Ville Husso HIFK:n maalivahtina

  • 339 673
  • 1 000

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Donskoi oli päättänyt tehdä maalin. Mä ihailen tuollaista. Onko kaiffarilla NHl-diili?

Ei oo ja varauskin on jo rauennut.

Piti muuten Husso torjunnoillaan pelin pitkään tasasena. Oli muutama geimseiveri. Toki vähän pomputteli, mutta kuuluu asiaan nuorella kaverilla. Ja HIFKin pakit pitää maalin edustan aika hyvin, niin ei muista oo niin vaaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Husso pelasi eilen hienon ottelun, esitti tukun tärkeitä pelastuksia varsinkin kolmannessa erässä ja ennen kaikkea vei maalivahtien keskinäisen kamppailun poistuen stadionilta voittajana. Olin vähän yllättynyt, että torjuntoja tuli vain 23, mutta toinen erä oli niin suurta IFK:n painostusta, vaikka Jokerit tekikin erän ainoan maalin. Se oli kyllä niin hieno yksilösuoritus Mosesilta, että hyvä jos brodöörkään olisi saanut sitä kiinni.

Tämän päivän Hesarissa on hieno kommentti Hussolta: "Tämä on ensimmäinen kauteni, ja vähän sivusta olen seurannut, mutta haluaisin vielä joskus pelata Jokereita vastaan. Tsemppiä heille sinne KHL:ään, ja toivottavasti päästään rökittämään niitä vielä joskus.", Husso virnisti

Niin sitä pitää, Ville! :D
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Villeltä kyllä ihan jäätävä peli eilen. Oli itse varmuus, eikä turhia höntyillyt. Pikkasen epäilin, miten onnistuu, kun vähän ailahtelevaa on viime aikoina esitykset olleet, mutta Ville anto sellaset näytöt, että alta pois!

Hude oli maalissa molemmissa voitetuissa Jokerimatseissa, joten voittoprosentti narreja vastaan on aika mukavaa luettavaa.

Silti Jockenkin saa laittaa aina välillä maaliin, jotta Ville saa huilata;)
 

MasaV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiaa Kiekko-Vantaa.
Villeltä huikea peli, etenkin kun viime otteluissa ollut välillä aika hapuilevia esityksiä ja useassa pelissä livahtanut ainakin yksi helppo maali. Nyt esitys todella huipputasoa.

Jotenkin luulen, että ei ollut sattumaa, kuinka taso löytyi juuri nyt kun Rami vaihtui Harriin.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Olen mielestäni huomannut Hussossa yhden poikkeuksellisen ominaisuuden. Mitä kovempi peli sen enemmän kundi nauttii ja sen paremmin kundi pelaa. Normaali suomalainen huippu-urheilijahan aina alisuorittaa esim olympialaisissa.

Joku tilastonikkari voisi tarkastaa tämän kauden tilastot. Miten päättyi Husson eka liigapeli, eka Jokeri-peli, ja muut vastaavat Hussolle isot pelit tällä kaudella?

Junnujen 20v-kisat olivat tosin pettymys, siellä Husso ei noussut omalle tasolleen jostain syystä. Olin varma että Hude olisi syrjäyttänyt Saroksen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku tilastonikkari voisi tarkastaa tämän kauden tilastot. Miten päättyi Husson eka liigapeli, eka Jokeri-peli, ja muut vastaavat Hussolle isot pelit tällä kaudella?

Ensimmäisestä liigapelistä voitto (HIFK-Ässät 5-3) ja ensimmäisestä paikallisesta voitto (Jokerit-HIFK 1-4). Tuossapa muuten onkin hyvä pointti, jota en vielä tullut ajatelleeksi. Vaikka Jokerit on ollut keväästä 2012 alkaen melkoinen peikko, Husson pelatessa on tullut täydet kuusi pistettä kuudesta. Siinä sivussa Husso vielä torjui 2012 keväällä A-junnujen finaalissa naapurin kumoon. Ei ihme, jos Villellä tulee ikävä naapuria...

Seuraava iso koetinkivi on sitten ensimmäinen playoff-peli, toivottavasti nähdään tällä kaudella. Tilanne on tietysti sikäli helppo, että HIFK:lta ei nyt odoteta juuri mitään, niin käytännössä on vain voitettavaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Aivan huikea kaveri! Nauttien seuraan, kun vihdoin omista junnuista on kasvamassa oikea tähtiluokan maalivahti! Ensi kesänä, kun Hude vielä työstää Lunkan kanssa fysiikkapuoltaan raamiensa edellyttämään kuntoon, niin silloin meillä on helposti jatkuvasti kehittyvä liigan Top5 maalivahti.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Se oli kyllä niin hieno yksilösuoritus Mosesilta, että hyvä jos brodöörkään olisi saanut sitä kiinni.

Villeltä upea peli stadikalla! Nuo ulkoilmapelit ovat oikeasti kaikkein vaikeimpia just veskareille, taustat kun on tummia ja kiekko katoaa sillä sekunnilla kun se nousee kaukalon laidan yläpuolelle jne.

Vaikka veskarille sallitaankin se yksi maali (tai kaksi) / peli niin tuosta ainoasta maalista olen vähän eri mieltä veli-VR:n kanssa.

Otetaanpas kysely => mitä Villen olisi pitänyt (MV-koutsin näkökulmasta) siinä tilanteessa (kun Moses lähti viemään maalin edestä kiekkoa Villestä katsoen oikealle)? Kuulostaa varmasti oudolta, mutta tsekatkaa mitä Ville tekee räpyläkädellään...
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Otetaanpas kysely => mitä Villen olisi pitänyt (MV-koutsin näkökulmasta) siinä tilanteessa tehdä (kun Moses lähti viemään maalin edestä kiekkoa Villestä katsoen oikealle)? Kuulostaa varmasti oudolta, mutta tsekatkaa mitä Ville tekee räpyläkädellään...

Koska näyttää siltä, että kysymys on liian vaikea niin muotoillaan vähän => mihin suuntaan Villen olisi pitänyt sivuttaisessa V-liu'ussa pyrkiä?
 

Anzi

Jäsen
Se oli kyllä niin hieno yksilösuoritus Mosesilta, että hyvä jos brodöörkään olisi saanut sitä kiinni.

Mun mielestä Husso pelasi sekä sen Nagyn tolppavedon, että tämän Mosesin maalin jo lähtökohtaisesti molemmat tilanteet niin väärin, että juurikin Brodeur olisi molemmat torjunut mun mielestä. Mv-pelistä tietävät varmasti oivaltavat mitä tarkoitan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Koska näyttää siltä, että kysymys on liian vaikea niin muotoillaan vähän => mihin suuntaan Villen olisi pitänyt sivuttaisessa V-liu'ussa pyrkiä?

Liike oli viistosti ulos kun olisi pitänyt mennä kohti tolppaa ja pienentää samalla kulmaa. Nyt liikkeellä avasi itse tilan josta Moses rankaisi
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska näyttää siltä, että kysymys on liian vaikea niin muotoillaan vähän => mihin suuntaan Villen olisi pitänyt sivuttaisessa V-liu'ussa pyrkiä?

Onko täällä videoclippikerhon kokous menossa? :D

En mä nyt ihan tosissani ollut, ettäkö se olisi ollut mahdoton torjua, mutta olihan se hieno suoritus Moosekselta. Tuohon kysymykseesi, niin veikkaan, että olisi pitänyt pyrkiä saamaan patja kiinni tolppaan, kun nyt Ville liukui suunnilleen viivansuuntaisesti. Räpyläkäsi-juttua en hiffaa.
 

Anzi

Jäsen
Räpyläkäsi-juttua en hiffaa.

Mun mv-filosofian mukaan Husso pelasi tilanteen jo lähtökohtaisesti väärin, siis jo ennenkuin Moses oli ns. täydessä maalintekotilanteessa tahi edes lähti Hussoa liu´uttamaan jäässä. Hussolla ei ole tasapanoinen asento liu´ussa ja rälläkäsi huitelee täysin muilla suunnilla kuin kiekon suuntaisesti ja Husso joutuu ottamaan jäästäkin tukea rälläkädellä liu´un aikana...

Mut näissäkin on näkemykset ja mun näkemyksen mukaan Husso oli jo lähtökohtaisesti tilanteessa pelaamassa väärin. Ja tosiaan mun näkemyksen mukaan Brodeur olisi jo lähtökohtaisesti pelannut tolppa- ja maalitilanteet toisin ja olisi siksi torjunut molemmat tilanteet.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
obi-wan luonnollisesti veskarina bongasi asian ihan oikein ja Anzi hogasi käsiin liittyvän jutun.

Jos katsotte matkaa jonka Ville liikkuu sivuttain tuossa tilanteessa niin se on about puolet turhan pitkä => kaveri painaa sivuttaissuuntaisesti varmaan pari metriä suoraan ulospäin (samalla avaten etukulmaa) kun oik. tolpalle ja maalin peittämiseen olisi ollut matkaa paljon vähemmän. Tuo räpyläkäsi liittyy asiaan, josta kerroin alkukaudesta kun katselin Thiessenin huikean hyvää ja sähäkkää liikkumista jäissä (treenipätkä harj. hallista) => veskarin on käytännössä mahdoton muuttaa suuntaa jäissä liikkuessaan jos liike tapahtuu vain lantiosta alaspäin (tuuskahtaa turvalleen niinku Kipper). Tuossa tilanteessa Villen olisi pitänyt kääntää kätensä ja ylävartalonsa voimakkaasti siihen suuntaan minne Moses vei kiekkoa (ns. kädet ja logo kiekkoon) ja kuinka ollakaan, olisivat patjat kääntyneet automaattisesti ja oik. luistin olisi kilahtanut tolppaan siinä kohtaa kun Moses oli itse tolpan kohdalla. Brödööri olisi ottanut...
 

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Molemmat Vilhot ovat tuoneet tämän kauden synkkyyteen paljon valoa ja iloa.
Monesti erityisesti tämä nuorempi kavereista piti jengiä yksin pystyssä ja toi voittoja himaan. Lunkka on varmaan paras mahdollinen valmentaja tälle kaverille, kun tuntee ne Stadin kirkkaat valot.
Jotenkin Hussosta paistaa sellainen Lennumaisuus koko ajan, se tietty rentous ja pitkä letti. Kun Husso varataan, niin voiko änäri jengi ottaa sen jo ensi kaudeksi farmiinsa?
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Kun Husso varataan, niin voiko änäri jengi ottaa sen jo ensi kaudeksi farmiinsa?
Tietääkseni voi, mutta yleensä näissä tapauksissa katsotaan, että junnupelaaja pelaa isossa roolissa kotoisessa liigassa niin kauan kun parhaaksi nähdään. Tietty voidaan ajatella myös, että poika otetaan pelaamaan farmiin ja tutustumaan pieneen kaukaloon mikäli sen suurempaa roolia ei ole tarjolla vanhassa seurassa, esimerkkinä Sami Aittokallio Ilveksestä.

Plus, jos Husso varataan ykköskierroksella vuoroilla 15-30, niin harvoin tuon tason jengeillä on mitään kiirettä repiä alle parikymppistä junnuveskaa P-Amerikan puolelle ihan vaan sen takia, että poika olisi valmis sitten 2-3 vuoden päästä kokeilemaan. Kaiken järjen mukaan Husso tulee pelaamaan ensi kaudella HIFKssa, mutta junnuleirillä todnäk. tulee käymään kesän loppupuolella. Muutenkin tuntuu siltä, että veskareita harvoin varataan ykköskiepillä, ellei kyseessä sitten ole ihan täysin varma tapaus. Tämä myös yksi lisäsyy sille, miksi junnuveskojen kanssa halutaan edetä rauhassa.

Mikäli meni metsään niin tarkentamaan vaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigalla ja NHL:llä on siirtosopimus, joten kyllä, Husso voi tehdä IFK-sopimuksesta huolimatta heti NHL-sopimuksen ja siirtyä Pohjois-Amerikkaan.

Uskon kuitenkin, että Husso pelaa ensikin vuonna IFK:ssa; paljon pelaavia maalivahteja on pääosin jokaisessa joukkueessa vain yksi ja nuori maalivahti tarvitsee kehittyäkseen vastuuta. Hussolla on hyvä tilanne IFK:ssa, tiedossa paljon vastuuta ja uskon NHL-seurojen antavan sille paljon arvoa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kappas vaan. Wikin mukaan Husso on numero yksi eurooppalaisista maalivahdeista draftissa.

Saapas nähdä kuka herran varaa ja koska.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kappas vaan. Wikin mukaan Husso on numero yksi eurooppalaisista maalivahdeista draftissa.

Saapas nähdä kuka herran varaa ja koska.

Luulen, että menee korkeintaan neljännellä tai sitä alemmilla kierroksilla. Hieno kausi toki takana, mutta täytyy muistaa, että Ville on jo "yli-ikäinen", eli jäi jostain ihmeen syystä kokonaan ilman varausta vuosi takaperin.

Maalivahtien varaaminen on monesti muutenkin vähän "arpapeliä" ja paljon kertoo, että kaikista 300:sta kymmenen viime vuoden aikana ykköskierroksella varatusta pelaajasta vain 16 pelaa maalivahdin tontilla. Näistä kuudestatoista maalivahdista ainoastaan 5 tulee muualta kuin Pohjois-Amerikasta (2xFIN, 2xRUS + 1xCZE). Ja heistäkin ainoastaan 2 pelaa tällä hetkellä vakituisesti NHL:ää (Rask & Varlamov).

Itse pidän esimerkiksi Sarosta Hussoakin kovempana lupauksena, mutta hänellekin varausnumero osui vasta neljännelle kierrokselle vuosi takaperin.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Maalivahtien varaaminen on monesti muutenkin vähän "arpapeliä" ja paljon kertoo, että kaikista 300:sta kymmenen viime vuoden aikana ykköskierroksella varatusta pelaajasta vain 16 pelaa maalivahdin tontilla. Näistä kuudestatoista maalivahdista ainoastaan 5 tulee muualta kuin Pohjois-Amerikasta (2xFIN, 2xRUS + 1xCZE). Ja heistäkin ainoastaan 2 pelaa tällä hetkellä vakituisesti NHL:ää (Rask & Varlamov)

Näinhän se on ja tosiaan aikamoista tuuria että mihin joukkueeseen sitä sitten sattuu päätymään. Ari Ahonenhan oli käytännössä täydellisessä motissa aikoinaan kun ykkösenä veti Brodeur, joka palasi suunnilleen 75 peliä kaudessa ja oli odotettavissa että mies on Devilsin ykkönen ainakin seuraavat 10v. Siinä voi olla vähän vaikea pitää motivaatiota yllä kytätä sitä näyttöpaikkaa ylhäällä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalivahtien varaaminen on monesti muutenkin vähän "arpapeliä" ja paljon kertoo, että kaikista 300:sta kymmenen viime vuoden aikana ykköskierroksella varatusta pelaajasta vain 16 pelaa maalivahdin tontilla.

Tästä ihmeellisyydestä suuren osan selittää se, että maalivahdit ovat joukkueessa melko huomattava vähemmistö. Olisihan se nyt hassua jos tuo ratio olisi jotain 50-50, kun maalivahdit-pelaajat ratio on noin 10-90. Mutta siitä samaa mieltä, että tuskin Husso ensimmäisellä tai toisellakaan kierroksella lähtee varaukseen.

Vankasti uskotaan ja toivotaan Hussolle hyvää kautta, jonka jälkeen pääsisi kokeilemaan siipiään maailman kovimpien keskelle.
 

Zborik_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Maalivahtien kehityksen ennustaminen on tosiaan vaikeaa. Kuitenkin uskon Husson varattavan viimeistään neloskierroksella. Loistava maalivahti, jolla on halu kehittyä ja loistava kausi alla. Erityisesti kehitys viime kaudella oli vaikuttavaa. Vahva tekniikka, liikkuvuus ja kokoa löytyy. Pystyy aivan huipputorjuntoihin ja tasaisuus parani huomionarvoisesti viime kaudella.

Jos joku joukkue varaa Husson aivan viimeisillä kierroksilla, voi kyseinen varaus olla yksi draftin kovimpia ryöstöjä. Uskon kuitenkin varauksen tulevan selvästi aikaisemmin.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Luulen, että menee korkeintaan neljännellä tai sitä alemmilla kierroksilla. Hieno kausi toki takana, mutta täytyy muistaa, että Ville on jo "yli-ikäinen", eli jäi jostain ihmeen syystä kokonaan ilman varausta vuosi takaperin.

Itse pidän esimerkiksi Sarosta Hussoakin kovempana lupauksena
Nykyajan maalivahdit tuppaavat olemaan korkeita. Saros on nyt, ja oli nuorten MM-kisoissa parempi, mutta uskon Hussolla olevan potentiaalia nousta kovemmaksi tekijäksi, koska korkea ihminen on usein hitaampi kehittymään kuin matalampi lajitoverinsa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tästä ihmeellisyydestä suuren osan selittää se, että maalivahdit ovat joukkueessa melko huomattava vähemmistö. Olisihan se nyt hassua jos tuo ratio olisi jotain 50-50, kun maalivahdit-pelaajat ratio on noin 10-90. Mutta siitä samaa mieltä, että tuskin Husso ensimmäisellä tai toisellakaan kierroksella lähtee varaukseen.

Toki ovat vähemmistö, mutta on tuo suhdeluku siltikin verrattaen pieni, olettaen että ykköskierroksella pyritään varaamaan yleensä ns. ykköskorin nimiä. Ja kuten mainitsin, viimeisen kymmenen vuoden aikana ykköskierroksella varatuista ei-pohjois-amerikkalaisista molareista ainoastaan kaksi pelaa tällä hetkellä vakituisesti NHL:ää - kertoo juurikin siitä minkälaista arpapeliä on kärkivarausten "tuhlaaminen" maalivahteihin.

Husso varataan todennäköisesti, mutta mielestäni aikaisintaan neljännellä kierroksella. Enkä nyt aivan järkyttävänä yllätyksenä pitäisi vaikka varausta ei tulisi, sillä eihän sitä tullut vuosi takaperinkään. On hyvä Liigakausi takana juu, mutta kyllä se potentiaali on ollut skouttien tiedossa jo aiemminkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös