Virtaselle kenkää!

  • 313 750
  • 1 587

Pauli

Jäsen
Aika paljon on pelaajilla ollut hyviä päiviä kun on noin paljon voitettu.
Olisi kiva kuulla jos oikeasti henkilökemiat ei toimi. Siis oikeesti.
Joukkueenjohto ja pelaajat halusi kiekollisempaa peliä ja nyt se on. Loukkaantumiset on varmasti vaikuttaneet pelaamiseen jonkin verran. Juu ja kyllä Malmivaaraa on ikävä vaikka hänetkin on haukuttu täällä täysin paskaksi, mut mulla on ikävä häntä jyppiin kuitenkin.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Aika paljon on pelaajilla ollut hyviä päiviä kun on noin paljon voitettu.
Olisi kiva kuulla jos oikeasti henkilökemiat ei toimi. Siis oikeesti.
Joukkueenjohto ja pelaajat halusi kiekollisempaa peliä ja nyt se on. Loukkaantumiset on varmasti vaikuttaneet pelaamiseen jonkin verran. Juu ja kyllä Malmivaaraa on ikävä vaikka hänetkin on haukuttu täällä täysin paskaksi, mut mulla on ikävä häntä jyppiin kuitenkin.

Kyllä, pelaajilla on ollut hyviä päiviä yllättävän paljon. Mutta siellä pelaakin hyviä pelaajia. Tietääkseni tuota kiekollisempaa peliä toivottiin Ahon ajalle, eikä Ahoa savustettu JYPistä ulos - taisipa olla aivan muita syitä takana Ahon siirtymisessä. Ymmärrettäviä toki, jotka allekirjoittaneellekin selvisi tuossa syksyllä.

Kuka on haukkunut Malmivaaraa paskaksi? Hämmentävä kannanotto jos näin, ei ainakaan omiin silmiini ole tällainen pistänyt. Viimeisimmät negat täällä tulevat mieleen joskus vuosilta 2010-11, kun Malmi sai niitä aivotärähdyksiä - ei osannut ottaa kuulemma taklauksia vastaan (ottamatta enää tuohon keskustelunaiheeseen sen suuremmin kantaa).
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jokin varmasti meni ennen Ilves-ottelua pieleen - ja se jokin pitäisi ennen huomista saada korjattua.

Niin meni. Ja jotain meni pieleen TPS-pelissä ja jotain KalPa-pelissä. Lukko-pelissä nyt oltiin pelissä mukana ihan ok, mutta sitten lopulta Lukko halusi voittoa enemmän.

Huominen HIFK- ja tiistainen Jokerit-matsi ovat kaksi seuraavaa peliä. Nämä ovat perinteisesti olleet niitä pelejä jotka sytyttävät hurrikaanilogoa kantavat pelaajat. Jos näihin peleihin valmennusjohto ei saa pelaajia motivoitua ja asennetta asteikolle 110%, niin silloin on jotain pielessä - ja todella pahasti.
 

Royal-E

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa, JJK, HJK +/- HPK
Kun ei tiedä edes mistä aloittaa...

Kaikilla meistä on aina joku asia pielessä ja peri Suomalaiseen tapaan, kun on valittamisen aihetta niin silloin valitetaan: Niin että varmasti kaikki muutkin sen tiedostavat.

En tiedä muutaman tällä palstalla kirjoittavan nimimerkin omaa agendaa, mutta läpi paistaa (kenties katkeruus jostain?) saman asian jankkaaminen suunnasta jos toisesta. Tällä yliampuvalla, lähes manifestisellä tavalla pyritään saamaan mahdollisimman moni ajamaan samaa asiaa, eli tässä tapauksessa Virtasen potkuja. (Lyhyt ote tulevasta teksistäni: Kun Virtanen on saatu savustettua ulos, niin valitetaan sitten jostain muusta, kuten Virtasen manttelinperijästä)

Tuntuu ja näyttää siltä että JYP:n kannattajista osa on mestaruusvuosien johdattelemana kasvanut omasta mielestään ikäänkuin foorumin ylijumaliksi: Se, että seura pärjää erinomaisesti ei tee meistä kannattajista yhtään sen parempia kannattajia. Olemalla tällä palstalla jo kauan ennen mestaruusvuosia ja itse kannattajana jo 80-luvulta läohtien, voin sanoa että tämä todellakin näkyy (esimerkiksi vaikka hallilla), ikään ja sukupuoleen katsomatta.. Omasta mielestäni osien nimimerkkien keskustelu tavasta huokuu läpi se asenne: Että koska MINÄ olen hei JYP:n kannattaja, niin kyllä minä olen oikeassa.

Tämä ylimielinen asenne korostuu tässä ketjussa eräiden nimimerkkien toimesta erittäinkin hyvin (With me, or without me). Asioista (joiden todellista tilas ei edes tiedetä) pyritään tekemään mustavalkoisia ja pienistä asioista pyritään etsimään merkkejä siitä, jotka tukisivat omaa agendaa. Hyvä esimerkki tästä löytyy muutama viesti ylempää, jos pelaajien sanomia tulkitaan omavaltaisesti omaan agendaan sopivaksi.
Median lukutaito: Missä pelaa? - Tätä todellakin olisi pitänyt opettaa jo 80-, 90-luvuilla suomalaisissa kouluissa.

En missään nimessä sano, etteikö olisi syytä valittaa. Mutta ottakaa nyt hyvät herrat, neidit ja rouvat jälkikäteen ja pientä tolkkua siihen mitä vaaditte, ja missä tilanteessa.

Kysymyksenä niille, joiden mielestä pelaajat eivät hyväksy Virtasen pelitapaa: Kuinka monta yritystä te tiedätte, joidenka työntekijät omistautuvat toimitusjohtajansa johtamiskulttuuriin 100%, eivätkä yhtään kritisoi sitä?

Nämä kuulin siskon miehen veljen kaimalta huhut, ovat jotain kyllä niin uskomatonta shaibaa, että oksat pois ja samaan kategoriaan (tai oikeastaan vielä pahempaan) menee nämä MUTU-tuntumalta huhuja ampuvat tosikannattajat.

Pyydän, jotain todellisuudentajua kiitos!

No joka tapauksessa: Koirat haukkuu, karavaani kulkee...

EDIT: Kannattajat hyvät, älkää kuvitelko kasvavanne suuremmaksi kuin seura
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin olen valtavirran mukana sikäli, että ennusmerkit Virtasen valmennuspaketin kasaan saamiseen ennen isoja pelejä eivät juuri nyt näytä hyviltä.

Kuitenkin ennenkin on ollut sysimustia jaksoja hyvienkin kausien sisällä. Se hiukan jarruttaa vielä iskemästä niittiä kauden lopputulosuskolle.

Uskoakseni moni täällä analysoi selkäytimellään ja tietyllä tapaa nonverbaalisen intuition kautta joukkueen tilaa. Näin teen minäkin. Pelitavallisten puutteiden korjaamiseksi aikaa on mielestäni riittävästi. Haastavampaa on korjata joukkueen henkistä tilaa, jos valmennuksen ja pelaajien välillä on aito luottamus- ja auktoriteettiongelma.

Abidin kohtelu oli itselleni täysin selvä merkki siitä, että Virtasessa tuntuu olevan sellaista armeijasta tuttua "aseman kautta johtamista", mitä esiintyy alikessuilla suhteessa alokkaisiin ja järjestysmiehillä suhteessa asiakkaisiin, moderaattoreilla suhteessa nimimerkkeihin...

Merkkejä johtamisongelmista on ilmassa. Toivotaan, että me kaikki olemme väärässä.

Jupa
 

Pauli

Jäsen
Kun ei tiedä edes mistä aloittaa...

Kaikilla meistä on aina joku asia pielessä ja peri Suomalaiseen tapaan, kun on valittamisen aihetta niin silloin valitetaan: Niin että varmasti kaikki muutkin sen tiedostavat.

En tiedä muutaman tällä palstalla kirjoittavan nimimerkin omaa agendaa, mutta läpi paistaa (kenties katkeruus jostain?) saman asian jankkaaminen suunnasta jos toisesta. Tällä yliampuvalla, lähes manifestisellä tavalla pyritään saamaan mahdollisimman moni ajamaan samaa asiaa, eli tässä tapauksessa Virtasen potkuja. (Lyhyt ote tulevasta teksistäni: Kun Virtanen on saatu savustettua ulos, niin valitetaan sitten jostain muusta, kuten Virtasen manttelinperijästä)

Tuntuu ja näyttää siltä että JYP:n kannattajista osa on mestaruusvuosien johdattelemana kasvanut omasta mielestään ikäänkuin foorumin ylijumaliksi: Se, että seura pärjää erinomaisesti ei tee meistä kannattajista yhtään sen parempia kannattajia. Olemalla tällä palstalla jo kauan ennen mestaruusvuosia ja itse kannattajana jo 80-luvulta läohtien, voin sanoa että tämä todellakin näkyy (esimerkiksi vaikka hallilla), ikään ja sukupuoleen katsomatta.. Omasta mielestäni osien nimimerkkien keskustelu tavasta huokuu läpi se asenne: Että koska MINÄ olen hei JYP:n kannattaja, niin kyllä minä olen oikeassa.

Tämä ylimielinen asenne korostuu tässä ketjussa eräiden nimimerkkien toimesta erittäinkin hyvin (With me, or without me). Asioista (joiden todellista tilas ei edes tiedetä) pyritään tekemään mustavalkoisia ja pienistä asioista pyritään etsimään merkkejä siitä, jotka tukisivat omaa agendaa. Hyvä esimerkki tästä löytyy muutama viesti ylempää, jos pelaajien sanomia tulkitaan omavaltaisesti omaan agendaan sopivaksi.
Median lukutaito: Missä pelaa? - Tätä todellakin olisi pitänyt opettaa jo 80-, 90-luvuilla suomalaisissa kouluissa.

En missään nimessä sano, etteikö olisi syytä valittaa. Mutta ottakaa nyt hyvät herrat, neidit ja rouvat jälkikäteen ja pientä tolkkua siihen mitä vaaditte, ja missä tilanteessa.

Kysymyksenä niille, joiden mielestä pelaajat eivät hyväksy Virtasen pelitapaa: Kuinka monta yritystä te tiedätte, joidenka työntekijät omistautuvat toimitusjohtajansa johtamiskulttuuriin 100%, eivätkä yhtään kritisoi sitä?

Nämä kuulin siskon miehen veljen kaimalta huhut, ovat jotain kyllä niin uskomatonta shaibaa, että oksat pois ja samaan kategoriaan (tai oikeastaan vielä pahempaan) menee nämä MUTU-tuntumalta huhuja ampuvat tosikannattajat.

Pyydän, jotain todellisuudentajua kiitos!

No joka tapauksessa: Koirat haukkuu, karavaani kulkee...

EDIT: Kannattajat hyvät, älkää kuvitelko kasvavanne suuremmaksi kuin seura

Aamen.
Välillä tuntuu että ei väliä vaikka voitetaan kun pelitapa on peestä. Sit välillä haittaa kun me vaan hävitään. Tänään voitetaan ja aion nauttia pelistä whiskypaukun kanssa.
Ja tottakai mulla on myös vaimo kainalossa. Hänkin kannattaa jyppiä vaikka savosta onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Jyppiin pelaajat tulevat ennenkaikkea nykyään siksi että täällä on mahdollisuus menestyä, kotihallissa on mukava tunnelma ja seura hoitaa asiat viimeisen päälle hienosti+nykyään maksetaan oikein mukavaa palkkaakin pelaajille.

Nyt teille jotka Virtasta puolustatte.
Milloin viimeksi liigassa on oltu finaalissa tuollaisella pelitavalla kuin "veltsun" JYPillä nyt on? Tai siis onko meillä edes pelitapaa? Mutta kai tuossa nyt kuitenkin kiekollista pelaamista korostetaan.
Tuo "pelitapa" on myös vienyt viimeisetkin rippeet hippoksen hurjasta tunnelmasta, kun ei taklata eikä ole tunnetta niin ei ole tunnetta katsomossakaan. Taklauksia jossain kohtaa tuli selvästi lisää mutta tuntuu että kahta peliä peräkkäin pelaajat ei pysty pitämään sitä yllä. Vai onko niin että pelaajien ei anneta pitää sitä yllä? Minä en siihen vastausta tiedä, mutta väkisinkin tulee mieleen että väliin tulee peli missä systeemin määrää "vanhat JYPit"(Tuppurainen,Opa,Perrin...) ja tuolloin pelataan sitä hurrikaani-kiekkoa, kunnes seuraavaan peliin valmennus laittaa ukot järjestykseen ja palataan tähän Virtasen pelitapaan.

Ensimmäistä kertaa 5vuoteen ei ole sellainen tunne että puolivälieristä mennään jatkoon ja sitten katsotaan että mikä on homman nimi välierissä. Nyt yksikään joukkue ei herätä tunnetta että satavarmasti voitetaan paras 7:stä sarja.
 

Pauli

Jäsen
Kerta se on ensimmäinen pitkään aikaan. Mä envain jaksa kun aina haukutaan omia. Jypin johdon ja pelaajien toiveet käsittääkseni oli kiekollisempi peli. Näillä nyt mennään eikä jaksa itkee kesken kaiken. Taklauksia kaipaan itsekkin lisää ja sen puute harmittaa. Kauden jälkeen on aika keskustella vaihtuuko pelitapa vai ei. Tai sit vaihtuuko pelitapa ja valmentaja. Se sit kauden jälkeen, nyt ollaan neljäntenä ja aika hyvin menee.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tällaiseen paikkaan tällainen peli. Jospa tämä ketju unohdetaan nyt muutamaksi viikoksi. Kyllä me pärjätään kun halutaan. Muistetaan se!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jopa meikäläisen yltiöpositiivinen asenne joutui koetukselle edellisen Ilves-matsin jälkeen ja aloin huolestumaan Virtasen asemasta, sekä joukkueen tilasta.

En ole enää huolestunut.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tällaiseen paikkaan tällainen peli. Jospa tämä ketju unohdetaan nyt muutamaksi viikoksi. Kyllä me pärjätään kun halutaan. Muistetaan se!

Tuntuu vahvasti siltä, että tämä on nimenomaan pelaajien joukkue. Virtanen ei saa joukkuetta sytytettyä heikompiin peleihin, mutta näissä isoissa otteluissa pelaajat ottavat homman haltuun ja pelistä tulee mieleen melkein Dufvan ajan touhu.

Kai tämä sitten lupaa hyvää kevättä ajatellen..?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Virtanen palautti pienen palan uskoa ainakin minuun. Peliä edeltävässä haastattelussa kommentti asioiden jäämisestä koppiin riittivät minulle tältä erää. Asiat kuuluu siellä käsitellä ja tämän illan esityksen osalta uskon joukkueenkin olevan fine.
 

J.S:P

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuntuu vahvasti siltä, että tämä on nimenomaan pelaajien joukkue. Virtanen ei saa joukkuetta sytytettyä heikompiin peleihin, mutta näissä isoissa otteluissa pelaajat ottavat homman haltuun jal...

Tämä aihe tuli mieleen jo ekassa erässä kun pelissä olin ja katselin miten hyvällä aenteella pelattiin verrattuna pariin aiempaan....
Samat asiat voidaan tietysti aina ajatella monin päin mutta kyllä tämä minunkin mielestä paremminkin näin päin on ja ei tällöin jos oikeassa olemme paljoa kyllä mairittele Virtasta...
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kun ei tiedä edes mistä aloittaa...

Kaikilla meistä on aina joku asia pielessä ja peri Suomalaiseen tapaan, kun on valittamisen aihetta niin silloin valitetaan: Niin että varmasti kaikki muutkin sen tiedostavat.

[ja koko teksti]

En tiedä, haluatko laskea minut tähän joukkoon sankkaan mukaan. Eipä sillä lopulta ole väliä. Olen ollut varsin pienellä äänellä liikkeellä tällä palstalla tämän kauden aikana, johtuen lähinnä siitä, että syksy meni suurimmaksi osaksi ohi minulta JYPin pelien osalta.

1990-luvulta asti olen seurannut JYPin touhuja, mutta myönnetään, että innostuin JYPin seuraamisesta vasta Diskoksen romahduksen myötä (tavallaan "uudestaan"). Minä muistan JYPin taaplaamisen 2000-luvun alun molemmin puolin. Jatkoajasta en tosin tiennyt mitään ennen kuin vuodesta 2009 lähtien - ei kiinnostanut keskustelupalstat vielä tuota ennen.

Voimme toki ajatella siten, että JYPillä menee nyt perkeleen hyvin, kun ovat neljänsiä runkosarjassa. Jos vertaamme tuohon 2000-luvun alkuun. Mutta minusta tämäkään näkökulma ei ole kovin järkevä. JYPillä on täysin erilainen budjetti ja siten pelaajisto, erilainen pelillinen identiteetti, ja täten voimme odottaa erilaisia tuloksia. Emme nyt voi verrata noita kahta JYPiä toisiinsa. Ne eivät ole yksinkertaisesti verrattavissa - vanhaa kannattajakuntaa lukuun ottamatta.

Odotukset ovat mielestäni täysin ymmärrettävästi erilaisia. JYP on yksi suurista tämänhetkisessä liigassa. Meidän tulee verrata JYPiä nyt Jokereihin, Kärppiin ja HIFKiin. Perkele, JYP on ollut kovempi kuin yksikään näistä yli puoli vuosikymmentä (no mitä nyt HIFKin suonenvetomestaruutta lukuun ottamatta).

Jos jotkut nyt haluavat laajentaa perspektiiviä, tehkää toki niin, mutta ymmärtäkää toki, että tätäkin liigaa pelataan kaikesta huolimatta kausi kerrallaan. Siitä lähtökohdasta käsin tulee ymmärtää JYPin tämänhetkinen tilanne.

Ja minä en nyt ole kovin tyytyväinen näkemääni. Tämän illan HIFK-peli oli eittämättä hyvä, sitä en kiistä. Mutta se ei muuta sitä, että ailahtelevaisuus leimaa edelleen JYPin peliä. Eikä se ole lainkaan vakuuttavaa kamaa kevään pelejä odotellessa ja ajatellessa.

En tiedä mitään mistään huhuista. Pelillisten esitysten perusteella vaikuttaa kaikesta huolimatta siltä, että joko Virtasella ei ole narut käsissään tai pelikirjassa on jotakin perustavasti viallista.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Virtanen palautti pienen palan uskoa ainakin minuun. Peliä edeltävässä haastattelussa kommentti asioiden jäämisestä koppiin riittivät minulle tältä erää. Asiat kuuluu siellä käsitellä ja tämän illan esityksen osalta uskon joukkueenkin olevan fine.

Millaista kommenttia tuli? Tämän missasin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Millaista kommenttia tuli? Tämän missasin.

Naama peruslukemilla heitto tuohon Ilves-otteluun liittyen miten siellä oli ollut "jotain" ja hommat pysyy joukkueen kopissa. Ei sen kummempia, mutta itse sain tulitukea asialleni ettei tuota peliä ennen kaikki ollut täysin kunnossa. Nyt so far on ja hyvä niin.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä aihe tuli mieleen jo ekassa erässä kun pelissä olin ja katselin miten hyvällä aenteella pelattiin verrattuna pariin aiempaan....
Samat asiat voidaan tietysti aina ajatella monin päin mutta kyllä tämä minunkin mielestä paremminkin näin päin on ja ei tällöin jos oikeassa olemme paljoa kyllä mairittele Virtasta...

Ilves ottelun jälkeinen "kriisipalaveri" on varmasti myös vaikuttanut tämän päivän ilmeeseen. En tiedä mitä tuolla "pelaajien joukkueella" tarkoitettiin aiemmissa viesteissä, mutta väitän että Virtasella on tiukka ote joukkueesta. Otteluun valmistautuminen on loppujen lopuksi pelaajan omasta päästä kiinni. Jos et ole hereillä otteluun lähdettäessä, niin ei valmentaja sille oikeen mitään voi. Jos osa pelaajista löysäilee, niin se asenne tarttuu muihinkin. Kun taas kaikki taistelee viimeiseen asti, silloin ei kukaan kehtaa löysäillä.
 

Takiainen

Jäsen
Tarkin ja Virtasen haastattelut antoivat tosiaan ymmärtää, että jotain kopissa on tapahtunut ennen tuota tiistaista Ilves peliä.

Tarkki taisi todeta jotain tämänsuuntaista: "Asioista selviää puhumalla ja pelin jälkeen kyselimme itseltämme minne olemme menossa, mitä haluamme ja mitä meidän pitää tehdä jotta se voidaan saavutta" Sen kuuloista tekstiä, että kaikki ei todellakaan ollut kunnossa tiistaina. Toivottavasti tuo kriisipalaveri auttoi, ainakin eilienen peli oli toiseelta planeetalta verrattuna tiistaiseen.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Nyt on mielenkiintoisesti edessä pieni huili, sitten Jokerit peli vieraissa, sitten "helppo" kotipeli HPKta vastaan ja ensi lauantaina Tappara vieraissa. Tämä ohjelma on sellainen, että hyvän vireen pitäisi säilyä, kun Jokerit ja Tappara kyllä sytyttää varmasti joukkuetta parhaimmilleen. Eilisen kaltaisia taklauksia ja liikettä pitäisi kaukalossa kyllä siis näkyä.

Toivotaan, että ryminää kaukalossa riittää. Mutta jos pelaamista jatketaan, kuten eilen, niin askel takaisinpäin perinteisempään viime vuosien JYPin pelitapaan on otettu - ja hyvä niin. Onko se valmennuksen vai pelaajien kautta tapahtunut muutos, silläkään ei ole väliä, jos sitä yhteisymmärryksessä toteutetaan. Kuten Perrin eilen taisi lehdistötilaisuudessa lausua, niin joukkue oli pitkään ( toki oikeasti vain muutaman ottelun) pelannut heikosti - eilen muutos oli totaalinen ja hyvä niin.

Olen itse mieluusti väärässä Marko Virtasen suhteen ja toki Berliinin voitto oli kova näyttökin jo. Mutta jotain joukkueen sisällä on ollut pakko olla, sillä niin aneemista oli pari peliä putkeen, ennen perjantaita. Hienoa on se, että eilisen perusteella JYP on nyt uusilla tai uusvanhoilla urilla. Kiekollisemmin saa ja pitääkin pelata, kun Dufvan robottikiekon aikaan, mutta taklauksia ja fyysisyyttä ei saa unohtaa, kun joukkue edelleen on täynnä haalarimiehiäkin, kuten Jonnen ja Lahden ketjut eilen osoittivat. Eikä pienen ja nuoren Nättisenkään karvaamisessa ja fyysisyydessä eilen valittamista ollut.

Ja eilen kun joukkue pelasi yleisöön menevää peliä, myös yleisö heräsi. Hetkeen en muista ensimmäisessä erässä kannustuksen lähteneen niin aidosti liikkeelle kuin eilen - sekin osoitus valmennusjohdolle, että oikealla tiellä ollaan nyt. Toivottavasti jatkuu
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
No niin, eilen ennen peliä tuli annettua epäluottamuslause Virtaselle, mutta joukkue vastasi pelaamalla huikean pelin Hifkiä vastaan!

Itseltä mennyt täysin ohi nuo Tarkin ja Virtasen kommentit tiistain tapahtumista. Kyllähän noista jutuista tulee vaan väkisinkin mieleen että tämä joukkue ei ole samalla tavalla yhtenäinen kuin esim.2012 mestarijengi. Mutta, eilisen kaltaiset esitykset missä uhraudutaan,taklataan ja pelataan toisilleen hitsaa tuota joukkuetta aivan varmasti yhtenäisemmäksi! Se mikä nyt vaan on hyvä muistaa, että eilinen oli vain yksi peli! Tämän ilmeen on nyt jatkuttava sinne olympiataukoon asti jotta se kantaisi. Pitkässä sarjassa tulee väkisinkin välillä ns.ohipelejä, mutta nyt pitää saada pidempi putki näitä hyviä pelejä alle ennen taukoa. Kun kaikki rikkinäiset ukot saadaan askiin tauon jälkeen, on Virtasella sellaiset työkalut millä pitää pelata mitalista ilman mitään tekosyytä!
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikki joukkueet ovat pitkissä sarjoissa "pelaajien joukkueita". Niitä "valmentajien joukkueita" nähdään lähinnä joissain arvokisoissa ja niissäkin lopulta kaiketi aika harvoin (ihme jäällä ei tapahdu ihan joka ikinen kerta). Pelaajilta vaaditaan suoritustasoa ja vastuunkantoa jäällä.

Tämä sanottuna on selvää, että valmentajalla on merkitystä huomattavan paljon. Liian tiukka koutsi, joka ei anna väylää negatiivisille tai positiivisille tunteille voi suorittaa aikansa hyvin, mutta yleensä lopulta se paska tuulettimeen iskee. Siinä vaiheessa tietenkin mitataan valmentajan kuin valmentajan kyvyt. Kuinka rakentaa hajonneesta tai hajoavasta ehjää? Kuria vai vapaita käsiä?

Voi aivan hyvin olla, että jotain ylimääräistä ilmassa on ollut, siinä määrin aneemista ja ailahtelevaa suorittaminen on ollut. Annan Virtaselle kuitenkin kiitosta, mikäli peli paranee tästä nyt nähdyn suuntaan. On lopulta aika sama saadaanko se aikaan "kurilla" vai "vapailla käsillä"; kyse on ennenkaikkea oikeanlaisesta reagoinnista valmentajien, kapteeniston ja muiden pelaajien toimesta. Joukkue on kokonaisuus, ja joukkue onnistuu kokonaisuutena pelatessaan hyvin ja menestyessään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ilves ottelun jälkeinen "kriisipalaveri" on varmasti myös vaikuttanut tämän päivän ilmeeseen. En tiedä mitä tuolla "pelaajien joukkueella" tarkoitettiin aiemmissa viesteissä, mutta väitän että Virtasella on tiukka ote joukkueesta.

"Pelaajien joukkueella" tarkoitettaneen hyvin pitkälti tätä: "− Päätimme palata tänään siihen pelitapaan, joka on tuonut meille runsaasti menestystä viime vuosina."

Lainaus on Eric Perrinin haastattelusta eilisen HIFK-pelin jälkeen ja joukkue on päättänyt tämän keskinäisissä tapaamisissa. Haastattelusta ei saa selvää käsitystä onko valmennusjohto ollut näissä mukana.

Tuon perusteella Virtanen on aika marionetti penkin takana.
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
"Pelaajien joukkueella" tarkoitettaneen hyvin pitkälti tätä: "− Päätimme palata tänään siihen pelitapaan, joka on tuonut meille runsaasti menestystä viime vuosina."

Lainaus on Eric Perrinin haastattelusta eilisen HIFK-pelin jälkeen ja joukkue on päättänyt tämän keskinäisissä tapaamisissa. Haastattelusta ei saa selvää käsitystä onko valmennusjohto ollut näissä mukana.

Tuon perusteella Virtanen on aika marionetti penkin takana.

Olihan nuo Virtasen kommentit eilen pressissä aika paljon puhuvia:
"Kerran kun tähän tyyliin saat narusta kiinni, niin siitä pitää pystyä pitämään kiinni. Tämä pidetään."
 

McGregor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaiPa
Mielenkiintoinen tosiaan Perrinin ulostulo. Tuonhan voi ymmärtää vain niin että joukkue on päättänyt pelitavan muutoksesta. Jokatapauksessa itse tykkäsin tuosta 100% paineesta ja kaiken peliinlaittamisesta. Tuttua Jyppiä.

Propsit kuitenkin Virtaselle ja valmennustiimille sillä HIFK pelissä oli mukana paljon elementtejä kiekollisesta pelistä. Omissa oli lukuisia tilanteita kun kiekko pidettiin omilla helpoilla syöttöketjuilla HIFK paineen alla. Tällä keinoin rauhoitettiin tilanne ja otettiin vaihto. Vanhalla RD/Aho linjalla ratkaisu olisi ollut ruiskaisu pitkänä päähän tms. Joten Markon kiekollinen oman pään peli yhdistynä 100% paineeseen ja kaiken likoonlaittamiseen voi olla voittava yhdistelmä.

Suurin peikko HIFK ottelun pelityylissä on tuttu parilta vuodelta, eli bensa loppuu kesken jossain vaiheessa (muistissa valitettavasti Blues ja TPS sarjat männävuosina). Tällöin kiekollisesti taitavampi ja kiekollista peliä pelaavampi joukkue korjaa yleensä voiton. Kiekolla ei oo kato keuhkoja. Lähinnä tällaisina mörköinä mieleen tulee joukkueet Jokerit, Kärpät, Tappara tulevan kevään osalta.

Saas nähdä mitä tuleva viikko tuo tullessaan. Mikä on pelitapa millä mennään. Itse seison täysin Virtasen porukan takana ja se tuo tullessaan sen mitä ollaan ansaittu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Perrinin kommentit on kyllä sinänsä lupauksia antavaa että nyt on päätetty rehellisesti palata vanhaan. Se mikä tosiaan jää epäselväksi on että onko Virtanen muun valmennuksen kanssa ollut mukana näissä muutokseen johtaneissa keskusteluissa? Jos on, niin hattua voi nostaa että ymmärsi ettei ilman taklauksia ja kovaa paineen antamista ole mahdollista pitkässä juoksussa menestyä.
Jos taas ei ole ollut mukana niin herääkin kysymys että mikä miehen asema on tuolla kopissa? Jos pelaajat on ottanut itse homman haltuun ja päättänyt että nyt pelataan sitä kiekkoa miten on jo vuosia pelattu ja heitetään nyky systeemit roskikseen niin Virtasen uskottavuus joukkueen sisällä on aika olematon ja esim.ensi kauteen valmistautuminen voi olla aika hankalaa nykyisellä valmennuksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös