Virvoitusjuomaketju sinisen Pepsin inspiroimana

  • 151 053
  • 831

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Pepsi kuitannut kokiksen uusimman:

makumittari:

Max
|
|
|
|
|
|
Zero
 

Ervasti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirsikkakolanesiintymä

Kirsikkakolaa ja muuta mannaa löydetty Itäkeskuksen basaarista. Ko. liike sijaitsee DinSkota vastapäätä, melkein Hesburgerin naapurissa.

Ostin joulujuomani, 10 litraa, sieltä hintaan 25€ - hieman eri kuin 0,33 litran tölkki 1,80€..

Puotipuksu tuntuu suhtautuvan erikoislimppareihin tosissaan, oli tilannut ko. juomaa 50 pullollista ja ilmeisen halukas tilaamaan sitä enemmänkin jos kysyntää löytyy.

Jääkaapissa näytti olevan muitakin eksoottisia limppareita, joten ei pelkästään cherrystä ole kyse.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Jyrla kirjoitti:
Oletteko te aktiiviset colajuojat tehneet/teettäneet itsellenne sokkotestiä noista sokerittomista cola-juomista?

Se kertoo paljon (markkinoinnin luoman) mielikuvan ja todellisen maun erosta.

Makutesti jossa laitetaan kaksi mukia vierekkäin ei kerro yhtään mitään, on eri asia syödä lusikallinen hunajaa kuin koko purkillinen.

Tässä välillä tuli kokeiltua kaikenlaisia kolajuomia kun Cokis lanseerasi uuden Cola light juomansa. Lopulta päädyin Classic colaan kunnes Cokis toi takaisin vanhan kunnon light Coken uudella Zero nimellä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mr.X kirjoitti:
Onko totta, että Zero on täysin samaa kamaa kuin vanha Cokis light?

Faktaa ei ole, mutta mun makuaisti väittää ettei ole samaa kamaa. Zero on juotavaa, vanha light ei sitä ollut.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Lidl:n cola oli yllättävänkin hyvää. Miinuksena se että hapot katoavat nopeasti ja pullo on liian pehmeä kourissa aukaistatessa(ilman korkkia).
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gellner kirjoitti:
Faktaa ei ole, mutta mun makuaisti väittää ettei ole samaa kamaa. Zero on juotavaa, vanha light ei sitä ollut.

Kyllä molempien makutusaine ainakin on aspartaami. Uudessa lightissahan se oli sukraloosi ja siinä maku oli erilainen. En tiedä miten Zero ja vanha light eroavat.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Vanha CC Light ja uusi Zero eivät kyllä millään tavalla maistu samalle. Vanhaa ei pystynyt juomaan millään, mutta Zero pärjää jo Pepsi MAxille. Itse ostan tällä hetkellä sitä joka kaupassa on halvempaa näistä kahdesta.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pepsi cappuchino on kahvinhimoisen valinta. On muuten yllättävän hyvää ainakin omasta mielestäni.
 

Rocco

Jäsen
tty_01 kirjoitti:
Pepsi cappuchino on kahvinhimoisen valinta. On muuten yllättävän hyvää ainakin omasta mielestäni.
Tämä muuten on ainoa sokeriton limppari mitä juon. Muut Zerot ja Maxit yms. jää aina kaupan hyllylle, mutta tätä ole jopa joskus ostanut ihan janooni. Tosin ei tätäkään pysty 0,5l pulloa enempää juomaan.

Toiveajatteluna voisi toivoa että tätä tulisi myös aitona sokeripohjaisena limpparina.
 

muovimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Edmonton Oilers, Moskovan Dynamo
Kyllä täytyy lisätä tänne että ei ole normaalin Coca-Colan voittanutta. Olen maistellut elämäni aikana läpi jos jonkinmoista colaa ja pepsiä + kaikkia ns " halpakolajuomia"

Peukalo normi Colalle.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Rankkari kirjoitti:
Pepsi max sitruunan makuisena on OK.

Tästä samaa mieltä.

Myö tuo Cokiksen uusin Zero menettelee.

Parastahan tietysti on ihan perinteinen perus Coca Cola, mutta yrittelen sitä vältellä, koska se sisältää niin helvetisti sokeria. Tosin väittävät, että noi maxit ym. sisältävät ihan yhtä myrkyllisiä aineita. Tiedä sitä sitten.

Punaviini on ainakin sydämelle terveellistä. Sitä siis tänään ja aamulla vähän (1,5l) colaa.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Nyt on markkinoilla ensimmäinen sokeriton colajuoma, joka on jopa hyvää, eli Coca Cola Zero. Ainakin oma makuaistini kertoo, että ihan eri tavaraa kuin Coca Cola Light. Aikaisemmin pysyttelin nimittäin tavallisessa Coca Colassa Lightin ollessa niin pahaa.

Ja jos kerran energiaa on vain 0,3 kcal desissä, hiilareita ei yhtään, niin entistä parempi. Tosin ihmettelen kyllä suuresti, miten ylipäätään voi olla noin vähän kuin 0,3 kcal. Johan tuo on kohta vettäkin "terveellisempää".
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Lordi Cola Vanilla Light

Näköjään on Olvi rykäissyt markkinoille tällaisen ja olihan se kokeiltava.

Valitettavasti en ole muita vaniljan makuisia kevytkolajuomia maistellut, joten sellaista vertailukohtaa ei ollut, mutta ei tämä Olvin versio aivan kamalaakaan ollut. Haju oli esanssinen, mutta maku aika tasapainoinen ja sopivan makea. Vanilja ei korostunut liikaa. Menee omalla asteikolla ainakin ohi Coke Lightin ja Pepsi Maxin sitrusmaustettujen versioiden (ja sen ällöcapuchinon), mutta häviää tavalliselle Pepsi Maxille.
 

muovimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Edmonton Oilers, Moskovan Dynamo
Vaikka paljon puhutut MAX/Light juomat ovat vähäsokerisia yms. yms., niin sisältävät ne silti "myrkyllisempiä" aineita kuin itse perus kokikset ja pepsit. Näin olen kuullut ihan erikoishammaslääkäriltä:D Tiedä häntä sitten, puhuiko puuta hienää.

Ja sitten näistä muista Coca-Colan haitoista. Eilen yksi kaverini kertoi että kuinka Coca-Colaa juomalla tukee Irakin sotaa...ja jotenkin USA:n verorahat liityivät tähän...kaikkea sitä kuuleekin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Yksi ylitse muiden Dr Pepper! parempaa ei ole.
Edit: on muuten vaikka Jack Danielsin kanssa parempaa kuin tavallinen kola.
En kyllä mitää hyviä viskejä kolalla (tai edes jäillä) sotke mutta tuo ylläm. yhdistelmä on kylmänä melko hyvää
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Täytyy kommentoida tähän ketjuun taas tuota Zeroa. Joskus aiemmin haukuin sen melkein pataluhaksi, mutta sitten kokeilin jossain vaiheessa sitä vielä sixpackin tölkkejä. Itse asiassa se meni aika kivuttomasti alas. Maxit ja lightit olisivat sylkäisty ulos, mutta tuon sixpackin kiskoin saunassa kylmänä alas. Ei se cokista ole, enkä oikein ymmärrä, miksi cokiksesta ylipäätänsä pitää tehdä eri versioita, kun aito ja alkuperäinenkin on olemassa. Mutta jos ajatellaan, että light tai max on karjalaa, jota ei saa millään alas ja zero on sitten jotain keskiverto-olutta, mitä porukka vetää vain humaltumiseen niin aito cokis on sitten kunnon olutelämys, joka maistuu hyvälle ja sitä voi halutessaan oikein maistella, eikä kiskoa maksimaalisella nopeudella sen enempää makua tunnustelematta.

Siis zero sopii siihen, jos pitää juoda suuret määrät kuten korillinen kolajuomaa vain harrastuksen vuoksi makua sen enempää miettimättä, mutta ei se ole sellainen jumalainen juoma kuin coca-cola, jota ihan mielellään todella nauttii. Positiivista kuitenkin se, että sitä zeroa ei tarvitse purskauttaa ulos kuten lightia tai maxia.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
scholl kirjoitti:
Siis zero sopii siihen, jos pitää juoda suuret määrät kuten korillinen kolajuomaa vain harrastuksen vuoksi makua sen enempää miettimättä, mutta ei se ole sellainen jumalainen juoma kuin coca-cola, jota ihan mielellään todella nauttii. Positiivista kuitenkin se, että sitä zeroa ei tarvitse purskauttaa ulos kuten lightia tai maxia.

Näin pitkän linjan kola-aktiivina olen lähinnä tullut siihen tulokseen, että Zero on niin lähellä normikolaa, että sitä voi juoda ongelmitta ja siten korvata täysin cokiksesta tulevat aikalailla turhat kalorit. Vaikka sitä toki urheileekin ihan riittävästi, niin "tässä iässä" kuitenkin pitää alkaa hiljalleen myös muuttamaan ruokailutottumuksia siltä varalta että joskus tulevaisuudessa urheilun määrä alkaa vähentyä ja jossain vaiheessa vatsakin alkaa kasvaa.

Jos Suomeen tulisi C2-cokis, en tiedä olisiko enää tarvetta siirtyä siihen, mutta se on jo niin paljon cokiksenkaltaista että en itse pystyisi erottamaan juomia mitenkään toisistaan. Eroahan siis on siinä että C2:ssa osa sokerista on korvattu syöpäaineilla ja siten laskettu energiapitoisuutta.
 

Ronning #7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canucks
Niin... mikäs tuon Zeron idea oikeen on? Samaa ku lightti, mutta hieman erimakuisena? Ilman kaloreita? Joskus join hätäpäissäni puolikkaan pullon tuota, eikä se tosiaan mitekään pahalle maistunut, mutta ei tullut tiirailtua etikettiä sen kummemmin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ronning #7 kirjoitti:
Niin... mikäs tuon Zeron idea oikeen on? Samaa ku lightti, mutta hieman erimakuisena? Ilman kaloreita? Joskus join hätäpäissäni puolikkaan pullon tuota, eikä se tosiaan mitekään pahalle maistunut, mutta ei tullut tiirailtua etikettiä sen kummemmin.

Ainakin omasta mielestäni maistuu enemmän normaalille cokikselle, mikä on tietysti positiivinen asia (samoilla linjoilla siis varjon kanssa). Tuossa käytetään samaa makeutusaineyhdistelmää kuin pepsi maxissa mutta ilman sitä myrkyn jälkimakua. Coke light taas maistuu enemmän vedellä jatketulta.

On näitä tullut maisteltua aika tiuhaan tahtiin, paljon enemmän kuin Kola-Olli, ja Zero on ainakin tähän astisista lähimpänä "totuutta".

Ja tosiaan, ilman kaloreita.
 

Rocco

Jäsen
muovimuki kirjoitti:
Vaikka paljon puhutut MAX/Light juomat ovat vähäsokerisia yms. yms., niin sisältävät ne silti "myrkyllisempiä" aineita kuin itse perus kokikset ja pepsit. Näin olen kuullut ihan erikoishammaslääkäriltä:D Tiedä häntä sitten, puhuiko puuta hienää.

Sokeri on luontaisena aineena aivan varmasti terveellisempää kuin keinotekoiset makeutusaineet.

"Sokeri lihottaa" sanoo kuitenkin pian joku, mutta itse juon niin vähän limsaa, että se kalori/energia tms. mikä siitä sokerista tuleekaan ei mun kohdalla vaikuta mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös