Ville Peltonen – HIFK:n päävalmentaja

  • 591 196
  • 4 397

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Villelle mestaruus olisi
-pronssi
-runkkarin 4. sija
-eka voitto kautta aikojen Nokia-areenalla kolmen kauden yrittämisen jälkeen

Yhtäkään noista ei vielä ole.

Ja tuollaiset "mestaruudet" kuulostaa Saipan tavoitteilta, ei suurseura HIFK:n häpeälliseltä ja käsittämättömältä rypemiseltä miljardimiehistön kanssa. Vuodesta toiseen.

Ei mul muuta.
Materiaalissa on ongelmansa. Joukkue on hieman yli-ikäinen, verkkainen liikkeeltään eikä alakerrassa ole tarpeeksi kiekollista taitoa. Silti laadullinen kuilu valmennusjohdon sekä pelaajamateriaalin välillä on aivan massiivinen. Tämä kausi on alleviivannut karmealla tavalla, että IFK ei tule Ville Peltosen johdolla saavuttamaan minkäänlaista menestystä.

Pahoin pelkään myös, että hyvä flow katsojamäärissä ei kestä ensi kaudella jos asiaan ei reagoida. Eiväthän ihmiset loputtomiin suostu maksamaan siitä, että pääsevät todistamaan illasta toiseen tällaista päämäärätöntä paskaa. IFK on sen kokoluokan seura, että täällä pitäisi olla aidosti meritoitunut valmentaja joka helvetin kaudella. Se on viimeinen paikka missä pitää säästää.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Onneksi tätä on vain kaksi vuotta jäljellä. Kolme jo takana, joten voiton puolella ollaan. Pikkasen kuitenkin harmittaa, että koko homma voisi olla ohi jo ensi viikolla, ellei IFK suuressa viisaudessaan olisi antanut Peltoselle kahden vuoden jatkosopparia.
Tämä Peltosen erikoinen kahden vuoden valmentajajatko olisi kyllä syytä perata tarkemmin läpi, että miksi se ylipäätään tehtiin koska näytöt valmennuksesta eivät sitä millään lailla puoltaneet. Jotain kummallista seurakulissien takana on ollut koska kukaan vastuullisen kokenut toimitus- tai urheilutoimenjohtaja ei olisi ikinä Peltosen näytöillä antanut hänelle jatkolappua.

Peltosen 2 vuoden jatkolappuun valmentajana ei riitä, että on ollut pelaajana seura- ja maajoukkuelegenda vaan pitäisi olla niitä tuoreita tuloksellisia valmennusnäyttöjä, mutta kun niitä ei vaan ole, ei Keski-Euroopan keikalta kuten ei HIFK:sta kolmantena vuotena.

Jos Peltonen olisi oikeasti hyvä valmentaja, niin se olisi kyllä näkynyt viimeistään tänään näiden valmennusvuosien jälkeen Pelicansia vastaan, jossa pelissä Niemelä lopulta vei Peltosta 100-0 hyvin motivoituneella pelaajistolla, fiksulla pelikirjalla ja oivaltavalla peluuttamisella. HIFK:n materiaali olisi riittänyt hyvin voittoon, mutta Peltosen kummallinen "möyrimiskiekko" tuli kaukaa perästä Niemelän taktisesti sulavan kypsää ja tehokasta peliä.

Tätä taustaa vasten Peltosen kahden vuoden jatkosoppari on hyvin hyvin outo ratkaisu.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Eiliseksi Villen kakkonen Hölö teki suunnitelman: Tyrväinen pimentää Lehterän joka tilanteessa,
sääntöjen rajamailla.
Ville ei löytänyt mitään lääkettä tähän.
 

VSP73

Jäsen
Eiliseksi Villen kakkonen Hölö teki suunnitelman: Tyrväinen pimentää Lehterän joka tilanteessa,
sääntöjen rajamailla.
Ville ei löytänyt mitään lääkettä tähän.
Juuri näin. Ja ettei jää mitään epäselvää, AT teki vielä kaksi kaunista maalia.

Lääkkeitä voi silti vielä löytyä. Jatkoon vaaditaan kuulemma neljä (4) voittoa. Toisella joukkueella on nyt yksi (1).
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tosiaankin kannatan sitä, että kun on päätetty VPllä jatkaa niin hänelle palkataan ensi kaudeksi ns. apulaiseksi Nokka, joka sitten toivottavasti saisi jotain rotia tuohon touhuun ja olisi oikeasti ns. kakkos päävalmentaja. Mutta taisi joku jo tietääkin täällä joskus ettei Nokkaa saa enää rahallakaan IFKn penkin taakse.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Eiliseksi Villen kakkonen Hölö teki suunnitelman: Tyrväinen pimentää Lehterän joka tilanteessa,
sääntöjen rajamailla.
Ville ei löytänyt mitään lääkettä tähän.
Tämä on miksi olisi kiva menestyä runkosarjassa paremmin. Kotietu on erittäin tärkeä keväällä. Pääset kotijoukkueena laittaa viimeisenä ketjun jäälle.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Villelle mestaruus olisi
-pronssi
-runkkarin 4. sija
-eka voitto kautta aikojen Nokia-areenalla kolmen kauden yrittämisen jälkeen

Yhtäkään noista ei vielä ole.

Ja tuollaiset "mestaruudet" kuulostaa Saipan tavoitteilta, ei suurseura HIFK:n häpeälliseltä ja käsittämättömältä rypemiseltä miljardimiehistön kanssa. Vuodesta toiseen.

Ei mul muuta.

Niin vielä kun ottaa huomioon sen asian, että siellä Nokia-areenalla pelaa tosiaan kaksi jengiä ja kumpaakaan näitä vastaan IFK ei ole vielä(kään) onnistunut sitä voittoa vaan hakemaan.

Mutta tosiaan kaikki nämä mainitsemasi jutut olisivatkin niitä Villen "mestaruuksia", jos joku näistä edes tulisi hänen valmennuskauden aikanaan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tämä on miksi olisi kiva menestyä runkosarjassa paremmin. Kotietu on erittäin tärkeä keväällä. Pääset kotijoukkueena laittaa viimeisenä ketjun jäälle.
Ja olisi helpompi ja valmiiksi väsyneempi vastustajakin näin ensimmäisellä kierroksella, jos oltaisiin siellä top2:ssa. Juu, ja kaikki vastustajat täytyy voittaa, mikäli haluaa voittaa mestaruuden, mutta sekin on hyvä muistaa, että helpompi tie on kuitenkin aina helpompi tie ja lisää todennäköisyyksiä menestykseen. Yllättävän moni täälläkin väheksyy runkosarjan menestystä, kun ne tosipelit ovat vasta keväällä, mutta fakta on, että se mestari on yleensä ollut hyvä koko kauden ja korkealla runkosarjassa. Nyt HIFK on jälleen kerran siinä tilanteessa, että yritetään rimpuilla mukana puolivälierissä ja toivotaan parasta sekä ihmeen tapahtuvan.

Valmennushan meillä häviää selkeästi Pelsujen vastaavalle ja ei tämä meidän raskasjalkainen rosterikaan ole mitenkään pudotuspeleihin luotu, vaikka kuinka on sitä kokemusta joukkueeseen haalittukin. Mä veikkaan HIFK:n tippuvan kahdessa seuraavassa matsissa lahelaisten kyydistä, kun nyt pelataan kolme peliä neljässä päivässä ja se ero alkaa väistämättä näkyä meidän tappioksi.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Lääkkeitä voi silti vielä löytyä. Jatkoon vaaditaan kuulemma neljä (4) voittoa. Toisella joukkueella on nyt yksi (1).
Jäädään odottelemaan lääkitystä. Kaikki voi varmasti muuttua kuin nappia painamalla. Kuten piti toki jo muuttua edelliseen peliin kokeneiden herrojen näyttäessä esimerkkiä siitä, kuinka sytytään kevään peleihin.
 

Defender

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten piti toki jo muuttua edelliseen peliin kokeneiden herrojen näyttäessä esimerkkiä siitä, kuinka sytytään kevään peleihin.
Keiden kokeneiden herrojen piti syttyä vielä runkosarjaa kovempaan lentoon? Esim. Lehterä teki runkosarjassa 56 pistettä, mikä oli vain pisteen vähemmän, kuin edellisellä kaudella Tapparassa. Eka peli oli konkariosastolta huono, mutta en minä ihan vielä synkkyyteen vaipuisi. HIFK on osoittanut, että se on sarjan parhaita joukkueita, kun pelaa tasollaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Keiden kokeneiden herrojen piti syttyä vielä runkosarjaa kovempaan lentoon? Esim. Lehterä teki runkosarjassa 56 pistettä, mikä oli vain pisteen vähemmän, kuin edellisellä kaudella Tapparassa. Eka peli oli konkariosastolta huono, mutta en minä ihan vielä synkkyyteen vaipuisi. HIFK on osoittanut, että se on sarjan parhaita joukkueita, kun pelaa tasollaan.
En arvannut, että tätä pitää lähteä tarkentamaan, mutta siis pelasiko mielestäsi eilen osasto Lehterä-Komarov-Lindbohm-Pakarinen sillä intensiteetillä ja nälällä, että nyt pitää ottaa neljä voittoa viimeistään seuraavaan seitsemään peliin ja mielellään eka heti alta pois vieraissa?
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä toitotetaan, että parhaimmillaan IFK on sarjan paras jengi. Valitettavasti näitä esityksiä on nähty tällä kaudella 61 pelin aikana yhden käden sormilla laskettava määrä. Nyt niitä pitäisi nähdä 12 kertaa 20 pelin aikana. Toivottavasti tälläinen ihme tapahtuu, mutta ymmärrettävästi luotto ei ole kauhean kova.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Sitä toitotetaan, että parhaimmillaan IFK on sarjan paras jengi. Valitettavasti näitä esityksiä on nähty tällä kaudella 61 pelin aikana yhden käden sormilla laskettava määrä. Nyt niitä pitäisi nähdä 12 kertaa 20 pelin aikana. Toivottavasti tälläinen ihme tapahtuu, mutta ymmärrettävästi luotto ei ole kauhean kova.
Tämä. Runkosarja oli niin vituttavaa katsottavaa, että TV meinasi lentää ikkunasta monta kertaa harkitsin naisten moukarin heiluttelua omille kasseille(miesten moukaria en jaksa nostaa). Ei voi olla, että pelataan 60 pelin runkosarja pääasiassa päin vittua tai jos ei, peli on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta todella tylsää, huonoa ja tunteetonta kiekkoa. Sen jälkeen käännetään muka katkaisijasta pudotuspelivaihde päälle. Ei käännetä. Sitä ei muutamat siivet ja Härkäne -T-paidat muuta miksikään.

Toistan itseäni: huomenna on näytön paikka. Kestän tappion juuri ja juuri, mutta kentälle täytyy jättää kaikki. Muuten alkaa olla ”Adios ja hyvää kesää” -meininki. Ja tietenkin kaikille kenkää.

Ja muistutuksena kaikille. Mä olen tosi positiivinen kannattaja. Siitä olen ylpeä itsestäni, etten lähtenyt eilen iltana haastamaan nimimerkki Saatananjäätävän lapsellista lällättelyä. Ymmärrän hyvin, että kiukuttaa. Niin muitakin.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ja muistutuksena kaikille. Mä olen tosi positiivinen kannattaja. Siitä olen ylpeä itsestäni, etten lähtenyt eilen iltana haastamaan nimimerkki Saatananjäätävän lapsellista lällättelyä. Ymmärrän hyvin, että kiukuttaa. Niin muitakin.
Kiitokset "shout outista".

Selvennetään nyt omaakin lähestymiskulmaa sen verran, että en ole mikään negatiivinen kannataja, vaan enemmänkin hetkessä eläjä, carpe diem. Jos summataan yhteen Peltosen ajanjakson positiivisia fiiliksiä herättäneet tapahtumat, niin ne ovat aika vähissä. Yksittäisten hyvien hetkien jälkeen olen toki muiden mukana antanut posia, mutta liikaa syitä näille ei ole tullut.

Ehkä muutkin huomaa minussa positiivisemman kannattajan sitten kun siihen on aihetta. Salmelaisen dynastian aikana kurssi vaan on ollut lievässä laskusuhdanteessa.

En mä naureskele omasta mielestäni paskoille läpille stand up -keikoillakaan vaan sen takia, jos se on joidenkin toisten mielestä nauruhermoja koettelevaa. Mutta jos ne läpät sitten osuu ja uppoo, niin olen valmis repeämään räkäiseen röhönauruun.

Mikä mua vaivaa? En tiedä kumpi olis pahempi, se että jengi ei sytytä katsomossa kekkuloimaan, vai se ettei vaimo sytytä sängyssä ilakoimaan? Tämä siis hypoteettinen kysymys.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Kiitokset "shout outista".

Selvennetään nyt omaakin lähestymiskulmaa sen verran, että en ole mikään negatiivinen kannataja, vaan enemmänkin hetkessä eläjä, carpe diem. Jos summataan yhteen Peltosen ajanjakson positiivisia fiiliksiä herättäneet tapahtumat, niin ne ovat aika vähissä. Yksittäisten hyvien hetkien jälkeen olen toki muiden mukana antanut posia, mutta liikaa syitä näille ei ole tullut.

Ehkä muutkin huomaa minussa positiivisemman kannattajan sitten kun siihen on aihetta. Salmelaisen dynastian aikana kurssi vaan on ollut lievässä laskusuhdanteessa.

En mä naureskele omasta mielestäni paskoille läpille stand up -keikoillakaan vaan sen takia, jos se on joidenkin toisten mielestä nauruhermoja koettelevaa. Mutta jos ne läpät sitten osuu ja uppoo, niin olen valmis repeämään räkäiseen röhönauruun.

Mikä mua vaivaa? En tiedä kumpi olis pahempi, se että jengi ei sytytä katsomossa kekkuloimaan, vai se ettei vaimo sytytä sängyssä ilakoimaan? Tämä siis hypoteettinen kysymys.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei ollut tarkoitus vittuilla ja pahoittelut. Kunhan panin eilen merkille, että kierroksia löytyy.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei ollut tarkoitus vittuilla ja pahoittelut. Kunhan panin eilen merkille, että kierroksia löytyy.
No problem, en ottanut vittuiluna.

Kierrokset tosiaan nousee nopeasti, kun tunteella tätä hengittää. Ja tottakai toivon itsekin että tämä aiheuttaisi pääasiassa vaan niitä positiivisia tunteita ja uskoa parempaan. Mutta näillä korteilla se nyt on pelattava, mitä käteen on jaettu.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
No problem, en ottanut vittuiluna.

Kierrokset tosiaan nousee nopeasti, kun tunteella tätä hengittää. Ja tottakai toivon itsekin että tämä aiheuttaisi pääasiassa vaan niitä positiivisia tunteita ja uskoa parempaan. Mutta näillä korteilla se nyt on pelattava, mitä käteen on jaettu.
Mukava kuulla.

Tällä hetkellä kortit ovat mallia ”Paskat Uno-kortit”. Jospa huomisen jälkeen voisi taas olla paremmilla fiiliksillä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiliseksi Villen kakkonen Hölö teki suunnitelman: Tyrväinen pimentää Lehterän joka tilanteessa,
sääntöjen rajamailla.
Ville ei löytänyt mitään lääkettä tähän.

Millaisia lääkkeitä, joille Ville sanoi "kiitos ei", vierasjoukkueen valmentajalle oli oikein tarjolla?
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Millaisia lääkkeitä, joille Ville sanoi "kiitos ei", vierasjoukkueen valmentajalle oli oikein tarjolla?
Lienee lääkkeet paremmin löydettävissä valmennuksen oppikirjoissa kuin satunnaisella kommentoijalla.
Siis minulla tietenkin...
Mutta jatka vaan Lady, linjasi tunnetaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lienee lääkkeet paremmin löydettävissä valmennuksen oppikirjoissa kuin satunnaisella kommentoijalla.
Siis minulla tietenkin...
Mutta jatka vaan Lady, linjasi tunnetaan.

Eli, vastasit asialliseen kysymykseen vittuilemalla. Asia kunnossa. Ja kiitos, aion kyllä jatkossakin pyytää perusteluja esitettyihin väitteisiin :).

Kai sinulla nyt kuitenkin jonkinlainen käsitys on, kun kerran kirjoitit, että Ville ei löytänyt mitään lääkettä? Oliko tämä mielestäsi jollakin tavalla poikkeuksellinen tilanne? Siis, että tietyn profiilin pelaajat pistetään pelaamaan vastustajan tietyn profiilin pelaajia vastaan. Onko Jori Lehterä ensimmäistä kertaa urallaan tässä tilanteessa? Tapahtuiko kentällä jotain sellaista täysin ennenkuulumatonta, mihin ei Lehterän kokemuksella olisi mitenkään voinut varautua? Ja hän olisi tarvinnut juuri tähän mainitsemaasi asiaan valmennukselta jotain uudenkarheita työkaluja? Mistä tiedät, ettei valmennus Lehterälle tukeaan ja ohjeistuksiaan tarjonnut? Onko mahdollista, että Lehterä ei vain eilen jostain syystä pystynyt toteuttamaan kentällä annettuja ohjeita?

Avainsana on kuitenkin vierasjoukkue. Huomenna Peltosella esikuntineen on ihan erilaiset työkalut käytettävissään, koska pääsevät itse sanomaan viimeisen sanan, mikä meidän kenttä pelaa mitäkin Pelsun kenttää vastaan. Itse kuitenkin odotan, että Jori Lehterän kaltainen kokenut huippupelaaja pystyy ihan itsekin löytämään lääkkeet Tyrväisen tasoista pelaajaa vastaan pelaamiseen ja nimenomaan voitokkaalla tavalla.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Ville sun on pakko löysätä vannetta, ja antaa jätkien pelata vähän vapaammin vaistoilla. Niemelä sai sut ekassa pelissä just sinne minne se sut halusikin, kulmiin pyörimään.

Niemelän siirrolla peli 1-0 Niemelälle.

Enemmän liikettä, enemmän kovuutta, haasta ne niiden maalin edessä, voimaa löytyy riittävästi.

Tai Petofanit syö sut riekaleiks, ne ei anna armoa.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millaisia lääkkeitä, joille Ville sanoi "kiitos ei", vierasjoukkueen valmentajalle oli oikein tarjolla?

Vastaan tähän vaikka kysymys ollut mulle esitettykään. Vaikka niinkin radikaali veto kuin muuttaa kentällisiä tai vaihtaa aloittajaa. Jotain tällaista, reagoida jotenkin. Peltoselle tuntuu olevan vaikeaa muuttaa mitään pelin sisällä. Jori taisi hävitä valtaosan aloituksista Tyrväiselle, sillä vaan mentiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös