Ville Peltonen – HIFK:n päävalmentaja

  • 600 771
  • 4 444

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Opettelis suomee perkele, niin kuin meidän Luke.
Ja tähän kiva hymiö.

Tai edes ruotsia.

Ikävä kyllä edelleenkin jää katsojalle mielikuva, että IFK häviää valmennuksen puolella kärkijengeille. Iso kevät Villelläkin edessä; olisin toivonut, että jatko olisi jätetty sen varaan (toki ymmärrän mm. mahdolliset negatiiviset vaikutukset tulevan kauden kannalta, jos valmentajaa ei ole lyöty lukkoon talvella niihin aikoihin, kun pelaajat tekevät uusia sopimuksia).
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Kysäisin tosta lopun sähläyksestä, kuten lupasin. Se oli inhimillinen erehdys totaalinen aivopieru, kuten yleensä vaihtovirheet ovat. Näistähän aina puhutaan kenen vastuulla ovat , urheilijan vai peluuttajan. Mielestäni molempien.
Tämä nyt kuitenkin meni niin, että Hovinen ei ollut tajunnut/ muistanut/ huomannut, että siellä oli äijä jäähyllä. Oli sitten laskenut, että ei hemmetti eihän sinne hypännyt kuudes äijä, joten mun pitää olla maalilla ja hyppäsi itse kehiin. Koko vaihtoaitio huusi perään, että ei ei ei tule pois, mutta sattuneesta syystä siellä oli taustamelua eikä Pappi kuullut, kun vasta aivan liian myöhään. Vaikka Peltonen pedantti onkin niin ei varmasti tuossa kohtaa osannut odottaa noinkin kokeneelta veskalta, ettei ollut ihan kartalla. No jatkossa varmasti sekin tarkastetaan. Toivottavasti keväällä voivat tuollekkin nauraa. Nyt ei naurattanut ja voi vain kuvitella mitä Hovinen miettii.
Ei siellä ainakaan HIFKn osalta ollut jäähyllä ketään. Ja kuusi miestä askissa kokoajan, eli selityskin tuntuu ontuvan nyt.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei siellä ainakaan HIFKn osalta ollut jäähyllä ketään. Ja kuusi miestä askissa kokoajan, eli selityskin tuntuu ontuvan nyt.
Totta, väärä sanavalinta . 6 miestä boxissa.Itse tulkitsin selityksen väärin ( ei selittäjän virhe, täysin minun). Oli se sellainen sekoilu, että pistää itsenikin sekaisin , vaikka katsoin tilanteen uusiksi moneen kertaa . Vanhan miehen sekoilua, pahoittelut. Eli siis Hovinen laski jokatapauksessa väärin ja muilta osin juuri noin, kuten kuvailin.
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ei siellä ainakaan HIFKn osalta ollut jäähyllä ketään. Ja kuusi miestä askissa kokoajan, eli selityskin tuntuu ontuvan nyt.
Todellisuudessa mitään kysymystä ei ole kysytty. Uskomatonta että jotkut kirjoittajat haluavat antaa itsestään kuvan keskustelupalstalla olevansa jossakin sisäpiirissä ja omaavansa tietoja sisältä. Varmasti hauskaa elää tälläisessä todellisuudessa, mutta jatkuva joko ohimennen vihjailu, tai "kysynpä tuota kun kerkiän joukkueelta" antaa vain aika nolon vaikutelman. Kukaan oikeasti sisäpiirissä oleva, tai tietoja omaava henkilö ei kirjoittele keskustelupalstalla vihjaillen omaavansa tietoa.
 
Viimeksi muokattu:

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Ville vielä otti tuon omalle vastuulle pressissä. En tiedä miksi Ville niin tekisi jossei olisi ollut hänen syy, etenkin kun Ville toi itse asian esiin eikä sitä edes kysytty.
Ville ei selittele koskaan eikä koskaan ole selitellyt. Siksi arvostakin häntä . Ottaa vastuun kontolleen tottakai päävalmentajana. Ei tietenkään nimeäisi pelaajaa. Joku toinen tekee niin , muttei Ville. Sanoihan hän pressissä , joukkueena voitetaan ja joukkueena hävitään . Eli ei lähdetä syyttelemään ketään yksilönä, vaikka jotkut senkin tekevät.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todellisuudessa mitään kysymystä ei ole kysytty. Uskomatonta että jotkut kirjoittajat haluavat antaa itsestään kuvan keskustelupalstalla olevansa jossakin sisäpiirissä ja omaavansa tietoja sisältä. Varmasti hauskaa elää tälläisessä todellisuudessa, mutta jatkuva joko ohimennen vihjailu, tai "kysynpä tuota kun kerkiän" joukkueelta antaa vain aika nolon vaikutelman. Kukaan oikeasti sisäpiirissä oleva, tai tietoja omaava henkilö ei kirjoittele keskustelupalstalla vihjaillen omaavansa tietoa.
Se on sinun tulkintasi. Enkä viitsi taas sinun kanssa aiheesta vääntää. Sanon vaan, ettei minulla ole mitään tarvetta täällä todistella lähteitäni tai niiden alkuperää . Kerron tietoni ja keskustelen aiheesta. Kirjoitin itse tuossa edellä virheellisesti minulle kerrotun. Itse siis järkeilin lauseen siellä oli jo ÄIJÄ BOXISSA, että äijä olis ollut jäähyllä !
En ymmärrä miten niin typerästi sen käänsin , kuten jo sanoin katsoin tilanteen useampaan kertaan. Äijä siis oli jo jäällä ( ei jäähyllä, kuten aluksi sekoilin selityksessäni)ja Hovinen ei ollut ymmärtänyt/ laskenut / tajunnut ja hyppäsi jäälle . Jolloin koko vaihtoaitio huusi perään, että pois sieltä … sitten tuli ne jäähyt . Kirjoitin vielä, että aiheesta ( vaihtovirhe)keskustellaan paljon, että onko vastuu pelaajan vaiko peluuttajan. Mielestäni molempien. Kokeneelle pelaajallekkin noita sattuu.Pointtina kuitenkin typerryttävä sekoilu jolle toivottavasti voimme nauraa keväällä.
 
Viimeksi muokattu:

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on sinun tulkintasi. Enkä viitsi taas sinun kanssa aiheesta vääntää. Sanon vaan, ettei minulla ole mitään tarvetta täällä todistella lähteitäni tai niiden alkuperää . Kerron tietoni ja keskustelen aiheesta. Kirjoitin itse tuossa edellä virheellisesti minulle kerrotun. Itse siis järkeilin lauseen siellä oli jo ÄIJÄ BOXISSA, että äijä olis ollut jäähyllä !
En ymmärrä miten niin typerästi sen käänsin , kuten jo sanoin katsoin tilanteen useampaan kertaan. Äijä siis oli jo jäällä ja Hovinen ei ollut ymmärtänyt/ laskenut / tajunnut ja hyppäsi jäälle . Jolloin koko vaihtoaitio huusi perään, että pois sieltä … sitten tuli ne jäähyt . Kirjoitin vielä, että aiheesta ( vaihtovirhe)keskustellaan paljon, että onko vastuu pelaajan vaiko peluuttajan. Mielestäni molempien. Kokeneelle pelaajallekkin noita sattuu.Pointtina kuitenkin typerryttävä sekoilu jolle toivottavasti voimme nauraa keväällä.
Ja lisään vielä sinulle arvon sp, etten ole täällä mitään valheellista tietoa, juoruja enkä nimiä viljellyt/ levitellyt. En oikein ymmärrä mihin perustat väitteesi? Kyllähän täällä vapaasti saa keskustella ja toivoisin, että pysyttäisiin aiheessa eikä keskityttäisi kaikkeen epäolennaiseen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todellisuudessa mitään kysymystä ei ole kysytty. Uskomatonta että jotkut kirjoittajat haluavat antaa itsestään kuvan keskustelupalstalla olevansa jossakin sisäpiirissä ja omaavansa tietoja sisältä. Varmasti hauskaa elää tälläisessä todellisuudessa, mutta jatkuva joko ohimennen vihjailu, tai "kysynpä tuota kun kerkiän joukkueelta" antaa vain aika nolon vaikutelman. Kukaan oikeasti sisäpiirissä oleva, tai tietoja omaava henkilö ei kirjoittele keskustelupalstalla vihjaillen omaavansa tietoa.
Oma todellisuutensa se oli Paroni von Münchhausenillakin, joka omiin tarinoihinsa itsekin uskoi. Meitä on täällä moneen lähtöön.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma todellisuutensa se oli Paroni von Münchhausenillakin, joka omiin tarinoihinsa itsekin uskoi. Meitä on täällä moneen lähtöön.
Juuri teidänlaisten kirjoittajien vuoksi itse pysyttelin pitkään poissa palstalta ja päätin osallistua, kun palstatoveri BOL avasi aihetta. Päätin taas osallistua. Ei näemmä olisi kannattanut. Koitetaan keskittyä oikeesti aiheeseen. On täysin epäolennaista onko joku sisäpiirissä vaiko eikö. Emme niitä kuitenkaan täällä voi todistaa tai todentaa. Miksi takerrutaan sellaiseen tai vaikkapa oikeinkirjoitukseen tms. mikäli sisältö ja itse pointti on ymmärrettävissä. En nyt halua provosoida ketään!
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Se on sinun tulkintasi. Enkä viitsi taas sinun kanssa aiheesta vääntää. Sanon vaan, ettei minulla ole mitään tarvetta täällä todistella lähteitäni tai niiden alkuperää . Kerron tietoni ja keskustelen aiheesta. Kirjoitin itse tuossa edellä virheellisesti minulle kerrotun. Itse siis järkeilin lauseen siellä oli jo ÄIJÄ BOXISSA, että äijä olis ollut jäähyllä !
En ymmärrä miten niin typerästi sen käänsin , kuten jo sanoin katsoin tilanteen useampaan kertaan. Äijä siis oli jo jäällä ja Hovinen ei ollut ymmärtänyt/ laskenut / tajunnut ja hyppäsi jäälle . Jolloin koko vaihtoaitio huusi perään, että pois sieltä … sitten tuli ne jäähyt . Kirjoitin vielä, että aiheesta ( vaihtovirhe)keskustellaan paljon, että onko vastuu pelaajan vaiko peluuttajan. Mielestäni molempien. Kokeneelle pelaajallekkin noita sattuu.Pointtina kuitenkin typerryttävä sekoilu jolle toivottavasti voimme nauraa keväällä.
Eli Hovinen ei vain ollut tajunnut ja hyppäsi vahingossa askiin? Huusiko kukaan perään mitään muuta, kiinnostaisi kovasti oliko äänensävy kuitenkin kriittisen kannustava? Hyvä että kertoivat keskustelevan kuitenkin ko. Tilanteen läpi joukkueen kesken. Puhuivatko pelistä mitään muuta?
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Hovinen ei vain ollut tajunnut ja hyppäsi vahingossa askiin? Huusiko kukaan perään mitään muuta, kiinnostaisi kovasti oliko äänensävy kuitenkin kriittisen kannustava? Hyvä että kertoivat keskustelevan kuitenkin ko. Tilanteen läpi joukkueen kesken. Puhuivatko pelistä mitään muuta?
Niinhän ne vaihtovirheet usein tapahtuvat.Voit katsoa tilanteen tallenteelta ja tehdä omat tulkintasi. Kiitos sarkasmista. Jätän tähän , katsotaan tuleeko sinulle jälleen kakkua.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä mitä toverit täällä vääntävät. Pappi lähetettiin maalille valmennuksen merkistä ja tällä kertaa koutseilla ei hoksottimet olleet hereillä ja liikaa pelaajia jäällä. Mitä vitun sisäpiirin tietoa tai "kuka käskee", "supi sitä supi tätä". Virhe mikä virhe. Ajoitus tälle kardinaaliselle munaukselle oli vain totuttuun tapaan aivan järkyttävä. Mielestäni sopiva kirsikka kakun päälle tohon matsiin.
Lähetyksestä voi myös katsoa parin kymmenen sekunnin lähikuvan Lehterästä tuon virheen jälkeen. Siinä ilme ja kehonkieli kertoo kyllä mistä tuo virhe johtui.

Peltonen sanoi myös pressissä, että jengin yhteishenkeä pitää parantaa viikon tauon aikana. Lehterä pääsee avaamaan taas lompakkoa.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä mitä toverit täällä vääntävät. Pappi lähetettiin maalille valmennuksen merkistä ja tällä kertaa koutseilla ei hoksottimet olleet hereillä ja liikaa pelaajia jäällä. Mitä vitun sisäpiirin tietoa tai "kuka käskee", "supi sitä supi tätä". Virhe mikä virhe. Ajoitus tälle kardinaaliselle munaukselle oli vain totuttuun tapaan aivan järkyttävä. Mielestäni sopiva kirsikka kakun päälle tohon matsiin.
Lähetyksestä voi myös katsoa parin kymmenen sekunnin lähikuvan Lehterästä tuon virheen jälkeen. Siinä ilme ja kehonkieli kertoo kyllä mistä tuo virhe johtui.

Peltonen sanoi myös pressissä, että jengin yhteishenkeä pitää parantaa viikon tauon aikana. Lehterä pääsee avaamaan taas lompakkoa.
Ei ollut tarkoitus aiheuttaa vääntöä , mutta itseäni kiinnosti aidosti oliko virhe Hovisen vaiko Peltosen . Loppupeleissä ei sen väliä kenen syy. Virhe mikä virhe. Oikeassa olet!
Minulle kuitenkin kerrottiin tilanne miten se meni ja kuulemma Hovisen pikkiin menee . Oliko sitten huonoa kommunikointia on toinen juttu. Sen halusin kertoa, kun täällä sitä pohdittiin. Ja itse huomasin myös Lehterän ilmeen!
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä mitä toverit täällä vääntävät. Pappi lähetettiin maalille valmennuksen merkistä ja tällä kertaa koutseilla ei hoksottimet olleet hereillä ja liikaa pelaajia jäällä. Mitä vitun sisäpiirin tietoa tai "kuka käskee", "supi sitä supi tätä". Virhe mikä virhe. Ajoitus tälle kardinaaliselle munaukselle oli vain totuttuun tapaan aivan järkyttävä. Mielestäni sopiva kirsikka kakun päälle tohon matsiin
Lähetyksessä myös näkyy että Pappi on pidemmän ajan passissa siellä luukulla valmiina hyppäämään takaisin maalille, eli kyllä sieltä on käsky tullut jostain että palaa maalille vaihdon yhteydessä, ja sitten tuo viesti ei vain saavuttanut vaihtavia pelaajia.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähetyksessä myös näkyy että Pappi on pidemmän ajan passissa siellä luukulla valmiina hyppäämään takaisin maalille, eli kyllä sieltä on käsky tullut jostain että palaa maalille vaihdon yhteydessä, ja sitten tuo viesti ei vain saavuttanut vaihtavia pelaajia.
Näinkin on, mutta hyppäsi liian aikaisin kehiin. Siksi vaihtopenkki koitti heti huutaa, takaisin. Kommunikaatio katkos anaway.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kuulu nyt tähän ketjuun , mutta laitan sen tänne. Siellä oli ollut pientä häikkää koppikäytävällä. Järjestyshäiriöitä. Oli päässyt ulkopuolisia häiriköimään. Ihmettelen noinkin modernissa hallissa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Oma todellisuutensa se oli Paroni von Münchhausenillakin, joka omiin tarinoihinsa itsekin uskoi. Meitä on täällä moneen lähtöön.
Olisipa suorastaan ihanaa ja mahtavaa nähdä sinulta edes kerran viesti, jossa ei ole vittuilua. Yli 20 vuotta on tainnut mennä ilman tätä yllätystä.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinkin on, mutta hyppäsi liian aikaisin kehiin.
No lähetyksen perusteella ei kyllä mitenkään saa tällaistä narratiivia aikaiseksi.

Hovinen on valmiina hyppäämään sisään, vanha kentällinen tulee vaihtoon, jolloin myös Hovinen hyppää takaisin maalille. Selvästi tässä vaiheessa piti toteuttaa se vaihdos siten että kuudetta pelaaja ei vaihda kukaan vaan Hovinen palaa maalille, mutta juuri sen Villen myöntämän huonon kommunikaation myötä kuudes pelaaja hyppää virheellisesti boksiin.

Komarov & Nättinen ovat ne jotka tässä vaihdon yhteydessä hyppää sisään, joten jommankumman näistä olisi kuulunut jäädä penkille mutta viesti ei mennyt perille asti.

Kyllä minä aika vahvasti uskon että tässä kävi juuri niin kuin Ville myönsi pressissä, hänen oma "smart ass" idea ja huono kommunikaatio aiheutti tämän, ei mikään Hovisen aivopieru.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No lähetyksen perusteella ei kyllä mitenkään saa tällaistä narratiivia aikaiseksi.

Hovinen on valmiina hyppäämään sisään, vanha kentällinen tulee vaihtoon, jolloin myös Hovinen hyppää takaisin maalille. Selvästi tässä vaiheessa piti toteuttaa se vaihdos siten että kuudetta pelaaja ei vaihda kukaan vaan Hovinen palaa maalille, mutta juuri sen Villen myöntämän huonon kommunikaation myötä kuudes pelaaja hyppää virheellisesti boksiin.

Komarov & Nättinen ovat ne jotka tässä vaihdon yhteydessä hyppää sisään, joten jommankumman näistä olisi kuulunut jäädä penkille mutta viesti ei mennyt perille asti.

Kyllä minä aika vahvasti uskon että tässä kävi juuri niin kuin Ville myönsi pressissä, hänen oma "smart ass" idea ja huono kommunikaatio aiheutti tämän, ei mikään Hovisen aivopieru.
Ainakin kommunikaatiokatkos. En toisaalta ymmärrä miksi sanoisivat muuta, mutta antaa olla.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On täysin epäolennaista onko joku sisäpiirissä vaiko eikö. Emme niitä kuitenkaan täällä voi todistaa tai todentaa. Miksi takerrutaan sellaiseen tai vaikkapa oikeinkirjoitukseen tms. mikäli sisältö ja itse pointti on ymmärrettävissä.
Tästä ensimmäisestä lauseestasi olen samaa mieltä. Kuitenkin sinä itse olet antanut ymmärtää olevasi lähellä joukkuetta, josta ammennat tarinasi. Sinulla on myös kova tarve pönkittää juttujesi uskottavuutta sillä että olet lähellä joukkueen toimintaa. Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä keräätkö itse vai kaverisi kiekkoja harjoituksissa, kun hehkutat Peltosta ja hänen valmennustiimiään. Sillä on merkitystä ettet lisää värikynää niihin juttuihin ja kuvittele että ne menee läpi, koska annat ymmärtää niiden tulevan joukkueen sisältä. Eivät mene niin kuin olet huomannut ja reagoinut siihen uhriutumalla. Suuri osa meistä muodostaa käsityksen valmennuksen toimivuudesta seuraamalla otteluita ja mitä siellä kaukalossa tapahtuu. Ne kertoo missä mennään, ei siihen tarvita mitään propagandaa seuran sisältä tai kenenkään tulla kertomaan miten kannatetaan oikein.

Mitä tulee kirjoitusvirheisiisi, niin ne vaikuttaa viestien luettavuuteen. Tästä on myös mainittu Jatkoajan säännöissä -> kohdassa kolme.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisipa suorastaan ihanaa ja mahtavaa nähdä sinulta edes kerran viesti, jossa ei ole vittuilua. Yli 20 vuotta on tainnut mennä ilman tätä yllätystä.
Tämähän ei pidä paikkaansa. Jos pitäisi, olisin lentänyt täältä aikaa sitten ulos.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä ensimmäisestä lauseestasi olen samaa mieltä. Kuitenkin sinä itse olet antanut ymmärtää olevasi lähellä joukkuetta, josta ammennat tarinasi. Sinulla on myös kova tarve pönkittää juttujesi uskottavuutta sillä että olet lähellä joukkueen toimintaa. Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä keräätkö itse vai kaverisi kiekkoja harjoituksissa, kun hehkutat Peltosta ja hänen valmennustiimiään. Sillä on merkitystä ettet lisää värikynää niihin juttuihin ja kuvittele että ne menee läpi, koska annat ymmärtää niiden tulevan joukkueen sisältä. Eivät mene niin kuin olet huomannut ja reagoinut siihen uhriutumalla. Suuri osa meistä muodostaa käsityksen valmennuksen toimivuudesta seuraamalla otteluita ja mitä siellä kaukalossa tapahtuu. Ne kertoo missä mennään, ei siihen tarvita mitään propagandaa seuran sisältä tai kenenkään tulla kertomaan miten kannatetaan oikein.

Mitä tulee kirjoitusvirheisiisi, niin ne vaikuttaa viestien luettavuuteen. Tästä on myös mainittu Jatkoajan säännöissä -> kohdassa kolme.
Kerroin jo silmävammastani ja olen siitä myös säännöistä vastaavalla kertonut, joten virheitä tulee ja menee. Ja se on sinun tulkintasi, että koitan pönkittää jotakin. Ei pidä paikkansa. Minun ei tarvitse. Kerron omista kokemuksistani en sinun kokemuksista. Jos sinulla on noin kieroutunut ajattelutapa se on sinun ongelmasi ei minun. Sinähän itse kerroit ensimmäisessä kommentissasi jutelleesi maalivahti peluutuksesta jonkun vaikuttajan kanssa tms eli pönkitit tarinaasi , kuten itse tarinoit. Ja sitähän se on, koska se asia( peluutus) ei pidä paikkansa. Omalta osaltani tämä oli tässä sinun osalta. Tack och hej!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerroin jo silmävammastani ja olen siitä myös säännöistä vastaavalla kertonut, joten virheitä tulee ja menee.
Tämä silmävamma oli mennyt itseltä ohi. Pahoittelut siitä ja onneksi säilytit näkösi. Tarkoitan tuota siis ihan vilpittömästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös