Ville Peltonen – HIFK:n päävalmentaja

  • 601 062
  • 4 445

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkoista saivartelua jonkun vertauskuvan oikeellisuudesta. Kaikki varmaan kuitenkin ymmärsi pointin, että ei heikkoja peliesityksiä voi perustella sillä, että riittää kun ollaan kerran vuodessa iskussa. Nyt pelataan niistä pisteistä, että ei tarvitse heti pudotuspelien kärkeen lähteä mestarisuosikkia vastaan. Ja kyllä mun mielestä tällä budjetilla ja jengillä voi odottaa päävalmentajan kolmannella kaudella tulosta jo heti matsista numero yksi alkaen.

Ja tämä näin yleisesti ottaen. Pisteiden valossa HIFK on vetänyt ihan ok-tasolla suhteessa siihen mitä pitääkin odottaa, joten sen puoleen yksittäiseen matsiin ei kannata liiaksi takertua.

Mutta onhan osasta IFK-faneja tullut tässä menestymättömyyden myötä oikeita mestariselittelijöitä (hyvä että edes jossain asiassa voi käyttää tuota sanaa). Vain Helsinkiin osunut korona, huono tuuri, vastustaja tsemppaa epäreilusti meitä vastaan, paska jää (vain IFK:n pelaajien alla), "ei valmentaja niitä maaleja voi käydä tekemässä"... Vain mielikuvitus on näissä rajana. Koskaan ei ole siitä kiinni, että oltaisiin vaan yksinkertaisesti huonompia kuin vastustaja. Ei vaikka tulisi sarjajumbolta selkään kotimatsissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Mutta onhan osasta IFK-faneja tullut tässä menestymättömyyden myötä oikeita mestariselittelijöitä (hyvä että edes jossain asiassa voi käyttää tuota sanaa). Vain Helsinkiin osunut korona, huono tuuri, vastustaja tsemppaa epäreilusti meitä vastaan, paska jää (vain IFK:n pelaajien alla), "ei valmentaja niitä maaleja voi käydä tekemässä"... Vain mielikuvitus on näissä rajana. Koskaan ei ole siitä kiinni, että oltaisiin vaan yksinkertaisesti huonompia kuin vastustaja. Ei vaikka tulisi sarjajumbolta selkään kotimatsissa.
naulan kantaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Ja kyllä mun mielestä tällä budjetilla ja jengillä voi odottaa päävalmentajan kolmannella kaudella tulosta jo heti matsista numero yksi alkaen.
Tähänkin piti tarttua. Mielestäni on epäreilua että Grönborg tulee Tapparaan ja alkaa menestymään samantien. Eikö svedupetteri tiedä että täällä saa menestyä vasta kolmannella kaudella (neljännellä mitä Villeen tulee) ja pelin pitää poikkeuksetta olla paskaa syyskaudella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tähänkin piti tarttua. Mielestäni on epäreilua että Grönborg tulee Tapparaan ja alkaa menestymään samantien. Eikö svedupetteri tiedä että täällä saa menestyä vasta kolmannella kaudella (neljännellä mitä Villeen tulee) ja pelin pitää poikkeuksetta olla paskaa syyskaudella.

Grönborgin menestymien voidaan arvioida sitten kauden päätteeksi. Tässä on kuherruskuukausi menossa vielä toistaiseksi. Ja tipahtihan se jo CHL:stäkin.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Grönborgin menestymien voidaan arvioida sitten kauden päätteeksi. Tässä on kuherruskuukausi menossa vielä toistaiseksi. Ja tipahtihan se jo CHL:stäkin.
Tykkään itsekin tuollaisista kuherruskuukausista. Voitaisko tilata meillekin sellainen edes jonkun valmentajan mukana. Tiedä vaikka johtaisi pitkään rakkausliittoon.

Edit. Koska muuten meillä on luvallista käydä tuota arviointia valmentajan edesottamuksista? Neljännen vuoden päätteeksi?
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Haisee vahvasti siltä, että siinä vedettiin Sildenafil kuuri, mutta lääkäri ei suostunut kirjoittamaan uutta.
Todennäköisesti näin. Ja juuri ennen tuota putkea jengi veti naamat siellä Sveitsissä korkeanpaikanleirissä. Pienistä asioista sitä voi saada hyvä boostin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo ei ollut mitään vittuilua vaan sanoin niin kuin asia on. Ne lokakuun pisteet, kun tuppaa olemaan yhtä arvokkaita kuin keväänkin ja turhan usein HIFK on lähtenyt sinne takamatkalta, joka näkynyt menestyksessä.
Ja ilmeisesti meistä kahdesta se olen minä joka elää tässä hetkessä ja sinä jossain tulevassa, kun vähättelet joukkueen syksyn osaamista.

Sinä siis kirjoitit näin, boldaus oma:

Se ei yllätä, että sinä sanot noin mutta onhan tuo juuri sitä HIFK-jargonia kun otetaan kuokkaan syksyn peleissä. Sitten taas kirotaan keväällä, kun välierissä tulee tapparat vastaan ja hävitään ne pystyyn.

Jos et tarkoittanut boldattua kohtaa vittuiluksi, niin kannattaa tsekata vähän omaa kommunikointia. Minä otin sen vittuiluna, koska kommenttisi sävy mun lainaukseeni ei ollut ensimmäinen laatuaan. Eikä siinä mitään, ei sun tarvitse mun kirjoituksistani pitää ja voit ihan rauhassa pitää näkemyksiäni hattaralla kuorrutettuina. Mutta niihin voi ehkä reagoida eri tavalla, jos tarkoitus ei ole vittuilla.

Ihan no brainer, että kaikkien pelien pisteet ovat ihan yhtä tärkeitä keväällä. Ja olet ihan oikeassa siinäkin, että HIFK on lähtenyt takamatkalta ja menettänyt lukemattomina aiempina vuosina aivan liikaa pinnoja nimenomaan alkukaudesta. Tämä on ihan fakta. Niille nyt vain ei enää voi mitään, joten pitäiskö päästää menneestä irti? Sekin on fakta, että tämä oli nyt peräti toinen kerta tällä kaudella, kun joukkue jäi kokonaan ilman pisteitä. Milloin viimeksi? Mä en ainakaan ulkomuistista pysty heittämään toista vastaavaa vuotta. Muistan kyllä lukemattoman määrän pelejä, missä kenttätapahtumia on hallittu 100-0, mutta niistä palkintona on ollut nolla pistettä.

Ihan turha mennä asioiden edelle ja miettiä määräänsä enemmän, mikä merkitys on milläkin voitolla on keväällä. Se on monimutkainen yhtälö ja moni asia on lopullisen sijoituksen suhteen myös täysin muiden käsissä. Ei olisi, jos voitettaisiin kaikki pelit, mutta sellaisen odottaminen ei ole realistista. Tässä vaiheessa ei tiedetä edes sitä, päästäänkö sinne välieriin. Tai pääseekö edes Tappara.

Eilen Villestä näki ihan selvästi pelin aikana penkin takana, ettei todellakaan ollut tyytyväinen joukkueen peliesityksiin. Mutta tyytyväisen ja tyytymättömän Villen habituksen ero on melko pieni, parhaiten sen näkee kulmakarvoista. Ville vastuuttaa pelaajia paljon ja joskus paras oppi on katsoa tulostaululle. Piti ainakin eilen joukkueen aika nöyränä, kun tilanne oli 4-0 Ässille.

Mulla maltti riittää niin kauan, kun joukkue on valmentajan näpeissä. Ja tämä joukkue on.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Ihan vakava kysymys. Kuinka monta kertaa Ville on ottanut aikalisän? Eilen itse olisin valmentajana varmaan pyytänyt aikalisän tuon 2-0 jälkeen. Tuntuu vain sille että Ville ei uskalla/osaa reagoida silloin kun olisi paikka/tilaisuus.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ihan vakava kysymys. Kuinka monta kertaa Ville on ottanut aikalisän? Eilen itse olisin valmentajana varmaan pyytänyt aikalisän tuon 2-0 jälkeen. Tuntuu vain sille että Ville ei uskalla/osaa reagoida silloin kun olisi paikka/tilaisuus.

Oliko siihen todellista tarvetta? Oliko IFK ollut kanveesissa ottelun alun vai mitä sillä oltaisiin tavoiteltu? Ehkä Peltonen näkee aikalisän merkityksen hyvin eri lailla kuin tämä palsta. Veikkaan, että osaa reagoida asioihin tarvittaessa omalla tavallaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikalisän vaikuttavuus lienee lähellä nollaa ennen loppuhetkiä. Silti se on se ainoa keino, joka valmentajalla on pelin livetessä käsistä (maalivahdin hitaan vaihdon ja penavopatmyllyn lisäksi). Tänään en nähnyt tarvetta aikalisän, mutta kyllä VP voisi lisätä reagoimistaan hänen varmasti analysoimistaan tilastoista huolimatta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vakava kysymys. Kuinka monta kertaa Ville on ottanut aikalisän? Eilen itse olisin valmentajana varmaan pyytänyt aikalisän tuon 2-0 jälkeen. Tuntuu vain sille että Ville ei uskalla/osaa reagoida silloin kun olisi paikka/tilaisuus.

Ottihan hän eilenkin. Ja veskarikin vaihtui ja lopussa otettiin vielä veskari poiskin.
Ihan yleisesti mä sanoisin, että kun on yksi aikalisä ja jokaisessa ottelussa on yhteensä 6 mainoskatkoa ja eräkin loppuu joskus ja päästään koppiin sauhuamaan, aikalisä on todella arvokas. Valmennus on pelaajien keskellä koko pelin ja aistii ja kuulee pelaajien fiilikset. Joskus voi olla hyvä hetki herätellä pelaajia kesken pelin, jos valmennus aistii, että siihen on tarvetta. Mutta yleensä ei oikeasti ole. Jos koutsit aistii, että pelaajat ovat zonessa, vaikka tulos on mitä on, se aikalisä kannattaa niihin hetkiin, kun siitä voi oikeasti olla jotain todellista hyötyä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Semmoinen sieltä sitten.

Ainakin imua Peltosen jengiin ollut. En vaan osaa edes hahmottaa tämmöistä jatkumoa tässä seurassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Kaksijakoiset fiilikset tästä. Jotain huhuja kuulin jo kesällä, että jatkosopimus olisi jo tehty. Ehkä nyt hyvässä tuloskunnossa oli vain paras aika julkaista se.

Toukokuussa tätä sopimusta ylistetään tai manataan alimpaan helvettiin. Antaa tulosten näyttää ja ei katsella niiden taakse.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kyllä tämä uutinen hyvältä tuntuu, vaikka toisinaan olen Peltosta arvostellutkin. Jatkuvuudesta ei ainakaan jää mikään kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös