Virvoitusjuomaketju sinisen Pepsin inspiroimana

  • 151 371
  • 831

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Suomessa myynnissa Coca Cola Zeroa? Aivan loistava juoma, paihittaa Cokis lightin mennen tullen (siis tassa on myos kaloreita nolla)

On. Löytyy joka mestasta.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oikeaa Dr. Pepperiähän saa tosiaan useastakin paikasta, mutta ainakin myös Filmtownit tuntuvat aika usein noita kauppaavan tölkeissä, olisiko ollut 1,5 e kappaleelta. Etiketit ovat muistaakseni ruotsiksi.
 

Hypnotised

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä itse olen erehtynyt juomaan tuota raiskattua Dr. Pepperiä niin ei se mielestäni maistu juuri millekään. Kyllähän näitä litkuja tulisi enemmän juotua, jos jostain täältä Oulusta saisi alkuperäistä Dr. Pepperiä tai Cherry Cokista, mutta eipä ole tullut vastaan. Peruscokista ja sun muita zeroja ei tee mieli pahemmin juoda.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikeaa Dr. Pepperiähän saa tosiaan useastakin paikasta, mutta ainakin myös Filmtownit tuntuvat aika usein noita kauppaavan tölkeissä, olisiko ollut 1,5 e kappaleelta. Etiketit ovat muistaakseni ruotsiksi.

Törmäsin tänään Arabianrannan K-kaupassa noihin aitoihin tölkki-Peppereihin. Mukaan lähti totta kai pari tölkkiä. Pullotettu Hollannissa (vrumona BV Hollanti lukee tarrassa), maahantuoja näyttäisi olevan E.Isoviita.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta eikös Suomi-Pepper ole vain vähemmän sokerinen? Sokerittomuudesta en minä ainakaan ole kuullut.

En ihan tarkalleen tiedä millä makeutettu, jotenkin vaan maistuu oudolta (=surkealta verrattuna aitoon).

Kaikkien lightlimujen, sokerittomien ym. "kevyempien" limujen kohderyhmä on hintahtava, viherpipertäjäjä-fruittari... ei putoa tälläiselle kaljamahaiselle vanhalle starbulle.

Oikeasti sanottuna, ei montaa keinomakeutettua limua suomenmaasta löydy, joista ei taustalla paistaisi sellainen outo maku. Lähimmäksi tuota makuelämystä kai pääsee kun tempaistee helttaan muutaman Hermesetaksen. Muija kovasti väittää ettei nykyään pysty erottamaan maun perusteella onko light -limua vai sokerilla terästettyä... testiä olen pyytänyt järjestämään ja uskon että pystyn jokaisen tunnistamaan oikein. Ainoa poikkeus missä makeutusaine ei erotu pahasti on ananas-light limu. Jotenkin kai ananas piilottaa makeutusaineen maun.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Paikallisessa Scan Burgerissa tuota Pepper-herkkua ollaan myyty, tosin paikka muuten on boikotissa, joten ennemmin ilman kuin sieltä ostaisin. Vaikka jumalten juoma muuten kyseessä.

Ja maahantuojan osoitetta kaipaisin, vanilla-pepperin siis. Puhun yhden tutun kauppiaan ympäri :)
 

scholl

Jäsen
Masa Vanhanen on nyt aikamoinen mainosmies Zero-tastelle. Toimittajat tosin iltapäivälehdissä eivät ymmärrä mitään cokiksen juonnista. Harva juo niin vähän kuin puoli litraa päivässä. Senhän jo tempasee aamulla heräämiseksi ja kropan käynnistämiseksi.

Itse en ole kyllä Vanhasen kanssa zeron mausta samaa mieltä. Se ei mielestäni maistu juuri miltään. Cokiksen hyvä maku on poissa. Kerran vedin hotellissa tölkkisixpackin niitä zeroja, eikä todellakaan tuntunut miltään. Se oli vähän niinkuin väkisin juomista ilman suurta nautintoa. Siinä mielessä hän on oikeassa, että sellainen totaalisen vastenmielinen paha maku siinä ei ole kuten Pepsi Maxissa tai Cokis Lightissa.

Onhan toi tietysti muodikasta mainostaa, että laihtuu juomalla zeroa, mutta itse olen huomannut asian niin, että jos pystyy treenaa paljon urheilua niin laihtuu ja jos taas on esim. loukkaantuneena tai sairas pitkän ajan niin lihoo.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Masa Vanhanen on nyt aikamoinen mainosmies Zero-tastelle. Toimittajat tosin iltapäivälehdissä eivät ymmärrä mitään cokiksen juonnista. Harva juo niin vähän kuin puoli litraa päivässä. Senhän jo tempasee aamulla heräämiseksi ja kropan käynnistämiseksi.

Tarkoitat varmaan niitä jotka juovat cokista? Minä juon alle ½ litraa päivässä hyvä jos menee 5 litraa vuodessa. Joskus aikoinaan meni huomattavasti enemmän. Kyllä se vesi on paras janon sammuttaja ja lantringinksi hiilihapotettua lähdevettä
 

scholl

Jäsen
Kyllä se vesi on paras janon sammuttaja

Kuka puhui janonsammuttamisesta? Itse ainakin pidän ko. juomaa nautintoaineena, jota juodaan a) maun takia ja b) siksi että lähtee elimistö kofeiinin takia käyntiin ja c) ruokajuomana, koska pizza, tex mex, hampurilaiset ja vastaavat vaativat cokista messiin.

Juuri siksi, koska Coca-Cola ei ole normaalijuoma, sen maku on tärkeämmässä roolissa kuin muilla juomilla.

edit. niin ja tottakai tarkoitan niitä jotka juovat cokista. Jos joku ei juo niin se on hänen häpeänsä, ei minun.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kuka puhui janonsammuttamisesta? Itse ainakin pidän ko. juomaa nautintoaineena, jota juodaan a) maun takia ja b) siksi että lähtee elimistö kofeiinin takia käyntiin ja c) ruokajuomana, koska pizza, tex mex, hampurilaiset ja vastaavat vaativat cokista messiin.

Juuri siksi, koska Coca-Cola ei ole normaalijuoma, sen maku on tärkeämmässä roolissa kuin muilla juomilla.

edit. niin ja tottakai tarkoitan niitä jotka juovat cokista. Jos joku ei juo niin se on hänen häpeänsä, ei minun.

Et puhutkaan janon sammuttamisesta vaan sen totesin ihan muuten vaan. On se kyllä totta että hampurilaisten, pizzan ja tex-mex ruoan kanssa cokis on hyvää tulee heti kakkosena oluen jälkeen mutta valitettavasti suomessa ei saa ölppää hampurilaisravintolossa. (onko esim BigMac sitten hampurilainen on sitten ihan toinen keskustelun aihen)
Miten te cola fanaatikot teete ravintolassa jossa ei ole teidän omaa lempikolaa? Otateko kiltisti kilpailevaa kolaa vai onko kolajuoma niin tärkeä juttu että valitsette ravintolan tarjolla olevan kolan perusteella?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukaan muu hyomannut että suomeen rantautunut (ilmeisesti jonkun pikkufirman maahantuomana) Dr. Pepper cherry-vanilla coke... Just tässä moista maistelen ja aika vinkeä maku :)

Ei ainakaan maistu se sama makeutusaine jolla suomi- Dr. Pepper on pilattu.

Tätä Dr Pepper Cherry Vanillaa saa nykyään myös Arabianrannan K-supermarketista. Hinta on aika suolainen, 2,30 per tölkki, 12-pack irtoaa 25€:lla. Hinnasta viis, mukaan tarttui viisi tölkkiä ja on kyllä hyvää. Pullotettu näköjään Jenkeissä.

Arabianrannan K-supermarketissa on muutenkin tavanomaista parempi valikoima tölkkijuomien suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Miten te cola fanaatikot teete ravintolassa jossa ei ole teidän omaa lempikolaa? Otateko kiltisti kilpailevaa kolaa vai onko kolajuoma niin tärkeä juttu että valitsette ravintolan tarjolla olevan kolan perusteella?

No perskohtaisesti en pepsiin koske edes 10jalan seipällä (heh zz top vääntö). Coca Colaa sen olla pitää ja tohtori pippuri mut ei tätä suomi scheisseä vaan originaalia tietty. Jos ei ole cokista otan fantaa, jaffaa tai sit ihan vanhaa kunnon wasseria.

Ja Schollin kanssa samoilla linjoilla, se on nautintoaine.
 

R.V.N

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, Tampere United
Äitini toi tässä joku päivä sitten Naantalissa olevasta "vanhanajan" liikkeestä 1/3 litran pullon Rio Colaa. Vaikea sanoa oliko maku kuten ennen vanhaa ku olen syntynyt 80-luvun puolessa välin, mutta mielestäni ihan hyvää kyllä oli. Hinta oli aika suolainen, 2,50 egee/pullo.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Miten te cola fanaatikot teete ravintolassa jossa ei ole teidän omaa lempikolaa? Otateko kiltisti kilpailevaa kolaa vai onko kolajuoma niin tärkeä juttu että valitsette ravintolan tarjolla olevan kolan perusteella?
Suomessa hyvin harvoin tulee syötyä ravintolassa, mutta USA:ssa ollessani kävin useinkin ulkona syömässä. Kun tarjoilija kysyi juomia semmoisessa ravintolassa, jossa en ollut ennen ollut, kysyin itse, että oliko heillä Coca Colaa vai Pepsiä. Jos vastaus oli Pepsiä, niin ilmoitin saman tien juovani Mountain Dew'ta.

Syyhän tähän keplotteluun on se, että Pepsi vain on niin saatanan pahaa, että sitä juo vain aivan äärimmäisessä hädässä.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Toissapäivänä tuli Behnfordsista ostettu Coca-Cola with Orange-limpparia. Olis siis cokista johon oli lurautettu appelsiinilimua. Muistutti aika paljon black orangea mutta oli appelsiinisempi. Fantan black orange oli maultaan aika lähellä.
 
Miten te cola fanaatikot teete ravintolassa jossa ei ole teidän omaa lempikolaa? Otateko kiltisti kilpailevaa kolaa vai onko kolajuoma niin tärkeä juttu että valitsette ravintolan tarjolla olevan kolan perusteella?
Aika monesti saan kuulla vastauksen, että Pepsiä ei ole mutta Coca-Colaa kyllä löytyy. Tyydyn siis monesti tähän huonompaan vaihtoehtoon, sillä hyvän syömisen kanssa uppoaa vähän laihempikin tavara. Vapaa-ajalla ei sitten väärä merkki enää kelpaakaan, ainakaan ns. lauantaipulloksi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Stockmannin New York-kampanja on tuonut kauppaan Cherry Coken, Dr Pepper Berries&Creamin ja A&W Root Beerin ainakin. Eilen meni Root Beer ja paraikaa juon Dr Pepper Berries&Cream. Muitakin amerikanherkkuja peanutbutterista, Maple Syrupista aina maapähkinävoipäällystettyihin pop-corneihin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Stockmannin New York-kampanja on tuonut kauppaan Cherry Coken, Dr Pepper Berries&Creamin ja A&W Root Beerin ainakin. Eilen meni Root Beer ja paraikaa juon Dr Pepper Berries&Cream. Muitakin amerikanherkkuja peanutbutterista, Maple Syrupista aina maapähkinävoipäällystettyihin pop-corneihin.
Lihoin jo tuota listaa lukemalla 5 kiloa... Onneksi Cherry Coke on ainoa, josta saattaa tulla kiusaus, muita luettelemiasi herkkuja pystyn vastustamaan.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Stockmannin New York-kampanja on tuonut kauppaan Cherry Coken, Dr Pepper Berries&Creamin ja A&W Root Beerin ainakin. Eilen meni Root Beer ja paraikaa juon Dr Pepper Berries&Cream. Muitakin amerikanherkkuja peanutbutterista, Maple Syrupista aina maapähkinävoipäällystettyihin pop-corneihin.

Kampin K-Marketissa on myös pidempään ollut jonkunnäköiset Amerikan hyllyt. Saa ainakin Dr. Pepper Cherry Vanillaa, Root Beer Colaa, jotain muuta Root Beeriä, Ginger Alea, 7Up Cherryä ja paljon muita erikoisia limuja, ihan USA:sta tuotuina. Limudiggareiden kannattaa ehdottomasti käydä tsekkaamassa. Itse poistin yhden tölkin Dr. Pepper Cherry Vanillaa, jota nyt juuri maistelen. Aika perus-Pepperin makuista, vanilja ei maistu juuri ollenkaan. Noita Root Beerejä ja Ginger Alea pitäisi myös maistella joku kerta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yök. Ostin tänään WTC:stä tölkillisen Diet Cherry Cokea. Aivan kammottavaa litkua, maistui esanssille ja tuntui että hampaat reikiintyy siinä samalla juodessa. Cherry Coke on hyvää, mutta tuo dieettiversio ihan hirveää.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Energiajuomat

On tuossa nyt kohtuu aktiivisesti tullut juotua energiajuomia. En niiden näennäisen "tehonlisäyksen" takia, vaan ihan maun.

Olenpa pistänyt merkille että jossain kaupoissa, esim Cittari, on Rodeo-merkkistä juomaa alle eurolla. Olikos 0,89e. Oikein loistavaa hintaisekseen. Myös Thunder-merkkiä sai himpun yli eurolla. Sekä muutamia suht edullisia isoja tölkkejä (0,5l) mm. Mad-Croc kannattaa tsekata.

Maistoin myös Ediä tölkissä, kokeillakseni onko se halpismaku yhtään parempi kylmästä tölkistä kuin ö-luokan muovipullosta. Ei ollut. Joku ihmeen laimea maku ja yskänlääkkeen(!) yhdistelmä. Sitten on tietysti perus Battery ja Red Bull, jotka ovat hinnoitelleet itsensä aivan liian kalliiksi (varsinkin pikkukiskoilla). Välimallina hinta/laatu -taulukossa tulee TEHO.

Mutta tuota Rodeota voi tosiaan suositella tuohon hintaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös