Ville Peltonen HIFK:hon

  • 879 840
  • 2 331
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tänään, Peltosen Villeltä vaatimattomat tehot 2+1 ja samalla sivuutettiin omaa henk.koht. piste-ennätystä. Molemmat maalit lähtivät ranteelta, niin kuin pelimiehet yleensä ratkaisunsa tekevät. Ei Ville paljon otteluissa lämärejä viljele, säästeleekö kenties mailoja vai luottaako ehkä enemmän tarkkaan rannariinsa? Samapa tuo, hieno mies ja vielä hienompaa, että hänen otteistaan saadaan nauttia punanutussa. :)
 

RS77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cosa Nostra
Täytyy kyllä myöntää, että en todellakaan odottanut Villeltä tällaisia tehoja enään. Äijä taistelee pistepörssin voitosta. Itse odotin, että on ihan ok, keskitasoa. Mutta mitä vielä Äijä on paras pelaaja liigassa. Onneksi olin väärässä. Kerrankin meidän Jengissä on liigan Paras pelaaja.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Kапитан, El capitán, Capitano, Captain, Kapten, The Kapteeni!!!

Ei voi kuin lainata itseään. Niin loistavasta pelaajasta on kyse. Kiekon hallinta, pelinäkemys, henkilökohtainen tai ja Johtajuus. Kousan maalissa parin minuutin IFK-pyörityksen aikana yksi kaveri repparissa ja kaksi peilaa mukana, kylmän viileästi maailmanluokan suojauksella kiekko pysyy hyökkäysalueella. Kiekosta oli varmaan 1/3 enää sinarin päällä, Ville suojaa ja suojaa ja suojaa. Huikeaa, upeeta, MAHTAVAA!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskomatonta, että tätä miestä saa ihailla omassa joukkueessa, omalta istumapaikaltaan hallissa. Ei riitä sanat enää. Mä otan mun Villepaidan täksi yöksi viereen :)
 

VSP73

Jäsen
Aitoa johtajuutta

Ville Peltosen esitykset ovat ymmärtääkseni yllättäneet monet Jatkoaika.comin aktivistitkin. Se puolestaan yllättää minut. Huippu-urheilussa ylipäätään on hyvä pohtia, miksi jotkut nousevat esiin. Peltosen tapauksessa niinkin pitkäksi ajaksi.

Geeniperimä, kodin kannustus, lapsuuden pihapelit, taitavat junnuvalmentajat ja aito rakkaus lajiin ovat lähtöalusta. Aikuisiän kova työnteko; itsensä tinkimätön kehittäminen taito- ja fyysisten ominaisuuksien saralla, halu oppia valmentajilta & kanssapelaajilta sekä johtajuuden oppiminen ovat välttämättömiä rakennuspalikoita.

Halu voittaa on yleinen kilpaurheilijan "ominaisuus". Se on liian helppo lausua vastaukseksi kysyttäessä tavoitteista. Joillakin harvoilla on kyky "haluta valmistautua voittamaan". Siinä kohden Peltonen eroaa liiankin monesta suomalaisesta. Peltosen poikkeuksellisen menestyksekkään Leijonauran taustalta löytyvät varmastikin em. seikat.

Tekemisensä rakastamassaan HIFK:ssa ovat luontaista seurausta aidosta lajirakkaudestaan, itsensä jatkuvasta kehittämisestä ja - mikä kilpaurheilussa lopulta tärkeintä: halusta voittaa.

Yhä uudestaan halusta valmistautua voittamaan.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kun Raipe ja Ojanen lopettivat, niin Ville Peltonen on oikeasti ainoa pelaaja liigassa, joka oikeasti omalla puolustusalueella kiekko lavassa pelottaa tavallista pelsukannattajaa. Kun ei voi yhtään ennakoida. mihin se kiekko lavasta lähtee.

Jos jääkiekossa on Einsteinejä niin Ville on yksi heistä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nimenomaan. Peltonen päätti, että tänän ei hävitä ja näytti joukkueelle sen. Leadership. Jälleen kerran.

Käsittämätön määrä pelivariaatioita koko ajan. Se sinisen päällä kiekon vienti rystyllä oli kyllä mahtavaa katottavaa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
HIENO MIES! LAUMAN JOHTAJA! (linkki vie youtube musavideoon)

Kerronpa teille tässä yön myöhäisinä tunteina yhden tarinan tältä kaudelta...

Eli kun Ville oli viimeksi Main Streetillä haastateltavana, niin halusin herran yhteiskuvaan minun ja muutaman muun neidon kanssa. Noh, totesin tämän siis Vilille, että voidaanko ottaa yhteiskuva, mihin VP vastasi että ok. Aloin siinä sitten "järjestämään" porukkaa koolle kuvaa varten niin, että olin hetken selin Villeä päin ja juuri kääntymässä samansuuntaisesti. Siinä samassa Vili alkoi kirjoittamaan nimmaria paitani selkämykseen. Noh, eihän tässä muuten mitään, mutta fanipaitani on aina ollut ns. koskematon, eli mihinkään niistä en ole keneltäkään pelaajalta nimmareita pyytänyt, mutta enhän mä nyt voinut alkaa huutamaan, että älä nyt saatana siihen kirjoita!!! =DD

Eli nyt minulla on Ville Peltosen nimikirjoitus paitani selässä (sekä kaulaliinassa, johon sen henk. koht. pyysin) ja pitää myöntää, että olen hyvin ylpeä siitä ja jos jonkun nimen täytyy siellä olla, niin ei se väärin ole, että se on juuri VP. ; )
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Kyllä tuo Ville 38-v on käsittämättömän hyvä pelaaja. Odotin Villestä HIFK:n ykköskentän satunnaista ratkaisijaa korkeintaan 10+20 -tehoilla. Villen dominointi on sellaista, jota en ole nähnyt koskaan SM-liigakaukalossa. Tänään pohdittiin poikien kanssa, tekeekö Ville Peltonen ainuttakaan virheliikettä. Ei tehnyt. Crosby on parempi jääkiekkolija, mutta epäilen aidosti, pelaisiko hänkään paremmin, jos pukisi HIFK:n nutun ylleen.

Olen vaikuttunut. Rosa voisi yltää samanlaisiin suorituksiin, jos kiinnostaisi. Ville Peltonen on kadehdittavan omistautunut HIFK:lle. Ja aivan liikuttavan hyvä jääkiekkoilija.
 

hylsy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Bayern München, Lennart Petrell
Täytyy itsekin tulla kirjoittamaan samanlainen viesti kuin Jättikukko. Vaikka olinkin innoissani Peltosen sopimuksesta, en osannut odottaa mitään tämän kaltaista. Villellä on vain kuusi pisteetöntä ottelua tällä kaudella, tuo hänen tasaisuutensa on ehkä se kaikkein mykistävin ominaisuus. Esimerkiksi pistepörssiä johtavalla Lindgrenillä niitä on 15.

Kun katsoo tuota Blues-ottelun 4-2-maalia, niin ei voi kuin ihmetellä. Tuo tilanne näyttää täysin vaarattomalta ja kaikki muut liigapelajat olisivat vain yrittäneet kiertää pakin ja laittaa kiekkoa maalille. Eihän tuo Peltosen harhautus edes ole mitenkään erityisen vaativa teknisesti, mutta niin vaan se jäisi tekemättä muilta. Peltonen käytännössä ratkaisi tuon pelin aivan tyhjästä.

Vaikka minulla Petrellin paita kaapissa onkin, niin en juurikaan perusta pelipaidoista saati pidä niitä hallilla, mutta Peltosen paidan aion kyllä ostaa heti kun budjetissa on tilaa. Kyseessä on kyllä uskomattoman hieno pelaaja ja vasta nyt osaan todella arvostaa Peltosen merkitystä joukkueelle.

Kun katsoo Villen sitoutumista ja rakkautta HIFK:ta kohtaan, voi vain arvailla mitä Pena puuhaili 2000-luvun alussa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy kyllä tulla onnittelemaan Hifk:iä tästä superimiehestä. Viitta vaan puuttuu ja sellainenhan tää Ville on:)

Kyllähän häntä syksyllä on hyväksi pelaajaksi arvioitu, mutta varmasti on ylittänyt fanaattisimpienkin toiveet, luulisin. Pelaaja, joka tekee koko joukkueesta paremman, joka tuo voittamisenhenkeä ja kipinää koppiin. Kojo voi olla kiitollinen hänestä, sillä viimeistään Peltosen tulo poisti hapatuksen Hifk:n leiristä. Kukaan ei kehtaa vanhoja muistella ja pelata innottomasti sen takia, että valmentaja ei miellytä.

Kyllä ois kelvannut meillekin;)
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Kun katsoo tuota Blues-ottelun 4-2-maalia, niin ei voi kuin ihmetellä. Tuo tilanne näyttää täysin vaarattomalta ja kaikki muut liigapelajat olisivat vain yrittäneet kiertää pakin ja laittaa kiekkoa maalille. Eihän tuo Peltosen harhautus edes ole mitenkään erityisen vaativa teknisesti, mutta niin vaan se jäisi tekemättä muilta. Peltonen käytännössä ratkaisi tuon pelin aivan tyhjästä.

Ainakin Tami taisi tämän kauden aikasemmassa tv-pelissä sanoa tuon ko. nopean rystykäännön kämmenelle olevan Peltosen bravuuri/yksi niistä osa-alueista, jonka Ville hallitsee hienosti ja jolla muunmuassa tekee itselleen tyhjästä maalintekopaikkoja. Oiskohan nii että VP saa sen näyttämään helpolta :P
 

Kurt

Jäsen
Ville ja rankut

Ei niin hyvää, ettei jotain pahaakin. Mahtaakohan Villen pelaajasopparissa olla pykälä, jossa määritellään, että hän on aina voittomaalikilpailuissa ampumassa?

Tänäänkin Villellä oli kolmantena vetäjänä tilaisuus ratkaista extrapinna kotiin, mutta ei onnistunut. Tilastoja ei ole tähän hätään heittää, mutta muistikuvat antavat kyllä Villen rankkareille melkoisen huonot onnistumisprosentit tälle kaudelle. Ei jollain tilastoniilolla olisi heittää ihan faktaa pöytään?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Alkukaudesta Ville vielä onnistui rankkareissa hyvällä prosentilla, mutta nyt ihan mutulla heitettynä, viimeisessä 5 rankkuskabassa ei ole tullut maalin maalia. Kai se johtavan pelaajan rooli pakottaa vetämään ja tyrimään rankkarit...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jotain tuollaista arvelin ihan mutullakin. Olisiko vastaavaa tietoa muista HIFK:n kavereista? Välillä voisi kyllä kokeilla vaikkapa Hamiltonia ja Kuhtaakin.
Hamiltonin rankkari saldo on, niin "mahtava" ettei tarvitse enää kokeilla! Kiben kyllä pitäisi saada ampua useammin!

Sääliksi käy Peltosta, kun aivan liian usein miehen pitäisi yksin ratkaista ottelu! Toisaalta siitähän se palkkaa saakin :)
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ville perkele. Onko ikä vienyt näkökyvyn?

Ei aina tartte vetää ite - ainakaan silloin, kun Mikke on vapaana parin metrin päässä mv-alueesta ja sillä on paikka vetää tyhjään maaliin. Satavarma 2-1-maali meni sit siinä. Ei nyt välttämättä olisi voittoa taannut, koska peli oli muutenkin paskaa lähes kaikilta, mutta sentään maalin enemmän. Vittu.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ei aina tartte vetää ite - ainakaan silloin, kun Mikke on vapaana parin metrin päässä mv-alueesta ja sillä on paikka vetää tyhjään maaliin. Satavarma 2-1-maali meni sit siinä.

Jos tarkoitat sitä toisen erän puolittaista 2-1 yv-hyökkäystä, niin minusta (B-päädystä katsoessa) Mikke oli suhteellisen hyvin KalPa-pelaajan pihdeissä, että parempi oli itse yrittää kuin syöttää. Voin olla väärässäkin.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tarkoitat sitä toisen erän puolittaista 2-1 yv-hyökkäystä, niin minusta (B-päädystä katsoessa) Mikke oli suhteellisen hyvin KalPa-pelaajan pihdeissä, että parempi oli itse yrittää kuin syöttää. Voin olla väärässäkin.

Nyrkkisääntöhän 2vs1(tai ylipäänsä ylivoimahyökkäyksissä)-hyökkäyksissä on, että veto on saatava. Siltä kantiltahan Ville toimi aivan oikein ja mitä tulee Miken vapaana olemiseen niin minunkin mielestä Mikke oli vähän liikaa Kalpa pelaajan takana, jotta syöttö olisi tullut perille.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos tarkoitat sitä toisen erän puolittaista 2-1 yv-hyökkäystä, niin minusta (B-päädystä katsoessa) Mikke oli suhteellisen hyvin KalPa-pelaajan pihdeissä, että parempi oli itse yrittää kuin syöttää. Voin olla väärässäkin.

B5:een minun ja useamman muun silmään näytti, että Mikellä olisi ollut hyvin tilaa.

Meidän porukkakin voi olla väärässä. Kun pelataan "kaukana toisessa päädyssä", jo kaveri kolmen metrin päässä istumassa voi nähdä etäisyydet toisin.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
B5:een minun ja useamman muun silmään näytti, että Mikellä olisi ollut hyvin tilaa.

Meidän porukkakin voi olla väärässä. Kun pelataan "kaukana toisessa päädyssä", jo kaveri kolmen metrin päässä istumassa voi nähdä etäisyydet toisin.

Tässä em. tilanteessa KalPan pakki heittäytyi oikea-aikaisesti siten, että syöttäminen oli käytännössä mahdotonta Granlundille. Ville kyllä katsoi selkeästi syöttöä tätä heittäytymistä ennen. Villen ainoa mahdollisuus oli vetää ja tämähän oli Ahosen helppo torjua, sillä hänkin huomasi ettei tossa voi kuin vetää. Kulmakin oli melko kehno kun oltiin ajauduttu noin lähelle maalia. Ja itse istun siis E3:ssa, tämä tapahtui aivan silmieni edessä.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Tänään Kapteeni teki sen taas, voittomaalin. Vasemmalla karvauksen jälkeen kiekko haltuun, maalin taakse jossa puolittainen taklauksen ohitus, kiekko mukana maalin kierto oikealle ja napautus veskarin ohi. En voi kuin hämmästellä ja ihastella.
 

VSP73

Jäsen
Tänään Kapteeni teki sen taas, voittomaalin. Vasemmalla karvauksen jälkeen kiekko haltuun, maalin taakse jossa puolittainen taklauksen ohitus, kiekko mukana maalin kierto oikealle ja napautus veskarin ohi. En voi kuin hämmästellä ja ihastella.

Niinpä, muutaman hiljaisemman matsin jälkeen kapteeni taas elementissään. Näyttävä maali. Huomioitakoon, että kyseinen SaiPan peluri, joka Vilhoa maalin takana taklasi, oli Richard Lintner. Mies, jolla on yhteistä seurakokemusta Peltosen kanssa niin Nashvillen ajalta viime vuosituhannen loppuvuosilta, kuin myös viime kaudelta Dynamo Minskin riveistä. Niin vain Peltonen selvitti miinan ja kiersi paikan ranteelle. Hienoa oli havaita Lintnerin kunnioitus Peltosta kohtaan maalin jälkeen tilanteessa, jossa miesten "liukulinjat" kohtasivat. Yleensä vastaavassa paikassa epäonnistuneen taklauksen tekijä, nähtyään tilanteen johtavan vastustajan maaliin, turhautuneena kolhii maalaria jollakin tavalla. Nyt Lintner fiksusti antoi olla ja nieli tuskansa.

Tuntuisi muuten siltä, että VP-MG-TH sittenkin alkaisi vähitellen löytää yhteistä sävelkulkua. Kuitenkin olisin valmis, ainakin kokeilemaan Hannesta oikealla. Toki Hyvösen pitää ensin kohentaa reilusti allround pelaamistaan, että paikan ykkösessä ansaitsee!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös