyttäisin Dr Pepper tölkeillä ja alaosan 0,33l lasipulloilla Cokista (ihan eri kamaa kuin muovipulloista nautittu sotku, jota Cokikseksi erehdyttävästi kutsutaan).

Siitä sitten duunin jälkeen nauttimaan läpi karieksen peittämien hammasvälien.

En tiedä miksi vaan haaveilen enkä toteuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös