Ville Peltoselle kenkää!

  • 441 682
  • 3 579
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Surullista menoa.

Ja tätä se tulee olemaan ainakin vielä kauden verran, ellei jopa sopparin loppuun, koska Ville Peltonen ei tule IFK:sta monoa saamaan todellakaan helposti.
Sietokyky ja kynnys erottaa Peltonen vs. joku Möttönen on noin kymmenkertainen.
Kiteytät IFK:n ongelman – ollaan omien tapojen, traditioiden ja "koodien" vankeja. Niiden takia ei tehdä ratkaisuja, jotka olisivat välttämättömiä kehitykselle. Tulosurheilussa ei pitäisi olla sementoituja asemia.

Villen sopimuksen osto ulos ja OJ tilalle. Maksoi mitä maksoi.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka monta viimeisen minuutin tasoitusmaalia ollaan päästetty tällä kaudella. Valmennuksen piikkiin menee tällainen viime hetkien sekoilu.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Kukahan vastaa 5-5 pelistä?

IFK ei vastaa.

Lapinlahden linnuilla oli aikoinaan sketsi, jossa asiakas kyseli narikasta takkiaan. Täysin piittaamaton portsari tuijotti tyhjää ja osoitti mykkänä seinässä olevaa kylttiä, jossa luki suunnilleen että "Ravintola ei vastaa narikkaan jätetyistä tavaroista". Siitä tuli myöhempikin versio, jossa sama toistui, mutta mykkä portsari osoitti kylttiä, jossa tällä kertaa luki lyhyempi versio: "Ravintola ei vastaa."
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Peltonen on 1.1. syntyneiden tapaan saanut elinikäisen kausikortin IFKhon, joten turha puhua hänen potkuistaan. Sen sijaan voisi oikeasti pohtia, mikä on esimerkiksi Kimmo Kuhdan funktio? Ylivoima kuuluu vastuualueisiin ja se on ollut täyttä paskaa. Samaa se oli myös U20-maajoukkueessa, jossa Kuhta myös oli vaikuttamassa. Saisiko hänen tilalleen oikean valmentajan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Peltonen on 1.1. syntyneiden tapaan saanut elinikäisen kausikortin IFKhon, joten turha puhua hänen potkuistaan. Sen sijaan voisi oikeasti pohtia, mikä on esimerkiksi Kimmo Kuhdan funktio? Ylivoima kuuluu vastuualueisiin ja se on ollut täyttä paskaa. Samaa se oli myös U20-maajoukkueessa, jossa Kuhta myös oli vaikuttamassa. Saisiko hänen tilalleen oikean valmentajan?
Mä uskon että Kuhta olisi hyvä päävalmentaja. Hyvä ulosanti ja innostava persoona. Osaa sytyttää joukkueen ja on voittanut vissiin valmentajana joka ikäluokassa mestaruuden (mutu, en jaksa tarkistaa).
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mä uskon että Kuhta olisi hyvä päävalmentaja
Näytöt vaan penkin takaa aika laihat, sanoisin. Päätasolla nolla kautta päävalmentajana.

Junnutasoilta taitaa C-junnujen 16-17 kauden mestaruus olla likipitäen ainoa mainittava merkintä CV:ssä.

Älä ymmättä mua väärin, Kibellä on aina paikka mun sydämessä. Mutta jokaisesta pelaaja-ikonista ei nyt vain ole huippuvalmentajaksi. Ja sekin on ihan ok. Mututuntumalla heitän että meneistyneimmät valmentajat liigan historiassa ovat niitä joiden oma peliura oli vaatimaton.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mututuntumalla heitän että meneistyneimmät valmentajat liigan historiassa ovat niitä joiden oma peliura oli vaatimaton.

Ei se hyvä peliura haittaakaan.

Kari Jalosella oli aika napakka ura pelaajana ja ei ole ihan huono tolla Jokisellakaan, joka jo toisen kerran kolmen vuoden sisään on viemässä pienen budjetin jengin neljän sakkiin.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
@C2 huutelija
Toki on ne poikkeukset jotka vahvistaa säännön, ja lisään sun listalle vielä Stögön.

Mutta kontraan kans luettelemalla muutaman sieltä toisesta päästä ilman sen kummempaa järjestystä: Jukka Rautakorpi, Hannu Jortikka, Hannu Aravirta, Ismo Lehkonen, Antti Pennanen, Petri Matikainen ja kiusan vuoksi vielä Jussi Tapola.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Näytöt vaan penkin takaa aika laihat, sanoisin. Päätasolla nolla kautta päävalmentajana.

Junnutasoilta taitaa C-junnujen 16-17 kauden mestaruus olla likipitäen ainoa mainittava merkintä CV:ssä.

Älä ymmättä mua väärin, Kibellä on aina paikka mun sydämessä. Mutta jokaisesta pelaaja-ikonista ei nyt vain ole huippuvalmentajaksi. Ja sekin on ihan ok. Mututuntumalla heitän että meneistyneimmät valmentajat liigan historiassa ovat niitä joiden oma peliura oli vaatimaton.
Lauri Mikkola on vissiin poikkeus joka ei vahvista sääntöä.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Toki on ne poikkeukset jotka vahvistaa säännön, ja lisään sun listalle vielä Stögön.

Mutta kontraan kans luettelemalla muutaman sieltä toisesta päästä ilman sen kummempaa järjestystä: Jukka Rautakorpi, Hannu Jortikka, Hannu Aravirta, Ismo Lehkonen, Antti Pennanen, Petri Matikainen ja kiusan vuoksi vielä Jussi Tapola.

Näin on . Ja Grönborg on pelannut jotain divaria ja pubiliigaa.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ja tähän päälle toki sitten Erkka Westerlundia ja Jukka Jalosta joilla ei taida olla juuri minkäänlaista kokemusta pelaajana edes pääsarjaa muistuttavasta ympyröistä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ja tähän päälle toki sitten Erkka Westerlundia ja Jukka Jalosta joilla ei taida olla juuri minkäänlaista kokemusta pelaajana edes pääsarjaa muistuttavasta ympyröistä.
Mä muistan hyvin, kun Jalonen pelasi Hyvinkään Ahmoissa vanha Jofa päässä Moilasen veljesten kanssa samassa ketjussa. Taisi olla silloista kakkosdivaria.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Sen sijaan voisi oikeasti pohtia, mikä on esimerkiksi Kimmo Kuhdan funktio? Ylivoima kuuluu vastuualueisiin ja se on ollut täyttä paskaa.
Ylivoimahan osoitti yllättäen pieniä elonmerkkejä Kiben ollessa u20-kisoissa, Marleau toki luonnollisesti paransi tätä jo pelkällä henkilökohtaisella taidolla. Eilen palattiin taas maanpinnalle kun spegelit ilmeistyi aitioon.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä muistan hyvin, kun Jalonen pelasi Hyvinkään Ahmoissa vanha Jofa päässä Moilasen veljesten kanssa samassa ketjussa. Taisi olla silloista kakkosdivaria.

Vastaavasti Wayne Gretzkyn valmentajan uran ei kauhean hyvin mennyt. Wäinön valmennuksessa ollut NHL-pelaaja (nimeä en muista) kertoi Gretzkyn ongelman olleen se, että hän oletti muilla pelaajilla olevan sama pelikäsitys, kuin hänellä pelaajana. Ohjeet olivat kuulema hyvin utopistisia. Esimerkkinä oli, kun tämä pelaaja oli lyönyt kiekon ränniin hyökkäyssiniseltä ja mennyt vaihtoon, niin miksi et kääntynyt ja laittanut toiseen aaltoon. Tämä pelaaja oli ihmetellyt, että mihin toiseen aaltoon.

Kauhean paljon ei ole huippuvalmentajia tullut näistä absoluuttisista taitopelaajista. Ennemminkin näistä Rod Brind'amoureista, joiden koko ura on ennemmän ja vähemmän ollut graindaamista. Siksi itse asiassa ajattelin myös Peltosella olevan hyvä aihio päävalmentajaksi. Ei pelaajana koskaan leikkinyt voitoilla ja kaikki tekeminen keskittyi voittamiseen. Hyvä aiho hän on vieläkin, mutta sen mielipiteen olen muodostanut, että liian nopeasti on nyt meillä. Lisäksi etenkään hyökkäyspelaamiseen Peltonen ei tunnu saavan tukea muulta valmennusryhmältä. Myös Tilkanen on kokematon valmentaja ja samoin aseveli Kuhta. HIFK valmennuksen meritoitunein kaveri on Marko Ojanen ja tuntuu siltä, että hänen osuutensa on Liigan eliittiä.

Voin olla tässä väärässä, mutta Peltosen ongelma tuntuu olevan käänteinen Gretzkyyn. Peltonen ei ymmärrä erilaisuutta. Kaikkien pelaajien pitää olla "villepeltosia". Parhaat kejut joissa Peltonenkin urallaan pelasi, niin niissä oli erilaisia pelaajia: Caloun, Granlund, Koivu. Calounilla oli esim. tapana lintsata puolustusvelvotteista sillä tavalla, että luisteli laiskasti omiin tarkoituksella ja jäi katsomaan mihin suuntaan tilanne omissa käääntyy ja monesti se päättyi niin, että Rafalski, Timonen tai Karalahti laittoi kaverin läpi. Tehopisteet ja tehotilastot voi katsoa Elite Prospectista. Yleinen harhaluulo oli, että Caloun teki pisteensä ylivoimalla ja sehän on väärää tietoa. Teki toki siinäkin. Tarkoitan tällä sitä, että tietyille pelaajille pitäisi antaa tiettyjä vapauksia. Sellaisille jotka käyttävät sen vapauden tuloksellisesti. NHL:ssäkin tietyt pelaajat saavat aika isojakin vapauksia hyökkäyspelaamisen suhteen. Olen miettinyt monesti HIFK:n pelaamista niin, että kun HIFK pystyy pelaamaan 12 minuuttia alivoimaa päästämättä maaliakaan, niin HIFK voisi tuollaisella repivällä hyökkääjällä aiheuttaa paljonkin vaaratilanteita aiheuttamatta maalia omiin. Tämä nyt on vain sellainen esimerkki tästä mitä haen. Olen monesti ajatellut myös sellaisen tilanteen, että kun vastustaja syöttää IFK:n puolustusalueella puolustajalle, niin se HIFK:n ylin pelaaja ottaisi tarkoituksella kontaktin tähän puolustajaan ja sen jälkeen jatkaisi matkaansa. Kun siitä saa oma joukkue kiekonriiston, niin tämä pelaaja on aina läpi.

HIFK:n pelaajat karvaustilanteessa monesti käyvät kääntymässä siinä kiekollisen pelaajan lähellä ja syötön jälkeen kaartavat pois. Ässät pelissä Marleau painoi suoraan Ässien puolustusalueella päin puolustajaa ja sen jälkeen Ässillä paletti ihan sekaisin. Miksi tätä ei tehdä enemmän? Ajatellaanko HIFK:ssa nykyisin, että syötön jälkeinen taklaus on turha taklaus joka voi aiheuttaa vastahyökkäyksen omiin? Tuossa tilanteessa ei ollut ainakaan, koska kyseiselle pelaajalle ei voinut enää syöttää. Etenkin jonkun Åstenin pitäisi tehdä tätä vaihdosta toiseen eikä käydä siellä näennäisesti kurvailemassa. Meidän joukkue on muutenkin täynnä isokokoisia ja vähän raskasjalkaisia pelaajia, mutta tätä fyysistä elementtiä ei kyllä käytetä oikein edes karvaustilanteissa. HIFK on ollut koko kauden oikeastaan vastaan ottavana osapuolena fyysisessä pelissä ja pitkin hampain hyväksyisin senkin, jos voitettaisiin pelejä. Mielenkiintoinen fakta muuten. HIFK:lla on yksi suora voitto HPK:ta enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Mä muistan hyvin, kun Jalonen pelasi Hyvinkään Ahmoissa vanha Jofa päässä Moilasen veljesten kanssa samassa ketjussa. Taisi olla silloista kakkosdivaria.
Oliko Ossi Moilanen toinen veljeksistä? Jos oli niin on meikäläisen vanha koutsi A-junnuista. Tunnetaan myös lempinimellä ”Molo”.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Oliko Ossi Moilanen toinen veljeksistä? Jos oli niin on meikäläisen vanha koutsi A-junnuista. Tunnetaan myös lempinimellä ”Molo”.
Nyt kyselet liian vaikeita, ei aavistustakaan etunimistä. On vaan jostain syystä jäänyt mieleen, kun näin heidät pelaamassa. Enpä tosin silloin osannut arvata sen Jofa-pottaisen urakehitystäkään. Olivat muuten ihan nobodeja mulle.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Vuoden valmentaja Gordon Herbert tilalle?

Suomeen palaaminen myös valmentajana sen sijaan saa uusikaupunkilaisen huumorituulelle – onhan hän kova kiekkomies.

”Jos TPS tai HIFK:n jääkiekko tarjoaa, sitten mä voin tulla!” Herbert laukaisee hetkeäkään empimättä.
”Minulle tarjottiin jo Saksan futismaajoukkueen paikkaa, vitsillä tietysti. TPS tai HIFK, Ilves Tampereella myös. Tulisin heti!”

 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuoden valmentaja Gordon Herbert tilalle?

Suomeen palaaminen myös valmentajana sen sijaan saa uusikaupunkilaisen huumorituulelle – onhan hän kova kiekkomies.

”Jos TPS tai HIFK:n jääkiekko tarjoaa, sitten mä voin tulla!” Herbert laukaisee hetkeäkään empimättä.
”Minulle tarjottiin jo Saksan futismaajoukkueen paikkaa, vitsillä tietysti. TPS tai HIFK, Ilves Tampereella myös. Tulisin heti!”


Gordie on paitsi ihana (oli jo nuorena yksi suosikkipelaajistani), myös fiksu. Tämä oli ihan älyttömän hienosti sanottu:

”Halusin sanoa, että elämässä ei ole kyse siitä, että todistaa kriitikkonsa olevan väärässä. Elämässä on kyse siitä, että osoittaa tukijoidensa puheet oikeiksi. Elämme hyvin negatiivista aikaa sosiaalisen median vuoksi. Meidän on valmentajina keskityttävä vaalimaan positiivisuutta ja kannustamaan ihmisiä. Somessa hyökätään ja hyökätään”, Herbert kertoi.

HIFK voisi tehdä Gordien unelmista totta ja pyytää hänet muutamaksi päiväksi jengin mukaan ja myös penkin taakse. Villen ego kestäisi sen kyllä ja olisi samalla erinomainen markkinointikeino. Jos pelin aikana pitää sitten jotain puhtaasti pelillisiä asioita käydä läpi, ne hoitaa tietysti oikea valmennus. HIFK, saa käyttää!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
HIFK voisi tehdä Gordien unelmista totta ja pyytää hänet muutamaksi päiväksi jengin mukaan ja myös penkin taakse. Villen ego kestäisi sen kyllä ja olisi samalla erinomainen markkinointikeino. Jos pelin aikana pitää sitten jotain puhtaasti pelillisiä asioita käydä läpi, ne hoitaa tietysti oikea valmennus. HIFK, saa käyttää!
Tämä on hyvä idea ja vaihtoehtoisena ideana Peltonen voi jäädä kokonaan pois muutamaksi päiväksi. VPn voi lähettää silloin tuonne Oodin tilaisuuteen pelaajien sijaan lukemaan lapsille satukirjoja. Oppii samalla tulevat polvetkin mitä tarkoittaa termit sitkeys, kaikkien kivien kääntäminen ja monipuolisuus.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on hyvä idea ja vaihtoehtoisena ideana Peltonen voi jäädä kokonaan pois muutamaksi päiväksi. VPn voi lähettää silloin tuonne Oodin tilaisuuteen pelaajien sijaan lukemaan lapsille satukirjoja. Oppii samalla tulevat polvetkin mitä tarkoittaa termit sitkeys, kaikkien kivien kääntäminen ja monipuolisuus.

Sulle on jäänyt nyt aika pahasti levy päälle. Ota happea välillä, alkaa mennä todella lapsellisiksi nämä sun kommentit. Kerää vähän voimia ja tuuppaat sitten eetteriin jotain oikeasti veretseisauttavia kommentteja.
 

VSP73

Jäsen
Tämä on hyvä idea ja vaihtoehtoisena ideana Peltonen voi jäädä kokonaan pois muutamaksi päiväksi. VPn voi lähettää silloin tuonne Oodin tilaisuuteen pelaajien sijaan lukemaan lapsille satukirjoja. Oppii samalla tulevat polvetkin mitä tarkoittaa termit sitkeys, kaikkien kivien kääntäminen ja monipuolisuus.
Frankie, olet isä. Älä viitsi olla lapsi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös