Vinkkejä perhelomalle Helsinkiin?

  • 6 126
  • 52

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
massimo kirjoitti:
Olen tulossa perheen kanssa ensi viikolla hesaan ja yksi kysymys tuli mieleen. Pääseekö lapsen kanssa joka on vaunuissa/rattaissa ilmaiseksi metrossa, ratikassa ja bussissa? Vai mikä julkisissa on oikein systeemi lasten kanssa.
Pääset ilmaiseksi.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Mietsuslav kirjoitti:
Pääset ilmaiseksi.

Minä muistelisin, että bussisa ilmaiseksi pääsee, jos kulkee yksin rattaissa olevan lapsen/lasten kanssa. Logiikka siis siinä, että ei tarvitse jättää lasta yksin kun menee maksamaan matkaansa. Sporissa ja metrossahan matkan voi ostaa ilman että lasta joutuu jättämään. Tai jos on vaimoke mukana. Ehkä tämä on sitten jo muuttunut.
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
SGD kirjoitti:
Minä muistelisin, että bussisa ilmaiseksi pääsee, jos kulkee yksin rattaissa olevan lapsen/lasten kanssa. Logiikka siis siinä, että ei tarvitse jättää lasta yksin kun menee maksamaan matkaansa. Sporissa ja metrossahan matkan voi ostaa ilman että lasta joutuu jättämään. Tai jos on vaimoke mukana. Ehkä tämä on sitten jo muuttunut.

Sporissa ja metrossa pääsee aina se rattaiden kanssa kulkeva ilmaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös